Πεζοδρόμια & ανηφόρες

22 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Lentozo
Απών/απούσα

Καλημέρα και από εμένα.

 

Νέος στο forum & ψάχνομαι για αγορά ποδηλάτου.

Η χρήση θα είναι κυρίως μέσα στην πόλη, μικρές διαδρομές 4-5km όποτε μπορώ μέσα στην εβδομάδα.

42ετων,  1.75, 80kg, αγύμναστος & έχω να κάνω συστηματικά ποδήλατο πάνω από 10 χρόνια.

Όπως αναφέρω η χρήση θα είναι εντός πόλης αλλά επειδή οι δρόμοι είναι χάλια & επικίνδυνοι, χρησιμοποιώ συχνά τα πεζοδρόμια. Επίσης επειδή μένω ψηλά στο Περιστέρι, οι ανηφόρες είναι αναπόφευκτες.

Ο προβληματισμός μου τώρα είναι ο εξής:

Πρέπει να πάω σε mountain με ελαστικά πόλης, σε trekking ή σε urban/fitness με πιο φαρδιά λάστιχα;

Το budget θα είναι γύρω στα 350€ & κοιτώ μόνο καινούριο.

Μου έκανε κλικ το cityrun που εδώ τουλάχιστον χαίρει μεγάλης αποδοχής (για την κατηγορία του & την τιμή του) αλλά με προβληματίζει το στενό ελαστικό.

Σε ένα κατάστημα που ρώτησα μου είπαν πως κατά την αγορά μπορούν να βάλουν το φαρδύτερο λάστιχο που παίρνει η ζάντα αλλά πόσο μπορεί να είναι αυτό;

Είναι λάθος λογική που κοιτάω hybrid; Να δω καλύτερα 29 mtb; 

Ιδανικά θα ήθελα σταθερό πιρούνι, σκελετό αλουμινίου, v-brakes αντί φτηνά μηχανικά δισκόφρενα & από όσο έχω διαβάσει 24 ταχύτητες (8αρα κασέτα) όχι για το εύρος αλλά γιατί  είναι ποιοτικότερα σαν εξαρτήματα.

Στα λεφτά που ψάχνω σίγουρα θα κάνω συμβιβασμούς αλλά που;

Κάποια πρόταση που να καλύπτει τα περισσότερα από τα κουτάκια;

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε βοήθεια & συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Δεν υπαρχει λογος να πας σε mtb που θα του αλλαξεις λαστιχα, ή σε trecking με αναρτηση. Περιτο βαρος θα εχουν που δεν το θες στην ανηφορα. Το ευρος των ταχυτητων σε νοιαζει κυριως. Οποτε προτιμισε κατι με μεγαλο ευρος ή δες μηπως κανεις καποια συμφωνια με το μαγαζι να αλλαξουν κασσετα ή δισκοβραχιονα αντι για λαστιχα

Τα ποδηλατα δεν ειναι για το πεζοδρομιο και δεν ξερω ποσο φαρδια πεζοδρομια εχετε εκει και χωρις καδους ή παρκαρισμενα, αλλα δυσκολο το βλεπω να σε βολεψει μετα τον πρωτο καιρο, συντομα θα σε κουρασει

Lentozo
Απών/απούσα

rnd wrote:

... Το εύρος των ταχυτητων σε νοιαζει κυριως. Οπότε προτιμισε κατι με μεγαλο ευρος ή δες μηπως κανεις καποια συμφωνια με το μαγαζι να αλλαξουν κασσετα ή δισκοβραχιονα αντι για λαστιχα...

Αν κατάλαβα καλά, δεν προτείνεις mtb.

Τα trekking στην κατηγορία τιμής που ψάχνω έχουν όλα ανάρτηση άρα & αυτά αποκλείονται.

Το urban (Ideal cityrun) που κοιτούσα με 24 ταχύτητες (Δισκοβραχίονας Shimano FC-TY301, 48-38-28T, κασέτα Shimano CS-HG31-8, 11-32T)

θεωρείς πως είναι "δύσκολο" σε ανηφόρα;

 

Σημείωση: Τα πεζοδρόμια περισσότερο τα ανέφερα στο ανέβα-κατέβα σε σχέση με τη διάμετρο της ζάντας & το πλάτος του ελαστικού, την έλλειψη ανάρτησης & την αντοχή ζάντας-ποδηλάτου.

Ευχαριστώ.

YokoChoco
Εικόνα YokoChoco
Απών/απούσα

Εγώ ανεβοκατέβαινα τα πεζοδρόμια με φίτνες COLNAGO IMPACT δες φώτο https://www.wiggle.com/colnago-impact-claris-2014/ πάρε λοιπόν καλύτερα ένα φίτνες/urban παρά trekking. 

Αν η επιλογή είναι trekking ή mtb ε τότε καλύτερα mtb, γενικά τα trekking είναι περισσότερο ''μαρκετινγκ'' παρά ποδήλατα, είναι μέτρια σε ότι κάνουν.

Επίσης μελλοντικά προσανατολίζομαι-πρώτα να γίνω καλά-σε ένα mtb hardtail για περισσότερο ''χωμάτινη'' χρήση, ενώ μες στην πόλη θα κινούμαι με φίτνες. Μια χαρά πάνε τα φίτνες πάνω στα πεζοδρόμια αρκεί να βάλεις καλύτερα ελαστικά πχ είχα κάτι Kenda Kwest που γλιστρούσαν πάρα πολύ(ήταν κάπως ''λεία'') και  έβαλα Schwable Marathon Supreme Evo τα οποία εν συνεχεία αντικατέστησα με τα ακόμα καλύτερα Continental 4 Season, όλα αυτά έχουν ''τακούνι'' και αυξάνουν το grip σε γλιστερά ή ανώμαλα εδάφη, χωρίς να χάνουν την ταχύτητα τους.

Η ανηφόρα θέλει ένα πράγμα. Φυσική κατάσταση. Και με το Scott Voltage ο Nino Schurter για πλάκα την βγάζει. Ενώ εγώ με το Pinarello Dogma θα σέρνομαι... σίγουρα βέβαια ένα φίτνες την βγάζει πιο εύκολα. 

Το Ideal City Run είναι ένα αξιοπρεπές fitness/urban, μιας και το μπάτζετ σου είναι χαμηλό, πάρε αυτό.

Υπάρχουν με περισσότερα χρήματα Orbea Carpe και Merida Speeder αλλά και Cube SL Road...

Lentozo
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις.

Τώρα που ξεκαθάρισα κάπως το τοπίο, πάω για το cityrun.

Κάτι τελευταίο.

Εγώ είμαι ανάμεσα σε 2 νούμερα, M & L.

Γενικά τι προτιμάμε; Φαντάζομαι το μικρότερο γιατί μπορούμε να το "ανοίξουμε" παίζοντας με σέλα - τιμόνι, σωστά;

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Με μια επιφυλαξη γιατι δεν ξερω τι ανηφορες εχεις ουτε τι εννοει ο καθενας λεγοντας "αγυμναστος"... Οταν πρωτοξεκινησα ημουν καπνιστης, καρεκλα/υπολογιστης, αυτοκινητο, καναπες. Δεν ειχα περπατησει καν για 3+ χρονια. Την ανηφορα της Δυονυσιου Αεροπαγητου με 22 μπροστα, 34 πισω την εβγαζα κατακκοκινος, μουσκεμα και με τη γλωσσα να εχει κρεμασει στο δρομο. Η αλεξανδρας ηταν πιο ηπια αλλα ειχε διαρκεια και με ξετιναζε το ιδιο. Αυτα με το mountain στα 13.5kg και βουνισια λαστιχα. Τωρα τις κανω με το μονοταχυτο (9.2kg) με 40-16 και δεν ιδρωνω καν ακομα και αν εχω 2 μηνες να το καβαλησω και χωρις να εχω αλλαξει το ποσο καθομαι στο pc ή ποσο γυμναζομαι περα απο το ποδηλατο (καθολου). Αλλα εχω βγαλει το αυτοκινητο απο την εξισωση, εκανα 8-12 χλμ τη μερα για καποια χρονια.

Τελως παντων, δεν ξερω αν θα σε φτασει το 28-32 του cityrun στην αρχη, αν εχεις ανηφορες σαν του λυκαβυτου και της καισσαριανης π.χ θα το παρεις σιγουρα στα χερια. Οποτε ισως θες να υπολογισιες και ενα συμβατο δισκοβραχιονα στο κοστος ή να δεις κατι αλλο. Αλλα και παλι, καλυτερα να σπρωχνεις 12 κιλα παρα 14

Lentozo
Απών/απούσα

Υπάρχουν ψηλά προς το θέατρο Φοίνικα πολύ απότομες ανηφόρες που δεν βγαίνουν με τίποτα από εμένα τώρα.

Γενικά προς "Αλεξάνδρας" φέρνουν οι ανηφόρες του Περιστερίου νομίζω αλλά αν το πάρεις από το ποτάμι ως τον Άγιο Ιερόθεο είναι απόσταση!

Όπως και να 'χει δεν περιμένω επιδόσεις από την πρώτη μέρα & την πρώτη βόλτα.

Θα ξεκινήσω κοντινές, ήρεμες, οικογενειακές βόλτες με τα παιδιά (αργότερα βλέπω να ακολουθεί & η γυναίκα) & σιγά σιγά θα βγαίνω μόνος λίγο παραπάνω.

Στόχος είναι η καλύτερη φυσική κατάσταση & η απόλαυση της βόλτας. Δεν κάνω όνειρα για μακρινές διαδρομές, τουλάχιστον όχι τώρα.

Αν βέβαια κολλήσω το μικρόβιο και θελήσω παραπάνω, θα δώσω το ποδήλατο στα μικρά σε μερικά χρόνια & θα πάρω π.χ κούρσα ή τύπου gravel.

Lentozo
Απών/απούσα

Λοιπόν, ο κύβος ερρίφθη, η αγορά έγινε & από το Σάββατο είμαι κάτοχος ενός Ideal cityrun 2020.

Μέσα στο 2μερο έχω ήδη κάνει 12-14 χλμ αν & είχα καιρό να ασχοληθώ με το σπορ (10+ χρόνια).

Πρώτη φορά με urban/fitness ποδήλατο μετά από ένα mountain super-market & οι διαφορές πολλές.

Μου φάνηκε πιο ξεκούραστο, πιο "αεράτο" θα έλεγα.

Έκανα διαδρομή Περιστέρι - Πετρούπολη & πισω, ανηφόρα στο πήγαινε, κατηφόρα στο έλα, 6χλμ συνολικά, χωρίς να σηκωθώ καθόλου από τη σέλα για να κάνω πετάλι, πράγμα που 10 χρόνια πριν ούτε καν! 

Τελικά είχαν δίκιο όσοι έλεγαν πως δεν χρειάζεται ανάρτηση στην Αθήνα & φυσικά με τίποτα mountain.

Στα του ποδηλάτου το μόνο που δεν με έχει βολέψει πολύ είναι η σέλα αλλά μάλλον φταίει ότι είχα χρόνια να καβαλήσω ποδήλατο & καλόμαθε ο κ... μου στον καναπέ!

Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι κάπου στη μέση, δηλαδή στις πιο μεγάλες ταχύτητες θα ήθελα να μπορώ να πέσω πιο κάτω αλλά δεν είναι & κάθετη όπως στα πόλης που νοίκιαζα στις διακοπές στο εξωτερικό. Και το γεγονός πως είμαι λίγο πιο ψηλά, βοηθά πολύ στην κίνηση μέσα στην Αθήνα που κακά τα ψέματα, για εμένα, είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο κάποιος θα παρατήσει το ποδήλατο.

Υπάρχουν καλύτερα ποδήλατα; Σίγουρα.

Στα ίδια λεφτά έπαιρνα κάτι καλύτερο; Ίσως.

Όμως λόγω της κατάστασης διαθέσιμα υπήρχαν ελάχιστα, δοκιμές δεν μπορούσαν να γινουν, ο χρόνος περνούσε & εμένα με έτρωγε! Και αφού με το που το πήρα έχω όρεξη να κάνω βόλτα το θεωρώ καλή αγορά.

Ευχαριστώ όλους για τη συνεισφορά τους είτε μου απάντησαν είτε οχι γιατί πριν καταλήξω είχα διαβάσει πολλά εδώ που με βοήθησαν να σχηματίσω γνώμη.

Υ.Γ: προτάσεις για κράνος, κλειδαριά & σέλα έχει κανείς; Αν όχι συγκεκριμένα μοντέλα, τι να ψάξω σε χαρακτηριστικά & κάποιες εταιρείες ενδεικτικά.

Ευχαριστώ.

Lentozo
Απών/απούσα

Για την ιστορία να πω πως την Κυριακή δοκίμασα ένα trekking Merida Crossway 5ετίας με αναρτήσεις μπροστά & μηχανικά δισκόφρενα.

Νομίζω πως με τα v-brakes είχα καλύτερο φρενάρισμα αλλά τα δισκόφρενα δεν ήταν καινούργια, ούτε είχε γίνει πρόσφατα service. Αυτό που με ξένισε επίσης κάπως, είναι αυτό το "βύθισμα" του μπροστινού πιρουνιού, ακόμα & σε χαμηλή ταχύτητα.

Στο δρόμο, στην ευθεία, μου φάνηκε πιο ξεκούραστο λόγω φαρδύτερων ελαστικών & σέλας (&όχι λόγω ανάρτησης) αλλά επίσης λίγο πιο βαρύ & αργό.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Κρανος οτι σου κανει στο σχημα του κεφαλιου πρωτα απο ολα και μετα στο budget σου. Ολα τα αλλα επονται. Μερικοι ειναι κατα του κρανους. Δικη σου η επιλογη. Δεν ειναι υποχραιωτικο.

Κλειδαρια, ενα καλο πεταλο. Της onguard ειναι αρκετα value for money. Τα μικρα της kryptonite βολικα μεν αλλα ακριβοτερα και πολυ περιορισμενα στις εφαρμογες. Αν δεν χρειαζεται να το αφησεις απο τα ματια σου και ξερεις οτι δεν υπαρχει περιπτωση να εισαι αφηρημενος με το συγκεκριμενο θεμα, μπορεις και να μην παρεις. Ενα χονδρο καλωδιο, ειδικη αλυσιδα ή ενα δευτερο πεταλο ειναι λυσεις για πιο ζορικες καταστασεις.

Η σελα μπορει να μη σε βολεψει και να μη φταιει το οτι εχεις τοσα χρονια να κανεις. Δωσε της μια ευκαιρια για κανα μηνα ή κατι τετοιο με τακτικα χιλιομετρα και αν συνεχισει να σε ενοχλει, ψαξε για αλλη. Μια σελλα που ειναι καταπληκτικη για εμενα μπορει για εσενα να μην κανει για εσενα και το ποδηλατο σου. Εχουν μεγεθη παντως, εξαρταται απο την αποσταση των καθιστικων οστων σου. Δεν βγαινουν ολα τα μοντελα σε ολα τα μεγεθη

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... ας γράψω και εγώ το κατιτίς μου:

1. Μεγειά. Το έχω ένα χρόνο. Ευχαριστημένος και εγώ.

2. το μόνο θέμα που αντιμετώπισα ήταν πράγματι με τη σέλα. Ο πισινός μου έχει συνηθίσει, δεν είχα θέμα να με πονάει, απλά σε εμένα ΚΟΛΛΟΥΣΕ και δεν γλιστρούσε το παντελόνι / σορτς / ποδηλατικό κολλάν / οτιδήποτε φορούσα από κάτω..... Την έβγαλα, έβαλα μια άλλη Selle Italia που είχα πρόχειρη και λύθηκε το θέμα μου. Ίσως κάποια στιγμή αποφασίσω να την "γυαλίσω" με κάτι, ώστε να την νιώθω να γλιστράει και να μην κολλάει....

3. Κράνος. Ξέχνα μάρκες, τιμές, διακοσμητικά αυτοκόλλητα και κριτικές. Κράνος αγοράζουμε κάποιο επώνυμο, με τα πιστοποιητικά του (CE), ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΣΩΣΤΑ στο κεφάλι. Το ρυθμίζουμε ώστε να κάθεται καλά, και να μην βγαίνει σε περίπτωση πρώσης και ΤΟ ΦΟΡΑΜΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ όταν είμαστε καβάλα. Έχω δοκιμάσει αρκετά ακριβά κράνη (άνω των 150€, που θεωρώ ότι είναι ΣΚΕΤΗ κοροϊδία) και δεν μου κάθισαν καθόλου καλά, έχω δοκιμάσει και των 40-50 € και μου κάθονται πολύ καλά. Το καλό μου (catlike) το πήρα σε προσφορά -50% (ευτυχώς, γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να δώσω πολλά χρήματα για κράνος) και έχω και ένα καθημερινό Specialized των 40 ευρώ (αντικατέστησε ένα άλλο που μου κλέψανε μαζί με το ποδήλατο....κλαψ...λυγμ...θληψ... grin big). Μην πάρεις των 20€ από τα JUMBO, αλλά μην παρασυρθείς και δώσεις και μια περιουσία. Ψάξε, ΔΟΚΙΜΑΣΕ, βρες αυτό που κάθεται καλά στο κεφάλι σου. Κάθε μάρκα έχει διαφορετική φόρμα. Το υλικό είναι ίδιο σε όλα. Αλλάζουν οι αεραγωγοί (ανοίγματα/ τρύπες), τα γραφικά / αυτοκόλλητα και το σύστημα ρύθμισης πίσω..... Σιγά τα ωά. Τα κράνη θα έπρεπε να κοστίζουν 15 ευρώ. ΤΟ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ.

4. Αν θα το αφήνεις έξω, για πολύ ώρα (πχ το κλειδώνεις στο πεζοδρόμιο και είσαι για 8 ώρες στο γραφείο) θέλεις ΔΥΟ κλειδαριές. Η μία σίγουρα να είναι πέταλο. Η άλλη κουλούρα ή αλυσίδα με λουκέτο ή κάτι αντίστοιχο. Ξέχνα τα σπιράλ, όσο ακριβά και αν είναι, όσο επώνυμα και αν είναι, εκτός αν θα το αφήνεις για 5 λεπτά ή αν θα έχεις συνέχεια οπτική επαφή.....

Lentozo
Απών/απούσα

Κλειδαριά πηρα μια σαν αυτή από το κατάστημα που αγόρασα το ποδήλατο, σαν μια πρώτη, πρόχειρη ίσως λύση.

Το ποδήλατο το χρησιμοποιώ σαν μεταφορικό μέσο ανάμεσα στα υπόλοιπα, οπότε θα μείνει π.χ μισή ώρα έξω από το σουπερμάρκετ ή το φαρμακείο.

Φαντάζομαι πως αυτό που έχω δεν κάνει ούτε για μισή ώρα, σωστά;

Επόμενες αγορές μπροστινό φως & κράνος. 

Τη σέλα νομίζω πως  τη συνηθίζω αλλά πρέπει να τη ρυθμίσω λίγο καλύτερα, λίγο πιο πίσω.

morgoth
Απών/απούσα

Αυτη μονο αν πας για καφε και το δεσεις σε σημειο που το βλεπεις ολη την ωρα, κοβεται με κοφτη και οχι ιδιαιτερα μεγαλο.

Lentozo
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας.

Εδώ και καιρό, μου έχει μπει η ιδέα να κάνω το ποδήλατο λίγο πιο ξεκούραστο στις ανηφόρες και προσανατολίζομαι στο να αλλάξω κασέτα ή μπροστά δίσκους.

Το ποδήλατο μου είναι το Ideal Cityrun του 2020 με αυτά τα χαρακτηριστικά:

Ντεραγιέρ Εμπρόσθιο Shimano FD-TY710

Ντεραγιέρ Οπίσθιο Shimano Altus, RD-M310

Λεβιέ Ταχυτήτων Shimano ST-EF500

Μεσαία Τριβή BB-UN100

Δισκοβραχίονας Shimano FC-TY301, 48-38-28T

Κασέτα Shimano CS-HG31-8, 11-32T.

Λογικά και για λόγους οικονομίας, θα πάω για αλλαγή του δισκοβραχίονα σε Shimano FC-TY301 42-34-24 ή της κασέτας από 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) σε SHIMANO CS-HG31-8 11-34 (11-13-15-17-20-23-26-34).

Έως τώρα, στους 3 μήνες που έχω το ποδήλατο, δουλεύω κυρίως τον δισκοβραχίονα "38" με 15-24 (αν και δεν θα έπρεπε να παίζω με τους ακραίους δίσκους) ή τον "28" αντίστοιχα όταν οι κλίσεις ανεβαίνουν με 18-32. Τον "48" ζήτημα να τον έχω βάλει 10 φορές σε πολύ μεγάλες κατηφόρες.

1)Στη θέση μου τι θα αλλάζατε πρώτα;

2)Οι αλλαγές που σκέφτομαι είναι εφικτές;

3) Χρειάζεται ρύθμιση σε ποδηλατάδικο μετά ή είναι κάτι απλό που μπορώ να κάνω μόνος μου;

Ευχαριστώ.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Lentozo wrote:
Έως τώρα, στους 3 μήνες που έχω το ποδήλατο, δουλεύω κυρίως τον δισκοβραχίονα "38" με 15-24 (αν και δεν θα έπρεπε να παίζω με τους ακραίους δίσκους)
Τι εννοείς; Σε αυτό το παράδειγμα δεν παίζεις με κανέναν ακραίο δίσκο, δεν χρησιμοποιείς απαγορευμένες σχέσεις. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείς μεγάλο δίσκο με μεγάλα γρανάζια πίσω, μικρό δίσκο με μικρά γρανάζια πίσω κ μεσαίο δίσκο με ακραία γρανάζια πίσω.

 

Για τα υπόλοιπα:

Διαιρώντας τον αριθμό των μπροστινών δοντιών με τον τον αριθμό των πίσω προκύπτει ένα νούμερο. Όσο μικρότερο είναι, τόσο πιο μαλακή η σχέση, δηλ. τόσο καλύτερη για ανηφόρα.
Πχ όταν χρησιμοποιείς 28 μπροστά με 18 πίσω, 28/18=1,555. Όταν βάλεις πίσω 21 τότε έχεις 28/21=1,333 κ όταν βάλεις 32 πίσω τοτε 28/32=0,875. Σε αυτό το παράδειγμα η πιο μαλακή σου σχέση είναι η τελευταία. Κάνοντας έτσι όλες τις διαιρέσεις μπορείς να βρεις κ να συγκρίνεις τις τωρινές σου σχέσεις κ αυτές που θα έχεις αλλάζοντας κασέτα/δισκοβραχίονα κ να δεις τι κερδίζεις κ τι χάνεις.

Η αλλαγή κασέτας που σκέφτεσαι δεν σου προσφέρει πολλά πράγματα. Εκτός από το μεγάλο της γρανάζι, όλα τα υπόλοιπα είναι μικρότερα ή ίδια με αυτά της τωρινής σου κασέτας. Τα 3 πρώτα είναι ίδια (11,13,15), τα επόμενα 4 θα είναι μικρότερα από τα τωρινά (18-17, 21-20, 24-23, 28-26) κ το μόνο μεγαλύτερο γρανάζι είναι το τελευταίο όπου αντί για 32 θα έχεις 34. Δηλαδή αντί για 0.875 θα έχεις 0.824. Κερδίζεις μόνο αυτή τη σχέση κ όχι με μεγάλη διαφορά. Οπότε, αν θες να αλλάξεις κασέτα, θα πρέπει να τσεκάρεις αν μπορεί να μπει κάποια άλλη.

Αλλιώς καλύτερα αλλάζεις δισκοβραχίονα, πχ με έναν 42/34/24 η πιο μαλακή σου σχέση θα είναι 24 μπροστά, 32 πίσω, 0,75 σε σχέση με 0.875 που έχεις τώρα κ 0.824 που θα έχεις αν βάλεις την κασέτα που σκέφτεσαι, ενώ θα κερδίσεις συνολικά σε όλες τις υπόλοιπες σχέσεις, όχι μόνο στην χαμηλότερη. Θα πέσουν όλες πιο χαμηλά.

Εγώ το έκανα, άλλαξα δισκοβραχίονα από 48/38/28 σε 42/34/24. Από σπόντα έγινε, είχε χαλάσει ο δισκοβραχίονας κ με την ευκαιρία σκέφτηκα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό. Χρειάστηκε κόψιμο η αλυσίδα κ ρύθμιση ντεραγιέ. Μου τα έκανε ο μάστορας από τον οποίο αγόρασα τον δισκοβραχίονα, χωρίς επιπλέον χρέωση. Αν έχεις τις γνώσεις κ τα εργαλεία μπορείς να το κάνεις μόνος σου, αλλά για να ρωτάς υποθέτω ότι δεν έχεις. Ρώτα τον μάστορα σου αν κ πόσο θα σου χρεώσει.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Lentozo wrote:
Λογικά και για λόγους οικονομίας, θα πάω για αλλαγή του δισκοβραχίονα σε Shimano FC-TY301 42-34-24 ή της κασέτας από 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) σε SHIMANO CS-HG31-8 11-34 (11-13-15-17-20-23-26-34).
Εφοσον το ζητουμενο είναι να γίνει το ποδήλατο πιο ξεκούραστο στις ανηφόρες τότε αυτές είναι οι αλλαγές που πρέπει να σκεφτείς κ δεν έχει να κάνει με οικονομικούς λόγους. Αν μιλούσαμε για το δικό μου, τότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρέπει να αλλάξω την ανάρτηση με ξερό πιρούνι για να γίνει πιο ξεκούραστο στις ανηφόρες.

Lentozo
Απών/απούσα

Όταν λέω οικονομικούς λόγους, εννοώ πως ή θα κάνω το ένα ή θα κάνω το άλλο.

Η λογική λέει πως μεγαλύτερη διαφορά θα δω με την αλλαγή δισκοβραχίονα, απλά δεν ξέρω αν το 42 είναι μετά πολύ μικρό.

Εντάξει, ξέρω πως τον 48αρι τον έχω χρησιμοποιήσει ελάχιστες φορές αλλά όταν χρειάστηκε, π.χ στο κατέβασμα στην Εθνική από Δαφνί στον Σκαραμαγκά, έκανε τη διαφορά.

Αν η εναλλακτική ήταν στην λογική 44-34-24, θα το προτιμούσα.

Τέλος πάντων το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, θα το δοκιμάσω και βλέπω. Το πολύ πολύ, αν δεν μου κάνει ή στο μέλλον ανέβουν οι επιδόσεις μου, ξαναβάζω το παλιό σετ.

Σε εσένα αλήθεια πως σου φάνηκε η αλλαγή; Είδες μεγάλη διαφορά; Άσε που είχα την εντύπωση πως είχαμε το ίδιο ποδήλατο...

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Lentozo wrote:
Η λογική λέει πως μεγαλύτερη διαφορά θα δω με την αλλαγή δισκοβραχίονα
Αυτό ισχύει στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Αν όμως μπορείς να βάλεις κάποια άλλη κασέτα με πολύ μεγαλύτερο μεγάλο γρανάζι, τότε μπορεί να βολεύει η κασέτα.

Lentozo wrote:
... απλά δεν ξέρω αν το 42 είναι μετά πολύ μικρό.

Εντάξει, ξέρω πως τον 48αρι τον έχω χρησιμοποιήσει ελάχιστες φορές αλλά όταν χρειάστηκε, π.χ στο κατέβασμα στην Εθνική από Δαφνί στον Σκαραμαγκά, έκανε τη διαφορά.


Μην βλέπεις απλά 42 ή 48 αλλά τον συνδιασμό μπρος-πίσω. Τον 48αρη όταν τον δουλεύεις, τι βάζεις πίσω; Κάνε τις πράξεις που σου είπα κ για το τωρινό σύστημα κ γι' αυτό που θα προκύψει όταν αλλάξεις κασέτα ή δισκοβραχόνα. Και μετά βλέπεις τις πραγματικές διαφορές.

Lentozo wrote:
Αν η εναλλακτική ήταν στην λογική 44-34-24, θα το προτιμούσα.
Δεν ξέρω αν υπάρχει, υπάρχει όμως 44/32/22, ψάξε.
 

Trekking έχω. Από την αλλαγή δισκοβραχίονα είδα κάποια διαφορά στις χαμηλές σχέσεις ενώ οι πολύ υψηλές δεν μου έλειψαν γιατί δεν τις χρησιμοποιούσα έτσι κ αλλιώς. Οι υψηλότερες σχέσεις που χρησιμοποιούσα υπάρχουν κ τώρα ή έστω πολύ κοντινές τους. Το μοναδικό "πρόβλημα" ήταν λίγο στην αρχή. Υπήρχε μία σχέση που ήταν η αγαπημένη μου, μου ταίριαζε κουτί. Ο νέος δισκοβραχίονας δεν μου έδινε αυτή τη σχέση αλλά συνήθισα σε μία κοντινή της. Βασικά, όπως τα περίμενα μου ήρθαν. Μαθηματικά είναι, αν κάνεις τις πράξεις που σου είπα θα καταλάβεις. Ότι συνέβη με την αλλαγή δισκοβραχίονα, το είχα δει από πριν συγκρίνοντας τα νούμερα. Και αυτό που δεν είχα δει, μου το είχε πει ο rockarolla, δηλ. ότι δεν θα μου λείψει πραγματικά η αγαπημένη μου σχέση γιατί σύντομα θα συνηθίσει το πόδι σε μία κοντινή της κ έτσι έγινε.

Lentozo
Απών/απούσα

Κάτι τελευταίο, άσχετο με τα προηγούμενα αλλά εξίσου σημαντικό (για μένα).

Έχω θέμα με το τιμόνι!

Τι εννοώ:

Από την αρχή παλεύω να βρω τι τιμόνι/λαβή/θέση με βολεύει. 

Είναι φορές μέσα στην πόλη που θέλω πιο όρθια θέση. Είναι φορές που θα βγω σε ανοιχτό δρόμο και θέλω πιο σκυφτή για ταχύτητα.

Το τιμόνι το εχω ανεβοκατεβάσει από το λαιμό αρκετές φορές αν και πλέον το έχω αφήσει στην πιο πάνω θέση (3 δαχτυλίδια στο λαιμό).

Έχω αλλάξει τιμόνι από flat σε raiser γιατί είχα ενοχλήσεις στους καρπούς από την πολύ ίσια και ανοιχτή λαβή. Παρόλαυτα αν και είναι κάπως καλυτερα, ακόμα δεν έχω βολευτεί και το να μην μπορείς να αλλάξεις λαβή μετά από κάποια ώρα στο ποδήλατο είναι κουραστικό.

Μετά από όλα αυτά εκεί που θέλω να καταλήξω είναι το εξής:

Μπορώ να βάλω drop bar;

Γίνεται; Τι θα χρειαστεί; Πόσο θα κοστίσει;

Να σημειώσω πως το ποδήλατο φοράει v-brakes και πως δεν με ενδιαφέρει να το κάνω κούρσα, απλώς θελω να μπορώ να απλωθώ πιο άνετα & να εχω περισσότερες λαβές όπου & όποτε χρειάζεται!

Ευχαριστώ & χρόνια πολλά!

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)
Lentozo
Απών/απούσα

Από ότι κατάλαβα, το παλικάρι επέλεξε κάτι που δεν ήταν απόλυτα συμβατό στα φρένα.

Εγώ από την άλλη, ψάχνοντας, έπεσα πάνω σε αυτά τα οποία φαίνεται να είναι σχεδιασμένα για V-brakes: http://www.tektro.com/mobile/products.php?p=71.

Αν χρησιμοποιούσα αυτά για τα φρένα, με τις ταχύτητες τι θα μπορούσα να κάνω;

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Δεν σου έδειξα το thread για να σου προτείνω να κάνεις ότι ο redshift αλλά επειδή απαντάσει στις ερωτήσεις σου. Η αλλαγή που ρωτάς μπορεί να γίνει.

contact