KOK Αιτιολόγηση

1. Άρθρο 2: Δεν υπάρχει στον Κ.Ο.Κ. ορισμός της λωρίδας ποδηλάτου. Πέραν των ποδηλατοδρόμων η μετακίνηση με ποδήλατο διευκολύνεται και μέσω λωρίδων ποδηλάτων, δηλαδή ειδική λωρίδα επί του οδοστρώματος, επί του πεζοδρομίου ή σε ενδιάμεση στάθμη για υποχρεωτική ή συνιστώμενη κίνηση ποδηλάτων.

2. Άρθρο 4: Κατατίθεται συνολική πρόταση για την πρόβλεψη στον Κ.Ο.Κ. πινακίδων που αφορούν την κυκλοφορία ποδηλάτων, για να υπάρχει ενιαία σήμανση σε όλη τη χώρα.

3. Άρθρο 5.1: Η δυνατότητα έγχρωμης λωρίδας συμβάλλει στην γρήγορη αναγνώριση της από τους χρήστες των οδών, όπως συμβαίνει ήδη με τους λεωφορειόδρομους.

4. Άρθρο 5.4: Ο θύλακος προστατεύει τους ποδηλάτες από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων και τους δίνει τη δυνατότητα να εκκινήσουν απρόσκοπτα.

5. Άρθρο 12.1: Ρητή αναγνώριση των πεζών και ποδηλατών ως ευάλωτων χρηστών των οδών με συνέπεια την αυξημένη προσοχή και ευθύνη των οδηγών αυτοκινήτων απέναντί τους.

6. Άρθρο 16.2: Ρυθμίσεις που αφορούν την ασφάλεια των ποδηλατών. Τις περισσότερες φορές το δεξί άκρο του δρόμου είναι το πιο επικίνδυνο μέρος για να βρίσκεται ένας ποδηλάτης. Κινδυνεύει τόσο από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, όσο και από τις σχάρες απορροής, όσο και από το να χτυπήσει στο κράσπεδο λόγω πλάγιας σύγκρουσης με διερχόμενο όχημα.

7. Άρθρο 17.3: Κατάργηση της διάκρισης μεταξύ των οχημάτων όσον αφορά στο προσπέρασμα στις διασταυρώσεις. Καταργείται το να επιτρέπεται η προσπέραση δικύκλων στις διασταυρώσεις. Η διάκριση μεταξύ αυτοκινήτων, από τη μία μεριά, (όπου απαγορεύεται η προσπέραση) και δικύκλων από την άλλη (όπου επιτρέπεται) είναι υπεύθυνη για σωρεία ατυχημάτων, με θύματα τους δικυκλιστές.

8 Άρθρο 17.5: Θεσμοθέτηση ελάχιστης απόστασης ασφαλείας σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή εμπειρία.

9. Άρθρο 30.1: Έμφαση στη μείωση των ατυχημάτων δικυκλιστών από απρόσεκτο άνοιγμα της πόρτας από τους οδηγούς αυτοκινήτων.

10. Άρθρο 39.3γ: Μέριμνα για την ασφάλεια και των ποδηλατών στις οδούς ήπιας κυκλοφορίας

11. Άρθρο 40 – 40Α. Αφαίρεση της μνείας του ποδηλάτου από το άρθρο 40 και πρόσθεση ειδικού άρθρου για το ποδήλατο με αριθμό 40Α. (α) Αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του ποδηλάτου έναντι των μηχανοκίνητων οχημάτων και της προσφοράς του στην επίλυση των περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών προβλημάτων των πόλεων, (β) αναγνώριση ρυμουλκών ποδηλάτων ειδικών προδιαγραφών που υπάρχουν στην αγορά, (γ) δυνατότητα κίνησης δύο ποδηλάτων σε μία λωρίδα σε στοίχους όπως συμβαίνει σε προπονήσεις αθλητικών ομάδων, (δ) αναγνώριση των θέσεων ειδικών προδιαγραφών μεταφοράς παιδιών που υπάρχουν στην αγορά, (ε) δυνατότητα χρησιμοποίησης – για περιορισμένο χρόνο -νόμιμα -μεγάλων πεζοδρομίων ή πεζοδρόμων τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας, το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για τους ανήλικους ποδηλάτες.

12. Άρθρο 52.4: Δυνατότητα κυκλοφορίας και ποδηλάτων στις λεωφορειολωρίδες.

13. Άρθρο 76.1: Το ποδήλατο και τα εξαρτήματά του έχουν εξελιχθεί από τότε που θεσπίσθηκε το συγκεκριμένο άρθρο του Κ.Ο.Κ. Όλα τα φώτα παραμένουν αναμμένα και όταν το ποδήλατο είναι σε στάση. Οι περισσότεροι ποδομοχλοί δεν κατασκευάζονται πλέον με αντανακλαστικά ή δυνατότητα να φέρουν αντανακλαστικά

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι