Ερωτήσεις για τα χαρακτηριστικά σκελετού κούρσας

4 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
antons
Απών/απούσα

1) Σε τι ακριβώς παίζει ρόλο το ύψος του κούτελου; Δηλ. Ποια η διαφορά ενός κούτελου που στο ένα ποδηλατο είναι 18 εκατοστά, σε άλλο ειναι 21 εκατοστά (σαν παράδειγμα, πάντα σε ίδιο μέγεθος πλαισίου).

2) Σε κάποιες κούρσες ο οριζόντιος δεν είναι ακριβώς οριζόντιος, σε τι παίζει ρολό όσον αφορά την οδική συμπεριφορά ή στην άνεση;

3) Υπαρχουν γεωμετρίες που βοηθούν τον αναβάτη σε ανηφορικά κομμάτια και πως τις ξεχωρίζουμε;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

το ύψος που έχει το κούτελο είναι ένας παράγοντας που ορίζει το πόσο αεροδυναμική αγωνιστική στάση θα έχει ο ποδηλάτης. Όσο μεγαλύτερο το κούτελο, τόσο πιο άνετη ή ξεκούραστη γεωμετρία έχει το πλαίσιο, τόσο λιγότερο αεροδυναμική / σκυφτή / αγωνιστική στάση θα έχει ο ποδηλάτης.
Έτσι οι εταιρείες βγάζουν διάφορα μοντέλα ποδηλάτων δρόμου, με διαφορετικές γεωμετρίες (και ύψη κουτελων) για διαφορετικούς αναβάτες / χρήσεις.
ΠΡΟΣΟΧΗ Νο1: ακόμα και αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί να αλοιωθεί. Αν πχ εγώ πάρω την σούπερ αεροδυναμική κούρσα με το μικροσκοπικό κούτελο και κοτσάρω λαιμό με μεγάλη θετική κλίση, και βάλω και 3 spacers κάτω από τον λαιμό θα έρθω πολύ όρθιος.
Αντίθετα, αν πάρω κούρσα άνετης γεωμετρίας με μεγάλο κούτελο, και βάλω λαιμό με αρνητική κλίση, και τιμόνι με χαμηλά πιασίματα και αφαιρέσω όλα τα spacers, θα μπορώ να πέσω ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ, πολύ σκυφτά, να πάρω αεροδυναμική "αγωνιστική" στάση.
ΠΡΟΣΟΧΗ Νο2: Είναι λογικό και αναμενόμενο, μεγάλα νούμερα σκελετού να έχουν μεγαλούτσικο κούτελο. Η σύγκριση πρέπει να γίνεται με ίδιου νούμερου σκελετούς. (είναι θέμα κατασκευαστικό περισσότερο, δεν γίνεται να έχω Νο 61 κούρσα και να περιμένω μικρό κούτελο.....)

Η κλασική σχεδίαση των ποδηλάτων (τα παλιά χρόνια) έλεγε ότι ο οριζόντιος σωλήνας ήταν.... ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ.... Βέβαια, τον καιρό εκείνο, τα καλά ποδήλατα, έβγαιναν σε πολλά - πολλά νούμερα. Ή αν θέλεις, ο κατασκευαστής σε μετρούσε, έκοβε σωλήνες και τους έραβε με βάση τα σωματομετρικά σου χαρακτηριστικά (είπαμε, στα καλά αγωνιστικά ποδήλατα).
Μετά, ήρθε το μάρκετιν και έπρεπε να μειώσουμε τα κόστη, για να παλαίψουμε τους Άπω Ανατολίτες. Οπότε οι εταιρείες σκέφτηκαν τους compact σκελετούς. Με 3 - 4 νούμερα να βολέψουμε ΟΛΟΥΣ τους αναβάτες. Έτσι είτε είσαι 1,65 είτε είσαι 1,95 ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ, μπορείς να βολευτείς σε κάποιο από τα 3-4 νούμερα σκελετών που φτιάχνουν οι εταιρείες (ώστε να έχουν λίγα καλούπια, μικρά κόστη παραγωγής / σχεδιασμού κλπ κλπ).
Και κάπως έτσι προέκυψε το slooping του θανάτου... (έτσι το έχω βαφτίσει εγώ...). Και βλέπεις κάτι σκελετούς με τον οριζόντιο σωλήνα εκεί κάτουουουο..... δίπλα στους αστραγάλους σου (... είμαι κομματάκι ψηλούλης...)... και το παλουκόσελο να εξέχει 40 πόντους από τον σκελετό σαν κοντάρι σημαίας....
Για πολλούς είναι πλεονέκτημα. Δεν έχω να πω κάτι βάσιμο σε αυτό. Μπορεί να είναι μπορεί και όχι.
Απλά εμένα δεν με βόλεψε τέτοια γεωμετρία, και δεν μου πολύ αρέσει στο μάτι. Ήμουν τυχερός και βρήκα σκελετό όπου ο οριζόντιος είναι (γκουχ-γκουχ...σχεδόν) οριζόντιος, στο νούμερό μου.

Στις ανηφόρες θέλεις 2-3 πράγματάκια: Όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ και άκαμπτο ΣΥΝΟΛΟ. Και σωστό πιάσιμο από το τιμόνι. Στην ανηφόρα, θα σηκωθείς ορθοπέταλο, το ποδήλατο θα αρχίσει να ταλαντεύεται πέρα-δώθε και θα αγκομαχάει μαζί σου από την δύναμη που θα του βάζεις. Οπότε θέλεις να είναι ελαφρύ αλλά και άκαμπτο, ώστε να μην χάνεις δύναμη σε λάθος σημεία. Επίσης θέλεις τιμόνι με σωστό ΓΙΑ ΣΕΝΑ πιάσιμο, ώστε να πιαστείς γερά και σίγουρα και να σηκωθείς. Κάτι άλλο παραπάνω δεν γνωρίζω...

Όλα αυτά είναι όμως λεπτομέρειες που θα σε απασχολήσουν μόνο αν ασχοληθείς πέραν της απλής χομπίστικης χρήσης. Εκεί που μετρούν τα δευτερόλπετα και τα watts. Αλλιώς, δεν έχει και πολύ νόημα.
Αυτό που έχει όντως νόημα είναι να πάρεις επώνυμη (=με εγγύηση και after sales service) κούρσα ΣΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ ΣΟΥ, να την ρυθμίσεις σωστά, στα μέτρα σου και στο στυλ ποδηλασίας σου και να βγαίνεις συχνά-πυκνά να γράφεις χλμ.

antons
Απών/απούσα

Ευχαριστώ RockaRolla, όπως κατάλαβες, πάω για κούρσα, μετά την κλοπή του cube ltd comb. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος, μέγεθος 62!!…. Μάλλον για PELOTON RACE 2015 FUL 105, http://www.wheelmania.gr/index.php?r=product&id=6005 . Στην Αγγλία βλέπω αυτό: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=el&prev=se... .Το θεωρώ πολύ όμορφο, όμως το φοβάμαι το κάρβουνο για πρώτη κούρσα. Η τιμή είναι απίστευτη… Τι λες;

ntpro
Απών/απούσα

Τα Ribble δεν τα στέλνουν Ελλάδα. Αν δε φοβάσαι μπορείς να ζητήσεις να το παραλάβουν για σένα και να στο στείλουν αλλά κοστίζει λίγο.