Εντυπώσεις/διαφορές για mtb με τροχούς 27,5 έναντι 26"

52 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Plannet wrote:
kktsol wrote:
Και λεω τωρα, 445 εχω στο 26αρι μου με 160αρες δισκοπλακες και κατεβαινω μεχρι και μονοπατια All MTB.

και μόνο που λες αυτό που λες δίχνει το πόσο άσχετος και επικίνδυνος είσαι
:D
κατά τα άλλα δεν περιμένω να μου πεις κάτι παραπάνω

Μπορει να εχεις και δικιο και να ειμαι και ασχετος και επικινδυνος. Κατι που παρελειψες, μπορει να ειμαι πολυ αργος.

Τα υπολοιπα ερωτηματα γαργαρα???
Και αντε στα μισα δεν με ενδιαφερει κιολας.
Αλλα οταν λεμε "δεν εχω καβαλησει κατι τετοιο" ακομα δεν μπορω να καταλαβω πως εισαι τοσο σιγουρος οτι η βελτιωση που δινει (εαν δινει) δεν αξιζει την αλλαγη της αγορας??

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kktsol wrote:

Αλλα οταν λεμε "δεν εχω καβαλησει κατι τετοιο" ακομα δεν μπορω να καταλαβω πως εισαι τοσο σιγουρος οτι η βελτιωση που δινει (εαν δινει) δεν αξιζει την αλλαγη της αγορας??

δεν είπα ότι το 27.5 είναι χειρότερο είπα ότι με το έτσι θέλω οι εταιρίες το γυρνάνε στα 27.5 και για αυτό δεν χρειάζεται να καβαλήσεις ποδήλατο για να το δεις
αν εσύ τώρα πιστεύεις πως το κάνουν για το καλό μας
έχεις το κάθε δικαίωμα να είσαι αφελής
και εγώ έχω το κάθε δικαίωμα να είμαι πονηρός
:D

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Απολαυση. Καλως ηρθες πισω στο φορουμ. Αυτη την φορα στην χαριζω

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Απολαυση. Καλως ηρθες πισω στο φορουμ. Αυτη την φορα στην χαριζω

ναι και εγώ όταν δεν έχω τι να πω την χαρίζω
τι ωραία
:D

Φανερός Πράκτωρ
Απών/απούσα

:p

ww

redo
Εικόνα redo
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
ότι έχουν κάνει δουλειά και στο σχεδιαστικό κομμάτι.
Ότι έγινε με την ετσιθελική μετάβαση από v-brakes σε δίσκους οπου δεν
μπορούσες να βρεις σοβαρή ανάρτηση με βάσεις για V.

Υπαρχει σοβαρη αναρτηση με βασεις για v-brakes?????
Ποιος ο λογος να υπαρχει τετοια αναρτηση???
Αναρτηση με διαδρομη για να εξηγουμαι...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Έγραψα "έγινε", αόριστος χρόνος, παρελθόν.
Γράφεις "υπάρχει", ενεστώτας χρόνος, παρόν.
Καμία σχέση οπότε πάμε άλλη μια φορά.

Κάποτε υπήρχαν (αόριστος, παλιά χρόνια) σοβαρές αναρτήσεις
για V-Brakes οι οποίες κόστιζαν 500-600-800 Ευρώ. Όλα τα με-
γάλα ονόματα είχαν σοβαρά μοντέλα για v-brakes. Δεν είναι
τόσο παλιά όσο φαντάζεσαι, μιλάμε για 7-8 xρόνια πριν.

Όταν έγινε η ετσιθελική μετάβαση στα δισκόφρενα, σταμάτησαν
οι εταιρίες να βγάζουν σοβαρές αναρτήσεις για v-brakes με
αποτέλεσμα σήμερα να μην υπάρχουν σοβαρές αναρτήσεις για
v-brakes.

Ο λόγος ύπαρξης ήταν ότι το mountain δεν είναι μόνο λάσπες
και χιόνια όπου όντως θες δισκόφρενα. Είναι και χωμάτινες
στεγνές διαδρομές όπου δεν χρειάζεσαι το περιτό βάρος και
την επιπλέον πολυπλοκότητα του δισκόφρενου.

redo
Εικόνα redo
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Έγραψα "έγινε", αόριστος χρόνος, παρελθόν.
Γράφεις "υπάρχει", ενεστώτας χρόνος, παρόν.
Καμία σχέση οπότε πάμε άλλη μια φορά.

Κάποτε υπήρχαν (αόριστος, παλιά χρόνια) σοβαρές αναρτήσεις
για V-Brakes οι οποίες κόστιζαν 500-600-800 Ευρώ. Όλα τα με-
γάλα ονόματα είχαν σοβαρά μοντέλα για v-brakes. Δεν είναι
τόσο παλιά όσο φαντάζεσαι, μιλάμε για 7-8 xρόνια πριν.

Όταν έγινε η ετσιθελική μετάβαση στα δισκόφρενα, σταμάτησαν
οι εταιρίες να βγάζουν σοβαρές αναρτήσεις για v-brakes με
αποτέλεσμα σήμερα να μην υπάρχουν σοβαρές αναρτήσεις για
v-brakes.

Ο λόγος ύπαρξης ήταν ότι το mountain δεν είναι μόνο λάσπες
και χιόνια όπου όντως θες δισκόφρενα. Είναι και χωμάτινες
στεγνές διαδρομές όπου δεν χρειάζεσαι το περιτό βάρος και
την επιπλέον πολυπλοκότητα του δισκόφρενου.

Σε αυτα που λες εχεις δικιο, δεν συμφωνω ομως με την λεξη "ετσιθελικη" νομιζω ειναι θεμα εξελιξης και οχι τασης σε αυτη την κατηγορια.

Τα mountain δεν ηταν για λασπες και για χιονια τον καιρο εκεινο γιατι οι κατηγοριες ποδηλατων ηταν και πολυ πιο περιορισμενες. Το Mountain που ειχα την δεκαετια του 90 (90ις) αμα το παρουσιαζανε τωρα ανετα θα το περνουσες για φιτνες τρεκιν πολης κτλ... απο αποψη σκελετου.

Δεν βαζω την εξελιξη των φρενων σε συγκριση με την διασταση των τροχων οπου εκει εχουμε μια προσπαθεια επιβολης μεγεθων, που και παλι ομως αντιστεκεται σθεναρα και αυτο γιατι τα 26 εχουν φανατικους υποστηρικτες και πλεονεκτηματα.

Τα v-brakes ειναι ξεπερασμενα στα mtb, και εγω στο φιτνες μου πανω v-brake εχω και δεν θα ηθελα δισκοφρενα. Στο mtb ομως δεν θα το σκεφτομουν καν.

Νομιζω οτι αυτοι που κανουν χωματινες και στεγνες διαδρομες ηταν ελευθεροι να επιλεξουν αν θελουν η οχι δισκοφρενα και το επελεξαν.(μηπως εσυ ηθελες v-brakes και σου την σπασανε??)

Για φαντασου να εχεις βγει βολτα για την χωματινη στεγνη (περιεργα ακουγεται αυτο) διαδρομη και ξαφνικα να αρχισει να βρεχει, πανε οι χρονοι πανε τα ΚΟΜ και τελικα παει η βολτα??

Η εξελιξη ειναι φιλος μας ;)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν είμαι κατά της "εξέλιξης", ακόμα κι όταν μας οδηγεί
σε άχρηστα μονοπάτια πχ δισκόφρενα στις κούρσες.

Είμαι όμως κατά της τεχνητής έλλειψης επιλογών και όχι
δεν είναι "επειδή ήθελα vbrakes και μου την έσπασαν" ή
επειδή μου 'φάγαν το μπιφτέκι μου.

Η διαφορά είναι ότι για εσένα mountain = βουνό, λάσπες,
ποτάμια, νερά, βροχές και τιποτε άλλο ενώ για εμένα εί-
ναι κι άλλα πράγματα όπως πχ ένα ελαφρύ στριτάδικο τύ-
που "super motard" με 80mm ανάρτηση και v-brakes.

Σε κάθε περίπτωση, 27.5άρια και δισκόφρενα παντού είναι
η τάση οπότε παλιά στο Τέξας που λέει και λαός.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Υποθέτω ότι εταιρείες που είναι μπροστά σε θέματα σχεδιασμού, καινοτομιών, R&D, είναι λογικό να δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στους νεοτερισμούς και να μην συνεχίζουν να "υποστηρίζουν" κάτι πεπαλαιωμένο, και ΙΣΩΣ ξεπερασμένο.
Εφόσον τα 27,5" είναι κοινώς αποδεκτό ότι πλεονεκτούν έναντι των ξεπερασμένων 26" (ήδη είχε γίνει και άλλη προσπάθεια να φύγουμε από τα 26" και πήγαμε στο άλλο άκρο ->29", χωρίς επιτυχία) όποιος θέλει να ακολουθήσει τις εξελίξεις, μάλλον θα πάει προς τα εκεί.
Για όλους τους υπόλοιπους που για ένα σωρό λόγους ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ στα 26", σίγουρα θα υπάρχουν εταιρείες που παραμένουν στα παραδοσιακά τους καλούπια, και θα συνεχίσουν για κάποια χρόνια ακόμα να βγάζουν τέτοια ποδήλατα.

Για μένα, όλοι βολεύονται, όλοι θα βρουν αυτό που τους ταιριάζει.
Δεν βλέπω κάτι λάθος, πέρα από την κάποιες φορές επιβολή πλαστών "αναγκών" που προωθούν οι εταιρείες, ώστε να "πουλήσουν". Αλλά στο χέρι του καταναλωτή / ποδηλάτη είναι, να ενημερωθεί, να επιλέξει, να μην τυφλωθεί από την μόδα.... ή και το αντίθετο.

Ntimitris
Απών/απούσα

η διαφορα εγκειται στο τι εννοουμε βουνο, μιας και μπορει εγω κανοντας βουνο να εννοω αλλο πραγμα απο εναν αλλο που λεει οτι κανει βουνο.
..
οποιος κανει πραγματικο μτβ και δεν χαραμιζει το μτβ σε δρομους που πανε και αλλοι τυποι ποδηλατου, χρειαζεται δισκοφρενα.
Το δισκοφρενο δεν ειναι μονο για λασπη-χιονα-νερα. Στο πραγματικο βουνο που δκαιολογει μονο ποδηλατο μτβ, θες 1 δαχτυλο στη μανετα και 4 στο γκριπ και οχι το αναποδο. Αυτο γινεται μονο με δισκοφρενα, με τα β μπρεικ, οσο καλα και να ειναι, θα βαλεις 4 δαχτυλα στη μανετα για να φρεναρεις και μπορει να πεσεις η να κανες ζημια στους καρπους

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ntimitris wrote:
η διαφορα εγκειται στο τι εννοουμε βουνο, μιας και μπορει εγω κανοντας βουνο να εννοω αλλο πραγμα απο εναν αλλο που λεει οτι κανει βουνο.
..
οποιος κανει πραγματικο μτβ και δεν χαραμιζει το μτβ σε δρομους που πανε και αλλοι τυποι ποδηλατου, χρειαζεται δισκοφρενα.
Το δισκοφρενο δεν ειναι μονο για λασπη-χιονα-νερα. Στο πραγματικο βουνο που δκαιολογει μονο ποδηλατο μτβ, θες 1 δαχτυλο στη μανετα και 4 στο γκριπ και οχι το αναποδο. Αυτο γινεται μονο με δισκοφρενα, με τα β μπρεικ, οσο καλα και να ειναι, θα βαλεις 4 δαχτυλα στη μανετα για να φρεναρεις και μπορει να πεσεις η να κανες ζημια στους καρπους

Tι εγινε ρε παληκαρε?? Δεν φυλας τα συνορα??

Για το θεμα v-brake/υδραυλικα (προσεχτε λεω μονο υδραυλικα για βουνο το τονιζω δεν συζητω μηχανικα και τετοια) οπως εχουν βελτιωθει τα υδραυλικα, εχουν πεσει οι τιμες πια δεν αξιζει να το συζηταμε.

Ειμαστε και Off topic

Ntimitris
Απών/απούσα

για 10 μερες πρεπει να ειστε σε επιφυλακη γιατι εχω αδεια,
κατα τα αλλα Γ... ΤΟ ΚΩΛΟΝΗΣΟ και τα κατσικια του

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ βλέπω τους σκελετούς και κάνω καστομιές στο μυαλό μου
και δεν μπορώ να έχω περιορισμούς.

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει "ορθή" χρήση όταν μιλάμε για σκελε-
τούς. Όσο κοπάνημα θα φάει ένας σκελετός στο βουνό, άλλο
τόσο μπορώ να του ρίξω μέσα στην πόλη με καγκουριές σε
σκάλες, πεζοδρόμια σαμάρια κτλ.

Κατά τα άλλα, αν το πρόβλημα των vbrakes ήταν στο αριθμό
των δακτύλων, τότε τα υδραυλικά v-brakes της magura θα
είχαν δώσει τη λύση. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει νόημα
να το συζητάμε μιας και παίζουμε με ότι μας δίνουν οι
εταιρίες.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Μιας και ειχα Magura υδραυλικα πανω σε ενα GT Timberline το 97-98 που ετρεχα, πρεπει να ομολογησω οτι δεν ειχαν την δυναμη ενος ζευγους υδραυλικων δισκοφρενων, σε καμια περιπτωση.
Επισης ας μου επιτραπει να πιστευω οτι σε καμια περιπτωση οποιαδηποτε καγκουρια και να κανει καποιος δεν μπορει να προσομειωσει το ξυλο που τρωει ενα ΜΤΒ στο βουνο, ειδικα οταν μιλαμε για trail, η enduro καταστασεις!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Μου το ειπε καποιος αλλος και τελικα ειχε απολυτο δικιο και το μεταφερω.
Μιλαγαμε για ΜΤΒ.
Παραλληλα με την "εξελιξη" των εξαρτηματων κοιτα και την εξελιξη στις διαδρομες και στον τροπο οδηγησης. Δες τι διαδρομες καναμε πριν δεκα-δεκαπεντε χρονια και σε τι τεραιν και πως τις καναμε και τι κανουμε τωρα και θα ειναι απολυτα δικαιολογημενες ολες οι "εξελιξεις".

Υποθετω βεβαια οτι δεν δημιουργουνται ολες απο αναγκες αλλα τελικα αυτο το κατι παραπανω που μπορει να σου δωσει η "εξελιξη" τελικα προσαρμοζεται ο αναβατης και το παιρνει. Και το σημαντικο ειναι οτι δεν θελει μετα να το δωσει πισω. Εαν αυτη η "εξελιξη" δεν σου δωσει κατι που να θες να το κρατησεις (δεν ξερω γιατι αλλα μου ηρθαν στο μυαλο τα 29αρια) τοτε πολυ απλα θα βγει κατι αλλο στην θεση της και αυτη η "εξελιξη" θα χαθει στα βαθη του χρονου.
Δεν ειναι μονοδρομος (μου το εδωσε η εταιρεια αρα πρεπει να παω εκει).Υπαρχουν και "εξελιξεις" που δεν επιασαν και εγκαταλειφθηκαν (ας πουμε τα υδραυλικα v-brakes που ειπαμε πιο πανω).

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Μου το ειπε καποιος αλλος και τελικα ειχε απολυτο δικιο και το μεταφερω.
Μιλαγαμε για ΜΤΒ.
Παραλληλα με την "εξελιξη" των εξαρτηματων κοιτα και την εξελιξη στις διαδρομες και στον τροπο οδηγησης. Δες τι διαδρομες καναμε πριν δεκα-δεκαπεντε χρονια και σε τι τεραιν και πως τις καναμε και τι κανουμε τωρα και θα ειναι απολυτα δικαιολογημενες ολες οι "εξελιξεις".

Υποθετω βεβαια οτι δεν δημιουργουνται ολες απο αναγκες αλλα τελικα αυτο το κατι παραπανω που μπορει να σου δωσει η "εξελιξη" τελικα προσαρμοζεται ο αναβατης και το παιρνει. Και το σημαντικο ειναι οτι δεν θελει μετα να το δωσει πισω. Εαν αυτη η "εξελιξη" δεν σου δωσει κατι που να θες να το κρατησεις (δεν ξερω γιατι αλλα μου ηρθαν στο μυαλο τα 29αρια) τοτε πολυ απλα θα βγει κατι αλλο στην θεση της και αυτη η "εξελιξη" θα χαθει στα βαθη του χρονου.
Δεν ειναι μονοδρομος (μου το εδωσε η εταιρεια αρα πρεπει να παω εκει).Υπαρχουν και "εξελιξεις" που δεν επιασαν και εγκαταλειφθηκαν (ας πουμε τα υδραυλικα v-brakes που ειπαμε πιο πανω).

Συμφωνω απολυτα με αυτα που λες και με τον τροπο που τα διατυπωνεις. Εκτος βεβαια σε οτι αφορα τα 29αρια, αλλα αυτο ειναι θεμα γουστου, οποτε...για να μπουμε και στο θεμα (διοτι ψιλοπλατιασαμε) εγω ξεφορτωθηκα τα 26αρια μου, διοτι δεν ειχαν κατι αλλο να μου προσφερουν και παιζω πλεον με δυο 29αρια και ενα 27,5. Σε καμια περιπτωση δεν θα γυρνουσα σε 26αρι και θεωρω οτι απο την καθε διασταση μεταξυ 29 και 27,5 μπορεις να παρεις διαφορετικα αλλα εξισου ενδιαφεροντα πραγματα! Φυσικα ουτε συζητηση να μεινω χψρις 29αρι μιας και ειναι το κυρια μου διασταση (do it all and do it well)!

redo
Εικόνα redo
Απών/απούσα

Δεν ξερω γιατι αλλα τα υδραυλικα v-brakes μου ακουγονται σαν εντουρας με κολαν, μαλλον δεν ειναι καλο το παραδειγμα, σαν φασολακια με κοτοπουλο, ασε μας να φαμε το λαδερο μας, πρεπει ντε και καλα να φαμε κρεας?(η μηπως το κοτοπουλο δεν ειναι κρεας??)

Οπως και να εχει το σχολιο για την δυναμη που μεταφερεις με ενα δακτυλο στις δαγκανες νομιζω ειναι ενα απ τα σημαντικοτερα επιχειρηματα που βοηθησαν ολους αυτους που κανουν mtb να τα επιλεξουν.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

redo wrote:
Δεν ξερω γιατι αλλα τα υδραυλικα v-brakes μου ακουγονται σαν εντουρας με κολαν, μαλλον δεν ειναι καλο το παραδειγμα, σαν φασολακια με κοτοπουλο, ασε μας να φαμε το λαδερο μας, πρεπει ντε και καλα να φαμε κρεας?(η μηπως το κοτοπουλο δεν ειναι κρεας??)

Οπως και να εχει το σχολιο για την δυναμη που μεταφερεις με ενα δακτυλο στις δαγκανες νομιζω ειναι ενα απ τα σημαντικοτερα επιχειρηματα που βοηθησαν ολους αυτους που κανουν mtb να τα επιλεξουν.

Δεν ηταν ακριβως V-brakes...ηταν υδραυλικα φρενα, οχι ομως δισκοφρενα. Τα χει ενας φιλος στο Zaskar του ακομα. Ειναι αυτα που ειχα παλια και του τα εδωσα οταν πουλησα το τελευταιο ατσαλινο ΜΤΒ μου μετα απο 17 χρονια!!

Ntimitris
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Κατά τα άλλα, αν το πρόβλημα των vbrakes ήταν στο αριθμό
των δακτύλων, τότε τα υδραυλικά v-brakes της magura θα
είχαν δώσει τη λύση.
προσεξε ειναι Και ο αριθμος των δαχτυλων προβλημα
Οχι οτι ειναι ο αριθμος δαχτυλων το μονο προβλημα. Οπως εγραψα εκτος απο λασπες-χιονα, πολλα νερα ειναι και αυτο θεμα. Αρα τα υδραυλικα vbrake αντιμετοπιζουν το θεμα των δαχτυλων οχι ομως τα αλλα θεματα, για αυτο και δεν δινουν λυση ουτε επικρατουν σαν φρενο στο βουνο. Αν και η αληθεια ειναι οτι δεν εχω οδηγησει υδραυλικο vbrake.
Οπως επισης το θεμα με τα δαχτυλα το εχεις και με κακα υδραυλικα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ο λόγος που έκανα αυτό το σχόλιο είναι διότι θεωρώ ασήμαντο
το επιχείρημα της δύναμης και του αριθμού των δακτύλων όταν
μιλάμε για υδραυλικά. Με την έννοια ότι είναι κάτι καθαρά
υποκειμενικό σε αντίθεση με της λάσπες, νερά, μπουκωμένο
στεφάνι όπου είναι αντικειμενική η αδυναμία των rim brakes.

Με κακά φρένα, υδραυλικά ή κανονικά, έχεις την ίδια κακή
λειτουργία και την ίδια σφουγγαρένια αίσθηση στη μανέτα.
Οπότε δεν έχει νόημα να μιλάμε για ένα ή δυο δάχτυλα όταν
η μανέτα πρέπει να φτάσει στο grip.