Έχει ωριμάσει, σχεδόν σιτέψει η συνθήκη για την ύπαρξη σκευοφόρου στον ΗΣΑΠ

51 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το πρόβλημα των ποδηλάτων στο μετρό δεν μπορεί να λυθεί
δίνοντας περισσότερο χώρο όπως ακριβώς το πρόβλημα του
κυκλοφοριακού της Αττικής δεν μπορεί να λυθεί χτίζοντας
περισσότερους δρόμους.

Δίνοντας περισσότερο χώρο δημιουργείς μια πρόσκαιρη ψευ-
δαίσθηση λύσης μέχρι αυτός ο χωρος να γεμίσει από τους
νέους χρήστες. Χτίζεις την Αττική οδό και σε 5 μήνες πή-
ζει και σχεδιάζεις νέα Αττική οδό. Βγάζεις μια σειρά κα-
θίσματα και σε λίγο καιρό θα έχεις περισσότερους ποδηλά-
τες να θέλουν να μπουν και πάλι θα ψάχνεις χώρο.

Δεν έχω χρόνο να γράφω ξανά τα ίδια οπότε θα τα συνοψίσω
σε δυο πρότασεις. Όσο το κράτος υποβαθμίζει όλα τα ΜΜΜ
πλην του Μετρό/ΗΣΑΠ, τόσο θα μειώνεται ο χώρος στα βαγό-
νια. Όσο το κράτος συνεχίζει να προωθεί τη μετακίνηση
μέσω ΙΧ, τόσο θα υποβαθμίζονται όλα τα ΜΜΜ πλην του
Μετρό/ΗΣΑΠ.

Αν είναι να παλέψουμε για μια πρόσκαιρη λύση, ας ειναι η
αύξηση του αριθμού των συρμών και η αύξυηση της συχνότη-
τας τον δρομολογίων τις ώρες αιχμής καθώς από αυτά θα ε-
ποφεληθούν όλοι οι χρήστες Μετρό/ΗΣΑΠ και όχι μόνο μια
μικρή ομάδα "περίεργων".

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Εσείς που υποστηρίζετε να μπει σκευοφόρος αλλά δεν θέλετε να ενοχλούμε τους άλλους επιβάτες μπαίνοντας από όλες τις πόρτες, εξηγήστε μου πώς η σκευοφόρος θα λύσει το πρόβλημα.

Το εμβαδό του συρμού είναι δεδομένο και δεν μπορεί να αυξηθεί, διότι περιορίζεται στο πλάτος από τις γραμμές και στο μήκος από την μικρότερη πλατφόρμα στους κλειστούς σταθμούς. Επομένως για να μπει σκευοφόρος πρέπει να αφαιρεθεί ένα κανονικό βαγόνι, δηλαδή να αφαιρεθεί χώρος από τους υπόλοιπους επιβάτες. Ο χώρος αυτός θα αφαιρεθεί είτε υπάρχουν ποδήλατα είτε όχι.

Ο μόνος τρόπος να αξιοποιηθεί καλύτερα το υπάρχον εμβαδό είναι να εξαλειφθεί ο νεκρός χώρος μεταξύ βαγονιών, το οποίο ήδη γίνεται με τους πιο σύγχρονους ενιαίους συρμούς, και να διαμορφωθούν καλύτερα τα βαγόνια ώστε να μπορεί περισσότερος χώρος να χρησιμοποιείται από όλους, ποδηλάτες ή μη. Τις ώρες που δεν έχει πολλούς επιβάτες, για παράδειγμα, θα πρέπει να χωράνε περισσότερα ποδήλατα.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Κατα τη γνωμη μου μια σειρα καθισματα να βγουνε στο τελευταιο βαγονι φτανει.
Ειναι απλο.
Δεν ειναι και κανενας σεισμος.
Μην το μεγαλοποιουμε αλλα και απ την αλλη ας μην το θαβουμε κατ' ευθειαν και το σχετικοποιουμε και το περιπλεκουμε και το αποπροσανατολιζουμε και το φτανουμε στο γνωστο "δεν γινεται τιποτα".

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Τι διάβολο, στη δεκαετια του 70 ζείτε? Δεν υπάρχει "τελευταίο" βαγόνι πια. Οι γραμμες δεν ειναι οπως παλια που ξεκιναγε το τραίνο απο κηφισσια, γυρναγε στον πειραια και γραφόταν με αλφα γιωτα. Τωρα όλα είναι διαφορετικά και γράφεται με έψιλον.

Το μετρό δεν "πιάνει" σε όλους τους σταθμους. Έτσι το τελευταίο βαγόνι γίνεται πρώτο και άρα σε όποιο(όποια) βαγόνια κάνεις μετατροπες αυτά θα γινουν πρώτα στο επομενο δρομολόγιο. Όμως στο μπροστινό βαγόνι πρεπει να μπαίνουνε οι ΑΜΕΑ κι επιπλεον υπαρχει εσωτερικη πορτα που δεν πρεπει να φραζεται για λόγους ασφαλειας.

Επιπλεον ο χώρος στο συρμο του αεροδρομιου που ειναι για βαλιτσες έχει ανοιγμα αλλά δεν ειναι για ποδήλατα αλλα για ΑΜΕΑ. Θέλετε να φάμε το δικο τους χώρο? Έχω δει ποδήλατα εκεί αλλά εχω δει και τι γινεται σε ωρες αιχμης που άλλος βγαζει βαλίτσες, άλλος ποδήλατα και την ίδια ώρα μπουκάρουνε οι σαρδέλες μέσα: απλά δεν γίνεται. Τέτοιες ωρες, αν απο όλες τις πορτες μπαίνουνε ποδήλατα θα πεφτει ξύλο κι εγω θα κοπαναω τους ποδηλάτες πρώτος.

Η υπάρχουσα κατάσταση με τα ποδήλατα στο τέλος του συρμού είναι η μόνη που μπορεί να εφαρμοστει με θετικα αποτελεσματα. Απο κει και πέρα πρώτα πρεπει να λυθούν άλλα πράγματα όπως συχνότερα δρομολογια σε όλα τα ΜΜΜ και κατόπιν μπορούμε να συζητάμε για παραπάνω. Αν δεν αλλάξει η συνολική πολιτική στις συγκοινωνιες λέτε να είναι τα πράγματα ρόδινα για τα ποδήλατα? Μήπως αρχίζουμε να καταντάμε γραφικοι να διαλύονται οι συγκοινωνίες κι εμείς να "απαιτούμε" παραπάνω ποδήλατα στους συρμούς?

Και στο κάτω κάτω ρε παιδιά για μισό λεπτό, τι διάβολο θέλουμε? Να κυκλοφορουμε στο δρόμο γρήγορα μαζί με τ αυτοκίνητα? Να έχουμε ποδηλατόδρομους? Να μπορούμε ν ανεβουμε και στα πεζοδρόμια? Να μπαίνουμε και σ οποια πόρτα στο μετρό και να χωράμε κι όλοι? Να μη βάλουμε σχαρίτσες στα λεωφορεία γιατι καλυτερα να τα βαζουμε μεσα?

Αν είναι να τα θέλουμε όλα αυτα, μήπως να παλέψουμε να μπουμε και στα βαρέα και ανθυγειινά αφού όλη μερα στο καυσαέριο είμαστε!!!

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ο ρόλος της εσωτερικής πόρτας φαίνεται από αυτή την περιγραφή πρόσφατης σύγκρουσης συρμού του προαστιακού με άλλο τρένο:

"Ξαφνικά ο οδηγός βγήκε από την καμπίνα ( το τραίνο ήταν Railbus) και μας φώναξε να κρατηθούμε καλά."

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Σήμερα πάλι κουβάλαγα κι έπρεπε 5.00 να έχω γυρίσει στο σπίτι και το πήρα...είμασταν τέσσερις πίσω κι ένας στην προτελευταία πόρτα...
αυτό δε που μπήκε απ’ τη προτελευταία κλειδώθηκε με συρματόσχοινο στο κολωνάκι κι ο μπαμπάς του κάθησε με τη φίλη του στο κάθισμα και τα λέγανε...αυτό ανάμεσα 4.30-5.00μμ...

Και σκραμπ, δεν απαίτησε κανείς παραπάνω ποδήλατα, γιατί ήδη ταξιδεύουν παρά πάνω απ’ όσα λέει ο κανονισμός, παρανομώντας στην ουσία. Να διευκολυνθούν όσοι ήδη ταξιδεύουν είναι το θέμα. Σήμερα γίνονταν ένα σωρό ευτράπελα με τους επιβάτες που ήδη είχαν πιάσει στασίδι πίσω πίσω στον τοίχο και χαριεντιζόντουσαν κοιτώντας μας να μπαίνουμε χωρίς να φεύγουν προς άλλα σημεία του άδειου τρένου (άντε ακολουθώ την ορθογραφία σου!).

Θα πει κανείς τίποτα σ’ αυτούς που βλέπουν ήδη δυο ποδήλατα και μπαίνουν κι αυτοί; Εγώ πάντως δεν θα έλεγα. Απλά γιατί κανείς δεν μπαίνει για να κάνει βόλτα με το τραίνο, βαστώντας ένα ποδήλατο. Όλοι κάποιο λόγο έχουν που το παίρνουν...Και είναι τελικά νίκη μεγάλη η κατοχύρωση της χρήσης του, απλά έχουμε γίνει πολλοί. Αυτό είναι σίγουρο και οι ανάγκες αυξάνονται.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Κλείδωσε το ποδήλατο στο κολονάκι μέσα στο βαγόνι; Δηλαδή αν γίνει κάτι και πρέπει να εκκενωθεί ο συρμός οι επιβάτες θα έχουν ένα κλειδωμένο ποδήλατο να τους κλείνει το δρόμο; Σε λίγο θα κλειδώνουν και την πόρτα για να μην μπαίνουν άλλοι.

Χθες είδα έναν ποδηλάτη καθισμένο πάνω στο ποδήλατο στο τελευταίο βαγόνι. Είχε τα πόδια του πάνω στα πετάλια και κρατιόταν από μια χειρολαβή στον πίσω τοίχο. Κατέβηκε απ' το ποδήλατο όταν άνοιξε η πόρτα στη στάση που βγήκε. Δεν ξέρω αν αυτό δημιουργεί κάποιο θέμα ασφάλειας, αλλά δεν μου φάνηκε σωστό.

Antonius
Απών/απούσα

Υπάρχουν συρμοί του προαστιακού που περνούν με διαφορά μισής ώρας! Μέσα στην Αθήνα! Η λύση μπορεί να είναι απλούστερη από το ξεβίδωμα μερικών καθισμάτων στο τελευταίο βαγόνι, μερικά δρομολόγια περισσότερα κάθε ώρα. Τόσο δύσκολο είναι;

Η πιο πάνω κατάσταση που τη συνάντησα μερικές φορές μεταξύ Ηρακλείου και Πλακεντίας με έκανε να έχω καιρό να πάω με το ποδήλατο στη δουλειά.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

Αν είναι να παλέψουμε για μια πρόσκαιρη λύση, ας ειναι η
αύξηση του αριθμού των συρμών και η αύξυηση της συχνότη-
τας τον δρομολογίων τις ώρες αιχμής καθώς από αυτά θα ε-
ποφεληθούν όλοι οι χρήστες Μετρό/ΗΣΑΠ και όχι μόνο μια
μικρή ομάδα "περίεργων".

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Ενα είναι το σίγουρο που προκύπτει και από τα διάφορα σχόλια: ο δρόμος προς την βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης αποτελείται από πολλές πτυχές και θέματα που είναι αλληλένδετα και πρέπει να αντιμετωπιστούν όλα μαζί.
Που πάει να πει οτι οι λύσεις πρέπει να δοθούν βάσει ολοκληρωμένων μελετών, παίρνοντας υπόψιν όλους τους παράγοντες που αναφέρθηκαν συν πολλούς άλλους. Δεν γίνεται να ζητάει κανείς έτσι ξεκάρφωτα περισσότερες θέσεις για ποδήλατο στους συρμούς, ή σχάρες στα λεωφορεία ή ο,τι άλλο παραβλέποντας την πολυπλοκότητα των συνεπειών που αναφέρθηκαν σε κάποια σχόλια.
Και για να προσθέσω κάποιο συσχετισμό ακόμα : το παράδοξο του να πρέπει εσύ ο ίδιος να μεταφέρεις το ποδήλατό σου αντι να σε μεταφέρει αυτό, έχει και κάποια σχέση με τους ανύπαρκτους ποδηλατοδρόμους ή με τη μη ασφαλή μετακίνηση με το ποδήλατο στους αστικούς δρόμους. θα ήθελα να πιστεύω οτι λιγότεροι ποδηλάτες θα επέλεγαν την υπόγεια, στριμωγμένη και παθητική μετακίνηση αν μπορούσαν να ποδηλατήσουν με ασφάλεια και άνεση το υπόλοιπο της διαδρομής τους.
(Τα παραδείγματα είναι πολλά όσων πήραν αρχικά ποδήλατο με σκοπό να πηγαίνουν στον προορισμό τους μεταφέροντάς το στο μετρό, μετά από λίγο καιρό όμως ¨ξεθάρρεψαν¨ απέκτησαν εμπειρία, και σπάνια τους βλέπεις πλέον να κατεβαίνουν στα υπόγεια για να "γλιτώσουν" κάποια χιλιόμετρα από τη διαδρομή τους).
Και με αυτόν τον τρόπο θα περίσσευε άπλετος χώρος πχ στο μετρό για να πάει κάποιος ποδηλάτης που το χρειάζεται πραγματικά.
Συνοψίζοντας, αυτό στο οποίο πρέπει να εστιάζουμε όταν απαιτούμε κάτι από την πολιτεία ή τις επιχειρήσεις, είναι ολοκληρωμένες μελέτες και εφαρμογές τους, που να λαμβάνουν υπόψιν τους πολλούς εμπλεκόμενους παράγοντες - έχουμε άλλωστε άπειρα παραδείγματα αποσπασματικών έργων που δεν πετυχαίνουν επειδή ακριβώς είναι λειψά...

Arxarios
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Πάμε καλά ή να βάλω τις φωνές! ...

...εμείς καλά πάμε. Μην αρχίζουμε να ρωτάμε για το να αναρωτιώμαστε εάν η γη είναι στρογγυλή, ειδικά όταν κάποια πράγματα έρχονται copy από το εξωτερικό όπου δοκιμαστεί αιώνες τώρα.

Σε όλες τις πολιτισμένες χώρες, έτσι δουλεύουν οι σκάλες Ευτυχώς ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί και μόνο ηλικιωμένοι και ανήλικα θα ξεχαστούν στην αριστερή.

Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πολιτικό σύστημα και δικαίως γιατί σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς. Αδίκως όμως αυτή η απειθαρχία μεταφέρεται σε οποιοδήποτε κανονισμό υπάρχει.

Το μυστικό είναι να παίρνουμε από έξω τα σωστά και να κρατάμε από εδώ τα καλά. Εάν το παίζουμε ξερόλες μία ζωή θα τσακωνόμαστε μεταξύ μας.

Antonius
Απών/απούσα

Arxarios wrote:
Σε όλες τις πολιτισμένες χώρες, έτσι δουλεύουν οι σκάλες Ευτυχώς ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί και μόνο ηλικιωμένοι και ανήλικα θα ξεχαστούν στην αριστερή.

Δεν έχει σχέση με πολιτισμό. Ίσως σε κάποια άλλη χώρα να υπάρχει θεσμοθετημένος κανόνας, σήμανση κλπ. Εδώ δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εδώ υπάρχει συμβατική σκάλα, κυλιόμενη και ασανσέρ.

Εδώ κουβεντιάζουμε αν θα λειτουργούμε σύμφωνα με τους υπάρχοντες κανόνες, νόμους κλπ. Είναι υπερβολή να κουβεντιάζουμε για κάποιον κανονα που ισως υπάρχει σε άλλες χώρες του κόσμου ή στη συνείδηση ορισμένων.

Stel10s
Απών/απούσα

Εγω θα προτεινα να αγοραστουν-χορηγηθουν σχαρες που βαζουν ορθια τα ποδηλατα στο μετρο (ισως και στο λεωφορειο). Ετσι θα χωρανε περισσοτερα ποδηλατα και επιβατες:
σχαρα
σχαρα2
σχαρα3

Και πολλους παρομοιους τυπους σχαρας με μια αναζητηση στο google

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Ας δούμε τι ακριβώς γίνεται στις πιο πάνω φωτογραφίες:
1. σχετικά χαλαρά, άδεια σχεδόν βαγόνια ή πάντως με αρκετό χώρο για να κινηθεί κάποιος και να κάνει άρση βαρών με το ποδήλατο.
2. τα καθίσματα είναι όντως λιγοστά.
3. αρκετός χώρος για όρθιους επιβάτες
4. μας είναι άγνωστο αν αυτό είναι σκευοφόρος που έχει και κάποια καθίσματα για τους φέροντες τα ποδήλατα ή ό,τι άλλο.
5. προσωπικά δεν μου κάνει για βαγόνι που θα μπορούσε να αποτελεί κοινό βαγόνι, άρα εικόνα της συνολικής κατάστασης σε όλο το τραίνο...

Και μια αμαρτία προσωπική. Εγώ δεν παίρνω τραίνο ξεφόρτωτη. Πάντα φορτωμένη και μάλιστα σε βαθμό κακουργήματος. Δεν υπάρχει περίπτωση να σηκώνω το ποδήλατο έτσι...Λέω τώρα. Μια προσωπική αμαρτία κι αδυναμία... κι εδώ ο scrabler θα μου πει και θα έχει δίκιο “τι λες μαντάμ” σαν πολύ του έτσι θέλω δεν είσαστε; κι εγώ θα λουφάξω αγαπημένοι και δεν θα βγάλω κιχ!

Stel10s
Απών/απούσα

Ε καλα δεν θα ειναι και υποχρεωτικη η "αρση βαρων ποδηλατου"
Οποιος μπορει για να χωρανε περισσοτερα ποδηλατα.

Προσωπικη μου γνωμη (χωρις να θεωρω λαθος την αντιθετη αποψη) οτι για αρχη να εβγαινε μια σειρα καθισμάτων στο τελευταίο βαγονι και να εμπαιναν ορθιες σχαρες ποδηλατων

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Να ρωτήσω αν η φωτο με τους κοστουμάτους είναι μάλλον μια υπηρεσιακή δοκιμή της εγκατάστασης ή να χαρώ που “εργαζόμενοι” στο χρηματοπιστωτικό σύστημα χρησιμοποιούν ποδήλατα και τραίνα για τη μετακίνησή τους;;;;

Wicca
Απών/απούσα

Arxarios wrote:
Wicca wrote:
Πάμε καλά ή να βάλω τις φωνές! ...

...εμείς καλά πάμε. Μην αρχίζουμε να ρωτάμε για το να αναρωτιώμαστε εάν η γη είναι στρογγυλή, ειδικά όταν κάποια πράγματα έρχονται copy από το εξωτερικό όπου δοκιμαστεί αιώνες τώρα.

Σε όλες τις πολιτισμένες χώρες, έτσι δουλεύουν οι σκάλες Ευτυχώς ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί και μόνο ηλικιωμένοι και ανήλικα θα ξεχαστούν στην αριστερή.

Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πολιτικό σύστημα και δικαίως γιατί σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς. Αδίκως όμως αυτή η απειθαρχία μεταφέρεται σε οποιοδήποτε κανονισμό υπάρχει.

Το μυστικό είναι να παίρνουμε από έξω τα σωστά και να κρατάμε από εδώ τα καλά. Εάν το παίζουμε ξερόλες μία ζωή θα τσακωνόμαστε μεταξύ μας.

Καλά ότι πεις εσύ.. αφού ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί....

Stel10s
Απών/απούσα

Royal Oak wrote:
Να ρωτήσω αν η φωτο με τους κοστουμάτους είναι μάλλον μια υπηρεσιακή δοκιμή της εγκατάστασης ή να χαρώ που “εργαζόμενοι” στο χρηματοπιστωτικό σύστημα χρησιμοποιούν ποδήλατα και τραίνα για τη μετακίνησή τους;;;;

Και εμενα ετσι μου μοιαζει.
Την φωτογραφια την βρηκα στο google image,μαζι με πολλες αλλες.
Υποθετω οτι την διαλεξα γιατι και εγω αναγκαστηκα φοραω κουστουμι στη δουλεια (ναι με το ποδηλατο!)

Athws
Απών/απούσα

Arxarios wrote:

να ρωτάμε για το να αναρωτιώμαστε εάν η γη είναι στρογγυλή

κάποια πράγματα έρχονται copy από το εξωτερικό όπου δοκιμαστεί αιώνες τώρα

Ευτυχώς ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί

στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πολιτικό σύστημα

αυτή η απειθαρχία μεταφέρεται σε οποιοδήποτε κανονισμό υπάρχει

Το μυστικό είναι να παίρνουμε από έξω τα σωστά

ξερόλες μία ζωή θα τσακωνόμαστε μεταξύ μας.

τα είπες όλα φίλε

Athws
Απών/απούσα

Royal Oak wrote:
η φωτο με τους κοστουμάτους είναι μάλλον μια υπηρεσιακή δοκιμή της εγκατάστασης

είναι CEO σε ΜΚΟ, άντε και στα δικά μας