Επιστολή προς ΟΑΣΑ για τις λεωφορειολωρίδες

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

ΠΟΔΗΛΑΤ-ΙΣΣ-ΕΣ,
ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Επταχάλκου 3
118 51 Αθήνα

Αθήνα 15-9-2013

Προς κ. Αλέξανδρο Δελούκα,
Πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας
Μετσόβου 15,
106 82 Αθήνα

Θέμα: Υλοποίηση πιλοτικής χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ποδήλατα

Στην συνάντηση που είχαμε μαζί σας τον περασμένο 15/2/13 συζητήσαμε διεξοδικά το θέμα της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ποδήλατα. Θεωρήσατε ότι είναι αναγκαία και μια δεύτερη πιλοτική περίοδος, επειδή η πρώτη δεν ήταν σε φάση τυπικού κυκλοφοριακού φόρτου. Το διάστημα που επακολούθησε δεν ενημερωθήκαμε για την έναρξη της νέας πιλοτική περιόδου.

Πιστεύουμε ότι είναι πλέον καιρός να αρχίσει αυτή η νέα πιλοτική εφαρμογή. Σας προτείνουμε μάλιστα η έναρξη της να αναγγελθεί στη διάρκεια της πανευρωπαϊκής εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας (16-22 Σεπτεμβρίου) και να αρχίσει από 1ης Οκτωβρίου.

Θα μας ενδιέφερε ιδιαίτερα να μας γνωρίσετε τους δείκτες-κριτήρια που θα χρησιμοποιήσετε κατά τη διάρκεια της πιλοτική εφαρμογής.

Με εκτίμηση

ΠΟΔΗΛΑΤ-ΙΣΣ-ΕΣ
ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
iDEALisths
Εικόνα iDEALisths
Απών/απούσα

αλλα χρειαζομαστε επισιμη απαντηση για την πιλοτικη περιοδο
εντος συγκεκριμενων χρονικων οριων θα απολαμβανουμε κα(ΠΟΙΑ;) οφελη με ασφαλεια(ΤΙ;) ή
θα καταγραφει πουθενα αποψη τους/ εντυπωση μας για τη δοκιμαστικη χρηση της λεωφορειολωρίδας

δε λεω οτι ειναι ασημαντη πρωτοβουλία,αφου δεν υπαρχουν ποδηλατοδρομοι,

ουτε καπως καθυστερημενη η υπενθυμιση, αφου απο τον περασμένο 15/2/13 θα το χει ξεχασει ή προεκλογικα(λογικα δε ΘΑ αρνηθει σε κανεναν και τιποτα) μπορει να αντικατασταθει

ρωταω ειλικρινα θα γινουμε πιο ορατοι στους οδηγους μετα απο briefing που θα τους γινει, οπως το βλεπουμε στις ταινιες?

δηλαδη ΠΟΥ αποσκοπει αυτη η επιστολη αφου δε θα υπαρξει εναλλακτικη λυση?

α/ΘΑ μας κανουν χωρο,
β\ΘΑ μας ανεχονται οικειοθελως μεχρι κατεβει κανενας οδηγος/ελεγκτης,
γ/ΘΑ τους ανεχομαστε,
γ\ΘΑ χρειαζομαστε καθρεφτακι,
γ/ΘΑ βοηθουν τις δεσποινιδες με τα σπαστα,
γ\ΘΑ ενημερωσουν τους επιβατες τους?

σε ΤΙ δηλαδη;

απο μενα ΒΡΑVO σε αυτον που θα παει ειμαι μαζυ του/της!

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ο σκοπός του αιτήματος είναι να είμαστε νόμιμοι όταν ποδηλατούμε στις λεωφορειολωρίδες. Παράλληλα, εξακολουθούμε να διεκδικούμε ασφαλή χώρο για το ποδήλατο, εκτός λεωφορειολωρίδων.

iDEALisths
Εικόνα iDEALisths
Απών/απούσα

νομιμοιειμαστε

arxelaos
Απών/απούσα

Εγώ ήμουν σταματημένος στη διασταύρωση και μόλις άναψε πράσινο ήρθε από πίσω μου γκαζώνοντας και κορνάροντας το λεωφορείο και με ανάγκασε να στρίψω δεξιά για να μη με πατήσει. Ποδηλασία στην Αθήνα είναι κασκαντεριλίκι.

iDEALisths
Εικόνα iDEALisths
Απών/απούσα

τερμα δεξια σταματημενος?

Theodore
Απών/απούσα

iDEALisths wrote:
νομιμοιειμαστε

Δεν καταλαβαίνω καν γιατί γίνεται αυτή η συζήτηση και οι δοκιμαστικές περίοδοι και όλα τα άλλα. Η διάκριση νόμιμος/παράνομος με ποδήλατο δεν έχει νόημα στους δρόμους με λεωφορειολωρίδες, μια και δεν υπάρχει τρόπος να κινηθείς αλλιώς. Δεν μπορείς να είσαι παράνομος όταν δεν υπάρχει τρόπος να είσαι νόμιμος.

Άσε που είναι τελείως βλακώδης συζήτηση, τη στιγμή που οι πάντες κινούνται (και παρκάρουν) στις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες έχουν πρακτικά καταργηθεί. Ας βγάλουν πρώτα τα ταξί, τα Ι.Χ. και τα φορτηγά από τις λεωφορειολωρίδες και μετά μπορούμε να ξεκινήσουμε να συζητάμε για τα ποδήλατα.

vec
Απών/απούσα

ας πούμε το εξής σενάριο λοιπόν....

Όχημα χτυπάει ποδήλατο το οποίο κινείται σε λεωφορειολωρίδα. Το όχημα φταίει (είναι π.χ. από πίσω) οπότε η ασφάλεια καλείται να αποζημιώσει τον ποδηλάτη. Έστω όμως ότι δεν είναι ψιλοατύχημα, αλλά ο ποδηλάτης τραυματίζεται σοβαρά ή σκοτώνεται, οπότε η ασφαλιστική καλείται να πληρώσει κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Επειδή όμως ο ποδηλάτης δεν είναι σαφές ότι είναι νόμιμος στη λεωφορειολωρίδα, η ασφαλιστική στο δικαστήριο ζητά συνυπαιτιότητά του, ισχυριζόμενη ότι το ποδήλατο κινούταν παράνομα, προκειμένου να μειώσει ή και να μη δώσει καθόλου αποζημίωση.

Δε λέω ότι ο δικαστής θα το δεχτεί ή δε θα το δεχτεί, είναι υποχρεωμένος να κάνει ότι λένε οι νόμοι.

Θεωρώ είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει νομική κατοχύρωση της κίνησής μας στις λεωφορειολωρίδες, προκειμένου να αποφευχθούν τέτοια ευτράπελα.

iDEALisths
Εικόνα iDEALisths
Απών/απούσα

ειναι καθολου ευτραπελο,
η επιστολη θα πρεπε να ζηταει δεσμευση προβλεψης κι αλλαγης
ασφαλιστηριου συμβολαιου τότε
γιατι ουτε ο κ. Πρόεδρος Αλέξανδρος Δελούκας,
ουτε ο Δήμος Αθηναίων, ο οποίος είναι αρμόδιος για να δώσει την άδεια

θα πιεσει την ασφαλιστικη να αλλαξει γνωμη, ποσο μαλλον πολιτικη,
ποσο μαλλον θα "νομιμοποιησει" την κινηση ποδηλατων, ειδικα σε πιλοτικη περιοδο.

Ειναι πιο ρεαλιστικο το αιτημα του VEC(να πας μαζυ τους,
μετα τη συνελευση, στα γραφεια εκεί στην Αθηνα)
και να τους πεις να συμφωνησει κι ο ασφαλιστης,
γιατι δε θα καταλαβουν το ευαισθητο θεμα της υγειας

και την ψευδαισθηση της οδικης ασφαλειας που θα μεταδωσει τετοια πρωτοβουλια
απο δω μεσα στους συμποδηλατες!

Απο συμβολισμο αλλο τιποτα,ετσι? Χορτασαμε!
Παντως ΒRAVΟ αντιπροσωπεία για την πρωτοβουλια, συνεχιστε ετσι, δυνατα και χρονοβορα!

Wicca
Απών/απούσα

theodore wrote:

Δεν καταλαβαίνω καν γιατί γίνεται αυτή η συζήτηση και οι δοκιμαστικές περίοδοι και όλα τα άλλα. Η διάκριση νόμιμος/παράνομος με ποδήλατο δεν έχει νόημα στους δρόμους με λεωφορειολωρίδες, μια και δεν υπάρχει τρόπος να κινηθείς αλλιώς. Δεν μπορείς να είσαι παράνομος όταν δεν υπάρχει τρόπος να είσαι νόμιμος.

Άσε που είναι τελείως βλακώδης συζήτηση, τη στιγμή που οι πάντες κινούνται (και παρκάρουν) στις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες έχουν πρακτικά καταργηθεί. Ας βγάλουν πρώτα τα ταξί, τα Ι.Χ. και τα φορτηγά από τις λεωφορειολωρίδες και μετά μπορούμε να ξεκινήσουμε να συζητάμε για τα ποδήλατα.

Θα συμφωνήσω εδώ με τον Θοδωρή. Δεν μπορεί να υπάρξει διάκριση μεταξύ νόμιμου και παράνομου ποδηλάτη, όταν δεν υπάρχει κάποιος τρόπος για να είναι ο ποδηλάτης νόμιμος.

Όταν ο ΚΟΚ σου λέει ότι πρέπει να πηγαίνεις στην δεξιά λωρίδα, όταν η δεξιά λωρίδα είναι λεωφορειολωρίδα και υποτίθεται είναι για αποκλειστική χρήση για λεωφορεία, που θα πάει ο ποδηλάτης δηλαδή;; Στην μεσαία; Θα πετάξει; Ανάμεσα στην λεωφορειολωρίδα και στην μεσαία;;

Τι νόημα έχει μία επιστολή που επιβεβαιώνει το παράλογο της υπόθεσης; Το πιο σωστό θα ήταν να γίνει μία επιστολή για την παραχώρηση μίας λωρίδας για αποκλειστική χρήση από δίκυκλα. ( θα το επέκτεινα και στα μηχανάκια που και αυτά συνήθως βρίσκονται κάπου εντός εκτός και επί τα αυτά). Και αν μου πείτε ότι αυτό δεν γίνεται γιατί δεν θα έχουν χώρο να κινηθούν τα ΙΧ, θα ρωτήσω και εγώ με την σειρά μου.. " χωράνε τα ΙΧ έτσι και αλλιώς στο κέντρο της πόλης; Έχουν χώρο να κινηθούν και να παρκάρουν έτσι και αλλιώς στο κέντρο;"

Επίσης αν η πολιτεία κόπτεται να αυξήσει την ταχύτητα κίνησης των αστικών της λεωφορείων, τότε θα πρέπει να βγάλει από μπροστά τους κάθε άλλο όχημα. Ο ταξιτζής δηλαδή που θα σταματήσει για να πάρει ή αφήσει πελάτη; Στην μεσαία λωρίδα θα τον κατεβάσει; Δεν γίνεται αυτό.

Άρα αναγκαστικά θα σταματήσει στην δεξιά λωρίδα και θα κόψει την κίνηση του λεωφορείου. Οπότε τι νόημα έχει να επιβεβαιώσουμε αν είναι ή όχι παράνομοι οι ποδηλάτες, που κινούνται υποτίθεται αργά, όταν το λεωφορείο θα σταματήσει έτσι και αλλιώς από τους ταξιτζήδες, που αναγκαστικά χρησιμοποιούν και αυτοί την δεξιά λωρίδα για να κάνουν την δουλειά τους;

Τέλος πάντων.. 'Όλα αυτά είναι για να έχουμε να συζητάμε. Έχω γράψει την άποψη μου ξανά και θα την γράψω άλλη μία φορά.
Τα κέντρα των πόλεων θα έπρεπε να είναι κλειστά για κάθε είδους μηχανοκίνητα ΙΧ.

Θα έπρεπε να δωθεί προτεραιότητα στα ΜΜΜ και στις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Αν συνέβαινε αυτό, ( κατόπιν δικής μας απαίτησης), οι δρόμοι θα είχαν χώρο για πολλές και διαφορετικές χρήσεις με μικρές μετατροπές.

Αν π.χ ( τυχαίο το παράδειγμα) την λεωφόρο Ηλιουπόλεως, δεν την χρησιμοποιούσαν ΙΧ κάθε είδους, θα μπορούσε η λεωφορειολωρίδα να είναι ελεύθερη για τα λεωφορεία, ανάμεσα στην δεξιά και την μεσαία λωρίδα να υπήρχε κάποιο διάζωμα, για να ανεβοκατεβάζουν κόσμο τα ταξί, ( αν τα άφηναν να μεταφέρουν κόσμο μέχρι ένα σημείο) και η αριστερή να είναι λωρίδα για μετακίνηση όλων των άλλων μέσων μετακίνησης, ποδήλατα, μηχανάκια, οτιδήποτε τέλος πάντων θα επέτρεπαν να μπαίνει στο κέντρο. Απλά πράγματα.. Ούτε παρανοικές μετατροπές, ούτε ασαφής χρήση του δρόμου με ότι εμπλοκές αυτό προκαλεί.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Εχουν γίνει πολλές συναντήσεις των Ποδηλάτ-ισσ-ες με αρμόδιους του θέματος, και εννοείται οτι δεν μπορείς να πας σαν παιδάκι και να τους πεις "μα γιατι αφήνετε τον Κωστάκη στις λεωφορειολωρίδες και όχι την Ελενίτσα΄" ή "αφου επικρατεί έτσι κι αλλιώς μπάχαλο, ο ποδηλάτης έχει δικαίωμα να κάνει ο,τι του κατέβει".
Αυτά τα λέμε μεταξύ μας και καλά κάνουμε.
Το θέμα όμως είναι οτι κόντρα στους καιρούς θέλουμε να υπάρχουν νόμοι και να τους τηρούμε. Και όπως είπε και ο VEC είναι πολύ σημαντικό, ακόμα και στη περίπτωση που θελεις να βρεις το δίκιο σου σε ατύχημα, να εισαι νομικά κατοχυρωμένος. Επίσης το οτι το ποδήλατο θα γίνει "επίσημα" μέρος της κυκλοφορίας στις λωρίδες αυτές, σημαίνει και σήμανση, σημαίνει και οτι οι οδηγοί λεωφορείων θα είναι πιο προσεκτικοί, θα έχουν λάβει οδηγίες συμπεριφοράς κλπ.
Εννοείται επίσης οτι έχει μαλλιάσει η γλώσσα όσων έχουν συναντηθεί με τον ΟΑΣΑ και Σια οτι είναι παράλογα όλα αυτά περι πιλοτικών, και δισταγμών, εφόσον ο ποδηλάτης έτσι κι αλλιώς κινείται για την ασφάλειά του τις λεωφορειολωρίδες.
Αν διαβάσει όμως κανείς την έκθεση των συγκοινωνιολόγων θα καταλάβει οτι αυτό δεν είναι τόσο αυτονόητο: εφόσον είναι επικίνδυνο στη μέση του δρόμου και εφόσον εμποδίζετε τα λεωφορεία στην άκρη, μη ποδηλατείτε πουθενά: η Αθήνα δεν προσφέρεται για ποδήλατο...
Δείτε και αλλη συζήτηση στο φορουμ για το θέμα: http://www.podilates.gr/node/16122#top

iDEALisths
Εικόνα iDEALisths
Απών/απούσα

και στους αλλους να τα λεμε δεν ειναι κακο,
να καταλαβαινουμε και μεταξυ μας τι μας γινεται
και που παταει ο καθενας
Ειναι πολυ καλη πρωτοβουλια αλλα,

lyhadj wrote:
Εχουν γίνει πολλές συναντήσεις των Ποδηλάτ-ισσ-ες με αρμόδιους του θέματος...Εννοείται επίσης οτι έχει μαλλιάσει η γλώσσα όσων έχουν συναντηθεί με τον ΟΑΣΑ και Σια οτι είναι παράλογα όλα αυτά περι πιλοτικών, και δισταγμών,

τι συμβαινει αλλαζει ο διευθυνων συμβουλος, διοριζουν αλλον, δεν θυμουνται τις προηγουμενες συναντησεις κι αρχιζουν απο την αρχη?
lyhadj wrote:
εφόσον ο ποδηλάτης έτσι κι αλλιώς κινείται για την ασφάλειά του τις λεωφορειολωρίδες

και λογικα κανει στη ακρη αμα δει μεγαλυτερο οχημα να ρχεται κατα πανω του,
περιμενουμε να νομοθετησουν για το αυτονοητο συμφερον τριτων μαλλον, ετσι?
lyhadj wrote:
Το θέμα όμως είναι οτι κόντρα στους καιρούς θέλουμε να υπάρχουν νόμοι και να τους τηρούμε ακόμα και στη περίπτωση που θελεις να βρεις το δίκιο σου σε ατύχημα, να εισαι νομικά κατοχυρωμένος.

υπαρχει Κ.Ο.Κ. ρε αντιπροσωπεια, υπερ των αδυναμων!
προβλεπει τα ιδια για εναν πεζο και για ενα αυτοκινητο που θα ΧΤΥΠΗΘΕΙ απο αστικο,
δε θα τον ξαναγραψει ουτε ο κ. Πρόεδρος ΟΑΣΑ,ουτε ο Δήμος Αθηναίων!

οσο μεγαλυτερη ζημια, τοσο μεγαλυτερη αναγκη Ι/Φ περιθαλψη κι αστικη αποζημιωση με δεδομενο οτι οι περισσοτεροι συμπολιτες μας κυκλοφορουν ανεργοι ανασφαλιστοι,
δεν ειναι γνωστο αυτο στις εταιρειες?

Ποιος την πληρωνει;οι ασφαλιστικες,
δεν ειναι ΟΑΣΑ αρμοδιος για ελλειψεις στο συμβολαιο που θα ταλαιπωρουν τον τραυματισμενο κι αφου γινει καλα, εμας δηλαδη αδου δεν ειμαστε οδηγοι μηχανοκινητου

το προσφερει αυτο ΣΑΦΩΣ χωρις νομικιστικες επιφυλαξεις καμια ασφαλιστικη?

lyhadj wrote:
Επίσης το οτι το ποδήλατο θα γίνει "επίσημα" μέρος της κυκλοφορίας στις λωρίδες αυτές, σημαίνει και σήμανση, σημαίνει και οτι οι οδηγοί λεωφορείων θα είναι πιο προσεκτικοί, θα έχουν λάβει οδηγίες συμπεριφοράς κλπ.

αυτοι ειναι αρμοδιοι λοιπον κι οι οδηγοι στων οποιων το ελεος που νωριτερα μπορει να τον αναγκασαμε να φρεναρει, ακομα κι ελεγκτες ή καποιος αγανακτισμενος νομοταγης επιβατης

Συμφωνω με την πρωτοβουλια DjLyha, πηγαινετε δυνατα να τους τα ψαλετε