Σύστημα Γρήγορων Λεωφορείων στη Μπογκοτά

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Πηγή: http://www.nytimes.com/2009/07/10/world/americas/10degrees.html (Δείτε και τις φωτογραφίες)

Η Μπογκοτά της Κολομβίας, έχει ένα σύστημα γρήγορων λεωφορείων B.R.T. (Bus Rapid Transit) που παρέχει μετακίνηση παρόμοια με μετρό, αναφορικά με την ταχύτητα μετακίνησης και τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί ανά χιλιόμετρο. Το σύστημα έχει περισσότερα από 1000 λεωφορεία που κινούνται σε αποκλειστικές λωρίδες (δύο ανά κατεύθυνση) στο κέντρο μεγάλων αρτηριών με νησίδα. Οι λωρίδες των λεωφορείων χωρίζονται από τις άλλες λωρίδες κυκλοφορίας με χαμηλό τοιχάκι. Οι επιβάτες επιβιβάζονται και αποβιβάζονται από κλειστούς σταθμούς στη νησίδα του δρόμου, όπου πηγαίνουν με πεζο-γέφυρες. Τα λεωφορεία είναι αρθρωτά και σταματάνε δίπλα σε πλατφόρμες που είναι στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του λεωφορείου, οπότε όταν ανοίγουν οι πόρτες (όλες μαζί) οι επιβάτες περνάνε χωρίς να ανεβαίνουν σκάλες, όπως στο μετρό. Ο έλεγχος των εισιτηρίων γίνεται στις εισόδους των σταθμών με τουρνικέ, οπότε τα λεωφορεία δεν καθυστερούν.

Το κόστος κατασκευής τέτοιου συστήματος είναι μικρότερο από το 1/30 του κόστους κατασκευής υπόγειου μετρό και το κόστος λειτουργίας είναι το 1/3 του μετρό.

Για την κατασκευή του συστήματος, η Μπογκοτά κατάργησε το 1/3 των θέσεων στάθμευσης στο δρόμο και επέβαλλε δακτύλιο κυκλοφορίας με μονά-ζυγά, για να επιβάλλει το σύστημα στους οδηγούς

Το σύστημα κατασκευάστηκε σε 3 χρόνια από τη σύλληψη μέχρι που άνοιξε η πρώτη γραμμή, το 2001. Προηγουμένως η Μπογκοτά εξυπηρετούνταν από πολλές μικρές ιδιωτικές εταιρίες με μικρά λεωφορεία. Για να εξομαλύνει την μετατροπή, η πόλη επέτρεψε στις παλιές εταιρίες να αγοράσουν τα καινούργια λεωφορεία και να χρησιμοποιήσουν τους ίδιους οδηγούς που είχανε.

Οι σταθμοί των λεωφορείων έχουν τεράστιες εγκαταστάσεις στάθμευσης ποδηλάτων, ενώ γύρω από τους σταθμούς υπάρχουν εκτεταμένα δίκτυα ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων που οδηγούν στους σταθμούς. Στις γειτονιές κυκλοφορούν δωρεάν λεωφορεία που τροφοδοτούν το σύστημα γρήγορων λεωφορείων.

Το B.R.T. έχει αλλάξει τη νοοτροπία των κατοίκων της Μπογκοτά για τη χρήση λεωφορείων. Ο κόσμος που χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα δεν λέει οτι παίρνει το λεωφορείο αλλά οτι παίρνει το TransMilenio (το όνομα του συστήματος). Το σύστημα έχει 1,6 εκατομύρια επιβάτες καθημερινά.

Επειδή το σύστημα είχε μεγάλη επιτυχία, έγινε το πρώτο μεγάλο συγκοινωνιακό έργο που εγκρίθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη να πουλάει "πιστώσεις άνθρακα." Αναπτυγμένες χώρες που ξεπερνούν τις εκπομπές καυσαερίων που ορίζει η συνθήκη του Κιότο και που θέλουν να τηρούν τη συνθήκη, αγοράζουν άδειες εκπομπών από το TransMilenio, πληρώνοντας στην εταιρία 100-300 εκατομμύρια δολλάρια σε ένα χρόνο.

100 πόλεις στον κόσμο έχουν αναπτύξει παρόμοια συστήματα. Τα πετυχημένα συστήματα καταφέρνουν να μειώσουν πολύ τα καυσαέρια. Δεν έχουν πετύχει σε περιπτώσεις που δεν κατάφεραν να αποκλείσουν τα άλλα οχήματα από τις ειδικές λωρίδες των λεωφορείων.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

κάτι παίζει με το λινκ?

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Αν δεν παίζει ακόμα, επαναφόρτωσε τη σελίδα ή πρόσθεσε ένα "l" στο τέλος (htm -> html).

kounoupis
Απών/απούσα

εδω εχουμε λεωφορειο express που κανει τουλαχιστον ενα τεταρτο παραπανω απο οτι με το τρενο.το Ε14 http://www.oasa.gr/xmap.php?id=pe14
παει σε αργους δρομους απο νερατζιωτισσα εως κηφισιας μεσα απο την ηλιδα-αγιο θωμα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:

... ένα σύστημα γρήγορων λεωφορείων B.R.T. (Bus Rapid Transit) που παρέχει μετακίνηση παρόμοια με μετρό...
... Τα λεωφορεία είναι αρθρωτά και σταματάνε δίπλα σε πλατφόρμες που είναι στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του λεωφορείου...
... Για την κατασκευή του συστήματος, η Μπογκοτά κατάργησε το 1/3 των θέσεων στάθμευσης στο δρόμο και επέβαλλε δακτύλιο κυκλοφορίας με μονά-ζυγά...
... Το κόστος κατασκευής τέτοιου συστήματος είναι μικρότερο από το 1/30 του κόστους κατασκευής υπόγειου μετρό και το κόστος λειτουργίας είναι το 1/3 του μετρό...

Τα ξαναβάζω, έτσι για να διαβάζουμε και να εμπνεόμαστε....

Και για να λέμε και τα καλά του τόπου μας.... και εμείς φτιάξαμε κάτι αντίστοιχο, και το βαφτίσαμε ΤΡΑΜ.
Αρθωτά βαγώνια με μηχανές μπρος πίσω, σταματάνε δίπλα σε πλατφόρμες κλπ κλπ...
Για την κατασκεύη του συστήματος μειώθηκαν λωρίδες κυκλοφορίας, καταργήθηκαν θέσεις στάθμευσης κλπ κλπ.
ΑΛΛΑ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ δεν το αγκάλιασαν ποτέ. Η πολιτεία δεν το "πριμοδότησε" ως προς την "προτεραιότητα του" έναντι των άλλων μέσω μεταφοράς, και (ως αποτέλεσμα αυτού) "ως προς την ταχύτητα" του.
Με λίγα λόγια, παρόλο που έχει σωστή υποδομή, κάλυψη, σύγχρονη μορφή, ηλεκτρονική πληροφόρηση, εισιτήρια επί τόπου κλπ κλπ ΤΟ ΜΕΣΟ ΨΙΛΟ-ΘΑΥΤΗΚΕ ...
Οι μηχανοδηγοί του ΤΡΑΜ προφανώς και ΔΕΝ διακινδυνεύουν να πάνε με τις ταχύτητες που θα έπρεπε να πηγαίνουν. Οι ΙΧήδες μπαίνουν σφίνα μπροστά τους, οι πεζοί αδιαφορούν - περπατάνε στις γραμμές, οι ταξιτζίδες στρίβουν / σταματάνε μπροστά τους λες και είναι άϋλα τα ΤΡΑΜ κλπ κλπ.

.. και η τροχαία, ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ, κάνει τα στραβά μάτια, δεν ενδιαφέρεται, δεν ασχολείται....

Μπράβο στην Μπογκοτά λοιπόν.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Το τραμ θα έμοιαζε περισσότερο με τα γρήγορα λεωφορεία της Μπογκοτά αν ήταν στην κεντρική νησίδα της Συγγρού και της Ποσειδώνος, αν οι στάσεις ήταν κάθε 1-2 χιλιόμετρα αντί για 500 μέτρα, αν στη λωρίδα του δεν κυκλοφορούσαν Ι.Χ. και αν δεν ήταν πάνω σε πανάκριβες ράγες. Δηλαδή αν ήταν λεωφορείο εξπρές σε αποκλειστική λεωφορειολωρίδα που δεν μπορούν να μπουν αυτοκίνητα, ούτε μηχανάκια, ποδηλάτες ή πεζοί.

Στην Αθήνα οι λεωφορειολωρίδες δεν είναι ελεύθερες, επομένως τα λεωφορεία όχι μόνο δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα αλλά συχνά φρακάρουν.

Τα λεωφορεία του αεροδρομίου είναι πιο κοντά στα γρήγορα λεωφορεία. Έχουν αραιές στάσεις, πηγαίνουν από την Αττική Οδό, και καταφέρνουν να έχουν χρόνους διαδρομής παραπλήσιους με το μετρό. Δεν χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες αλλά πηγαίνουν στη μεσαία λωρίδα για να πάνε πιο γρήγορα. Ακόμα απέχουν από τα γρήγορα λεωφορεία της Μπογκοτά όμως, γιατί ο οδηγός χάνει χρόνο να ελέγχει τα εισιτήρια, γιατί οι επιβάτες πρέπει να ανεβούν τα σκαλιά με τα μπαγκάζια τους και γιατί δεν είναι σε αποκλειστική λωρίδα.

Το Ε14 είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να πάς στη Νερατζιώτισσα απ' το Σύνταγμα με συγκοινωνία. Σε ώρες κανονικής κίνησης κάνει 28 λεπτά, σύμφωνα με δική μου χρονομέτρηση. Το τρένο κάνει 25 λεπτά από την Ομόνοια μέχρι τη Νερατζιώτισσα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΣΤΑΣΥ.

Επίσης το Χ14 είναι αρκετά γρήγορο: Σύνταγμα-Κηφισιά σε 38' σε τακτές ώρες αναχώρησης, όλο το βράδυ. Το τρένο κάνει Ομόνοια-Κηφισιά σε 32' σε άγνωστες ώρες αναχώρησης.

Έχουμε ελάχιστα λεωφορεία Express και μειώνονται: Εκτός από αυτά που ανέφερα, υπάρχει και το Ε90. Το Ε22 σταμάτησε να είναι Express και το Χ80 καταργήθηκε (και ήταν ασύμφορο για τους καθημερινούς επιβάτες, καθότι δεν ίσχυε η μηνιαία κάρτα).

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

ΤΡΑΜ εχω χρησιμοποιήσει κυρίως απο καλλιμάρμαρο μέχρι νεα σμήνη , σε εκείνο το σημείο δεν πέτυχε ?

Γιατί πάντα γεμάτο το βλέπω , τόσο που το να βάλω ποδήλατο φλερτάρει με το να ενοχλώ.

δηλαδή αν είχαμε τον ίδιο δρόμο με λεωφορεία εξπρές θα το βλέπατε καλύτερα?

γιατί προσωπικά το βλέπω ως "προστατευμένο" λεωφορείο τίποτα άλλο .

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Τα εξπρές θα ήταν για άλλο σκοπό και θα μπορούσαν να συναγωνιστούν το μετρό για μεγαλύτερες αποστάσεις, όπως για τη διαδρομή Αθήνα - Αεροδρόμιο.

Κι εγώ το βλέπω γεμάτο το τραμ. Μια χαρά λειτουργεί για μικρές αποστάσεις. Θα μπορούσε βέβαια να ήταν και τρόλεϊ, με πολύ μικρότερο κόστος κατασκευής, αλλά δεν θα μπορούσες να βάλεις ποδήλατο. Γι' αυτό και μου δημιουργείται η απορία, γιατί να θέλουν να μπουν σε τόσα έξοδα για τραμ στην Πανεπιστημίου/Πατησίων, όταν τα τρόλεϊ ήδη κάνουν ή μπορούν να κάνουν τη δουλειά που θα έκανε το τραμ; Τα τρόλεϊ μάλιστα είναι πιο αθόρυβα γιατί κινούνται πάνω σε ελαστικά, όχι σε μεταλλικές ράγες.

kounoupis
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Το τραμ θα έμοιαζε περισσότερο με τα γρήγορα λεωφορεία της Μπογκοτά αν ήταν στην κεντρική νησίδα της Συγγρού και της Ποσειδώνος, αν οι στάσεις ήταν κάθε 1-2 χιλιόμετρα αντί για 500 μέτρα, αν στη λωρίδα του δεν κυκλοφορούσαν Ι.Χ. και αν δεν ήταν πάνω σε πανάκριβες ράγες. Δηλαδή αν ήταν λεωφορείο εξπρές σε αποκλειστική λεωφορειολωρίδα που δεν μπορούν να μπουν αυτοκίνητα, ούτε μηχανάκια, ποδηλάτες ή πεζοί.

Στην Αθήνα οι λεωφορειολωρίδες δεν είναι ελεύθερες, επομένως τα λεωφορεία όχι μόνο δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα αλλά συχνά φρακάρουν.

Τα λεωφορεία του αεροδρομίου είναι πιο κοντά στα γρήγορα λεωφορεία. Έχουν αραιές στάσεις, πηγαίνουν από την Αττική Οδό, και καταφέρνουν να έχουν χρόνους διαδρομής παραπλήσιους με το μετρό. Δεν χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες αλλά πηγαίνουν στη μεσαία λωρίδα για να πάνε πιο γρήγορα. Ακόμα απέχουν από τα γρήγορα λεωφορεία της Μπογκοτά όμως, γιατί ο οδηγός χάνει χρόνο να ελέγχει τα εισιτήρια, γιατί οι επιβάτες πρέπει να ανεβούν τα σκαλιά με τα μπαγκάζια τους και γιατί δεν είναι σε αποκλειστική λωρίδα.

Το Ε14 είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να πάς στη Νερατζιώτισσα απ' το Σύνταγμα με συγκοινωνία. Σε ώρες κανονικής κίνησης κάνει 28 λεπτά, σύμφωνα με δική μου χρονομέτρηση. Το τρένο κάνει 25 λεπτά από την Ομόνοια μέχρι τη Νερατζιώτισσα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΣΤΑΣΥ.

Επίσης το Χ14 είναι αρκετά γρήγορο: Σύνταγμα-Κηφισιά σε 38' σε τακτές ώρες αναχώρησης, όλο το βράδυ. Το τρένο κάνει Ομόνοια-Κηφισιά σε 32' σε άγνωστες ώρες αναχώρησης.

Έχουμε ελάχιστα λεωφορεία Express και μειώνονται: Εκτός από αυτά που ανέφερα, υπάρχει και το Ε90. Το Ε22 σταμάτησε να είναι Express και το Χ80 καταργήθηκε (και ήταν ασύμφορο για τους καθημερινούς επιβάτες, καθότι δεν ίσχυε η μηνιαία κάρτα).


Το Ε14 πηρα στις 18.00 απο νερατζιωτισσα εως συνταγμα και εκανε 7 λεπτα να περασει το φαναρι της αμαρυσιας αρτεμιδος στον παραδεισο αμαρουσιου.Δεν ειχε κινηση η κηφισιας εκανε 45 λεπτα να φτασει συνταγμα και μαλιστα δευτερα δεν ειχε κινηση η κηφισιας
Το νερατζιωτισσα-αττικη γινεται σε 19μιση λεπτα και το αττικη-συνταγμα σε 8 λεπτα βαζουμε και 3 λεπτα την αλλαγη και το περιμενε συνολο 30 και μισο λεπτα.
Το αντιστροφο δηλαδη με αλλαγη στην ομονοια ειναι 3 λεπτα και 24λεπτα και μισο + 3 λεπτα αναμονη μπες βγες συνολο 30μισο λεπτα.
Το μοναστηρακι νερατζιωτισσα γινεται σε 26μιση λεπτα και το μοναστηρακι-συνταγμα σε 2,βαζουμε και 3 το περιμενε 31 και μισο λεπτα.
Αρα τα 28 λεπτα του Ε14 που ουσιαστικα καλυπτει το κενο του μετρο στη κηφισιας ειναι αμελετεος ο χρονος που γλιτωνεις σε σχεση με το τραινο το και οχι τις ωρες αιχμης για να πας συνταγμα.Ασε που αν θες να παρει την γραμμη για ανθουπολη-ελληνικο θες περπατημα μεχρι την πλατεια 140 μετρα + το φαναρι μιας και αφηνει στην ερμου(ταξι,mcdonalds) ενω ξεκιναει απο το ζαππειο.
Το Χ14 δεν ειναι express http://www.oasa.gr/xmap.php?id=px14 απλα εχει μεινει η ονομασια ιδια γιατι παλαιοτερα ηταν express δευτερα-παρασκευη μεχρι τις 20.00 express μεχρι το οακα.Το συνταγμα κηφισια γινεται σε 35 λεπτα χωρις την αναμονη για την αλλαγη.
Εδω ειναι to link για τους χρονους
http://www.stasy.gr/index.php?id=453
Το Ε14 εχει τελευταιο δρομολογιο στις 18.30 απο νερατζιωτισσα.Μετα μεχρι τις 22.25 τερματιζει οακα παραμενοντας express
Το Χ80 για τα κρουαζιεροπλοια εγινε αλλα ειχε την καταληξη του λεωφορειου αξιοθεατα της αθηνας που ειχε ο οασα και τωρα γινεται με τα κοκκινα διοροφα κοκκινα.Και ο οασα εχει διοροφα αμφιβαλλω αν τα εχει βγαλει ποτε στο δρομο
Το μοναδικο express που χρειαζεται η αττικη ειναι για αγιο στεφανο μιας και δεν ειναι η καρτα και το εισητηριο του οασα.αθηνα-αγιος στεφανος κανει 2,70 ευρω το εισητηριο και 47,5 ευρω η καρτα
http://www.trainose.gr/wp-content/uploads/2014/03/times_peiraias_xalkida...

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Σωστά. Το Χ14 έχει στάσεις κάθε 350 μέτρα (κατά μέσο όρο), επομένως δεν είναι Express.

Μέση απόσταση μεταξύ στάσεων για μερικές άλλες γραμμές:
X93 2700 μ
X80 2000 μ
Μ3 1700 μ (μέχρι Αεροδρόμιο)
Μ3 1000 μ (μέχρι Δ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ)
Μ1 1000 μ
Μ2 840 μ
Ε15 1400 μ
Χ95 1400 μ
Ε90 900 μ
Ε14 600 μ

Τ3 500 μ
122 480 μ
Α16 420 μ
Α1 350 μ
021 200 μ

kounoupis
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Σωστά. Το Χ14 έχει στάσεις κάθε 350 μέτρα (κατά μέσο όρο), επομένως δεν είναι Express.

Μέση απόσταση μεταξύ στάσεων για μερικές άλλες γραμμές:
X93 2700 μ
X80 2000 μ
Μ3 1700 μ (μέχρι Αεροδρόμιο)
Μ3 1000 μ (μέχρι Δ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ)
Μ1 1000 μ
Μ2 840 μ
Ε15 1400 μ
Χ95 1400 μ
Ε90 900 μ
Ε14 600 μ

Τ3 500 μ
122 480 μ
Α16 420 μ
Α1 350 μ
021 200 μ


Το Χ14 λειτουργει πλεον μονο νυχτα ολες τις ημερες (απο τις 12 και μετα ) και δεν ειναι express και παει κηφισια.
Απλα λεγοταν Χ14 ηταν express και πηγαινε οακα τις ιδιες ωρες με το Ε14 που πηγαινε υπουργειο παιδειας.Απλα ειχε παραπανω δρομολογια οπως και τωρα που πηγαινε οακα μεχρι τις 20.00 δηλαδη.
Απο περσι το Χ14 το κανανε νυχτερινο ολες τις ημερες(παλαιοτερα πηγαινε μεχρι τις 20.00 οακα καθημερινες και μετα πηγαινε κηφισια,και λειτουργουσε ολη μερα τα σαββατοκυριακα) και στο Ε14 καποια δρομολογια απο τις 18.00,18.30 περιπου εχουν αφετηρια το οακα και οχι το υπουργειο και λειτουργει μεχρι τις 22.00 και κατι ως express
Με αλλα λογια χρησιμοποιουσαν παραπανω οχηματα για την ιδια διαδρομη σχεδον μεχρι να ενωσουν τις 2 γραμμες.Διολου περιεργο αφου ειχαν λεωφορειο ανω λιοσια-δουκισσης πλακεντιας ενω λειτουργουσε ο προαστιακος

Αν εννοεις το Ε14 στο τμημα απο το υπουργειο παιδειας μεχρι το υγεια δεν ειναι express μετα ειναι.Επισης στο Ε14 δεν κατευθυνονται ολα τα δρομολογια στο υπουργειο παιδειας,καποια πηγαινουν στο οακα.
Το Ε15 οπως και το Ε90 ειναι φοιτητικες γραμμες και δεν λειτουργουν ολο το χρονο(4 δρομολογια εχουν και μονο καθημερινες).το Χ80 ειναι μονο για την τουριστικη περιοδο και μονο με ημερησιο εισιτηριο η τριων ημερων δηλαδη μονο για τουριστες ουσιαστικα

Amsterdam
Απών/απούσα

Την μέση απόσταση μεταξύ των στάσεων μπορώ να την βρω κάπου στο site του ΟΑΣΑ??

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Amsterdam wrote:
Την μέση απόσταση μεταξύ των στάσεων μπορώ να την βρω κάπου στο site του ΟΑΣΑ??
Η μέση απόσταση μεταξύ στάσεων και άλλα τέτοια στατιστικά στοιχεία δεν υπάρχουν στο site του ΟΑΣΑ, αλλά μπορούν να υπολογιστούν από τα δεδομένα στο site του ΟΑΣΑ, δηλαδή από τις συντεταγμένες των στάσεων όλων των γραμμών (ή μερικών γραμμών, δειγματικά). Χρησιμοποιώ αυτά τα δεδομένα γιατί συντηρώ τη σχετική εφαρμογή, "Το Επόμενο Λεωφορείο". Η απόσταση που είχα υπολογίσει είναι η ευθεία απόσταση μεταξύ στάσεων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη στροφές.

Amsterdam
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Χρησιμοποιώ αυτά τα δεδομένα γιατί συντηρώ τη σχετική εφαρμογή, "Το Επόμενο Λεωφορείο".

Την οποία χρησιμοποιώ εδώ και πολύ καιρό!!!!

Ευχαριστώ!

kounoupis
Απών/απούσα

to site της τηλεματικης του οασα το που ειναι το λεωφορειο και το ποτε ερχεται
http://telematics.oasa.gr/#main
η αθηνα δεν χρειαζεται γρηγορα λεωφορεια(express)ισως ενα αν υπηρχε απο κηφισια προς αγ.στεφανο καποιες ωρες πρωι και απογευμα.η αθηνα χρειαζεται επεκταση του μετρο

contact