Σκέψεις Για Νέο Commuter & Light Touring Ποδήλατο

Πρωτεύουσες καρτέλες

36 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταίο σχόλιο
Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Καλημέρα σε όλους!

είμαι σε διαδικασία αναζήτησης του νέου ποδηλάτου (λογικά θα ολοκληρωθεί σε κανένα 6μηνο). Ο σκοπός είναι γρήγορο commuting και ελαφρό/sport touring. Δεν σκέφτομαι για κούρσα γιατί είναι πολύ αυστηρή & απόλυτη για αυτό που θέλω και δεν θέλω καθαρό touring επειδή μου φαίνονται αρκετά αργά. Στόχος είναι κάτι σαν τα σημερινά gravel bikes που να μπορεί να πάρει λασπωτήρες και σχάρα.

Ενδεικτικά στη λίστα μου για να δοκιμάσω είναι τα παρακάτω ποδήλατα/πλαίσια:

Genesis Croix de Fer 20
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/multisport/croix-de-fer-20

Felt V85
http://www.feltbicycles.com/USA/2016/Bikes/road/adventure/v85.aspx

Ridley X-Bow
https://www.ridley-bikes.com/be/en/bikes/offroad/cross/x-bow/98/x-bow-20...

Trek 720 Disc
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/road-bikes/adventure-touring-bik...

Raleigh Mustang Sport Gravel
http://www.chainreactioncycles.com/ch/en/raleigh-mustang-sport-gravel-bi...

Cannondale Touring 2 2016 Touring Bike
https://www.evanscycles.com/cannondale-touring-2-2016-touring-bike-EV254007

Σκέφτομαι σοβαρά να πάρω το πλαίσιο για να το στήσω μόνος μου ακριβώς με τα περιφερειακά που θέλω. Το πρόβλημα είναι ότι θα ήθελα μετάδοση με γρανάζωμα mountain bike. Επιπλέον θα ήθελα τριπλό δίσκο μπροστά. Την ίδια στιγμή θέλω να έχω και μανέτες κούρσας στο τιμόνι αλλά και αλλαγές από τις μανέτες (όχι τίποτα shifters στο ακροτίμονο)

Βλέπω ότι οι πιο πολλές σειρές δρόμου έχουν διπλό δισκοβραχίονα. Κάποιες πιο "εισαγωγικές" έχουν τριπλό δίσκο μπροστά με μικρότερο γρανάζι το 30 (π.χ. Tiagra 4703) . Αυτό είναι σχετικά ΟΚ. Το κακό είναι ότι πίσω δε μπορώ να βάλω κάτι πάνω από 32 και εγώ θα ήθελα αν έχω ένα 30άρι μπροστά να μπορώ να φτάσω μέχρι και 36 πίσω. Οπότε ίσως να χρειαστώ μικρότερο γρανάζι/μικρότερα γρανάζια μπροστά.

Για να είμαι πιο συγκεκριμένος:

Στην touring - κούρσα μου αυτή τη στιγμή έχω: 30/42/52 μπροστά & 11-32 πίσω.
Το 30 μπροστά 32 πίσω με βολεύει οριακά όταν είμαι σε αρκετά μεγάλες ανηφόρες και με μπαγκάζια.
Δηλαδή θέλω να έχω 2-3 ταχύτητες (πιο εύκολες) ακόμα καβάτζα.

Στο touring - 29er μου αυτή τη στιγμή έχω: 22/32/44 μπροστά & 11-34 πίσω.
Εδώ είμαι πολύ καλά στις ελαφρυές ταχύτητες & δεν έχω νιώσει ιδιέτερα να με περιορίζει σε ταχύτητα το 44-11

Ποια είναι η γνώμη σας;

Να σημειώσω ότι δεν θα πάω σε καθαρά υδραυλικά δισκόφρενα επειδή θεωρώ αστείο το κόστος τους στη version τους με STI μανέτες και θα μπουν ημι-υδραυλικά (στην καλύτερη) που θα δέχονται συρματόσχοινο (π.χ. TRP HY/RD cable/hydro disc brake, 160mm).

Θα ήθελα να πάω σε πλήρη σειρά (όσο γίνεται) και να μην μπασταρδέψω εξαρτήματα στο άσχετο αλλά μου φαίνεται δύσκολο με τις προδιαγραφές που βάζω.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Σπύρος

Αξιολόγιση: 
0
Η αξιολόγηση σας: καμία
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

στην αρχή διάβασα τα πρώτα που γράφεις .... λέω "οκ ευκολάκι"...
Μετά έχασα την μπάλα...
Δεν μπορώ να βοηθήσω, αλλά μου δημιουργήθηκε μια απορεία, αν θέλεις το κουβεντιάζουμε (λόγος να γίνεται...)

Γράφεις ότι έχεις ήδη: "touring - κούρσα μου αυτή τη στιγμή έχω: 30/42/52 μπροστά & 11-32 πίσω" και επίσης έχεις και: "touring - 29er μου αυτή τη στιγμή έχω: 22/32/44 μπροστά & 11-34 πίσω."

Για μένα, είσαι καλυμμένος 100% για την χρήση "γρήγορο commuting και ελαφρό/sport touring" που περιγράφεις στην αρχή - πάνω πάνω του ποστ σου.

Αν δεν νιώθεις καλυμμένος, τότε πρότασή μου, δώσε πιο καθαρό χαρακτήρα πχ στην κούρσα που έχεις τώρα, και φτιάξε ένα καθαρό - απλό commuting.
Το μπλέξιμο πολλαπλών ρόλων σε ένα ποδήλατο, ίσως έχει νόημα όταν έχεις 1 ποδήλατο, που θέλεις να κάνει λίγο από όλα. Όταν έχεις ήδη 2 και πας για το 3ο..... θεωρώ πως πρέπει να έχεις 3 καθαρόαιμα ποδήλατα, το καθένα ΚΑΛΟ σε έναν βασικό ρόλο.
.
.
.
.
.
.
έχεις την εμπειρία, λογικά - με αυτές τις προδιαγραφές που αράδιασες - θα πρέπει να κινηθείς σε custom λύση DIY, ("η χαρά της δημιουργίας" ή αλλιώς "παζλ - παίζω και κολλώ")....

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Σ'ευχαριστώ για την απάντησή σου!

Ναι, έχεις δίκιο για την κούρσα. Το νέο ποδήλατο θα την αντικαταστήσει και η συγκεκριμένη θα πουληθεί. Οι λόγοι της αλλαγής είναι:
- Με τρώει... (:p)
- Η κούρσα, μου είναι ελαφρώς μικρή & θα ήθελα ένα ποδήλατο τέτοιου τύπου ακριβώς στα μέτρα μου. Την έχω φέρει με κάποιες σχετικές πατέντες. Π.χ. μεγαλύτερη κλίση λαιμού κλπ που θα ήθελα σιγά σιγά να εγκαταλείψω. Και αυτό θα γίνει με ένα σωστότερου μεγέθους πλαίσιο στο σώμα μου και στην ποδηλασία που κάνω.
- Η κούρσα δεν έχει δισκόφρενα και τα χρειάζομαι στον δρόμο μια που εδώ που ζω (κεντρική Ευρώπη) βρέχει συχνά και τα rim brakes είναι αναξιόπιστα στη βροχή.
- Δεν θα με χάλαγε και ένα πιο χοντρό λαστιχάκι. Π.χ. ένα 30-35 θα είναι μια χαρά για τέτοια χρήση μια που το 25άρι και βαράει λίγο παραπάνω αλλά και ταλαιπωρείται με το έξτρα βάρος (δικό μου και τσαντών)

Μπορώ να βάλω και καμία φωτό της υπάρχουσας κούρσας για να μιλάμε πιο συγκεκριμένα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Σωστός για το μέγεθος, σωστός και για τα δισκόφρενα, εφόσον θα ποδηλατείς συχνά υπό βροχή.
Και από όσο έγραψες τελικά πας σε ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ της υπάρχουσας κούρσας (η παλιά θα φύγει).
Κουρσοειδές λοιπόν, με δισκόφρενα, τριπλό δ/β, ικανό clearing για χοντολάστιχα, κουρσάδικες λβδμντς, υποδοχές για τσαντικά / φτερά κλπ.....
.
.
.
.
ξανακαταλήγω στο αρχικό μου συμπέρασμα: .... ωωχχχχ... ουφφφφφ !!! (???)

.
.
.
κάτσε να γράψουν και οι ταξιδιάρες ψυχές του φόρουμ, όλο και κάτι θα έχει πάρει το μάτι τους.

geatle
Απών/απούσα

εμενα μου αρεσει παρα πολυ το ridley και ως προς τα περιφερειακα και την γεωμετρια αλλα και το χρωμα. μετα απο το ridley η δευτερη επιλογη μου ειναι το genesis. για τιμες δεν κοιταξα.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Εδώ και η κούρσα που πάει σιγά-σιγά για αντικατάσταση:

123
http://s9.postimg.org/sshotvxkf/trek.jpg

Στα παραπάνω ποδήλατα να έχετε στο μυαλό σας ότι θα μπουν λασπωτήρες αλλά και σχάρες. Οπότε κάποια ενώ και εμένα μου αρέσουν αρκετά όπως είναι νομίζω ότι θα χαλάσουν αν μπουν τα συγκεκριμένα αξεσουάρ.

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Και η δικια μου γνωμη ειναι οτι δυσκολα να τα
πετυχεις ολα σε ενα...με παρομοιο σκεπτικο εγω κατεληξα στα εξης..kona rove al...ειναι gravel bike,παιρνει οτι λαστιχο θελεις,εχει δισκοφρενα ,παιρνει σκαρες λασπωτηρες,μπαινει στο χωμα...το χρησιμοποιω για μεγαλες αποστασεις και πιο..γρηγορες διαδρομες..(μπρεβετ) εχει δισκοβρ. 50 -34 και του εχωλαστιχα εικοσιωκταρια...λογω της ανετης γεωμετριας του ειναι καλο και για την πολη...αλλα...εχω επισης ενα kona dew στο οποιο εβαλα πεταλουδα τιμονι ,εχει τριπλο δισκοβραχιονα,κλπ,κλπ,οποτε χρησιμοποιω αυτο στην πολη και στα ταξιδια με περισσοτερο φορτωμα..και στα δυο εχω οκταρα κασετα 11-34...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Looking for that ‘one bike’ that will take you almost anywhere, come rain or shine, that you’ll be hard pushed to reach its’ limits, and, most importantly, induce big grins with each and every outing?! Then look no further…
...
λέω εγώ τώρα...
Reynolds 725
Rack & 'guard ready
TRP HyRd-C
34T low gear
ή ταν ή επί ...28άρια λάστιχα.

Tasakos10
Απών/απούσα

Μια πρόχειρη πρόταση -αν έχω καταλάβει σωστά την ανάγκη σου- και συνεχίζω μετά πιο διεξοδικά:
Βρίσκεις ένα gravel bike με εννιάρα σειρά π.χ. sora, κοτσάρεις ένα ντεραγιέ alivio long cage και βάζεις οτι κασέτα θέλεις με τριπλό δισκοβραχίονα και τα υπάρχοντα χειριστήρια.
Επιπλέον, με καλά μηχανικά π.χ. avid bb7, δεν χρειάζεσαι υδραυλικά.

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Α ναι ..ξεχασα...απο οσα εχεις βαλει ψηφιζω κιεγω genesis...

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Tasakos10 wrote:
Μια πρόχειρη πρόταση -αν έχω καταλάβει σωστά την ανάγκη σου- και συνεχίζω μετά πιο διεξοδικά:
Βρίσκεις ένα gravel bike με εννιάρα σειρά π.χ. sora, κοτσάρεις ένα ντεραγιέ alivio long cage και βάζεις οτι κασέτα θέλεις με τριπλό δισκοβραχίονα και τα υπάρχοντα χειριστήρια.
Επιπλέον, με καλά μηχανικά π.χ. avid bb7, δεν χρειάζεσαι υδραυλικά.

Αυτό είναι μια λογική λύση αν και τώρα που κοίταξα καλύτερα βλέπω ότι η Tiagra 4700 βγάζει τριπλό και μπορώ να έχω μέχρι και 34 πίσω (με 30άρι γρανάζι μπροστά). Οπότε ίσως να είμαι ΟΚ για αρχή. Βέβαια εκεί (με 10αρα road πίσω) περιορίζομαι στα road ντεραγιέ (λόγω διαφορετικού cable pull που διάβασα ότι έχουν τα 10+ πίσω mountain ντεραγιέ) και άρα μάλλον δε θα μπορέσω να βάλω κάτι μεγαλύτερο πίσω.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Πάντως σας ευχαριστώ όλους για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες.

Εξαφανίστηκα λίγο τις τελευταίες ημέρες επειδή έπεσε μπόλικη δουλειά.
Κατάφερα χθες και έκανα ένα μικρο ταξιδάκι σε διπλανή πόλη (Ζυρίχη) για να δω από κοντά το Genesis στο μεγαλύτερο νούμερο που το βγάζουν (XL, 58 κάθετος, 63+ stack).

Νομίζω ότι ήταν αρκετά καλό σαν μέγεθος. Η παρακάτω φωτό είναι με τη σέλα στη σωστή θέση (ίσως και ελάχιστα ψηλότερα). Μέτρησα και το ύψος αλλά και τη θέση του γονάτου στην πεταλιέρα (για το μπρος-πίσω της σέλας).

1
http://s17.postimg.org/p8xl9kqnz/IMG_8639.jpg

Και αν τα μέτρησα καλά το πάνω μέρος των μπαρών φτάνει εκεί που δείχνει ο αντίχειράς μου στο παλουκόσελο.
Οπότε είμαστε αρκετά καλά από διαφορά ύψους (αν και δεν θα με χάλαγε και λίγο μικρότερη).

1
http://s17.postimg.org/z6d7gdnnj/IMG_8646.jpg

Βέβαια δύσκολα να βρω ποδήλατο με μεγαλύτερο stack...
Και αν κρίνω από την πρώτη φωτό μάλλον δεν πρέπει επειδή αυτό δείχνει να είναι το νούμερό μου.

---

Αν και η παραπάνω διαφορά πρέπει να είναι 2-3 εκατοστά μικρότερη επειδή τώρα που βλέπω την μέτρησα λάθος (έχοντας την πίσω ρόδα πάνω στο σταντ.

1
http://s23.postimg.org/5nj9outkb/IMG_8640.jpg

---

Επιπλέον πληροφορίες για το συγκεκριμένο ποδήλατο από τη χθεσινή τεστ βόλτα:
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/multisport/croix-de-fer-de...

Σε γενικές γραμμές δεν κατάλαβα πάρα πολλά επειδή δε μπορούσα να το πάρω για μεγαλύτερη βόλτα πέρα από το τετράγωνο και δεν ήθελα να κάνω πολλές καγκουριές με ένα ποδήλατο που κάνει 2200 ευρώ και δεν σκοπεύω να αγοράσω το συγκεκριμένο setup.
Μου άρεσε το στήσιμό του και κάθησα άνετα πάνω του. Θα άλλαζα λίγο τη γωνία του τιμονιού και των μανετών αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες.

Δυσάρεστη έκπληξη ήταν η SRAM Rival...
Το ποδήλατο είχε υδραυλικά δισκόφρενα με SRAM Rival 22 Hyd. Disc shifters και ήταν στημένο με ένα 1x11 setup με ένα SRAM Rival1 Long Cage πίσω.

ΟΚ οι ταχύτητες τίποτα το ιδιαίτερο. Αλλαγές κανονικές και δεν κατάλαβα γιατί να βάλω σε ένα τέτοιο ποδήλατο ή και γενικότερα 1x11 και να αφήσω πολύ πιο οικονομικά & flexible setup όπως το 3x9 ή 3x10 που λογικά θα ακολουθήσω. Ίσως οι hardcore mountain-άδες να έχουν επιχειρήματα όπως απλότητα & γρηγορότερες αλλαγές που δεν δείχνω να κατανοώ αυτή τη στιγμή ειδικά για τη χρήση που θα κάνω.

Αλλά το 1x11 είναι επιλογή.

Αυτό που με δυσαρέστησε είναι τα υδραυλικά δισκόφρενα...
Έπιαναν κακά. Δηλαδή τα shimano 105 φρένα που έχω στην κούρσα μου με coolstop τακάκια και φθηνές σχετικά μανέτες (shimano claris) φρέναραν το ίδιο καλά με τα συγκεκριμένα υδραυλικά... Είναι εντυπωσιακό ότι ζητάνε μια premium τιμή (400-500 euros παραπάνω για την υδραυλική version) για τέτοια συμπεριφορά. Το παιδί στο μαγαζί μου είπε ότι με τον καιρό θα στρώσουν και τον πιστεύω αλλά ήταν σαφώς χειρότερα των δισκόσφρενων που έχω στο mountain bike μου (Avid Elixir 1) που δε νομίζω ότι είναι και τίποτα ιδιαίτερα υδραυλικά δισκόφρενα.

Κάτι άλλο που δε με ενθουσίασε είναι το ότι μου φάνηκε πιο βαρύ στο δρόμο από την κούρσα που έχω αυτή τη στιγμή (μια TREK αλουμινένια - έχω βάλει φωτό πιο πάνω). Για αυτό μάλλον θα έφταιγαν τα λάστιχα μια που ήταν 35άρισ και η κούρσα μου τώρα έχει 25άρια. Μάλλον πρέπει να προσανατολιστώ σε 30άρια για τη χρήση που θέλω (γρήγορο touring).

Για να μη μακρηγορώ, μου άρεσε πολύ το ποδήλατο και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να πάρω το συγκεκριμένο frameset και να το στήσω μόνος μου όπως θέλω/νομίζω (τριπλό δισκοβραχίονα μπροστά, 30άρια λάστιχα κλπ).

dpolal
Εικόνα dpolal
Απών/απούσα

Αφού κατέληξες στα Genesis θα σου πρότεινα να δείς το Tour De Fer 725

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/frames/tour-de-fer-725-fra...

που είναι λίγο καλύτερα σχεδιασμένο στις λεπτομέρειςες του με γνώμονα τον ποδηλατοτουρισμό.
Καλή επιλογή οι χρωμολένιοι σωλήνες, αθάνατο υλικό. :)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Φανερός Πράκτωρ wrote:

δεν κατάλαβα γιατί να βάλω 1x11 και να αφήσω πολύ πιο οικονομικά & flexible setup όπως το 3x9 ή 3x10...επιχειρήματα όπως απλότητα & γρηγορότερες αλλαγές που δεν δείχνω να κατανοώ αυτή τη στιγμή
ειδικά για τη χρήση που θα κάνω.

Τριπλέτα βάζεις αν σκοπεύεις να γυρνάς φορτωμένος σε λόγκους και
βουνά ή/και αν θες μια μαζεμένη κασέτα με ομαλή κλιμάκωση. Για ο-
τιδήποτε άλλο δεν έχει νόημα από τη στιγμή που μιλάμε για 11 γρα-
νάζια. Ειδικά για αστική μετακίνηση το 1x είναι πλέον το κανονικό.

Φανερός Πράκτωρ wrote:

Αυτό που με δυσαρέστησε είναι τα υδραυλικά δισκόφρενα...

Τα δισκόφρενα έχουν νόημα μόνο αν μιλαμε για ποδηλασία σε λάσπες
ή σε πολύ βροχή. Οτιδήποτε άλλο απλά δεν. Επίσης, είναι τραγικά
ακριβά αυτή τη στιγμή.

2.200 Ευρώ και να φοράς απλή ανοξείδωτη ακτίνα είναι κοροϊδία.
Με τα λεφτά αυτά πας ανετότατα σε custom made ατσάλινο frameset
και έχεις μεγάλο περιθώριο να το ντύσεις με ότι θες.

Εγώ θα πήγαινα σε 1x10 στήσιμο με κλασικά φρένα.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Τριπλέτα βάζεις αν σκοπεύεις να γυρνάς φορτωμένος σε λόγκους και
βουνά ή/και αν θες μια μαζεμένη κασέτα με ομαλή κλιμάκωση. Για ο-
τιδήποτε άλλο δεν έχει νόημα από τη στιγμή που μιλάμε για 11 γρα-
νάζια. Ειδικά για αστική μετακίνηση το 1x είναι πλέον το κανονικό.

Μένω στην Ελβετία και οι 10-15% ανηφόρες είναι κάτι το συνηθισμένο.
Συνήθως είμαι και φορτωμένος (ακόμα και τις καθημερινές για τη δουλειά).

Σε γενικές γραμμές στο τριπλό δεν έχω ενδοιασμούς επειδή θέλω 30άρι ή και μικρότερο μπροστά για τις ανηφόρες και κανένα 42άρι-50άρι για όταν αναπτύσσω ταχύτητα (με π.χ. 11-32 κασέτα).

Με λίγα λόγια τα παραπάνω έχω δει ότι είναι αυτά που έχω ανάγκη (αν είναι 10άρι πίσω ή 9άρι, λίγο με απασχολεί) και δεν θα ήθελα να πειραματιστώ στο θέμα αυτό.

Eaglos wrote:
Τα δισκόφρενα έχουν νόημα μόνο αν μιλαμε για ποδηλασία σε λάσπες
ή σε πολύ βροχή. Οτιδήποτε άλλο απλά δεν. Επίσης, είναι τραγικά
ακριβά αυτή τη στιγμή.

2.200 Ευρώ και να φοράς απλή ανοξείδωτη ακτίνα είναι κοροϊδία.
Με τα λεφτά αυτά πας ανετότατα σε custom made ατσάλινο frameset
και έχεις μεγάλο περιθώριο να το ντύσεις με ότι θες.

Εγώ θα πήγαινα σε 1x10 στήσιμο με κλασικά φρένα.

Τα υδραυλικά δισκόφρενα για κούρσες είναι όντως απαγορευτικά.
Για mountain είναι σε ΟΚ τιμές. Το ίδιο και τα μηχανικά.

Ναι τα θέλω επειδή τα rim brakes είναι αναξιόπιστα στη βροχή και επιπλέον εδώ που μένω βρέχει συχνά. Θέλω να πιστεύω ότι θα καταφέρω να πετύχω και κάτι αρκούντως δυνατό (π.χ. τα υδραυλικά του Mountain που έχω δεν έχουν καμία σχέση με rim brakes).

Θα δούμε...

Δεν θα αγοραστεί το συγκεκριμένο ποδήλατο (με το στήσιμο αυτό).
Θα αγοραστεί ο σκελετός μόνο (600+ ευρώ) και μετά λογικά θα το στήσω μόνος μου.
Ανάλογα με το τι θα βάλω πάνω (και πόσα θα χρησιμοποιήσω από την παλιά κούρσα) θα πάει στα 1000 με 1500 ευρώ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... δεν γνωρίζω τόσο καλά την αγορά, δεν ξέρω τι μοντέλα κυκλοφορούν πλέον...
... αλλά πιστεύω ότι θα κάνεις τη δουλειά σου πιο εύκολα, πιο οικονομικά, πιο γρήγορα, αν ξεχάσεις κουρσοτίμονο και κουρσο-λεβιεδομανέτες και πας σε στήσιμο φιτνες/ τρεκκιν (εννοώ ίσιο τιμόνι και ΜΤΒάδικα χειριστήρια).
Οι επιλογές είναι περισσότερες, οι τιμές είναι λογικές, και για την χρήση που θέλεις να κάνεις - προσωπικά - δεν θα με χαλούσε ίσιο τιμόνι με κερατάκια....
.
.
....γνώμη μου...

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

@RockaRolla
Συμφωνώ, απλά αυτό θα είναι πια άλλο ποδήλατο από αυτό που έχω στο μυαλό μου.
(Ελπίζω να μη σας κουράζω :))

Αφήνω εδώ το παρακάτω σε περίπτωση που είναι χρήσιμο και για άλλους.

Low Gear Range: Road Shifters & Gears For Easier Hill Climbing
http://www.cyclingabout.com/wider-gear-range-road-shifters-gears-for-eas...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Quote:
For Easier Hill Climbing

Και από κει που είσαι βλέπεις κατι βουνά μπροστά σου ....

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Υδραυλικά δισκόφρενα σε ατσάλινο πιρούνι;;;

Μια φορά κι έναν καιρό καμία εταιρία δεν το τόλμαγε διότι τα πιρούνια στράβωναν από την πίεση...

Προσωπικά δεν θα το σκεφτόμουν καν...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Φανερός Πράκτωρ wrote:

Μένω στην Ελβετία και οι 10-15% ανηφόρες είναι κάτι το συνηθισμένο.
Συνήθως είμαι και φορτωμένος (ακόμα και τις καθημερινές για τη δουλειά).

Αν είναι σαν τη Λοζάνη που είχα πάει, τότε είναι όντως
δύσκολη φάση. Από τη λίμνη μέχρι εκεί που μέναμε ήταν
σαν να ανέβαινα στο Λυκαβηττό.

Αν είναι να πας σε 30άρι μικρό και 42άρι μεγάλο με 11-32,
τότε έχει νόημα να δεις το 1x11 με 42άρι δίσκο και 11-42
κασέτα μιας και το 30/32 είναι σχεδόν ίδιο με το 42/42.

Ακόμα και σε 50άρι δίσκο αν πας, πάλι έχει νόημα να δεις
την παραπάνω λύση καθώς το 42/11 σου δινει 40χλμ τελική
στις 80κάτι στροφές τα οποία είναι μεν 6-7χλμ λιγότερα
από το 50/11 αλλά και πάλι μιλάμε για μεγάλη ταχύτητα.

Πάντως προτού κάνεις κίνηση θα πρέπει να έχεις καταλήξει
στο γρανάζωμα. Αλλο πράγμα να πας σε 30/39/53 ή σε κάτι
πιο κλασικό όπως 30/42/52 και άλλο σε τύπου trekking με
22/32/42.

Για τα δισκόφρενα και τις βροχές έχεις δίκιο. Απλά είναι
ατυχής η συγκηρία καθώς είναι κάτι που δεν έχει καθιερω-
θεί οπότε η σχέση απόδοση/τιμή είναι κακή.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Ναι, στη Λωζάνη μένω. Οπότε καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Επιπλέον για να φύγεις από τη Λωζάνη, και αποφασίσεις ότι δεν θες να πας δίπλα στη λίμνη, πρέπει να αρχίσεις να ανεβαίνεις και βουνά οπότε οι κλήσεις μπορεί να πάνε ίσως και πάνω από 15%.

Νομίζω ότι η πιο λογική επιλογή για το γρανάζωμα είναι μια τριπλή Tiagra 4700 με 34 γρανάζι πίσω (είναι εκτός προδιαγραφών το 34 πίσω για 3-πλο δισκοβραχίονα αλλά νομίζω ότι θα παίζει μια χαρά αν κρίνω από την 5700 που έχω τώρα και το 32 γρανάζι πίσω που λένε ότι δεν υποστηρίζεται με τον τριπλό που έχω). Αν δεν την παλεύω καθόλου με το 34άρι μάλλον θα βρω μια λύση με mountain derailleur. Ή 9άρι που λογικά θα δουλέψει κατευθείαν (έστω και με 10άρι σύστημα) ή με αντάπτορα που θα αλλάζει το cable pull όπως περιγράφει το άρθρο που έβαλα παραπάνω.

Οι υπόλοιπες λύσεις (π.χ. mountain δισκοβραχίονα & μισά εξαρτήματα road και άλλα μισά mountain με STI μανέτες) είναι ακόμα πιο μπασταρδεμένες & επίφοβες λύσεις.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Σήμερα το πρόγραμμα είχε TREK. Πήγαινα πιο πολύ για την βόλτα και για να πάρω ιδέες όπως είπα.

Λοιπόν το καλό ήταν ότι μπόρεσα να βρω ένα TREK 720 disc στο μέγεθός μου (61) και να κάνω μια όμορφη ολιγόλεπτη βόλτα για να δω:
- το μέγεθος
- τη συμπεριφορά των περιφεριακών
- τη συμπεριφορά του ίδιου του ποδηλάτου.

123
http://s30.postimg.org/uii4f7jj5/IMG_8666.jpg

Σε γενικές γραμμές το ίδιο το ποδήλατο είναι καλό & στα μέτρα μου σαν μέγεθος. Οπτικά ΟΚ χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Σαν σύνολο ΟΚ αλλά έρχομαι από το ίδιο background (entry level κούρσα trek με carbon πιρούνι) οπότε δεν είδα κάτι το τόσο διαφορετικό πέρα από ένα νούμερο κοντά σε αυτό που έχω ανάγκη και μεγαλύτερο clearence για μεγαλύτερους τροχούς & λασπωτήρες.

Η 105 δούλευε ρολόι, πολύ ήσυχα και καλύτερα από τις πιο απλές σειρές που έχω στην κούρσα μου.
Τα ημι-υδραυλικά φρένα του (που ήταν στρωμένα) δούλευαν αρκετά καλά και είναι καλό αυτό επειδή αυτά είχα βάλει στο μάτι γενικότερα. Το πιρούνι φλέξαρε αρκετά όταν φρέναρες δυνατά και με ανησυχούσε λίγο αλλά φαντάζομαι ότι το έχουν μελετήσει.

Στις ανωμαλίες συμπεριφερόταν όπως μια κλασσική κούρσα (ή κουρσοειδές) αλουμινίου. Δλδ αναμενόμενα ΟΚ.

Το πολύ καλό της υπόθεσης είναι ότι είχε ένα μεταχειρισμένο (1Κ-2Κ χιλιόμετρα στην πλάτη του αλλά σε πολύ καλή κατάσταση) που το άφηνε σε πολύ καλή τιμή. Στα 1200 ευρώ περίπου. Οπότε πια αρχίζει να γίνεται πολύ ενδιαφέρον επειδή φορά και πολύ καλά περιφερειακά.

Με έβαλε σε αρκετές σκέψεις με αυτή την τιμή αλλά με "ξενερώνει" ότι είναι πολύ κοντά στα ποδήλατα που έχω ήδη (αλουμινένιος σκελετός με carbon πιρούνι).

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Πέρα από το παραπάνω Trek, στο ίδιο κατάστημα βρήκα κατά τύχη ένα Kona Honky Tonk στο νούμερό μου (61cm)!
Χάρηκα μια που είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω ένα Kona ενώ όλες οι προσπάθειές μου με τα ποδηλατάδικα που δήλωναν ότι συνεργάζονταν με την Kona δεν είχαν καρποφορήσει (είτε δεν τα φέρναν πια, είτε δεν είχαν στο νούμερό μου - 61 cm).

Ήταν μοντέλο μάλλον του 2014 αν κρίνω από το μικρό σχετικά stack για το μέγεθος και από αυτό που μου είπε το παιδί (ότι τους έχει ξεμείνει και ότι προσπαθούν να το δώσουν όπως μπορούν).

http://2014.konaworld.com/honky_tonk.cfm

123
http://s9.postimg.org/4gseghjy7/IMG_8672.jpg

Το ποδήλατο δεν θα το αγόραζα/αγοράσω για 2 λόγους:
1) δεν έχει δισκόφρενα
2) έχει σχετικά χαμηλά το τιμόνι (μικρό stack).

Βλέπω στα φετινά μοντέλα είναι πιο ψηλά το τιμόνι. Θέλω σχετικά ψηλά το τιμόνι μια που δε μου αρέσει να σκύβω πολύ (θέλω π.χ. 7-8 cm διαφοράς σέλας τιμονιού). Επιπλέον θέλω το ποδήλατο όταν το αγοράζω (με όλα τα spacers) να έχει τόση ή και λιγότερη διαφορά. Δλδ δεν θα πάρω καινούργιο ποδήλατο και θα αρχίσω να παίζω με τους λαιμούς. Αν είναι έτσι μένω και με αυτό που έχω.

Παρόλα αυτά το Kona ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να δω πω συμπεριφέρεται ένα ατσάλι επειδή είχε τα ίδια λάστιχα με το Trek. 28άρια.

Εεε το Kona ήταν πολύ πιο όμορφο & γλυκό στο δρόμο (σε σχέση με το Trek 720 disc) και απορροφούσε πολύ καλά τους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να χάνει ιδιαίτερα σε σπιρτάδα! (ελπίζω να είναι πραγματικά έτσι και να μην ήταν κάποια διαφορά πίεσης σε ελαστικά...)

Το παραπάνω ήταν κάτι το ευχάριστο μια που το Genesis Croix de Fer, αν και μου άρεσε πολύ, μου φάνηκε σχετικά νωχελικό αλλά και δεν καταλάβαινα πολλά από την απορροφητικότητα του ατσάλινου σκελετού. Για αυτό μάλλον έφταιγαν τα χοντρά λάστιχα (35άρια) που μάλλον το χαντάκωναν.

dpolal
Εικόνα dpolal
Απών/απούσα

Φανερός Πράκτωρ wrote:
Εεε το Kona ήταν πολύ πιο όμορφο & γλυκό στο δρόμο (σε σχέση με το Trek 720 disc) και απορροφούσε πολύ καλά τους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να χάνει ιδιαίτερα σε σπιρτάδα! (ελπίζω να είναι πραγματικά έτσι και να μην ήταν κάποια διαφορά πίεσης σε ελαστικά...)

Το παραπάνω ήταν κάτι το ευχάριστο μια που το Genesis Croix de Fer, αν και μου άρεσε πολύ, μου φάνηκε σχετικά νωχελικό αλλά και δεν καταλάβαινα πολλά από την απορροφητικότητα του ατσάλινου σκελετού. Για αυτό μάλλον έφταιγαν τα χοντρά λάστιχα (35άρια) που μάλλον το χαντάκωναν.

Η πρώτη διαφορά που «ανακάλυψα» μόλις έκανα την πρώτη μου βόλτα με την κούρσα μου (colombus zona σκελετός & carbon πηρούνι) ήταν η αλλαγή προς το καλύτερο στην αίσθηση που έχει ο αναβάτης από την απορρόφηση των κραδασμών από το δρόμο σε σχέση με το αλουμίνιο που είχα πριν.
Είναι χαρακτηριστικό του χρωμολένιου σκελετού.

Αν και απορώ για το τί είδους «ανωμαλίες» μπορεί να έχει ένας δρόμος στην Λωζάννη σε σχέση με τους δικούς μας.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

dpolal][quote=Φανερός Πράκτωρ wrote:
Αν και απορώ για το τί είδους «ανωμαλίες» μπορεί να έχει ένας δρόμος στην Λωζάννη σε σχέση με τους δικούς μας.

Το συγκεκριμένο τεστ έγινε στη Γενεύη (που είναι πιο κοντά στη Γαλλία :p)

Προφανώς ο δρόμος ήταν μια χαρά αλλά κατάφερα να βρω ένα πλακόστρωτο
123
http://s1.postimg.org/d38ytt7wf/pave_mosaique_porphyre_en_arc.jpg

και μερικά ανεβοκατεβάσματα σε χαμηλά πεζοδρόμια για να κάνω τη δοκιμή μου. :)
Σε γενικές γραμμές το ποδήλατο θα χρησιμοποιηθεί σε κανονικό δρόμο, σε τέτοιο πλακόστρωτο αλλά και στρωμένο χωματόδρομο.

Για πιο χοντρές καταστάσεις (άσχημους χωματόδρομους) υπάρχει και ένα hard tail mountain bike.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Είπα να σας το βάλω και εδώ όσοι δεν το είδατε/πάτε στο δίπλα forum
Μετά από αρκετούς μήνες, ιδού το αποτέλεσμα.
Αγοράστηκε σκέτος σκελετός & εξαρτήματα και στήθηκε από το 0

IMG_6637IMG_6638IMG_6639IMG_6640IMG_6641IMG_6642

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Καλοταξιδο..πολυ ωραιο..μαρεσει η κασετα σου...34 ειναι η 36?
Δεν ξερω αν σε παιρνει η σελα λιγο πιο πισω για..αισθητικους λογους..

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Η σέλα έχει ισιώσει (ελαφρώς αλλά όχι πλήρως) σε σχέση με αυτές τις φωτό αλλά πιο πίσω δεν πάει αν θέλω το γόνατο να είναι στη σωστή θέση.

Η μετάδοση είναι 34-50 μπροστά με 11-42 πίσω
11 άρα με MTB derailleur πίσω.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Πανέμορφο, να το χαρείς, πάντα όρθιος!

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Με γειά!

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Πολύ όμορφο. Αντε να δω πότε το Equilibrium...