Αλλαγή ανάρτησης σε ξερό πιρούνι

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
stelito
Απών/απούσα

Χαιρεται!

εχω το scott sportster 50 2012 μεγεθος small
και σκεφτομαι να του αλλαξω την αναρτηση μπροστα και να βαλω ενα rigid πιρουνι
ειδα στο φορουμ οτι υπαρχει ενα προηγουμενο ποστ σχετικα με το θεμα
το διαβασα αλλα το προβλημα ειναι οτι καπου χαθηκα με τους αριθμους και δεν εβγαλα ακρη.
googlara και ψιλοκαταλαβα τι ειναι το axle to crown
με λιγα λογια καταλαβα οτι το νεο πιρουνι πιθανον να ειναι πιο κοντο απο την τωρινη αναρτηση και ετσι θα αλλαξει η σταση μου στο ποδηλατο σωστα;
αυτο τη ακριβως σημαινει;

πιο πολυ την ερωτηση την εκανα για να καταλαβω περιπου τι παιζει με τις αναρτησεις και τα πιρουνια, τι αλλαγες θα δω στην ποδηλατηση μου κλπ, αλλα εαν καποιος εχει να μου προτεινει και καποιο πιρουνι ειμαι ανοικτος!

αυτα ειναι τα χαρακτηριστικα του ποδηλατου
Πλαίσιο - Alloy
Πιρούνι - Suntour NEX 4110 V4
Ταχύτητες - 24sp
Ανάπτυξη - Shimano FC-M171
Λεβιέδες - Shimano ST-EF 51L 8R EZ-fire Plus
Εμπρόσθιο ντεραγιέ - Shimano FD-M19131.8mm
Οπίσθιο ντεραγιέ - Shimano Acera RD-M390 24 speed
Ελεύθερο - Shimano CS-HG31-8i 11-32 tooth
Φρένα - Scott Comp, V-Brake
Μέγεθος τροχού - 28
Κέντρα τροχών - Scott FM-21FQR
Στεφάνια - Araya GP-722, 700c, 32H, black, CNC
Ελαστικά - S207, 700x37c semi-slick
η δευτερη φωτο ειναι οι διαστασεις του

Ευχαριστω πολυ!

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon 50.jpg227.18 KB
Image icon 146340330241761.jpg301.73 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ανεβαίνεις στο ποδήλατο, παίρνεις την φυσιολογική στάση
με την οποία ποδηλατείς, βάζεις κάποιον να μετρήσεις το
axle to crown, ψάχνεις για πηρούνι με την ίδια απόσταση.

Δεν γνωρίζω ποιά είναι η ελάχιστη απόσταση στην οποία αρχίζεις
να καταλαβαίνεις κάτι διαφορετικό στην αίσθηση. Δεν ξέρω δηλαδή
αν με 2-3mm διαφορά θα καταλάβεις κάτι διαφορετικό στην οδήγηση.

Γενικά όσο μεγαλύτερη απόσταση τόσο σηκώνεται το μπροστινό και
γίνεται λίγο πιο "αργό" στην ανταπόκριση. Όσο μικρότερη η από-
σταση, τόσο πέφτει η μούρη και γίνεται πιο "νευρικό".

Πρακτικά θα δεις τεράστια διαφορά από τη μείωση βάρους καθώς θα
χάσεις εύκολα 1 κιλό από το πηρούνι. Από εκεί και μετά, αν θα
δεις διαφορά στους κραδασμούς δεν το ξέρω καθώς εξαρτάται από
το τι πηρούνι θα βάλεις και πόσο δούλευε η προηγούμενη ανάρ-
τηση.

Αν βρεις κάτι οικονομικό από ebay ή κάπου αλλού τότε κάντο απλά
γενικά αν σκοπεύεις να το κάνεις "δρομίσιο" και σκέφτεσαι για
τροχούς, λάστιχα κτλ, δεν αξίζει.

geatle
Απών/απούσα

υποθετωντας οτι η αναρτηση που φοραει τωρα με 60mm διαδρομη ειναι 470mm μακρυα, τοτε προσεξε το καινουργιο πιρουνι που θα παρεις να μην ειναι κατω απο 440mm ωστε να μπορεις να οδηγησεις το ποδηλατο. ισως να χρειαστεις και αλλο λαιμο. παντως θα ηταν πιο ευκολο να βρεις πιρουνι εαν ειχες δισκοφρενα.

οι διαφορες που κανει ενα χαμηλοτερο πιρουνι φαινονται στην φωτογραφια
image

edit:η σελα ερχεται πιο μπροστα και τα πεταλια πιο κοντα στο εδαφος. εαν το παρακανεις και βαλεις πολυ μικρο πιρουνι θα καθεσαι σαν να κανεις ορθοπεταλο και τα πεταλια θα βρισκουν συνεχως. το τιμονι θα χαμηλωσει και θα κοντινει οποτε εαν σου ειναι μικρο ξανασκεψου'το γιατι θα μικρυνει περισσοτερο . απο την αλλη αν σου ειναι μεγαλο ισως γινει λιγο καλυτερο. αλλα αυτα ειναι πολυ μικρες αλλαγες. η σημαντικοτερη ειναι να μην ακουμπαν τα πεταλια κατω.

stelito
Απών/απούσα

Κατατοπιστικες και οι 2 απαντησεις!
Ευχαριστω πολυ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν στα έγραψα από την αρχή αλλά μετά από προτροπή του kktsol
στα γράφω τώρα.

Το axle to crown είναι μια από τις μετρήσεις. Θα πρέπει να λάβεις
υπ' οψιν και το offset/rake του πηρουνιού και να τα συγκρίνεις με
αυτό που θα μεταβείς. Δηλαδή την απόσταση του μπροστινού κέντρου
από τη νοητή συνέχεια του άξονα του πηρουνιού. Ψάξε για bicycle
rake offset και δες τις εικόνες.

Το παραπάνω σε συνάρτηση με τη γωνία του κούτελου και τη διάμετρο
του τροχού θα σου δώσουν το "ίχνος" (trail) το οποίο δηλώνει το
πόσο ελαστικό βρίσκεται πίσω από τη νοητή ευθεία του άξονα του
πηρουνιού.

Όσο μεγαλώνει το rake/offset, τόσο μικραίνει το trail και το αντί-
στροφο. Όσο μεγαλώνει το trail τόσο πιο "σταθερό" και "αργό
στην απόκριση" γίνεται το τιμόνι και το αντίστροφο. Τα εισα-
γωγικά έχουν νόημα καθώς υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ θεωρίας-πράξης.

Δες πχ εδώ και εδώ.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

geatle wrote:
edit:η σελα ερχεται πιο μπροστα

Η απόσταση κάθετου κούτελου παραμένει η ίδια οπότε και η
σέλα παραμένει στο ίδιο σημείο. Μήπως εννοείς ότι αλλάζει
η γωνία και πέφτει η μύτη προς το έδαφος;

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Σε ποδήλατο 20ετίας που είχα βάλει κοινό πιρούνι αντι για "suspension corrected" (νομίζοντας οτι απο τη μάνα του δεν είχε ανάρτηση) για μεγάλο διάστημα δεν ήξερα τι έφταιγε διότι πα΄ρολες τις ρυθμισεις σέλας,τιμονιού κλπ δεν βολευόμουνα - σε μεγαλύτερες διαδρομές άρχιζαν ποναλάκια σε μέση, γόνατα και ώμους - θέματα που δεν είχα συναντήσει ποτέ σε άλλα μου ποδήλατα...
Κάπου βρήκα κάποτε μια original φωτογραφία του ποδηλάτου μου που έδειχνε οτι είχε βγει μοντέλο (;) και με ανάρτηση οπότε βάζοντας ένα KONA project 2 πιρούνι που δυστυχώς δεν υπάρχει πια στην αγορά, αυτομάτως όλα τα προβλήματα λύθηκαν: ο σκελετός ήρθε στη θέση του και από τότε δεν με πόνεσε ποτέ τίποτα. Απ΄ό,τι κατάλαβα το σημαντικότερο που είχε συμβεί ήταν ότι ο κάθετος σωλήνας αλλάζει κλίση όταν το πιρούνι είναι κοντύτερο από ο,τι υπολογίζει ο σχεδιαστής του ποδηλάτου, με αποτέλεσμα να αλλάζει και όλη η συμπεριφορά και η θέση του αναβάτη, η οποία όμως δεν μπορεί να διορθωθεί με ρυθμίσεις των περιφερειακών του ποδηλάτου.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η βασική αλλαγή που φαίνεται αμέσως είναι η διαφορά στο ύψος.
Μεγαλύτερο axle2crown και ο οριζόντιος θα σουζάρει. Μικρότε-
ρο και ο οριζόντιος θα βουτήξει.

Από τη στιγμή που έβαλες κοντύτερο πηρούνι ήταν λογικά τα όσα
σου συνέβησαν. Το αντίστροφο είχα πάθει εγώ στο mountain από
80mm ανάρτηση σε 100mm. Το ποδήλατο σούζαρε και η ανάρτηση
δεν φορτιζόταν σωστά με αποτέλεσμα να μην δουλεύει.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μετράμε το axle to crown και με-
τά να βλέπουμε τι επιλογές έχουμε και να συγκρίνουμε με τη μέ-
τρησή μας.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

θεωρώ σωστά (μου ακούγονται σωστά) όσα γράψατε παραπάνω.
Αλλά μου δημιουργούνται κάποιες σκέψεις / απορίες:
1. θεωρούσα (προσωπική άποψη) ότι ένα από τα ζητούμενα - όταν φεύγουμε από ανάρτηση και πάμε σε ξερό πιρούνι - είναι να αποκτήσουμε ελαφρύτερο αλλά και πιο νευρικό και αεροδυναμικό ποδήλατο. Να φύγουμε από τα ψηλά, και να πάμε στα πιο χαμηλά και πιο αεροδυναμικά - να κουρσίσουμε λιγάκι....

2. Στα περισσότερα σύγχρονα ποδήλατα, παρατηρώ τρελο slopping. Ο οριζόντιος - όσο πλησιάζουμε στο παλουκόσελο - παίρνει τον κατήφορο. Το ονομάζω slopping του θανατά. Ειδικά όταν φτάνουμε τελικά σε οριζόντιο που ακουμπάει στους αστραγάλους όταν ποδηλατείς.
Ένα ξερό πιρούνι, για μένα, διορθώνει λίγο αυτήν την "ανωμαλία"
[προφανώς και δεν είναι ανωμαλία, είναι η προσπάθεια των κατασκευαστών να μας χωρέσουν όλους σε 4-5 μεγέθη... και πολλά λέω...]
Το κούτελο θα χαμηλώσει, ο οριζόντιος θα έρθει πιο ... "οριζόντια"....
Για μένα ήταν ένα από τα ζητούμενα όταν έκανα την αλλαγή στο τρεκκιν.

3. Αν τελικά για κάποιον ισχύουν αυτά που έγραψα, ίσως .. ΙΣΩΣ.. και να μην υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να ψαχτεί τόσο πολύ. Ίσως και να κάνω λάθος και απλά σε μένα έτυχε-και-πέτυχε. Αν θυμάμαι καλά, απλά αγόρασα πιρούνι 1+1/8 για: v-brakes, 700C τροχό, ahead ποτήρια και τίποτα άλλο.
Ήξερα - ήθελα, να χαμηλώσει το κούτελο και η μεσαία τριβή. Ήξερα ότι θα έπρεπε να αλλάξω κλίση στη σέλα και να ξαναρυθμίσω το μπρος-πίσω στη σέλα. Ήξερα ότι θα έπρεπε να αφήσω κανα spacer παραπάνω στο λαιμό, just-in-case, μέχρι να βεβαιωθώ για το ποιά είναι η βέλτιστη στάση / θέση του τιμονιού. Και ήξερα ότι ήθελα κάτι οικονομικό, γιατί τότε που το έκανα δεν είχε ακόμα ανοιχτεί τέτοιο θέμα ούτε εδώ ούτε στο δίπλα φόρουμ.
Και είχα και 2-3 λαιμούς να παίξω.
Πήγαινα λίγο στα τυφλά. Και το chain reaction είχε μια προσφορά που δεν μπορούσα να προσπεράσω.... 1 τελευταίο μαύρο vitus renza σε σούπερ τιμή. The rest is history

4. Τα γράφω όλα αυτά, κυρίως γιατί από όσο έχω δει, η αγορά έχει λίγα πιρούνια. Οι επιλογές είναι ιδιαίτερα περιορισμένες.
Και γιατί θεωρώ ότι ένα ξερό πιρούνι, είναι αναβάθμιση (με τα δεδομένα και την χρήση κλπ κλπ που έχουμε αναλύσει πολλές φορές) που αξίζει να "δοκιμάσεις".

contact