Διευκρινισεις για single speed (σχεση 48x18)

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kosmas150311
Απών/απούσα

Καλημερα, θα ηθελα τι γνωμη και καποιες διευκρινισεις για single speed μιας και μου μπηκε το μικροβιο λογω ομορφιας και απλοτητας. Η διαδρομη που ακολουθειται ειναι η ιδια καθημερινα σταθμος νεου ηρακλειου στην σταδιου πηγαινε ελα λεωφ ηρακλειου και πατησιων. εχω ενα scott sub. τελευταια επιλεγω μια ταχυτητα 48x18 και στο ανεβασμα ειμαι ok. ανεβαινω αρκετα γρηγοροτερα θα ελεγα με μεγαλυτερο κοπο φυσικα γιατι δεν αφηνω τον εαυτο μου να χαλαρωσει.(δεν ξερω τι θα γινει αν πετυχω πολυ κοντρα ανεμο η αναγκαστω λογω εμποδιου να σταματησω σε ανηφορα). στο κατεβασμα ομως τα πραγματα δεν ειναι και πολυ καλα. στην κατηφορα στην καποδιστριου και μετα στην ηρακλειου ερχεται συντομα η στιγμη που με την παραπανω σχεση πεταλαρω ασκοπα και χωρις λογο αφου με αυτη τη σχεση δε παει γρηγοροτερα το bike.

Ειναι γενικα καλη προσομειωση αυτο που κανω με το hybrid μου επιλεγοντας σταθερη σχεση ή μηπως αν καβαλησω κανονικο Singlespeed λογω μικροτερου βαρους, γεωμετριας κλπ ,θα ειναι διαφορετικα τα πραγματα?

Επισης αυτο που με ενδιαφερει εναι το cinelli mystic rat ΑΛΛΑ αν καποιος εχει να προτεινει καποιος θα βοηθουσε

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Tasakos10
Απών/απούσα

Για εισαγωγή στο σινγκλ, νομίζω πως το 48-18 ειναι ήδη σκληρό πάτημα οπότε θα σου πρότεινα να πας σε τέτοιο συνδυασμό αρχικά .

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.... δεν καβαλάω σινγκλ, δοκίμασα πριν το καλοκαίρι, με σχέση ΕΛΑΧΙΣΤΑ πιο βαριά από τη δική σου. Η διαδρομές που έκανα ήταν σχετικά φλατ, με μικρές ήπιες, σύντομες ανηφορίτσες.
Η αλήθεια είναι ότι είναι όμορφα, ελαφρυά, απλά, μοδάτα. Αλλά δεν πολύ-βολεύουν.
Αν το θες για προπόνηση, του στυλ "βελτιώνομαι ως ποδηλάτης ενώ πάω στη δουλειά μου" είναι καλή φάση.
Αν το θέλεις για να απλουστεύσεις τη ζωή σου.... χμμμ... ίσως και να μην τα καταφέρεις.. να την απλουστεύσεις....

Διαφορές θα υπάρξουν αν πας σε καθαρόαιμο μονοτάχυτο. Λόγω γεωματρίας, στησίματος, τροχών, ελαστικών, δισκοβραχίωνα. Γενικά θα βελτιωθεί η "ανηφόρα", αλλά θα "χειροτερέψει" η κατηφόρα. Θα "τερματίζει" γρηγορότερα το πετάλι σου (= το σημείο που αρχίζεις και βαράς τσάμπα πετάλι, το ποδήλατο πάει γρηγορότερα μόνο του λόγω κατηφόρας).

Από την άλλη, βιάζεσαι? Θέλεις να τρέχεις στην κατηφόρα? Αν δεν σε πολυνοιάζει αυτό, το μονοτάχυτο είναι καλή φάση.
Αν θέλεις να πατάς και να χάνεσαι, θέλεις ταχύτητες.

[.... εκτός αν πας σε κάποιο σύστημα πεταλιών - καλουπιέδων ή κουμπτωτών πεταλιών/παπουτσιών και βελτιώσεις το πάτα-τράβα και το ρυθμό που πεταλάρεις.]

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

ξεχνας κατι πολυ βασικο. Οτι ο τροπος οδηγησης του single ειναι διαφορετικος και οτι καθεσαι διαφορετικα πανω στο ποδηλατο (μιλαμε για μαχιμα single και fixed οχι τυπου mystic rats).

Εγω εχω 46χ17 τωρα απο 48χ17 που ειχα πριν και πολυ λιγες φορες θελω κατι παραπανω. Εχει να κανει με τον τροπο οδηγησης

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Έχουν γραφτεί αρκετά εδώ μέσα για το θέμα και αν διαβάσεις θα πάρεις καλή πληροφόρηση. Μάλιστα, όσοι έχουν/έχουμε παίξει με μονοτάχυτο έχουμε λίγο πολύ σταθερή άποψη πια. Ήδη διαβάζω απόψεις σε επανάληψη. Οπότε και πάλι θα ακούσεις απόψεις με ιδιαίτερα υποκειμενικό χρώμα.
Εγώ θα ήθελα να σε ρωτήσω αν θα κρατήσεις και το υβριδικό σου η όχι.

kosmas150311
Απών/απούσα

ευχαριστω για τις απαντησεις.
rockarolla γενικα δεν ειμαι της ταχυτητας. απλα σε κατηφορα θα ηθελα να υπαρχει μια δυνατοτητα για 40 χιλ την ωρα. πχ στην καποδιστριου μου χρειαζεται για να μη με πιασουν τα αυτοκινητα μεταξυ 2 φαναριων γιατι δε σε προσεχουν καθολου εκει.
kktsol δωσε λιγη ενημερωση για καθαροαιμο single (fix de me ενδιαφερει αυτη τη στιγμη) γιατι εμενα το mystic rat μου φαινεται αρκετα επιθετικο. εχεις να προτεινεις καποιο?

vasscot to scotaki δε σκεφτομαι να το δωσω ακομα και αν προβω σε αγορα singe

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Η σχέση που θα επιλέξεις είναι κάτι που αλλάζει εύκολα.
Προσωπικά θα ξεκίναγα με 46 μπροστά και θα δοκίμαζα διαφορετικά γρανάζια πίσω.
Δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σε προβλημάτισε πάρα πολύ στην αρχή.
Το βασικό που θα πρέπει να δεις είναι να επιλέξεις ένα σκελετό στο σωστό μέγεθος με μαζεμένη γεωμετρία.
Στη συνέχεια θα πρέπει να προσέξεις να βρεις αξιόπιστα (όχι απαραίτητα ακριβά) περιφερικά.
Η καλύτερη λύση είναι να στήσεις κάτι και όχι να πάρεις κάτι έτοιμο... προσωπική άποψη.
Κάνε πάντως μια καλή αναζήτηση εδώ μέσα και θα βρεις πολλές πληροφορίες.

kosmas150311
Απών/απούσα

και μια ακομα ερωτησουλα ακομα ρε παιδια, οχι οτι ειναι τοσο σημαντικο αλλα για την κουβεντα. το ποδηλατο μου ζυγιζει περιπου 12,5 Kg (scot sub 30). βλεπω singlakia στη ιδια τιμη περιπου στα 650-700 ευρω που δινουν βαρος 9 Kg. ισχυει λετε? ειναι δυνατον να υπαρχει τετοια διαφορα. γιατι αν υποθεσουμε ότι κανω μονοταχυτο το δικο μου βγαζοντας το συστημα ταχυτητων αντε και τα δισκοφρενα δε νομιζω να χασω πανω απο 1-1,5 κιλο.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

ευκολα γινεται. Δεν σημαινει οτι ειναι και απαραιτητα σωστο και καλυτερο. Εχει αναλυθει αλλου, αρκετα. Ψαξε το μεσα στο forum

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kosmas150311 wrote:
και μια ακομα ερωτησουλα ακομα ρε παιδια, οχι οτι ειναι τοσο σημαντικο αλλα για την κουβεντα. το ποδηλατο μου ζυγιζει περιπου 12,5 Kg (scot sub 30). βλεπω singlakia στη ιδια τιμη περιπου στα 650-700 ευρω που δινουν βαρος 9 Kg. ισχυει λετε? ειναι δυνατον να υπαρχει τετοια διαφορα. γιατι αν υποθεσουμε ότι κανω μονοταχυτο το δικο μου βγαζοντας το συστημα ταχυτητων αντε και τα δισκοφρενα δε νομιζω να χασω πανω απο 1-1,5 κιλο.

μιλάμε για το βάρος που έχουν αθροιστικά τα εξής "περιττά":
- δύο ντεραγιέ
- δύο χειριστήρια
- καλώδια + συρματόσχοινα ταχυτήτων
- τα 2 από τα 3 δισκάκια του μπροστά δισκοβραχίωνα
- ολόκληρη κασέτα πίσω (την αντικαθιστάς με ροδέλες spacers και ένα γρανάζι)
- δισκόφρενα + πλάκες (αντί για rim brakes)
- κάποιοι κρίκοι της αλυσίδας (θα την κοντύνεις)

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
...
- κάποιοι κρίκοι της αλυσίδας (θα την κοντύνεις)

Διαφορά στο βάρος υπάρχει αρκετή.
Ειδικά που αν κατάλαβα καλά το μονοτάχυτο που κοιτάς είναι αλουμίνιο.
Προσωπικά, αν οι σωλήνες από το συγκεκριμένο προέρχονατι από πολύ καλή οικογένεια, για μονοτάχυτο θα κοίταγα ατσάλινο σκελετό.
Για εμένα στο μονοτάχυτο θες έναν "ζωντανό" σκελετό και όχι ξερώ, όπως ίσως σε fixed.

Να σου βάλω και ένα ακόμα μικρόβιο... την ιδέα να μετατρέψεις το scott με ταχύτητες μόνο πίσω την έχεις σκεφτεί?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για το μόνο που μπορείς να είσαι 200% σίγουρος είναι ότι η
σχέση με την οποία θα ξεκινήσεις θα είναι διαφορετική από
τη σχέση με την οποία θα καταλήξεις και ότι μέχρι να στρώ-
σει το σώμα σου, θα πρέπει να κάνεις συμβιβασμό στο θέμα
ανηφόρα-τελικές.

Οπότε μην κουράζεις πολύ το μυαλό σου για το αν θα βάλεις
48/18 ή 46/17 ή ό,τι άλλο. Βρες κάτι που να σου βγάζει ά-
νετα τις διαδρομές σου χωρίς να τσακίζεις τα γόνατά σου.
Δούλεψε μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα και στη συνέχεια
αξιολόγησε εκ νέου το θέμα του γραναζώματος.

Στο θέμα του βάρους για να μπορείς να κάνεις σύγκριση θα
πρέπει να μιλάμε για ίδιο υλικό κατασκευής, παρόμοιες δι-
αστάσεις, παρόμοιους τροχούς, παρόμοια ελαστικά, πετάλια
κτλ.

Από εκεί και μετά, 900γρ+ θα ειναι όλο το σύστημα των φρέ-
νων σου (μανέτες, δαγκάνες, δίσκοι), κανά 500γρ θα είναι
μπρος πίσω εκτροχιαστές/ντιζοκαλώδια, 250γρ τα χειριστή-
ρια, βγάλε 300γρ από κασέτα και είσαι 2000γρ κάτω.

Στα παραπάνω υπολογίζεις πιθανή μείωση από 3 δίσκους σε
1 όπως και μεγάλη μείωση από ανθρώπινους τροχούς και όχι
πχ 730γρ στεφάνι όπως έχει το Sub 30 του 2013 και κάπως
έτσι φτάνεις στη γειτονιά των 9 κιλών.

amageo929
Απών/απούσα

γεια σου κοσμα.εχω κ εγω ενα scott sub 40.μου ειχε μπει κ εμενα το μικροβιο του single speed κ μετα απο διμηνο δοκιμων με δυο μπροστα κ εξι πισω (38-15) στο μαμα σασμαν ειδα οτι μου αρεσει,ετσι εκανα το βημα κ το εκανα κ επισημα single speed!!τι να σου πω δεν υπαρχει περιπτωση να ξαναγυρησω σε ταχυτητες...ειναι ερωτας πλεον...ορθοπεταλια κ αγιος ο θεος κ παντου ταπα!!!μπροστα εχω 36αρι κ πισω συνηθως 14αρι για να παλευω τις περισοτερες ανηφορες τις κερκυρας.οι ταχυτητες που κινουμε σε ευθεια ειναι 25 χαλαρα,30 ευχαριστα κ 35-38 τρελοπεταλια.επειδη μπαινω κ κανα μονοπατακι-χωματοδρομο εχω κ ενα 18αρι πισινο που το βαζω οταν ειναι πανευκολα κ γρηγορα...επισης οι ανηφορες τελειωνουν εννοειτε πιο γρηγορα...αλλα κ πιο κουραστικα ομως νιωθεις ωραια οταν την καταφερνεις!!γενκα ολοι με κραζουνε που "χαλασα" το ποδηλατο αλλα δε με νοιαζει,εγω ανυπομονω καθε φορα να καβαλησω!
αυτη ειναι η δικη μου εμπειρια στο θεμα..καλες βολτες...

kosmas150311
Απών/απούσα

vasscott to mystic rat ειδα μου αρεσε οπτικα και για αυτο το ανεφερα. κανενα προβλημα με ατσαλι δε θα ειχα, το αντιθετο μαλιστα. εχω δει και αυτο http://www.evanscycles.com/products/eddy-merckx/umx-s-2013-singlespeed-b... πχ αλλα νομιζω οτι ειναι ακριβοτερο απο το μπατζετ μου. ειδα και της φιδουσα to σινγλακι αλλα ξεφευγει. εγω κανα 800αρι σκεφτομαι το πολυ. oταν πριν δυο χρονια ειπα να παρω ενα πιο σοβαρο ποδηλατο ειχα καταληξει στο orbea carpe που ηταν 9 ταχυτο γιατι δεν εβλεπα λογο για 27 ταχυτητες για την διαδρομη που ακολουθω. πλην πηγαινε ελα στη δουλεια βολτες δεν παιζουν καθως χρονος δεν υπαρχει. τωρα παλι δε βλεπω λογο να κρατησω μονο τις πισω ταχυτητες. βεβαια θα κανω αρκετα χιλιομετρα ακομα με μια μονο σχεση στο sub να δω πως θα ανταποκριθουν τα ποδια μου, πριν προχωρησω σε καποια αγορα.

κατα τα αλλα εχω ακριβως τα ιδια συναισθηματα με αυτα του amageo. ειναι κουραση αλλα ικανοποιηση στο τελος συν το οτι εισαι πλεον αναγκασμενος να πας γρηγορα και στις ανηφορες. απλα υπαρχει ο πειρασμος να κατεβασω ταχυτητα τωρα και αυτον θελω να διωξω με το singlaki.

eaglos ευχαρισω για τις πληροφοριες και ειδικα για τους τροχους μου, δεν ηξερα για το βαρος τους.

επισης υπαρχει καποιος που φτιαχνει σκελετους στα μετρα σου (που το σωστο μεγεθος εχει τεραστια σημασια για μενα-εχω καει στο παρελθον) στην αγια παρασκευη το okto cycles αλλα υπαρχει το θεμα της αξιοπιστιας αλλα και του κοστους που δεν ξερω τι παιζει. δεν βρηκα καποιον που να εχει αγορασει απο εκει. αν ξερετε κατι μου λετε.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Είχα παλιότερα ένα scott sub 20 του 2009. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα το μετέτρεψα σε 1x8 και προσωπικά βρήκα την υγειά μου στις αστικές μετακινήσεις. Έχω φτιάξει και σχετικό θέμα εδώ μέσα αν σε ενδιαφέρει να ψάξεις.
Ο μόνος λόγος που το έδωσα ήταν για να μπορέσω να φτιάξω ένα άλλο 1x8 που χρησιμοποιώ και σήμερα.

Γενικά η προσωπική μου άποψη για τα μονοτάχυτα (όχι για τα fixed) είναι ότι δε χρειάζεται να πας σε πάρα πολύ υψηλό budget. Τα 800 εμένα προσωπικά μου φαίνονται πολλά. Όπως θεωρώ και πολύ το να ράψεις σκελετό επάνω σου για μονοτάχυτο, ειδικά αν είναι το 1ο που θα δοκιμάσεις. Εκεί ειδικά τα κόστη ξεφεύγουν πολύ.

Είναι ωραία αυτά που μας δείχνεις, αλλά σε κάθε περίπτωση προσωπικά επιμένω ότι η καλύτερη λύση είναι να το στήσεις όπως θες από το μηδέν.
Για εμένα, το μονοτάχυτο είναι πολύ πιο προσωπικό από άλλους τύπους ποδηλάτων και αν πάρεις κάτι έτοιμο, μετά μπένεις στη διαδικασία να αλλάζεις σιγά σιγά τα περιφερειακά για να το φέρεις εκεί που θες. Το έχω κάνει γι αυτό στο λέω. Το τέλος είναι κρατήσει μόνο σκελετό και παλουκόσελο από το αρχικό που είχα πάρει.

Επαναλαμβάνω... κάνε αναζήτηση εδώ μέσα και θα βρεις πολλές πληροφορίες. Πολύ περισσότερες από αυτές που μπορούμε να σου επαναλάβουμε σε αυτό το νήμα.

Καλή συνέχεια!

kosmas150311
Απών/απούσα

το μπατζετ που διαθετω καταλαβαινω πως σου φαινεται ψηλο για μονοταχυτο. αλλα μιλαμε για καθημερινη μετακινηση 20 χιλ και για απολαυση. και επιπλεον θελω να περασω χρονια με αυτο. γενικα εχω ενα ποδηλατο που κοστισε περιπου 650 ευρω. το σκεπτικο μου ειναι να διαθεσω 200-250 ευρω περισσοτερο για το νεο ποδηλατο , και λαμβανομενου υποψη οτι δεν θα εχει δισκοφρενα, ταχυτητες κλπ, να εχω σαφως καλυτερο σκελετο, τροχους, αλυσιδες, ελαστικα σελα κλπ απο οτι το Sub, να ειναι και 2-3 κιλακια και πιο ελαφρυ.

γενικα δεν εχω εμπειρια και δυστυχως ουτε και πολυ χρονο για ψαξιμο και για αυτο με βλεπεις επιφυλακτικο να το στησω απο το μηδεν.

ειδη διαβαζω παντως πολιοτερα ποσταρισματα σου οποτε βρισκω υλικο. ευχαριστω. θα κανω και καμια βολτα προς VCA kai 48*17 και βλεπουμε.
και ως τοτε συνεχιζω την προσωμειωση με το scottaki.
καλες βολτες σε ολους.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Είναι ότι δεν υπάρχουν κάποια προαπαιτούμενα από πλευράς
ποιότητας επειδή θα χτίσεις μονοτάχυτο. Δεν είναι δηλαδή
όπως στα fixed όπου αν δεν ρίξεις κάποια ελάχιστα λεφτά
θα έχεις θέμα ασφάλειας.

Εγώ για παράδειγμα ετοιμάζω ένα στήσιμο 1x7 για τα καθη-
μερινά πέρα δώθε. Πήρα πέρυσι το καλοκαίρι ένα ολόκληρο
ατσάλινο Koga Miyata με 250Ε. Κράτησα χειριστήρια, μανέ-
τες, φρένα, λαιμό, πίσω εκτροχιαστή, ποτήρια, παλούκι,
σέλα και ίσως μπροστινό κέντρο. Θα δώσω άλλα 100-200Ε
δισκοβραχίωνα, αλυσίδα, κασέτα, τιμόνι, λάστιχα και
τροχούς (θα τους πλέξω εγώ) και έτοιμος με 350-450Ε.

Μπορώ να το φτάσω στα 800; Πανεύκολα, επιλέγοντας μπουτίκ
εξαρτήματα όπως Sugino Mighty δισκοβραχίωνες, τριβή με
άξονα τιτανίου και κλειστά ρουλεμάν, ακριβά στεφάνια,
ακριβά ελαστικά, δερμάτινη σέλα και πάει λέγοντας.

Θα κάνουν το ποδήλατο καλύτερο; Ναι.
Θα κάνουν τη δουλειά για την οποία το φτιάχνω ευκολότερη; Όχι.

ΥΓ: Για custom ξέχασέτο. Πέραν της τετραψήφιας τιμής, πρέ-
πει να έχεις αρκετή εμπερία για να πιάσουν τόπο τα λεφτά
σου και σίγουρα δεν έχει νόημα για καθημερινή μετακίνηση.

amageo929
Απών/απούσα

παντως κοσμα να ξερεις οτι με τη μετατροπη που εκανα στο sub μου εχασε 1500γρ στη ζυγαρια.σε καμια περιπτωση ομως δεν νομιζω οτι τα γραμμαρια παιζουν ρολο σε αυτες τις κατηγοριες οσο μια καλη μεσαια τριβη η μια καλη πεταλιερα κ.α.για προσομοιωση κ για να μη μπαινω στο πειρασμο να αλλαζω ταχυτητες πρι το κανω single το δικο μου ειχα μπλοκαρει τη ντιζα του πισω ντεραγιε με σφυχτηρακι!!ωραιες αναζητησεις αυτες παντως..εχεις ενα λογο παραπανω να βγεις βολτα!!

με τα λεφτα που διαθετεις παντως παιρνεις φοβερα κουκλια...καλο βολη...

contact