Ποδήλατο για ταξίδια >300km

183 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Hello,
Ψάχνω ένα ποδήλατο μέχρι 600 ευρώ που θα το χρησιμοποιώ κυρίως για 2 πράγματα.
1. Μία διαδρομή 10 χιλιομέτρων δύο φορές την ημέρα (για να μαζέψω χρήματα απο τα εισητήρια του Μετρό).
2. Αρχικά ένα ταξίδι 300 χιλιομέτρων και αν το καταφέρω θα επιχειρήσω και άλλα μακρύτερα. Με απώτερο σκοπό ένα ταξίδι που θα ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδας.

Έχω δεί διάφορα ποδήλατα touring και δρόμου.
Έχω στο μυαλό μου το TREK 2.1 FX '10 που είναι οικονομικό και έχω διαβάσει καλές κριτικές.

Θέλω όμως τη βοήθεια σας γιατί δεν έχω ασχοληθεί, με το ποδήλατο, με τέτειο τρόπο ώστε να μπορώ να καταλάβω αν π.χ. κάποιο μοντέλο εκτροχιαστή είναι καλύτερο απο κάποιο άλλο ή τη διαφορά στη γεωμετρία δύο ποδηλάτων.
Ουσιαστικά το ποδήλατο το αγοράζω για το μεγάλο ταξίδι που θέλω να κάνω, μιάς και τις μικρές διαδρομές στην πόλη τις κάνω και με το πιστό, 8 χρόνων MTB μου των 100 ευρώ (Beretta TRX100). Εδώ θα περηφανευτώ πως αυτό το αθάνατο ποδήλατο (του έχω αλλάξει μόνο σαμπρέλες και τακάκια) έχει κάνει και 80 χιλιόμετρα σερί.

Έχω την εντύπωση πως πολλοί απο τους γνώστες εδώ θα μου απαντήσουν πως, μάλλον, θα πρέπει να διαθέσω περισσότερα χρήματα για ένα ποδήλατο που θα κάνει τέτειες αποστάσεις. Αυτό όμως δεν γίνεται γιατί σκέφτομαι πως θα πρέπει να δώσω αρκετά επιπλέον χρήματα για τον απαραίτητο εξοπλισμό και άλλα τόσα για τις ανάγκες του ταξιδιού (φαγητό, διαμονή κτλ). Οπότε, μιάς και είμαι ένας μικρός, φτωχούλης φοιτητής περισσότερα χρήματα είναι δύσκολο να βρεθούν.

Περιμένω προτάσεις για ποδήλατα touring [μάλλον(;)] και σε λίγο καιρό θα φτιάξω και ένα thread για να μαζέψω γνώσεις απαραίτητες για το ταξίδι μου.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

αυτο εδω λες?
http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=TRK0971

μια χαρα μου φαινεται και εχει και εγγυηση σκελετου εφ ορου ζωης, ψησου να του βαλεις και ακροτιμονα αλλα mtb για να ξεκουραζεσαι αλλαζοντας σταση

οι καλυτερες σειρες ανταλλακτικων δεν εχουν σχεση με την αντοχη τους τοσο οσο με το μειωμενο βαρος και την καλυτερη αισθηση,ταχυτητα λειτουργιας κλπ,ετσι εχω καταλαβει οποτε λογικα δεν θα εχεις προβλημα αν μιλαμε για shimano,sram,campagnolo επωνυμα περιφερειακα δλδ

οι περισσοτεροι απο οτι ξερω για περιφερειακα mtb προτεινουν σειρες απο deore και πανω και για δρομου απο Tiagra η 105 και πανω

τις σειρες με την καταταξη του μπορεις να τις δεις απο το site της shimano,πας products και μετα road bike η mountain bike
http://cycle.shimano-eu.com/

ps χωρις να ειμαι σιγουρος νομιζω οτι οσοι γραφουν πολλα χιλιομετρα προτιμουν κουρσακια

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

εγώ θα σου πρότεινα touring ποδήλατο με γεωμετρία κούρσας είναι πολύ πιο άνετο για εμένα από τα κλασσικά touring(ορθια στάση, ανάρτηση κτλ)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τα 600 ευρό που βάζεις σαν τιμή θα σε καλύψουν
το trek Που λες είναι πολύ καλή λύση αλλά να δεις το μοντέλο 7.2
επείσεις μιας και μέχρι τα 600 έχεις ακόμα ρώτα αν μπορείς να αλλάξεις τους υπάρχοντες τροχούς με racing 5 πληρώνοντας την διαφορά (τώρα τελευταία διαφημίζουν ότι το κάνουν)
άλλα ποδήλατα που θα σε καλύψουν είναι
bianchi chameleonte
specialized sirrus
και ποδήλατα με τέτοια γεωμετρία

όσο αφορά τα ανταλλακτικά θα πρέπει να φροντίσεις να είναι από 24 ταχ. και πάνω και όλο το υπόλοιπο βάρος να το ρίξεις στους τροχούς

τέλος με το θέμα ποδηλάτου

πως και σου ήρθε να κάνεις τόσα χλμ
????
είναι αρκετά ξέρεις τα 300
όχι ακατόρθωτο αλλά αρκετά

να ρωτήσω και από που είσαι ???

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

συμφωνω κουρσα με ισιο τιμονι και μετα οπως ειπαν τα παιδια τους ελαφρυτερους τροχους,δισκοβραχιονα (οχι κομπακτ για τουρινγκ),καλη μεσαια τριβη και κεντρα τροχων,ολα τα αλλα απλα να ειναι αξιοπρεπη πχ tiagra

βασικα ρωτα αν μπορεις (και αν σε συμφερει) να στησεις κατι καστομ δινοντας τα περισσoτερα λεφτα εκει που σου ειπα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:
συμφωνω κουρσα με ισιο τιμονι και μετα οπως ειπαν τα παιδια τους ελαφρυτερους τροχους,δισκοβραχιονα (οχι κομπακτ για τουρινγκ),καλη μεσαια τριβη και κεντρα τροχων,ολα τα αλλα απλα να ειναι αξιοπρεπη πχ tiagra

βασικα ρωτα αν μπορεις (και αν σε συμφερει) να στησεις κατι καστομ δινοντας τα περισσoτερα λεφτα εκει που σου ειπα


tiagra με το fx που λες πιο πάνω έχει μεγάλη διαφορά
:D

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

ποια ειναι τα fx που λεω ποιο πανω?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:
ποια ειναι τα fx που λεω ποιο πανω?

αυτο εδω λες?
http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=TRK0971

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

οχι αυτο νομιζω ελεγε το παιδι που ξεκινησε το τοπικ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:
οχι αυτο νομιζω ελεγε το παιδι που ξεκινησε το τοπικ

και εσύ λες πως κάνει
και μετά λες πως κάνει ένα με tiagra που δεν έχουν καμία σχέση το ένα με το άλλο
:D

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

ρε παιδι μου λεω οτι και με αυτο θα την κανει την δουλεια του, σιγα

απλα επειδη τον εκοψα για hardcore του ειπα και πεντε πραγματακια παραπανω

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:
ρε παιδι μου λεω οτι και με αυτο θα την κανει την δουλεια του, σιγα

απλα επειδη τον εκοψα για hardcore του ειπα και πεντε πραγματακια παραπανω


με όλα τα ποδήλατα θα κάνει την δουλειά του
το θέμα είναι να προτείνουμε την καλύτερη δυνατή λύση
και το fx το απλό
δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση
:D

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Rise wrote:
αυτο εδω λες?
http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=TRK0971
...
ps χωρις να ειμαι σιγουρος νομιζω οτι οσοι γραφουν πολλα χιλιομετρα προτιμουν κουρσακια

Αυτό έλεγα.
Και εγώ αυτό σκέφτηκα όσον αφορά τα δρόμου, υποθέτοντας πως ένα τέτειο ποδήλατο θα είναι πιό γρήγορο και θα καλύπτει σε μικρότερο χρόνο αποστάσεις, απ' ότι το 2.1 FX ή κάποιο άλλο touring. Αλλά διάβασα πως τα touring είναι πιο ανθεκτικά με διαφορετική γεωμετρία (χωρίς να ξέρω τι σημαίνει αυτό) και μπορούν να δεχτούν πιο εύκολα σχάρες.
Τα 2.1 και 2.2 της ΤRΕΚ και το sirrius είναι touring ή fitness;
Και τα τρία αυτά ποδήλατα δέχοντε σχάρες;

Ka0s wrote:
εγώ θα σου πρότεινα touring ποδήλατο με γεωμετρία κούρσας είναι πολύ πιο άνετο για εμένα από τα κλασσικά touring(ορθια στάση, ανάρτηση κτλ)

Μπορείς να μου δώσεις ένα link για ένα τέτειο ποδήλατο; Για να έχω και ένα σημείο αναφοράς όταν βλέπω άλλα ποδήλατα.

plannet wrote:
τα 600 ευρό που βάζεις σαν τιμή θα σε καλύψουν
το trek Που λες είναι πολύ καλή λύση αλλά να δεις το μοντέλο 7.2
επίσης...
... άλλα ποδήλατα που θα σε καλύψουν είναι
bianchi chameleonte
specialized sirrus
και ποδήλατα με τέτοια γεωμετρία

όσο αφορά τα ανταλλακτικά θα πρέπει να φροντίσεις να είναι από 24 ταχ. και πάνω και όλο το υπόλοιπο βάρος να το ρίξεις στους τροχούς...

Το TREK 7.2 FX φαίνεται καλή επιλογή αν και πλησιάζει το όριο των 600 ευρώ. Αλλά αν αξίζει τα παραπάνω χρήματα οκ. Έχει και 24 ταχύτητες. Το cameleonte ψάχνοντας λίγο στο google είδα πως είναι λίγο ακριβό στα 600+ ευρώ περίπου. Το sirrus είναι και αυτό ελκυστικό.
Οπότε είμαι ανάμεσα σε 2.2 FX και Sirrus.
Τι ακριβώς πρέπει να κοιτάω στη.. γεωμετρία του ποδηλάτου; Είναι κάποιες γωνίες ή συγκεκριμένα μήκη; Ή απλά η στάση του ποδηλάτη πάνω στο ποδήλατο;

Το ταξίδι θέλω να το κάνω για την εμπειρία. Θα είναι ωραία. Σκεφτηκα πως αφού μπορώ να διανύσω πάνω απο 50 χιλιόμετρα πάνω στο MTB με τη ζάντα να ακουμπάει λίγο στο τακάκι. Θα μπορώ σχετικά άνετα, με προπόνηση πριν, να κάνω 50-60 χιλιόμετρα την ημέρα για ένα ταξίδι 5-7 ημερών.
Τα 300 χιλιόμετρα τα διάλεξα γιατί σε αυτή την απόσταση είναι το χωριό μου, που σημαίνει πως υπάρχει σπίτι για να μείνω όσο θέλω.
Και αν δεν μου φανεί δύσκολο ελπίζω να περάσω και τα σύνορα κάποια μέρα. Απλά για την εμπειρία.
Σίγουρα είναι κάτι που θα μπορώ να κοκορευτώ αργότερα.
Και μένω στην Αθήνα.

Rise wrote:
...βασικα ρωτα αν μπορεις (και αν σε συμφερει) να στησεις κατι καστομ δινοντας τα περισσoτερα λεφτα εκει που σου ειπα

Θα το κοιτάξω, αλλά κάτι μου λέει πως ένα custom ποδήλατο δεν θα είναι και φτηνό.. Μόνο απο τη λέξη custom το σκεφτομαι, οπότε δεν είμαι και σίγουρος.

plannet wrote:
με όλα τα ποδήλατα θα κάνει την δουλειά του
το θέμα είναι να προτείνουμε την καλύτερη δυνατή λύση
και το fx το απλό
δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση
:D

Το απλό fx είναι το 2.1 ή και το 2.2; Με ανησυχεί αυτό γιατί αν και "απλό", φτάνει στο όριο του budget μου. :ρ

Τώρα για όποιον βαριέται να διαβάσει το μεγάλο ποστ.
tl;dr TREK 2.2 FX '10 ή Specialized Sirrus;

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

δωσε link να δουμε για ποιες εκδοσεις μιλας

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Καλημέρα φίλε μου

Αν και υπάρχουν πολλοί ειδικοί εδώ μέσα για να σου προτείνουν ένα ποδήλατο και αυτό είναι καλό γιατί θα μαζέψεις πολλές ιδέες θα ‘θελα να σου πω δυό λόγια κι εγώ γιατί το θέμα touring είναι από τ' αγαπημένα μου χωρίς όμως να είμαι ειδικός ή να έχω πείρα για να δώσω συμβουλές, απλά θέλω να σε προβληματίσω.

Κατ’ αρχήν πρέπει να ξεκαθαρίσεις πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου και το touring που θες να κάνεις. Αν απλά έχεις να καλύψεις μια σχετικά μεγάλη απόσταση από το σημείο Α στο Β την ίδια μέρα όπου εκεί είναι ένα ακόμα σπίτι που θ’ αράξεις, θα πλυθείς, θα φας και θα κοιμηθείς, τότε όλα ΟΚ, μια χαρά. Αν όμως φαντάζεσαι τον εαυτό σου έξω για μέρες, μονάχος, φορτωμένος με μπαγκάζια, με διανυκτερεύσεις σε καμπινγκ, τότε τα πράγματα αλλάζουν.

Με άλλα λόγια πρέπει να φιλοσοφήσεις πρώτα τι είδους touring εννοείς και να βάλεις ένα πλάνο, 10 «σταθερές» δηλαδή με βάση τις οποίες θα χτίσεις το ποδήλατο που θες για να απολαύσεις το touring χωρίς προβλήματα.

Εγώ θα ξεκινούσα περισσότερο διαβάζοντας τα πολλά ξένα φόρουμς και websites για να πάρω μια ιδέα τι χρειάζομαι ως εξοπλισμό και με τι τρόπο θα ταξιδεύω για να κατανοήσω και τι ποδήλατο θα πρέπει να πάρω. Επειδή βέβαια δεν είμαστε πλούσιοι για να πάρουμε μια λίστα και να πάμε σ’ ένα ποδηλατάδικο και να πάρουμε ότι καλύτερο υπάρχει θα πρέπει να καταλάβουμε ΠΩΣ είναι φτιαγμένο ένα συνηθισμένο touring ποδήλατο ώστε να καθοδηγηθούμε στο τι θα πάρουμε εμείς.

Ένα κλασσικο touring είναι το Kona Sutra. Παρατήρησε το. Σκελετός από ατσάλι, σχάρες δυνατές μπρος πίσω και άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να μελετήσεις. Όταν έχεις ένα τέτοιο ποδήλατο δεν σε ενδιαφέρει το βάρος, ήδη θα κουβαλάς πολλά κιλά άρα αυτό που σε νοιάζει είναι η αντοχή και η αξιοπιστία. Θέλεις κάτι που θα σε κάνει να πεταλάρεις για χιλιόμετρα με αργό ρυθμό και να είναι –όσο αυτό είναι δυνατόν- άνετο. Χρειάζεσαι αργή γεωμετρία η οποία θα σου δώσει σταθερότητα στο δρόμο και άρα μεγαλύτερο wheelbase. Μεγάλη απόσταση των κέντρων από τα πετάλια (φαντάσου να βρίσκουν τα πόδια σου στις τσάντες!) με υποδοχές για σχάρες μπρος και πίσω κι επιπλέον φτερά. Οι αναρτήσεις είναι άχρηστες, αντίθετα οι τροχοί πρέπει να είναι ανθεκτικότατοι.

Όπως είπα δεν είμαστε πλούσιοι αλλά εγώ προσωπικά θα έπαιρνα ένα φτηνότερο ατσαλένιο ποδήλατο αυτής της νοοτροπίας και θα το έχτιζα σιγά σιγά κάνοντας μικρότερα ταξιδάκια βλέποντας τι ΜΕ βολεύει και τι χρειάζεται να διορθώσω με σκοπό σ’ ένα χρονικό διάστημα να έχω φτάσει σε τέτοιο σημείο που να το επιχειρήσω. Ένα πρότζεκτ δηλαδή.

Δυο τρία πράγματα που μου έρχονται στο μυαλό και που ΕΓΩ θα θεωρούσα σημαντικά:
Cromo πλαίσιο
Τροχοί ποιότητας με 36 ακτίνες.
Ελαστικά αντοχής
Υποδοχές παντού για όλα
Σέλα Brooks ΜΟΝΟ
Μετάδοση

Παραδείγματα έτοιμων κλασσικών touring
http://www.surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker_complete/
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/road/520/520/
http://www.konaworld.com/09/09_sutra_en.cfm

Mια αναζήτηση στο google θα σου δώσει τροφή για σκέψεις: choosing touring bike
Φυσικά θα μάθεις απ’ έξω αυτό εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Touring_bicycle

Και βέβαια θα πρέπει να ξεκοκαλίσεις ΟΛΟ το μπλογκ του «η άλλη ελλάδα» όπου θα βρεις συγκεντρωμένη εμπειρία για το θέμα που σε αφορά. Κατ’ εμέ θα ήταν ο πρώτος που θα ζητούσα και θα άκουγα τις συμβουλές του.

Καλή αρχή!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

jellosky wrote:

Το TREK 7.2 FX φαίνεται καλή επιλογή αν και πλησιάζει το όριο των 600 ευρώ. Αλλά αν αξίζει τα παραπάνω χρήματα οκ. Έχει και 24 ταχύτητες. Το cameleonte ψάχνοντας λίγο στο google είδα πως είναι λίγο ακριβό στα 600+ ευρώ περίπου. Το sirrus είναι και αυτό ελκυστικό.
Οπότε είμαι ανάμεσα σε 2.2 FX και Sirrus.
Τι ακριβώς πρέπει να κοιτάω στη.. γεωμετρία του ποδηλάτου; Είναι κάποιες γωνίες ή συγκεκριμένα μήκη; Ή απλά η στάση του ποδηλάτη πάνω στο ποδήλατο;


7.2 fx όχι 2.2 Που λέω
το chameleonte ξεκινάει στα 500-550
τις προάλλες το πήρε ένα παιδί στα 570 με carbon τιμόνια και ντίζες σέλας
το sirrus και αυτό είναι φτηνό αλλά αν είναι να πας στο sirrus να δεις το sport

ουσιαστικά το chameleonte Που το έχω δει δέχεται σχάρες και είναι ιδανικό για αυτό που θέλεις να κάνεις
φαντάζομαι το ίδιο και το sirrus και το trek

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

scrabler wrote:
...
Merci για την πάσα...
(Με τράβηξε ο τίλος του θέματος...)

Φίλε μου, το θέμα είναι σού φύγει η έννοια, για να απολαύσεις στο έπακρο το πρώτο σου ταξίδι! - το πρώτο θα είναι όπως κατάλαβα.
Εάν σε ενδιαφέρει μόνο αυτό το ταξίδι - σημ.: 300 χλμ δεν είναι τίποτα - δεν αξίζει να δώσεις 600 ούτε για αστείο, ακόμα και με το υπάρχον πδλ. σου θα έκανες τη δουλειά κατά κάποιον τρόπο που λέει ο λόγος.
Εάν όμως σκοπεύεις να κάνεις και άλλα ταξιδάκια - σού το εύχομαι! - τότε βρες ένα ατσάλινο σκελετό με τα συμπαρομαρτούντα του, όπως ανέλυσε ο scrabler γενικά.
Και γω το πρώτο μου ταξίδι το έκανα φοιτητάκος μετρώντας δραχμούλες, με ένα ποδήλατο αστείο, όμως μού έμεινε αξέχαστο, και δεν έπαθα καμία ζημιά. Μιλάμε για σάκκους δεμένους με σκοινιά να κρέμονται...

Αν λοιπόν θες να επενδύσεις σε τουριστικό ποδήλατο, μπορείς να βρεις και σε Ελλάδα τον κο. fidusa, ο οποίος κατασκευάζει ενδιαφέροντα πραγματάκια, και βέβαια custom. Έτσι εμένα που έκανε ένα σκελετό το 2001, ατσάλι από κάτι σωλήνες που τού είχαν ξεμείνει, και αυτό το ποδήλατο έχει περάσει απίστευτες καταστάσεις και ακόμα του βγάζω το λάδι χωρίς κανένα έλεος. Θα έλεγα ότι έχει περάσει επιτυχώς το τεστ της αιωνιότητας.
Μπορείς βέβαια να ψάξεις και οπουδήποτε, αλλά το πρόβλημα είναι ότι θα πρέπει να ξέρεις τι θέλεις. δηλ. εάν δεν έχεις ήδη τεχνική εμπειρία στο ποδήλατο, κατά τη γνώμη μου μη ρισκάρεις έτσι.
Σε κάθε περίπτωση, χαλαρά. Στην αρχή δεν θέλεις εξεζητημένα πράγματα. ΑΝ θέλεις σώνει και καλά άλλο πδλ. δώσε 300-400 το πολύ και με τα υπόλοιπα πάρε σχάρες σακκίδια κλπ.

Και καλή περιπέτεια!

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Οντως,αν είναι να πας μόνο στο χωριό σου και πρόκειται για μια ασφάλτινη ευθεία, πάρε απο αυτά τα ποδήλατα που σου προτείνουν.Αλλά να έχεις υποψη σου οτι τα τουρινγκ και φιτνες κλπ τέτοιου τύπου απευθύνονται σε εδάφη που δεν έχουν σχέση με τα ελληνικά: Μπόλικες ανηφόρες (αν δεις τα μπροστινά τους γρανάζια είναι τεράστια, που σε κάνουν μεν στο ίσιωμα να τρέχεις και να το απολαμβάνεις. στις ανηφόρες όμως αν δεν είσαι πάρα πολύ γυμνασμένος θα αγκομαχάς), αρκετες ΄κακοτεχνίες στους δρόμους και πολλοί χωματόδρομοι ( πρέπει να χωράνε λάστιχα κάπως (όχι πολύ) πιο χοντρά για αυτούς τους δρομους αλλιώς είσαι καταδικασμένος να πηγαίνεις πάντα παρέα με τα αυτοκίνητα), πρέπει να έχεις υποδοχές για σχάρες κλπ και τροχούς που να είναι καλής ποιότητας για να αντέχουν το βάρος και να μη στραβώνουν κάθε τρις και λίγο.
Οσο για υλικό σκελετού - καλύτερα όχι αλουμινένιο μια και είναι πιο σκληρό - και θα γλιτώσεις και πιρούνι με ανάρτηση. Για τα φιδούσα που λέει ο η-άλλη-ελλάντα θα είμουνα πιο προσεκτικός, μια και τουλάχιστον όσα έχω δεί εγώ (4) είχαν σπάσει/ξεκολλήσει οι κολλήσεις τους.
Σε κάθε περίπτωση, εσύ αποφασίζεις με βάση τις δυνάμεις σου, την όρεξή σου και κυρίως τις προθέσεις σου για το πόσο καιρό σκοπεύεις να ασχοληθείς με το θέμα αυτό.
Το μόνο σίγουρο είναι οτι όσο πιο πολύ σε βοηθήσει το ποδήλατο σε αυτό που θέλεις να κάνεις ,δηλ. καλή ποιότητα περιφερειακών -(δεν στραβώνουν/ρυθμίζονται εύκολα) λίγο βάρος ποδηλάτου, σωστό μέγεθος, σχέσεις ταχυτήτων ανάλογες με το τι διαδρομές έχεις σκοπό να πας κλπ, κλπ, τόσο πιο πολύ θα το χαρείς, τόσα πιο πολλά χιλιόμετρα θα κάνεις και τόσο πιο γρήγορα θα δυναμώσεις. Θα σκέφτεσαι οτι τα 300 χιλ. σου φαινόντουσαν κάποτε βουνό και θα σχεδιάζεις διαδρομές με πολλά περισσότερα -έτσι για εκδρομούλα....
ΥΓ. Επίσης να προσέξεις τον εξοπλισμό σου, μη κάνεις οικονομία σε πράγματα που θα τα έχεις μια ζωή εφόσον είναι καλής ποιότητας (πχ. τσάντες τελείως αδιάβροχες, λειτουργικές και άφθαρτες, εργαλεία που στην ανάγκη θα μπορέσουν να σου φανούν χρήσιμα κλπ)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

lyhadj wrote:
Οντως,αν είναι να πας μόνο στο χωριό σου και πρόκειται για μια ασφάλτινη ευθεία, πάρε απο αυτά τα ποδήλατα που σου προτείνουν.Αλλά να έχεις υποψη σου οτι τα τουρινγκ και φιτνες κλπ τέτοιου τύπου απευθύνονται σε εδάφη που δεν έχουν σχέση με τα ελληνικά: Μπόλικες ανηφόρες (αν δεις τα μπροστινά τους γρανάζια είναι τεράστια, που σε κάνουν μεν στο ίσιωμα να τρέχεις και να το απολαμβάνεις. στις ανηφόρες όμως αν δεν είσαι πάρα πολύ γυμνασμένος θα αγκομαχάς), αρκετες ΄κακοτεχνίες στους δρόμους και πολλοί χωματόδρομοι ( πρέπει να χωράνε λάστιχα κάπως (όχι πολύ) πιο χοντρά για αυτούς τους δρομους αλλιώς είσαι καταδικασμένος να πηγαίνεις πάντα παρέα με τα αυτοκίνητα), πρέπει να έχεις υποδοχές για σχάρες κλπ και τροχούς που να είναι καλής ποιότητας για να αντέχουν το βάρος και να μη στραβώνουν κάθε τρις και λίγο.

τα fitness είναι ειδανικά για ανηφόρες
και η γεωμετρία τους σε βοηθάει να ξεπεράσεις το μεγάλο γρανάζομα
βέβαια και πάλι μπορείς να βάλεις ότι σχέσεις θέλεις
:D

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

@πλαννετ

Τι να σου κάνει η γεωμετρία με μπροστινά γρανάζια 30/39/50, και με πίσω για μικρό γρανάζι 32αρι ; Ο άνθρωπος ειπε οτι είναι αρχάριος και οτι θέλει να κάνει διαδρομές "και εκτός συνόρων" . Το όνειρό του προφανώς δεν είναι να καβαλήσει ένα "γρήγορο' ποδηλατάκι, να κάνει τη διαδρομή του και να γυρίσει σπίτι του...Θέλει τουριστικό ποδήλατο που να αντέχει φορτώματα, να τον διευκολύνει όπου και να βρεθεί και να είναι όσο πιο γερό γίνεται..
Για την ώρα δηλώνει οτι δεν είναι πολύ γυμνασμένος, γιατι λοιπόν να ταλαιπωρηθεί; Οπως τόνισα και προηγουμένως, τα λεγόμενα τουρινγκ που έχουν κυρίως οι αμερικανοι, απευθύνονται σε οδοστρώματα σχετικά επιπεδα και στις ατελείωτες αμερικάνικες ευθείες. Σίγουρα υπάρχουν και ποδηλάτες που τα χρησιμοποιούν για μεγάλα ταξίδια, αλλά τα πόδια και την αντοχή τους την έχετε δεί;

ΥΓ>Βασικά εγώ έτσι κι αλλιώς θα πρότεινα "πειραγμένο" 26αρι (ή 26αρι τουρινγκ) αν θέλει να ασχοληθεί με την τουριστικη ποδηλασία στην χώρα μας, αλλα ας αποφασίσει μόνος του. Το καλύτερο θα ήταν να έρθει σε επαφή με ποδηλάτες που κάνουν αυτό που θέλει να κάνει ο ίδιος, και που ο καθένας βολεύεται με κάποιο ορισμένο τύπο ποδηλάτου. Να συζητήσει μαζι τους για τα υπερ και τα κατά του κάθε είδους ποδηλάτου για τη συγκεκριμένη δουλειά που το θέλει και να αποφασίσει.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

lyhadj wrote:
@πλαννετ

Τι να σου κάνει η γεωμετρία με μπροστινά γρανάζια 30/39/50, και με πίσω για μικρό γρανάζι 32αρι ; Ο άνθρωπος ειπε οτι είναι αρχάριος και οτι θέλει να κάνει διαδρομές "και εκτός συνόρων" . Το όνειρό του προφανώς δεν είναι να καβαλήσει ένα "γρήγορο' ποδηλατάκι, να κάνει τη διαδρομή του και να γυρίσει σπίτι του...Θέλει τουριστικό ποδήλατο που να αντέχει φορτώματα, να τον διευκολύνει όπου και να βρεθεί και να είναι όσο πιο γερό γίνεται..
Για την ώρα δηλώνει οτι δεν είναι πολύ γυμνασμένος, γιατι λοιπόν να ταλαιπωρηθεί; Οπως τόνισα και προηγουμένως, τα λεγόμενα τουρινγκ που έχουν κυρίως οι αμερικανοι, απευθύνονται σε οδοστρώματα σχετικά επιπεδα και στις ατελείωτες αμερικάνικες ευθείες. Σίγουρα υπάρχουν και ποδηλάτες που τα χρησιμοποιούν για μεγάλα ταξίδια, αλλά τα πόδια και την αντοχή τους την έχετε δεί;


αν είναι έτσι όπως τα λες τις ανηφόρες δεν τις ανεβένει ούτε με μικρό δίσκο
θα πρέπει πρώτα να δυναμώσει τα πόδια του
αν έχει 30 μπροστά και 28 πίσω
είσαι μια χαρά πας με 10χλμ/ωρα στις ανηφόρες
αν είναι να πηγαίνει με 4 χλμ/ωρα ας περπατήσει
:D
οπότε βλέπεις πως ακόμα και να βάλει γρανάζια θα πρέπει να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει

το 26ρι που λες όντως βολεύει
αλλά αν μιλήσω Mtb με σλικ λάστιχα θα πέσουν να με φάνε
:D

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

τα mtb δεν ειναι για πολλα χλμ ρε πλανητη και στο λεει καποιος που γραφει αρκετα χλμ την εβδομαδα με mtb

ο λογος που πολλες εταιρειες βγαζουν τουριστικα ποδηλατα με 26αρες ειναι οτι βρισκεις λαστιχα και ανταλλακτικα πολυ ποιο ευκολα ακομα και σε υπαναπτυκτες χωρες

με τον ιδιο κοπο βγαζεις 2πλασια χιλιομετρα με κουρσα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:
τα mtb δεν ειναι για πολλα χλμ ρε πλανητη και στο λεει καποιος που γραφει αρκετα χλμ την εβδομαδα με mtb

ο λογος που πολλες εταιρειες βγαζουν τουριστικα ποδηλατα με 26αρες ειναι οτι βρισκεις λαστιχα και ανταλλακτικα πολυ ποιο ευκολα ακομα και σε υπαναπτυκτες χωρες

με τον ιδιο κοπο βγαζεις 2πλασια χιλιομετρα με κουρσα


γιατί δεν είναι για πολλά χλμ???
τα fitness είναι για πολλά χλμ???

και για εννοείτε πως η κούρσα κάνει τα περισσότερα χλμ
το θέμα είναι και να ξέρεις τον λόγο
:D

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Γειά σας παιδιά!
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις. Ειδικά τον scrabler που έκανε το πιό χρήσιμο ποστ για 'μένα και που μου έδειξε το blog του i.alli.ellatha. Έχω ενθουσιαστεί με το "πρώτο ταξίδι" και συνεχίζω να διαβάζω. Όσο αφορά το ποδήλατο τώρα. Κατάλαβα πως δεν ήταν ακόμα η ώρα για να ρωτήσω τι ποδήλατο θα αγοράσω. Έπρεπε να είχα διαβάσει πολύ περισσότερο για το θέμα που με ενδιαφέρει. Όπως πάντα, ενθουσιάστηκα και ήθελα να πάρω τους δρόμους όσο πιο γρήγορα γίνεται! :ρ :ρ
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να σταματήσει η συζήτηση στο thread. Οποιαδήποτε πληροφορία είναι παραπάνω απο χρήσιμη. Απλά θα ξεκινήσω και εγώ να διαβάζω πολύ πάνω στο θέμα και να συνεισφέρω στη συζήτηση. Και το ποδήλατο βλέπω να το παίρνω σε μερικούς μήνες. Για να ξεκινήσω και εγώ χειμώνα όπως στο blog.

Υ.Γ. To "αγύμναστος" απο πού το συμπεράνατε; Που με έχει φάει η γυμναστική! λολ Αλλά αν και δεν έχω προπονηθεί σκληρά στο ποδήλατο, πιστεύω ότι έχω τη φυσική κατάσταση για να φτάσω γρήγορα σε ένα καλό επίπεδο.

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

γιατι οι κουρσες ειναι φτιαγμενες ιδανικα για πολλα χλμ με μεγαλες μεσες ωριαιες

μικρο βαρος,μικρη αεροδυναμικη αντισταση,τροχοι με μικρη αντισταση κυλισης και μεγεθος ωστε να διατηρουν ευκολα την κεκτειμενη ταχυτητα,ποιο αεροδυναμικη και ξεκουραστη θεση αναβατη για πολλα και γρηγορα χιλιομετρα,γραναζωμα για δρομο

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:
γιατι οι κουρσες ειναι φτιαγμενες ιδανικα για πολλα χλμ με μεγαλες μεσες ωριαιες

μικρο βαρος,μικρη αεροδυναμικη αντισταση,τροχοι με μικρη αντισταση κυλισης και μεγεθος ωστε να διατηρουν ευκολα την κεκτειμενη ταχυτητα,ποιο αεροδυναμικη και ξεκουραστη θεση αναβατη για πολλα και γρηγορα χιλιομετρα,γραναζωμα για δρομο


ο σημαντικότερος λόγος που η κούρσα είναι τόσο γρήγορο όχημα
είναι το λάστιχο
και βέβαια το ότι στην κούρσα μπορείς να πιαστείς από πολύ χαμηλά και να πάρεις αεροδυναμική θέση
μετά η απόδοση του υλικού
όπου η κούρσα είναι στα τοπ υλικά

τώρα επί του θέματος της επιλογής
το trekking Που είναι "κατάλληλο" για μεγάλα ταξίδια
αν εξερέσεις ότι έχει 28ρίδες τροχούς
σε όλα τα αλλά είναι χειρότερο σε θέμα ταχύτητας
άθλιοι σωλήνες
άθλια στάση οδήγησης (καμαρωτός καμαρωτός σαν λόρδος )
και ή ίδια στάση δεν σε βοηθάει στην ανηφόρα
μανουογεωμετρία
αυτό που πιο πάνω το αναφέρεις ως αεροδυναμική σχεδιάση
το Mtb είναι στην μέση
καλά υλικά
σωστή και αεροδυναμική στάση οδήγησης
και αεροδυναμική σχεδίαση μιας και έχει πιο κοντά ψαλίδια

οπότε είναι λίγο tricky το πιο είναι πιο κατάλληλο
αν πας σύμφωνα με τις ταμπέλες
τότε δεν κάνει το mtb
αλλά πας σύμφωνα με την αντίληψη το trekking δεν κάνει για τίποτα
μόνο για να βγάζουν χρήματα οι εταιρίες

θέλω σε κάποια φάση να μιλήσουμε ή από κοντά ή από το τηλέφωνο
:D
βέβαια δεν απάντησες γιατί ένα fitness κάνει και ένα Mtb δεν κάνει
γιατί εκεί θα δεις πως η μόνη διαφορά ότι το ένα έχει 28ρι τροχό και λεπτό λάστιχο αν πάμε σε κλασικό fitness λίγο πιο χοντρό αν πάμε σε τύπο chameleonte
έχουν παρόμοια υλικά
ίδια στάση
παρόμοια γεωμετρία
είναι πιο κοντά το mtb στο fitness
:D
βέβαια θα προτιμούσα το fitness και το λέω πολύ πάνω
εκτός αν πας με την λογική της λύδιας που παίρνεις 26" για αντοχή και εύρεση ανταλλακτικών
που είναι σωστό

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

jellosky wrote:

Υ.Γ. To "αγύμναστος" απο πού το συμπεράνατε; Που με έχει φάει η γυμναστική! λολ Αλλά αν και δεν έχω προπονηθεί σκληρά στο ποδήλατο, πιστεύω ότι έχω τη φυσική κατάσταση για να φτάσω γρήγορα σε ένα καλό επίπεδο.


αν στηριχτείς στο γεγονός ότι είσαι γυμνασμένος θα την πατήσεις
εγώ δεν είμαι τόσο γυμνασμένος
το πιο πιθανό είναι εγώ να τα βγάλω και πιο γρήγορα και πιο εύκολα τα 300 χλμ
απλά αν καταλάβεις τι γίνεται στην ποδηλασία
θα με ξεπεράσεις κατά πολύ :D

στο θέμα του οχήματος όντως είναι το τελευταίο μιας και ακόμα με trekking να πας θα τα καταφέρεις
αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να δώσεις βάση στην αγορά

η λύδια τον έχει διαβάσει
έχω έναν χωριανό που έκανε γύρο Ελλάδας 4000 χλμ σε 15 μέρες
με ένα ποδήλατο που αν το δεις δεν θα το ανέβεις καν

θα διαβάσω και το blok της άλλης ελλάδας και θα το κρίνω

Rise
Εικόνα Rise
Απών/απούσα

Πετρο στο εχω ξαναπει πολλα απο ποδηλατα δεν ξερω ουτε εχω και καμια αξιοπροσεκτη εμπειρια,πριν λιγους μηνες δε ψαχνομουν για ποδηλατο ρωτωντας εδω με αλλο νικ που ουτε το θυμαμαι,τα λιγα που ξερω ειναι απο τα περιπου 100 χλμ που κανω ονροαντ με ενα mtb την εβδομαδα,το διαβασμα που ριχνω γιατι μ'αρεσει γενικως να μαθαινω ειδικα σε τεχνικα θεματα χωρις ομως να πηγαινω πολυ σε βαθος και διαισθητικα καποια πραγματα που καταλαβαινω η νομιζω οτι καταλαβαινω

οτι ποδηλατο και να εχει κανεις αν το λεει η καρδια του και σηκωνεται απο τον καναπε και το τσουλαει θα τον παει παντου ναι ΠΑΝΤΟΥ,αν καποιος εχει @@δια μπορει να παει με κουρσα στο βουνο,ομως αυτο δεν σημαινει οτι ολα τα ποδηλατα ειναι ιδια,καποια ειναι καταληλοτερα απο αλλα σε καποιες χρησεις

πχ τα fitness που λες σε γεωμετρια ειναι ιδια η σχεδον ιδια με μια κουρσα με την διαφορα οτι δεν ειναι τοσο απολυτα σε ακαμψια,βαρος,τιμες και εχουν και ισιο τιμονι γιατι δεν κυνηγας με αυτα χρονους αλλα ανεση κυριως

τα mtb οπως σωστα λες περα απο τους μικροτερους τροχους (αρα μικροτερες ταχυτητες και δυσκολοτερη διατηρηση τους) ειναι και ποιο βαρια (πραγμα σημαντικο στις ανηφορες πχ),λιγοτερο ευσταθη στα πολλα χλμ σε μια κατηφορα πχ λογω κοντυτερου μεταξονιου που ομως τα κανει ποιο ευελικτα στο βουνο και στους ελιγμους στα στριμοκωλα μονοπατια

γενικοτερα απο οτι καταλαβα οι περισσοτεροι φοβουνται τις κουρσες επειδη τις κοβουν για ποιο αβολες και απολυτες ειναι και ποιο ακριβες οποτε προσανατολιζονται σε fitness,trekking κλπ,για μενα και για πολλους αλλους δεν υπαρχει καλυτερο ποδηλατο απο μια κουρσα στον δρομο

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Rise wrote:

πχ τα fitness που λες σε γεωμετρια ειναι ιδια η σχεδον ιδια με μια κουρσα με την διαφορα οτι δεν ειναι τοσο απολυτα σε ακαμψια,βαρος,τιμες και εχουν και ισιο τιμονι γιατι δεν κυνηγας με αυτα χρονους αλλα ανεση κυριως


λάθος
τα fitness έχουν σκελετό κούρσας
ίδια ακαμψία απλά ίσιο τιμόνι
δεν είναι θέμα άνεσης το ίσιο τιμόνι
αλλά θέμα το τι βολεύει τον καθέναν

rise wrote:

τα mtb οπως σωστα λες περα απο τους μικροτερους τροχους (αρα μικροτερες ταχυτητες και δυσκολοτερη διατηρηση τους) ειναι και ποιο βαρια (πραγμα σημαντικο στις ανηφορες πχ),λιγοτερο ευσταθη στα πολλα χλμ σε μια κατηφορα πχ λογω κοντυτερου μεταξονιου που ομως τα κανει ποιο ευελικτα στο βουνο και στους ελιγμους στα στριμοκωλα μονοπατια

πιο βαρύ από ένα κουρσί πιο ελαφρύ από ένα trekking
έχει πιο κοντό μεταξόνια από ένα trekking
πιο μακρύ σε σχέση με μια κούρσα
η κούρσα έχει το πιο κοντό μεταξόνιο
μην μπερδεύεσαι με τους τροχούς
για αυτό και τα fitness έχουν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά

rise wrote:

γενικοτερα απο οτι καταλαβα οι περισσοτεροι φοβουνται τις κουρσες επειδη τις κοβουν για ποιο αβολες και απολυτες ειναι και ποιο ακριβες οποτε προσανατολιζονται σε fitness,trekking κλπ,για μενα και για πολλους αλλους δεν υπαρχει καλυτερο ποδηλατο απο μια κουρσα στον δρομο

για μένα το καλύτερο ποδήλατο για δρόμο είναι το fitness που είναι με σκελετό cyclocross
Βέβαια το πρόβλημα με τους περισσότερους είναι ότι δεν ξέρουν τι θέλουν
και δεν ξέρουν τι προσφέρει το κάθε ποδήλατο
π.χ. στον παππού μου θα έπαιρνα trekking
αλλά ξέρω τους λόγους που θα το έκανα
απλά θα έβρισκα μοντέλο με rigid Πιρούνι

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Δες στα "προσωπικά΄μηνύματα (εκεί που λέει "πλοήγηση".

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Γύρισα!
Έκατσα και διάβασα περισσότερα για τον ποδηλατικό τουρισμό. Και γενικά για τα ποδήλατα.
Κατάλαβα πως τα ποδήλατα που κοιτούσα (TREK 7.2 FX, Sirrus κτλ) δεν είναι και τα καλύτερα για αυτό που θέλω να κάνω. Οπότε αλλάζω το όριο των χρημάτων που διατίθεμαι να δώσω σε 1000 ευρώ. Αρκετά χρήματα, αλλά με μάγεψαν αυτά που διάβασα για bike touring και ονειρεύομαι 6μηνα ταξίδια στην Ευρώπη. Τώρα ψάχνω ποδήλατo touring έτοιμο, με ατσάλινο σκελετό, με σχάρες και όλα τα απαραίτητα.
Έχω ήδη δεί διάφορα ποδήλατα όπως το Fuji Touring, το οποίο αν και μου αρέσει πολύ εμφανισιακά, διαβάζω σε reviews πως δεν έχει και τα καλύτερα περιφερειακά.
Άλλο ποδήλατο είναι το Surly Long Haul Trucker το οποίο το ακούω (διαβάζω) συχνά σε forums για touring. Και το TREK 520 μου φαίνεται αρκετά καλό και πανέμορφο, αλλά θα δεινοπαθήσω να μαζέψω 1000+ ευρώ για ποδήλατο και εξοπλισμό και 1300 που κοστίζει το TREK παραπάνε. Αυτά έχω γενικά στο μυαλό μου. Πιό προσιτό βλέπω το Surly.
Γνωρίζει κανείς για κάποιο άλλο ποδήλατο touring σε αυτή την τιμή
Και πιό σημαντικό, αν δεν τα βρώ στην Ελλάδα απο πού μπορώ να τα παραγγείλω; Γιατί και τα 3 παραπάνω, δεν τα βρήκα σε ελληνικά e-shops ούτε στα evanscycle και chainreactioncycles.

Αναρωτιόμουν, γιατί βάζουν bar-end λεβιέδες ταχυτήτων και στο surly και στο TREK. Δεν έχω δει απο κοντά τέτεια χειριστήρια αλλά μου φαίνοντε τρομερά άβολα. Είναι πολύ μακριά απο τις μανέτες των φρένων!

Πάντως, όποιο ποδήλατο και να διαλέξω, θα το αγοράσω τουλάχιστον σε 5 μήνες.
Προς το παρόν θα προσπαθήσω να κάνω ταξίδια 2-3 ημερών με σκηνή κτλ. Για να δώ αν όντως μ' αρέσει ο τουρισμός με ποδήλατο και μπορώ να το αντέξω. Το πάσχα θα δοκιμάσω να πάω στη Λευκάδα με το MTB των 100 ευρώ που έχω τώρα. Αν το καταφέρω και μ' αρέσει, θα αγοράσω το σοβαρό ποδήλατο.

Διαβάζω και το blog του alli.ellatha και ψήνομαι ακόμα περισσότερο για πολλαααα χιλιόμετρα πάνω στο ποδήλατο. Είδα αυτή τη φωτογραφία και σκέφτηκα να την τυπώσω, να τη στερεώσω πάνω στο τιμόνι του καινούργιου ποδηλάτου και να ξεκινήσω για τη Σουηδία!
(Εκτός απο τη φωτογραφία στο τιμόνι, για την οποία υπερέβαλα για να δείξω πόσο έχω ενθουσιαστεί :ρ, αυτό για τη Σουηδία το σκέφτομαι σοβαρά..)

Οποιαδήποτε παρατήρηση είναι ευπρόσδεκτη!

υ.γ. lyhadj είδα το pm, και θα πάω αύριο.