Νομοθεσία γύρω από ηλεκτρικά ποδήλατα

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
c_ranger
Απών/απούσα

Να πούμε μερικά πράγματα γύρω από τη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ο λόγος είναι ότι υπάρχει μεγάλη σύγχυση του κόσμου και αυτό συμβαίνει γιατί η νομοθεσία ΠΡΟΦΑΝΩΣ έχει κενά και παράδοξα.

Με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί μύθοι και παρερμηνίες και κάποιος κόσμος να "φοβάται" το ηλεκτρικό ποδήλατο ως κάτι παράνομο και "κολασμένο" (στη φωτιά να πέσουν όλα τους) 

Τα παρακάτω θα τα παραθέσω "εκλαϊκευμένα" καταρχήν και στη συνέχεια μπορούμε να μπουμε και σε ανάλυση των ΦΕΚ της κυβερνήσεων αν κάποιος το χρειάζεται.

Έχουμε και λέμε:

1) Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ποδήλατα και είναι νόμιμα με κάποιες προυποθέσεις

2) Βασική προυπόθεση ΔΕΝ είναι να έχουν χαμηλή μέγιστη ισχύ κάτω των 250w. Αν ήταν έτσι σχεδόν ΟΛΑ τα εργοστασιακά θα ήταν παράνομα.

3) Η μέγιστη ισχύς σε ΟΛΑ τα εργοστασιακά ηλ. ποδήλατα που ακολουθούν την ευρωπαική νομοθεσία είναι 300, 400, 500 watt ή και περισσότερα

4) Ο περιορισμός για την ισχυ με απλά λόγια είναι για τη συνεχή ονομαστική ισχύ κάτω των 250w.

5) Όπως κάποιοι τεχνικά γνωρίζουν, αυτό για την ισχύ ΔΕΝ έιναι εύκολα τεχνικά ελέγξιμο, οπότε υπάρχει η εναλλακτική προυπόθεση, της μέγιστης ταχύτητας στα 25χλμ/ώρα.

6) Συγκεκριμένα ΔΕΝ απαγορεύεται σ ένα ηλ. ποδηλατο να κινείται με περισσότερα από 25 χαω, αλλα ΝΑ ΥΠΟΒΟΗΘΕΙΤΑΙ όταν κινείται σε ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χαω. Πρακτικά αυτό σημαίνει: Ξεκινάω απο στάση και κάνω πετάλι και μέχρι τα 25 με βοηθά, μετα σταματα να με βοηθά.

7) Τελευταίο άλλα ΟΧΙ και πιο ασήμαντο είναι οτι ΔΕΝ επιτρέπεται το χειρόγκαζο! Κατά τη γνώμη μου είναι το σοβαρότερο μέτρο το οποίο πρέπει να τηρείται ευλαβικά. και είναι και κάτι που μπορεί άμεσα να αντιληφθεί ένας αστυνομικός και να σε γράψει ως οφείλει.

 

Υ.Γ. Προς διαχειριστές: Συγν'ωμη αν έβαλα το θέμα σε λάθος κατηγορία, αν και βέβαια, τα θέματα νομοθεσίας θα μπορούσαν να θεωρηθούν και τεχνικά (νομοτεχνικά)... By all means μετακομίστε το αν νομίζετε πρέπον.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

καταλαβες τωρα γιατι σε ρωτησα για το τι διαδικασιες εκανες για να νομιμοποιησεις το δικο σου;

Αυτα που γραφεις ειχαν ισχυ μεχρι τις αρχες του 2017. Το 2016 η ευρωπαικη ενωση εβαλε αλλους κανονισμους που θα ειχαν εφαρμογη απο 2017 και μετα και ειναι μεταβατικοι ωσπου να καταληξουν στην ΕΝ που θα καλυπτει τα παντα. Και εβαλαν μεσα και τον ορο speed pedelec. Και εαν θες την γνωμη μου αυτοι οι κανονισμοι βγαζουν εκτος ολα τα κιτ με ισχυ πανω απο 250w. Για να σε βοηθησω λιγο το δικο σου ειναι μεταξυ L1e-a και L1e-b οποτε θελει εγκριση τυπου. Και για να μην λεω για εσενα δεν πιστευω οτι κανενας που παιρνει κιτακι θα μπει στην διαδικασια για εγκριση τυπου (οποτε μην νομιζεις οτι η επιθετικη απαντηση που μου εδωσες στο αλλο thread με κολησε στον τοιχο).Τα μονα που δεν θελουν εγκριση τυπου ειναι αυτα που η ισχυς τους ειναι κατω απο 250w. Αλλα επειδη τα πραγματα ειναι πολυ πολυπλοκα ακομα και δεν εχω καμμια διαθεση να μαθω τους νομους των ηλεκτρικων παρε ενα link να διαβασεις σαν αρχη και να σε παει και στα υπολοιπα. Επισης καλο θα ειναι οταν ξεκιναμε ενα θεμα για την νομοθεσια να ξερουμε την νομοθεσια (αυτα που εχεις γραψει δεν εχουν ισχυ πια).

https://ecf.com/what-we-do/road-safety/electric-bicycle-pedelec-regulation

c_ranger
Απών/απούσα

Τωρα μάλιστα!

Εσυ με "κολησες στον τοιχο" πραγματικά!

Όπως και να έχει αυτά που έδωσες είναι ΧΡΥΣΑΦΙ! και μπράβο σου! (και δεν το λέω ειρωνικά) 

Όποιος ενδιαφέρεται φγια τη νομοθεσία πλέον έχει βρει μια σωστή άκρη... (εγώ είμαι ένας απ αυτούς) μ έκανες level-up

c_ranger
Απών/απούσα

kktsol wrote:

Αυτα που γραφεις ειχαν ισχυ μεχρι τις αρχες του 2017. Το 2016 η ευρωπαικη ενωση εβαλε αλλους κανονισμους που θα ειχαν εφαρμογη απο 2017 και μετα και ειναι μεταβατικοι ωσπου να καταληξουν στην ΕΝ που θα καλυπτει τα παντα. Και εβαλαν μεσα και τον ορο speed pedelec. Και εαν θες την γνωμη μου αυτοι οι κανονισμοι βγαζουν εκτος ολα τα κιτ με ισχυ πανω απο 250w. Για να σε βοηθησω λιγο το δικο σου ειναι μεταξυ L1e-a και L1e-b οποτε θελει εγκριση τυπου. Και για να μην λεω για εσενα δεν πιστευω οτι κανενας που παιρνει κιτακι θα μπει στην διαδικασια για εγκριση τυπου (οποτε μην νομιζεις οτι η επιθετικη απαντηση που μου εδωσες στο αλλο thread με κολησε στον τοιχο).Τα μονα που δεν θελουν εγκριση τυπου ειναι αυτα που η ισχυς τους ειναι κατω απο 250w. Αλλα επειδη τα πραγματα ειναι πολυ πολυπλοκα ακομα και δεν εχω καμμια διαθεση να μαθω τους νομους των ηλεκτρικων παρε ενα link να διαβασεις σαν αρχη και να σε παει και στα υπολοιπα. Επισης καλο θα ειναι οταν ξεκιναμε ενα θεμα για την νομοθεσια να ξερουμε την νομοθεσια (αυτα που εχεις γραψει δεν εχουν ισχυ πια).

https://ecf.com/what-we-do/road-safety/electric-bicycle-pedelec-regulation

Φίλε, έκατσα και μελετώ το υλικό που μου έδωσες. Μου έχουν προκύψει κάποιες απορίες.

1) "αυτοι οι κανονισμοι βγαζουν εκτος ολα τα κιτ με ισχυ πανω απο 250w" αυτό που ακριβώς το διάβασες στη νομοθεσία? Θα ήθελα να δω πως ακιβώς είναι γραμμένο, δεν αμπφισβητώ, σόρρυ, απλά δεν το βρισκω!

2) "το δικο σου ειναι μεταξυ L1e-a και L1e-b" αυτό πώς το συμπέρανες? Το λινκ που μου έστειλες λέει:

  • L1e-A “powered cycles” – of speeds up to 25 kph and power cut out at 1000 watts
  • L1e-B for “mopeds” – of speeds up to 45 kph and power up to 4000 watts

    Με βάση αυτά το δικό μου σίγουρα δεν έχει καμια σχέση με το L1e-Β και μάλλον είναι κάτω και από το L1e-Α

3) "Τα μονα που δεν θελουν εγκριση τυπου ειναι αυτα που η ισχυς τους ειναι κατω απο 250w" Εδω αναφέρεσαι στην ισχύ (power) αλλά προφανώς δεν την έχεις διακρίνει από την maximum continuous rated power. Δε σε αδικώ είναι  λίγο ιδιαίτερη έννοια αλλά απλά να σου εξηγήσω ότι είναι τελείως άλλο το maximum power, από το maximum continuous rated power. Για να το εξηγήσω εκλαϊκευμένα (καθότι παιδί του λαου) είναι σαν τα Watt του ηχοσυστήματος, υπάρχουν τα max Watt υπάρχουν και τα Watt RMS. Και σου λέει ο στερεοφωνάκιας 200αρι είναι το σύστημα, αλλά τα RMS του μπορεί να εί ναι 80 (2χ40)... ;-) 

Και για να ακριβολογούμε, αυτά γράφονται στο λινκ που μου έστειλες (sub-link):

https://ecf.com/what-we-do/road-safety/electric-bicycle-pedelec-regulation

This European Standard is intended to cover electrically power assisted cycles of a type which have a maximum continuous rated power of 0,25 kW, of which the output is progressively reduced and finally cut off as the vehicle reaches a speed of 25 km/h, or sooner, if the cyclist stops pedalling. This European Standard specifies safety requirements and test methods for the assessment of the design and assembly of electrically power assisted bicycles and sub-assemblies for systems using battery voltage up to 48 VDC or integrated a battery charger with a 230 V input. This European Standard specifies requirements and test methods for engine power management systems, electrical circuits including the charging system for the assessment of the design and assembly of electrically power assisted cycles and sub-assemblies for systems having a voltage up to and including 48 VDC or integrated a battery charger with a 230 V input.

4) "Αυτα που γραφεις ειχαν ισχυ μεχρι τις αρχες του 2017. Το 2016 η ευρωπαικη ενωση εβαλε αλλους κανονισμους που θα ειχαν εφαρμογη απο 2017 και μετα και ειναι μεταβατικοι ωσπου να καταληξουν στην ΕΝ που θα καλυπτει τα παντα" Αυτά που τα βρήκες? Εγω δεν τα βρήκα..

 

Συνολικα τωρα που το βλέπω το πράγμα καλύτερα, θέλω να πω ότι άλλαξα γνώμη.. δεν νομίζω οτι έχεις και ιδιαίτερη σχέση με τον κανονισμό/νομοθεσία.. Η αλήθεια είναι ότι αρχικά ψάρωσα λίγο γιατί πήγες να τα πεις ωραία και λέω ΑΑΑΑ αυτός είναι διαβασμένος, ευκαιρία να μαθω!

Επίσης, το πήρα το point σου, ότι ΟΚ δεν ήταν υπεύθυνο αυτό που έκανα να μιλάω για μια μετατροπή, χωρίς να είμαι σίγουρος ότι είναι καθόλα νόμιμη... Και το σχόλιο σου "Επισης καλο θα ειναι οταν ξεκιναμε ενα θεμα για την νομοθεσια να ξερουμε την νομοθεσια (αυτα που εχεις γραψει δεν εχουν ισχυ πια)." το σεβάστηκα αρχικά... 

Αλλά τώρα μετά από το ψάξιμο καταληγω να σου κάνω κι εγω τη νουθεσία που πρέπει:

Καλό είναι πριν κατηγορήσεις τον άλλο ότι παρανομεί, να έχεις καλή εικόνα της νομοθεσίας και των λεπτομερειών της, διαφορετικά αλλιώς τον προσβάλεις.

Και να μην έρχεσαι σε αντιδιαστολή με τον εαυτό σου: "τα πραγματα ειναι πολυ πολυπλοκα ακομα και δεν εχω καμμια διαθεση να μαθω τους νομους των ηλεκτρικων".

Μετά από όλα αυτα, το πράγμα είναι λίγο αστείο..! Αλλά ΟΚ, φόρουμ είναι, είμαστε ΟΛΟΙ πανέξυπνοι! Γι αυτό είναι τα φόρουμ των Ελλήνων άλλωστε για να ξεατινιαζόμαστε και να αλληλοκατηγορούμαστε! (χιουμορ)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Αααααχχχ, εγω ειπα ξεκινα απο εκει για να βρεις και τα υπολοιπα. Το λινκ που σου εβαλα δεν ειναι η νομοθεσια ειναι μια περιληψη της ecf για αυτη.  Υποτιθεται οτι με αρχη αυτο θα το εψαχνες μονος σου.

Αντε παμε για τις ερωτησεις σου αλλα μην ειστε τεμπεληδες, ψαξτε το λιγακι και μονοι σας.

1. Εγραψα κατα την γνωμη μου αλλα να το εξηγησω παραπανω. Δες το λινκ παρακατω

https://d1wa5qhtul915h.cloudfront.net/app/uploads/2015/09/bike-europe-e-bike-regulations-version-aug-2016.pdf

Δευτερη σελιδα, δευτερη παραγραφος. Η λογικη μου ειναι οτι αφου η δηλωμενη ισχυς του κιτ ειναι πανω απο 250 τοτε θα πρεπει να αποδειξεις ποια ειναι η maximum continuous rated power και να μπεις στην διαδικασια εγκρισης. Αρα θα πρεπει να μπεις στην διαδικασια εγκρισης να αποδειξεις την maximum continous rated power. Το λεει και στο κομματι που παρεθεσες αλλα για να το καταλαβεις καλυτερα πρεπει να διαβασεις τον κανονικο νομο. "This European Standard specifies requirements and test methods for engine power management systems, electrical circuits including the charging system for the assessment of the design and assembly of electrically power assisted cycles and sub-assemblies for systems having a voltage up to and including 48 VDC or integrated a battery charger with a 230 V input." 

Αρα αφου πρεπει να μπεις σε διαδικασια εγκρισης, κανεις ιδιωτης δεν προκειται να το κανει. ΚΑι τωρα να εξηγησω και γιατι εγραψα κατα την γνωμη μου. Οι μονοι που εχουν την δυνατοτητα να το κανουν ειναι οι εταιρειες και για αυτο πιεσαν για αυτα. Δλδ η λογικη των εταιρειων (κατα την γνωμη μου) ειναι "ΟΚ θες ενα κιτακι μικρο να κανεις την δουλεια σου, οκ παρε καποιο μεχρι 250, θες κατι μεγαλυτερο παρε ετοιμο ποδηλατο απο εμας που εχει ηδη εγκριση τυπου".

2. Επειδη δεν ξερω λεπτομερειες για το πως ακριβως τοποθετησες το κιτ σου για αυτο λεω οτι εισαι μεταξυ των le1-a και le1-b. Εαν το κιτ σου κοβει στα 25km/h και δεν εχεις βαλει και το χειρογκαζο τοτε το πιο πιθανο ειναι να εισαι στην Le1-a (λεω πιθανως γιατι στην εγκριση τυπου θα δεις οτι θελει και αλλες λεπτομερειες στα μηχανικα κομματια του ποδηλατου). Εαν δεν κοβει στα 25 ή εχεις βαλει το χειρογκαζο τοτε εισαι στην Le1-b. Επειδη ομως δεν ξερω πως τα εχεις κανει αυτα γι'αυτο λεω οτι εισαι μεταξυ le1-a και le1-b.

3. Στο λινκ που σου εβαλα πιο πανω λεει στην δευτερη σελιδα, δευτερη παραγραφο. οτι οτιδηποτε που δεν ειναι pedelec και κατω απο 250 θελει εγκριση τυπου. Για να αποδειξεις οτι το δηλωμενο 750w δεν σημαινει maximum continous rated power αλλα ειναι peak power πρεπει να μπεις στην διαδικασια εγκρισης ωστε να βγει η maximum continous power. Για να μην γραφω σεντονια νομικα η διαδικασια γινεται βασει των κανονισμων 168/2013 ή με την οδηγια 2002/24. 

4. Το οτι δεν τα βρηκες δεν φταιω εγω. Προφανως δεν εψαξες καλα ή οπως επρεπε. Εκτος εαν εννοεις οτι δεν τα βρηκες στο αρχικο λινκ που εδωσα (ξαναλεω αυτο ηταν ενα λινκ για  να ξεκινησεις, εκει μεσα εχει αλλον ενα συνδεσμο που σε βγαζει στην σελιδα της ευρωπαικης ενωσης και εχει αραδιασμενους τους νομους). Αντε παμε και για μαθημα ιστοριας. Το 2009 βγηκε η EN15194 που ειναι η νορμα για το ηλεκτρικα οχηματα. Στην διαδικασια ειδαν οτι εχει παρα  πολλα κενα και την διορθωνουν και προσθετουν σχεδον καθημερινα και για αυτο δεν ειναι υποχρεωτικη στα κρατη μελη ακομα. Για να λειτουργησει το συστημα το καλοκαιρι του 2016 εθεσαν σε ισχυ την 168/2013 (τρια χρονια την παιδευαν) και απο 1/1/2017 ισχυει αυτη ωσπου να τελειοποιησουν την ΕΝ και να την  θεσουν σε ισχυ.

Για να σε προλαβω αυτα δεν τα ξερω απο το google (το google δεν ειναι η απολυτη γνωση). Απλα συμμετεχω στην εξελιξη καποιων ηλεκτρικων οποτε αναγκαστικα πρεπει να εχουμε γνωση των κανονισμων. Το πραγμα οπως γραφεις ομως ειναι πολυ αστειο. Μου λες οτι ανακαλεις γιατι μετα απο ψαξιμο που εκανες στο οποιο οπως λες δεν βρηκες το ενα και ρωτας και που βρηκα το αλλο κτλ κτλ καταληγεις χωρις να παραθετεις κανενα επιχειρημα οτι αυτα που γραφω δεν ισχυουν. Θα ελεγα οτι δεν εψαξες οπως πρεπει. Και για να κλεισω. Εγραψες την μετατροπη που εκανες και την προτεινεις γιατι εισαι ενθουσιασμενος με αυτη (δεκτο αυτο). Σου απαντω οτι θα επρεπε να αναφερεις και οτι σαν μετατροπη ειναι παρανομη και μου απαντας οτι δεν ξερω τι διαδικασιες εχεις κανει για την νομιμοποιηση (κατι που οπως φαινεται δεν εχεις κανει τιποτα αλλιως θα ηξερες για τις εγκρισεις τυπου) αρα μου πετας κατι στα μουτρα για να σωπασω και ταυτοχρονα ανοιγεις και ενα θεμα για την νομοθεσια που πια δεν ισχυει. Μετα απο μερικες απαντησεις που αναφερεις οτι εψαξες (να υποθεσω google το πολυ, δεν νομιζω να πηγες σε υπουργεια που θα επρεπε αφου εχεις ενα οχημα που κυκλοφορει στον δρομο και θες να ειναι και νομιμο και το προτεινεις και σε αλλους) καταληγεις οτι ειμαι ασχετος. Δικαιωμα σου να το πιστευεις αυτο αλλα οταν το λες δημοσια θα πρεπει να το στηριζεις. 

c_ranger
Απών/απούσα

xaxaxa!

Μα μόνος σου είπες ότι δεν έχεις καμία διάθεση να μάθεις τους νόμους για τα ηλεκτρικά κι επίσης ότι είναι πολύ μπερδεμένα και πολύπλοκα τα πράγματα!

Εγώ δεν είπα καθόλου ότι είσαι άσχετος.

Είπα: "δεν έχεις και ιδιαίτερη σχέση με τον κανονισμό/νομοθεσία",

Σχεδόν τα λόγια σου δλδ: "δεν εχω καμμια διαθεση να μαθω τους νομους των ηλεκτρικων παρε ενα link να διαβασεις"

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

αμα αρχιζουμε το οτι εγω δεν ειπα ακριβως αυτο αλλα το περιπου αλλο που περιπου ειναι αυτο που ειπες αλλα δεν ειναι ακριβως αυτο, καλα κρασα. Επι της ουσιας τιποτα. 

 

c_ranger
Απών/απούσα

μα εγω είπα ακριβώς, όχι περίπου... :Ρ

ΟΚ, δέχομαι την άποψή σου. 'Ετσι κι αλλιώς δεν έχω κάποια ουσιαστική αντίρρηση μαζί σου. Ίσως έχεις εσύ μαζί μου, αλλά οκ, καλοδεχούμενη.

Επι της ουσίαε λοιπόν, έχουμε ένα πλούσιο διάλογο που δεν είναι καθόλου άχρηστος κατά τη γνώμη μου. 

Το αντίθετο, έχει πολλά χρήσιμα σημεία ώστε κάποιο μέλος που θα θελήσει να κάνει ΟΛΕΣ τις νόμιμες διαδικασίες για το ΚΙΤακι του, θα έχει να ψάξει και να μην είναι στο σκοτάδι.

Δεν είναι τέλειο, αλλά είναι μια καλή αρχή. 

Έβαλα εγώ το λιθαράκι μου (έστω κι αν για σένα είναι κακό και λάθος)

Έβαλες εσύ το δικό σου λιθάρι (που είσαι και πιο γνώστης και μπράβο σου)

Και ο άνθρωπος που θα διαβάσει (που έχει κι αυτός τη δική του κρίση και γνώμη) θα βάλει ας ελπίσουμε το δικό του, αν ξέρει κάτι παραπάνω!

Γι αυτό είναι τα φόρουμ άλλωστε :)
(εκτός από το ξεκατίνιασμα)

Σωστά? kktsol?

nemas
Απών/απούσα

Θα σε παρακαλούσα να μην μπερδευεις τον κόσμο ισχύουν τα παρακάτω 

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 Η μέγιστη συνεχής ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 Watt.

αν γίνει ατύχημα και φταίει το κάρο αν έχεις βάλει κάτι που είναι παραπάνω θα έχει πάτημα στο δικαστήριο με ότι αυτό συνεπάγεται. 

c_ranger
Απών/απούσα

nemas wrote:

Θα σε παρακαλούσα να μην μπερδευεις τον κόσμο ισχύουν τα παρακάτω 

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 Η μέγιστη συνεχής ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 Watt.

αν γίνει ατύχημα και φταίει το κάρο αν έχεις βάλει κάτι που είναι παραπάνω θα έχει πάτημα στο δικαστήριο με ότι αυτό συνεπάγεται. 

Μα αυτό ακριβώς είπα.

Τόνισα κιόλας ότι ο νόμος επιβάλει περιορισμό στη μεγιστη συνεχή ονομαστική ισχύ.

Για να μη μπερδεύεται κάποιος με τη μέγιστη ισχύ.

Είναι τελείως διαφορετικά πράγματα, απλά πρέπει κάποιος να μπορεί να το καταλάβει.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

nemas wrote:

Θα σε παρακαλούσα να μην μπερδευεις τον κόσμο ισχύουν τα παρακάτω 

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 Η μέγιστη συνεχής ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 Watt.

αν γίνει ατύχημα και φταίει το κάρο αν έχεις βάλει κάτι που είναι παραπάνω θα έχει πάτημα στο δικαστήριο με ότι αυτό συνεπάγεται. 

Εαν εννοεις εμενα δεν μπερδευω κανενα. Ο κανονας που βαζεις (ισχυς μεχρι 250w μαζι και με αλλα προαπαιτουμενα πχ μονο pedelec, κοψιμο υποβοηθησης στα 25 χλμ κτλ κτλ) ισχυει εαν θελεις να χαρακτηριστει υποβοηθουμενο ποδηλατο οποτε δεν θελει εγκριση τυπου. Ολα τα αλλα παλι ειναι νομιμα αφου εχουν παρει εγκριση τυπου (σαν ηλεκτρικα υποβοηθουμενο οχημα) και εχουν χαρακτηριστει σαν le1-a ή le1-b. Βεβαια η καθε κατηγορια απο την στιγμη που θα παρεις εγκριση τυπου εχει και αλλες υποχρεωσεις. Δλδ και τα μεν και τα δε μπορουν να γινουν νομιμα απλα ειναι διαφορετικη η διαδικασια

ΑΝΑΜΑΣΤ
Απών/απούσα

Ευχαριστούμε πολύ για την πληροφόριση και βέβαια τον κόπο που κάνατε για να μας ενημερώσετε.