οι απαντήσεις των Οικολόγων Πράσινων

(και σε doc)

Σχετικά με:

…το Αυτοκίνητο

1.Θα θέσετε ως προτεραιότητα του κυκλοφοριακού σχεδιασμού στην ελληνική πόλη τον περιορισμό του αυτοκινήτου και την προώθηση της Δημόσιας Συγκοινωνίας, του περπατήματος και του ποδηλάτου;

Στόχοι για εμάς είναι η βιώσιμη πόλη και η βιώσιμη κινητικότητα. Βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει συλλογικά μέσα συγκοινωνίας, ιδιαιτέρως σταθερής τροχιάς, ποδήλατο και βάδισμα. Εμείς θέλουμε να παίξουμε αποφασιστικό ρόλο ώστε αυτά τα “πράσινα” μέσα να έχουν προτεραιότητα κατά τη διαδικασία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού. Θέλουμε να συμβάλουμε ώστε ο πολεοδομικός σχεδιασμός να εξασφαλίζει, ώστε οι χρήσεις που προσελκύουν σημαντικό όγκο μετακινήσεων να χωροθετούνται μόνο σε σημεία με δυνατότητα για επαρκή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.

Σήμερα το αυτοκίνητο κατακλύζει , νόμιμα ή παράνομα, όλο το χώρο των ελληνικών πόλεων και παρ'όλα αυτά δε μπορεί να εξυπηρετηθεί ούτε το ίδιο. Μόνη ρεαλιστική διέξοδος είναι να απελευθερωθεί ένα μέρος από το χώρο αυτό προς όφελος των πεζών, του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας.

2.Θα δώσετε έμφαση στην απελευθέρωση των ιστορικών και των σύγχρονων κέντρων από το αυτοκίνητο;

Το ιδιωτικό αυτοκίνητο δεν πρέπει να είναι αποδεκτό μέσα στα κέντρα των πόλεων, τα οποία θα πρέπει να προστατεύονται. Πρέπει να εφαρμοστούν μέτρα (ελεγχόμενη στάθμευση ΜΟΝΟ για τους κατοίκους, απαγορεύσεις κυκλοφορίας ακόμη και αστικά διόδια, όπου χρειάζεται) ώστε να δώσουμε τα κέντρα τον πόλεων μας να γίνουν ανθρώπινα. Και βέβαια η τήρησή τους να εποπτεύεται.

3.Δεσμεύεστε ότι κάθε χρηματοδότηση νέου αστικού οδικού έργου θα πρέπει να συνοδεύεται από τουλάχιστον ισοβαρή χρηματοδότηση για έργα που αφορούν στα υπόλοιπα μέσα μετακίνησης (Δημόσια Συγκοινωνία, περπάτημα, ποδήλατο);

Δεσμευόμαστε να ασκήσουμε πιέσεις ώστε να δοθεί αντίστοιχη χρηματοδότηση και να αξιοποιηθούν οι εθνικοί και κοινοτικοί πόροι προς όφελος των υποδομών για τα πράσινα μέσα μετακίνησης.

4.Θα προωθήσετε έργα για την εγκατάσταση συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας και μείωσης των ταχυτήτων στις γειτονιές;

Θέλουμε γειτονιές με καθαρό αέρα , χαμηλά επίπεδα του θορύβου, χωρίς οπτικές οχλήσεις, ώστε τα παιδιά να μπορούν παίζουν με ασφάλεια, οι τοπικές αγορές να λειτουργούν και να υπάρχουν ελεύθεροι χώροι και πάρκα. Για να γίνει αυτό πρέπει να εφαρμοστούν στις γειτονιές μέτρα για την ήπια κυκλοφορία: Χαμηλά όρια ταχύτητας στο εσωτερικό της γειτονιάς, μικρότερο πλάτος στους τοπικούς δρόμους, αποτροπή υπερτοπικής διαμπερούς κυκλοφορίας, σαμαράκια, διακοπές κυκλοφορίας κλπ, τα οποία και έχουμε πρόθεση να προωθήσουμε.

…το Περπάτημα

1.Θα θέσετε την ασφαλή και άνετη κίνηση των πεζών και των ΑΜΕΑ ως προτεραιότητα του κυκλοφοριακού σχεδιασμού στην ελληνική πόλη;

Ένα εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων, όπως αυτό που ξεκίνησε με τον Μεγάλο Περίπατο (Αρεοπαγίτου – Αποστόλου Παύλου- προέκταση Ερμού), καρπός συνολικού και όχι αποσπασματικού σχεδιασμού, εξασφαλίζει την ασφαλή και άνετη κίνηση των πεζών και των ΑΜΕΑ. Βεβαίως αυτό πρέπει να συνοδεύεται από αυστηρά μέτρα αστυνόμευσης και κυρώσεων, αλλά και από συστηματικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης των κατοίκων, ώστε οι πεζόδρομοι να μην καταλαμβάνονται από σταθμευμένα αυτοκίνητα, τραπεζοκαθίσματα σε υπερβολική έκταση και άλλες εμπορικές χρήσεις, όπως γίνεται σήμερα.

2.Θα προχωρήσετε σε τακτικές ενημερωτικές εκστρατείες για τα δικαιώματα των πεζών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στα σχολεία;

Το κάνουμε ήδη. Με ανακοινώσεις, δελτία τύπου, αρθρογραφία και δράσεις ακτιβισμού όπως οι “Αρκούδες στην Αθήνα” (βλέπε ιστοσελίδα www.ecogreens.gr). Επίσης θα υπερασπιστούμε νομικά και πολιτικά τους πολίτες που διώκονται όταν υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους ως πεζοί με δράσεις ειρηνικής πολιτικής ανυπακοής.

3.Πως θα διασφαλίσετε ώστε κάθε αστυνομικός να εφαρμόζει των Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) σε σχέση με τους πεζούς;

Θα πιέσουμε για εκπαιδευτικά σεμινάρια των αστυνομικών προς αυτήν την κατεύθυνση, για σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ τροχαίας και δημοτικής αστυνομίας, και στην ανάγκη για σοβαρές περιπτώσεις παράβασης καθήκοντος θα καταφύγουμε και σε αναφορές προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, προς το Συνήγορο του Πολίτη και μηνύσεις.

4.Τα πεζοδρόμια που υπάρχουν και αυτά που κατασκευάζονται είναι συνήθως ακατάλληλα και ανασφαλή για την κίνηση των πεζών. Τεράστια ποσά σπαταλώνται στην κατασκευή και συντήρηση ακατάλληλων πεζοδρομίων, ειδικά πριν τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τι θα κάνετε ώστε να αποκτήσουμε καλά πεζοδρόμια και χώρους πεζών, ώστε να μπορούμε να κινούμαστε και να χαιρόμαστε τις ζωή μας στις πόλεις και τα χωριά;

5.Γνωρίζετε τις ελληνικές προδιαγραφές για τα πεζοδρόμια, καθώς και τις προδιαγραφές του ΟΟΣΑ και τι γνώμη έχετε για την εφαρμογή τους;

Θα πιέσουμε και όπου μπορούμε θα συμμετάσχουμε στον σωστό σχεδιασμό και κατασκευή πεζοδρομίων σύμφωνα με τις διεθνείς επιστημονικές προδιαγραφές: κατάλληλο πλάτος, εν ανάγκη με αντίστοιχη μείωση του πλάτους του δρόμου, φυτεύσεις, επένδυση με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, κ.α. Τα πεζοδρόμια των πόλεών μας απέχουν πολύ από αυτές τις προδιαγραφές. Κατά τα άλλα υποστηρίζουμε για τα πεζοδρόμια ό,τι και για τους πεζοδρόμους (βλ. Απάντηση 1)

…το Ποδήλατο

1.Προτίθεστε να αφαιρέσετε οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύων υποδομής ποδηλάτου στα κέντρα των ελληνικών πόλεων;

Για να αυξηθούν οι ποδηλατικές μετακινήσεις πρέπει να υπάρξουν υποδομές. Κρίνεται απαραίτητο να δοθεί στους ποδηλάτες (και στους πεζούς) ο ζωτικός χώρος τους που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνεται τόσο από κινούμενα , όσο και από σταθμευμένα οχήματα.

2.Ποιος είναι ο στόχος για το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα, με δεδομένο ότι σήμερα είναι 1% και πως θα τα επιτύχετε;

Για εμάς ο στόχος είναι αυτός που θέτει η Χάρτα των Βρυξελλών, δηλαδή 15% ή περισσότερο των μετακινήσεων να γίνονται με ποδήλατο, με ταυτόχρονη μείωση κατ' ελάχιστον του 50% των σοβαρών ατυχημάτων, έως το 2020. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος χρειάζεται εφαρμογή γενναίων πολιτικών και χρηματοδότηση ανάλογων έργων (ποδηλατόδρομων, υποδομών στάθμευσης).

Στο πρόγραμμά μας ζητάμε ποδηλατοδρόμους, δικαίωμα μεταφοράς ποδηλάτου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αλλαγές στον Κ.Ο.Κ. Σε επίπεδο Αττικής χρειάζεται ένας φορέας που να συντονίζει το σχεδιασμό των υποδομών, καθώς και τις σχετικές διαβουλεύσεις. Υπεύθυνοι πολιτικής ποδηλάτου είναι απαραίτητοι και στις άλλες μεγάλες και μεσαίες πόλεις.

Σε κεντρικό επίπεδο, είναι αναγκαίο να αλλάξουν νοοτροπίες, να επενδύσουμε στον ποδηλατικό τουρισμό, να δημιουργηθούν υποδομές ώστε να είναι δυνατή η είσοδος των ποδηλάτων σε όλα τα ΜΜΜ και να ισχύσουν θετικά οικονομικά κίνητρα (πχ φοροαπαλλαγές). Επίσης , να θεσπιστεί πολιτικός αρμόδιος για τα πράσινα μέσα σε κάθε πόλη, οποίος θα συνεργάζεται με τις ενώσεις των ποδηλατών και θα εκπροσωπεί τα συμφέροντα τους και τέλος να υπάρξει πρόβλεψη για στάθμευση ποδηλάτων σε όλους τους χώρους εργασίας, ψυχαγωγίας και κατοικίας.
Παράλληλα επιδιώκουμε παρεμβάσεις και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στηρίζουμε το αίτημα να υιοθετήσει επίσημα η ΕΕ τους στόχους της Χάρτας των Βρυξελλών, ενώ ο Μιχάλης Τρεμόπουλος ήταν ο μόνος Έλληνας ευρωβουλευτής που συμμετείχε στην ίδρυση του intergroup για το ποδήλατο στο ευρωκοινοβούλιο τον περασμένο Ιούλιο.

3.Θα επιτρέψετε την είσοδο των ποδηλάτων στο μετρό και θα διευκολύνετε περαιτέρω με διάφορα μέτρα τη μεταφορά του από τα υπόλοιπα αστικά και υπεραστικά μέσα δημόσιας συγκοινωνίας;

Πρέπει να καταστεί σαφές στους φορείς των ΜΜΜ ότι η είσοδος ποδηλατών στα μέσα μεταφοράς, αστικά και υπεραστικά, έχει οφέλη. Η διευκόλυνση των ποδηλατών θα πρέπει α είναι κάτι αυτονόητο,για το οποίο θα αγωνιστούμε. Γνωρίζουμε άλλωστε από τη διεθνή εμπειρία, ότι λύσεις υπάρχουν και εφαρμόζονται επιτυχία (τρέηλερ, εξωτερικές μπάρες, αξιοποίηση του χώρου αποσκευών στα λεωφορεία, αναδιπλούμενα καθίσματα στα τρένα και πολλά άλλα. )

Η Ευρωπαϊκή Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου, που εγκρίθηκε από το ευρωκοινοβούλιο με πρωτοβουλία των Πράσινων, απαιτεί δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτου σε όλα τα υπεραστικά τρένα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μεταθέσει την εφαρμογή της για το 2020, αλλά θα πιέσουμε για άμεση εφαρμογή, ιδίως στις προδιαγραφές των νέων συρμών.

4.Δεσμεύεστε ότι σε κάθε νέο υπεραστικό οδικό έργο (με εξαίρεση τους αυτοκινητοδρόμους) θα πρέπει να προβλέπεται και λωρίδα υποδομής ποδηλάτου;

Είναι σαφές ότι θα πρέπει να δίνεται στους ποδηλάτες η δυνατότητα να κινούνται με ασφάλεια και κατάλληλη σήμανση σε οποιοδήποτε τμήμα της οδικής υποδομής επιθυμούν (εκτός των αυτοκινητοδρόμων).

5.Θα διευκολύνεται την αγορά ποδηλάτων μέσω οικονομικών κινήτρων (π.χ. επιδότηση, κατάργηση ή μείωση του ΦΠΑ);

Η θέσπιση οικονομικών κινήτρων είναι κάτι που θεωρούμε ότι είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, ώστε να διευκολυνθούν όσοι επιλέγουν το ποδήλατο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Θα επιδιώξουμε τη μείωση του ΦΠΑ τουλάχιστον στο 5% (είδη πρώτης ανάγκης) και θα στηρίξουμε προγράμματα επιδότησης αγοράς ποδηλάτου για εργαζόμενους. Το βασικό όμως είναι να μπορέσουν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια τα ποδήλατα που ήδη υπάρχουν στα περισσότερα σπίτια.

…τη Δημόσια Αστική Συγκοινωνία

1.Θα εφαρμόσετε πρόγραμμα επέκτασης και προστασίας των λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πόλεις;

Το μέτρο , όπου εφαρμόστηκε, αν και περιορισμένα στέφθηκε από επιτυχία: αυξήθηκε σημαντικά η ταχύτητα των λεωφορείων. Άρα η ανάγκη επέκτασης/δημιουργίας λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα και στις άλλες μεγάλες πόλεις είναι δεδομένη, αν θέλουμε να ενισχύσουμε τη δημόσια συγκοινωνία και να την κάνουμε ταχύτερη και αποδοτικότερη, ώστε οι πολίτες να την προτιμούν και να αφήσουν το ΙΧ. Η αστυνόμευση και τα βαριά πρόστιμα εις βάρος των παραβατικών οδηγών αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Επίσης προτείνουμε παράταση της ισχύος των λεωφορειολωρίδων και μετά τις 21.00, καθώς επίσης και να επιτρέπεται η κίνηση ποδηλατών σε αυτές

2.Θα προωθήσετε άμεσα την πραγματική απόδοση προτεραιότητας («πράσινο κύμα») στο τραμ της Αθήνας και την περαιτέρω ανάπτυξη δικτύων τραμ σύμφωνα με υφιστάμενους σχεδιασμούς σε Αθήνα (π.χ. Πανεπιστημίου, Πατησιών, Αλεξάνδρας), Πειραιά, Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο και την εκπόνηση σχεδίων για άλλες μεγάλες ελληνικές πόλεις;

Το τραμ, το εξαιρετικό αυτό μέσο βιώσιμης κινητικότητας, που έχει υιοθετηθεί από τις περισσότερες μεγάλες και μικρές πόλεις στην Ευρώπη και στον κόσμο, στην Ελλάδα έχει αδικηθεί, γιατί λόγω της μη εφαρμογής του “πράσινου κύματος”, έχει μικρή ταχύτητα. Εμείς απαιτούμε την άμεση εφαρμογή του πράσινου κύματος, ώστε στην αξιοπιστία του τραμ να προστεθεί και η ταχύτητα. Αλλά και για όλα τα μέσα συλλογικής συγκοινωνίας έχουμε σκοπό να προωθήσουμε την απόδοση προτεραιότητας στα φανάρια, την ανάπτυξη πλήρους δικτύου, καθώς και την αύξηση της συχνότητας διέλευσης και διεύρυνση ωραρίων (περισσότερες γραμμές 24ωρης λειτουργίας για μεγαλύτερη κάλυψη). Θεωρούμε απαράδεκτο πόλεις όπως ο Βόλος, η Πάτρα κλπ να είναι δέσμιες του ΙΧ και να μην εξυπηρετούνται από μέσα σταθερής τροχιάς. Άμεση επιδίωξή μας είναι η συμβολή στην εκπόνηση μελετών για δημιουργία δικτύων.

3.Θα προχωρήσετε σε μια δίκαιη κατανομή της επιδότησης του εισιτηρίου αστικής συγκοινωνίας στις ελληνικές πόλεις (ώστε να πάψει η προνομιακή μεταχείριση Αθήνας και Θεσσαλονίκης);

Τα μέσα Δημόσιας Συγκοινωνίας πρέπει να είναι προσβάσιμα από όλους. Θέλουμε δίκαιη τιμολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε όλες τις πόλεις και θα ζητήσουμε μεγαλύτερη επιδότηση εισιτηρίου, προς όφελος όλων των πολιτών και κυρίως για μαθητές/φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους και ΑΜΕΑ.

4.Θα ολοκληρώσετε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών ώστε να τροφοδοτούν και να συμπληρώνουν (και όχι να επικαλύπτουν) τις γραμμές του μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Η κοινή λογική αλλά και η ήδη εφαρμοσμένη ευρωπαϊκή πρακτική επιβάλλουν την αναδιαμόρφωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να καλύπτουν όλη την επιφάνεια της πόλης και να τροφοδοτούν τα μέσα υψηλής χωρητικότητας(τραμ/μετρό/προαστιακό) χωρίς να τα ανταγωνίζονται

5.Θα προχωρήσετε στην πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για να αυξηθούν οι συχνότητες στο μετρό, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τα τραμ;

Όπως προαναφέρθηκε ήδη θεωρούμε αναγκαία δρομολόγια ανά 10 λεπτά και θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες προς αυτή τη κατεύθυνση.

…τον Σιδηρόδρομο (Προαστιακό και Υπεραστικό)

1.Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεστε να πάρετε για να διασφαλίσετε τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του σιδηροδρόμου σε βάρος των οδικών μεταφορών;

Στο πρόγραμμά μας αναφέρονται μεταξύ άλλων:

Για κάθε ευρώ σε οδικά έργα, τουλάχιστον διπλάσιο ποσό να επενδύεται στο σιδηρόδρομο. Νέα σιδηροδρομικά έργα, με προτεραιότητα τη «σιδηροδρομική Εγνατία» και τον σιδηροδρομικό Δυτικό Άξονα. Κανείς κλειστός αυτοκινητόδρομος δεν πρέπει να προχωρεί, ακόμη και με ιδιωτικά κεφάλαια, αν δε διασφαλίζεται αντίστοιχη αναβάθμιση του σιδηροδρόμου.

Προώθηση συνδυασμένων μεταφορών, με κορμό το σιδηρόδρομο. Φορτηγά, λεωφορεία και ΙΧ συνεργάζονται μαζί του για τις μικρότερες αποστάσεις.

2.Θα επιδιώξετε άμεσα (στα πλαίσια του ΕΣΠΑ) την ολοκλήρωση των κρίσιμων έργων του Προαστιακού στην περιοχή της Αθήνας (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ανισοπεδοποίηση ΣΚΑ-Αθήνα-Πειραιάς, Νέος Επιβατικός Σταθμός Αθηνών) και την επέκταση του ηλεκτροκίνητου προαστιακού προς το Λαύριο, το Λουτράκι και την Ραφήνα; Επίσης την πύκνωση των δρομολογίων του Προαστιακού με πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού και προμήθεια νέου τροχαίου υλικού;

Θεωρούμε τα έργα αυτά είναι άμεσης προτεραιότητας, καθώς το μεγαλύτερο μέρος τους όφειλε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Σε αυτά θα προσθέταμε και την επαναλειτουργία, στα πλαίσια του Προαστιακού, της παλιάς γραμμής προς το κέντρο της Ελευσίνας.

3.Θα επιδιώξετε επίσης την επέκταση του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης στις κατευθύνσεις που προτείνει η σχετική μελέτη του ΣΑΣΘ (Χαλκιδική, Γιαννιτσά/Έδεσσα κλπ), με ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ; Επίσης την λειτουργία τοπικών προαστιακών δικτύων γύρω από τις μεγάλες επαρχιακές πόλεις, κατά το πετυχημένο παράδειγμα της Καλαμάτας;

Έχουμε ήδη ζητήσει τα έργα αυτά σε υπόμνημά μας προς το Υπουργείο Μεταφορών από το Νοέμβριο του 2007.

4.Θα αναθεωρήσετε τον παρόντα κυβερνητικό σχεδιασμό για έργα εκσυγχρονισμού αποκλειστικά στον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ και όχι και στις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας;

Είχαμε καταδικάσει εντονότατα το σχεδιασμό αυτό όταν είχε ανακοινωθεί, το καλοκαίρι του 2008. Θεωρούμε την αναθεώρηση αυτή ζωτικής σημασίας στην προσπάθεια για βιώσιμες μεταφορές.

5.Θα παρέμβετε ώστε να ξαναμπούν τα δρομολόγια που κόπηκαν πρόσφατα στο δίκτυο του ΟΣΕ και μάλιστα με επιδότησή τους ως Υπηρεσίες Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος, αναγνωρίζοντας στην πράξη την μεγάλη συμβολή του σιδηροδρόμου (ως Πράσινη Μεταφορά) στο Περιβάλλον, την Μείωση των ατυχημάτων, την Κυκλοφοριακή Αποσυμφόρηση, την Εξοικονόμηση Ενέργειας, την Περιφερειακή Ανάπτυξη και την Ποιότητα Ζωής;

Διαμαρτυρηθήκαμε εντονότατα για την περικοπή των δρομολογίων, με διάβημα στο υπουργείο Μεταφορών, συνέντευξη τύπου στην Καλαμάτα, καθώς και με τρεις ερωτήσεις του Μιχ. Τρεμόπουλου στο ευρωκοινοβούλιο. Η διεκδίκηση επαναφοράς των δρομολογίων βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητές μας.

…την ανάπτυξη βιώσιμου και επαρκούς Δικτύου Συγκοινωνιών στην Περιφέρεια?

1.Θα προωθήσετε θεσμικές αλλαγές ώστε να αναλάβει ο Δεύτερος Βαθμός Αυτοδιοίκησης την ευθύνη (και τους πόρους) για τον συντονισμό, τον λειτουργικό σχεδιασμό, την επιδότηση και τον έλεγχο της παροχής συγκοινωνιακών υπηρεσιών σε αστικό, προαστιακό-τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραίνα κλπ);

Η πολιτική ευθύνη για τη δημόσια συγκοινωνία σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, όπως και οι ανάλογοι πόροι, είναι λογικό να ανήκει στην αντίστοιχη βαθμίδα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

2.Θα λάβετε μέτρα για την εκλογίκευση του ανταγωνισμού μεταξύ σιδηροδρόμου και λεωφορείου και την δημιουργία διεπαφών και συμπληρωματικών / τροφοδοτικών υπηρεσιών μεταξύ τους;

Η εκλογίκευση αυτή περιλαμβάνεται στις προτεραιότητές μας. Ήδη από το Νοέμβριο του 2007, στο υπόμνημά μας προς το Υπουργείο Μεταφορών, τονίζαμε:

Τα τοπικά ΚΤΕΛ προσανατολίζονται κατά κανόνα με όρους αγοράς προς τη σύνδεση των τοπικών κέντρων μεταξύ τους και με την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, αφήνοντας ακάλυπτες τις γραμμές με μικρότερη κίνηση ή με «δύσκολα» ωράρια. Καταλήγουν έτσι να ανταγωνίζονται (συνήθως αθέμιτα, λόγω υψηλότερου απλήρωτου εξωτερικού κόστους) το σιδηρόδρομο, αντί να διασφαλίζουν τη συγκοινωνιακή κάλυψη των περιοχές τους.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν δέσμευση για τουλάχιστον τρία δρομολόγια την ημέρα για κάθε οικισμό όλο το χρόνο.

Με αφετηρία και τέρμα την έδρα της αντίστοιχης επαρχίας ή νομού, ή τον πλησιέστερο σιδηροδρομικό σταθμό.

Με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα για ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, καθώς και από ένα μικρό τέλος στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που συμπίπτουν με γραμμές του ΟΣΕ και στα αντίστοιχα διόδια αυτοκινητοδρόμων.

Με προγραμματικές συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ για επιδότηση μέρους του κόστους για τις επιπλέον συνδέσεις, την μεταφορά σταθμών λεωφορείων δίπλα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και τη διασφάλιση ανταποκρίσεων με το σιδηρόδρομο.

3.Τι προτίθεστε να κάνετε (ή να προτείνετε) ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών του ελληνικού αρχιπελάγους;

Στο πρόγραμμά μας για την πράσινη στροφή στην οικονομία, περιλαμβάνεται πρόταση για ναυπήγηση ενεργειακά αποδοτικών πλοίων με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση, ως δημόσιας επένδυσης ειδικά για τις άγονες γραμμές. Στηρίζουμε επίσης τις προσπάθειες να εφαρμοστεί και στη χώρα μας το «μεταφορικό ισοδύναμο», που απαιτεί ίση τιμή εισιτηρίου για ίση απόσταση, ανεξάρτητα αν πρόκειται για χερσαίες ή θαλάσσιες μεταφορές. Επίσης υποστηρίζουμε εξορθολογισμό και πύκνωση του δικτύου ατμοπλοϊκών συγκοινωνιών μεταξύ των νησιών, ώστε να αποφεύγεται άσκοπη ταλαιπωρία των επιβατών και σπατάλη ενέργειας.

Δώστε χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό για το πρόγραμμά σας προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις και των Πράσινων Μεταφορών (Σιδηρόδρομος, Συνδυασμένες Μεταφορές κλπ) σε ολόκληρη την χώρα, καθώς και τις θεσμικές αλλαγές που προβλέπετε (π.χ. ενοποίηση των υπουργείων ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφορών ή άλλες).

Οι επενδύσεις στο σιδηρόδρομο, τις συνδυασμένες μεταφορές και τη δημόσια συγκοινωνία αποτελούν για μας άμεση προτεραιότητα, καθώς προσφέρουν ταυτόχρονες απαντήσεις για μια σειρά επείγοντες στόχους: τόνωση της οικονομίας, θέσεις εργασίας, ποιότητα ζωής στους οικισμούς, περιφερειακή ισορροπία, οδική ασφάλεια, αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Για το λόγο αυτό, έχουν κεντρική θέση στο πρόγραμμά μας για την Πράσινη στροφή στην Οικονομία, που έχει ορίζοντα 5ετίας.

Σήμερα οι μεταφορές «μοιράζονται» μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ, Υπουργείου Μεταφορών και Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι θεσμικές αλλαγές που προτείνουμε, δεν αφορούν μόνο την αναδιάρθρωση υπουργείων, αλλά και το συντονισμό αρμοδιοτήτων για σχεδιασμό μιας Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών με κύριο άξονα τη βιωσιμότητα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι