Διστάζω να φορέσω κουμπωτά πετάλια... πώς εκπαιδεύεται κανείς;

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
alfisti 156
Απών/απούσα

Χαιρετω την παρέα σας,
και αφού συστηθώ πρώτα στο Φόρουμ, που ποδηλατώ απ' την Μεγάλη Δευτέρα με ένα ideal Cityrun μετά από προτροπή φίλου να αρχίσω (μετά απ' τα 19 μου χρόνια) ξανά στα 43 μου για γυμναστική το ποδήλατο, έγραψα 1400χιλιόμετρα με το Idealaki (το μετέτραψα περνώντας 2πλό δίσκο κόμπακτ από τον 3ο που φόραγε και λάστιχα ημισλικ).

Στις 4/8 πήρα το πρώτο μου κουρσάκι (Trek 1,1 αλουμίνιο σκελετός και πηρούνι, 8αρα κασέτα,κόμπακτ δίσκος). Ήδη απ' της 4/8 έχω γράψει με το Τρεκάκι άλλα 1200 χιλιόμετρα και βρήκα μεγάλη διαφορά στο πως πάει απ' το ιντεάλ (διαφορετική γεωμετρία, σχέσεις, κέντρα κλπ).
Στο Τρέκ φόρεσα μία σέλα Specialazed Romin, χαμήλωσα σταδιακά το τιμόνι αφαιρώντας από το κάτω μέρος 3 ποτήρια αποκτώντας καλύτερη θέση, έκοψα στο Cyclist στο service και το λαιμό να μην εξέχει (για αντιαισθητικούλς λόγους).

Ακόμα διστάζω να φορέσω κουμπωτά πετάλια... και το θέμα μου είναι πώς εκπαιδεύεται κανείς ώστε να τα βγάζει γρήγορα για να αποφύγω τούμπες; καθώς κινούμαι στην Αθήνα σχεδόν κάθε μέρα είτε για βόλτα είτε για άσκηση ανάλογα τα κέφια....

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kynhgos77
Απών/απούσα

Alfisti καλως ηρθες!
Τα spd νομιζω στην πολη θα σε ψιλοβασανισουν.
Μπορει να φας ευκολοτερα τουμπα.
Εγω ειχα βαλει και τα εβγαλα μετα καποιον καιρο διοτι επρεπε σωνει και καλα να φορεσω τα ειδικα παπουτσια, δεδομενου οτι το ποδηλατο το χρησιμοποιω απο το πρωι μεχρι το βραδυ, ειχα συνεχως το νου μου στο κουμπωμα ξεκουμπωμα και εχανα αυτη την ευχαριστη ανεμελια της βολτας.
Εχεις καλυτερη αποδοση με δαυτα, αλλα ζυγισα τα πλην και τα συν και με κερδισαν τα πλην. Ετσι κι αλλιως δεν παω για χρονομετρο.
Αν κανεις μεγαλες αποστασεις σε ανοικτο δρομο χωρις πολλες στασεις τοτε βαλε.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν υπάρχει κάποιος τρόπος εκπέδευσης πέραν της κοινής λογικής
τα βάζεις τα πεντάλ στο τέρμα μαλακό και στην αρχή κουμπόνεις ξεκουμπονείς αρκετές φορές σε στάση

στις πρώτες βόλτες θα πρέπει να μάθεις να ξεκουμπώνεις αρκετά μέτρα πριν σταματήσεις για να αποφύγεις την πτώση

και καλό είναι στις πρώτες βόλτες να ξεκουμπώνεις και χωρίς να κάνεις στάση απλά για να συνιθήσεις το ξεκούμπομα

στην πτόση λόγο πεντάλ
να ξέρεις πως δεν απλόνουμε ούτε χέρια ούτε γονατα ούτε τπτ
αφήνουμε να πέσουμε με το μπούτι και τον ώμο

alfisti 156
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!!!!!!! προς το παρόν είμαι ακόμα σε σκέψη...ίσως χρειαστεί προπόνηση πχ κάτω από μία πόρτα να στηρίζομαι και να μπαζοβγάζω τα πετάλια...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

alfisti 156 wrote:
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!!!!!!! προς το παρόν είμαι ακόμα σε σκέψη...ίσως χρειαστεί προπόνηση πχ κάτω από μία πόρτα να στηρίζομαι και να μπαζοβγάζω τα πετάλια...

καλό είναι από την στιγμή που πας σε καινούργιο ποδήλατο να κάνεις πρώτα κάποια χλμ να πάρεις το grip του ποδηλάτου και μετά να βάλεις κουμποτά
:D

DemisB.
Εικόνα DemisB.
Απών/απούσα

Έχοντας το ποδήλατο μόνο για γυμναστική και όχι για αστική χρήση, τα spd δεν θα σου δημιουργήσουν πρόβλημα, δεν έχεις στάσεις πολλές , ούτε απότομες, όπως όταν οδηγείς μέσα σε κίνηση, αλλά θέλει λίγο εξάσκηση και όχι πανικό, με τον πανικό πέφτεις

το έχω πάθει

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

ειναι θεμα συνηθιας μετα θα το νιωθης ως προεκταση του ποδιου σου

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

σου γράφει κάποιος που είχε πετάλια/σχαράκια και παπούτσια για κανα 8μηνο... πριν το πάρει απόφαση να τα φορέσει....
1η δοκιμή: αγκάλιασα μια μεταλλική πόρτα και έβαλα τις φωνές.... (μιλάμε για ΓΕΛΙΑ...), έτρεξε και με "έσωσε" η σύζυγος.... Το πρόβλημα ήταν ότι ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΣΦΙΞΕΙ ΤΕΡΜΑ τις βίδες από τα σχαράκια στα παπούτσια....
2η δοκιμή: μια βδομάδα πριν το 1ο μου 200αρι brevet.... Από τότε ΔΕΝ ΤΑ ΞΑΝΑΕΒΓΑΛΑ....

1η παρατήρηση: ΟΧΙ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ. Μόνο για προπονήσεις, σε δρόμους με χαλαρή κίνηση, που δεν χρειάζεται να ξεκινάς / σταματάς κάθε 10 μέτρα.
2η παρατήρηση: ρυθμισμένα τα πετάλια στο ΟΣΟ ΠΙΟ ΧΑΛΑΡΟ ΠΑΙΡΝΟΥΝ, βρες μια διαδρομή ΧΩΡΙΣ καθόλου ΙΧ, φόρα ρούχα που αν πέσεις κάτι θα "απορροφήσουν" (πχ μια παλιά φόρμα μακρυά πάνω και κάτω....)
3η παρατήρηση: ξεκουμπώνεις ΠΡΙΝ χρειαστεί να σταματήσεις, εκεί που βλέπεις ότι "πλησιάζεις" στο "στοπ". Το κάνεις με κοφτή/νευρική κίνηση, αλλά με ψυχραιμία. Δοκίμασε αρκετές φορές να κουμπώνεις / ξεκουμπώνεις επάνω στη σέλα, αλλά κρατημένος / στηριγμένος από κάπου. Δες σε ποιά "στάση" του ποδιού σε βολεύει καλύτερα. Πχ την γυναίκα μου τη βολεύει όταν το πόδι είναι λιγάκι μπροστά (δηλαδή το πετάλι λίγο πριν το "οριζόντιο").
4η παρατήρηση: έχε υπόψη σου ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ θα την φας την τούμπα. Κατά 99,99% θα είναι σε κάποια "στάση", με μηδέν ταχυτητα. Απλά θα γύρει το ποδήλατο από τη λάθος μεριά και ... θα πέσετε μαζί...
NO HARM DONE, εκτός αν σε ακολουθεί ΙΧ / ποδηλάτης / ότι άλλο και δεν σε δει και πέσει επανω σου...
5η παρατήρηση: βοηθάει αν τα καταφέρνεις με την ισορροπία (αυτό που βλέπεις πχ στα φανάρια, τα ακροβατικά που κάνουν/κανουμε και δεν κατεβάζουμε πόδι για κάποια δευτερόλεπτα....) μπορεί να σου δώσει τον πολύτιμο χρόνο να ξεκουμπώσεις "στην κακιά ώρα". ΠΡΟΣΟΧΗ εννοείται ότι έχεις "εκπαιδευτεί"/συνηθίσει στα ακροβατικά ΠΡΙΝ ΒΑΛΕΙΣ τα κουμπωτά, όχι αφού τα βάλεις....


Θέλει θάρρος (δεν το είχα....., μιλάμε ότι έβλεπα εφιάλτες....) αλλά μετά από ΑΡΚΕΤΕΣ βόλτες, θα σου γίνει συνήθεια, το πόδι θα βγαίνει μόνο του ΟΤΑΝ ΠΡΕΠΕΙ.

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Ό,τι γράφουν τα παιδιά παραπάνω. Εφόσον κάνεις τόσα χλμ, βάλε τα κουμπωτά και δε θα το μετανιώσεις. Να αποφεύγεις κίνηση και φανάρια στην αρχή. Αν βγαίνεις απλά για προπόνηση σε ανοιχτούς δρόμους δε θα έχεις το άγχος των φαναριών και τον απότομων στάσεων οπότε είναι πολύ εύκολο να τα συνηθίσεις. Απλά μαθαίνεις την κίνηση και ξεκουμπώνεις αρκετά πριν τη στάση το πόδι που είναι αντίθετα από το "καλό".

Αν ξεκινάς από στάση σπρώχνωντας με το δεξί, τότε το δεξί κουμπώνεις πρώτα και το αριστερό εφόσον θα έχεις ήδη ανέβει στο ποδήλατο. Μην ξεχνάς να δίνεις αρκετή φόρα για να μην πέσεις μέχρι να κουμπώσεις το άλλο. Στην ανάγκη κάνε πετάλι μόνο με το ένα πόδι - με τα clipless είναι πανεύκολο. Όταν έρθει η ώρα να σταματήσεις, ξεκουμπώνεις με την ανάποδη σειρά, πρώτα το αριστερό, φρενάρεις, σταματάει το ποδήλατο, πατάς κάτω και στο τέλος ξεκουμπώνεις το δεξί. Αν τα ξεκουμπώσεις και τα 2 πριν σταματήσεις υπάρχει κίνδυνος να γλιστρίσεις από το ποδήλατο και να κοπανήσεις την οικογένεια.

Δεν είναι τίποτα τα clipless. Θέμα συνήθειας είναι, δε χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση. Έχω κλείσει 1100 χλμ και δεν έχω πέσει ούτε μια φορά. Υπήρχαν 2-3 περιπτώσεις που έπρεπε να σταματήσω αμέσως και πανικοβλήθηκα αλλά τα Look ξεκούμπωσαν αμέσως.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

DOOM_NX wrote:
...Αν ξεκινάς από στάση σπρώχνωντας με το δεξί, τότε το δεξί κουμπώνεις πρώτα και το αριστερό εφόσον θα έχεις ήδη ανέβει στο ποδήλατο. Μην ξεχνάς να δίνεις αρκετή φόρα για να μην πέσεις μέχρι να κουμπώσεις το άλλο. Στην ανάγκη κάνε πετάλι μόνο με το ένα πόδι - με τα clipless είναι πανεύκολο......

ΣΩΣΤΟΣ ο νέος....
Στην εκκίνηση, έχεις κουμπώσει προφανώς το ένα, δίνεις δύναμη και στην ανάγκη "πατάς- τραβάς" με το ένα, μέχρι να αποκτήσεις αρκετή ταχύτητα και να κουμπώσεις και το 2ο.
Με ηρεμία και ψυχραιμία. ΟΧΙ βιαστικές επιπόλαιες κινήσεις.
.
.
.
.
.
Κάτι που ΟΛΟΙ σου κρύψαμε μέχρι τώρα (σκοπίμως... χεχε) είναι η εκκίνηση ΣΕ ΑΝΗΟΦΟΡΑ.
... ΤΗΝ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ στην αρχή.... μέχρι να αποκτήσεις αρκετή "αυτοπεποίθηση"...
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ υπάρχουν δύο τρόποι:
α. ότι έγραψα πιο πάνω. Δουλεύεις με το ένα πόδι μέχρι να έχεις "ικανή" ταχύτητηα για να κουμπώσεις και το 2ο. Προφανώς ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ γιατί με το ένα πόδι πρέπει να κινήσεις όλο το σύστημα και να μην χάσεις και την ισορροπία σου.
β. "παίρνεις" την κατηφόρα (πας λίγο ανάποδα) μέχρι να κουμπώσεις και τα δύο και μετά "αναστροφή" και άντε πάλι τον ανήφορο. Εδώ υπάρχει το θέμα πόσο εύκολα μπορείς να κάνεις αναστροφή, κουμπωμένος... χωρίς να πέσεις...

Βοηθητικά σε όλα αυτά υπάρχει το εξής κόλπο, αλλά θέλει ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: στα LOOK πετάλια μπορείς να βάλεις το σχαράκι επάνω στο πετάλι και να το ψιλομαγκώσεις / να το ψιλο στηρίξεις, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ 100% κουμπωμένος, ακό μα και από την "ανάποδη μεριά του πεταλιού". Με αυτό το τρόπο μπορείς ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ να "πατήσεις" από το 2ο πετάλι και να βοηθήσεις λίγο την κα΄τασταση. ΟΜΩΣ, αν δεν βρείς το "σωστό" σημείο ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ να γλιστρήσεις και να φύγει το πόδι μπροστά... (δεν περιγράφω τα αποτελέσματα... χεχε)

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Βοηθητικά σε όλα αυτά υπάρχει το εξής κόλπο, αλλά θέλει ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: στα LOOK πετάλια μπορείς να βάλεις το σχαράκι επάνω στο πετάλι και να το ψιλομαγκώσεις / να το ψιλο στηρίξεις, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ 100% κουμπωμένος, ακό μα και από την "ανάποδη μεριά του πεταλιού". Με αυτό το τρόπο μπορείς ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ να "πατήσεις" από το 2ο πετάλι και να βοηθήσεις λίγο την κα΄τασταση. ΟΜΩΣ, αν δεν βρείς το "σωστό" σημείο ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ να γλιστρήσεις και να φύγει το πόδι μπροστά... (δεν περιγράφω τα αποτελέσματα... χεχε)

Αυτό κάνω εγώ όταν ξεκινάω από φανάρια και έχω πίσω μου ουρά αυτοκινήτων. Για να μην πάω σαν πάπια, αφήνω το ένα ξεκούμπωτο μέχρι να αποκτήσω ικανοποιητική ταχύτητα και αφού με προσπεράσουν οι περισσότεροι κουμπώνω. Περιττό να πω πως αν φύγουν τα λάστιχα από τα σχαράκια αυτό απλά δε γίνεται. Γλιστράει πάρα πολύ.

sfrag
Απών/απούσα

τα μαθαινεις πολυ ευκολα....... πεφτοντας. Οταν θα πεσεις (γιατι θα πεσεις) μια - δυο φορες, θα συνηθισει το μυαλο να δουλευει σωστα....
Σε καθε περιπτωση δε συνιστωνται για χρηση σε δρόμους με κινηση, φαναρια κλπ. Αλλα για ανετες κουρσαδικες βολτες.
ΠΡΟΣΕΧΕ στο εξης:
αναβει ο σηματοδοτης κοκκινο ...ξεκουμπωνεις χωρις ομως να αλλαξεις θεση στο ποδι πανω στο πεταλι ...λιιιγο πριν σταματησεις χρειαζεσαι λιγο πεταλι βρε αδερφε να βγεις μπροστα στο φαναρι ....πατας κουμπωνει κααιιιιιι παρτον κατω.

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

sfrag wrote:
ΠΡΟΣΕΧΕ στο εξης:
αναβει ο σηματοδοτης κοκκινο ...ξεκουμπωνεις χωρις ομως να αλλαξεις θεση στο ποδι πανω στο πεταλι ...λιιιγο πριν σταματησεις χρειαζεσαι λιγο πεταλι βρε αδερφε να βγεις μπροστα στο φαναρι ....πατας κουμπωνει κααιιιιιι παρτον κατω.

Αυτό εγώ δεν το κατάλαβα... :/

Giannis_L
Απών/απούσα

Φίλε alfisti 156 ,
Eίναι ακριβώς όπως σου τα λένε τα παιδιά.
Βασικά το κλειδί είναι να ξεκουμπώσεις πρώτα το αριστερό και μετά να σταματήσεις. Εγώ έκανα την ανοησία και ξεκούμπωσα το δεξί με αποτέλεσμα να με πάρει αριστερά.
Πάντως μετά τις 17 Οκτ. που θα βγει ο γύψος (3 βδομάδες νάρθηκα και 3 γύψο,σύνολο 6 βδομάδες) θα τα αλλάξω γιατί όπως λένε και οι πιο ειδικοί μέσα στην πόλη σταμάτα ξεκίνα είναι επικίνδυνο. Αντίθετα σε ένα ανοιχτό μέρος είναι εντελώς διαφορετικά.
Επαναλαμβάνω, ιδιαίτερη προσοχή στο πέσιμο, γιατί στατιστικά είναι δύσκολο να το αποφύγεις αν και στο εύχομαι ολόψυχα, και στον τρόπο για την μικρότερη δυνατή ζημιά. Βέβαια αυτά στα λέω εγώ που δεν είμαι και παιδί (αισίως 50).

contact