Τι συζητήθηκε στη Βουλή για το ποδήλατο...

Τι συζητήθηκε στη Βουλή για το ποδήλατο...

Δεν είναι ολόκληρη η συζήτηση, εννοείται ότι είναι κοπτοραπτική μόνο τα αποσπάσματα που αφοράν το ποδήλατο…
Ολόκληρα τα πρακτικά στην διεύθυνση
http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=syne070125.txt

Συνεδρίαση Ολομέλειας για ΚΟΚ (17/1/20006)

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ (ΝΔ)

Μετέτρεψε σε διοικητικές πολλές από τις ποινές που μπλοκάριζαν τα δικαστήρια και μείωσε τις ποινές και τα πρόστιμα για άλλες παραβάσεις, όπως το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση μοτοσικλετών που πήγε στο 50%, το πρόστιμο για άδεια ποδηλάτου που ήταν 65 ευρώ, εάν δεν την είχες μαζί σου, το πρόστιμο για φρένα και φώτα στα ζωήλατα οχήματα και για φώτα στα κοπάδια τη νύχτα.

ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ (ΚΚΕ)

Αλλά υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα, καταλαβαίνετε π.χ. με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Και δεν είναι μόνο αυτά. Αλήθεια, ποια είναι η μέριμνα απέναντι στους αγρότες, στους υποψήφιους οδηγούς–χειριστές και εκείνο το πλάνο που υπήρχε για τα πενήντα κέντρα γεωργικής εκπαίδευσης και εφαρμογών; Όσο για τα κείμενα που έχουν έλθει εδώ σε όλους μας από τους ποδηλάτες, και από άτομα με αναπηρία, οι ποδηλάτες πρέπει να καταλάβουν ότι εδώ οι δρόμοι δεν είναι ούτε για τους πεζούς. Πού να υπάρχει ειδική λωρίδα για τα ποδήλατα;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ (ΣΥΡΙΖΑ)

Επίσης, θα πρέπει να πάρουμε μέτρα –έχουμε καταθέσει και σχετική τροπολογία- ώστε το ποδήλατο να γίνει πιο προσιτό, αλλά ταυτόχρονα να δώσουμε και αυτή τη δυνατότητα γιατί αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε λωρίδες, ούτε κανένας άλλος χώρος για να κινηθούν τα ποδήλατα και η κίνηση με αυτά είναι κίνδυνος θάνατος για όποιον το αποτολμήσει.
Θα πρέπει, λοιπόν, και να εξασφαλιστούν χώροι για να κινούνται τα ποδήλατα, αλλά να υπάρχουν και ειδικά σήματα που να προειδοποιούν και αυτό είναι κάτι με το οποίο ο Κώδικας δεν ασχολείται καθόλου, από ό,τι είδαμε, κύριε Υπουργέ.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ (ΠΑΣΟΚ)

Ο κ. Αλευράς και ο κ. Λεβέντης ιδιαίτερα επέμεναν ιδιαίτερα σε μια τροπολογία για την ποδηλασία.
Κύριε Υπουργέ, πριν από είκοσι σχεδόν χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρούσε ότι γύρω στο ένα εκατομμύριο Έλληνες χρησιμοποιούν το ποδήλατο. Ιδού στάδιο δόξης λαμπρό. Ας το δούμε αυτό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΟΒΛΙΑΣ (ΠΑΣΟΚ)

Επίσης, το συζητούμενο νομοσχέδιο, έστω στα όρια στα οποία κινείται, δεν ασχολείται ούτε με τις ήπιες μορφές κυκλοφορίας που τις είχε θέσει στόχο το Υπουργείο σας –και καλώς κάνατε στις προγραμματικές σας δηλώσεις- αλλά ούτε ικανοποιεί τα αιτήματα οδικής ασφάλειας αυτών οι οποίοι κυκλοφορούν με ποδήλατο.
Και επανέρχομαι επί του θέματος, επειδή κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις οι ποδηλάτες. Χθες είχαν και συγκέντρωση έξω από τη Βουλή. Γιατί δεν ενσωματώθηκαν αυτές οι προτάσεις τους; Δεν έχουν κόστος. Θα περιμέναμε σε αυτό το θέμα μεγαλύτερη ευαισθησία.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ (ΠΑ.ΣΟ.Κ.)

Δεν έχουμε, λοιπόν, ως πολιτεία ευθύνες για το ότι δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι; Άρα, δεν θα πρέπει και η πολιτεία πρώτα να δει τις ευθύνες της για να αυστηροποιήσει τα πρόστιμα; Έχουμε ασφαλτοτάπητες; Δεν νομίζω.

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ (ΠΑ.ΣΟ.Κ.)

Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αιτήματα που βάζουν οι ποδηλάτες. Σωστά είναι, αλλά κάτω από ποιες υποδομές; Δίκιο έχουν και καλό θα ήταν, αν μπορούσαμε, να υλοποιήσουμε μερικές από τις προτάσεις τους. Εγώ θα ήθελα να δω να απαντάτε σ’ αυτά τα ζητήματα. Άρα και εδώ δεν έχουμε αποτελεσματικότητα.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΪΔΟΣ (ΠΑ.ΣΟ.Κ.)

Τελειώνοντας, κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι το ποδήλατο θα έπρεπε να έχει τύχει καλύτερης αντιμετώπισης στο παρόν νομοσχέδιο με την καθιέρωση λωρίδων ποδηλάτου και γενικότερα με τη θέσπιση μέτρων που θα καθιστούν ασφαλέστερη και συχνότερη τη χρήση του. Είναι ένα παραδοσιακό, ανθρώπινο, φθηνό, υγιεινό και περιβαλλοντικό μέσο μετακίνησης κυρίως στις πόλεις, που συμβάλει ταυτόχρονα στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος που τις ταλανίζει.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ (Ν.Δ.)

Τέλος, θέλω να πω το εξής για το ποδήλατο. Το ποδήλατο στην Ευρώπη είναι στοιχείο εκ των ων ουκ άνευ της κίνησης σε καθημερινή βάση των Ευρωπαίων συμπολιτών μας, υπάρχουν ειδικές διατομές στα οδοστρώματα και στους δρόμους για να μπορεί να κυκλοφορεί το ποδήλατο και όσοι επιθυμούν να κάνουν χρήση. Στην Ελλάδα ακόμη, κύριε Υπουργέ, δεν έχουμε προχωρήσει στο θέμα αυτό. Βεβαίως, υπάρχει διάταξη μέσα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το ζήτημα είναι, όμως, να καλλιεργήσουμε, να δημιουργήσουμε εκείνη τη διάθεση και να ενημερώσουμε τις μικρές κυρίως ηλικίες και τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ώστε να εναρμονιστούμε στα καλά, διότι θεωρώ ότι αυτό ωφελεί, θεωρώ ότι συμβάλλει στο να έχουμε καλύτερη κυκλοφοριακή αγωγή και γενικότερα συμβάλλει στο να μειωθούν τα ατυχήματα, ένα πλέγμα μέτρων δηλαδή, τα οποία από κοινού ιδωμένα νομίζω ότι κάνουν μία συνολική πολιτική που κινείται στη σωστή κατεύθυνση.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact