Κράνη - μην κάνετε τόσο πολύ του κεφαλιού σας!

57 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Εδώ στο podilates.gr βλέπω σε κάποιες βόλτες ένα δάχτυλο να δείχνει με αυστηρό νουθεσιακό στυλ κατηγόρου "όποιος έρθει χωρίς κράνος, δεν θα τον παίξουμε", ενώ ως συνήθως, μπορείς να δεις να υπάρχει πλεόνασμα ανθρωπιστικής αλληλεγγύης (sic) στον μη φέροντα κράνος εις την κεφαλή του, λέγοντας "βάλε κράνος!".

Βλέπω καμιά φορά κάποιους να φοράνε κράνος, εντελώς κλεισμένους στον προστατευμένο κόσμο τους, μετατρέποντας την ποδηλασία σε μια διαδικασία χοντροκομμένου χειρουργείου, ενός μη-μου-άπτου και τον πωπό μου πρώτα ποδηλάτη, ενός ποδηλάτη κυριολεκτικά... καπελωμένου. Εμπρός μαρς! Ξεκινάω και εγώ την παράθεσή μου:

Κρατώντας υπόψιν ότι εκτός από την κάφρικη συμπεριφορά στους δρόμους, δεν είναι το ποδήλατο το επικίνδυνο για τον ποδηλάτη, αλλά τα μηχανοκίνητα για τον ποδηλάτη, όταν φοράμε κράνος:

  1. Οι οδηγοί μηχανοκίνητων περνάνε πιο κοντά, καθώς οι ποδηλάτες μοιάζουν λιγότερο ευάλωτοι.
  2. Το μέγεθος του κεφαλιού αυξάνεται, άρα και οι πιθανότητες να χτυπήσει στο κακό σημείο - π.χ. αυτοκίνητο.
  3. (*) Το βάρος του κεφαλιού μας αυξάνεται, αλλάζοντας την μηχανική κατάσταση ισορροπίας του αναβάτη, από το ψηλότερο σημείο της μάλιστα.
  4. Οι ποδηλάτες νοιώθουν πιο ασφαλείς και παίρνουν πιο πολλά ρίσκα.
  5. Στατιστικές έδειξαν ότι η αύξηση της χρήσης του κράνους έφερε αύξηση στους τραυματισμούς στα κεφάλια. Οι χώρες με τους περισσότερους κρανοφόρους ποδηλάτες έχουν και τους περισσότερους τραυματισμούς στα κεφάλια.
  6. (*) Το κράνος μειώνει την γενικότερη αίσθηση του δρόμου που έχεις όταν οδηγείς. Άρα δεν είσαι το ίδιο προβλεπτικός / αποτελεσματικός στην οδήγησή σου και άρα είσαι πιο επιρρεπής στα ατυχήματα. Για παράδειγμα ακούς λιγότερο, ενώ εσύ ο ίδιος δεν παράγεις θόρυβο. Επίσης βλέπεις και λιγότερο, μειώνεται το οπτικό σου πεδίο.
  7. Η σύσταση νόμου για υποχρεωτικό κράνος, λειτουργεί τελικά αποτρεπτικά στην χρήση ποδηλάτου καθώς επιπρόσθετα δημιουργεί έναν φόβο για το ποδήλατο. Μάλιστα, προφανώς για να κινηθούν θα περάσουν στην μηχανοκίνηση αντί του ποδηλάτου. Και πάλι εδώ στατιστικές το επιβεβαιώνουν αυτό. Και τελικά, αν οι δρόμοι είχαν περισσότερους ποδηλάτες θα ήταν ασφαλέστεροι από τώρα που έχουν περισσότερους μηχανοκινούμενους οδηγούς.
  8. Και κάτι ενδιαφέρον για αυτήν που έφτιαξε το ερωτηματολόγιο: σε μερικά μέρη, η αστυνομία χρησιμοποιεί το νόμο για τα κράνη στο ποδήλατο ρατσιστικά, δηλαδή 'την πέφτει' ευκολότερα σε μειονότητες και μάλιστα σε παιδιά, πατώντας πάνω σε τέτοιους νόμους.
  9. Το βάρος πέφτει τελικά στο κράνος και όχι στο μεγάλο πρόβλημα που είναι οι μηχανοκινούμενα κατειλημμένοι δρόμοι.

(*) Αυτά με αστερίσκο είναι (και;) δική μου παρατήρηση.

Είναι άραγε το κεφάλι το σημαντικότερο όργανο στον άνθρωπο; Μήπως τα πνευμόνια -για παράδειγμα- δεν είναι; Μήπως μετά το κράνος να περάσουμε και στην χρήση πανοπλίας; Εγώ προσωπικά όσες φορές (λίγες) έχω πέσει και έχω χτυπήσει ποτέ δεν έπαθα κάτι στο κεφάλι. Όμως την πιο σοβαρή που έπεσα, χτύπησα πολύ άσχημα στο πνευμόνι μου (πνευμονοθώρακας από σπασμένο πλευρό) ενώ ύστερα από λίγα χρόνια, ακόμα έχω πόνους σε όλο το σώμα μου κατά καιρούς. Το κεφάλι μου όμως, το οποίο είχε κάποιες εκδορές, μετά από αυτό το πολύ δυνατό ατύχημα, είναι μια χαρά.

Αυτά είναι λίγα που μπορούν να γραφούν κατά της χρήσης του κράνους, ή έστω της ενασχόλησης με την μη χρήση του κράνους στα ποδήλατα, αφήνοντας έξω πλείστα όλα όπως στατιστικές όπου οι τραυματισμοί στο κεφάλι αφορούν περισσότερο τους πεζούς, ή άλλους που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του κράνους στις εσωτερικές αιμορραγίες του κεφαλιού κ.α.

Μερικές πηγές από όπου μετέφρασα μέρος του παραπάνω, ή απλά για διάβασμα και σκέψη (χωρίς να φοράτε κράνος ταυτόχρονα κατά προτίμηση):

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Και μένα μου κακοφαίνεται η υποχρεωτική χρήση κράνους σε βόλτες. Κάποιος που δεν έχει κράνος μπορεί να μάθει για κράνη και να συνηθίσει τα κράνη από άλλους ποδηλάτες σε βόλτες. Επομένως αν η βόλτα διώχνει κάποιον χωρίς κράνος, τον αφήνει να ποδηλατεί χωρίς κράνος μόνος του.

Για μενα, το σημαντικότερο επιχείρημα κατά της υποχρεωτικής χρήσης κράνους είναι το 7: Διώχνει κόσμο από το ποδήλατο, επομένως ποδηλατούν λιγότεροι, επομένως είναι λιγότερο ασφαλείς όλοι οι ποδηλάτες, ακόμα και αυτοί που φοράνε κράνος. Στατιστικά στοιχεία υπάρχουν και για την Ελλάδα. Όι θάνατοι ποδηλατών σε τροχαία ατυχήματα παραμένουν σταθεροί τα τελευταία χρόνια στα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ (statistics.gr), όσο έχω δει στοιχεία. Κυμαίνονται στους 20-22 θανάτους το χρόνο, παρόλο που οι ποδηλάτες αυξάνονται κάθε χρόνο. Επομένως η ποδηλασία γίνεται πιο ασφαλής.

Έχω την εντύπωση οτι αυξάνεται η χρήση του κράνους. Πολλοί ποδηλάτες φοράνε κράνος, κι ας μην είναι υποχρεωτικό. Αρκετούς νόμους δεν έχουμε που δεν εφαρμόζονται; Γιατί να προσθέσουμε και άλλους;

Για τα άλλα επιχειρήματα:

to wrote:
Οι οδηγοί μηχανοκίνητων περνάνε πιο κοντά, καθώς οι ποδηλάτες μοιάζουν λιγότερο ευάλωτοι.
Οι οδηγοί σέβονται περισσότερο αυτόν που δείχνει οτι προσέχει το κεφάλι του, φορώντας κράνος.
to wrote:
Το μέγεθος του κεφαλιού αυξάνεται, άρα και οι πιθανότητες να χτυπήσει στο κακό σημείο - π.χ. αυτοκίνητο.
Το μέγεθος του κεφαλιού αυξάνεται, άρα γίνεται πιο ορατό από τους οδηγούς.
to wrote:
Το βάρος του κεφαλιού μας αυξάνεται, αλλάζοντας την μηχανική κατάσταση ισορροπίας του αναβάτη, από το ψηλότερο σημείο της μάλιστα.
Στη δική μου περίπτωση, το βάρος του κράνους αντισταθμίζει το βάρος που χάνει το κεφάλι μου επειδή αδειάζει σιγά-σιγά και χάνω και μαλλιά, επομένως η μηχανική κατάσταση ισορροπίας μου παραμένει στα ίσια της. Τι άλλο να απαντήσει κανείς; Οι αθλητές δηλαδή που φοράνε κράνη, είναι ανισόρροποι;
to wrote:
Οι ποδηλάτες νοιώθουν πιο ασφαλείς και παίρνουν πιο πολλά ρίσκα.
Βγαίνουν δηλαδή έξω και κάνουν ποδήλατο.
to wrote:
Στατιστικές έδειξαν ότι η αύξηση της χρήσης του κράνους έφερε αύξηση στους τραυματισμούς στα κεφάλια. Οι χώρες με τους περισσότερους κρανοφόρους ποδηλάτες έχουν και τους περισσότερους τραυματισμούς στα κεφάλια.
Οι χώρες με τους περισσότερους κρανοφόρους ποδηλάτες είναι οι χώρες με τις λιγότερες υποδομές για ποδήλατο, επομένως είναι φυσικό να έχουν τους περισσότερους τραυματισμούς. Οι στατιστικές πρέπει να συγκρίνουν ποδηλάτες με/χωρίς κράνος στις ίδιες συνθήκες.
to wrote:
Το κράνος μειώνει την γενικότερη αίσθηση του δρόμου που έχεις όταν οδηγείς. Άρα δεν είσαι το ίδιο προβλεπτικός / αποτελεσματικός στην οδήγησή σου και άρα είσαι πιο επιρρεπής στα ατυχήματα. Για παράδειγμα ακούς λιγότερο, ενώ εσύ ο ίδιος δεν παράγεις θόρυβο. Επίσης βλέπεις και λιγότερο, μειώνεται το οπτικό σου πεδίο.
Ακούω λιγότερο αν φοράω σκουφί για το κρύο, όχι τόσο με το κράνος. Παρόλα αυτά προτιμώ να είμαι πιο άνετος (ζεστός) παρά να ακούω περισσότερο. Το ίδιο με τους οδηγούς αυτοκινήτων. Οι στατιστικές των πωλήσεων δείχνουν οτι οι οδηγοί προτιμούν να είναι σε κλειστό αυτοκίνητο και να ακούνε λιγότερο, παρά να είναι σε ανοιχτό αμάξι, χωρίς σκεπή, παράθυρα ή πόρτες.

xifias
Απών/απούσα

το αν θα βαλεις κρανος ειναι υποκειμενικο,για μενα οχι οτι θα σε σωσει εντελως,αλλα αν ηταν να σκασεις με τη κεφαλα σου σε ενα κρασπεδο/καπω/παρμπριζ/κλπ κ να μεινεις σεκος ισως με κρανος εχεις κ 2-3 πιθανοτητες παραπανω να ξανακαβαλησεις.

πχ https://www.youtube.com/watch?v=b9yL5usLFgY

ο φιλος με το πατινι του δε νομιζω να μας ξαναμιλαγε μετα απο αυτο.

κ θα πει κανεις οτι στο σκειτ δε χρειαζεται το κρανος,σιγα!

στο διαταυτα.μη το πας μακρυα,σε ενα ντουλαπι κοπανας κ την ακους.
ναι το κεφαλι σου ειναι το πιο σημαντικο μερος γιατι εκτος οτι φιλοξενει την προσωπικοτητα σου,μηχανικα εχει ασημαντες δυνατοτητες προστασιας κ επιδιορθωσης.ειναι σκετο κοκκαλο με fragile περιεχομενο.

ναι περνεις ρισκα κ εισαι πιο αποφασιστικος αρα κ πιο συντομος οταν χρειαστει.
φαινεσαι περισοτερο,κ σε σεβονται λογω του κρανους,δειχνεις υπευθυνος κ οχι ενας παρταλος που καβαλησε το ποδηλατο του γυμνασιου με το τζην.θα σου κανουν χωρο.

κ τα πνευμονια ειναι πολυ σημαντικα,εντουτοις οι ανθρωποι καπνιζουν,κ ειναι κ δεσμιοι αυτης της μλκιας τους.ο καθενας διαλεγει την πορεια του.

Marinhs
Εικόνα Marinhs
Απών/απούσα

Το κρανάκι είναι για τις καγκουριές...(μτβ σε βουνά, για τους δρομίσιους που πηγαίνουν φέτες στους δρόμους).

Τώρα να πάς μια απλή βόλτα, έστω και για ψώνια...Δεν νομίζω πως είναι απαραίτητο...
Εκτός και αν είσαι χ3στης και φοράς φούλ φέϊς καβαλώντας τα πεζοδρόμια, αντί να πηγαίνεις απο το δρόμο (το 'χω δεί και αυτό).

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Marinhs wrote:
Τώρα να πάς μια απλή βόλτα, έστω και για ψώνια...Δεν νομίζω πως είναι απαραίτητο...
Εκτός και αν είσαι χ3στης και φοράς φούλ φέϊς καβαλώντας τα πεζοδρόμια, αντί να πηγαίνεις απο το δρόμο (το 'χω δεί και αυτό).

Κάποτε ήταν μαγκιά να μην φοράνε ζώνη στα αμάξια και ορισμένοι οδηγοί μάλιστα θίγονταν αν έβαζαν ζώνη οι επιβάτες...

Δεν πειράζει. Κάποιοι θα το μάθουν με το σκληρό τρόπο. Εξέλιξη λέγεται.

Stel10s
Απών/απούσα

Filopodaros:
"Για μενα, το σημαντικότερο επιχείρημα κατά της υποχρεωτικής χρήσης κράνους είναι το 7: Διώχνει κόσμο από το ποδήλατο, επομένως ποδηλατούν λιγότεροι, επομένως είναι λιγότερο ασφαλείς όλοι οι ποδηλάτες, ακόμα και αυτοί που φοράνε κράνος. Στατιστικά στοιχεία υπάρχουν και για την Ελλάδα. Όι θάνατοι ποδηλατών σε τροχαία ατυχήματα παραμένουν σταθεροί τα τελευταία χρόνια στα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ (statistics.gr), όσο έχω δει στοιχεία. Κυμαίνονται στους 20-22 θανάτους το χρόνο, παρόλο που οι ποδηλάτες αυξάνονται κάθε χρόνο. Επομένως η ποδηλασία γίνεται πιο ασφαλής."

Επισης απο την μειωση της ποδηλασιας λογω κρανους, εχουμε πολυ περισσότερα εμφραγματα κλπ. Με λιγα λογια εχουμε περισοτερους θανατους λογω της μειωσης της ασκησης παρα απο τα μετρημένα στα δακτυλα περιστατικα που ισως μπορούσε να γλυτωσει το κρανος.

Και οι πεζοι αν φοραγαν κρανος θα γλιτώναμε ποιο πολλα θανατηφορα ατυχηματα, αλλα ο κοσμος δεν θα περπατουσε τοσο πια.
Η ποδηλασια στην οικονομια

Stel10s
Απών/απούσα

Κρανος στο αυτοκινητο

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

για συμπληρωση το παρακατω βιντεο:

Mikael Colville-Andersen
"Why We Shouldn’t Bike with a Helmet",
ΤEDx Copenhagen
http://www.youtube.com/watch?v=07o-TASvIxY

απο μια ολοκληρη συζητηση που ειχε γινει πισω στο 2010 απο ενα ποστ του/της Tzamilia: http://www.podilates.gr/node/12878
(το βιντεο στο ποστ του 2010 δεν υπαρχει πια αλλα ηταν αυτο που εβαλα πιο πανω).
...
για εμπλουτισμο της συζητησης.
...
αντιγραφω τμημα απο το σχολιο που ειχα γραψει τοτε για αυτο το βιντεο:

Ένα εξαιρετικό κομμάτι της διάλεξης του Mikael Colville-Andersen είναι αυτό που προτείνει την αποτρεπτική διαφήμιση εναντίον της επιθετικότητας των αυτοκινητιστών αντι για την φοβική διαφήμιση για αυτοπροστασία των ποδηλατών και των πεζών.
Πόσο προφανής είναι η προτροπή προς τους αυτοκινητιστές: "Παρακαλούμε μην σκοτώσετε ή ακρωτηριάσετε κάποιον πεζό ή ποδηλάτη με το αυτοκίνητό σας σήμερα!".

Teo49080
Απών/απούσα

Φοράω το κράνος καθημερινά και το εχω συνηθίσει.
Δεν μου προσθέτει βάρος ή αυτοπεποιθηση απλά το φοραω.
ο καθένας κάνει ό,τι θέλει στην προκειμένη περίπτωση και σιγουρα η υποχρεωτικη εφαρμογή δεν θα σώσει κανέναν.
Απλά επειδή αναφερθηκαν κάποια ποσοστα ας έχουν υπόψιν καποιοι ότι πρόκειται για ανθρωπινες ζωές.
Εγώ λοιπόν είμαι υπέρμαχος της χρήσης και το μεταδιδω και στο παιδί μου.

Και ενα τελευταίο.
Μην συγχέουμε την παθητική ασφάλεια με την οδική παιδεία.

frigo
Απών/απούσα

Θου Βου wrote:

Κάποτε ήταν μαγκιά να μην φοράνε ζώνη στα αμάξια και ορισμένοι οδηγοί μάλιστα θίγονταν αν έβαζαν ζώνη οι επιβάτες...

Δεν πειράζει. Κάποιοι θα το μάθουν με το σκληρό τρόπο. Εξέλιξη λέγεται.

Πω, πω ρε φιλε!!
Πρεπει να χαρηκες πολυ ,οταν ενεσκηψε το aids..

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

frigo wrote:
Θου Βου wrote:

Κάποτε ήταν μαγκιά να μην φοράνε ζώνη στα αμάξια και ορισμένοι οδηγοί μάλιστα θίγονταν αν έβαζαν ζώνη οι επιβάτες...

Δεν πειράζει. Κάποιοι θα το μάθουν με το σκληρό τρόπο. Εξέλιξη λέγεται.

Πω, πω ρε φιλε!!
Πρεπει να χαρηκες πολυ ,οταν ενεσκηψε το aids..

Όχι, καθόλου. Και δεν έχει και καμία σχέση η σύγκριση.
Το θέμα είναι γιατί να χαλάμε τις καρδιές μας και το χρόνο μας για να αναλύουμε τα προφανή; Ας πληροφορήσουμε τον καθένα για τους κινδύνους και μετά ας κάνει ότι γουστάρει.

Ας κάνει ότι θέλει με τη ζωή του αρκεί να μην μπλέξει εμένα (π.χ. να μην σκάσει πάνω στο αμάξι μου μη φορώντας κράνος και μείνει στον τόπο)

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να πείσω τον οποιοδήποτε για το σωστό ή το λογικό. Δικιά του είναι η ζωή και η τελική απόφαση.

frigo
Απών/απούσα

Απλα απο τη διατυπωση σου προεκυπτε ενα "καλα να παθουν".Βαρια κουβεντα..
Να ενημερωνουμε, να αναλυουμε , να πληροφορουμε χωρις να χαλαμε τις καρδιες μας,
δινοντας στον αλλο τη δυνατοτητα να κανει συνειδητη επιλογη.Αυτη ειναι η ανταμοιβη του χρονου μας: η συνειδητη επιλογη .Δεν πρεπει να μας χαλαει αν η επιλογη του ειναι η αντιθετη της δικης μας.Οσο καλη ειναι η δικη μας αλλο τοσο ειναι και η, προσαρμοσμενη στις δικες του ιδιαιτεροτητες, δικη του. Αν ολοι ειμασταν ιδιοι, θα αυτοκτονουσαμε απο ανια (ή απελπισια ).

Υγ το εχω αναφερει καπου,οτι φοραω παντα κρανος.
Πριν ενα χρονο δεν φοραγα, μεχρι που ειδα τρια-τεσσερα φιλων ραγισμενα,
δυο φιλους να πεφτουν στο πουθενα χωρις εμφανη (κεινη τη στιγμη)λογο,
ενα φιλο να ειναι ημιαναισθητος για κανα δυο λεπτα απο εντο
σε λακουβα (φορουσε κρανος τη γλυτωσε μονο με ραγισμα στο χερι).
Οποτε..

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, όχι στην υποχρεωτική χρήση κράνους για τα ποδήλατα.
Όποιος θέλει, αν θέλει, όποτε θέλει.
Συμφωνούμε 101%.

Αλλά στην βόλτα μου, που την διοργανώνω εγώ και η παρέα μου, και θέλω να πάω για ποδήλατο και όχι να μαζεύω χυμένα μυαλά από την άσφαλτο, όποιος θέλει να με / μας ακολουθήσει ΘΑ ΦΟΡΑΕΙ ΚΡΑΝΟΣ.
Αν δεν θέλει, κανένα πρόβλημα. Ο δρόμος είναι ανοικτός και ελεύθερος για τον καθένα. Η βόλτα της παρέας μυο είναι για ποδηλάτες που φορούν ΚΡΑΝΟΣ.
Δεν βλέπω κάτι παράλογο.

Επίσης, αν θα ποδηλατίσουμε και μετά την Δύση του ήλιου, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ φωτάκια (τα πίσω σταθερά, όχι σε flash mode) και να φοράς ανακλαστικό γιλέκο.
Επίσης θα πρέπει να κουβαλάς τρόμπα και σαμπρέλα. Αν πάθεις φουιτ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ (κοινώς, θα σου αλλάξουμε σαμπρέλα σε dt) αλλά ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΤΡΟΜΠΑ ΚΑΙ ΣΑΜΠΡΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΣΟΥ.

ΑΥΤΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ (μαζί με τον ρυθμό της βόλτας, τον καιρό και την απόσταση) είναι γνωστές σε όλους ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ. Αν συμφωνείς, έλα. Αν δεν συμφωνείς, μπορείς να επιλέξεις μια από τις 1545 άλλες βόλτες ή να πας μόνος σου / με την παρέα σου και ευχαρίστως να σε χαιρετίσουμε όταν διασταυρωθούμε.

ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ακόμα και για αποφοίτους δημοτικού....

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

.....όταν αποφάσισε να καθίσει να γράψει ένα τέτοιο κείμενο, αλλά τόσο ο to όσο και όλοι όσοι συμμετέχουμε με τις απαντήσεις μας, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το site δεν το διαβάζουν μόνο ενήλικοι αλλά το διαβάζουν και ανήλικοι που κυκλοφορούν με το ποδήλατό τους και συμβάλλουμε κατά κάποιο τρόπο στο να διαμορφώσουν άποψη.

Κατά τα λοιπά συμφωνώ με το RockaRolla και με τον Φανερό Πράκτωρ και αν ήθελα να επαυξήσω θα έλεγα κάτι που είχε πει ένας συνποδηλάτης που αυτή τη στιγμή μου διαφεύγει το όνομα: Το κράνος το φοράμε όταν έχουμε να προστατέψουμε κάτι.

Από την άλλη, το κράνος δεν σε κάνει άτρωτο. Το έχεις απλά για τη στιγμή που ΔΕΝ μπορείς να προβλέψεις κάποια κατάσταση. Προς απογοήτευση αυτών που έχουν υπερ-αυτοπεποίθηση για την οδηγική τους συμπεριφορά και την προσδοκία ότι θα έχουν για πάντα τον έλεγχο, υπάρχουν και τέτοιες στιγμές. Δεν συμβαίνουν καθημερινά, συμβαίνουν όμως.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

@RockaRolla Πώς ακριβώς θα εμποδίσεις κάποιον χωρίς κράνος να σε ακολουθήσει στη βόλτα σου, όταν αυτή η βόλτα γίνεται σε δημόσιο δρόμο που δεν σου ανήκει;

frigo
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
@RockaRolla Πώς ακριβώς θα εμποδίσεις κάποιον χωρίς κράνος να σε ακολουθήσει στη βόλτα σου, όταν αυτή η βόλτα γίνεται σε δημόσιο δρόμο που δεν σου ανήκει;

Καλη ερωτηση αν και η πιο προβλεψιμη απαντηση θα ειναι να μην μπει μεσα στην ομαδα,λες και ο χωρος που καταλαμβανει η ομαδα ειναι ιδιωτικος.. ή οτι
η ομαδα αποτελει πομπη! Αλλο εφευρημα (του φρινταυ) και τουτο.

tkant wrote:
Το κράνος το φοράμε όταν έχουμε να προστατέψουμε κάτι.

Παλιο και απο αποψη ισχυος φθηνο επιχειρημα.Σιγουρα σε αδικει καθ'οσον εχεις δωσει αλλου επιπεδου δειγματα γραφης.

Roca βγαζεις μεσα απο το συγκεκριμενο κειμενο μια νοοτροπια, μια αυταρχικοτητα
που απο την εικονα που ειχα απο αλλα κειμενα σου ,θα ελεγα οτι ειναι ξενη προς
το πνευμα σου.πχ
"Αλλά στην βόλτα μου, που την διοργανώνω εγώ και η παρέα μου, και θέλω να πάω για ποδήλατο και όχι να μαζεύω χυμένα μυαλά από την άσφαλτο, όποιος θέλει να με / μας ακολουθήσει ΘΑ ΦΟΡΑΕΙ ΚΡΑΝΟΣ." συμπληρωνω :γιατι αν δεν φοραει κρανος και χυθουν τα μυαλα του ,θα μας χαλασει τη βολτα και τη διαθεση.
Η βολτα και η διαθεση πανω απ ολα!.
Πιστευω οτι δεν το εννοεις,ετσι ομως που το εγραψες αυτο προκυπτει.
Υποθετω οτι παρασυρθηκες απο καποιους σουπερ ντουπερ αθλητες του διπλανου
φορουμ των οποιων αγαπημενη φραση, οταν αναφερονται στην αναγκαιοτητα του κρανους, ειναι-αν θυμαμαι καλα- "γιατι να μαζευω τα χυμενα μυαλα σου".
Οποιος εχει εμπλακει με αθλητισμο και αθλητες υψηλου επιπεδου ξερει οτι,
δυσκολευομαι να το πω ,να, κατα tkant δεν το χρειαζονται και πολυ το κρανος.

Επισης τρομπα και σαμπρελα.Τη σαμπρελα το καταλαβαινω την τρομπα γιατι?
Δεκα ποδηλατα δεκα τρομπες???????? Ή οποιος δεν κουβαλαει τρομπα πιανει τους αλλους ντε και καλα μαλακες? Δυο αντε τρεις θα εφταναν.Ξερω αυτοι ειναι οι κανονες, και στο στρατο καπως ετσι ηταν.
Ο hydrovios (Β.Α.) μελος των μπλε ειχε ενα σοβαρο ατυχημα (αποτέλεσμα αυτού, συντριπτικό κάταγμα κνημης περώνης,ράγισμα έξι πλευρών και ελαφρύς τραυματισμός του πνεύμονα,και κάταγμα ζυγοματικού)με μια ομαδα στα λιμανακια λιγους μηνες πριν.Τον πηρε μια ριπη αερα και τον εριξε στο αντιθετο ρευμα οπου παρασυρθηκε απο αντιθετως κινουμενο αυτοκινητο.Πολυτραυματιας που ευτυχως διεφυγε και αναρρωνει.
Τον ρολλο που επαιξαν οι 50mm προφιλ ζαντες στο ατυχημα ολοι τον αναγνωριζουν.
Αν και θα το περιμενα απο μια ομαδα που κινειται στα λιμανακια, δεν ανεφερες
καποιο "απαγορευεται" για υψηλου προφιλ ζαντες ως ακρως επικινδυνες σε περιπτωσεις ισχυρου πλευρικου αερα.
Θα πεις "αν δεν φορουσε κρανος ισως ηταν νεκρος" ,θα συμφωνησω αλλα και συ θα
συμφωνησεις οτι αν δεν ειχε τις 50αρες κατα 99,99% δεν θα ειχε βρεθει στο αντιθετο ρευμα.
Τι θελω να πω? Οτι υπαρχουν και αλλοι εντοπισμενοι σοβαροι παραγοντες προκλησης
ατυχηματος αλλα ολοι ειμαστε κολλημενοι με το ψευδοδιλλημα "κρανος ή οχι?".

Κλεινοντας ,θα περιμενα απο εσενα μια προσεγγιση του τυπου
"Επειδη η ομαδα παει γρηγορα,με σχηματισμο που ευνοει τη ταχυτητα αλλα πιθανως αυξανει τον κινδυνο ,το λαθος του ενος μπορει να οδηγησει στον τραυματισμο αλλων.
Επειδη καθε μελος της ομαδας νιωθει και ειναι υπευθυνο για την σωματικη ακεραιοτητα των υπολοιπων και -ως εκ τουτου- δεν θελει να γινει αιτια σοβαρου τραυματισμου φιλου,το κρανος ειναι απαραιτητη προυποθεση για την συμμετοχη".
Οχι "χυμενα μυαλα " κλπ δεν νομιζω οτι σε αδικει,σε αδικει.

Ελεγα καποια στιγμη να δοκιμασω με τους μπλε.Και κρανος φοραω,και φαν του γιλεκου τη νυκτα ειμαι και το φωτακι στην αναγκη θα το πατησω μονιμα αναμενο,και σερβιετες αν ειναι μακρυνη η διαδρομη θα βαλω κλπκλπ
Για να παω ομως με μια ομαδα θα πρεπει να τους θεωρω εν δυναμει φιλους ,τους αυταρχικους συγγνωμη δεν τους θεωρω τετοιους.Ο λογος απλος: ο αυταρχικος δεν ειναι τετοιος μονο σε ενα τομεα αλλα σε πολλους.
Αν σε εκφραζει η προσεγγιση που εγραψα , καλυτερα απο τα "μυαλα"κλπ
πες το ωστε να ελπιζω οτι καποτε.. κλπκλπ

tkant και roca, οτι εγραψα το εγραψα με πραγματικα φιλικη διαθεση απουσια
προθεσεως να σας θιξω.Ελπιζω να μην παρεξηγηθω..

ΥΓ μολις τωρα εκανε δυο σεισμους μικρης διαρκειας, ουφ..

Marinhs
Εικόνα Marinhs
Απών/απούσα

Τι να πώ....
Και εμένα αυτό το "ΘΑ ΦΟΡΑΕΙ ΚΡΑΝΟΣ" μου φαίνεται κάπως...

Δεν καταλαβαίνω γιατί ώρες ώρες είναι επιβλητική η χρήση του κράνους.

Για εμένα είναι λογικό να φορέσω κράνος:

  • Όταν θα πάω για προπόνησούλα με την κούρσα σε δρόμο(θέλω να έχω ένα επιπλέον μέσο προστασίας, παρόλο που δεν νομίζω ότι θα με πολυ σώσει).
  • Αν είχα μτβ και έκανα καγκουριές στα δάση, εννοείται ότι θα το φόραγα και είμαι σίγουρος ότι θα με προστάτευε.
  • Άν χρησιμοποιούσα το ποδήλατο μου για αστική μετακίνηση στην Αθήνα (που υπάρχουν πιθανότητες να γίνει μ@λ@κί@)
  • Όταν φέξω, θα έχω ένα λόγο παραπάνω να το φοράω

Δεν θα φορέσω κράνος:

  • Όταν πάω στο μαγαζάκι της γειτονειάς μου 4 τετράγωνα πιο πέρα...
  • Όταν δεν ξέρω να φοράω το κράνος και το φοράω ανάποδα (το έχω δει και αυτό)
  • Άμα δεν έχω πάρει απόφαση να βγω στο δρόμο και καβαλάω πεζοδρόμια (έχω φάει σκάλωμα με αυτό)
  • Άμα πάω Καρδίτσα και χρησιμοποιώ το ποδήλατο για αστική μετακίνηση

Γενικώς δεν είμαι υπέρ του κράνους, όταν δεν είναι απαραίτητο....
Πολύ θα μου άρεσε να βλέπω ποδηλάτες χαλαρούς με καθημερινά ρούχα.
Όχι ρούχα προσαρμοσμένα για την ποδηλασία και ανθρώπους σαν αστακούς με κράνη φώτα απο την κορυφή ώς τα νύχια..
Όταν πηγαίνεις χαλαρά με το ποδήλατο δύσκολα αποτελείς κίνδυνο για τον ίδιο σου τον εαυτό (δεν νομίζω να φάς τουμπέλεο με το κεφάλι και τα χέρια κολλημένα στο τιμόνι). Όπότε σε τέτοιες περιπτώσεις το κράνος δεν είναι απαραίτητο. Έλα όμως που το θέμα είναι ότι το κράνος δεν το φοράμε για εμάς, αλλά γιατί φοβόμαστε τους άλλους...
Δυστυχώς πόλεις όπως η Αθήνα είναι πολύ μακριά ακόμα στο να γίνει φιλική προς τους ποδηλάτες (και όχι μόνο, σε πολλές επαρχιακές πόλεις είναι τα ίδια και χειρότερα). Δεν υπάρχει κυρίως οδηγική συμπεριφορά και ύστερα υποδομές ώστε να ευνοείται η αστική μετακίνηση...

Απο το θέμα που ξεκίνησε κρατάω πιο πολύ το ότι πρέπει να αλλάξει η συμπεριφορά των οδηγών και να γίνει κάτι με τις υποδομές, ώστε να προωθηθεί το ποδήλατο. Όχι να προσπαθούμε εμείς να γίνουμε αστακοί επειδή ξέρουμε ότι η μ@λ@κί@ είναι σίγουρη.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

Γι'αυτό είπα ότι είναι ο καθένας υπεύθυνος των πράξεών του και ας κάνει ότι νομίζει χωρίς πολλά πολλά. Γιατί αλλιώς μπαίνουμε σε ανούσιες και ελαφριού επιπέδου αναλύσεις όπως η/οι παραπάνω.

- Πάω αργά-> δεν χρειάζεται κράνος
- Πάω πιο γρήγορα -> χρειάζεται κράνος
- Πάω στο περίπτερο -> δεν χρειάζεται κράνος
- Πατάω μπανανόφλουδα ενώ πάω στο περίπτερο -> χρειάζεται κράνος
- Δεν είδα την μπανανόφλουδα που πάτησα -> χρειάζομαι γυαλιά και όχι κράνος
κλπ κλπ

Προφανώς το κράνος προστατεύει όπως και η ζώνη στα αμάξια και προφανώς καλό είναι να το φοράμε παντού επειδή δεν ξέρεις τι θα τύχει και πως.

Αν κάποιοι δεν θέλουν να το φοράνε μπορούν απλά να μην το φοράνε. Τώρα οι πολλές αναλύσεις μάλλον είναι για εύρεση δικαιολογιών & για να περνάμε τον χρόνο μας και όχι για ουσία.

Και ο ReckaRolla καλά τα είπε αν και απόλυτα/απότομα. Αν μια παρέα 5-10 φίλων θέλουν να πάνε μια βόλτα, αυτοί που θέλουν να συμμετάσχουν καλό είναι να σέβονται την επιθυμία των πολλών. Στο κάτω κάτω δεν είναι υποχρεωτικές οι συμμετοχές.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το πως θα "εμποδίσεις" κάποιον να χωθεί στη βόλτα σου
είναι το ίδιο εύκολο με το να "εμποδίσεις" κάποιον να
κάτσει στο τραπέζι σου σε μια ταβέρνα.

Προφανώς μιλάμε για την περίπτωση του υπερβλάκα καθώς
ο οποιοσδήποτε μη χαζός όταν ξέρεις ότι δεν θα του δώ-
σουν σαμπρέλες, νερό, φαγητό και βοήθεια γενικότερα,
δεν θα γίνει τσιμπούρι σε αγνώστους οι οποίοι δεν τον
γουστάρουν.

Πάντως το ερώτημα παραμένει, γιατί στραβώνουμε για το
κράνος και δεν στραβώνουμε και για τα υπόλοιπα αυτό-
νόητα όπως φώτα, ανακλαστικό, σαμπρέλες κτλ;

Τα επιχειρήματα έχουν πιάσει πάτο από τη στιγμή που
γράφθηκε η κλασική παπαριά "να φοράνε κράνοι οι πε-
ζοί". Μένει μόνο το επίσης κλασικό "να φοράμε κρά-
νος στην τουαλέτα".

Μεγάλα παιδιά είμαστε, κάνουμε ό,τι καταλαβαίνουμε.

ΥΓ: Για όσους κυκλοφορούν βράδυ χωρίς φώτα με μαύρα
ρούχα, είμαστε οκ ή το θεωρούμε αυτονόητο ότι θα
έπρεπε να έχουν τουλάχιστον ένα φως;

p_george
Απών/απούσα

Δεν εχω πειστει οτι το κρανος στο ποδηλατο θα μου σωσει το κεφαλι,
ενας ποντος φελιζολ δεν προσφερει καμια προστασια απο κρουση παρα μονο σε εκδορες, ειχα διαβασει και σχετικο αρθρο αν το βρω θα το βαλω.
Μην μπερδευουμε το κρανος που φοραμε στις μοτοσυκλετες με αυτα του ποδηλατου γιατι δεν υπαρχει συγκριση.
Σε ποδηλατοβολτες παω μονο οπου η χρηση του ειναι προαιρετικη, ετσι κι αλλιως ολες αναφερουν οτι εμεις οι ιδιοι ειμαστε υπευθυνοι για τον εαυτο μας οτι δεν υπαρχουν οργανωτες (για να μην υπαρξουν ευθυνες) και πρεπει να ειμαστε αυταρκεις, φροντιζω λοιπον να ειμαι αυταρκης και να εχω εγω την δικη μου ευθυνη ολα τα υπολοιπα τα θεωρω υποκριτικα,
πιο επικινδυνοι ειναι συμποδηλατες που ξεχνιουνται η΄ χαζευουν και δεν κρατανε την πορεια τους ριχνωντας οποιον ακολουθει παρα το οποιο χτυπημα των 20 χλμ μεσης ταχυτητας.
Στα brevet ναι το φοραω, στο παιδι μου ναι θα το φορεσω.
Αν ποτε εμπλεκομουν με το αυτοκινητο σε ατυχημα με ποδηλατη, ναι θα ηθελα να ηταν υποχρεωτικο να φοραει ακομα και πανοπλια προκειμενου να μην τραυματιζοταν, μεχρι ομως να ανακαλυφτει τετοια αποδεκτη σε βαρος και συγχρονως ουσιαστικη προστασια δεν νομιζω οτι η χρηση του κρανους πρεπει να ειναι υποχρεωτικη.

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

@Eaglos
Εγώ θεωρώ εξίσου τραγικό ή και χειρότερο από το να μη φοράς κράνος το να είσαι χωρίς φωτισμό το βράδυ. Κινδυνεύεις να σε χτυπήσουν (αμάξια) και κινδυνεύεις να χτυπήσεις και εσύ άλλους που δεν θα σε έχουν δει (πεζούς)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

@P_George
Το αν κάνει δουλειά το κράνος μπορούν να στο επιβεβαιώσουν
δεκάδες ποδηλατες με σπασμένα κράνη. Προχθές ο κολλητός έ-
φαγε εμβολισμό από ταξί. Με 40 πήγαινε ο φίλος, με 70-80
ο ταξιτζής. Άλλαζε σταθμούς στο ράδιο και δεν τον είδα,
13:00 ντάλα μεσημέρι στην Παραλιακή. Το κράνος έσπασε,
το κεφάλι του όχι.

@Πράκτωρ
Το τραγικό είναι ότι μπορεί να γραφθεί ένα κατεβατό αντί-
στοιχες δικαιολογίες ενάντια στο αυτονόητο, το φαίνεσαι
το βράδυ.

Stel10s
Απών/απούσα

Οτι και να γραφουμε και να νομιζουμε (τιποτα μην παιρνεται ως αξιωμα),
υπαρχουν ερευνες-μελετες που να επιβεβαιωνουν-αποδεικνύουν την χρησιμότητα του κρανους σε αστικους ποδηλατες ;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

έχεις μαρτυρίες και πολλά σπασμένα κράνη.

Για άλλες χώρες σίγουρα θα υπάρχουν έρευνες
απλώς το να συγκρίνεις τον "αστικό" της Ολ-
λανδίας με τον "αστικό" της Αττικής δεν έ-
χει νόημα.

Αλλά και πάλι δεν έχει σημασία. Κάνε αυτό
που νομίζεις.

Stel10s
Απών/απούσα

Δεν εχω κανενα κόλλημα να φορεσω ή οχι κρανος. Αν αυριο ανακαλυπταν ενα κρανος ποδηλατικο που να προστάτευε οπως των μηχανων και αεριζομενο ελαφρυ οσο τα ποδηλατικα, να εισαι σιγουρος οτι θα το αγοραζα-φοραγα και ας ηταν πανακριβο.

Αλλα επανέρχομαι στο ερωτημα μου:
Υπαρχουν ερευνες-μελετες που να επιβεβαιωνουν-αποδεικνύουν την χρησιμότητα του κρανους σε αστικους ποδηλατες ;

Μια και αναφερες τους Ολλανδους (και ολο τον κοσμο βασικα εκτος Αυστραλων) δεν νομιζω οτι κανουν εκπτωση στην ασφαλεια τους (και ας εχουν αλλο αστικο περιβαλλον) που δεν εχουν υποχρεωτικο το κρανος.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και οι στατιστικες, δεν ειναι παρα μελετες και στατιστικες.
Και οι οποιες εχουν γινει για συγκεκριμενο χωρο και χρονο, και εκει αναφερονται.
Δηλαδη, τα στοιχεια τους ισχυουν για τον τοπο και το χρονο που εγιναν.
Απο οσο γνωριζω, τετοιες μελετες, στην Ελλαδα δεν εχουν γινει μεχρι τωρα.
Οποτε, για την Ελλαδα, στοιχεια για την αποτελεσματικοτητα η οχι της χρησης του κρανους, δεν υπαρχουν.
Δυστυχως, δεν υπαρχουν στατιστικες και μελετες για τα ατυχηματα ποδηλατών, η ατυχηματων οπου εμπλεκονται ποδηλάτες, ποσο μαλλον για τα αποτελεσματα της χρησης η μη του ποδηλατικου κρανους.
Το μονο που υπαρχει, ειναι οι μαρτυριες και η προσωπικη εμπειρια.
Και ελλειψει στοιχειων, εγω βασιζομαι σ'αυτες.
Παντως, οφειλω να ομολογησω, οτι εγω, οσον αφορα την ασφαλεια η οχι που προσφερει το ποδηλατικο κρανος, εφ'οσον εχω μαρτυριες και αμεση προσωπικη εμπειρια, αυτην θα λαβω υπ'οψη μου, και οχι τα αποτελεσματα της οποιας μελετης η στατιστικης.
Ετσι κι αλλιως, ποτε δεν μπορεις να εισαι σιγουρος σε ποιο ποσοστο της μελετης η της στατιστικης ανηκεις:
Στο "καλο", η στο "κακο".
Κι οσον αφορα στην υποχρεωτικη η οχι χρηση του κρανους, σαφως πιστευω οτι δεν πρεπει να γινει υποχρεωτικη, γνωριζοντας οτι η υποχρεωτικη χρηση του κρανους λειτουργει αποτρεπτικα στην χρηση του ποδηλατου.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

frigo wrote:
....
Roca βγαζεις μεσα απο το συγκεκριμενο κειμενο μια νοοτροπια, μια αυταρχικοτητα που απο την εικονα που ειχα απο αλλα κειμενα σου ,θα ελεγα οτι ειναι ξενη προς το πνευμα σου.πχ
.... Ελεγα καποια στιγμη να δοκιμασω με τους μπλε.Και κρανος φοραω,και φαν του γιλεκου τη νυκτα ειμαι και το φωτακι στην αναγκη θα το πατησω μονιμα αναμενο...

Το κείμενο έχει συγκεκριμένο ύφος, "αυτό" που έχει αποφασιστεί από την ομάδα ΜΠΛΕ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ.
Εσύ που έχεις και το μυαλό και την καλή διάθεση, μπορείς να καταλάβεις το όλο πνεύμα πίσω από τα λόγια. Άλλοι δεν μπορούν, από τσαμπουκά, από καπρίτσιο, από γινάτι, από μαγκιά, από την όλη στάση τους απέναντι σε κάτι δομιμένο με κανόνες ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Για αυτούς και μόνο, δυστυχώς, ΠΡΕΠΕΙ να κρατάμε το συγκεκριμένο ύφος.....

Άλλες φορές το ρίχνουμε στην πλάκα (αν διαβάσεις "αναγγελίες" βραδυνών, κάποιες έχουν άλλου είδους ύφος.... είναι ανάλογα με την εποχή, άλλες φορές θέλει υπενθύμιση με το αυστηρό ύφος, άλλες φορές όλα πάνε ομαλά και αρκεί να υπενθυμίζουμε ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ με χιουμορ.....).

Το "γιατί" είναι κάτι που δεν το διαπραγματευόμαστε. Είναι ξεκάθαρο, είναι απλό, δεν θέλουμε να το ξανα-ματα-επανα-εξηγήσουμε ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ. Είναι απλοί κανόνες ασφάλειας (που πίσω τους κρύβουν και άλλα πράγματα... το ξέρω ότι έχεις καταλάβει πολύ καλά το όλο νόημα και πνεύμα).

Ο Βασίλης έπαθε κάτι που θα μπορούσε να πάθει και ΟΠΟΟΣΔΠΗΟΤΕ άλλος, είτε γιατί θα ήταν κουρασμένος, ή σουρωμένος, ή στιγμιαία απρόσεκτος, ή γιατί του έσκασε το μπροστινό λάστιχο, είτε γιατί του πετάχτηκε σκυλί κλπ κλπ κλπ (ότι ανέφερα, έχει ΣΥΜΒΕΙ σε βολτονήσεις των ΜΠΛΕ). Ήταν η κακιά ώρα. Είχε πολύ κακό αποτέλεσμα (σε σχέση με τις άλλες άτυχες φορές). Ο Βασίλης είναι πλέον καλά, και πάμε παρακάτω. ΔΕΝ υπάρχει κανένας περιορισμός για συγκκεκριμένο εξοπλισμό ή ρουχισμό ή τύπο ποδηλάτου. ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (οι τροχοί υψηλού προφίλ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ, οτιδήποτε άλλο και να υποστηρίξουμε δεν στέκει και πολύ....).

Για την τρόμπα που ανέφερες, και αυτή αποτελεί δείγμα "καλού ποδηλάτη". Καλού brevet-α. Σωστού ΣΥΜΠΟΔΗΛΑΤΗ. Καταλαβαίνεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ τι ενοούμε.

Έλα. Πραγματικά έλα. Αν όχι σε βραδυνή Τετάρτης, σε κάποια πρωινή του ΣΚ (εκεί έχει περισσότερα χλμ συνήθως. Υπάρχει και τμήμα "ΦΠΑ", βρες τι σημαίνει στο μπλογκ μας.... ).

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η καλύτερη έρευνα είναι η ίδια η ζωή. Από εκεί και μετά
ο καθένας κάτι ότι καταλαβαίνει και δεν χρειάζονται χα-
ζές δικαιολογίες για τη μια ή την άλλη πλευρά.

Stel10s
Απών/απούσα

Δεν νομιζω οτι διαφωνούμε ουσιατικα σε κατι.
Π.χ. θεωρω οτι ο RockaRolla καλα κανει και φοραει κρανος γιατι στην συγκεκριμενη βολτα αναπτύσσουν ταχυτα και συνηθως ειναι σε δρομους οπου και τα αυτοκινητα επισης τρεχουν.

Σε "αστικο" περιβαλλον προτιμω διαδρομες χωρις αυτοκινητα ή οπου εχουν αναγκαστικα μικρη ταχυτητα και ας κανω κυκλο. Και αυτο γιατι η ταχυτητα ειναι ενας απο τους παραγοντες που προσωπικά πιστευω πρωταγωνιστεί στην προκληση ατυχηματων.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Stel10s wrote:
..... Και αυτο γιατι η ταχυτητα ειναι ενας απο τους παραγοντες που προσωπικά πιστευω πρωταγωνιστεί στην προκληση ατυχηματων.

Έτσι πίστευα και εγώ κάποτε.
3 φορές είχα μέχρι σήμερα ατύχημα με το ποδήλατο.
Οι δύο είχαν να κάνουν με "γνωριμία" με ΙΧ που ήθελε να προσπεράσει κάτι που "δεν είδε"..... Το αποτέλεσμα ήταν ράμματα, εκδορές, εγκαύματα, μόλωπες για μένα και υλικές ζημιές στο ποδήλατο.
Η 3η και χειρότερη, ήταν από απλό γλίστριμα σε σαπουνόνερα (ελάχιστα κατηφορική δεξιά στροφή, με σαπουνόνερα κάτω). Το αποτέλεσμα ήταν κάταγμα που πολύ με ταλαιπώρησε και άφησε και ένα μικρό κουσούρι "κινητικότητας".
ΕΥΤΥΧΩΣ σε όλες τις "στραβές" φορούσα κράνος. Στην 2η, που ήταν η πιο "ανώδυνη" (συγκρινόμενη με τις άλλες), το κράνος απλά έσωσε το κεφάλι μου.

Για μένα, δεν υπάρχει θέμα, δεν υπάρχει δίλημμα, δεν υπάρχουν στατιστικές και έρευνες. Είναι απλό το όλο πράγμα. Και ως τεχνικός ασφάλειας και συντοντιστής ασφάλειας σε τεχνικά έργα που είμαι (ναι είμαι και από τέτοιος) είναι ακόμα πιο απλό. Η επιστημονική ανάλυση δεν είναι του παρόντος, άλλωστε ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΙΣΩ ΚΑΝΕΝΑΝ. Αλλά μην απατάσται για υψηλές ταχύτητες και δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας και στενάκια που δεν υπάρχει κίνδυνος κλπ.
Αν θέλετε ΦΟΡΑΤΕ. Αν δεν θέλετε ΜΗΝ ΦΟΡΑΤΕ.

Καλές πεταλιές (..... με κράνος ...... χεχεχε)

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

άσε ρε rocka,
λες και αν ακολουθήσω τους μπλε και πέσω και χτυπήσω και δε φοράω κράνος δε θα σταματήσεις να με βοηθήσεις...και ας μην εχω ενταχθεί στην ομάδα.
Ρε...δε πιστεύω να μη σταματήσεις...το σκέφτομαι και μου έρχονται δάκρυα στα μάτια.

contact