Προς το απόλυτο ΑΤΒ, ένα ποδήλατο για την κόλαση

Μετά από καμιά δεκαριά χρόνια αποφάσισα φέτος να επαναλάβω μία ειδική διαδρομή, μια πραγματικά "ειδική" διαδρομή. Για ώρες χαμένος στην ερημιά, κανένα σημάδι πολιτισμού μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι, προετοιμασμένος να αντιμετωπίσω κάποιο σύνηθες τεχνικό πρόβλημα στο ποδήλατο, ανακάλυψα τον εαυτό μου να αναρωτιέται "πού στο διάολο πάω τώρα"... από το ένα γκαπ στο άλλο, προσπαθούσα να γλιτώσω τις ρόδες από τα απότομα νεροφαγώματα, κι αυτό το ατελείωτο γκάπα γκούπα να νιώθεις να τρώει τα κόκκαλά σου. Καλά για το ποδήλατο δεν μιλάμε, μετά από αυτό η επόμενη μέρα αφιερώνεται σε ένα καλό σέρβις, σέρβις σε όλα, ρόδες τριβές κίνηση, με τη σκόνη να έχει εισχωρήσει παντού.

Εκείνη η τελική κατηφόρα δεν τελείωνε με τίποτα. Κλίσεις μεγάλες, κατέβαινα, κατέβαινα, ξεκίνησα από τα 1100 μέτρα περίπου όπως έδειχνε το αλτίμετρο, από το δάσος οξυάς, πέρασα στη βελανιδιά, μετά στο δάσος μακκίας με κουμαριές αριές κλπ., ώρες περνούσαν, το γκράβαρο ήταν τέτοιο που δεν μπορούσα να πάω γρηγορότερα από 7χλμ./ώρα, κατέβαινα, κατέβαινα, τα χέρια είχαν διαλυθεί, οι αστράγαλοι πληγωμένοι, και δεν μπορούσα να καταλάβω που είμαι γιατί ο χωματόδρομος (πετρόδρομος μάλλον) ήταν μια λωρίδα μέσα στο δάσος κάτι σαν τις διαφημίσεις αφρών ξυρίσματος όπου η λεπίδα κάνει μια λωρίδα και συ χωμένος στον πάτο της λωρίδας αυτής δεν βλέπεις το βουνό καν, ψάχνεις μια στροφή μπας και μπορέσεις να δεις το περιβάλλον αλλά αυτό σπάνια το μπορείς. Ιδού μία φωτογραφία από μία τέτοια ανοιχτή στροφή ενώ πλησίαζα κάτω. Από τις λιγοστές φορές που φτάνεις να μισήσεις την κατηφόρα. Για καμιά τριανταριά χιλιόμετρα είσαι κυριολεκτικά χαμένος στη μέση του πουθενά. Κανένας σκίουρος μόνο, κανένα ίχνος από αγριογούρουνο, μια βαθιά σιωπή, ψυχή καμία, ούτε άνθρωπος ούτε ζώο, νιώθεις να σε πνίγουν οι ίδιες σου οι σκέψεις. Θυμάμαι την πρώτη φορά που έκανα αυτή τη διαδρομή, πριν καμιά εικοσαριά ίσως χρόνια, μια στιγμή που έμεινε στη μνήμη μου, ενώ πήγαινα μέσα στο δάσος ξαφνικά είδα μπροστά μου μια ομάδα τεσσάρων ανθρώπων! Δεν πίστευα στα μάτια μου. Αφού κοιταχτήκαμε σιωπηλοί, έμαθα από τους τέσσερις Γερμανούς πανεπιστημιακούς βιολόγους, ότι κάνουν κάθε χρόνο με τα πόδια αυτή την περιοχή, μια διαδρομή μιας βδομάδας, και θεωρούν αυτή την περιοχή την πλέον παρθένα φύση που υπάρχει επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Κατεβαίνοντας την επίμονη και επίπονη κατηφόρα, χωρίς να ξέρω πού ακριβώς είμαι, με την ανησυχία ότι πήρα κάποια διασταύρωση λάθος και θα πρέπει να ξαναγυρίσω πάλι πάνω για να ξαναανέβω και να ξανακατέβω ένα παραπάνω ιδιαβολεμένο γκράβαρο, με το παγούρι του νερού να έχει κατέβει κάτω από τη μέση, και με τη μια πέτρα να σε στέλνει στην άλλη, με τα χέρια τα πόδια και το σβέρκο να έχει πιαστεί, αναρωτήθηκα στα σοβαρά ποιος μπορεί να είναι ο λόγος που θα φέρει έναν ποδηλάτη σε αυτό το δρόμο. Για ποδηλασία ούτε λόγος. Διότι διάβολε, άλλο η ποδηλασία και άλλο το μαρτύριο. Δεν μπορείς να απολαύσεις ποδηλασία υπό τέτοιες συνθήκες σε καμία περίπτωση. Απλά βασανίζεσαι. Και εσύ, και το ποδήλατο. Κι εσύ πονάς διπλά, και για εκείνο. Καλά, ας αφήσουμε το ενδεχόμενο να μείνεις από ποδήλατο στη μέση του πουθενά. Σε μιά τέτοια μέση του πουθενά! Χωρίς νερό, χωρίς καν ένα μέρος κατάλληλο να στήσεις σκηνή να κοιμηθείς, και με το κινητό μονίμως να βρίσκεται σε κατάσταση εκτός δικτύου. Για την ακρίβεια σε κατάσταση "μόνο κλήσεις SOS", αλλά έλα τώρα που θα σού κάνει καρδιά να πάρεις μια κλήση SOS για να ενημερώσεις ότι ένα χαζό κοπρόσκυλο με δυο ρόδες έμεινε στα γκράβαρα κάπου στου διαβόλου τη μάνα.

Ο μόνος λόγος που απομένει για τον οποίο ένας ποδηλάτης θα έκανε τη διαδρομή, ή μία ανάλογη, είναι ένας και μόνος: το επίτευγμα. Για να λες ότι πήγα με το ποδηλάτό μου εκεί που κανένας άλλος δεν πήγε με κανένα μέσο. Και μόνο έτσι φαίνεται λογικό. Μόνο έτσι δείχνει να αποκτά το πράγμα ένα νόημα. Και μόνο να φτάσεις στον προορισμό, στο τέλος της διαδρομής, σώος και αβλαβής, αποτελεί επίτευγμα, έναν μικρό άθλο που δείχνει και τις ικανότητες του μέσου και ταυτόχρονα και τις ικανότητες του αναβάτη. Δεν το κρύβω ότι πήρα όρκο να μην ξανακάνω αυτή τη διαδρομή τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον, και για να το ξανακάνω θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένος λόγος και κίνητρο. Η διαδρομή θα έλεγα ότι θα τραβούσε τους ποδηλάτες εκείνους που θέλουν να σπρώξουν τα όρια πέρα από το συνηθισμένο. Και σίγουρα θα ήταν υποψήφια για το "παγκόσμιο πρωτάθλημα μαζοχιστικής ορεινής ποδηλασίας" - κάτι αντίστοιχο του Paris-Roubaix στο δρόμο αλλά εις διπλούν...

Μού γεννήθηκε λοιπόν το ερώτημα. Τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα ποδήλατο για τέτοιες ακραίες διαδρομές και συνθήκες. Και μιλάω βασικά για τον σκελετό. Ο παρών σκελετός με τον οποίο επετεύχθη το επίτευγμα... ένα απλό φτηνό chromoly σκληρό και με όχι ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, απλά φτιαγμένο για αξιοπιστία. Με τέτοια ταλαιπωρία όμως αναρωτιέμαι αν κάποιο άλλο υλικό θα ήταν πιο κατάλληλο, που να απαλύνει τον πόνο ή μάλλον τους πόνους του αναβάτη. Στο ποδήλατο δρόμου είδα από πρώτο χέρι την υπεροχή του καλού chromoly, που δεν θυσιάζει μεν την αντοχή στο στρες αλλά από την άλλη έχει ελαστικότητα και απορρόφηση. Για το all terrain bike ισχύει άραγε το ίδιο; Αυτό αναρωτιέμαι, ενώ άρχισα ήδη (δεν ξέρω αν το κατάλαβες) να σκέφτομαι το επόμενο ποδήλατό μου για τις επόμενες... μαζοχιστικές... εξορμήσεις...

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

Που ειναι αυτη η διαδρομη;!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

εμένα μου κάνει για κλασική φάση ποδήλατο downhill....
ΟΚ, ο σκελετός παίζει ρόλο (να μην φύγει καμιά κόλληση....)
Αλλά νομίζω σε τέτοιες φάσεις παίζουν σημαντικό ρόλο ελαστικά - φρένα - πιρούνι... όλα αυτά που σου δίνουν κοντρόλ με κάποιο βαθμό εμπιστοσύνης (... ότι δεν θα χυθείς τα_ανάσκελα στην επόμενη στροφή).

ε?

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Ήρωας είσαι! Θαυμάζω την αντοχή σου...
Κι απόλαυσα το κείμενό σου πράγματι.

Αυτά που έγραψες για τους Γερμανούς, επείδηξη ότι χάσανε το νού τους οι περισσότεροι, αχαχα...

Σας εύχομαι κάθε καλό

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
... ...Αυτό αναρωτιέμαι, ενώ άρχισα ήδη (δεν ξέρω αν το κατάλαβες) να σκέφτομαι το επόμενο ποδήλατό μου για τις επόμενες... μαζοχιστικές... εξορμήσεις...

Με το καλό...
εύχομαι
πάντα τέτοια !

~~~~~~~~~~~~~~

ΥΓ: (δεν ξέρω αν το κατάλαβες)...
αλλά μας δίνεις έμπνευση κουράγιο και δύναμη!
ΜΠΡΑΒΟ!!!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
εμένα μου κάνει για κλασική φάση ποδήλατο downhill....
ΟΚ, ο σκελετός παίζει ρόλο (να μην φύγει καμιά κόλληση....)
Αλλά νομίζω σε τέτοιες φάσεις παίζουν σημαντικό ρόλο ελαστικά - φρένα - πιρούνι... όλα αυτά που σου δίνουν κοντρόλ με κάποιο βαθμό εμπιστοσύνης (... ότι δεν θα χυθείς τα_ανάσκελα στην επόμενη στροφή).

ε?


αρχικά φαίνεται κάτι τέτοιο λογικό ίσως, αλλά υποψιάζομαι ότι το downhill (δεν έχω κάνει) είναι διαφορετικό. Μετράει η ταχύτητα, και το τεραίν είναι ήπιο και προβλέψιμο, δηλ. είτε φτιαχτό είτε επιλεγμένο ως τέτοιο. Εδώ πέρα μιλάμε για τεραίν απρόβλεπτο, μη ελέγξιμο, βασανιστικό, και ΔΕΝ ενδιαφέρει η ταχύτητα. Αυτό που ενδιαφέρει είναι απλά να μείνεις όρθιος, να μην κατέβεις από το ποδήλατο.

Τα περιφερειακά είναι κατά μία έννοια αναλώσιμα και επιλέξιμα, οπότε δε στεκόμαστε σε ελαστικά, υπάρχει μεγάλη γκάμα πελμάτων να διαλέξεις, τα φρένα από τη στιγμή που δεν έχεις ακραίες απαιτήσεις ταχύτητας και vbrakes κάνουν, για το πηρούνι προφανώς θα βοηθάει μια ανάρτηση, για πίσω ανάρτηση φαντάζομαι ΟΧΙ γιατί η ζημιά που προκαλεί στην ανηφόρα (που είναι η βασική έννοια) ακυρώνει το κέρδος στην κατηφόρα... οπότε το βασικό θέμα είναι ο σκελετός. Φαντάζομαι ότι γενικά ισχύουν τα ίδια με κάθε ποδήλατο, αλλά επιφυλάσσομαι επειδή δεν έχω εμπειρία - και πιστεύω ότι πάντα η πράξη είναι που μετράει τελικά.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Πολύ ωραία κουβέντα αλλά κι εγω δεν θεωρώ ιδανικό το downhill. Είναι ανθεκτικά και σούπερ αλλά φτιάχτηκαν για να κατεβαίνουν μαλιοκούβαρα σε συγκεκριμένες -φυσικά ακραίες- συνθήκες/τερέν. Εδώ ψάχνουμε κάτι διαφορετικό (αν το έχω πιάσει καλά). Ο alli.ellada ζητάει εκείνο το ποδήλατο που θα πηγαίνει παντού με την ελάχιστη ταχύτητα διάσχισης γιατί ο σκοπός είναι η διάσχιση με ασφάλεια και τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση ώστε να μπορείς να απολαύσεις το τοπίο και να συνεχίζεις.

Σε τέτοια ακραία και δύσκολα τερέν νομίζω ότι έχει νόημα να μιλάμε για fat bikes. Ρόλο ανάρτησης παίζουν τα ελαστικά αλλά επιπλέον μπορούν να φορτωθούν με μπαγκάζια και να έχουν μια ασφαλή και ξεκούραστη συμπεριφορά αλλά και να τα καταφέρουν σε τέτοιες αντίξοες συνθήκες.

fat

Αυτός είναι και ο "επιχειρησιακός" τους ρόλος, τα ιδανικά expedition bikes για τις πιο αντίξοες και απρόβλεπτες συνθήκες. Κάτι τέτοιο θα θεωρούσα σαν το "απόλυτο" ΑΤΒ.

fat

Τι πράγμα?
Είπαμε ένα ποδήλατο που να κάνει και για την κόλαση?
Να σε βλέπει ο διάβολος και να τα κάνει πάνω του? Ιδού!

NECROMANCER

fat

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... παρέβλεψα ένα πολύ σημαντικό δεδομένο.
Η χρήση που ζητάς είναι ΕΝ ΜΕΡΗ η κατάβαση_γκρεμίλας_χωρίς_αύριο....
Εκεί, ξαναλέω, πιστεύω ότι ένα downhill υπερέχει.
Αλλά σε όλα τα άλλα είναι μαύρα χάλια.... oύτε για να ανέβεις, ούτε για να φορτώσεις, ούτε για να ταξιδέψεις.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

@scrabler
και αυτός ο "Νεκρομάντης" πως πάει στην ανηφόρα με τέτοιες λαστιχούμπες;; Αν και φαντάζομαι οτι θα πηγαίνει "αργά και σταθερά" ...δηλ ό,τι πρέπει για τέτοιες διαδρομές που αξίζει να παραμένεις όσο πιο πολλή ώρα μπορείς εκεί. Η όπως έλεγε ένας φίλος "μου αρέσουν οι μεγάλες ανηφόρες γιατι πας αργά και παραμένεις πολύ ώρα σε ένα τοπίο απολαμβάνοντας το, ενώ στις κατηφόρες το περνάς πριν το καταλάβεις..."...

@i alli ellada ,,,ναι ναι σε πιστέψαμε οτι δεν θα ξαναπας εκεί... μα πόσες φορές το έχουμε πει σε τέτοιες περιπτώσεις και μετά από κάποιο καιρό πάλι στα ίδια πάμε ...

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Σε τέτοια εδάφη δεν είναι θέμα κλίσης. Είναι έτσι ώστε δεν μπορείς καν να τα περπατήσεις. Δεν μιλάμε για δρόμους αλλά για την "κόλαση". Με τι άλλο θα μπορούσες να γυρίσεις τα μονοπάτια των Ινκας στο Εκουαδόρ?

pugsley

Αυτό θεωρώ πως είναι πραγματικα All Terrain Bike στην κυριολεξία. Η αλήθεια βέβαια είναι πως ούτε στο Εκουαδόρ θα βρεθώ ποτε, ούτε Pugsley θα τυχει να οδηγήσω, οπότε μιλώ από τα θεωρεία. Εσύ τι θα αντιπρότεινες σαν το ιδανικό ΑΤΒ?

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Εγώ πάντως (επειδή φοβάμαι γενικώς τα "ιδανικά") αρκούμαι στο πολύ ωφέλιμο συμπέρασμα του χοντρού λάστιχου. Η πείρα άλλων μίλησε (σαν τον Καθιστό Ταύρο).

Από κει και πέρα, και επειδή δεν κάνουν λόγο περί σκελετού, μάλλον ισχύουν τα κλασικά περί του σκελετού. Οπότε με αυτά τα δυο καλά πάμε.

Καλά ρε scrabler, βαλτός είσαι, άκου "νεκρομάντης" οι μπαγάσηδες, τι ονομασία μοντέλου! μα στο μυαλό μου ήτανε ο σχεδιαστής;

LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

το συγκεκριμενο fatbike το θελω για την -ακομα να την αρχισω- συλλογη μου εδω και καιρο. ποσο κτηνωδες ειναι ρε..

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

...24/32-36 που φαίνεται να έχει μάλλον πηγαίνει άνετα στην ανηφόρα, αργά αλλά σταθερά.

Ετσι κι'αλλιώς τα ATB δεν θέλουν να αναπτύσσουν ταχύτητα, στόχος είναι να διασχίσουν το τερραίν.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Εγώ πάντως (επειδή φοβάμαι γενικώς τα "ιδανικά") αρκούμαι στο πολύ ωφέλιμο συμπέρασμα του χοντρού λάστιχου. Η πείρα άλλων μίλησε (σαν τον Καθιστό Ταύρο).

Από κει και πέρα, και επειδή δεν κάνουν λόγο περί σκελετού, μάλλον ισχύουν τα κλασικά περί του σκελετού. Οπότε με αυτά τα δυο καλά πάμε.

Καλά ρε scrabler, βαλτός είσαι, άκου "νεκρομάντης" οι μπαγάσηδες, τι ονομασία μοντέλου! μα στο μυαλό μου ήτανε ο σχεδιαστής;


Αλλα κι αυτων το πλατος, δεν μπορει να ειναι ανεξελεγκτο (τυπου fat bike), γιατι αποδιδουν μεν πολυ καλα σε πολυ κακους χωματοδρομους/αμμο/χιονι, αλλα σε ολες τις αλλες συνθηκες, παιρνουν πολυ κατω απο το μηδεν, λογω τεραστιας αντιστασης κυλισης αλλα και βαρους και ογκου.
Το αλλο ειναι ο σκελετος.
Κι ακομα καλυτερα το πηρουνι.
Κι εξηγουμαι:
Ο σκελετος εστω οτι εχει την ιδανικη γεωμετρια ωστε να συμπεριφερεται σωστα φορτωμενος και να ειναι ευελικτος αλλα και σταθερος οταν τα χιλιομετρα ανεβαινουν η ακομη οταν τα χιλιομετρα ειναι πολυ λιγα (οπως οταν κινειται κανεις στο τερραιν του Διαβολου), την απαιτουμενη αντοχη επισης, και -το κερασακι- την ανεση.
Αυτη ομως την ανεση, μπορει κανεις να την πετυχει και με μια καταλληλη σελλα (με ελατηρια), η/και με ενα παλουκοσελλο με αναρτηση.
Με τη σελλα και το παλουκοσελλο με αναρτηση, πετυχαινει κανεις την αποσβεση των κραδασμων του δρομου στο κυριως σωμα του αναβατη (πισινος, μεση, κλπ).
Για πισω αναρτηση, δεν γενναται καν θεμα, εφόσον συζηταμε για touring ποδηλατο.
Οσο για τα σχολια περι downhill...αφορουν τα downhill, μη εχοντας την παραμικρη σχεση με touring.
Μια αλλη επισης σημαντικη παραμετρος, ειναι και το μηκος του παλουκοσελλου:
Στις συγχρονες σχεδιασεις πλαισιων, οπου το πλαισιο ειναι slopy, αναγκαστικα το παλουκοσελλο αυξανει σημαντικα σε μηκος, προκειμενου να "κερδισει" το υψος που λειπει απο το σκελετο, και οντας μακρυ και με κλιση προς τα πισω, γινεται μιας πρωτης ταξεως αναρτηση, με την προϋποθεση παντα οτι το παλουκοσελλο ειναι ποιοτικο.
Τα χερια ομως, οτι κι αν ειναι ο σκελετος, οτι κι αν ειναι το παλουκοσελλο και η σελλα, δεν θα εχουν καμμια τυχη, αν το πηρουνι δεν προσφερει καποιου ειδους αποσβεση κραδασμων. Δηλαδη αν δεν ειναι καποιο ποιοτικο Cro-molενιο, ειδικα φτιαγμενο ωστε να απορροφαει τους κραδασμους, η ενα καλο τηλεσκοπικο πηρουνι, το οποιο οχι μονο θα απορροφαει τους κραδασμους, αλλα θα προσφερει και την απαραιτητη προσφυση οταν τα πραγματα αγριευουν.
Το τηλεσκοπικο ομως, ειναι βαρυτερο, πολυπλοκοτερο, εχει αναγκη απο περιοδικο σερβις, και φυσικα ειναι ακριβοτερο απο το Χρωμολενιο.
Οποτε, η ζυγαρια συνηθως γερνει προς τη μερια του καλου Χρωμολενιου πηρουνιου, ειδικα οταν η συζητηση περιστρεφεται γυρω απο hardcore touring καταστασεις.
Ενα τετοιο πηρουνι( ενα χαρακτηριστικοτατο παραδειγμα), ειναι και το πηρουνι της Thorn, φτιαγμενο απο Cro-moly Reynolds 531, το οποιο λεπταινει σημαντικα προς τα κατω, και το οποιο προσφερει εξαιρετικη ανεση (για "ξερο" πηρουνι παντα), αλλα και απαραμιλλη αντοχη (ειδικα το δίπλακο). Εχει φυσικα brase-on και στ'αυτια, για οτι μπορει να επιθυμησει ο αναβατης, και ειναι πολλα χρονια τωρα δοκιμασμενο σε οτιδηποτε συνθηκες μπορει να φανταστει κανεις (μιλαμε παντα για extreme touring. Το οποιο extreme, αναφερεται τοσο στο τερραιν, οσο και στο φορτωμα).
Εκτος απο το πηρουνι, ενας αλλος πολυ σημαντικος παραγοντας ανεσης, ειναι τα φρενα:
Οταν αρχιζει η κατηφορα, και το τερραιν ειναι Διαβολικο, αν τα φρενα δεν ειναι ιδιαιτερα αποτελεσματικα ωστε να μπορουν να λειτουργησουν με μικρη πιεση στις μανετες, ερχεται καποια στιγμη οπου ο αναβατης ετοιμαζεται να κοψει τα χερια του και να τα πεταξει στο γκρεμο, μπας και γλυτωσει απο τους πονους που προκαλει το συνεχες ισχυρο πατημα στις μανετες των φρενων.
-Αλλα αυτο φανταζομαι το ξερεις καλα και το εχεις ηδη φροντισει-

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

απο τα θεωρεία και εγώ μιλώντας, το φάτ έχω την εντύπωση οτι τα "φέρνει " όλα μέσα, σα τα τζιπάκια με τα λάστιχα-κτήνη!
Εκτός άν κάνεις πλάκα
κάτι μου λέει οτι θα κάνει ένα μεγάλο κράου τ΄ όργανο και αλλού ο καθιστός Ταύρος, αλλού τα κέρατα!
Άν και δέ μετράει, δίνω τη ψήφο μου στο δάουνχιλ, αντέχει κοπανήματα,
Ταύρος αγαπάει κοπανήματα...Εκτός άν...ανέβει με ένα άλλο ποδήλατο πάνω...
και κατέβει με δάουνχιλ!

http://www.youtube.com/watch?v=F6fYtAlU8N4
http://www.youtube.com/watch?v=hLVXB1f4iPY

όλ γουέδερ, όλ τερέν...ATB;

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact