Προσεχώς Πεζογέφυρες: Ένα (ακόμη) έργο για τα αυτοκίνητα;

29 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Σημερινό άρθρο στο ΒΗΜΑ με τίτλο Επτά νέες πεζογέφυρες για την Αθήνα αναγγέλει το σχεδιασμό και την κατασκευή 7 νέων πεζογέφυρων στην περιοχή της Αθήνας με κόστος 11 εκατομμύρια ευρώ.

Το άρθρο αναφέρει οτι το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Έχω ενστάσεις για αυτό το έργο τις οποίες έχω σχολιάσει στη σελίδα της εφημερίδας.

Καταρχήν, απ' ότι φαίνεται λεφτά υπάρχουν και αντί να γίνονται ποδηλατόδρομοι, γίνονται πεζογέφυρες. Αντί δηλαδή να διευκολυνθεί η ήπια μετακίνηση στην επιφάνεια της γης, θα διοχετεύεται σε πεζογέφυρες ώστε να διευκολύνονται τα αυτοκίνητα, διατηρώντας τις υψηλές ταχύτητες και μειώνοντας τα φανάρια. Όλα αυτά με εξαιρετικά μεγάλο κόστος. Κάνουν λέει μια πεζογέφυρα στη Μεσογείων. Θα έχει λοιπόν η Μεσογείων, μαζί με την πεζογέφυρα Καλατράβα, δύο πεζογέφυρες για να περνάν οι πεζοί.

Αντιπροτείνω τα χρήματα να χρησιμοποιηθούν για να κατασκευαστεί διπλή λωρίδα ποδηλάτου σε όλο το μήκος της Μεσογείων. Να φύγουν τα αυτοκίνητα από όλα τα πεζοδρόμια της Μεσογείων και να ρυθμιστούν ή να αυξηθούν τα φανάρια όπου χρειάζεται ώστε να δίνουν περισσότερο χρόνο στους πεζούς. Η Αττική Οδός προσφέρει εναλλακτική γρήγορη διαδρομή για τα Ι.Χ. ώστε η Μεσογείων να μην είναι τόσο φορτωμένη όσο ήταν παλιότερα. Ο ποδηλατόδρομος θα κοστίσει πιο φθηνά από τις πεζογέφυρες και θα εξυπηρετεί περισσότερο κόσμο καθημερινά. Θα δώσει τη δυνατότητα στη Μεσογείων να αλλάξει ριζικά όψη και να γίνει από δρόμο εχθρικό προς τους πεζούς σε δρόμο φιλικό πρός όλα τα μέσα ήπιας κυκλοφορίας και βιώσιμης κινητικότητας. Με λεφτά που υπάρχουν.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kynhgos77
Απών/απούσα

Δηλαδη η πεζογεφυρα κοστιζει 1.400.000 ευρω? Τι θα φανε παλι ρε πουστη μου...

vec
Απών/απούσα

αλλά 1.570.000 αν κάνεις τη διαίρεση.

Πάντως είμαι σίγουρος πως μπορώ να φτιάξω μια και με 1.400.000
Θα την πάρω τη δουλειά, τι λέτε; Μάλλον όχι.
Για κάποιους προφανώς το πάρτυ συνεχίζεται.

Tasos
Απών/απούσα

Ή τουλάχιστον δεν είναι το κύριο ζήτημα αυτό. Είναι αυτό που τονίζει κι ο Filopodaros, η πολιτική που ακολουθείται στην πράξη και δεν είναι άλλη από την απόλυτη παράδοση των δρόμων στην ασυδοσία του αυτοκινήτου!

Αν νοιάζονται για την ασφάλεια των πεζών, ας διαθέσουν ελάχιστους από τους χιλιάδες μπάτσους που έχουν προσλάβει, για να γράφουν τους ΙΧδες που νομίζουν ότι οι δρόμοι είναι πίστες φόρμουλα 1 και τα πεζοδρόμια πάρκινγκ...

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Να μια καλή πεζογέφυρα/ποδηλατογέφυρα στο εξωτερικό:
http://www.opacengineers.com/projects/BerkeleyPOC

Είχε κόστος $4.500.000 και περνάει πάνω από αυτοκινητόδρομο με 10 λωρίδες κυκλοφορίας. Πριν γίνει η πεζογέφυρα, οι πεζοί και οι ποδηλάτες μπορούσαν να περάσουν από μια κρυφή και σκοτεινή σκάλα που οδηγούσε στην κοντινή γέφυρα αυτοκινήτων. Τα αναπηρικά καροτσάκια χρειαζόταν να κάνουν 3 χιλιόμετρα επιπλέον για να περάσουν στην απέναντι μαρίνα/πάρκο.

Στην περιοχή της Αθήνας μου φαίνεται χρήσιμη η πεζογέφυρα/ποδηλατογέφυρα στον Άγιο Κοσμά που περνάει πάνω από την Ποσειδώνος και πηγαίνει στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Αλλά η ουσιαστική απαγόρευση χρήσης του Ελληνικού έχει κάνει την πεζογέφυρα άχρηστη. Κι εκεί όμως θα ήθελα η Ποσειδώνος να είναι πιο προσιτή και να έχει πρώτα ποδηλατόδρομο.

Η Ομορφοκκλησιάς έχει μια πεζογέφυρα (Γαλάτσι δεν είναι εκεί;) απ' την οποία κατά καιρούς περνάνε ποδηλατοβόλτες.

Η Κηφισίας έχει τουλάχιστον δύο πεζογέφυρες (Φιλοθέη, Μαρούσι) και μια υπόγεια διάβαση πεζών. Οι ποδηλάτες Παπάγου-Χολαργού χρησιμοποιούμε την υπόγεια διάβαση σε αρκετές ποδηλατοβόλτες.

vaggelakos
Εικόνα vaggelakos
Απών/απούσα

ama apofasisoune na mhn ftiaksoune mia apo oles ayutes tis pezogefyres. ftiaxnoune : podhalatodromo se olh tin attikh..

Alkis
Απών/απούσα

Πως το υπολόγισες αυτό;

Athws
Απών/απούσα

1.570.000 φτάνουν για να τοποθετηθούν εκεί 2 μπάτσοι μέχρι τη σύνταξη τους

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Eγώ λέω ζήτω οι πεζογέφυρες και το εννοώ. Oι πεζογέφυρες βελτιώνουν πάρα πολύ την κινητικότητα και δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικές προς τους ποδηλατόδρομους. Aντίθετα είναι συμπληρωματικές, γιατί βγάζουν στο δρόμο περισσότερους ποδηλάτες.

Eμείς διασχίζουμε κάθε μέρα οικογενειακώς την Kηφισίας με τα ποδήλατα, σε σημείο που δεν έχει πεζογέφυρα.Σας διαβεβαιώ ότι το να έχεις ένα τετράχρονο παιδί σε ποδήλατο να περιμένει με τις ώρες στη νησίδα αποθαρρύνει πολλούς άλλους γονείς που ίσως θα ήθελαν να κάνουν το ίδιο.

Oσο περισσότεροι ποδηλάτες κινούνται στους δρόμους (υποβοηθούμενοι και από τις πεζογέφυρες) τόσο πιο ώριμο γίνεται το αίτημα για ποδηλατόδρομους σε κεντρικές αρτηρίες, που σωστά θέτει ο Aλέξανδρος ο Φιλοπόδαρος.

Ως ποδηλατικό κίνημα, που μας ενδιαφέρει όμως γενικότερα η βιώσιμη κινητικότητα είναι λάθος να λέμε «μην φτιάχνετε πεζογέφυρες, φτιάξτε ποδηλατόδρομους». Aντιθέτως νομίζω ότι αυτό που πρέπει να λέμε είναι «μην φτιάχνετε νέα οδικά έργα στον Yμηττό, φτιάξτε ποδηλατόδρομους».

Eυρυδίκη

Wicca
Απών/απούσα

Θα χρειαζόντουσαν ποδηλατόδρομοι ή πεζογέφυρες αν είχε ακολουθηθεί μία γενικότερη πολιτική μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου;

Αντί να αντιπροτείνουμε την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, οι οποίοι στην τελική είναι άλλη μία ευκαιρία για την μεγάλη αρπαχτή εργολάβων και δήμων, θα ήταν προτιμότερο να επικεντρωθούμε, σε συνεργασία με άλλες ομάδες που τις αφορά αυτό, όπως πεζούς, αμεα κτλ, στο να διεκδικήσουμε την μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου.

Tasos
Απών/απούσα

κάποιες έγιναν μαμάδες και συμβιβάστηκαν! :-D

ebersi: Προφανώς δεν είναι το μέγιστο ζήτημα οι πεζογέφυρες αλλά το θέμα είναι ότι γίνονται έργα ΜΟΝΟ προς αυτήν την κατεύθυνση. Δε θα προτιμούσες πχ να υπάρχει φανάρι ή αν υπάρχει ήδη, να ανάβει πιο συχνά για τους πεζούς; Και αυτό σε συνδυασμό με πιο αυστηρή αστυνόμευση;

Wicca: Αυτό κάνουμε ήδη και θα επιδιώξουμε να γίνει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Οι ποδηλατόδρομοι είναι ένα έργο -όχι το μόνο προφανώς- που συμβάλει στη μείωση του ΙΧ (αφαιρεί οδικό χώρο από αυτό και τον δίνει στο ποδήλατο)

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Μου φαίνεται ότι κάποιοι μοιράζονται την διανοητική ηλικία των μαθητών τους και ξεκινούν λάθος επανάσταση

Οι πεζογέφυρες ΕΙΝΑΙ ποδηλατόδρομοι, ακριβώς στο σημείο που τους χρειάζεσαι, στη διασχιση μιας δύσκολης λεωφόρου. Τώρα αν θα πετύχουμε να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι και ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ της της λεωφόρου αυτό είναι άλλο θέμα, δεν αποκλείει το ένα το άλλο.

Θέλω να σας ακούσω να λέτε στους κατοίκους του Χαϊδαρίου "όχι δεν χρειάζεσαι πεζογέφυρα στη λεωφόρο Αθηνών, αρκεί να έχει λιγότερα αυτοκίνητα και να πηγαίνουν πιο αργα".

vaggelakos
Εικόνα vaggelakos
Απών/απούσα

sthn pragmatikotita kai oi pezogefyres kai oi polidatodromoi kai oi leoforoi xriazontai.. opws xriazetai kai kratos... mpenoume sthn diadikasia kai trwgomaste metaksoi mas, geia kati pou einai aytonohto, geia kati pou stis sixnrwnes poleis kai kratoi den vazoune to lao tous na trogontai metaksoi tous.opws episeis se ayta ta krath uparxei paideia pou edw tin exoume ksexasei apo thn epoxh twn arxaiwn.. opote adelfia mou mhn mpenetai sto tripaki na tsakonestai geia kati aytonohto.( sthn olandeia kai amaksia exoune kai pezogefyres exoune kai o kathenas sevetati toN K.OK.!! opws kai to kratos tous polites kai antistrofa)... as ginoume o ka8ena mas kaliteroi oxi geia emas ala geia ta paideia mas...

vaggelakos
Εικόνα vaggelakos
Απών/απούσα

yparxei sthn perioxh pou menw mia pezogefura sinxrwnei kai geia pezous kai geia podhlates.. to provlhma omws einai ena.. einai klisth kai kseretai giati? gt pleon einai axristh, den thn xrisimopioune.. einai h pezogefyra ston agio kosma pou enwnei thn mia pleura tis poseidonos me thn alh sto palio aerodromio.{ ftiaxtike to 2004 geia tous olimpiakous agwnes). ISWS THA HTANE KALITERA NA THN METAFEROUNE kapou pou na xrishmopihtai ka8hmerina..

Y,G: isws h metafora apo to na ftaixeti mia nea einai poio fthnei

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

file vaggelako, mporei sthn or8ografia na mhn ta pas toso kala, alla sto periexomeno pairneis arista!

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

«Το έργο θα πρέπει να έχει παραδοθεί έως το Φθινόπωρο του 2015, ειδάλλως θα εκπνεύσει η επιλεξιμότητα των κοινοτικών δαπανών.»

το άρθρο καταλήγει με αυτή τη πρόταση. Δηλαδή για να υπάρξει απορροφητικότητα στο ΕΣΠΑ θα πάρουν τα έργα κάποιες παρασιτικές εταιρίες για να εξαντληθεί και το τελευταίο κονδύλι σε άχρηστα έργα. Το μεγαλύτερο μέρος το πήρε προφανώς ο Μπομπολας, και τα ψίχουλα που απομένουν τα παίρνουν οι μικροί για να φτιάξουν πεζογέφυρες τις πλάκας. Αναφέρθηκε πουθενά αν αυτές θα είναι κατάλληλες για ΑΜΕΑ ή για ηλικιωμένους; Θα ανεβαίνουν σκάλες οι παππούδες; Και εγώ τείνω να πώ ότι είναι ένα άχρηστο έργο όπου με μιά σωστή μελέτη θα μπορούσαν αυτά τα χρήματα να διατεθούν για έργα που πραγματικά θα βελτίωναν την ποιότητα των μετακινήσεων στην Αθήνα.

Wicca
Απών/απούσα

tasos wrote:
κάποιες έγιναν μαμάδες και συμβιβάστηκαν! :-D

ebersi: Προφανώς δεν είναι το μέγιστο ζήτημα οι πεζογέφυρες αλλά το θέμα είναι ότι γίνονται έργα ΜΟΝΟ προς αυτήν την κατεύθυνση. Δε θα προτιμούσες πχ να υπάρχει φανάρι ή αν υπάρχει ήδη, να ανάβει πιο συχνά για τους πεζούς; Και αυτό σε συνδυασμό με πιο αυστηρή αστυνόμευση;

Wicca: Αυτό κάνουμε ήδη και θα επιδιώξουμε να γίνει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Οι ποδηλατόδρομοι είναι ένα έργο -όχι το μόνο προφανώς- που συμβάλει στη μείωση του ΙΧ (αφαιρεί οδικό χώρο από αυτό και τον δίνει στο ποδήλατο)

Ο ποδηλατόδρομοι, όπως και οι πεζογέφυρες, γίνονται στην Ελλάδα με την λογική να βγάλουν τα ποδήλατα και τους πεζούς από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, όχι για να δώσουν μεγαλύτερο χώρο σε αυτούς ούτε φυσικά προτεραιότητα.

Λιγότερα αυτοκίνητα, μεγαλύτερος έλεγχος στις ταχύτητες και γενικότερα μία πολιτική εκλογικευμένης χρήσης του αυτοκινήτου, θα κόστιζε λιγότερα στο κράτος και θα έκανε περιττά πεζογέφυρες και ποδηλατόδρομους.

Για μένα οι δρόμοι είναι μια χαρά για να κάνεις ποδήλατο ή για να περπατάς. Απλά είναι επικίνδυνοι και μόνιμα κατειλημμένοι από αυτοκίνητα. Το πρόβλημα δεν είναι στις υποδομές είναι στην χρήση που γίνεται.

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Αναφέρθηκε πουθενά αν αυτές θα είναι κατάλληλες για ΑΜΕΑ ή για ηλικιωμένους; Θα ανεβαίνουν σκάλες οι παππούδες; γράφει ο diopan.

Δεν αναφέρθηκε γιατί είναι πλέον δεδομένο. Δεν ξέρω καμία πεζογέφυρα που να έχει κατασκευαστεί την τελευταία δεκαετία που να μην έχει ασανσέρ ή ράμπα. Οι πιο κυριλέ έχουν και κυλιόμενες. (ωραίες, αλλά αφού δεν έχουμε λεφτά μπορούν κ να λείπουν)

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

ebersi wrote:
Οι πεζογέφυρες ΕΙΝΑΙ ποδηλατόδρομοι, ακριβώς στο σημείο που τους χρειάζεσαι, στη διασχιση μιας δύσκολης λεωφόρου. Τώρα αν θα πετύχουμε να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι και ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ της της λεωφόρου αυτό είναι άλλο θέμα, δεν αποκλείει το ένα το άλλο.

Θέλω να σας ακούσω να λέτε στους κατοίκους του Χαϊδαρίου "όχι δεν χρειάζεσαι πεζογέφυρα στη λεωφόρο Αθηνών, αρκεί να έχει λιγότερα αυτοκίνητα και να πηγαίνουν πιο αργα".

Όταν οι πόροι είναι περιορισμένοι, όπως πάντα είναι, η κατασκευή ενός έργου αποκλείει την κατασκευή κάποιου άλλου έργου. Η πεζογέφυρα είναι ποδηλατόδρομος με κόστος 1.5 εκ / 50 μέτρα = 30.000.000 ευρώ / χιλιόμετρο. Ο ποδηλατόδρομος κατά μήκος ενός δρόμου έχει κόστος 300.000 ευρώ / χιλιόμετρο. Η διαφορά κόστους είναι 100/1.

Μπορεί η πεζογέφυρα στη λεωφόρο Αθηνών να χρειάζεται. Δεν ξέρω την περιοχή. Στην περιοχή Παπάγου, η Αττική οδός έχει δύο γέφυρες/πεζογέφυρες που δίνουν πρόσβαση στο βουνό. Δεν έχω καμιά αντίρρηση γι' αυτές και δεν ξέρω καν αν μου κόστισαν κάτι γιατί πληρώνονται απ' τα διόδια.

Η ένστασή μου είναι για τις πεζογέφυρες σε κεντρικά σημεία της πόλης όπως η Μεσογείων. Κάθε πεζογέφυρα που κατασκευάζεται ενισχύει τη χρήση του δρόμου ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας. Η πεζογέφυρα μειώνει τα φανάρια, αυξάνει τις ταχύτητες των αυτοκινήτων, κάνει πιο επικίνδυνες όλες τις άλλες διαβάσεις, κάνει πιο επικίνδυνη την κυκλοφορία των ποδηλάτων κατά μήκος του δρόμου, βγάζει τους πεζούς και τους ποδηλάτες από το δρόμο και τους βάζει στην πεζογέφυρα.

Το πρόβλημα που ανέφερες όταν περιμένεις το φανάρι στη μέση της Κηφισίας σε μια νησίδα 60 εκατοστών με τα παιδιά σου πάνω σε ποδήλατα και αυτοκίνητα να τρέχουνε κι απ' τις δύο μεριές με μεγάλες ταχύτητες δυστυχώς είναι πραγματικότητα σε πάρα πολλές διαβάσεις πεζών, σχεδόν παντού όπου υπάρχουν νησίδες και ταυτόχρονα αριστερές στροφές για τα αυτοκίνητα. Η νησίδα θυσιάζεται για να φτιαχτεί λωρίδα αριστερής στροφής για τα Ι.Χ. Τα φανάρια ρυθμίζονται για να περνούν πιο εύκολα τα Ι.Χ. ενώ οι πεζοί αναγκάζονται να περιμένουν δύο φανάρια με ενδιάμεση στάση αυτή την απαράδεκτη νησίδα. Είναι λύση οι πεζογέφυρες; Θα βάλουμε πεζογέφυρες σε όλες τις διαβάσεις; Μήπως θα 'ταν καλύτερα να ρυθμιστούν τα φανάρια για τους πεζούς; Μήπως μπορούν να μειωθούν οι λωρίδες των Ι.Χ.; Να μειωθούν οι ταχύτητες των αυτοκινήτων μέσα στην πόλη; Να περιμένουν περισσότερη ώρα στα φανάρια; Να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα της πεζογέφυρας για 100 φορές πιο φθηνούς ποδηλατόδρομους; Αν η πολιτεία αποφεύγει να σχεδιάσει σωστά τις διαβάσεις πεζών και προτιμάει να τους περνάει από πάνω, τι θα κάνει όταν και αν σχεδιάσει διασταυρώσεις για ποδήλατα; Θα τα περάσει πάλι από πάνω;

Δεν τρωγόμαστε για το αν μας αρέσουν ή όχι οι πεζογέφυρες αλλά για το πού μπορεί να ξοδευτεί το δημόσιο χρήμα πιο αποτελεσματικά, αν θέλουμε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας μέσα στην πολη και ποιά έργα βοηθούν πραγματικά την ανθρώπινη κινητικότητα.

Την ίδια ένσταση που έχω για τις πεζογέφυρες την έχω και για την τραμοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Την λένε "πεζοδρόμηση" αλλά εννοούν τραμοδρόμηση γιατί το κόστος είναι σχεδόν αποκλειστικά το κόστος του Τραμ, δηλαδή 20.000.000 ευρώ το χιλιόμετρο (παρόμοιο με το κόστος των πεζογέφυρων στα 30.000.000 ευρώ το χιλιόμετρο). Αυτές οι περιοχές έχουν ήδη καλές δημόσιες συγκοινωνίες. Στην Πανεπιστημίου υπάρχει Μετρό. Κοντά στην Πατησίων υπάρχει ο ΗΣΑΠ. Αν δεν μπορεί ο κόσμος να περπατήσει 500 μέτρα για να πάει στο σταθμό, δεν ξέρω γιατί χρησιμοποιούν τον όρο "πεζοδρόμηση". Με τα χρήματα ενός χιλιομέτρου τραμ, μπορούν να φτιαχτούν 60 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομου. Με τα χρήματα της τραμοδρόμησης της Πανεπιστημίου και της Πατησίων μπορούν να φτιαχτούν 600 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων. Διαλέξτε τι προτιμάτε. Λεφτά υπάρχουν αλλά με μοιρασιά.

Προσεχώς: Ποδηλατόδρομοι στον ουρανό:
http://news.discovery.com/earth/excellent-idea/bicycle-london-england-sk...
http://www.gizmag.com/kolelinia-bike-path/14222/

podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

vaggelakos wrote:
sthn pragmatikotita kai oi pezogefyres kai oi polidatodromoi kai oi leoforoi xriazontai.. opws xriazetai kai kratos... mpenoume sthn diadikasia kai trwgomaste metaksoi mas, geia kati pou einai aytonohto, geia kati pou stis sixnrwnes poleis kai kratoi den vazoune to lao tous na trogontai metaksoi tous.opws episeis se ayta ta krath uparxei paideia pou edw tin exoume ksexasei apo thn epoxh twn arxaiwn.. opote adelfia mou mhn mpenetai sto tripaki na tsakonestai geia kati aytonohto.( sthn olandeia kai amaksia exoune kai pezogefyres exoune kai o kathenas sevetati toN K.OK.!! opws kai to kratos tous polites kai antistrofa)... as ginoume o ka8ena mas kaliteroi oxi geia emas ala geia ta paideia mas...

σε καμία περίπτωση δεν τσακωνόμαστε! Δημόσιο διάλογο κάνουμε ο οποίος θα διαμορφώσει, εν μέρει τουλάχιστον, τη θέση μας στο συγκεκριμένο θέμα...

vaggelakos
Εικόνα vaggelakos
Απών/απούσα

H LEKSH poy xrishmopihsa isws htane lathos.. ayto pou hthela an tonisw einai oti den exoume kratos wste na ftiaksei swsta erga geia to simferwn ton politwn tis... o dialogos pou kanoume einai poli thetikos, to arnhtiko einai pws sto telos tha vrethoune dyo treis megaloergolavei tha dwsoune tis mizes tous kai tha ftiaksoune pezogefyres geia to simfwron tis tsepis tous...

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Ο ποδηλατόδρομοι, όπως και οι πεζογέφυρες, γίνονται στην Ελλάδα με την λογική να βγάλουν τα ποδήλατα και τους πεζούς από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, όχι για να δώσουν μεγαλύτερο χώρο σε αυτούς ούτε φυσικά προτεραιότητα.

Τι λες καλέ; Έχεις δει τους ποδηλατοδρόμους στην Καρδίτσα; Έχουν πάρει μια λωρίδα κάθε δρόμου και την έχουν αντικαταστήσει με ποδηλατόδρομο+πεζοδρόμιο. Εκ κατασκευής, παραχωρήθηκε δρόμος στα ποδήλατα που παλιότερα άνηκε σε αυτοκίνητα.

Όποια μέθοδος κατασκευής κι αν ακολουθηθεί, το αποτέλεσμα είναι ότι οι ποδηλατόδρομοι προφυλάσσουν τους ποδηλάτες στις περισσότερες περιπτώσεις. Είναι ΚΑΛΟ πράγμα. Μακάρι να υπήρχαν παντού.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Έχεις απόλυτο δίκαιο σε αυτά που γράφεις για
τη σωστή διοχετευση των κονδυλίων απλά είναι
αναμενομενο διότι το κράτος στηρίζε και στη-
ρίζει τη βιομηχανία του ΙΧ και όχι την ελευ-
θερη και ανέξοδη μετακίνηση η οποία δεν απο-
φέρει έσοδα στις γνωστές βδέλες (κράτος, ασφα
λιστικές, φαναρτζίδες, συνεργεία, αντιπροσωπείες).

Μια μικρή σημείωση μονο, η διαφορά του Τραμ από
το Μετρό είναι ότι το Τραμ ως επίγειο μέσο μει-
ώνει τα ΙΧ καθώς κλείνει ολόκληρους δρόμους και
αποτρέπει την κυκλοφορία τους. Το Μετρό κάνει
χώρο στο ΙΧ και δίνει κίνητρο για αγορά νέων
καθώς ο κόσμος παρατά τα αμάξια για να πάρει
το Μετρό.

Επομένως, 1000 φορές να έχω τραμοποίηση και ησυχία
παρά ένα τεράστιο υπόγειο δύκτιο τραίνων και κόλαση
στην επιφάνεια.

bin podilanden
Εικόνα bin podilanden
Απών/απούσα

Οι πεζογέφυρες μπορούν να χρησιμεύουν σε κάτι παραπάνω από ένα ρουτινιάρικο πέρασμα. Έίτε κλειστές είτε ανοιχτές μπορούν να γίνονται:
Α) εκθέσεις έργων τέχνης και έτσι να υπάρχει ευχάριστη διέλευση.
Β) διαφημιστικές καμπάνιες, έτσι οι εταιρίες μπορούν να προωθούν το προιόν τους δίνοντας δείγματα δωρεάν στους πεζούς, κερνώντας τους (αν πρόκειται για τροφή/ποτό).
Γ) παζάρι προϊόντων,
Δ) εποχιακές εκδηλώσεις πχ παραδοσιακό σούβλισμα αρνί-κοκορέτσι ανήμερα του Πάσχα
και πολλά άλλα

α! σκέφτηκα και την "GEFYROPOLY" παραλλαγή της μονόπολης με γέφυρες.

cdouvis
Απών/απούσα

ebersi wrote:
Eμείς διασχίζουμε κάθε μέρα οικογενειακώς την Kηφισίας με τα ποδήλατα, σε σημείο που δεν έχει πεζογέφυρα.Σας διαβεβαιώ ότι το να έχεις ένα τετράχρονο παιδί σε ποδήλατο να περιμένει με τις ώρες στη νησίδα αποθαρρύνει πολλούς άλλους γονείς που ίσως θα ήθελαν να κάνουν το ίδιο.

Αν σε εγκλωβίζει το φανάρι στη νησίδα τότε δεν ζητάς πεζογέφυρα αλλά καλύτερη ρύθμιση στα φανάρια.

Και στη δική μου γειτονιά υπάρχει ένας μεγάλος δρόμος που τον διασχίζεις ή από το φανάρι ή από την πεζογέφυρα. Στο 90% των περιπτώσεων προτιμώ την πεζογέφυρα. Δεν είναι πιο γρήγορα από το φανάρι αλλά έχει πιο πλάκα και είναι πιο όμορφα. Tο ζουμί είναι ότι αν δεν υπήρχε πεζογέφυρα δεν θα ζητούσα να την κατασκευάσουν. Όχι στη σημερινή οικονομική κατάσταση. Θα ζητούσα ίσως να βελτιωθούν οι συνθήκες στο φανάρι. Στην περίπτωσή μου οι χρόνοι του φαναριού είναι οκ, θα ζητούσα μόνο να μπει περισσότερο πράσινο. Αυτή η λύση είναι πάρα πολύ φτηνότερη και έχει παράπλευρα οφέλη για τη γειτονιά. Με τα οικονομικά μας τόσο στριμωγμένα τέτοιο τρόπο σκέψης πρέπει να έχουμε.

Τα επιχειρήματα κατά των π/γ με πείθουν. Θα προτιμούσα 1000 φορές τα χρήματα να είχαν πάρει άλλη κατεύθυνση. Μακάρι να υπάρχει χρόνος να γίνει αυτό. Δεν λείπουν οι καλύτερες ιδέες για έργα, μόνο που όλες είναι "δύσκολες" γιατί παίρνουν χώρο από τον μεγάλο ιμπεριαλιστή της Αθήνας, το ΙΧ. Αν είναι πια αργά και είμαστε προ τετελεσμένων τότε θα ήθελα να ξέρω ποιον να κράξω για το "σφάλμα" (σε "αυτάκια" γιατί ως γνωστόν αυτά τα σφάλματα συνήθως δεν έχουν γίνει κατά λάθος).

Και κάτι ακόμα για να μην χάνουμε τη μεγάλη εικόνα: Το να γίνουν πεζογέφυρς δεν είναι τόσο αρνητικο από μόνο του. Είναι κακή επιλογή έργου αλλά δεν το λες και έγκλημα. Το τραγικο θα είναι να γίνουν τα νέα έργα στον Υμηττό. Από το να γίνουν αυτά τα έργα προτιμώ να χαθούνε τα κονδύλια, όσο μεγάλα κι αν είναι.

vaggelakos
Εικόνα vaggelakos
Απών/απούσα

adelfee eisai poli mprostaaa.... ayta pou aneferes parapano oute upourgos den tha to eixe skeftei, gt apla esy skeftesai ortha kai geia to kalo tis polhs sou...

KAthanas
Απών/απούσα

Σαν ποδηλάτες θέλουμε όλοι οι δρόμοι (που δεν είναι ταχείας κυκλοφορίας) να γίνουν φιλικοί για τα ποδήλατα. Οι λεωφορειόδρομοι - όπου υπάρχουν - μας προσφέρουν μία "νησίδα" να είμαστε λίγο πιο ασφαλείς. Θα θέλαμε να έχουν όλοι οι δρόμοι λεωφορειολωρίδες - κάτι που είναι σχεδόν τσάμπα. Θα θέλαμε επίσης όλοι οι δρόμοι να έχουν ποδηλατόδρομους - κάτι όμως που δεν είναι καθόλου τσάμπα για δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας. Η λεωφόρος Αθηνών και η Κηφισίας δεν είναι αυτοκινητόδρομοι, αλλά κάτι γνήσια ελληνικό, δηλαδή ό,τινα'ναι. Η Αθηνών είναι κλασσικός ελληνικός ο,τινα'ναιδρόμος (8 λωρίδων με νησίδα στη μέση με δυνατότητα στάθμευσης επί της οδού και άμεση πρόσβαση στις παράπλευρες χρήσεις και όριο ταχύτητας 60 χλμ./ώρα, με συνεχόμενες φωτεινές σηματοδοτήσεις και κίνηση εθνικής οδού). Γι' αυτούς τους δρόμους παίζουν δύο μεγάλα στοιχήματα:
1. Να μετατραπούν σε αστικούς αυτοκινητόδρομους (με δημιουργία ανισόπεδων κόμβων, πεζογεφυρών, κατάργηση ισόπεδων διαβάσεων).
2. Να μετατραπούν σε αστικές αρτηρίες (μείωση λωρίδων κυκλοφορίας, δημιουργία λεωφορειόδρομων ή service road ή τραμ ή ποδηλατόδρομων).

Στην Κηφισίας (δυστυχώς) ακολουθήθηκε η πρώτη λογική με αποτέλεσμα να γίνουν απαραίτητες οι πεζογέφυρες για να τη διασχίσουμε και το ποδήλατο έχει γίνει πλέον επικίνδυνο σε ορισμένα τμήματά της.

Σε άλλους δρόμους δεν έχει γίνει τίποτα, οπότε κρατάνε το παραδοσιακό ό,τι να'ναι στυλ.

Οι πεζογέφυρες δε μου αρέσουν και όποτε τις έχω χρησιμοποιήσει το έχω μετανιώσει, διότι θέλει άπειρο χρόνο για να τις ανέβεις και να τις κατέβεις.

Τελικά δηλαδή συμφωνώ με τον Φιλοπόδαρο.....

kounoupis
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Να μια καλή πεζογέφυρα/ποδηλατογέφυρα στο εξωτερικό:
http://www.opacengineers.com/projects/BerkeleyPOC

Είχε κόστος $4.500.000 και περνάει πάνω από αυτοκινητόδρομο με 10 λωρίδες κυκλοφορίας. Πριν γίνει η πεζογέφυρα, οι πεζοί και οι ποδηλάτες μπορούσαν να περάσουν από μια κρυφή και σκοτεινή σκάλα που οδηγούσε στην κοντινή γέφυρα αυτοκινήτων. Τα αναπηρικά καροτσάκια χρειαζόταν να κάνουν 3 χιλιόμετρα επιπλέον για να περάσουν στην απέναντι μαρίνα/πάρκο.

Στην περιοχή της Αθήνας μου φαίνεται χρήσιμη η πεζογέφυρα/ποδηλατογέφυρα στον Άγιο Κοσμά που περνάει πάνω από την Ποσειδώνος και πηγαίνει στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Αλλά η ουσιαστική απαγόρευση χρήσης του Ελληνικού έχει κάνει την πεζογέφυρα άχρηστη. Κι εκεί όμως θα ήθελα η Ποσειδώνος να είναι πιο προσιτή και να έχει πρώτα ποδηλατόδρομο.

Η Ομορφοκκλησιάς έχει μια πεζογέφυρα (Γαλάτσι δεν είναι εκεί;) απ' την οποία κατά καιρούς περνάνε ποδηλατοβόλτες.

Η Κηφισίας έχει τουλάχιστον δύο πεζογέφυρες (Φιλοθέη, Μαρούσι) και μια υπόγεια διάβαση πεζών. Οι ποδηλάτες Παπάγου-Χολαργού χρησιμοποιούμε την υπόγεια διάβαση σε αρκετές ποδηλατοβόλτες.


στο μαρουσι η πεζογεφυρα στη διασταυρωση μελισσιων την χρησιμοποιουν ελαχιστοι μιας και εχει φαναρι 100 μετρα πιο μετα και ειναι κοντα στις στασεις των λεωφορειων.Η αλλη που ειναι στη νοτια εισοδο του αμαρουσιου ειναι χρησιμοτερη μιας και ειναι πιο πυκνοκατοιμενη περιοχη και μπορει να την χρησιμοποιησει καποιος ωστε να παει αλλαξει λεωφορειο κατεβαινοντας απο το Α8 για να παει βορειως του αμαρουσιου.Οι αλλες δυο στην κηφισιας ειναι μια στο χαλανδρι(ολυμπιακο εργο) και μια αλλη στη φιλοθεη που εγινε μετα απο θανατο μαθητη απο το κολλεγιο ψυχικου και χρηματοδοτηθηκε απο λεφτα ιδιωτων(ο πατερας του μαθητη,το κολλεγιο)
Στη γελαδακη στην αγια παρασκευη ειναι αχρηστη μιας και εχει φαναρι στην ερτ πιο πισω και λιγο πριν στην πλατεια αρα δεν τιθεται θεμα ταχυτητας και εχει φαναρι για πεζους.
Η κηφισιας εχει παραδρομο αλλα εδω και 1 χρονο περιπου στην καθοδο στο δυσκολο τμημα της φιλοθεης που ειναι ανηφορα ξανακαταληγει υποχρεωτικα στο δρομο(εχει νομιζω σιδερα,δεντρα νομιζω και δεν μπορεις να πας ευθεια).Η κηφισιας με τους κομβους της βοηθησε την κινηση ποδηλατων κλπ.Σκεφτειται με ποσα τρεχανε παλια αν δεν τους εκοβαν τα φαναρια.Το μονο που τους δυσκολευε ηταν τα πολλα λεωφορεια που ειχε τοτε(εχουν κοπει πλεον Β7,Ε7).Τα δυσκολα κομματια ειναι σπυρου λουη και καποδιστριου αλλα αυτοι οι κομβοι ειχαν γινει παλαιοτερα και δε νομιζω να γινονταν να φτιαχτουν αλλιως.Παντως υπαρχουν οι εναλλακτικες αμαρουσιου-χαλανδριου και ιερα οδος.
Σε ενα δρομο με 4 λωριδες(λ.αθηνων,συγγρου) για ενα ποδηλατο ειναι καπως επικινδυνο μιας και τα αυτοκινητα στριβουν και επιβραδυνουν σχετικα κοντα σου.Η πανεπιστημιου ειναι ο χειροτερος με 4μιση λωριδες και σε αναγκαζει να μην βρισκεσαι τερμα δεξια αλλα στη μεση της 4ης λωριδας για να σε προσερνανε τα αλλα τροχοφορα

bin podilanden
Εικόνα bin podilanden
Απών/απούσα

Ο σημαντικότερος και ίσως ο μοναδικός λόγος που η κατασκευή πεζογέφυρων είναι επικρατέστερη από τη δημιουργία ποδηλατόδρομων είναι ότι η πεζογέφυρα σαν έργο δεν ενοχλεί κανέναν, γίνεται σε ουδέτερο έδαφος. Ο χώρος που καταλαμβάνει μία πεζογέφυρα είναι μόλις λίγα μέτρα σε αντίθεση με τον ποδηλατόδρομο που έχει μήκος τουλάχιστον 1-2 χλμ συν ότι γεννά πολλές αντιδράσεις από ιδιοκτήτες καταστημάτων ή και πολιτών που είναι υπέρμαχοι της αυτοκίνησης. Έτσι λοιπόν η κατασκευάστρια εταιρεία επειδή θέλει λεφτά, είναι λογικό να πιέζει προς την κατασκευή πεζογέφυρων για να πάρει χρήματα από την ανάθεση του έργου. Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν είμαι υπέρ των πεζογέφυρων.

contact