Αλλαγή από ανάρτηση σε σταθερό πιρούνι.

19 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
tsompanos
Απών/απούσα

Καλησπέρα και κατ' ευθειαν στο ψητό.

Έχω ένα trekkin όπου φοράει πιρούνι με ανάρτηση όπου δεν είναι και στα καλύτερα της και σκέφτομαι να την αλλάξω με σταθερό πιρούνι. H παρούσα ανάρτηση είναι η RST Neon-Pro-T, alloy crown & lowers, 28.6mm steel black uppers, coil 75mm travel, preload adjustment".

Είχα καταλήξει στο Kinesis Chrosslight 3 ( http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/kinesis-crosslight-3-alloy-fork... ) αλλά μετά από μία γύρα σε ποδηλατάδικα μου είπαν ότι θα αλλάξει δραματικά η γεωμετρία του ποδηλάτου, θα πέσει χαμηλά το μπροστινό μέρος και θα με δυσκολέψει.

Και έρχομαι στις απορίες:
1) Υπάρχει κάποιος που έκανε την αλλαγή να μου πει την άποψη του;
2) Μπορούμε να "σηκώσουμε το πιρούνι τοποθετώντας αποστάτες ή κάποιου είδους ρουλεμάν στα κάτω ποτήρια για να "σηκωθεί" το ποδήλατο;
3) Υπάρχει καμία άλλη πρόταση για πιρούνι για κάτω από κατοστάρικο;

Thanks

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

1.εχεις διαλεξει λαθος πιρουνι. Δεν θες αλουμινιου αλλα σιδερενιο (αποροφα καλυτερα). Αλουμινιο προτιμουν οι εταιρειες οταν ειναι να μπει δισκοφρενο για να μην εχει ελαστικοτητες λογω του τροπου λειτουργειας του δισκοφρενου. Εσυ αφου βλεπω οτι εχεις διαλεξει με v-brake καλο θα ηταν να εβλεπες καποιο ατσαλινο.

2.Εαν διαλεξεις το σωστο πιρουνι η γεωμετρια του ποδηλατου δεν θα αλλαξει καθολου. Οι περισσοτεροι κανουν το λαθος και το συγκρινουν με το ποδηλατο σε σταση και χωρις αναβατη πανω αλλα η σωστη μετρηση ειναι λαμβανωντας υποψιν και την βυθιση της αναρτησης με τον αναβατη πανω. Ειδικα στα εντονα φρενα η αναρτηση θα βυθιστει παραπανω σε σχεση με το rigid πιρουνι.

3.Αλλη προταση. Εχω εγω πιρουνι για αυτη την δουλεια. Πολυ φτηνοτερα απο το κατοσταρικο που λες. Καποια στιγμη πρεπει να βαλω και μια αγγελεια.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

... αν θες να ακούσεις άλλες απόψιες, απλά κάνε ένα search εδώ γιατί έχει συζητηθεί πάρα πολλές φορές το θέμα, το έχουν κάνει πολύ και θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.

π.χ. http://www.podilates.gr/node/24588

http://www.podilates.gr/node/22654

http://www.podilates.gr/node/34942

http://www.podilates.gr/node/25368

http://www.podilates.gr/node/16930

κλπ. κλπ. κλπ.

Είσαι σε καλό δρόμο!

tsompanos
Απών/απούσα

kktsol αν χρησιμοποιήσω steel αντί για alu σε σκελετό αλουμινίου δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα;

Ευχαριστώ για το ψαχτήρι που έκανες Vasscott. Tα έχω δει τα περισσότερα αλλά πραγματικά έχω ψιλοχαθεί..
Θα τα ξαναρίξω μία ματιά για να έχω συγκεντρωμένες όλες τις απορίες...

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Κανένα πρόβλημα!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

tsompanos wrote:
kktsol αν χρησιμοποιήσω steel αντί για alu σε σκελετό αλουμινίου δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα;

Κανενα απολυτως.

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Εγώ έχω ένα μπλέ πιρούνι απο surly long haul trucker, για 700C τροχό.
Δεν έχω βάλει αγγελία αλλά αν σ' ενδιαφέρει στείλε ένα pm.
Το άλλαξα γιατί ήθελα πιο μακρύ steerer tube.

tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

Εγώ την έκανα χτές την αλλαγή σε ξερό πιρούνι σε ποδήλατο trekking. Πιό γρήγορο, απόλυτο, σταθερό. Αλλά κοπανάει ρε παιδιά.... Το μόνο μειονέκτημα. Κατά τα άλλα στην ίδια ανηφόρα που κάνω κάθε μέρα, πήγα με 1 ταχύτητα βαρύτερο πάτημα. Ξεκινάει και πιο άνετα.

tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

tasvar wrote:
Εγώ την έκανα χτές την αλλαγή σε ξερό πιρούνι σε ποδήλατο trekking. Πιό γρήγορο, απόλυτο, σταθερό. Αλλά κοπανάει ρε παιδιά.... Το μόνο μειονέκτημα. Κατά τα άλλα στην ίδια ανηφόρα που κάνω κάθε μέρα, πήγα με 1 ταχύτητα βαρύτερο πάτημα. Ξεκινάει και πιο άνετα.

Μετά από μια εβδομάδα αναγκάστηκα να βάλω ξανά την ανάρτηση. Τα γέρικα χέρια μου δεν άντεξαν το κοπάνημα. Επίσης θα το ήθελα λίγο πιο μεγάλο το πιρούνι σε ύψος. Είχα κατέβει αρκετά μπροστά. Οπότε θα δοθεί σε λίγες μέρες προς πώληση.

Tasakos10
Απών/απούσα

Τί πηρούνι είχες βάλει; Σε ρωτώ γιατί κι εγώ γέρικα χέρια έχω.

tsompanos
Απών/απούσα

Είχα αφήσει το θέμα της αλλαγής λόγω "τεχνικών προβλημάτων" και το έπιασα την τελευταία εβδομάδα.

Έχω αλλάξει σε ένα σταθερό "no-name" και οι πρώτες εντυπώσεις είναι:

+ Το ποδήλατο έχει γίνει γρηγορότερο, ιδίως στο ξεκίνημα. Λόγω μη κλειδώματος της ανάρτησης και της παλαιότητας της, βούλιαζε και έχανα μισή πεταλιά στο ξεκίνημα, σημαντικό πράγμα όταν κινείσαι σχεδόν αποκλειστικά στην πόλη, όπως και απίστευτη κούραση στις ανηφόρες.
+ Φρενάρισμα. Για τους ίδιους λόγους. Η ανάρτηση μάλλον θα χρησιμοποιηθεί για "καλλιτεχνικώς".
+ Έλεγχος. Έφυγε από το τιμόνι ενάμισι κιλό και κοντρολλάρεται πολύ καλύτερα.
- Λακκούβες. Νιώθω ότι θα πάρω το στεφάνι στα χέρια....
- Αντιμετωπίσιμοι πόνοι στα χέρια. Καλομαθημένος βλέπετε.

Νομίζω ότι δεν έκανα βλακεία που το γύρισα αλλά θα το δείξει ο χρόνος αυτό...

Σημείωση : Έχει πέσει αρκετά χαμηλά το μπροστινό μέρος, πράγμα που προσωπικά με βολεύει επειδή είχα ένα ΠΟΛΥ ΨΗΛΟ ποδήλατο, όπου για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα τοποθετήθηκαν δύο δακτυλίδια αποστατών ανάμεσα στον σκελετό και τον λαιμό.

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις. Καλές μας βόλτες

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Να υποθέσω ότι έκανες χύμα την αλλαγή από ανάρτηση σε
σταθερό πηρούνι χωρίς να μετρήσεις την απόσταση από
το κάτω ποτήρι μέχρι το κέντρο του άξονα;

tsompanos
Απών/απούσα

Σωστά υποθέτεις.

Που θα πάει, κάποια στιγμή θα φέρω το ποδήλατο στα μέτρα μου.

vlkr
Απών/απούσα

Και εχω μεινει με τις ιδιες εντυπωσεις.ειπα στον μαστορα οτι δεν θελω να αλλαξει το υψος του τιμονιου και το προσεξε.
Ειναι η καλυτερη αναβαθμιση!

Nils
Εικόνα Nils
Απών/απούσα

Θα ηθελα να ρωτησω με τη σειρα μου κατι σχετικο με το θεμα χωρις να ανοιγω καινουργιο thread
Το λοιπον αποφασισα στο κατι μεταξυ τρεκινγκ μτβ ποδηλατο μου να του βαλω μια σταθερη αναρτηση , βρηκα αυτη σε σχετικα καλη τιμη , χωρις να ξεφφευγω με τις surly στα 80 ευρω

http://www.sportundtechnik24.de/Gabel-26-A-Head-Muesing-MTB-starr-schwar...

Σχεδον ολα ειναι συμβατα με μηκος χωρις να αλλαξει γεωμετρια , συμβατοτητα ahead , μηκος steerer ολα οκ μεχρι εδω... αλλα αυτο που με προβληματιζει , μπορει να πω και βλακεια , συγχωρεστε με ...ειναι στην περιγραφη , και μετα απο μεταφραση το konusitz - cone seat ειναι 30 χιλ. Δηλαδη ειναι το σημειο που ακουμπαει - εφαπτεται το πηρουνι με τα εξωτερικα κατω ποτηρια ??? Αυτη ειναι στανταρ διασταση , ή αναλογα με το τυπο του ποδηλατου διαφερει ??? Θα εχω καποιο προβλημα συμβατοτητας αν λεω αν , ακομα δεν εχω κανει μετρηση , το σημειο που προανεφερα στα κατω ποτγρια ειναι μεγαλυτερο ?
Ευχαριστω πολυ εκ των προτερων για τα φωτα σας

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Σταύροοοοο!!!!
Όλα καλά?
Μη βιαστείς. Νομίζω υπάρχει σε κάποιο μαγαζί ένα αντίστοιχο 26αρι πιρούνι cro-mo στα 20 ευρώ.
Έχει κολλήσεις το μυαλό μου. Θα το βρω να στο στείλω.

edit: Το βρήκα, για δες μήπως σου κάνει?
http://www.bike-mailorder.de/Bike-Teile/Gabel/Starrgabel/Starrgabel-26-Z...

edit2: Τώρα που το βλέπω καλύτερα, παρατηρώ ότι αυτό που θες είναι πολύ φαρδύ κάτω από το κούτελο. Μήπως το 30 αναφέρεται στην εξωτερική διάμετρο?
Όπως το ξανασκέφτομαι, 30 κορώνα δεν μπορεί να έχει, αφού η εσωτερική διάμετρος στο κούτελο είναι 28,6.
Οπότε μήπως έχει στάνταρ κορώνα αλλά η βάση του είναι 30 για αισθητικούς λόγους (π.χ. integrated ποτήρια σε αλουμινένιο σκελετό)?

Σε τι σκελετό θες να το βάλεις?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...πολλα χαιρετισματα απο μακρια, και αμποτες κι απο κοντα.
Αν καταλαβαινω καλα, προκειται για πηρουνι που θα αντικαταστησει πηρουνι με αναρτηση, δηλαδη χρειαζεται καποιο "ξερο" πηρουνι, το οποιο ομως θα ειναι suspension corrected.
Αυτο που παρατιθεται απο τον Nils (Holgersson), ειναι suspension corrected:
Στα χαρακτηριστικα του αναφερεται οτι (ο λαιμος του) ειναι διαστασης 1 1/8", τυπου A-head δηλαδη, πραγμα που σημαινει οτι η διαμετρος του λαιμου του πηρουνιου στο κατωτατο σημειο του (εκει δηλαδη που παταει το κατωποτηρο), ειναι 30 χλστ.
Στα πηρουνια τυπου A-head 1 1/8", τα 30 χλστ. ειναι standard διασταση. Τυποποιημενη δηλαδη.
Οποτε μπορεις να το τοποθετησεις στο ποδηλατο σου, αν ο σκελετος του φοραει ηδη πηρουνι με αναρτηση τυπου A-head 1 1/8".

Το πηρουνι που παρατιθεται απο τον vasscot, ειναι μεν A-head διαστασης 1 1/8", αλλα δεν ειναι suspension corrected.
Πληροφοριακα:
Ολα τα πηρουνια τυπου A-head 1 1/8", εχουν λαιμο εξωτερικης διαμετρου 28,6 χλστ. στο τμημα απο την κορυφη, μεχρι λιγο πριν το σημειο που τοποθετειται το κατωπότηρο.
Κατω-κατω ομως, εκει που τοποθετειται/παταει το κατωποτηρο, εχουν ελαφρα μεγαλυτερη διαμετρο, και συγκεκριμενα ακριβως 30 χιλιοστα.
Το ιδιο ισχυει και για τα πηρουνια διαστασης 1 1/8" τα οποια ομως δεν ειναι τυπου A-head, αλλα βιδωτα. (Ηταν ο μεσοβεζικος τυπος, μεταξυ 1" βιδωτο, και 1 1/8" A-head).
Και παλι πολλα χαιρετισματα!!

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τη διόρθωση...

Nils
Εικόνα Nils
Απών/απούσα

@ Vasscot Βασιλη μου ολα καλα απο εδω στα ξενα...!!! :-) σε ευχαριστω για το ενδιαφερον σου και τηνα απαντηση σου , το πηρουνι θα το βαλω σε ενα ποδηλατο τυπο κατι μεταξυ μτβ και τρεκινγκ που κυκλοφορω εδω και περιπου 2 χρονια και πλεον η αναρτηση (βλεπε suntour xct xcr κατι τετοιο τεσπα) που εχει φανταζει απο διακοσμιτικη εως αχρηστη ...
@ Colombus discovers cromoly etc etc παρα μα παρα πολλα χαιρετησματα στελνω ,τις καλυτερες και θερμοτερες ευχες μου για τα παντα, μου λειπετε πολυ...!!! ;-) :-) , τωρα περι των τεχνικων θεματων της επεξηγησης και της αναλυσης το ευχαριστω φανταζει πολυ μικρο , οτι και να πω ειναι λιγο -μικρο...οπως παντα αναλυτικοτατος περιγραφικοτατος και ολα τα -οτατος.... ελπιζω να τα πουμε συντομα απο κοντα και να υπαρχουν αφθονες παγωμενες φιξ...

Για την ιστορια και το αρχειο παραθετω και την απαντηση που μου εστειλαν απο το καταστημα ( πολυ εξυπηρετικοι και συνεργασιμοι)

Hello and thank you  for your question. Konusitz 30mm means the diameter of a steelring for the beerings. The shaft diameter has a standard dimension of 1 1/8". There is no problem with the compatibility or special dimensions.

contact