Δημιουργία ομάδας εργασίας για τον ΚΟΚ

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Στις 8 Δεκεμβρίου είναι η επόμενη συνάντηση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, με θέμα τροποποίηση του ΚΟΚ.

Καλό θα ήταν να είχαμε μια ολοκληρωμένη πρόταση να καταθέσουμε (για να σταλεί σε όλους τους σύνεδρους θα πρέπει να έχει κατατεθεί μέχρι και 24 Νοέμβρη).

Να θυμίσουμε ότι οι ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ είχαμε καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις και στην τελευταία τροποποίηση του ΚΟΚ. Από τις οποίες δυστυχώς τα μόνα που όντως υλοποιήθηκαν ήταν η κατάργηση της άδειας κυκλοφορίας και η ενσωμάτωση στον όρο ποδήλατο και τον ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση...

Η αύξηση του αριθμού μας αλλά και οι σχεδιαστικές και νομοθετικές εξελίξεις στο εξωτερικό, κάνουν απαραίτητη την επανεξέταση των προτάσεων μας.

Ας απαντήσουν εδώ μόνο όσοι ενδιαφέρονται να αφιερώσουν χρόνο και κόπο σε μια ομάδα εργασίας για να έχουν κάτι έτοιμο μέχρι τότε. Για όποιον έχει να προτείνει κάτι θα ανοίξουμε ένα ξεχωριστό ποστ στο φόρουμ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
www.ccn.gr
Απών/απούσα

Ενδιαφέρομαι να συμμετέχω στην παραπάνω ομάδα εργασίας.

Email: inf*@ccn.gr

asifakis
Απών/απούσα

asi*****@gmail.com

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Ώστε να γλυτώσετε το σπαμ, υπάρχουν προγράμματα που σκανάρουν το ίντερνετ και κρατάν ότι mail βρούνε και μετά αρχίζουν να σε βομβαρδίζουν.
Θα σταλεί pm και mail ούτως ή άλλως.

hargikas
Απών/απούσα

Και θα ήθελα να βοηθήσω αν μπορώ!

bullgr
Απών/απούσα

Καλό θα ήταν να γνωρίζαμε τι ακριβώς θα κάνουμε...

Για παράδειγμα, μπορώ εγώ να βοηθήσω από απόσταση 600 χλμ;

Εάν μελετήσω τους ΚΟΚ της Γερμανίας & Σουηδίας (χώρες πρότυπα οδικής κυκλοφορίας για μένα) και στείλω τις προτάσεις μου γραπτώς σε εσάς χωρίς τη φυσική μου παρουσία, σας αρκεί;

doretta
Απών/απούσα

Δηλώνω & εγώ το ενδιαφέρον μου για συμμετοχή.

zouzouni
Απών/απούσα

Θέλω κι εγώ να βοηθήσω στον ΚΟΚ.

nikiT
Απών/απούσα

κι εγώ ενδιαφέρομαι

bike_for_planet
Απών/απούσα

Μέτρα που θα πρότεινα:

1)Όταν συμβαίνει ατύχημα σε ποδηλάτη, ποινικά υπεύθυνοι είναι όλοι οι οδηγοί μηχανοκίνητων σε απόσταση 250 μέτρων, αλλά και οι ιδιοκτήτες των παρκαρισμένων οχημάτων επίσης σε απόσταση 250 μέτρων.

2)Οι ποδηλάτες να σταματήσουν να είναι υποχρεωμένοι να σταματούν σε STOP και φανάρια.

3)Οι ποδηλάτες να αποκτήσουν το δικαίωμα να σταματούν την κυκλοφορία για να μπορούν να περάσουν ταχύτερα, δηλαδή να έχουν αρμοδιότητες τροχονόμου.

4)Κατά τη διάρκεια της απόκτησης διπλώματος, οι οδηγοί θα πρέπει να γονατίζουν μπροστά σε ένα ποδηλάτη, για να μάθουν στη συνέχεια να σέβονται τους ποδηλάτες στο δρόμο.

5)Ασυλία σε όλους τους ποδηλάτες: ποτέ κανένας ποδηλάτης δε μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για ατύχημα. Τα ατυχήματα τα προκαλεί η βενζίνη και το πετρέλαιο, όχι οι οδηγοί και οι συνθήκες των δρόμων.

fivos
Απών/απούσα

Καλημέρα,

Δεν είμαι ειδικός σε θέματα ΚΟΚ, και δυστυχώς δεν πιστεύω πως θα μπορούσα να φανώ ιδιαίτερα χρήσιμος. Αλλά διάβασα πριν λίγο ένα άρθρο για την πρρόσφατη τροποποίηση του ΚΟΚ για ποδήλατα και πεζούς στη Γαλλία. Έχει πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες μέσα, και πιστεύω πως μπορεί να βοηθήσει. Είναι βέβαια στα Γαλλικά, αλλά προσφέρομαι να το μεταφράσω σε περίπτωση που το χρειαστείτε. Θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2010/11/18/01016-20101118ARTFIG00738-de-nouveaux-droits-pour-les-pietons-et-les-cyclistes.php

Με εκτίμηση,
Φοίβος Τ.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

και όχι απαραίτητα λέξη-λέξη για αρχή το πνεύμα θέλουμε...
θα ήταν άψογα για να δούμε τι γίνεται και εκεί.

fivos
Απών/απούσα

Σύντομα και to the point:

Το άρθρο λοιπόν ενημερώνει πως από την περασμένη Τρίτη, στη Γαλλία ισχύουν δύο νέοι κανόνες. Ο πρώτος αφορά στους πεζούς, και λέει πως τα αυτοκίνητα θα πρέπει να σταματάνε εάν κάποιος πεζός επιθυμεί να περάσει απέναντι ένα δρόμο, έχει δεν έχει διάβαση.

Ο δεύτερος αφορά στα ποδήλατα, και δίνει το δικαίωμα στις δημοτικές αρχές να επιτρέπουν στα ποδήλατα την δεξιά στροφή με κόκκινο φανάρι σε επιλεγμένες και σηματοδοτημένες διασταυρώσεις. Η επιλογή των διασταυρώσεων γίνεται σε σχέση με την ορατότητα που προσφέρουν.

Τέλος, εκφράζονται και κάποιες κριτικές ως προς τους ποδηλάτες που ποδηλατούν στα πεζοδρόμια...

doretta
Απών/απούσα

Ενδιαφέρον!Για να δούμε πότε θα φτάσουμε & εμείς εκεί.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Αν μπορείς να βρείς και το γενικότερο πλαίσιο, δηλαδή όχι μόνο της νέες αλλαγές και τι ισχύει ήδη και να κάνεις και εκεί ένα ρεζουμέ, θα ήταν άψογα.

fivos
Απών/απούσα

Δικαιώματα και υποχρεώσεις των ποδηλατών (Γαλλικός Κ.Ο.Κ.)

Ποδηλατικές πίστες και διάδρομοι (ως μέρος του δρόμου)
Οι πίστες και οι διάδρομοι είναι αποκλειστικά για ποδηλατική χρήση (εκτός εάν υπάρχει ένδειξη πως επιτρέπονται κάποια δίκυκλα)
Η χρήση πίστας και ποδηλατικών διαδρόμων από τους ποδηλάτες δεν είναι υποχρεωτική, εκτός και αν υπάρχει σχετική ένδειξη)

Στο δρόμο
Κατά την προσπέραση από αυτοκίνητο, οι αυτοκινητιστές είναι υποχρεωμένοι να κρατήσουν απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από το ποδήλατο (ενάμισι μέτρο σε δρόμους εκτός πόλεως). Κατά την προσπέραση, οι αυτοκινητιστές είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν ταχύτητα.
Η τήρηση της απόστασης του ενός μέτρου κατά την προσπέραση ισχύει και όταν το ποδήλατο προσπερνάει κάποιο όχημα, άλλο ποδήλατο, ή πεζό (ενάμισι μέτρο σε δρόμους εκτός πόλεως).
Η οδήγηση σε παράλληλη διάταξη επιτρέπεται (εκτός και εάν το οπτικό πεδίο είναι μειωμένο, ή τη νύχτα, ή εάν κάποιος άλλος χρήστης του ποδηλατικού διαδρόμου ζητάει να περάσει)
Η στροφή αριστερά, καθώς διασχίζετε κυκλική διαστάυρωση απαγορεύεται
Η προσπέραση ουράς σταματημένων αυτοκινήτων (σε συνθήκες κίνησης, ή σε φανάρι λόγου χάρη), ή αυτοκινήτων που κινούνται πολύ αργά, απαγορεύεται από τα δεξιά.
Αντιθέτως, από τα αριστερά επιτρέπεται, εάν και εφόσον το ποδήλατο μπορεί αμέσως μετά την προσπέραση να ξαναμπεί στο δεξί ρεύμα κίνησης με ασφάλεια και χωρίς να εμποδίσει την κυκλοφορία.

Εξαρτήματα
Το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά συνιστάται
Το κουδούνι είναι υποχρεωτικό, και πρέπει να ακούγεται τουλάχιστον από 50 μέτρα απόσταση
Η ύπραξη ανακλαστήρων είναι υποχρεωτική (κατά τη μέρα και κατά τη νύχτα):
Πιο συγκεκριμένα, πορτοκαλί στις ρόδες, στα πετάλια και στο πίσω μέρος του ποδηλάτου, και άσπρο στο μπροστινό μέρος.
Επίσης, υποχρεωτικά είναι τα φώτα μπροστά και πίσω, κατά τη νύχτα, ή σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας (τούνελ, βροχή, ομίχλη)
Εκτός πόλεως, είναι υποχρεωτική και η χρήση ανακλαστικού γιλέκου τη νύχτα, ή σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας (τούνελ, βροχή, ομίχλη)

Η τελευταία τροποποίηση του γαλλικού ΚΟΚ δίνει το δικαίωμα στις δημοτικές αρχές να επιτρέπουν στα ποδήλατα την δεξιά στροφή με κόκκινο φανάρι σε επιλεγμένες και σηματοδοτημένες διασταυρώσεις. Η επιλογή των διασταυρώσεων γίνεται σε σχέση με την ορατότητα που προσφέρουν.

Σκέψου να έχει μάθει ο Γάλλος να ποδηλατεί έτσι, και να έρθει στην Αθήνα για βόλτα...

Πηγή: http://www.mdb-idf.org/spip/spip.php?article224

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Ευχαριστούμε.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Συγνώμη αν δεν βρίσκω το ξεχωριστό post στο φόρουμ, αλλά θέλω να προτείνω να επιτραπούν τα ποδήλατα στα πεζοδρόμιο, με τη προϋπόθεση να δίνουν πάντα την προτεραιότητα στους πεζούς, να πηγαίνουν με ταχύτητα των πεζών όταν είναι πεζοί παρόντες, και να κατεβαίνουν απ' το ποδήλατο σε περίπτωση συνωστισμού. Στις περισσότερες πόλεις του κόσμου το ποδήλατο απαγορεύεται στο πεζοδρόμιο, και ίσως πολλοί ποδηλάτες και πεζοί θα αντιδράσουν στην πρότασή μου. Αλλά, για τα ελληνικά δεδομένα και μέχρι η κατάσταση των δρόμων για τα ποδήλατα να βελτιωθεί αισθητά, πιστεύω πως πρέπει να επιτραπεί. Θα 'θελα να 'ξερα ποιός ποδηλάτης δεν έχει ποδηλατήσει ποτέ στο πεζοδρόμιο.

Αναφέρω το Seattle σαν ένα παράδειγμα πόλης που επιτρέπει τα ποδήλατα στο πεζοδρόμιο. Ορίστε ο κανονισμός στο τέλος αυτής της σελίδας:
http://www.cityofseattle.net/transportation/bikecode.htm
Και μια σχετική σύγκριση με κοντινή πόλη που το απαγορεύει:
http://seattletimes.nwsource.com/html/northwestvoices/2011687597_everett...

Επιπλέον:
Στην Ελλάδα τα πεζοδρόμια έχουν καταληφθεί από αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Αν μετακινήσουμε τη νομική γραμμή μεταξύ μηχανοκίνητων και μη μηχανοκίνητων, τότε η δεύτερη κατηγορία θα έχει περισσότερη δύναμη εναντίον της πρώτης. Τώρα ο ΚΟΚ έχει το ποδήλατο στην ίδια κατηγορία με το Ι.Χ. και το μηχανάκι, βάζοντας τους ποδηλάτες σε αντιπαράθεση με τους πεζούς.

Μόλις χθές έτυχε να γυρίζω απ' την παραλία και να έχω βρεθεί στη Συγγρού, βράδυ, κουρασμένος, και έχοντας χάσει το δρόμο μου. Πήγα για λίγο στο πεζοδρόμιο (η μόνη λογική επιλογή κατά τη γνώμη μου) μέχρι να βρώ κάποιο κατάλληλο δρόμο που περνάει απέναντι και αντιμετώπισα έναν οδηγό που είχε σταματήσει στη γωνία, κλείνοντας τη διάβαση των πεζών. Αφού ανταλλάξαμε μερικές κουβέντες, ο οδηγός ούτε συγνώμη ζήτησε και φεύγοντας μου είπε πως είμαι και εγώ παράνομος. Και όντως έτσι είναι. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ είμαι το ίδιο παράνομος με τα Ι.Χ. που κλείνουν τα πεζοδρόμια.

Αν επιτραπεί το ποδήλατο στα πεζοδρόμια, πρακτικά οι ποδηλάτες δεν θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, αλλά θα έχουν την αξιοπρέπεια της νομιμότητας και όχι της παρανομίας και το δικαίωμα να αντιμετωπίσουν τα πεζο-Ι.Χ. με καθαρή συνείδηση. Πιστεύω πως αυτό θα ήταν καλό και για τους πεζούς, παρ' όλο που επιφανειακά φαίνεται να τους αφαιρεί χώρο.

Αν θέλετε βάλτε με στην ομάδα για να κάνω και μερικές άλλες παρατηρήσεις.