Σωστά PSI στα ελαστικά;

36 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vasillis b.
Εικόνα vasillis b.
Απών/απούσα

Καλημέρα παίδες,

Έχω ένα megisto και φοράει λάστιχα Kenda Kwick 700*35C reflective 28 * 1 5/8 * 1 3/8.
Γράφει πάνω min 50 psi - max 85 psi.

- Με βάση την εμπειρία σας πόσα psi πρέπει να έχει το λάστιχο για πιο σωστή οδηγική συμπεριφορά στην άσφαλτο;
- Ισχύει ότι το πολύ φουσκωμένο λάστιχο είναι επικίνδυνο στα νερά;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
GeorgeHH
Απών/απούσα

65-70 psi θα έχεις μια κανονική κύλιση

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

όσο πιο πολύ το φουσκώνεις το λάστιχο
τόσο πιο γρήγορο γίνεται
αλλά δεν έχει κρατήματα
το αντίθετο αν δεν το φουσκώσεις πολύ
πάντα στα όρια που δίνει ο κατασκευαστής
:D

JuDy
Εικόνα JuDy
Απών/απούσα

...πως ακριβως υπολογιζουμε τα psi στα λαστιχα ;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@judy
γιατί θέλεις να φουσκώσεις τα λάστιχα του ποδηλάτου σου και δεν ξέρεις που να σταματήσεις??? :P

με μανόμετρο :D

JuDy
Εικόνα JuDy
Απών/απούσα

Τι να σου πω, εγω μεχρι προσφατα τα φουσκωνα με το ματι, αν γινοταν "πετρα" σταματαγα να φουσκωνω μην μου σκασει και στα χερια

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@judy πάλι καλά που δεν σταματάς όταν ακούσεις το μπαμ

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Θα εκπλαγείς όταν βάλεις κανονική τρόμπα με μανόμετρο και δεις ότι το "πέτρα" θέλει καμία 20άριά PSI ακόμα :) Γενικά δεν υπάρχει ένα φούσκωμα για όλους καθώς δεν ήμαστε όλοι ίδιο βάρος.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Αν θελεις να εχεις την μαξιμουμ κυλιση, (δηλ. την ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ αντισταση στην κυλιση), και την ΚΑΛΥΤΕΡΗ οδικη συμπεριφορα στην ΑΣΦΑΛΤΟ, τοτε φουσκωσε τα λαστιχα σου κοντα στα 85 PSI. Οχι ομως παραπανω. (Να ξερεις, οτι και λιγο παραπανω να τα φουσκωσεις, τιποτα περιεργο δεν θα συμβει, γιατι οι κατασκευαστες ελαστικων, δινουν ΠΑΝΤΑ ενα περιθωριο τουλαχιστον 10% επιπλεον αντοχης σε πιεση μεγαλυτερη απο τη συνιστωμενη, για να καλυψουν τυχον αποκλισεις των διαφορων πιεσομετρων...)
Oσο μειωνεις την πιεση, τοσο ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ η ανεση, αλλα ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ το κρατημα στο στεγνο, στο βρεγμενο, στις στροφες, στο φρεναρισμα.
Και για να μην μακρυγορουμε, αν θελεις υπευθυνη και εμπεριστατωμενη ενημερωση για λαστιχα, πιεσεις, κλπ, διαβασε (ευλαβικα!), το link του Sheldon Brown,που αναφερει ο spyrosv. Αν δεν εχεις προβλημα με τα Αγγλικα, τοτε δυσκολα θα βρεις πιο καλογραμμενες, αιτιολογημενες, και πληρεις απαντησεις σ'αυτο που ρωτας.
Καλη αναγνωση!! (και επιμορφωση!!!)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Oσο μειωνεις την πιεση, τοσο ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ η ανεση, αλλα ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ το κρατημα στο στεγνο, στο βρεγμενο, στις στροφες, στο φρεναρισμα.

γιατί χειροτερεύει???

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Η αντισταση στην κυλιση του ελαστικου, οφειλεται κατα ενα μερος, στην στιγμιαια παραμορφωση που παθαινει το λαστιχο, στο σημειο επαφης με την ασφαλτο.(Επηρεαζεται επισης απο το ειδος της "γομμας" του λαστιχου, απο την ευκαμψια των πλαινων τοιχωματων, απο την κατασκευη των "λινων" και απο την μορφη της επιφανειας επαφης του λαστιχου, με το οδοστρωμα).
Επομενως, με υψηλοτερη πιεση, παραμορφωνεται λιγοτερο στην επαφη του με την ασφαλτο, μειωνοντας την αντισταση κυλισης.
Στις στροφες, το ζητουμενο ειναι να μην παραμορφωνεται το προφιλ του λαστιχου πανω απο ενα οριο (εννοειται στο σημειο επαφης με το οδοστρωμα), γιατι τοτε μειωνεται ραγδαια η προσφυση. Η αυξημενη πιεση (παντα μεσα σε καποια ορια εννοειται), συμβαλλει στην μειωση της παραμορφωσης του (προφιλ) ελαστικου στο σημειο επαφης με το δρομο, βελτιωνοντας το "κρατημα", ( δηλ. μειωνοντας την πλευρικη ολισθηση).
Για παρομοιο λογο, καλυτερευει και το φρεναρισμα με υψηλοτερη πιεση:
Την στιγμη του φρεναρισματος, δεν πρεπει να παραμορφωνεται πανω απο καποιο οριο η επιφανεια επαφης του λαστιχου με το δρομο, γιατι αυτο επιδρα αρνητικα στον τροπο κατανομης της πιεσης στο "πελμα" του λαστιχου και του μεγεθους των δυναμεων που ασκουνται τοπικα σε αυτο.
Τα ανωτερω, ισχυουν (σε γενικες γραμμες)και για το βρεγμενο λαστιχο, συν το γεγονως, πως ενα λαστιχο με υψηλοτερη πιεση, οντας σχετικα πιο "σκληρο", εκτοπιζει ευκολοτερα το νερο απο την επιφανεια επαφης με το δρομο.
Εννοειται βεβαια, πως μιλαμε οχι για μια απολυτα υψηλη πιεση, αλλα για μια πιεση κοντα στο ανω οριο που δινει ο κατασκευαστης, και η οποια καλο ειναι να προσαρμοζεται στο βαρος του εκαστοτε αναβατη η στις ιδιαιτερες οδηγικες του προτιμησεις, με μια ΜΙΚΡΗ αυξομειωση (μιλαμε για μερικα psi) στην τιμη της (μεγιστης) συνιστωμενης πιεσης. Πληροφοριες για την ακριβη (η τελος παντων την προτεινομενη) προσαρμογη της πιεσης στο βαρος του αναβατη, μπορει να παρει κανεις απο τους καταλογους του κατασκευαστη του λαστιχου, που συνηθως υπαρχουν.
Για αποφυγη παρεξηγησεων, να επαναλαβω, πως τα ανωτερω, ισχυουν για την περιπτωση της κινησης σε ΑΣΦΑΛΤΟ, και οχι στο χωμα, η ανωμαλο γενικα εδαφος.
Ελπιζω να ειναι κατανοητες οι πιο πανω πληροφοριες, (αν και πολυ γενικολογες), αλλα σε καθε περιπτωση, αν καποιος θελει να εμβαθυνει περισσοτερο, με λιγο ψαξιμο στο Net, θα βρει πληθωρα αρθρων, σχετικων με το θεμα, λιγοτερο η περισσοτερο εξειδικευμενων.
Ηδη, ο spyrosv, παραθετει μερικα απο αυτα.
Ευχομαι, να μην εγινα υπερβολικα κουραστικος.

vasillis b.
Εικόνα vasillis b.
Απών/απούσα

plannet][quote=Columbus discovers Cro-moly wrote:

Oσο μειωνεις την πιεση, τοσο ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ η ανεση, αλλα ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ το κρατημα στο στεγνο, στο βρεγμενο, στις στροφες, στο φρεναρισμα.

Εχει δικιο σε αυτο ο φιλος! Στη μηχανη που εχω, που ειναι και βαρια και μεγαλου κυβισμου, οταν εχει λιγοτερο αερα, μου γλυστραει σε πολλες περιπτωσεις..Στο ποδηλατο ακομα δεν το εχω ανακαλυψει, εκτος απο μια γλυστρα σε νερα (και εννοειται σαβουρα) αλλα μαλλον εφταιγε η λαδιλα που ειχε βγει με την βροχη απο την ασφαλτο και οχι η πιεση.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

για αυτό που θέλεις να κάνεις θα βάλεις 80 psi

pipitsaki
Απών/απούσα

Θέλω να ρωτήσω κάτι. Πήρα χτες το νέο μου ποδήλατο, Specialized Sirrus Sport. Πατόψαρο και ποντικαράς, δεν έχω ιδέα από ποδήλατα. Εξ αρχής μου φάνηκε οτι τα λάστιχα ήταν λίγο πίτα παρόλο που είχα πεί στο μάστορα να τα φτιάξει. Λέω οκ, λογικό θα είναι, είμαι και 95 κιλά ζώο. Έχει λάστιχα 700x32c, στο πλάι γράφουν min/max 75-100 PSI. Έρχομαι σπίτι και τα τσεκάρω με το μανόμετρο και μου δείχνει αυτό αυτό

PSI=lb./sq/in, σωστά; Άρα το λάστιχο έχει 30 PSI; Άρα ο τύπος μου το έδωσε με πίτα λάστιχα; Πόσο να βάζω εγώ που είμαι 95 κιλά και κάνω νορμάλ χρήση δρόμου;

pGranazis
Εικόνα pGranazis
Απών/απούσα

Με καμια 90αρια psi (γιατι τα εχεις τα κιλακια σου οπως και εγω) εισαι μια χαρα για κινηση στην ασφαλτο. Μπορει στην αρχη να σου φανει λιγο σκληρο για τον πισινο σου αλλα συνηθιζεις γρηγορα.
Εξαλλου με καλα φουσκωμενο λαστιχο αποφευγεις και τα πολλα κλαταρισματα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ξεκίνα με 90 πίσω 85 μπροστά και βλέπεις.
Δεν υπάρχει απάντηση στο ερώτημα καθώς εξαρτάται
από το πως οδηγά ο καθένας, το δρόμο που οδηγά,
πόσο αντέχει στους κραδασμούς και άλλα τέτοια.

Το λάστιχο έχει 30psi οπότε είτε δεν έβαλε αέρα
είτε έχει σκασμένη σαμπρέλα.

pipitsaki
Απών/απούσα

Εντάξει κατάλαβα. Μάλλον δεν έβαλε αέρα γιατί εξ΄ αρχής έτσι ήταν τα λάστιχα μπρος-πισω ίδια πίεση και δεν φάνηκε να χάνει άλλο περίπου 1 ώρα που το έκανα βόλτα.

Παίζει να έπαθαν ζημιά τα λάστιχα ή οι ζάντες; Το έκανα χαλαρή βόλτα καμιά ώρα σε τελείως ίσια άσφαλτο.

Σόρι που αγχώνομαι αλλά πιο πουστόνεο..πεθαίνεις!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μπορεί να πήραν λίγο οι ζάντες και να θέλουν ίσιωμα.
Μπορεί και τίποτα και να είσαι οκ. Γύρνα μια τις ρόδες
και με βάση τα τακάκια των φρένων δες αν αλλάζει πολύ
το κενό ανάμεσα σε αυτά και το στεφάνι.

pipitsaki
Απών/απούσα

Το εκανα. Αλλάζει πολύ λίγο το κενό, αλλά νομίζω ελάχιστα.

Τελοσπάντων, θα πάω να πάρω μια τρόμπα και θα τα φουσκώσω. Ή να το πάω πίσω και να τον αρχίσω στα καντήλια;; Αυτά παθαίνεις όταν μπλέκεις με πολυάσχολους ποδηλατάδες.

pGranazis
Εικόνα pGranazis
Απών/απούσα

Μαλλον δεν εγινε τιποτα.
Να παρεις μια καλη τρομπα δαπεδου για να φουσκωνεις τα λαστιχα ευκολα και σωστα.

Vangelis cube
Απών/απούσα

Παιδια βοηθεια...
Εχω τρομπα δαπεδου,το ελαστικο λεει min/max 100/130 αλλα μπορω να φτασω μεχρι τα 60 (μιλαμε παντα για psi) και το λαστιχο εχει γινει πετρα.τι παει λαθος?? ελαστικο 700χ23
Ευχαριστω.

ozium1
Εικόνα ozium1
Απών/απούσα

Vangelis cube wrote:
Παιδια βοηθεια...
Εχω τρομπα δαπεδου,το ελαστικο λεει min/max 100/130 αλλα μπορω να φτασω μεχρι τα 60 (μιλαμε παντα για psi) και το λαστιχο εχει γινει πετρα.τι παει λαθος?? ελαστικο 700χ23
Ευχαριστω.

Πρώτη φορά τα φουσκώνεις με την τρόμπα αυτή;Γενικά είναι το πρώτο σου φούσκωμα με αυτή τη τρόμπα και με κουρσάδικο λάστιχο;

ozium1
Εικόνα ozium1
Απών/απούσα

Vangelis cube wrote:
Παιδια βοηθεια...
Εχω τρομπα δαπεδου,το ελαστικο λεει min/max 100/130 αλλα μπορω να φτασω μεχρι τα 60 (μιλαμε παντα για psi) και το λαστιχο εχει γινει πετρα.τι παει λαθος?? ελαστικο 700χ23
Ευχαριστω.

Πρώτη φορά τα φουσκώνεις με την τρόμπα αυτή;Γενικά είναι το πρώτο σου φούσκωμα με αυτή τη τρόμπα και με κουρσάδικο λάστιχο;

Vangelis cube
Απών/απούσα

Την αγορασα σημερα και για να την δοκιμασω ξεφουσκωσα λιγο το λαστιχο κ δοκιμασα....μεχρι τα 60 εφτασε.μετα το ξεφουσκωσα τελειως....ξεκινησα φουσκωμα παλι στα 60 το λαστιχο εγινε πετρα.αρα ,ναι,ηταν η πρωτη φορα και για τα δυο.

ozium1
Εικόνα ozium1
Απών/απούσα

Vangelis cube wrote:
Την αγορασα σημερα και για να την δοκιμασω ξεφουσκωσα λιγο το λαστιχο κ δοκιμασα....μεχρι τα 60 εφτασε.μετα το ξεφουσκωσα τελειως....ξεκινησα φουσκωμα παλι στα 60 το λαστιχο εγινε πετρα.αρα ,ναι,ηταν η πρωτη φορα και για τα δυο.

Εννοείς πως όταν δείξει 60,όσο και να τρομπάρεις,ο δείκτης παραμένει στο 60;Αν είναι αυτό κάτι παίζει με τη τρόμπα.Εκτός κι αν δε έχεις κουμπώσει τη βαλβίδα κατά και στα 60 την πετάει.Με αποτέλεσμα να τρομπάρεις στον αέρα!Βέβαια αυτό θα το άκουγες...
Αν φουσκώνεις και στα 60 πιάνεις το λάστιχο και σου φαίνεται πέτρα και απλά σταματάς,τότε είναι λάθος.Συνέχισε παίρνει κι άλλο,εξάλλου στο λάστιχο πάνω γράφει από πόσο παίρνει μέχρι πόσο.

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

Το χέρι μας δεν είναι μανομετρο,πάνω από 60-70psi με το χέρι το βλέπεις φουσκωμένο,θα βάζεις την πίεση σύμφωνα με το μανομετρο.

djkostas20
Απών/απούσα

Ως νέος και εγώ στο χώρο των ποδηλάτων έψαξα να βρω πόσο πρέπει να φουσκώνω τα λάστιχα. Είδα τις ενδεικτικές πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής των ελαστικών μου.
Η ερώτηση που θελω να κάνω είναι κατά πόσο μπορώ να εμπιστεύομαι την ένδειξη στα βενζινάδικα? Είναι καλή? Έχει δει κανείς μεγάλες διαφορές με δικά του μανόμετρα?

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

Τι ελαστικά φοράς?
Αν πχ. φοράς κούρσας στο βενζινάδικο δεν προκειται να το φουσκώσεις ικανοποιητικά. Θα το φουσκώσεις για να πας με προσοχή στο σπίτι όπου και θα συμπληρώσεις για να μην κλαις την ζάντα σου.

Αν φοράς λάστιχο σε mtb τότε μπορείς να το φουσκώσεις σε βενζινάδικο.
Η αλήθεια ειναι οτι δυσκολευόμουν να βρω βενζινάδικο με σοβαρό μανόμετρο. Δοκίμαζα και μετά έλεγχα με του σπιτιού την τρόμπα για να συγκρίνω (κατέληξα οτι το μανόμετρο της michelin στα βενζινάδικα είναι πολυ αξιόπιστο)

djkostas20
Απών/απούσα

Σπίτι μου δεν έχω κάτι να τα φουσκώσω. Που σημαίνει ότι τα φουσκώνα πάντα σε βενζινάδικο.
Τώρα κούρσας ή μη δεν ξέρω. Vredestein Dynamic Tour έχω πάνω. Από όσο ξέρω πόλης.
Είμαι 100 κιλά οπότε θέλω αρκετό φούσκωμα. Τρόμπα δεν έχω σπίτι, ούτε καν φουσκωτηράκι.
Αν δω στο βενζινάδικο 80psi(85 max λέει το ελαστικό), είναι 80? είναι λιγότερο?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

αν φτάνει τα 80 η αεραντλία του βενζινάδικου, καλά είσαι.
5 πάνω - 5 κάτω δεν χαλάει η συνταγή.
Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να ΤΣΕΚΑΡΕΙΣ - ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙΣ συχνά, ακόμα και αν είναι 5πάνω - 5κάτω....
.
.
και σε 1η ευκαιρία πάρε μια τρόμπα δαπέδου με μανόμετρο, μέχρι 30 ευρώ. Βρίσκεις, επώνυμη και σου κρατάει για πολλά χρόνια.
.
.
.... κάποιοι έχουν αναπτύξει ιδιαίτερη αίσθηση, ειδικά αν φοράνε το ίδιο ελαστικό για πολλά χρόνια. Μπορούν να καταλάβουν αν έχει ΣΩΣΤΟ αέρα είτε με το χέρι (πόσο πιέζεται) είτε με την αίσθηση που έχει "καβάλα πάνω στο ποδήλατο" στο δρόμο....

contact