Πως θα λύσω τη μεσαία τριβή σε Peugeot του '70

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
valanto
Εικόνα valanto
Απών/απούσα

Εδώ και αρκετές ημέρες προσπαθώ να επισκευάσω ένα παλιό Peugeot πιθανό της δεκαετίας '70 και αδυνατώ να λύσω τη μεσαία τριβή. Πήγα σε σιδερά και μου είπε πως αν την κόψουμε είναι πιθανό να καταστραφεί ο σκελετός.
Κάπου πήρε το μάτι μου την πιθανότητα να τη ζεστάνω με καμινέτο ισχύει;
Υπάρχει άλλη λύση;

http://img9.imageshack.us/i/p4190138t.jpg/
http://img851.imageshack.us/i/p4190137.jpg/







Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ConteAlmaviva
Εικόνα ConteAlmaviva
Απών/απούσα

Χρειάζεται κάποια δεξιοτεχνία και αν "δεν το'χεις" καλύτερα να απευθυνθείς σε κάποιον με εξοπλισμό και ικανότητα.
Πρέπει να κολλήσεις ένα καρυδάκι (χρησιμοποιόντας αργκόν ή ηλεκτροκόληση)πάνω στο παξιμάδι της μεσαίας τριβής. Αν είναι αναγκαίο κόβεις πρίν, τον άξονα. Στο κολλημένο καρυδάκι, βάζεις μετά μιά μανέλα και το ξεβιδώωνεις...
Ξαναπήγαινε στο σιδερά με αυτές τις οδηγίες.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...μην αγγιζεις. Πριν κανεις καμμια ζημια.
Για να λυσεις τη μεσαια τριβη(πιο συγκεκριμενα το δεξι/σταθερο ποτηρι), υπαρχουν ειδικα εργαλεια, και οι σιδεραδες δεν εχουν καμμια δουλεια:
http://www.uniortools.com/product/bottom-bracket-shell-installation-tool...
η
http://www.parktool.com/product/crank-and-bottom-bracket-wrench-hcw-4
η
http://www.parktool.com/product/adjustable-cup-wrench-hcw-11

Αν αγαπας το σκελετο σου, ξεχνα τους σιδεραδες, τα καμινεττα, και βρες τα καταλληλα εργαλεια, η αυτους που εχουν τα καταλληλα εργαλεια, και ξερουν να τα χειριζονται.
Αν θεωρεις οτι ειναι ακριβα, και οτι με τη βοηθεια σιδεραδων η καμινετων θα λυσεις το προβλημα σου, καλυτερα ασχολησου με κατι αλλο.
Φιλικα, χωρις παρεξηγηση.

ougabouga
Απών/απούσα

είναι να πάρεις ένα μεγάλο ρυθμιζόμενο γαλλικό κλειδί (από αυτα που ανοιγούν μέχρι 35mm η και μεγαλύτερο,) και μία ματσόλα( πλαστικό σφυρί με μεγάλο κεφάλι). Ρίχνεις WD40 2 -3 φορές,πιάνεις με το γαλλικό κλειδί(πρόσεξε να το πιάνει καλά) το ποτήρι της μεσαίας τριβής, και βαράς προσεχτικά στην άκρη το γαλλικό κλειδί με την ματσόλα.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Αντί για WD40 θα έλεγα πνίξτο με πετρέλαιο και άσε το για μερικές μέρες να ποτίσει, αυτό κάντο πριν οτιδήποτε άλλο.

ougabouga
Απών/απούσα

Αν παρατήρησα καλά, αυτό που δείχνεις είναι το δεξί ποτήρι. Αυτό θεωρητικά είναι το σταθερό ποτήρι, και είναι πολύ καλά βιδωμένο. Για να σφίξεις ή να χαλαρώσεις τη μεσαία τριβή ,το κάνεις από την άλλη πλευρά. Αν μπορείς δείξε και το άλλο ποτήρι. Αν το ποδήλατο είναι παλιό γαλλικό υπάρχει περίπτωση το ποτήρι που δείχνεις να ξεβιδώνει αντίθετα από το κανόνικό.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ουσιαστικά αυτό με το καραδάκι θα λύσει και την κόλληση του πάνς στο ποτήρι της μεσαίας τριβής θα λύσει και τις σκουριές και την μεσαία τριβή
βέβαια αν μπορέσεις να το βγάλεις χωρίς αυτό θα είναι ακόμα καλύτερα

το πρόβλημα είναι αν έχεις μεσαία τριβή να το αντικαταστήσεις
δλδ είναι αγγλικό πάσο ιταλίκο ή γαλικο??
colompus εσύ τι λες?

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

βαζεις σε μια βαθεια λεκανιτσα μπολικο αραιωμενο (ή τελοσπαντων, ελαφρυ) λαδι , και το αφηνεις να μουλιασει για μερες.
Αν δεν ξεβιδωνει μετα , παρε μια επιτραπεζια μεγγενη , σφιξε (οχι πολυ) πανω της το σημειο της Μ.Τ. που ξεβιδωνει και τριψε σιγα σιγα ολοκληρο τον σκελετο - ειμαι σχεδον σιγουρος οτι θα δουλεψει...

Goldie
Εικόνα Goldie
Απών/απούσα

"Στρίψε ολόκληρο το σκελετό" εννοείς φαντάζομαι!

Αν τρίβει θα έχει άλλα αποτελέσματα (από 54 θα γίνει 56)

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Το ποδηλατο αυτο, εχει μεσαια τριβη με Γαλλικο σπειρωμα. Εχει δηλαδη σπειρωμα με ονομαστικες διαστασεις:
35 Χ 1 mm, και με εσωτερικη διαμετρο κελυφους μεσαιας τριβης σκελετου, (Shell I.D.), 33,6-33,9 mm.
To αριστερο ποτηρι της μεσαιας τριβης σφιγγει δεξιοστροφα(και λυνεται αριστεροστροφα), οπως ακριβως και το δεξι ποτηρι(το σταθερο, αυτο που ειναι σφιγμενο μονιμα).
Σε αυτο, μοιαζουν με τις Ιταλικου τυπου μεσαιες τριβες, δηλ. οσον αφορα τη φορα βιδωματος-ξεβιδωματος. (Οχι ομως και στην ονομαστικη διασταση της μεσαιας τριβης, η τις διαστασεις των σπειρωματων).
Απο καποια εποχη και μετα, οι εταιριες που χρησιμοποιουσαν "Γαλλικου" τυπου μεσαιες τριβες(ολες οι Γαλλικες εταιριες δηλαδη), και επειδη αντιμετωπιζαν προβληματα ξεβιδωματος του δεξιου ποτηριου(αν δεν ηταν καλα σφιγμενο), αντικατεστησαν το Γαλλικο σπειρωμα με σπειρωμα Ελβετικου τυπου (Swiss threads). Οι "Γαλλικες" μεσαιες τριβες και οι "Ελβετικες", εχουν ακριβως ιδιες διαστασεις κελυφους μεσαιας τριβης, οπως επισης και σπειρωματα, με μονη διαφορα οτι το δεξι ποτηρι(το σταθερο), βιδωνει δεξιοστροφα στις "Γαλλικες" (και αντιστοιχα ξεβιδωνει αριστεροστροφα), ενω στις "Ελβετικες" βιδωνει αριστεροστροφα(και ξεβιδωνει δεξιοστροφα).
Γυρω στις αρχες της δεκαετιας του '80 ομως, μια-μια οι Γαλλικες εταιριες αρχισαν να χρησιμοποιουν μεσαιες τριβες Αγγλικου τυπου, (με ονομαστικη διαμετρο κελυφους μεσαιας τριβης πλαισιου 33,6-33,9 mm, ιδια δηλαδη με τις "Γαλλικες", αλλα σπειρωμα αγγλικο σε ιντσες 1.370" Χ 24 tpi) που ειχε ηδη καθιερωθει ως το διεθνες standard.
Αυτες λοιπον οι Γαλλικου η Ελβετικου τυπου μεσαιες τριβες, εγκαταλειφθηκαν και δεν χρησιμοποιουνται εκτοτε απο κανεναν κατασκευαστη, εχοντας πρακτικα εκλειψει.
Ετσι, ανταλλακτικα η και ολοκληρες μεσαιες τριβες Γαλλικου η Ελβετικου τυπου, ειναι πλεον σπανιωτατες, και φυσικα εξαιρετικα δυσευρετες. Ο Phil Wood, κατασκευαζει βεβαια γαλλικες μεσαιες τριβες, εξαιρετικης ποιοτητας, αλλα κοστιζουν μια μικρη περιουσια η καθε μια, οποτε δεν αποτελουν πρακτικη/οικονομικη λυση.

Ολα τα παραπανω, σημαινουν οτι αν καποιος καταστρεψει τη Γαλλικου η Ελβετικου τυπου μεσαια τριβη, η καποιο απο τα ποτηρια, βγαζοντας το η βαζοντας το, εχει στην ουσια αχρηστεψει το σκελετο αυτο. Αν συμβει κατι τετοιο, μετα "μπλεκουν" πολυ τα πραγματα, και απαιτουν πατεντες και λυσεις αμφιβολου αποτελεσματικοτητας και αξιοπιστιας ("ανοιγμα" καινουριων σπειρωματων επανω στα ηδη υπαρχοντα), πραγμα που αφ'ενος ελαχιστοι ποδηλαταδες μπορουν να κανουν, αφ'ετερου δεν ειναι σιγουρο οτι θα λειτουργησει σωστα η πατεντα.
Γι αυτο ακριβως, οποιος καταπιανεται με τετοιου ειδους δουλειες, θα πρεπει να ειναι πολυ προσεκτικος, και να χρησιμοποιει τα καταλληλα εργαλεια, για να μη δημιουργει προβληματα χωρις λογο, και τα οποια μετα πολυ δυσκολα λυνονται(αν τελικα λυνονται).

valanto
Εικόνα valanto
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ όλους για τις τόσο άμεσες απαντήσεις.
Δεν υπάρχει περίπτωση να παρεξηγήσω οτιδήποτε ειπωθεί .Κάθε πρόταση είναι άλλωστε πάντα καλοδεχούμενη.
Οι φωτο είναι όντως από τη δεξιά πλευρά.
Προσπάθησα να το λύσω με γαλλικό κλειδί , ματσόλα , WD40 , πετρέλαιο αλλά δεν κατάφερα τίποτα (ασχολούμαι περίπου 2 βδομάδες).
Columbus έχεις δίκιο .. ετοιμάζομαι να αποκτήσω καινούρια εργαλεία και κυρίως νέες γνώσεις..
Έχω διαβάσει αρκετά για τα γαλλικά σπειρώματα και κατάλαβα πως είναι αδύνατων να την αντικαταστήσω με μια καινούρια. Επισκέφτηκα τον Τσιπίδη και μου είπε πως είναι εύκολο να μου βάλει (ανοίγοντας νέο σπείρωμα) μια αγγλικού τύπου αν δεν κάνω λάθος.
Θα ήταν για μένα πολύ χρήσιμο, αν σας είναι εύκολο , ένα link με ένα σκίτσο – σκαρίφημα μιας μεσαίας τριβής γαλλικού τύπου. Δεν μπορώ να καταλάβω την «εξάρτηση» που υπάρχει μεταξύ των δυο άκρων (αριστερού - δεξιού).
Ίσως είναι χαζή η ερώτησή μου (υπάρχουν χαζές ερωτήσεις??) αλλά αν καταφέρω να λύσω το αριστερό άκρο, το δεξί θα με υπακούσει πιο έυκολα?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@colompus (ποδηλατική εγκυκλοπαίδεια)
με λίγα λόγια πρέπει να βγεί φυσιολογικά η καθόλου
αυτό με την ηλεκτροκόλληση καλό αλλά όταν δεν θα ξαναβάλουμε την ίδια μεσαία τριβή
@valanto
το πιο καλό θα ήταν να πας στον τσιμπίδη που έχει εμπειρία σε τέτοιου είδους ποδήλατα και να ανοίξεις νέο σπείρομα Bsa που είναι και το πιο εύκολο να βρεις

ougabouga
Απών/απούσα

Για το τι εννοούν αριστερόστροφα και δεξιόστροφα!

http://img580.imageshack.us/i/deksipotiri.jpg/

http://img846.imageshack.us/i/aristeropotiri.jpg/

Και να βγάλεις το αριστερό δεν θα βοηθήσει στο δεξί.
Επίσης υπάρχουν και μεσαίες τριβές χωρίς βόλτες! Αλλά δεν ξέρω τις ακριβείς διαστάσεις.

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=threadless...

Στο cyclistfriends είχε γράψει κάποιος που το έκανε απο γαλλικό σε αγγλικό στο Frederikbikes.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Κατ'αρχην, να φανταστω οτι το αριστερο ποτηρι της τριβης, το εχεις λυσει, κι αυτο γιατι λυνει αρκετα ευκολα, μολις ξεβιδωσει το δαχτυλιδι συγκρατησης του ποτηριου. Το δαχτυλιδι λυνεται ειτε με το ειδικο γαντζοκλειδο, ειτε με σφυρι+κατσαβιδι. Και τα δυο δουλευουν, προτιμαται το πρωτο, που δεν ειναι και ακριβο. Σε πολλες περιπτωσεις, οι κατασκευαστες του εργαλειου, συνδυαζουν γαντζοκλειδο απο τη μια πλευρα, και κλειδι για το λυσιμο του δεξιου ποτηριου, απο την αλλη.
Το δεξι ποτηρι (το σταθερο), ομως, δεν ειναι απαραιτητο να το βγαλεις. Μπορεις να το ελεγξεις/καθαρισεις, αφου αφαιρεσεις το αριστερο ποτηρι, τον αξονα και τις μπιλλιες. Μονο σε μια περιπτωση θα πρεπει να αφαιρεθει/αντικατασταθει, κι αυτη ειναι οταν και αν, το ποτηρι βρεθει κατεστραμμενο/φθαρμενο μετα τον ελεγχο.
Αν θελεις να αλλαξεις δισκοβραχιονα, και να βαλεις "συγχρονο" με τετραγωνο "καρρε", (ωστε να εχεις μεγαλη γκαμα επιλογης δισκοβραχιονων), κρατας τα Γαλλικα ποτηρια (αν φυσικα ειναι σε καλη κατασταση), και απλουστατα αλλαζεις μονο τον αξονα(και καινουριες μπιλλιες), με εναν αλλο καταλληλου μηκους με τετραγωνο καρρε.
Που θα βρεις τετοιο αξονα; Ειτε στα ποδηλαταδικα, ειτε στο internet. Αυτο ειναι και η πιο φθηνη και πρακτικη λυση.
Τι γινεται ομως στην περιπτωση που αποδειχθει οτι τα ποτηρια ειναι κατεστραμμενα; Τοτε εχεις τις εξης επιλογες:
1. Βρισκεις παρομοια "Γαλλικα" (η "Ελβετικα" αν ειναι "Ελβετικη" η μεσαια τριβη σου) ποτηρια, καινουρια η μεταχειρισμενα και τα αντικαθιστας. Ακομα καλυτερα, ολοκληρη "Γαλλικη" μεσαια τριβη. Με τετραγωνο αξονα, η με σφηνες(οπως αυτος που εχεις τωρα).
http://cgi.ebay.com/NEW-French-Bicycle-BOTTOM-BRACKET-cups-35mm-x-P1-Chr...
http://cgi.ebay.com/NERVAR-Bottom-Bracket-French-Thread-126mm-/120712211...
http://cgi.ebay.com/Campagnolo-bottom-bracket-French-thread-/11067721316...
2. Αγοραζεις μια "Γαλλικη" μεσαια τριβη της VO (VeloOrange), με τετραγωνο αξονα, απο αυτες που εχει αρχισει και εμπορευεται τελευταια:
http://store.velo-orange.com/index.php/components/bottom-brackets/grand-...
με το καταλληλο μηκος αξονα φυσικα,
η μια η οποια δεν εχει σπειρωμα που βιδωνει, αλλα "εκτονωνεται" και σφιγγει επανω στο (εσωτερικο) σπειρωμα του κελυφους της μεσαιας τριβης του σκελετου:
http://store.velo-orange.com/index.php/components/bottom-brackets/grand-...
3. Υπαρχει και η λυση που προτεινει ο/η ougabouga,
http://cgi.ebay.com/New-YST-Threadless-Cartridge-Bottom-Bracket-68-x-127...
Αλλα αυτος ο τυπος μεσαιας τριβης για να τοποθετηθει, και επειδη δεν βιδωνει, για να "σφιξει" στο κελυφος της μεσαιας τριβης του σκελετου, πρεπει να "φαγωθουν" κωνικα τα ακρα του κελυφους της τριβης,να φαγωθει κωνικα δηλ. το μεταλλο του σκελετου, οπως ακριβως απαιτειται και για την τοποθετηση των Schlumpf
http://www.schlumpf.ch/hp/md/md_dt.htm (Πατηστε το "technik" για να δειτε πως επεμβαινουν στο κελυφος της τριβης)

ωστε να μπορουν να σφιξουν πανω του τα αντιστοιχης κωνικοτητας ποτηρια της τριβης YST. Για να γινει ομως αυτο το κωνικο φαγωμα, απαιτειται ειδικο εργαλειο, το οποιο οι ποδηλαταδες αποκλειεται να εχουν (ισως οι μηχανουργοι να μπορουν να το κανουν). Εξ' αλλου, αν φαγωθει το μεταλλο του σκελετου(κωνικα), δεν θα μπορεσει να τοποθετηθει ποτε ξανα μεσαια τριβη η ποτηρια "συμβατικα", και θα πρεπει παντα να τοποθετειται τριβη YST, η παρομοιας μορφης. (Τρεχα γυρευε δηλαδη).
4. Υπαρχει η λυση να "φαγωθει" το παλιο Γαλλικο σπειρωμα στο κελυφος της τριβης στο σκελετο, και κατοπιν να "ανοιχτει" Ιταλικο σπειρωμα.
Αυτο βεβαια, με την προυποθεση οτι το παχος του κελυφους της μεσαιας τριβης ειναι τετοιο που το επιτρεπει(το πιθανοτερο). Αυτο, ειναι προτιμοτερη λυση απο το να ανοιχτει καινουριο "Αγγλικο" σπειρωμα, γιατι επειδη το Ιταλικο εχει μεγαλυτερη διαμετρο απο το Γαλλικο/Αγγλικο, οι καινουργιες "βολτες" που θα ανοιχτουν, στο μεγαλυτερο τμημα τους, θα ανοιχτουν σε "παρθενο" μεταλλο, και οχι "μασωντας" τις ηδη υπαρχουσες(Γαλλικες) βολτες, πραγμα που θα συμβει αν αποπειραθει να ανοιξει κανεις Αγγλικο σπειρωμα επανω στο Γαλλικο.
Την τελευταια αυτη λυση, εγω θα την απεφευγα, οπως ο διαολος το λιβανι(μερες που ειναι..). Αυτη η λυση συνηθιζοταν παλιοτερα, επειδη ακριβως δεν υπηρχαν οι παραπανω λυσεις.
Δυστυχως, εξακολουθουν να την προτεινουν οι ποδηλαταδες ακομη και σημερα, ειτε γιατι εχουν μαυρα μεσανυχτα, ειτε επειδη τους βολευει(που να βρισκεις τωρα "περιεργες" μεσαιες τριβες, "σφαξτο" να τελειωνουμε...).
Τη λυση Philwood, δεν τη συμπεριλαμβανω, γιατι κοστιζει περιπου οσο ολοκληρο το ποδηλατο...
Οσον αφορα τα εργαλεια, αν σκοπευεις να ασχοληθεις με το "σπορ", η αγορα τους ειναι μονοδρομος.
Το πρωτο της Unior ειναι επαγγελματικου επιπεδου (καλυτερο απο τα υπολοιπα δυο), και η τιμη του ειναι περι τα 46 ευρω + φπα.
Το δευτερο, της Parktool,
http://www.bike-components.de/products/info/p18211_Kurbel--Innenlagersch...
κοστιζει 17.80 ευρω, και λειτουργει μια χαρα. Ακομα καλυτερα, αν το σφιξεις πανω στο ποτηρι με μια μεγαλη ροδελλα(ωστε να μη γλυστραει απο το ποτηρι στο ζορισμα) και μια καταλληλη βιδα και παξιμαδι.
Με το τριτο εργαλειο της Parktool (ολοιδιο παραγει και η Unior),
http://www.parktool.com/product/adjustable-cup-wrench-hcw-11
μπορεις να ρυθμιζεις το αριστερο ποτηρι στις παλιες μεσαιες τριβες, να λυνεις το δεξι σε ορισμενα μοντελλα, και κοστιζει 6.80 ευρω +φπα, στην εκδοση Unior.
Και πιστεψε με, ολα γινονται πολυ πιο ευκολα και σωστα, με το καταλληλο εργαλειο.
Αυτα. Δεν το γλυτωσαμε παλι το σεντονακι, αλλα...χρειαζοτανε.

pvsurf
Εικόνα pvsurf
Απών/απούσα

πιασε το ποτηρι της μεσαια τριβη σε μια μεγενη προσεκτικα, ειναι μικρη η πατουρα οποτε δυο ατομα καλυτερα. ο σκελετος θα ειναι οριζοντιομενος και οπως θα δωσεις ροπη με τον σκελετο θα λυσει

vagosxxxl
Εικόνα vagosxxxl
Απών/απούσα

ougabouga wrote:
είναι να πάρεις ένα μεγάλο ρυθμιζόμενο γαλλικό κλειδί (από αυτα που ανοιγούν μέχρι 35mm η και μεγαλύτερο,) και μία ματσόλα( πλαστικό σφυρί με μεγάλο κεφάλι). Ρίχνεις WD40 2 -3 φορές,πιάνεις με το γαλλικό κλειδί(πρόσεξε να το πιάνει καλά) το ποτήρι της μεσαίας τριβής, και βαράς προσεχτικά στην άκρη το γαλλικό κλειδί με την ματσόλα.

με γαλλικό δεν κάθεται πάνω στο παξιμάδι...
το έχω κάνει με καινούργια σκύλα falkom και μοχλό
η μέγκενη πρέπει να είναι ολοκαίνουργια στις άκρες για να το πιάσει και χωρίς παίξιμο στις πλάκες
και "φυσικά" μιλάμε για "χρομολι" ο σκελετός δεν στραβώνει
μακριά από ζέσταμα
η λέισι με το καρυδάκη πρέπει να είσαι καλός στο τσίμπημα με την αργκόν αν και μου έχει τύχη να μην κολλάνε τα μέταλλα αλλα.. όλα αυτά θέλουν δεξιοτεχνία αν είχα τα εργαλεία θα δοκίμαζα την λύση του κολόμπους όπως ανάφερε και ο κολόμπους πρέπει να αγοράσεις ειδικά εργαλεία και αν δεν ασχολείσαι με το σπορ η χόμπι η όπως θες το ονομάζεις...... δεν

vagosxxxl
Εικόνα vagosxxxl
Απών/απούσα

ξέχασα στα μηχανουργεία σπανια "ασχολοντε" και κολλητός σου να είναι πρέπει να του πρήξεις τα παπ@@ρια για να σου φιάξει σπείρωμα

valanto
Εικόνα valanto
Απών/απούσα

Πραγματικά σας ευχαριστώ όλους!!
Συνεχίζω με WD40 μέχρι να τελειώσει το μπουκάλι…
Η αριστερή πλευρά παραμένει βιδωμένη για την ακρίβεια συγκόλλημενη. Κάποιος έξυπνος μάλλον δεν έβρισκε υποθέτω ανταλλακτικά και «τσίμπησε» το σπείρωμα της ΜΤ με το σκελετό. Προσπαθώ να κόψω την συγκόλληση με πριονάκι. Είμαι σε καλό δρόμο. Με την πρώτη ευκαιρία θα ανεβάσω φωτο.
Από τρίτη ελπίζω να προμηθευτώ τα εργαλεία και να συνεχίσω την προσπάθεια…Μέσα στον κατάλογο της http://www.uniortools.com/unior--hand-tools βρήκα μερικά ακόμα που θα μου φανούν χρήσιμα στην πορεία.
Θέλοντας να αποφύγω τη λύση νέου σπειρώματος(διαβάζοντας τα όσα γράψατε) προσπαθώ να επιλέξω ανάμεσα στις 2 πρώτες επιλογές που θέτει ο Columbus.
Η μεσαία τριβή της VO (VeloOrange) βλέποντας και το παρακάτω
http://tsaleh.blogspot.com/2010/01/review-velo-orange-grand-cru-threadle...
θεωρώ πως θα ήταν μια λύση που δεν θα μου δημιουργήσει «τρεχάματα», επιλέγοντας πάντα το σωστό νούμερο. Κάνω λάθος?
Αν κατάλαβα σωστά
η πρώτη http://store.velo-orange.com/index.php/components/bottom-brackets/grand-... βιδώνει κανονικά στο σκελετό
η δεύτερη http://store.velo-orange.com/index.php/components/bottom-brackets/grand-... είναι αυτή που «εκτονώνεται» με το βίδωμα?
(Βέβαια για η αγορά νέας μεσαίας τριβής θα γίνει μόνο στην περίπτωση που η παλιά είναι κατεστραμμένη – δεν επισκευάζεται)

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Εργαλεία Unior σε σχετικά καλές τιμές μπορείς να βρεις σε σχετικά καλές τιμές στο Ρεππα στο μοναστηράκι. Εγώ για το δεξί ποτήρι της τριβής πχ χρησιμοποίησα αυτό το 36άρι κλειδί (που κάνει και για τα ποτήρια του τιμονιού).

Απλώς κάνε ένα τηλέφωνο πριν να δεις αν είναι ετοιμοπαράδοτα αυτά που θέλεις.

Αυτό για το ζέσταμα μπορείς να το δοκιμάσεις, αλλά όχι με καμινέτο που μπορεί να καταστρέψει τα μέταλλα. Δοκίμασε με ένα πιστόλι θερμού αέρα να ζεστάνεις το κέλυφος μόνο. Απομόνωσε πχ με χαρτί να μην πηγαίνει αέρας στο ποτήρι (εννοείται πριν καθαρίζεις καλά ότι έυφλεκτα υγρά το είχες ποτίσει). Αν δε δουλεύει μετά από ώρα που θα έχει αρχίσει να ζεσταίνεται και το ποτήρι μπορείς να δοκιμάσεις να το ψύξεις με σπρέι ή με ένα παγάκι (μόνο αυτό και όχι το κέλυφος).

Αν μετά από τόσα διαλυτικά και με αυτό το κόλπο δεν ξεβιδώσει, τότε κάτι άλλο θα παίζει (κόλληση).

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Η αριστερή πλευρά παραμένει βιδωμένη για την ακρίβεια συγκόλλημενη. Κάποιος έξυπνος μάλλον δεν έβρισκε υποθέτω ανταλλακτικά και «τσίμπησε» το σπείρωμα της ΜΤ με το σκελετό. Προσπαθώ να κόψω την συγκόλληση με πριονάκι. Είμαι σε καλό δρόμο. Με την πρώτη ευκαιρία θα ανεβάσω φωτο..."

Μπορεις να δοκιμασεις και με μια λιμα. Λιμα πλακε, με σχετικα "ψιλο" δοντι(2nd cut), με την οποια θα μπορεσεις ευκολοτερα να αφαιρεσεις την κολληση απο τα τσιμπηματα που ενωνουν το σπειρωμα του αριστερου ποτηριου με το μεταλλο του σκελετου.
Οσον αφορα τη μεσαια τριβη, εγω θα προτιμουσα αυτη με το σπειρωμα:
http://store.velo-orange.com/index.php/components/bottom-brackets/grand-...
Ειναι πιο σωστη λυση, και εμφανιστηκε στην αγορα αργοτερα απο αυτην που σφηνωνει χωρις να βιδωνει.
Εννοειται οτι πρωτα θα ελεγξεις την ηδη υπαρχουσα, μηπως και μπορει να χρησιμοποιηθει με καινουριες μπιλλιες/ καθαρισμα/γρασσαρισμα.
Αν παλι εχει καταστραφει το αριστερο ποτηρι απο την κολληση, τοτε στο ebay, ισως βρεις σκετο αριστερο ποτηρι με το δαχτυλιδι στερεωσης του.
Καλο λιμαρισμα και καλη Ανασταση.

valanto
Εικόνα valanto
Απών/απούσα

Καλό μήνα σε όλους!
Τελικά με τα κατάλληλα εργαλεία όλο είναι πιο εύκολα
χεχε και με πολύ πετρέλαιο..
Η δεξιά πλευρά λύθηκε!Ο άξονας και το ποτήρι είναι μια χαρά. Λείπει η σφήνα (στην θέση της υπήρχε ένα κομμάτι πλαστικού σωλήνα)καθώς και τα ρουλεμάν.
..παλεύω την κόλληση η οποία οφείλω να ομολογήσω είναι πιο δυσκολο να κοπεί απ οτι υπολόγιζα.
Συγνώμη που δεν έχω ανεβάσει φωτο αλλά η φωτογραφική μου τα έχει παίξει.

contact