Προθανάτια εμπειρία!

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
KAthanas
Απών/απούσα

Προς γνώση και συμμόρφωση περιγράφω τη σημερινή μου σαβούρδα. Πηγαίνω σήμερα το πρωί όσο πιο γρήγορα γίνεται στην κατηφόρα της Καραμανλή κοντά στον Κηφισό (για όσους δεν ξέρουν πολύ κατηφόρα και μεγάλη κίνηση αυτοκινήτων). Ξαφνικά και ενώ είμαι σίγουρος (τεράστιο σφάλμα) ότι το αυτοκίνητο από το αντίθετο ρεύμα που είναι σταματημένο περιμένει να περάσω για να στρίψει αριστερά, αυτό ξεκινάει! Καταλαβαίνω ότι είναι αδύνατον να μην πέσω πάνω του (λόγω της κλίσης του δρόμου και της ταχύτητάς μου) και ρίχνω τον ευατό μου (και φυσικά το ποδήλατο) κάτω. Κουτρουβαλάω αρκετά πάνω στην άσφαλτο και μπαίνω στο αντίθετο ρεύμα όπου βλέπω να πλησιάζω τις (σταματημένες ευτυχώς) ρόδες του επόμενου που περιμένει (ο δικός μου έχει ήδη περάσει) και με λίγα λόγια είδα κατάματα το Χάρο. Ευτυχώς η Θεία Πρόνοια με γλίτωσε με λίγες γρατζουνιές.
Γυρίζω το βλέμμα μου (φυσικά!) στον τύπο που με έριξε με την ασυνειδησία του (ή την κακή εκτίμηση), τον βλέπω να είναι σταματημένος και να με κοιτάζει. Μαζεύω γρήγορα το ποδήλατο από το δρόμο (διότι φυσικά οι πάντες είχαν σταματήσει και κοίταζαν και προκαλούσα κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ο τύπος (μαύρη Μερσεντές υψηλού κυβισμού αλλά αρκετά παλιό μοντέλο) που με έριξε εντωμεταξύ εξαφανίστηκε!! Ο έτερος του αντίθετου ρεύματος (που ήρθα πολύ κοντά με τις ρόδες του) με ρωτάει:
«Είσαι καλά; Να σε βοηθήσω σε κάτι;»
«Όχι, φίλε σε ευχαριστώ πολύ. Είμαι ΚΑΛΑ! Έγινε Λούης ο τύπος!»
«Το Μ@Λ@Κ@» μου είπε με ένα ύφος που πραγματικά με αποκατέστησε ψυχικά και ηθικά.

Συμπέρασμα:
1. Πρέπει να φοράμε πάντα κράνος (δε φορούσα και γι' αυτό επικαλούμαι τη Θεία Πρόνοια για τη ζωή μου).
2. Στην κατηφόρα όταν τρέχουμε πρέπει να κρατάμε πισινή (δε πρέπει να τρέχουμε παραπάνω από την ταχύτητα που εξασφαλίζει έγκαιρη διακοπή πορείας)
3. (Δυστυχώς) πρέπει να επεξεργαζόμαστε πάντα το σενάριο ότι το αυτοκίνητο που περιμένει για να περάσουμε για κάποιο ανεξήγητο λόγο θα ξεκινήσει (για να μας σκοτώσει).

Οποιοδήποτε άλλο συμπέρασμα δεκτό

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Τι μου θύμισες τώρα βρε σύντροχε!

Το μοναδικό (έως τώρα...φτου φτου φτου!!!) ατύχημα που είχα ποτέ με ποδήλατο!

Και γω κατέβαινα μια κατηφόρα (όχι τόσο μεγάλης κλίσης όμως όπως αυτή που περιγράφεις) και γω είχα προτεραιότητα όπως και συ...

Εμένα βέβαια ο τύπος με είχε βρει στην πίσω ρόδα και είχα κάνει ένα ωραιότατο αεροπλανικό, σκάζοντας στη συνέχεια στο δρόμο.

15 μερούλες το ποδαράκι στο γύψο, 3-4 μερούλες σκαπουλάρισμα από τα μαθήματα του Γυμνασίου...

Το νου μας το λοιπόν. Το νου μας!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

1. "Ποτέ μην τρέχεις πιο γρήγορα από τον άγγελο-φύλακα σου...." (όταν το είχα πρωτακούσει με έβαλε σε σκέψεις....)

2. τρέξε τόσο όσο σου επιτρέπουν ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΣΟΥ (ΑΛΛΑ βάλε μέσα και παράγοντες όπως: κατάσταση οδοστρώματος / καιρικές συνθήκες / διπλανούς σου / κατάσταση "οχήματός" σου κλπ κλπ).
[...ΑΣΧΕΤΟ....Θυμάμαι πριν περίπου 3 χρόνια, είσοδος Αττικής οδού, ερχόμενος από Κόρινθο, απογευματάκι, με καλό καιρό, καλή διάθεση, καλό αυτοκίνητο, μεγαλούτσικη ταχύτητα.... Με προσπερνάει ένα παλιό BMW, τρέχει πολύ - με προσπερνάει και μπαίνει μπροστά μου.... κόβω ταχύτητα.... μετά από 5-6 δευτερόλεπτα ΞΕΚΟΛΛΑΕΙ όλη η εξάτμισή του (καζανάκια / σωλήνες κλπ κλπ) και πέφτει μπροστά μου. ΜΙΑ ΚΟΜΜΑΤΑ... "ΝΑΑΑ".
Αν δεν είχα κόψει ταχύτητα και δεν είχα προλάβει να κάνω ελιγμό, τώρα ίσως να ήμουν αλλού...].

3. Πριν πλακωθείτε στα "πατιλίκια" και τις "τελικές", τεστάρετε τα φρένα του ποδηλάτου σας.... Μάθετε τι και πως είναι τα "φρένα πανικού" στο ποδήλατο.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

δόξα τῶ Θεῶ! μάλλον είχες πολλούς άγγελο-φύλακες που ιδιαίτερα απασχολήθκαν να σώσουν το κεφάλι σου

ας μάθουν οι τενεκεδούχοι για τον κίνδυνο που προκαλούν οι ανεξήγητες αποφάσεις τους!

χαίρου αφού εσύ δεν έπαθες τίποτε σπουδαίο και το ποδήλατό σου επίσης

στη θέση σου, θα φορούσα μεταλλικό εξοπλισμό πέρα από ένα κράνος

KAthanas
Απών/απούσα

Οι ιστορίες σας μου επιβεβαιώνουν ότι είμαστε κάθε στιγμή πολύ ευάλωτοι στους κινδύνους αν τρέχουμε λίγο παραπάνω με το ποδήλατο. Δεν πρόλαβα να σκοτωθώ και πάλι πάντως έτρεχα όσο μπορούσα στην πρώτη κατηφόρα που συνάντησα χθες στην επιστροφή. Νομίζω ότι δύσκολα αποφεύγουμε τον πειρασμό της ταχύτητας....

Το δικό μου "φρένο πανικού", όπως επανειλημμένα το έχω χρησιμοποιήσει είναι να πατώ και τα δύο (μπρος πίσω) ταυτόχρονα και να βάζω το ποδήλατο μπροστά από εμένα και τον κίνδυνο (συνήθως είναι σκύλος που ξαφνικά ορμάει πάνω μου). Έτσι μάλλον λειτούργησα αντανακλαστικά στην περίπτωσή μου (γι' αυτό μάλλον και έπεσα). Νομίζω πάντως ότι δεν είχα άλλη επιλογή. Εκτός από την πρόληψη (να μην τρέχουμε παραπάνω από το φύλακα-άγγελο όπως είπες), ποια είναι το σωστό φρενάρισμα στον ξαφνικό κίνδυνο;

Κωστάνζα, αν κατάλαβα καλά, διαφωνείς με το κράνος; Και εγώ διαφωνώ, δεν το έχω φορέσει ποτέ και μάλλον ούτε πρόκειται, αλλά νομίζω ότι είμαι αδικαιολόγητος, ότι εκθέτω τον εαυτό μου σε έναν κίνδυνο πού θα μπορούσα εύκολα να τον αποφύγω όταν κάνω μεγάλες διαδρομές. Δεν είναι έτσι; Δώσε μου επιχειρήματα....

vec
Απών/απούσα

kathanas wrote:

Το δικό μου "φρένο πανικού", όπως επανειλημμένα το έχω χρησιμοποιήσει είναι να πατώ και τα δύο (μπρος πίσω) ταυτόχρονα και να βάζω το ποδήλατο μπροστά από εμένα και τον κίνδυνο (συνήθως είναι σκύλος που ξαφνικά ορμάει πάνω μου). Έτσι μάλλον λειτούργησα αντανακλαστικά στην περίπτωσή μου (γι' αυτό μάλλον και έπεσα). Νομίζω πάντως ότι δεν είχα άλλη επιλογή. Εκτός από την πρόληψη (να μην τρέχουμε παραπάνω από το φύλακα-άγγελο όπως είπες), ποια είναι το σωστό φρενάρισμα στον ξαφνικό κίνδυνο;

Το να τσαρουχώνεις και τα 2 φρένα μαζί είναι αρκετά επικίνδυνο. Όταν πατάς δυνατά το μπροστινό, ο μπροστινός τροχός του ποδηλάτου παίρνει όλο το βάρος οπότε σταματάει δυνατά το ποδήλατο. Αντίστοιχα ο πίσω ελαφρώνει με αποτέλεσμα να κοκαλώνει πολύ εύκολα αν τον φρενάρεις και να κινδυνεύεις να κάνεις τετακέ. Να φύγει δηλαδή το πίσω μέρος του ποδηλάτου προς τα μπρος. Οπότε το σωστό φρενάρισμα όταν πηγαίνουμε ευθεία και γρήγορα είναι κυρίως δυνατά το μπροστινό και ελαφρά το πίσω φρένο ρίχνοντας το βάρος του σώματός μας προς τα πίσω για να μη μας φέρει καπάκι το ποδήλατο. Αφού έχουμε επιβραδύνει χαλαρώνουμε σταδιακά το μπροστινό για να μη μπλοκάρει ο τροχός και να μπορούμε να έχουμε έλεγχο της πορείας του ποδηλάτου, ενώ αυξάνουμε την πίεση στο πίσω μια και με το χαλάρωμα του μπροστινού ξαναπαίρνει βάρος ο πίσω τροχός και μπορεί να συμβάλλει στο σταμάτημα.

Αν ψάξεις λίγο στο forum το θέμα, κάποιος έχει δώσει σύνδεσμο για ένα πολύ κατατοπιστικό διάγραμμα που περιγράφει τη διαδικασία του φρεναρίσματος.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Καλή περιγραφή του φίλου από πάνω.
Πάντος ΔΕΝ ΤΣΑΡΟΥΧΩΝΕΙΣ και τα δύο φρένα, ούτε ρίχνεις το ποδήλατο στο πλάι (αν είναι, θα σε ρίξει από μόνο του... χεχε....).
Στην κατηφόρα θέλει προσοχή για να μην μας φέρει καπάκι.
Θα έλεγα:
1. ΟΧΙ FULL τσαρούχωμα και στα δύο,
2. πιο πολύ δύναμη στο πίσω φρένο παρά στο μπροστά,
3. ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ, μεταφέρουμε το βάρος στον πίσω τροχό, δηλαδή ανασυκωνόμαστε ΕΛΑΦΡΑ και "φεύγουμε" πίσω από τη σέλα.

Δοκιμάστε το σε κάποια ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ στιγμή, σε ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ περιβάλλον (παράδρομος χωρίς κίνηση κλπ κλπ). Γίνεται, το ξέρω, το έχω πετύχει. Θέλει να είσαι 100% συγκεντρωμένος και να το έχεις ξανακάνει / ξαναδοκιμάσει.

Γενικά το πίσω φρένο στα ποδήλατα δεν πιάνει καλά. Αυτό το ξέρουμε όλοι. Αλλά ξέρουμε γιατί?
Το λάστιχο σκιντάρει και χάνει την πρόσφυσή του. Αν μεταφέρουμε το βάρος μας πίσω, το λάστιχο θα κρατήσει πρόσφυση ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ποσοστό και ΘΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Ως παράδειγμα μπορώ να σας φέρω το tandem, εκεί ο πίσω τροχός τραβάει πολύ ζόρι, σηκώνει μεγάλο βάρος. Το πίσω φρένο ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, ίσως πιο καλά και από το μπροστά (ή εξίσου καλά με το μπροστά).

Καλά για το κράνος ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ. Προσωπικά έχω πέσει και ελάχιστες φορές έχει ακουμπήσει το κράνος (δηλ. ΔΕΝ πέφτω με το κεφάλι, όπως οι περισσότεροι), ΑΛΛΑ έχει τύχει να πέσω (με χτύπησαν με ΙΧ), προσγειώθηκα "κάπως..." με την πλάτη, μετά την επαφή μου με το οδόστρωμα, το κεφάλι χτύπησε σε "2ο χρόνο" με την άσφαλτο.

Πάντα κράνος. ΠΑΝΤΑ ΚΡΑΝΟΣ.

Χέρια - πόδια κολλάνε, βιδώνονται, μπαίνουν τιτάνια (προσεχώς και carbon .... για ποδηλάτες...).
Το κεφάλι δεν παιρνει πολλά.... και αφήνει πολλά κουσούρια...

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

γειά χαρά,

χρησιμοποιῶ πληκτρολόγιο με ελληνικές πολυφωνικές πλήκτρες utf8 του ubuntu 10.10. όπου βρίσκεται το [ στο αγγλικό, υπάρχει η περισπωμένη, μαζί με το shift το διακριτικό. δηλαδή, ἐὰν τυπώνω τὰ ἄρχαῖα, μόνον για τὸ ὑπογεγραμμένο ἰότα ἀνοίγω τὸ σχέδιον χαρακτήρων έπειδὴ δὲν τὸ βρῆκα άκόμη

ὡς αφορᾶ τα επιχηρήματα για το κράνος, να τα·
0ον) δεν θέλω να προκλείσω τους άγγελο-φύλακές μου
1ον) πριν δεκάμιση χρόνια εῖχα εγχειριστεῖ στον εγκέφαλο, πρᾶγμα τόποιο επιβίωσα μια χαρά· γιαυτό το κράνος προστατεύει το κεφάλι άν πέσω
2ον) κανονικά ποδηλατῶ μαζί με τενεκέδες στην ίδια λωρίδα καλύτερα με το κράνος
3ον) παρόλο που εῖναι λιγάκι δύσκολο να το κλείσω σωστά, εῖμαι περίφανη να φορῶ το κράνος αφοῦ φαίνομαι σα ν´αγαπῶ περιπέτειες
4ον) ... 100ον) προφανῶς υπάρχουν αρκετά άλλα επιχειρήματα

καλή ποδηλασία

Tzamilia
Απών/απούσα

δεν προκύπτει από αυτήν την ιστορία.

Υπάρχει μία πρόταση που λέει ότι το κράνος τραβάει το κεφάλι προσ το δρόμο περισσότερο από ότι αν δεν το φόραγες.

Τωρα για τις περιπτώσεις που φοράς κράνος και χτυπήσεις παρόλα αυτα στο κεφάλι, μάλλον χτυπάς και χωρίς κράνος.

Προσωπικά πάντα το φοράω (γιατί με έχουν τρομοκρατήσει) αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρη ότι είναι το σωστό. Γενικά δεν μου αρέσει να με βλέπουν στο δρόμο σαν παλαβή ριψοκίνδυνη, αλλά σαν ανθρωπο που χρησιμοποιεί το δρόμο με το ίδιο δικαίωμα, όπως αυτοί, επειδή δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος στις κεντρικές οδικές αρτηρίες (νομιζω εκεί είναι που χρειαζεται να υπάρχουν .

Γενικά μπορώ να πω πως παλια που δεν το φορούσα ήμουν πιο άνετα (και τωρα μερικές φορες που το εχω ξεχασει φευγοντας βιαστικά) είναι πολύ πιο ανετα.

Ευτυχώς που γλίτωσες, άντε και καλή ποδηλατοσυνέχεια

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

...φρενάρισμα τύπου abs το οποίο είναι αρκετά αποτελεσματικό, γίνεται εύκολα αντανακλαστικό αν χρησιμοποιείται κάθε φορά που θέλουμε να σταματήσουμε.

Πατάω και τα 2 φρένα μαζί σχετικά δυνατά και τα αφήνω αμέσως, μετά ξαναπατάω σχετικά προοδευτικά, ανάλογα με την ταχύτητα.
Το πρώτο πάτημα κόβει αρκετή από τη φόρα χωρίς να επιτρέπει σκίντ και το δεύτερο ελλατώνει την ταχύτητα.
Πρέπει τα φρένα να εχουν καλή επαναφορά και να μην κολλάνε οι μανέτες από σκόνη κτλ, συντήρηση δηλαδή.

Προσοχή, σε βρεγμένο δρόμο ίσως είναι επικίνδυνο, δεν το έχω δοκιμάσει αφού πηγαίνω σαν κότα όταν έχει βρέξει.

Αλλος ένας τρόπος είναι να πατάμε τις μανέτες μέχρι λίγο πρίν "πιάσει" το φρένο και όταν θέλουμε να σταματήσουμε πατάμε με μέτρια δύναμη στιγμιαία και 3 φορές, λίγο πιο δύσκολο αλλά πάλι με εξάσκηση γίνεται αντανακλαστικό, σε συνδιασμό "γλυστράω πίσω από τη σέλα" μπορεί να δώσει φρενάρισμα "κόκκαλο".

K.B.K.
Εικόνα K.B.K.
Απών/απούσα

Δεν μπορεις να το πεις προθανατια εμπειρια αφου δεν πεθανες!!!!

Περα απο την πλακα για την ασφαλεια μας πρεπει να θεωρουμε δεδομενο οτι δεν μας βλεπουν οι τενεκεδενιοι τετρατροχοι και διτροχοι...

----------------------------------------------------
K.B.K.(κώδικας βοϊδινής κυκλοφορίας)
http://boidi.polidendri.gr/

contact