20ο ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Συμπεράσματα

1 καταχώριση / 0 νέα/ο
aldro
Απών/απούσα

..

Συνέδριο

Συμπεράσματα(Διακύρηξη των Αθηνών -Athens Resolution )

1.Η συνεχιζόμενη αστικοποίηση των πόλεων στα περισσότερα κράτη του κόσμου
δημιουργεί αυξανόμενες ανάγκες για μετακινήσεις, η ικανοποίηση των οποίων με τις σημερινές συνήθειες και συμπεριφορά των πολιτών απαιτεί όλο και μεγαλύτερη δέσμευση χώρου σε οδικές υποδομές και χώρους στάθμευσης οχημάτων.
Η συνέχιση της κατάστασης αυτής αντιστρατεύεται πλήρως τις βασικές αρχές της
βιώσιμης ανάπτυξης και κατά συνέπεια απαιτείται, όπου δεν έχει ήδη γίνει,αλλαγή/προσαρμογή
πολιτικής τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

2.Η υπάρχουσα μορφή διακυβέρνησης σε πολλές περιπτώσεις
στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρήζει αλλαγών ώστε να λαμβάνονται
υπόψη τόσο το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο και οι προκλήσεις
που αυτό δημιουργεί όσο και οι πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων
που επίσης διαφοροποιούνται με πολύ ταχύτερους ρυθμούς απ’ ότι στο παρελθόν

3.Καθίσταται απολύτως αναγκαία η ενεργός συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων
φορέων
στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση πολιτικών σε τοπικό επίπεδο
που επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη
και κινητικότητα και την αποφυγή αποκλεισμού κοινωνικών ομάδων.
Η εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αποτελεί ένα από τα πλέον βασικά
εργαλεία διαμόρφωσης στρατηγικών σε τοπικό και υπεροπτικό επίπεδο που πρέπεινα προωθηθεί άμεσα εντός ενός σωστά διαμορφωμένου θεσμικού πλαισίου.

4.Για την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης κινητικότητας καθίσταται απαραίτητη
η συνεργασία του δημόσιου και του
ιδιωτικού τομέα και η δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων που να εξασφαλίζουν βιωσιμότητα, μεγάλη προστιθέμενη αξία και δυνατότητα προσαρμογής και μετεξέλιξης στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται.

5.Απαιτείται σε πολλές περιπτώσεις η αλλαγή του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου
που θα πρέπει να ανταποκρίνεται στο παρόν αλλά και στο μέλλον που έρχεται. Η
ανάγκη αυτή είναι πολύ μεγαλύτερη για την Ελλάδα όπου το ισχύον νομοθετικό
πλαίσιο κατά γενική ομολογία είναι ξεπερασμένο, δημιουργεί εμπόδια αντί να
συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων και δεν εξασφαλίζει την ταχεία τελεσιδικία
ή διεκπεραίωση των αναγκαίων διοικητικών διαδικασιών.

Η επίτευξη των ανωτέρω στόχων προϋποθέτει διαμόρφωση των καταλλήλων πολιτικών και την ανάπτυξη στρατηγικής που να βασίζεται σε συνδυασμό
παρεμβάσεων με μακροχρόνιο αλλά και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα εφαρμογής.
Οι παρεμβάσεις αυτές, επιγραμματικά, θα πρέπει να
αφορούν σε:

Ποσοτική αύξηση και ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ των άλλων και με τη μείωση
του διατιθέμενου χώρου για κυκλοφορία και στάθμευση των οχημάτων Ιδιωτικής χρήσης.
.
Σημαντική αύξηση της προσφοράς και βελτίωση της παρεχόμενης ποιότητας των Δημόσιων Μέσων Μεταφοράς και κυρίως μέσων σταθερής τροχιάς
όπου αυτό είναι σκόπιμο και εφικτό αλλά και Λεωφορειακών γραμμών ταχείας διέλευσης (BRT)
.
Εισαγωγή και προώθηση με θέσπιση κινήτρων μέσων κοινής χρήσης όπως τα κοινόχρηστα οχήματα, τα κοινόχρηστα δίκυκλα, οι ευέλικτες μορφές μεταφοράς (Flexible Transit Systems), κλπ.
.
Προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης για μικρές και μεσαίες αποστάσεις και της πεζής μετακίνησης σε συνδυασμό με τις Δημόσιες Συγκοινωνίες.

Εισαγωγή ηλεκτροκίνησης σε όλα τα μέσα μεταφοράς αλλά και χρήσης ανανεώσιμων πηγών και εναλλακτικών τρόπων παραγωγής ενέργειας.

Αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δίνουν οι νέες τεχνολογίες καθώς και η ανάπτυξη πλήθους εφαρμογών που αναπτύσσονται τόσο από τους αρμόδιους φορείς όσο και από ιδιώτες.

Υλοποίηση στην πράξη της ελεύθερης διάθεσης των δεδομένων (open data) για παροχή
πληροφόρησης στους πολίτες και ανάπτυξης νέων
μοντέλων κινητικότητας όπως το Mobility-as-a-Service(MaaS)
.

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και ιδίως των νεότερων γενεών για όλα τα
σχετικά θέματα με στόχο τη διαμόρφωση πολιτών
με περιβαλλοντικά φιλική στάση και την
απεξάρτηση από την αλόγιστη χρήση του ιδιωτικού επιβατικού οχήματος.
.
Επιμόρφωση στελεχών των εμπλεκομένων φορέων όπως Υπουργεία και Δημόσιες
Υπηρεσίες, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκπαιδευτικές μονάδες, και οργανισμοί που
έχουν ή μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην επίτευξη των ανωτέρω βασικών στόχων.

Ένταξη της διαδικασίας παρακολούθησης και αξιολόγησης σε όλες τις δράσεις και
παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην επίτευξη των τιθέμενων στόχων της βιώσιμης κινητικότητας με χρήση καταλλήλων δεικτών.

......................................................................................
Μεθοδολογία Αξιολόγησης Υφιστάμενων Ποδηλατοδρόμων
και Εφαρμογή σε Μεσαίου Μεγέθους Ελληνική Πόλη

Should We Promote
Cycle Infrastructure In Athens ?
A Total Cost Analysis

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact