Ένα ποδήλατο βγάζει τελικά ένα αυτοκίνητο από το δρόμο;

Και φυσικά δεν αναφέρομαι σε περίπτωση σύγκρουσης, δυστυχώς εκεί η απάντηση είναι εύκολη. Αναφέρομαι στο κατά πόσο τελικά στην Αθήνα, εκτός Αθήνας εντός Ελλάδος δεν έχω ζήσει, με το να αρχίσει κάποιος να χρησιμοποιεί ποδήλατο, «αποσύρει» το αυτοκίνητο του από το δρόμο ή όχι.

Θα αρχίσω λοιπόν από τη δικιά μου περίπτωση. Σχετικά πρόσφατα πήρα ποδήλατο, έχω πατήσει τα πρώτα –άντα, δεν γυμνάζομαι καθόλου, αλλά η φυσική μου κατάσταση είναι πιστεύω αποδεκτή. Μένω στο κέντρο, ενώ η δουλειά μου απέχει από το σπίτι μου 10 χλμ. Οι κύριες μετακινήσεις μου είναι δουλειά-σπίτι, επισκέψεις σε φίλους που μένουν 1 έως 5 χλμ μακρυά και βόλτες για διασκέδαση, σε απόσταση 0 έως 3 χλμ. από το σπίτι.
Όσον αφορά τη δουλειά, δεδομένου ότι τις ώρες που πηγαινοέρχομαι δεν έχω πρόβλημα ούτε με την κίνηση, ούτε με το παρκάρισμα, θέλω με το αυτοκίνητο 25 με 30 λεπτά το πολύ να πάω και άλλο τόσο να επιστρέψω, βάζοντας μέσα και το χρόνο που χρειάζομαι για να παρκάρω. Συνολικός χρόνος, μέχρι 1 ώρα.
Η συγκεκριμένη διαδρομή με το λεωφορείο, το πρωί χρειάζεται 40 με 45 λεπτά (5 λεπτά μέχρι τη στάση και άλλα 35 η διαδρομή) ενώ το μεσημέρι, που μπορεί να περιμένω πάνω από 20 λεπτά στη στάση + την κάπως αυξημένη κίνηση, + το ότι το ποιο πιθανό είναι να μην περάσει το Express που μπορώ να πάρω το πρωί, μιλάμε για πάνω από μια ώρα. Συνολικός χρόνος 1:40 με 2 ώρες. Ευχαριστώ, δεν θα πάρω.
Εναλλακτική 2, ο ΗΣΑΠ. Εκεί έχουμε 30 λεπτά διαδρομή, + 10 λεπτά περπάτημα σπίτι σταθμός + 10 λεπτά περπάτημα σταθμός δουλειά. Σύνολο 1:40 λεπτά σε αρκετά καλύτερες συνθήκες. Και πάλι, μιλάμε για 40 λεπτά παραπάνω την ημέρα. Χμμμ, δεν μου περισσεύουν, πόσο μάλιστα σε περιόδους που κάνω και δεύτερη δουλειά.
Με το ποδήλατο τώρα, ούτε να διανοηθώ δεν μπορώ, ότι θα κάνω κάθε πρωί μέρα στις συνθήκες της Αθήνας, 10 χλμ. ανηφόρα κατηφόρα, Ινδιάνος ανάμεσα από ξενερωμένους αγουροξυπνημένους οδηγούς ΙΧ και ταρίφες, να φτάνω στην δουλειά καταϊδρωμένος, ντους δε διαθέτει, και όταν επιτέλους σχολάσω να πρέπει να κάνω πάλι το ίδιο πράγμα. Συνολικός χρόνος; Δεν το έχω κάνει ποτέ, αλλά βάση της ως τώρα μέσης ταχύτητάς μου στην πόλη, 2 ωρίτσες. Άρα στη διαδρομή δουλειά σπίτι, τα αυτοκίνητο μου έχει παραμείνει στο δρόμο και συμβάλει στο κυκλοφοριακό, την μόλυνση και την οικονομική μου αφαίμαξη….
Όσον αφορά τις επισκέψεις μου τώρα, αποστάσεις δηλαδή

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
fantasmamore
Απών/απούσα

Δεν ποδηλατούμε για να πάμε πιο γρήγορα (μονάχα), αλλά για να διασκεδάσουμε! Η λογική του με ποιόν τρόπο θα πάω πιο γρήγορα μου θυμίζει συζητήσεις του στυλ 'εγώ την απόσταση Α την κάνω σε 2 ώρες, πατημένος όμως..." -"Ουάου μεγάλε, εγώ την κάνω σε 2 ώρες και 17 λεπτά... " κτλ κτλ Με άλλα λόγια μιλούνε για την διαδρομή με νούμερα αντί να μιλάνε για τη διαδρομή με εικόνες...
Χμ, ξενέρωτοι... :P
Όσον αφορά τον ιδρώτα, πετσετούλα, τοπικό πλύσιμο, δεύτερη μπλουζίτσα, αποσμητικό... 5 λεπτά υπόθεση είναι...
Για καλό και για κακό πάντως, φάε σκόρδο... Καλύπτει οποιαδήποτε άλλη μπόχα! :P
Μα δεν είμαι τρομερά γλυκός, πρωί - πρωι;

vec
Απών/απούσα

Ξυπνάω 7 παρά. Με την τσίμπλα στο μάτι, δεν μου ακούγεται διασκεδαστικό το σλάλομ επί μια ώρα ανάμεσα από λεωφορεία, ταξί, αυτοκίνητα, μηχανές πεζούς και παπιά. Άσε που το 7 παρά πρέπει να γίνει 6. Όταν σχολάω, θέλω το συντομότερο να διακτινιστώ με τη μικρότερη δυνατή καταπόνηση σπίτι μου για να ξεκουραστώ πριν συνεχίσω τη ζωή μου. Και σκέψου ότι μιλάμε για μια διαδρομή που επαναλαμβάνω εδώ και αρκετά χρόνια, η οποία όπως και να την παραλλάξεις, από ένα σημείο και μετά είναι μια βαρετή διαδρομή. Συμφωνώ πάρα πολύ ότι ποδηλατούμε ΚΑΙ για να διασκεδάσουμε - εγώ κυρίως γι αυτό το κάνω. Αλλά αναφέρομαι στο ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς με πρακτική χρήση από τον πολύ κόσμο μέσα στην Αθήνα. Ο λόγος που μετράω ώρες, είναι γιατί απλά αυτοί είναι χρόνοι που επαναλαμβάνονται καθημερινά και φυσικά δεν παίζω με τα 5λεπτά. Αλλά +1 ώρα την ημέρα σημαίνει +5 ώρες την εβδομάδα, σημαίνει + 20 ώρες το μήνα (2.5 εργάσιμες μέρες). Έχεις ζητήσει ποτέ 2 μέρες ρεπό το μήνα;

Πάντως είσαι γλύκας, χώσε!

spirosta
Απών/απούσα

10 χιλιόμετρα πάντως ακόμη και ανηφορικά είναι πολύ 1 ώρα. Σημαίνει πως η μέση ωριαία σου θα είναι 10 χιλιόμετρα. Λίγο να γθμναστείς και να συνιθίσεις θα πρέπει να πηγαίνεις πολύ πιο γρήγορα.
Εγώ για απόσταση 11 χιλιομέτρων κάνω 45 λεπτα στον ανήφορο, και στο γύρνα που είναι κατηφόρα κάνω 30-40 λεπτά ανάλογα τις ορέξεις μου.. Ποτέ δεν κουράζομαι. Ίσα ίσα με αναζωογονεί. Από το να είμαι σαν κάτι ζόμπι που για να ξυπνήσουν θέλουν 5 καφέδες...
Όσο για τον ιδρώτα ιδρώνω παρα πολύ. Πάντα θα έχω μπλουζάκι μαζί μου και πετσετούλα. Αν έχεις κάνει ένα 3 λεπτο ντουζάκι πριν ξεκινήσεις είσαι άρχοντας.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Από όλες τις λύσεις που σκέφτεσαι η πιο εφικτή είναι η λύση του σπαστού ποδηλάτου, εφόσον δεν θέλεις ακόμα να κάνεις ποδήλατο στους αθηναικούς δρόμους... Λες για το κόστος αλλά αν τα υπολογίσεις θα δεις οτι θα αποσβεσεις τα χρήματα πολύ γρήγορα. Υπολόγισε τις βενζίνες τις φθορές κλπ του αυτοκινήτου (μη σου πω και για τα ιατρικα έξοδα λόγω των επιπτώσεων της καθιστικής ζωής - οδήγησης αυτοκινήτου). Θα τα υπολογίσεις σε μακροχρόνια χρήση - τότε θα δεις οτι θα σε έπαιρνε να αγοράσεις και απο τα πιο ακριβά σπαστά. Και μη ξεχνάς οτι μπαίνει παντού (ΟΣΕ ΗΣΑΠ ταξί και στο δικό σου αυτοκίνητο).....
Κρίμα είναι να είσαι ενας απο τους ταλαίπωρους που είναι εγκλωβισμένοι μεσα σε κάποιο αυτοκίνητο μεσα στην κίνηση. Ενω θα μπορούσες να το χρησιμοποιείς μόνο οταν είναι ανάγκη ή όταν κάνεις κέφι και να το χαίρεσαι.......

fantasmamore
Απών/απούσα

...εκτός από το να πηγαίνεις πιο γρήγορα, θα αποκτάς και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον δρόμο, με αποτέλεσμα να μην σταματάς πίσω από κάθε διπλοπαρκαρισμένο αυτοκίνητο και να περιμένεις 5 λεπτά για να συνεχίσεις.... 50 μέτρα όπου και πάλι θα βρεθεί μπροστά σου ένα διπλοπαρκαρισμένο... Κι αυτό το λέω εκ πείρας. Τώρα, όσον αφορά την επιστροφή, δεν ξέρω τους ρυθμούς ζωής σου και τον ελεύθερο χρόνο, αλλά εγώ ξεκινάω από την Καλλιθέα (σταθμός Τραμ) με σκοπό να πάω στην Ηλιούπολη (σταθμός μετρό Αγ. Δημητρίου). Επειδή έχω χρόνο στη διάθεσή μου, πάω από Γλυφάδα, ανεβαίνω Ελληνικό και γυρνάω σπίτι, κάνωντας έναν τεράστιο κύκλο, πάνω από 20χλμ, ενώ κανονικά θα ήταν 7-8.. Βλέπεις, το βλέπω σαν την καθημερινή μου διασκέδαση! Σε αυτή τη μιάμιση-δύο ώρες (πάω χαλαρά, έχω ποδήλατο σούπερμάρκετ, είναι και ανηφόρα στο παλιό αεροδρόμιο) διασκεδάζω, ουσιαστικά αντικαθιστώντας την τηλεόραση ή κάτι άλλο που θα έκανα καθιστός στο γραφείο μου!
Βέβαια αν έχεις πολλές υποχρεώσεις, αυτό δεν γίνεται... Αλλά μπορεί να γίνει μια Παρασκευή (λόγω ΣΚ) ή μια Τετάρτη που τα μαγαζιά είναι κλειστά το απόγευμα... Αχ και να 'χα ανακαλύψει το ποδήλατο νωρίτερα! Κάνε πάντως μικρές προσπάθειες τις ημέρες που είσαι πιο χαλαρός, και θα δείς!

deactivate
Απών/απούσα

επειδή στην ελλάδα ζούμε όλοι και δη στην αθήνα (μερικοί απο εμας) ειναι προφανές οτι η κατάσταση για τους ποδηλάτες απανταχού θα αργήσει να φτιάξει... με τα εαν κανεις δε θα παρει την απόφαση... εαν ειχε ποδηλατοδρομους, εαν είχε λιγότερα αυτοκίνητα εαν εαν... μια απόφαση ειναι παιδιά... επικίνδυνο ναι δε λέω αλλα αυτά που προσφέρει τελικά σαν αντάλλαγμα αξιζει...

παντως επειδή και γω κόβω καμια 20 πηγαινε ελα στη δουλεια το πρωι δεν κανω και πολλα ζιγκ ζαγκ διοτι υπαρχουν πολλοι φονιαδες σε 4 ροδες εκει εξω

vang
Απών/απούσα

Δέν ξέρω ποιά σπαστά έχεις υπόψη σου αλλά δές και τα brompton.

Επειδή διπλώνουν σε πολύ μικρό "πακέτο" πού καλύπτεται άν θες έυκολα από ειδικό κάλλυμα πού έχεις μαζί σου στο τσαντάκι της σέλλας, κανένα από τα παρακάτω προβλήματα δέν υπάρχουν στό τρένο...

"Όχι κατά τη γνώμη μου με τους υπάρχοντες συρμούς. Το να έχει κάθε βαγόνι από 2-3
ποδήλατα μέσα, τα οποία και πολύ χώρο πιάνουν, και κακά τα ψέματα λερώνουν, δεν είναι και πολύ σωστό. Ότι και να λέμε, έχω δει κόσμο με ποδήλατο μέσα στα τραίνα που δεν το ορίζει. Το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε κάποιος που αναγκάζεται (ή γουστάρει) να πάει κουστουμαρισμένος στο γραφείο, είναι μια λαστιχιά ή ένας λεκές από γράσο στο παντελόνι."

...Απλά το έχεις ανάμεσα στα πόδια σου σαν βαλιτσάκι άν στέκεσαι και στο πλάι σου στόν διάδρομα άν κάθεσαι..

Οσον αφορά τους παρακάτω προβληματισμούς....

Εναλλακτική 3. Αγορά σπαστού. Εκεί όμως έχουμε να κάνουμε με την καταβολή ενός αρκετά μεγάλου ποσού (400 ευρώ τουλάχιστον από ότι έχω καταλάβει από τα φόρουμ) για αγορά ενός ποδηλάτου εργαλείου και ακατάλληλου για «τουρισμό». Χαμηλές ταχύτητες, μικρές αποστάσεις, δεν μπορείς και να το βάλεις στο άλσος να κάνεις και κανά καφριλίκι όπως με το mountain. Δεν μου αρέσει, αλλά κάποιοι μπορεί να την προτιμήσουν.

΄Ενα brompton θα έχει τιμη από 800 ευρώ και πάνω, αλλά μπορεί κανείς να το πάρει με δόσεις...
Είναι ποδήλατο πολύ καλής ποιότητας και έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά...

Δέν ξέρω τί εννοείς με το χαμηλές ταχύτητες αλλά σέ ενιαίο αγώνα πού έγινε πρόσφατα με brompton στό blenheim palace park στήν Αγγλία, οι πρώτοι έκαναν μέση ωριαία γύρω στά 34 χιλόμετρα ανά ώρα....Εγώ στήν Αθήνα σπάνια πέφτω κάτω από 18 χιλιόμετρα ανά ώρα μέση και στό local race τερμάτισα με μέση 23 χιλόμετρα ανά ώρα . ( σημειωτέον ότι ΔΕΝ είμαι αθλητής αλλά ένας υπέρβαρος μεσήλικας...)
Πόσο πιό γρήγορα θέλει να πηγαίνει κανείς....

Οσο για τα πολλά χιλιόμετρα...πρίν αποκτήσω ποδήλατο δρόμου, πήγαινα με το brompton τις ασφάλτινες βόλτες μου Βούλα Ανάβυσσο και πίσω, Σταυρό Ραφήνα και πίσω....κλπ α...και οι φίλοι συμποδηλάτες δέν κρύωναν να με περιμένουν....

Οσον αφορά τον τουρισμό, νομίζω ότι αντίθετα το αναδιπλούμενο ποδήλατο σε απελευθερώνει γιατί το φορτώνεις παντού ( λεωφορεία, τραίνα, αεροπλάνα) χωρίς καμιά ιδιαίτερη διαδικασία, σαν βαλίτσα, και μπορέις να κάνεις ποδηλατικό τουρισμό σε μέρη πού δέν μπορέις να προσεγγίσεις ξεκινώντας με το ποδήλατο από το σπίτι σου, έιτε γιατί δέν έχει κανείς την ικανότητα είτε γιατι δέν έχει τον χρόνο να κάνει την διαδρομή.
Επίσης μπορείς να φορτώσεις αρκετά πράγματα στις ειδικές τσάντες πού έχει η brompton πού δέν επηρεάζουν την σταθερότητα τού ποδηλάτου και την οδήγηση ( π.χ. μπορέι κανείς να έχει τσάντα 28 λίτρα μπρός και 16 λίτρα πίσω, σύνολο 44 λίτρα που δέν έιναι και λίγα)

...και υπάρχουν και τα τρέιλερ για μεγαλύτερα ταξίδια :-)
π.χ. http://smallwheelsbigworld.com/

Τώρα όσον αφορά το άλσος...Το ποδήλατο πόλης είναι σχεδιασμένο να μπορέι να ανταπεξέλθει και σε βατό χωματόδρομο . ¨Αν θέλει κανείς να κάνει ντρόπς, άλματα και άλλα "καφριλίκια" τότε σίγουρα δέν του κάνει ΚΑΝΕΝΑ ποδήλατο πόλης!

Τέλος, το brompton μου, στην δική μου περίπτωση, έχει ¨βγάλει" από το δρόμο το αυτοκίνητό μου για 5.500 αστικά χιλιόμετρα πού αντιστοιχούν πάνω κάτω σε 550 ώρες, ή αλλιώς 23 εικοσιτετράωρα, συνεχούς λειτουργίας του κινητήρα του αυτοκινήτου μου, μέσα στα τρία τελευταία χρόνια...

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

Ειδικα εσυ που θες να χρησιμοποιησεις το ποδηλατο σαν commuter , δηλαδη να ενωνεις τα κενα μεταξυ Μ.Μ.Μ. κ.τ.λ. , ειναι ο,τι καλύτερο . Επισης διπλωνουν και δεν ενοχλουν κανενα μεσα στο τρενο κ.τ.λ. , ή τουλαχιστον ενοχλει λιγοτερο απο ενα παιδικο καροτσακι .
Αν φοβασαι μη σε πατησουν στον δρομο , ανεβα στο πεζοδρομιο . Αν φοβασε παλι μην πατησεις κανενα στο πεζοδρομιο , πηγαινε το τσουλώντας ! Οσο για τον ιδρωτα , αν ξυπνας λιγο πιο νωρις και το πας πιο χαλαρα , δε θα χρειαστει να ανεβασεις ρυθμο και με την καταλληλη οικονομια δυναμεων θα φτασεις και σώος και στεγνος .Και , τελος . αν σε ανησυχει οτι μπορει να λερωθεις , να εχεις μαζι σου και μια τσαντα να το βαζεις μεσα , οταν δε το χρησιμοποιεις .

φιλε μου , η λυση υπαρχει ηδη, αν την θες !
και για να σου το κανω πιο κατανοητο , μεσα στην πολη τι προτιμας ? ενα smart , ενα golf ή ενα jeep ? Οκ , το jeep ειναι σουπερ για αποδρασεις στα χωματα , το golf τα κανει ολα αλλα χωρις να ξεχωριζει πουθενα , αλλα με το smart θα καλύψεις τις μετακινησεις σου στην πολη , απολυτα! και κρατα τα υπολοιπα για την χρηση που προοριζονται ...
...Ωραια..τωρα οπου "jeep , golf . smart" βαλε " mountain , city , folding bike"

@vang : το εγραψα το post απο ενστικτο , πριν διαβασω ολα τα προηγουμενα (και το δικο σου) και πολυ το χαιρομαι που σκέφτονται και αλλοι σαν εμενα !

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μην βιάζεσαι. Τώρα ξεκινάς, έχεις καιρό μπροστά σου.
30 χρόνια ήσουν καναπέ - φραπέ - ξάπλα και τώρα θέλεις να "διακτινίζεσαι" με το ποδήλατο.
ΤΑ ΛΕΩ και για μένα. Κάπως έτσι ξεκίνησα, συν το ότι βρήκα παρέα για να κάνω περισσότερο ποδήλατο.
Τώρα πια ούτε που το σκέφτομαι. ΦΥΣΙΚΑ και πάω με ποδήλατο.... πάντα και παντού.... (εντάξη μιλάμε για λογικές αποστάσεις.....).
Ξεκίνα μικρές αποστάσεις, όσο βελτιώνεσαι θα δεις ότι 10 χλμ (με το κατάλληλο ποδήλατο και σωστό εξοπλισμό για να ανταπεξέλθεις σε μικρές ποδηλατικές κακοτυχίες) είναι εύκολη υπόθεση.
Σε ένα χρόνο, θα ξαναδιαβάσεις το ποστ σου και θα γελάς. Αλλά μην το αφήσεις, θέλει υπομονή. Να σκέφτεσαι ότι επενδύεις, κάνεις γυμναστική, σε λίγο θα φτάνεις με χαμόγελο και όρεξη για δουλειά και όχι ψόφιος και μπαφιασμένςο από την κίνηση.
Βρες παρέα και κάνε ποδήλατο, χαλαρά στην αρχή. Θα δεις, θα με θυμηθείς.

vachalia
Απών/απούσα

αντικατέστησε ένα αυτοκίνητο από το δρόμο. Όχι ότι ήμουν ποτέ φανατική με το αυτοκίνητο, αλλά κάποιες διαδρομές που έκανα με το αυτοκίνητο, πλέον μόνο με ποδήλατο. Στατιστικά, χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο 1 φορά την εβδομάδα. Πηγαινοέρχομαι στην δουλειά μου με το ποδήλατο. Στην αρχή μου φαινόταν βουνό και έλεγα από μέσα μου "απαπα, δεν το ξανακάνω, δεν αντέχω κ.λπ" αλλά επέμεινα και είμαι χαρούμενη γι'αυτό. Το πετάλι με κάνει να χαμογελάω, ειδικά όταν φεύγω απ'τη δουλειά και ξέρω ότι με περιμένει κάτω...

kynhgos77
Απών/απούσα

μου θυμιζεις λιγο καπνιστη που προσπαθει να βρει χιλιες δυο δικαιολογιες για να μην κοψει το τσιγαρο. ετσι οπως και το τσιγαρο, ετσι και με το αυτοκινητο, πρεπει να θελεις να το κοψεις για να το πετυχεις.
μακαρι να ηταν και εμενα η αποσταση απο την δουλεια μου 10 χλμ να ειχα ξεμπλεξει απο το τουτου.
τωρα οσον αφορα την αντικατασταη του αυτοκινητου απο το ποδηλατο για σκεψου ολος ο κοσμος να χρησιμοποιουσε το ποδηλατο οπως εσυ! για ενα 30 με 40% των μετακινησεων του!
θα αλλζε εικονα ολη η αθηνα.
δεν μιλησε κανεις για πληρη αντικατασταση. αυτοκινητα εχουμε σχεδον ολοι.
δεν χρειαζετε να πιεζεσε, συνεχισε να το χρησιμοποιεις οπως σε ευχαριστει.

Dimko
Εικόνα Dimko
Απών/απούσα

11 Km σε 30 -40 λεπτά, σιγουρος?

(τελευταια ολο οφ τοπικ ειμαι!! Σορυ!!)

vouros
Απών/απούσα

Το να ξεκινάει κανείς με το που αγόρασε ποδήλατο να κάνει διαδρομές 10 χλμ. σπίτι - δουλειά είναι για μένα βιαστικό. Ξεκίνα με τις μικρές και μεσαίες διαδρομές. Προσοχή, όχι όποτε σου κάνει κέφι. Πάντα. Θυμάμαι τις πρώτες μέρες που αγόρασα ποδήλατο, ήμουν πολύ διστακτικός ως προς τη χρήση του και είναι λογικό αφού είχα 20 χρόνια να καβαλήσω ποδήλατο. Λοιπόν σε μια εβδομάδα δεν θα σκέφτεσαι καν άλλο τρόπο μετακίνησης για αυτές τις αποστάσεις. Όσο θα περνάει ο καιρός θα το χρησιμοποιείς όλο και περισσότερο, για όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις. Ίσως κάποτε (αν είναι να γίνει θα γίνει σχετικά σύντομα) να πηγαίνεις και στη δουλειά με αυτό. Αν όχι, θάχεις τους λόγους σου και δεν έγινε και τίποτα. Κάνε εσύ 50 χλμ. την εβδομάδα με ποδήλατο αντί αυτοκίνητο και θα έχεις κάνει πολύ καλό και στον εαυτό σου και σε μας τους υπόλοιπους. Το ποδήλατο δεν υπάρχει για να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο. Απλώς το αυτοκίνητο δεν έχει καμία θέση σε κάποιες μετακινήσεις. Όλοι ξέρουμε ανρθώπους που χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για 300 μέτρα απόσταση χωρίς να πρόκειται να μεταφέρουν πράγματα. Υπάρχει καμία λογική αντικατάστασης του αυτοκινήτου με ποδήλατο σε αυτές τις περιπτώσεις; Ούτως ή άλλως πρέπει να πας με τα πόδια τέτοιες αποστάσεις. Με την ίδια λογική αποστάσεις λίγων χιλιομέτρων προς κεντρικά σημεία με πολύ κίνηση, είναι αποστάσεις για ποδήλατο. Το αυτοκίνητο είναι εντελώς άβολο για τέτοιες περιπτώσεις. Μην σκέφτεσαι λοιπόν τα δυο μέσα ανταγωνιστικά. Είναι συμπληρωματικά. Άντε καλή διασκέδαση.

zouzouni
Απών/απούσα

10χλμ δεν πιστεύω πως είναι πολλά, αλλά μπορούν να γίνουν βαρετά. Γιατί δεν δοκιμάζεις να αλλάξεις το δρομολόγιο και να πηγαίνεις από παράδρομους και συνοικιακούς δρόμους;
Σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο να πηγαίνεις από κεντρικούς, πηγμένους δρόμους και να κάνεις ζιγκ-ζαγκ. Μόνο το καυσαέριο που θα εισπνεύσεις, χάλια.

vec
Απών/απούσα

Πολύ κράξιμο έφαγα! Ο λόγος που έγραψα αυτό το ποστάκι δεν είναι για να πιάσω περιπτώσεις συνειδητοποιημένων ποδηλατών, αλλά γιατί ειλικρινά πιστεύω ότι μια γενικευμένη χρήση του ποδηλάτου θα μπορούσε να κάνει την Αθήνα πιο ανθρώπινη και εμάς πιο υγιείς, σωματικά και πνευματικά. Μέσα από το προσωπικό παράδειγμά μου, κάνω το δικηγόρο του διαβόλου και εξηγώ γιατί ο μέσος κάφρος συμπολίτης μας, ξέρετε για ποιον λέω, υπάρχουν εκατομμύρια από αυτούς, δύσκολα θα δει το ποδήλατο σαν εναλλακτική του αυτοκινήτου. Μιλάω γι αυτόν που λίγο τον νοιάζει αν βρωμίζει τον τόπο, αν ενοχλεί τον γείτονα του κτλ. Γι αυτόν που η επιβάρυνση της πόλης και του περιβάλλοντος δεν αποτελεί κριτήριο, δεν του έχει περάσει καν από το μυαλό. Γι αυτόν που πρέπει να πειστεί ότι ΑΤΟΜΙΚΑ τον συμφέρει να πάρει ποδήλατο. Το θέμα είναι ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες, αυτός είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να πειστεί.
Διαβάστε και ένα ενδιαφέρον αρθράκι, δυστυχώς δεν βρήκα όχι το πρωτότυπο.
http://www.cyclist-friends.gr/showpost.php?p=112864&postcount=69

Πολλά και ενδιαφέροντα αυτά που διάβασα και πολύ ενθαρρυντικά! Συνεχίζοντας το διάλογο...

@spirosta, @fantasmamore
>10 χιλιόμετρα πάντως ακόμη και ανηφορικά είναι πολύ 1 ώρα
10χλμ την ώρα είναι σίγουρα λίγα, δεδομένου ότι ένας πεζός κάνει γύρω στα 5 την ώρα χωρίς να του βγει η γλώσσα. Πάντως η ταχύτητά μου είναι αυτή επιβεβαιωμένα. Δεν νομίζω ότι φταίει ο ρυθμός που κάνω πετάλι, αλλά το γεγονός ότι ακόμα οδηγώ πολύ συντηρητικά. Σταματάω στα φανάρια, λίγες σφήνες, παραχωρώ προτεραιότητα κτλ. Γενικά οδηγώ σαν να οδηγώ αυτοκίνητο. Επίσης διαλέγω ποιο στενούς δρόμους, στους οποίους μπορώ να κινούμαι ποιο χαλαρά. Σιγά σιγά θα βελτιωθώ

@lyhadj, @vang, @xtravaganzagold
>σπαστό
Σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, το σπαστό αυτή τη στιγμή είναι καταλληλότερο ποδήλατο για την Αθήνα και μάλλον συμφωνώ μαζί σας. Παρόλα αυτά δεν θα πάρω σπαστό, γιατί για την ώρα τουλάχιστον δεν μου αρέσει!!! (ωχ, νοιώθω ηδη τα flames να έρχονται). Όσον αφορά το λέρωμα, δεν εννοώ για τον αν θα λερωθώ εγώ (δικό μου είναι, ας πρόσεχα), αλλά για το αν θα λερωθεί κάποιος που από ένα σπρώξιμο θα πέσει πάνω στο λάστιχο. Έχω δει ποδηλάτες μέσα στον ΗΣΑΠ που αδιαφορούν παντελώς για τους γύρω τους. Τους θεωρώ εξίσου απαράδεκτους με αυτούς που αδιαφορούν αν θα σηκώσουν ένα δρόμο στο πόδι με την κομμένη τους εξάτμιση. Sorry παιδιά.

@lyhadj
>Κρίμα είναι να είσαι ενας απο τους ταλαίπωρους που είναι εγκλωβισμένοι μεσα σε κάποιο >αυτοκίνητο
Δεν αισθάνομαι ταλαίπωρος μέσα στο αυτοκίνητο. Μου αρέσει πολύ η οδήγηση και τις ώρες που κινούμαι δεν αντιμετωπίζω πρόβλημα κίνησης ή πάρκινγκ. Όταν ξέρω ότι πρόκειται να μου συμβεί κάτι από τα 2, προτιμώ να κινηθώ με άλλο τρόπο. Ο βασικός λόγος που θέλω να σταματήσω την καθημερινή του (σχεδόν) χρήση, είναι γιατί το θεωρώ αντικοινωνικό και αντιοικολογικό να το χρησιμοποιώ, εφόσον υπάρχει εναλλακτική λύση.

@RockaRolla
>30 χρόνια ήσουν καναπέ - φραπέ - ξάπλα
Δώσε κάτι ακόμη....

@vachalia
> Πάντως το δικό μου ποδήλατο αντικατέστησε ένα αυτοκίνητο από το δρόμο
Μπράβο! Και στα δικά μου

@kynhgos77
>μου θυμιζεις λιγο καπνιστη που προσπαθει να βρει χιλιες δυο δικαιολογιες για να μην >κοψει το τσιγαρο
Καπνιστής δεν είμαι, αλλά είμαι ο Άρχοντας της δικαιολογίας και ο Βασιλιάς της αναβολής. Αν όμως πάρω κάτι απόφαση, σίγουρα θα το παιδέψω αρκετά
>τωρα οσον αφορα την αντικατασταη του αυτοκινητου απο το ποδηλατο
Αυτό είναι που ψάχνω να δω πώς μπορεί να γίνει! Και επειδή οι Αθηνέζοι από ατομική ευθύνη δεν σκαμπάζουν και πολλά, κάπως πρέπει να τους βοηθήσει κάποιος. (με ρουκετοβόλο;). Και ξέρεις τι μου τη σπάει πιο πολύ; Ότι αν με ένα μαγικό τρόπο, το 50% των Αθηνέζων πάρει το ποδήλατο, την επόμενη κι όλας μέρα το 95% από αυτούς θα ξαναπάρει το αυτοκίνητο για να έχει βολεμένο τον πισινό του, μια και θα δει ότι δεν έχουν κίνηση οι δρόμοι και άσε τους βλάκες να ιδρώνουν. Καταλαβαίνεις τι εννοώ, ο κάφρος είναι κάφρος, είτε του δώσεις νταλίκα, είτε του δώσεις πατίνι.

Όσον αφορά την περίπτωσή μου τώρα, με αυτά που διάβασα, αναθάρρησα αρκετά. Ειδικά με το ότι βιάζομαι. Βρήκα μια ωραία διαδρομή προς τη δουλειά μου στο bikely και ένα απογευματάκι, ίσως με παρέα, θα την δοκιμάσω. Και αν μπορέσω κάποια στιγμή να βάλω τη διαδρομή στο πρόγραμμα 1-2 φορές τη εβδομάδα, ποιος με πιάνει!

rodakino
Απών/απούσα

Για την περίπωση που περιγράφεις δημιουργήσαμε το www.criticalways.gr έτσι ώστε να αναζητήσεις άλλους ποδηλάτες που κάνουν την ίδια διαδρομή με σένα προκειμένου να την κάνετε παρέα για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Το ολο εγχείρημα είναι ακόμα σε νηπιακό στάδιο αλλά σιγά σιγά ίσως γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο.
Επίσης αν κινείσαι απο ανατολικά προάστια προς Μαρούσι μπορώ να σε βοηθήσω και εγώ.

vec
Απών/απούσα

Το έχω δει το criticalways, πολύ καλή ιδέα. Προς Μαρούσι κινούμαι, αλλά από κέντρο. Δεν θα ήθελα για την ώρα να πάρω κάποιον άλλο στο λαιμό μου γιατί οι ταχύτητές μου είναι αρκετά χαμηλές και μάλλον θα τον καθυστερούσα, τουλάχιστον όχι για διαδρομή προς γραφείο. Να βελτιώσω πρώτα την αντοχή μου και την αυτοπεποίθησή μου λίγο....
Πάντως σε ευχαριστώ πολύ.

vang
Απών/απούσα

@vec:
Με το brompton ακόμα και όταν έιναι ακάλυπτο ΔΕΝ λερώνεις ούτε λερώνεσαι εύκολα.
Σημειωτέον ότι όπως διπλώνει, η αλυσίδα πού είναι και το πιό βρώμικο βρίσκεται στό μέσο τού ποδηλάτου, μακριά από παντελόνια και μπατζάκια...

Επιπλέον μπορεί κανείς να έχει μαζί του σε τσαντάκι σέλλας το ειδικό κάλυμμα και να καλύπτει το διπλωμένο ποδήλατο με μιά εύκολη κίνηση...

Απλά ΔΕΝ υπάρχει θέμα να λερώσεις ή να λερωθείς!!!

¨Όσοι ενδιαφέρονται παραπάνω ας δούν και αυτό
http://www.brompton.co.uk/content.asp?p=185&l=1

vec
Απών/απούσα

Από ότι κατάλαβα, τα σπαστά είναι τόσο γαμάτα που θα έπρεπε να τα επιδοτεί το κράτος :-D
(και δεν το λέω ειρωνικά).

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact