Σκάσιμο ελαστικού

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
GiorgosG
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους.
¨Εχω ένα ποδήλατο πόλης και έχω πραγματικά τρελλαθεί διότι δε βρίσκω καμία απολύτως λογική στο γιατί και πώς και πότε και για ποιο λόγο μένω συνεχώς από λάστιχο!!!

Πότε το ένα, πότε το άλλο, πότε εν κινήσει, πότε θα το βρω χωρίς κανένα λόγο σκασμένο το επόμενο πρωί (δεν έχω εχθρούς), πραγματικά δεν μπορώ με τίποτα να καταλάβω το τι και το πώς. Σαν ένα πράμα που λέμε "Άβυσσος το λάστιχο του ποδηλάτου".

¨Εχει συναντήσει κανείς αντίστοιχο πρόβλημα? Μήπως δεν κάνω κάτι σωστά? Ξέρει κανείς το τι να κάνω? Πραγματικά δε βγάζω καμία άκρη. μπορεί να με βοηθήσει κάποιος?

Με επόγνωση, Γιώργος

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

στο 'λουκι στο εσωτερικο της ζαντας σου!

rihardos
Απών/απούσα

Πάάάάρα πολλές φορές.
Τα λάστιχά σου, μπορεί να είναι λίγο λεπτότερα. Μου έχει τύχει στο καινούργιο ποδήλατο.
Έβαλα της Kenda, ακριβότερα βέβαια (γύρω στα 16 ευρώ έκαστο) και ησύχασα.
Τα προηγούμενα, της ιδίας εταιρίας ήταν σα τσιγαρόχαρτα μπροστά στα καινούργια.
Επίσης σε ένα παλιό ποδήλατο, είχα Michellen και δεν είχα το παραμικρό σκάσιμο με πολλά χιλιόμετρα στην πλατη τους.
Και όλα τούτα με ποδήλατο βουνού.
Επίσης είναι και ζήτημα τύχης. Μέσα σε δυό μέρες 5 σκασίματα μέσα στην πόλη.
Καλή τύχη λοιπόν.

rihardos
Απών/απούσα

Άσχετο αλλά πολύ καλό. Μιλάω για την συσκευή που έδειξες στο άλλο post. Πολύ πλάκα η ιστορία.
Χαιρετώ προς το παρόν και τα λέμε αργότερα

kynhgos77
Απών/απούσα

Φιλε δεν ξερω αν ειναι τυχαιο, αλλα απο τοτε που εβαλα σαμπρελα michelin εχω να ξαναδω σκασμενο λαστιχο (1,5 χρονος τωρα). Παντως σιγουρα να βαλεις μονωτικη ταινια οπως ειπαν παραπανω εσωτερικα της ζαντας.
Τα λαστιχα ειναι παλια? Παρε βαμβακι και σκουπισε πολυ ελαφρα ολη την εσωτερικη επιφανεια του ελαστικου να δεις αν μαγκωνει καπου λογω καποιου πολυ μικρου αγκαθιου. Ψιλαφησε το και με το χερι. Ποση πιεση βαζεις?

babis
Απών/απούσα

Θα σου πρότεινα, αν δεν το έχεις κάνει ήδη, να εξετάσεις το εσωτερικό του ελαστικού, για τυχόν αιχμηρό αντικείμενο. Την εξέταση αυτή καλό είναι να την κάνεις με ένα πανί ή το γάντι σου που θα το σέρνεις σιγά σιγά στο εσωτερικό του ελαστικού. Εαν σκαλώσει κάπου, σημαίνει ότι υπάρχει αιχμηρό αντικείμενο που είναι υπαίτιο για τα συνεχόμενα προβλήματα.
Όταν σου σκάει το λάστιχο, βρίσκεις την αιτία (λ.χ. κλαδάκι, πινέζες κ.λ.π);
Πάντως, μου έχει συμβεί κι εμένα αυτό, να σκάει δηλαδή συνέχεια το λάστιχο, και νομίζω ότι οφείλεται σε συνδιασμό πολλών παραγόντων: βάρος αναβάτη, ποιότητα ελαστικού, χρήση ποδηλάτου, γκαντεμιά και πάει λέγοντας.
Βέβαια, με ένα καλύτερο λάστιχο ξένοιασα (ή άλλαξε η τύχη μου).

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Κατάρχήν κάνε αυτό που λέει ο babis 3-4 φορές τουλάχιστον - και μια μικρή μυτίτσα απο γυαλάκι μπορεί να σου κανει τη ζημιά.
Δεύτερον , δες απο ποια μεριά είναι η τρύπες. Αν βρίσκονται απο τη μεριά που ακουμπάει η σαμπρέλα στη ζάντα, τότε φταίει η φακαρόλα σου ( η ταινία που προστατατεύει τη σαμπρέλα απο τις απολήξεις των ακτίνων). Βάλε κάποια καλή και όχι μονωτικές ταινιες κλπ γιατι αυτές συχνά "μαζεύουν" στην μια ακρη της εσοχής της ζάντας (ζαρώνουν) αφήνοντας τη σαμπρέλα απροστατευτη.
Επίσης μπορεί να φταίει η πίεση στα λάστιχά σου. Αν οι τρύπες βρίσκονται στο πλαι της σαμπρέλας, τότε μάλλον δεν έχεις επαρκώς φουσκωμένα τα λάστιχά σου με αποτέλεσμα, κάθε φορά που πέφτες σε λακούβα ή σε πεζοδρόμιο, να συμπιέζεται το λάστιχο στη ζάντα και να κόβεται στις άκρες της. Δες στο πλαινό του λάστιχου σου πόσα PSI γράφει οτι πρέπει να βάζεις και συμορφώσου ανάλογα...
Επίσης δεν πρεπει να οδηγεις πολύ δεξια στο δρόμο γιατι εκτος των άλλων, ο,τι γυαλάκι υπάρχει, βρίσκεται εκει.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Γενικά είτε βάζουμε λιγότερη πίεση, είτε έχει τρυπήσει το λάστιχο και περάνε πράγματα, είτε έχει μείνει κάτι στο λάστιχο, είτε έχει μυτίτσες ο πάτος της ζάντας εκεί που είναι οι τρύπες των ακτίνων.

Εγώ είχα το ίδιο πρόβλημα με εσένα και έπεσα στην τελευταία περίπτωση. Η φακαρόλα δεν μου έδωσε λύση καθώς φακαρόλα είχα και πριν και τρύπησε. Η λύση δώθηκε με 2 στρώσεις χαρτοταινία και 3 μονωτική.

spskark7
Απών/απούσα

το εχεισ μ,εσα στο σπιτι σου η εξω γιατι μπορει εσυ να μην εχεισ εχθρουσ απλα καπιοι να το κανουν για πλακα

teaser
Απών/απούσα

όταν με είχε πιάσει 5 φορές λάστιχο σε 2 εβδομάδες εδέησα και έβγαλα το λάστιχο και το κοίταξα...είχε ρωγμές πλέον από τα μπατιλίκια...κοινώς αν σκάει πολύ συχνά, για μένα θέλει αλλαγή...

άλλοι λόγοι...φθορά του πλαστικού της ζάντας, αυτό που ντύνει τις απολήξεις των ακτινών

κάποιο γυαλί ή άλλο αντικείμενο που μένει μέσα στο λάστιχο και σου σκάει κάθε σαμπρέλα...για αυτό, προσεκτικό ψηλάφισμα με το χέρι (σιγά σιγά μην σκίσεις και κανά χέρι) και οπτική εξέταση.

πιάσιμο της σαμπρέλας μεταξύ ζάντας και λάστιχου...σε περίπτωση που την βάζεις ατσούμπαλα...

και φυσικά μπόλικη γκαντεμιά που μπορεί όντως να σου σκάσει συχνά...θέλει και προσοχή όταν κάνεις ποδήλατο...η πόλη είναι γεμάτη σπασμένα γυαλιά και άλλα καλούδια...

αυτά από εμένα...καλή τύχη και πάρε και ένα μάτι :P

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Το λαστιχο μπορει να σκαει για πολους λογους, και θα συνεχισει να σκαει, μεχρι να βρουμε τι πραγματικα φταιει. Ας δουμε λοιπον τις κυριωτερες αιτιες που μας αφηνουν αποτομα στην ακρη του δρομου, κανοντας μας να τσεκαρουμε ολο το κακο μας λεξιλογιο:
1. Κατι αιχμηρο εχουμε πατησει το οποιο εξακολουθει να βρισκεται καρφωμενο-κρυμμενο στο εξωτερικο λαστιχο.Αν δεν μπορουμε να το εντοπισουμε με οπτικο ελεγχο μεσα-εξω, η με προσεκτικη και αργη ψηλαφηση στο εσωτερικο, τοτε το ξαναελεγχουμε εξωτερικα, πιεζοντας τις δυο πλευρες του λαστιχου μεταξυ τους, ωστε τα ενδεχομενα σκασιματα-ρωγμες στο πελμα του, να ανοιγουν και να αποκαλυπτονται τα οποια κρυμμενα-καρφωμενα γυαλακια, αγκαθια, κ.λ.π. Μετα, με καποιο αιχμηρο αντικειμενο τα απομακρυνουμε.
2. Μπορει να τρυπαει στην εσωτερικη της πλευρα η σαμπρελλα για 2 λογους: α) Οταν η ζαντα ειναι μονοπατη, και οι αποληξεις των ακτινων δεν καλυπτονται απο τη φακαρολα, η αν η φακαρολα δεν ειναι καλης ποιοτητας και τρυπαει απο τις αποληξεις των ακτινων, τοτε μοιραια τρυπαει και η σαμπρελλα, αφου η πιεση του αερα που περιεχει, την πιεζει πανω στις μυτερες ακρες των ακτινων.Σε αυτη την περιπτωση τοποθετουμε μια καλης ποιοτητας φακαρολα απο σκληρο πλαστικο και αποφευγουμε τις αυτοκολλητες φακαρολες (μακροπροθεσμα δεν καθονται ΠΟΤΕ στη θεση τους) εκτος απο τις VELOX (ασπρες υφασματινες) οι οποιες καθονται. β) Οταν η ζαντα ειναι διπατη, και οι τρυπες των καψουλιων των ακτινων δεν καλυπτονται απο τη φακαρολα, τοτε πιεζομενη η σαμπρελλα απο τον αερα που περιεχει πανω στην κοψη των τρυπων των καψουλιων, σκιζεται. Παραλληλα σ'εκεινο το σημειο η σαμπρελλα σχηματιζει εξογκωμα ισο σε διαμετρο με τις τρυπες των καψουλιων.Αν λοιπον βγαζοντας τη σαμπρελλα διαπιστωσουμε στην πλευρα της που ακου μπαει στη ζαντα στρογγυλα εξογκωματακια, πρεπει να αρχισουμε να πονηρευουμε... Μπορει επισης η φακαρολα, αν δεν ειναι καλης ποιοτητας,(ειπαμε αν δεν ειναι απο σκληρο πλαστικο, η Velox) δηλαδη αν ειναι απο μαλακο λαστιχο ( σαν λουριδα απο σαμπρελλα), απο μονωτικη ταινια, απο χαρτοταινια, η αυτες οι αθλιες αυτοκολητες (ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ κατασκευαστη), μολις φουσκωσουμε το λαστιχο με πιεση σχετικα υψηλη,(40-50 PSI και πανω), σχιζονται στην κοψη των τρυπων των καψουλιων των ακτινων, και αμεσως μετα σχιζεται και η σαμπρελλα.
Η φακαρολα παντως, πρεπει να "σκεπαζει" ολο τον πατο της ζαντας, απο το ενα χειλος εως το αλλο, ωστε να μην μπορει να γλυστρησει στο πλαι και να ξεσκεπασει τις τρυπες των καψουλιων της ζαντας (στις διπατες ζαντες), η τις αποληξεις των ακτινων (στις μονοπατες ζαντες). Γι'αυτο το λογο, και επειδη υπαρχουν ζαντες με διαφορετικες διαμετρους και διαφορετικα πλατη, υπαρχουν φακαρολες με αντιστοιχες διαμετρους και πλατη, ωστε να ταιριαζουν παντοτε μεταξυ τους. Επομενως, διαλεγουμε παντα με προσοχη τη σωστη διασταση φακαρολας.
3. Η πιεση στο λαστιχο δεν ειναι αρκετη, με αποτελεσμα οταν η ροδα χτυπαει σε καποιο εμποδιο, (λακουβα, πετρα, κρασπεδο πεζοδρομιου, κ.λ.π), το λαστιχο υποχωρει, και συμπιεζεται αναμεσα στο εμποδιο και τα χειλη της ζαντας, με αποτελεσμα να σχιζεται τοπικα η σαμπρελλα,(καμμια φορα και σε δυο σημεια,διπλα-διπλα απο τα χειλη της ζαντας).
4. Το εξωτερικο λαστιχο ειναι παλιο, και χωρις απαραιτητα να ειναι φθαρμενο, εχει χασει την ελαστικοτητα του, κι εχει σκληρυνει.( Αυτο βεβαια δεν αποκλειει το γεγονος να μας εχουν πουλησει "αρχαιο" λαστιχο, που περιμενε αιωνες στο ραφι μεχρι να βρεθει το θυμα να του το πασσαρουν...και νομιζοντας πως εχουμε καινουργιο λαστιχο, ψαχνουμε αλλου την αιτια. Προσοχη λοιπον οταν αγοραζουμε λαστιχο, το ελεγχουμε αν ειναι πολυκαιρισμενο και κρακελαρισμενο) Ετσι, το λαστιχο, αντι να "υποχωρει" οντας μαλακο καθε φορα που παταει κατι, (γυαλακι, αγκαθι, κ.λ.π.), και απλα να περναει απο πανω του χωρις αλλες συνεπειες, πατωντας το το καρφωνει επανω του λογω σκληροτητας, και τρυπαει. Αν λοιπον ξαφνικα και χωρις προφανη λογο, αρχισει το λαστιχο να σκαει με αδικαιολογητη συχνοτητα (πατωντας και "μαζευοντας" πανω του διαφορα αιχμηρα αντικειμενα), τοτε ειναι μαλλον καιρος να το αλλαξουμε.
Εννοειται πως καθε φορα που σκασει το λαστιχο, και αφου βρουμε και βγαλουμε το ξενο σωμα που το τρυπησε, ελεγχουμε πολυ καλα το εξωτερικο λαστιχο γιατι υπαρχει η πιθανοτητα να εχουν καρφωθει πανω του περισσοτερα αιχμηρα αντικειμενα, που θα μας δημιουργησουν αργοτερα και αλλα "αδικαιολογητα" σκασιματα.
5. Τα εξωτερικα λαστιχα παραγονται σε διαφορετικα παχη για την ιδια διαμετρο:Π.χ. 26x1.00, 26x1.90, 26x2.40 κ.λ.π., οπου το 26 ειναι η ονομαστικη διαμετρος του λαστιχου σε ιντσες, και το 1.00 ,το 1.90 το 2.40 ειναι το ονομαστικο πλατος του επισης σε ιντσες. Για ολα αυτα τα διαφορετικα παχη, δεν υπαρχει ΕΝΑ μεγεθος σαμπρελλας που να μπορουμε να τοποθετησουμε με ασφαλεια. Η καθε σαμπρελλα μπορει να καλυψει ενα περιορισμενο ευρος πλατους ελαστικου, Π.χ.απο 1.00 εως 1.50, η απο 1.50 εως 2.1, κλπ. Θα πρεπει λοιπον, να διαλεγουμε και να τοποθετουμε σαμπρελλες ευρους πλατους, αναλογου με το πλατος του εξωτερικου ελαστικου που χρησιμοποιουμε, και μαλιστα κατα προτιμηση οχι οριακα κοντα στο μεγιστο οριο πλατους σαμπρελλας. Κι αυτο γιατι υποχρεωνουμε τη σαμπρελλα να τεντωσει υπερβολικα, με αποτελεσμα σε ενα ΓΕΡΟ χτυπημα να μπορει να σκασει. Οι αγωνιζομενοι βεβαια,μπορει να κανουν ακριβως το αντιθετο,(δηλ. βαζουν οσο γινεται μικροτερου πλατους σαμπρελλα στα λαστιχα που χρησιμοποιουν, προσπαθωντας να κερδισουν μερικα γραμμαρια βαρους), αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.
Δεν θα ηθελα να σας κουρασω υπερβολικα με ακομη ενα τεχνικο "σεντονι". Ελπιζω πως ισως καποιος βρει καποιες απαντησεις στο "...γιατι μουσκασε παλι???"
Υ.Γ. Καλα μπαλωματα!!!!

GiorgosG
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ για τη βοήθεια, θα κάνω τις προσπάθειές μου κι ο δρόμος βοηθός.

contact