Τι βαραίνει πιο πολύ ένα ποδήλατο;

78 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Τι βαραίνει πιο πολύ ένα ποδήλατο;

Ας πούμε στο dahon espresso (τέτοιο ποδήλατο έχω) ποιο ακριβώς σημείο του ποδηλάτου είναι εκείνο που του προσθέτει βάρος; Οι ρόδες, οι ταχύτητες, κάτι άλλο; (καλά τον σκελετό δεν τον βάζω μέσα τον θεωρώ δεδομένο!)

Ρωτάω γιατί είχα μία συζήτηση τις προάλλες σχετική με το θέμα και σκεφτόμουν ότι λογικά ακόμα και σε ένα τέτοιο ποδήλατο θα υπάρχει το ενδεχόμενο αν θέλει κάποιος να το ελαφρύνει και άλλο. Όχι ότι το dahon είναι κανένα βαρύ ποδήλατο αλλά έτσι ενημερωτικά ρωτάω.

Υπάρχει περίπτωση σε κάτι έτοιμο όπως είναι το dahon να πιάσει κάποιος και να κάνει αλλαγές που να μειώσουν θεαματικά το βάρος του;
Και αν υπάρχει δυνατότητα γιατί δεν προτιμούν οι αντιπροσωπείες τέτοιες λύσεις;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Marlene άνοιξες μεγάλο (και πολύ ακριβό) θέμα.
Το βάρος του ποδηλάτου έχει να κάνει ΚΑΙ με το σκελετό, το πιρούνι, τους τροχούς, την ύπαρξη ή όχι ανάρτησης / σχάρας / φτερών/ σταντ ΚΑΙ με άλλα.
Μετά μάλλον αναφέρεσαι σε αντιστάσεις και δυσκολία στο πετάλι που ίσως τις νιώθεις σαν βάρος που θέλεις να ξεφορτωθείς.

Νομίζω ότι είναι πολύ γενική μια τέτοια κουβέντα. Τι να πρωτο-γράψω...
Αν έχεις σιδερένιο σκελετό ξεκίνα από εκεί, αλουμινένιος είναι πολύ πιο ελαφρύς και carbon ... τι να λέμε...
Επίσης ένα βαρύ πιρούνι με αμορτισέρ μπροστά ή μια ανάρτηση πίσω, όσο καλή και ακριβη και να είναι, όσο και να χρειάζεται γιατί κάποιος ποδηλατεί σε γκρεμίλες, προσθέτει πάρα πολύ βάρος.
Θυμάμαι σε κάποια βόλτα, μία φίλη είχε έρθει με το ποδήλατό της, μπροστά είχε σχάρα και μέσα κουλουριασμένη μια "αλυσίδα - κλειδαριά" μηχανής. Δεν σχολιάζω κάτι άλλο σ΄αυτό.... (μιλάμε για βόλτα Σταθμός Λαρίσης - Αγ Θεόδωροί και πίσω...!!!!!).

Τι ακριβώς θέλεις να πετύχεις και που βρίσκεσαι? Πόσα χρήματα θες να "χώσεις" για κάτι τέτοιο?

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Περισσότερο ενημερωτικά ρωτάω γιατί συζητούσα για αυτό το θέμα και γενικότερα δεν έχω υπόψιν μου τι περίπου γίνεται.
Σκέφτηκα ότι σε ένα ποδήλατο σαν αυτό το σπαστό που έχω το βάρος είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Γιατί όμως δεν είναι όλα τα σπαστά κάτω από τα δέκα κιλά αλλά υπάρχουν και σπαστά ποδήλατα που ζυγίζουν και δεκαπέντε κιλά; ( δεν ζυγίζει τόσο το δικό μου, ρωτάω γενικότερα).
Το μεγάλο βάρος δηλαδή το προσθέτει ο σκελετός, ο οποίος για λόγους ασφάλειας θα πρέπει π.χ να έχει ένα συγκεκριμένο υλικό και ένα συγκεκριμένο βάρος ή τελικά το βάρος εξαρτάται από τα περιφερειακά;
Και αν είναι το δεύτερο γιατί οι εταιρίες δεν προτιμούν πιο ελαφρά υλικά; Είναι πιο ακριβά αυτά ή απλά είναι θέμα του πως θα τους έρθει η έμπνευση για να βάλουν κάτι πάνω στο ποδήλατο;
Βλέπω ότι εδώ λες για το πιρούνι και τις αναρτήσεις. Αλλά τα περισσότερα σπαστά δεν έχουν αναρτήσεις μπροστά.

Από την άλλη για τις ταχύτητες έχω την εντύπωση ότι το ίδιο βάρος θα έχουν όλες. Εννοώ ότι αν θες να βάλεις μία σειρά deore ( ενδεικτικό το παράδειγμα) είτε την βάλεις σε ένα ποδήλατο είτε σε ένα άλλο το ίδιο βάρος πάλι δεν θα έχει;;; Ή υπάρχουν deore ελαφρές και deore πιο βαριές; ( πολύ με μπερδεύουν όλα αυτά.. )

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Θα σου αναφέρω τι έχω κάνει κατά καιρούς, μήπως πάρεις καμιά ιδέα.
Ideal Integrator, 2007, No 58 σκελετός αλουμινίου, αμορτισέρ μπροστά, σχετικά γυμνό (ήταν στην αρχή... τώρα η Αρτα με τα Γιάννενα!!!).
- ξεκίνησα με κάλυμα σέλας, όσο και να βόλευε, όσο και ο πισινός μου να το ήθελε, ήταν σημαντικό βάρος - αφαιρέθηκε.
- είχε για ένα διάστημα σπαστό / ρυθμιζόμενο λαιμό. Βοηθούσε στην μέση μου - πιό όρθια στάση. Ήταν βάρος - αφαιρέθηκε.
- όσο κυκλοφορώ στην πόλη, φοράω τροχούς κούρσας, λεπτά λαστιχάκια, λίγες ακτίνες, λεπτά ελαφρυά στεφάνια, ελαφρυά κέντρα τροχών. Μιλάμε για ΤΗΝ διαφορά. Όποτε χρειαστεί να πάω σε χώμα βάζω τους παλιούς (μαμίσιους) τροχούς με τα χοντρά βαρειά λάστιχα.
- όποτε δεν χρειάζεται, αφήνω την κλειδαριά σπίτι, όποτε χρειάζεται κουβαλάω ΔΥΟ (π.χ. στην δουλειά μου το βάζω σε κλειστό - ελεγχόμενο χώρο - στις μεγάλες βόλτες που δεν κάνουμε στάσεις δεν χρειάζομαι κλειδαριές).
- άλλαξα δισκοβραχίωνα (ο παλιός είχε φθαρεί και έκανε και διάφορους θορύβους). Ο νέος είναι hollowtech αρκετά πιο ελαφρύς.
- Σκέφτομαι να αφαιρέσω τον τρίτο - μικρό δίσκο μπροστά. Δεν τον χρησιμοποιώ και μου προσθέτει βάρος, μαζί με τις βίδες που τον συγκρατούν (μην γελάς, αν τον ζυγίσεις στα χέρια σου "δίσκος+ βίδες + παξιμάδια" θα δεις)
- αν αλλάξω το πιρούνι με το αμορτισέρ που έχω τώρα και βάλω απλό - stiff εκεί να δεις διαφορά βάρους.
- δανείστηκε ένα ΔΥΝΑΤΟ φως για μπροστά από τον Jakis. Καλό / Δυνατό / τύπου "ΒΛΕΠΕΙΣ", αλλά παίρνει 4 μπαταρίες ΑΑ και είναι κουμούτσα πολύ βαρύ. Μάλλον θα μείνω στο παλιό μου, τύπου "Με βλέπουν / Κουτσοβλέπω" αλλά πιο ελαφρύ.
- Τα φτερά μου είναι πλαστικά και αφαιρούμενα, όποτε δεν βρέχει ή τους καλοκαιρινούς μήνες δεν τα κουβαλάω.
- Σταντ έχει αφαιρεθεί - είχα κάποτε, εντάξη κάνω 20 δευτερόλπετα παραπάνω να το στηρίξω.... αλλά δεν το κουβαλάω... συνηθεια είναι.
- παλιά είχα κάτι ακροτίμινα ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Μετά από ένα ατυχημα (με ΙΧ) το ένα έσπασε, αντικαταστάθηκαν με δύο μικρούτσικα / ελαφρυά. Κάνουν την δουλειά και με το παραπάνω.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Πρώτα απ'όλα ο ευκολότερος τρόπος να μειώσεις το βάρος είναι να ξεφορτωθείς όλες τις βλακείες όπως φωτάκια, σχαρούλες, καλαθάκια, σταντ και τα λοιπά (εγώ ποτέ δεν βάζω τέτοια πράγματα). Δεύτερον, δεν μετράει τόσο το βάρος όλου του ποδηλάτου, όσο αυτό των περιστρεφόμενων μερών του. Για να σου δώσω να καταλάβεις, όταν επιταχύνεις, η δύναμή σου αυξάνει μόνο την ταχύτητα του σκελετού. αντίθετα, στις ρόδες ταυτόχρονα αυξάνεις και την ταχύτητα τους και την γωνιακή ταχύτητα τους. Δηλαδή δεν έχεις να αντιμετωπίσεις μόνο την μάζα τους (την αντίσταση στην κίνηση) αλλά και την ροπή αδράνειάς τους (την αντίσταση στην περιστροφική κίνηση). Γιαυτό καλύτερα είναι να ψάξεις για ελαφρύτερα στεφάνια, λάστιχα και σαμπρέλες, και δευτερευόντως για ελαφρύτερα κέντρα, δίσκους, κασέτες κτλ.

edit: γενικά το υλικό που χρησιμοποιείται κατά κόρον στους σκελετούς, το αλουμίνιο, εγώ που έχω 20κιλο ποδήλατο το θεωρώ πανάλαφρο. Μάλλον δεν έχεις κάνει ή έχεις ξεχάσει τα ατσάλινα :D. πάντως κι από σκελετό σε σκελετό αλουμινίου μπορεί να υπάρχει μεγάλη διαφορά βάρους, ανάλογα με τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται. Σε ένα Ιντεάλ μπορεί να πάει 2,5 κιλά, σε ένα ακριβό Scott ή Orbea λόγου χάρη μπορεί να είναι κάτω από 1 κιλο. όσο για τις σειρές της Shimano, η κύρια διαφορά τους είναι περισσότερο στο βάρος παρά στην απόδοση. μπες στο http://cycle.shimano-eu.com/ να δεις λεπτομερώς τα βάρη αντιστοιχων εξαρτημάτων από την Altus μέχρι την XTR.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αν γίνω κουραστικός ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ (ξαναγράφω... έχω όρεξη και χρόνο σήμερα...).
Οι εταιρείες ΣΑΦΩΣ σταθμίζουν το κόστος. Για να είναι κάτι ελαφρύ, θέλει ειδικό υλικό, άλλες προδιαγραφές κλπ πολύ υψηλότερο κόστος σε πολλούς τομείς (και στην κατασκευή και στον ποιοτικό έλεγχο κλπ... δεν το εξηγώ παραπάνω).
Τροχοί κούρσας κοντά στα 2 κιλά (ζεύγος) έχουν περίπου 200 ευρώ. Για να πας στο 1,5 κιλό πρέπει να δωσεις πάνω από 500 ευρώ.
Σκελετός ΜΤΒ αλουμινίου έχει κοντά στα 400 ευρώ και βάρος πχ 2 κιλό. Carbon σκελετός ΜΤΒ, για να πέσεις στο 1,4 κιλά πρέπει να δώσει χιλιάρικο.
Η σειρά Deore έχει πχ 300 ευρώ (Δεν το ξέρω, αυτό είναι υποθετικό). Η Deore XT έχει πάνω από τα διπλά και είναι σαφώς πιο ελαφρυά (μιλάω για πλήρη σειρά: χειριστήρια, ντεραγιέ, φρένα, αλυσίδα, δισκοβραχίωνα, κασσέτα, κέντρα κλπ).
Αν θέλεις παράδειγμα από κούρσες, η πλήρης σειρά Shimano 105 έχει κάπου 400 ευρώ. Αν πας στην σειρά Shimano Ultegra SL πέφτεις κανα κιλό, αλλά έχει γύρω στα 600 ευρώ. Αν πας στην SRAM RED πέφτεις πάνω από 1,5 κιλό αλλά έχει κανα ΔΙΧΙΛΙΑΡΟ.......
Σε ποδήλατα αγώνων (είτε δρόμου, είτε ΜΤΒ) το βάρος παίζει σημαντικό ρόλο (και το βάρος και άλλα, όπως ταχύτητα αλλαγών, ελαχιστοποίηση τριβών κλπ), βάζουν ότι πιο ελαφρύ και οι τιμές εκτινάσσονται πάνω από τα 3 χιλιάρικα. Εκεί θα δεις μέχρι μπροστινά γρανάζια (δίσκους) από carbon!!!! Φαντάζεσαι ότι για να παραχθεί κάτι τέτοιο θέλει πολύ προσοχή, τρελή τεχνογνωσία, λεπτομερή ποιοτικό έλεγχο, ιδιαίτερο σχεδιασμό, ειδικά υλικά και συνθήκες παρασκευη΄ς κλπ κλπ κλπ

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ (το υπόσχομαι).
Αν κάποιος θέλει να διαβάσει τι κάνει η τρέλα, τα πολλά λεφτά, το μεράκι, το πάθος μερικών ανθρώπων ας επισκεφτεί το φόρουμ:

http://weightweenies.starbike.com/

να δει ποδήλατα, πλήρως λειτουργικά και "καβαλίσιμα" (ride-able???) με βάρος κοντά στα 5 κιλά (ή και λιγότερα).
Μόνο μην ρωτήσετε πόσο κόστισαν......!!!!!!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Ο μέσος αναβάτης έστω ότι ζυγίζει 70 κιλά (παίρνουμε μέσους όρους). Το μέσο ποδήλατο πόσο ζυγίζει; Άντε ας πούμε 13 κιλά (και 15 να βάζαμε).

Ορισμός: φορτίο χρήσης (ΦΧ) = βάρος αναβάτη [ΒΑ] / βάρος συνόλου [ΒΣ] [η έκφραση της προσπάθειας του αναβάτη σε σχέση με το βάρος που μεταφέρει, γιατί η δύναμη του αναβάτη σχετίζεται εν μέρει με το βάρος του - εκτός βέβαια αν μιλάμε για αναβάτη εντελώς "λαπά" που το πρόβλημά του και τότε δεν θα είναι το βάρος του ποδηλάτου] = ΒΑ / ΒΣ = 70 / 83 = 0,84.
Έστω ότι κατόρθωσες, ξεπαραδιαζόμενος, να μειώσεις το βάρος του ποδηλάτου κατά 2 κιλά (και πολύ λέω). Η νέα τιμή του ΦΧ = 70 / 81 = 0,86.

Η ελάττωση του βάρους του ποδηλάτου έχει μικρή σημασία. Αυτό που επηρεάζει όμως πολύ την προσπάθεια είναι η μείωση των τριβών. Άρα, αφήστε το βάρος του ποδηλάτου και ρίξτε το "βάρος" και τα λεφτά σας στα κινούμενα μέρη (ποιότητα περιφερειακών) και τη συντήρηση (λιπανση).

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Marlene, ο πιο εύκολος και οικονομικός τρόπος να μειώσεις το βάρος είναι με αλλαγή ελαστικών. Επόμενο βήμα αλλά όχι τόσο φθηνό είναι η αλλαγή τροχών. Αυτά τα δυο είναι που θα σου δώσουν άμεσο αποτέλεσμα και θα καταλάβεις αμέσως τη διαφορά. Από εκεί και μετά συνεχίζεις με αλλαγή πεταλιών, αλλαγή σέλας, παλουκόσελα, τιμόνια κλπ.

Σε σπαστό δεν βρίσκω νόημα να το κάνεις καθώς ναι μεν μαζεύει αλλά δεν σημαίνει ότι θα το παίρνεις στα χέρια και θα κάνεις βόλτες στην Αθήνα.

ΥΓ: Αυτό που έγραψε ο i.alli.ellatha είναι μεγάλη αλήθεια. Ειδικά όταν βλέπεις Idean Traveller 20 κιλά να ανεβαίνει τα κοτρώνια στον Υμμητό ψάχνεις καπου να κρυφτείς :) Κακά τα ψέμματα, αν δεν τραβάει ο αναβάτης το ποδήλατο δεν θα σε πάει πουθενα.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Μου κάνει εντύπωση που για να μειωθεί το βάρος του ποδηλάτου χρειάζονται τόσα λεφτά. Πάντως εγώ δεν ρώταγα για το πόσο βαρύ είναι το ποδήλατο όταν το καβαλάς, γιατί αυτό δεν έχει και τόσο να κάνει σε ένα ποδήλατο 13 κιλών σαν αυτό που είναι το δικό μου ( και ας είμαι εγώ 48 κιλά) αλλά περισσότερο αν με ενδιέφερε κάτι τέτοιο, θα το κοίταζα για να το κουβαλάω εγώ πιο εύκολα όταν το παίρνω αγκαλίτσα.

Δεν ήξερα ότι είναι τόσο ακριβά τα ελαφρά περιφερειακά αλλά και πάλι μου φαίνονται υπερβολικά τέτοια ποσά.. Κουφάθηκα τώρα...

vang
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Ο μέσος αναβάτης έστω ότι ζυγίζει 70 κιλά (παίρνουμε μέσους όρους). Το μέσο ποδήλατο πόσο ζυγίζει; Άντε ας πούμε 13 κιλά (και 15 να βάζαμε).

Ορισμός: φορτίο χρήσης (ΦΧ) = βάρος αναβάτη [ΒΑ] / βάρος συνόλου [ΒΣ] [η έκφραση της προσπάθειας του αναβάτη σε σχέση με το βάρος που μεταφέρει, γιατί η δύναμη του αναβάτη σχετίζεται εν μέρει με το βάρος του - εκτός βέβαια αν μιλάμε για αναβάτη εντελώς "λαπά" που το πρόβλημά του και τότε δεν θα είναι το βάρος του ποδηλάτου] = ΒΑ / ΒΣ = 70 / 83 = 0,84.
Έστω ότι κατόρθωσες, ξεπαραδιαζόμενος, να μειώσεις το βάρος του ποδηλάτου κατά 2 κιλά (και πολύ λέω). Η νέα τιμή του ΦΧ = 70 / 81 = 0,86.

Η ελάττωση του βάρους του ποδηλάτου έχει μικρή σημασία. Αυτό που επηρεάζει όμως πολύ την προσπάθεια είναι η μείωση των τριβών. Άρα, αφήστε το βάρος του ποδηλάτου και ρίξτε το "βάρος" και τα λεφτά σας στα κινούμενα μέρη (ποιότητα περιφερειακών) και τη συντήρηση (λιπανση).

...εγώ πάντως σε αυτή την ανάλυση "διαβάζω" αυτό πού ξέρω καλά....

Μεγαλύτερη σημασία έχει το βάρος του....αναβάτη ;-)

Οσον αφορά τα ελαφρά μέρη/εξαρτήματα να ξέρετε ότι...

...στο ποδήλατο τα χαρακτηριστικά ελαφρύ, ανθεκτικό, φθηνό πάνε μόνο ανά ζεύγη.

Ποτέ και τα τρία μαζί!!!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να πω και εγώ ο "ειδικός" την γνώμη μου
καταρχήν θεωρούμε ότι κρατάμε τον σκελετό
πως μειώνουμε το βάρος του ποδηλάτου χωρίς να ξοδέψουμε μια περιουσία
και να μειώσουμε αρκετά το βάρος
σέλα γλιτώνεις απο 100-200 γραμμ κώστος μιας ελαφριάς σέλας (200γρ)50€
ντίζα σέλας γλιτώνεις από 100-150 γραμμ κώστος 30 ευρό περίπου
λαιμός το ίδιο με πάνω
τιμόνι το ίδιο με πάνω
τροχοί γλυτώνεις 1 κιλό μέχρι και 1.5 κιλό κόστος για τροχούς 26" 150 ευρό
λάστιχα γλυτώνεις 400-800 γραμμ το ζευγάρι κόστος 60-80 ευρό
σαμπρέλες γλυτώνεις 100 περίπου το ζευγάρι με κόστος λιγότερο από 20 ευρό
ανάρτηση μπροστά με 150-200 ευρό παίρνει ανάρτηση που είναι λιγότερο από 2 κιλά
γλυτώνεις 700-1000 γραμμ.
για ανταλλακτικά μπορείς να βάλεις ανταλλακτικά απο κούρσα που συνήθος είναι πιο ελαφριά αλλά και πιο ακριβά :D

τώρα για παρελκόμενα ή δίσκους βίδες κτλ κτλ κτλ
αυτά αν δεν τα χρειάζεσαι τα βγάζεις αν τα χρειάζεσαι δεν είναι λογική τα βγάζω για να αφαιρέσω βάρος
τα βγάζω γιατί δεν χρειάζονται
βεβαία θέλει ψάξιμο για να βρεις ελαφρύ λαιμό με λίγα χρήματα :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το "αδυνάτισμα" θα σου κοστίσει ακριβά αν πας για mainstream μάρκες. Αν κοιτάξει για ποιό "άγνωστες" μάρκες θα πάρεις χαμηλό βάρος σε καλύτερη τιμή.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πριν μπλέξω με κάτι"...παλιοχαρακτήες..." που με παρέσυραν στο βούρκο (...!!!)συνήθιζα να λέω "σιγά μην διαθέσω τόσα λεφτά για να γλιτώσω 200 γραμμάρια.... δηλαδή όσο ένα γερό κ*τούρ*μα στην επόμενη στάση που θα κάνουμε...."
Και μετά γνώρισα το Αμμώνι, το Μελετάκι, τον Λαγό, τον Άγιο "κάτι" μεταξύ Λαυρίου και Αναβύσου..... και άλλαξα ιδέες (είναι κάτι ανηφορίτσες...).

Αν θέλεις να μειώσεις το "αισθητό βάρος" για να το παίρνεις στα χέρια, πρέπει να μειώσεις το πραγματικό βάρος του ποδηλάτου (τι έγραψα τώρα λέμε...).
Αν θέλεις να μειώσεις το ζόρι και τις αντιστάσεις που ίσως νοιώθεις ως βάρος, κοίτα να βελτιώσεις την ποιότητα κύλισης και το βάρος των κινούμενων μερών.
Ή ξέχνα τα όλα, κάνε όσο περισσότερο ποδήλατο μπορείς, ξεκίνα βολτονήσεις μαζί μας και μετά δεν θα σε νοιάζει τίποτα από όλα αυτά. Ορθοπεταλιά όλη την Πάρνηθα θα κάνεις...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Πριν μπλέξω με κάτι"...παλιοχαρακτήες..." που με παρέσυραν στο βούρκο (...!!!)συνήθιζα να λέω "σιγά μην διαθέσω τόσα λεφτά για να γλιτώσω 200 γραμμάρια.... δηλαδή όσο ένα γερό κ*τούρ*μα στην επόμενη στάση που θα κάνουμε...."
Και μετά γνώρισα το Αμμώνι, το Μελετάκι, τον Λαγό, τον Άγιο "κάτι" μεταξύ Λαυρίου και Αναβύσου..... και άλλαξα ιδέες (είναι κάτι ανηφορίτσες...).

Αν θέλεις να μειώσεις το "αισθητό βάρος" για να το παίρνεις στα χέρια, πρέπει να μειώσεις το πραγματικό βάρος του ποδηλάτου (τι έγραψα τώρα λέμε...).
Αν θέλεις να μειώσεις το ζόρι και τις αντιστάσεις που ίσως νοιώθεις ως βάρος, κοίτα να βελτιώσεις την ποιότητα κύλισης και το βάρος των κινούμενων μερών.
Ή ξέχνα τα όλα, κάνε όσο περισσότερο ποδήλατο μπορείς, ξεκίνα βολτονήσεις μαζί μας και μετά δεν θα σε νοιάζει τίποτα από όλα αυτά. Ορθοπεταλιά όλη την Πάρνηθα θα κάνεις...

Ναι καλά.. για βολτονήσεις με σπαστό είμαι.. !
Eυχαριστώ πάντως για τις απαντήσεις παιδιά. Ήταν κατατοπιστικότατες. :)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Σιγα μην ήταν.
Εδώ οι πορωμένοι σφάζονται και σπάνε τα κεφάλια τους (και αδειάζουν τα πορτοφόλια τους).
Εδώ ούτε μυρωδιά δεν πήραμε κανονικά.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Κοίταγα τώρα το site της sηimano που έδωσε εδώ ο johnny.tifosi και εκτός του γεγονότος ότι χάνει ο σκύλος τον αφέντη του και το παιδί την μάνα εκεί μέσα, παρατήρησα ότι το δικό μου ποδήλατο έχει σειρά ταχυτήτων που η shimano την δίνει για mountain ποδήλατα. ( την tourney).
Aλλά το ποδήλατο δεν έχει καμία σχέση με mountain.
Με ποιο κριτήριο μοντάρουν τις ταχύτητες στα εκάστοτε μοντέλα ποδηλάτων; Αν υποτίθεται οι tourney είναι για mountain να εικάσω ότι βάλανε πάνω στο ποδήλατο ταχύτητες ότι να' ναι;;;
Και τελικά τι διαφορά έχουν οι ταχύτητες που είναι ( και καλά- γιατί από ότι φαίνεται όπου να' ναι μπαίνουν) για mountain από αυτές που είναι για road bike ;;
Θέλω να ρωτήσω δηλαδή, ποιος ο λόγος να κατηγοριοποιεί τις ταχύτητες η shimano ανά τύπο ποδηλάτου αφού μπορείς να βρεις τις ίδιες ταχύτητες σε οτιδήποτε άλλο άσχετο ποδήλατο; ( άσχετο δεν είναι τώρα το espresso με ένα mountain ποδήλατο;; )

Nastybishop
Απών/απούσα

Πολύ ωραίο θέμα! Θα το διαβάσω με μεγάλη προσοχή, όταν βρω χρόνο, γιατί ενδιαφέρει και εμένα. Πιστεύω ότι το βάρος είναι μέγα ζήτημα στο ποδήλατο. Όσο λιγότερο βάρος, τόσο πιο μακριά (και πιο εύκολα) θα φτάσουμε (που είναι το ζητούμενο, έτσι;)

Ειδικά για εμάς του mountain bike, νομίζω ότι είναι πιο σοβαρό το ζήτημα γιατί το mountain εξ ορισμού είναι πιο βαρύ.

Πιστεύω ότι κύρια πηγή βάρος είναι η ανάρτηση. Η δική μου είναι 2.5 κιλά (rock shox dart 2). Σίγουρα μπορεί να γίνει ένα αδυνάτισμα εδώ.

Επίσης πολύ σημαντικό είναι οι τροχοί. Μη φερόμενο βάρος. Άλλο είναι να έχεις ένα κιλό πάνω σου και άλλο πάνω στον τροχό!

Τέλος αναφορικά με εμένα, πρέπει προτού αδυνατίσω το ποδήλατο μου, να αδυνατίσω τον εαυτό μου. Διότι 93 κιλά για άνθρωπο 1.83 είναι μάλλον πολλά....

Nastybishop
Απών/απούσα

Να συμπληρώσω και το εξής...πήγα τις προάλλες υμηττο με έναν φίλο μου (αντίστοιχης φυσικής κατάστασης με την δική μου). Εγώ είχα το scott scale μου και σε αυτόν του είχα δανείσει το αρχαίο μου Hillmaster (πολύ ωραίο ποδήλατο αλλά σαφώς πιο βαρύ από το scale). Στην μεγάλη ανηφόρα που ξεκινάει από τα σαμαράκια έως το νεκροταφείο (για όποιον ξέρει την περιοχή) φάνηκε η διαφορά. Απλά ανέβαινα με εντελώς άλλο ρυθμό...και αυτό έχει να κάνει με το ποδήλατο.

Ίσως σε κάποιος φανεί αστεία η εμμονή με τα κιλά, λες και είμαστε αθλητές....όμως παιδιά έχει σημασία. Και για εμάς που γουστάρουμε να πάμε όσο πιο μακριά μπορούμε και να ποδηλατούμε με τις ώρες στα βουνά, ακόμα περισσότερη.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

marlene wrote:
το δικό μου ποδήλατο έχει σειρά ταχυτήτων που η shimano την δίνει για mountain ποδήλατα. ( την tourney). ... Με ποιο κριτήριο μοντάρουν τις ταχύτητες στα εκάστοτε μοντέλα ποδηλάτων;

Το ντεραγιέ μου τα έφτυσε από χρήση (ούτε θυμάμαι πόσα χρονάκια υπηρεσίας), πάω να βρω ένα άλλο, μού δείχνει τι έχει στο μαγαζί (με ξέρει και δεν μού κρύβει τα φτηνά), παίρνω το φτηνότερο ένα 10ευρο, πρόσεχε λέει το συγκεκριμένο λένε ότι πάει στις κούρσες, ναι ξέρω λέω, τέλος πάντων κανόνι το ντεραγιέ. Στο ποδήλατο κούρσας είχα μια ζωή ένα ντεραγιέ, που αντίστοιχα τότε μου είπαν πει "αυτό είναι για ΜΤΒ", κανόνι κι εκείνο. Με το προηγούμενο ποδήλατό μου επί χρόνια έσκαβα τα γκράβαρα, και ήταν κλασικό δρομίσιο με λάστιχα στενά κλπ που με βλέπανε και κουνούσαν το κεφάλι στο στυλ "ρε πού πάει αυτός".

Όλα τα ποδήλατα δουλεύουν με τον ίδιο τρόπο. Αυτά είναι μάρκετινγκ, μη μασάτε. Το θέμα είναι να έχεις εργαλείο καλοστημένο καλογρασαρισμένο και καλολαδωμένο, και θα σε πάει όπου γουστάρεις αν εσύ ξέρεις να το πας. Ο Καθιστός στη Σέλα Ταύρος μίλησε. :-Ρ

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Αντιγράφω από ένα διαφημιστικό της Shimano:
"Don't use a bike equipped with casual MTB/CTB components on aggressive off-road trail.
ALIVIO, ACERA and ALTUS are not developed for serious MTB riding, while while making a clear distinction with the high-end components such as DEORE and SAINT groups in terms of purpose of use. For instance, the use of a bike equipped with ALIVIO or ACERA components for aggresive riding may cause damage and possible injury. Also, TOURNEY components are the MTB-look product group for casual city riding on paved roads. We will appreciate that you understand the product level and intended use of each component group and please give guidance to users on safe riding."
Νομίζω ότι τα λέει όλα. Όσο για την διάκριση μεταξύ των ταχυτήτων κούρσας και mtb, είναι καθαρά θέμα αντοχής. Πάρε για παράδειγμα τις δύο κορυφαίες σειρές, XTR και Dura Ace. ένα πίσω ντεραγιέ XTR ζυγίζει 200 γρ. ενώ ένα Dura Ace 166. (Χαώδης διαφορά για έναν κουρσά :D) είναι ξεκάθαρο ότι το XTR θα μπορούσε να είναι κι αυτό 166 γρ, αλλά θα είχε γίνει κομμάτια σε 10χλμ.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

ατυχές το παράδειγμα με το βάρος. μόλις είδα ότι ένα XTR είναι 180γρ. πάντως άλλες αντοχές θα έχει αυτό κι άλλο το Dura Ace.

Nastybishop
Απών/απούσα

Έχεις δίκιο φίλε ότι το μαρκετινγκ παίζει τεράστιο ρόλο. Το θέμα είναι όμως ότι για να ψωνίσεις φθηνά και ποιοτικά πρέπει να έχεις μεγάλη εμπειρία. Αλλιώς κινδυνεύεις να σου πουλήσουν φθηνά σκουπίδια, που στην πρώτη σοβαρή δοκιμασία θα σε προδωσουν. Εδώ είναι το πρόβλημα. Ευτυχώς που υπάρχουν τέτοιες διαδικτυακές κοινότητες για να μεταφέρουν οι πιο έμπειροι τις γνώσεις τους στους υπόλοιπους. Κάτι είναι και αυτό.

Nastybishop
Απών/απούσα

Πάντως από όποια εμπειρία έχω από τα αυτοκίνητα. Ξέρω ότι το μη φερόμενο βάρος των τροχών έχει τεράστια σημασία. Δηλαδή άλλο να έχεις 200γρ στην κοιλιά σου επειδή λόγου χάρη έφαγες ένα σουβλάκι λίγο πιο πριν...και άλλο στην ρόδα σου.

Η λύση προφανώς είναι ελαφριές και ανθεκτικές ζάντες. Έχει κανείς κάποια πρόταση;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

"Διότι 93 κιλά για άνθρωπο 1.83 είναι μάλλον πολλά...."

Αυτό είναι όλο το ζουμί. Κοιτάμε να κόψουμε 1 κιλό από το ποδήλατο και όχι 10-20 κιλά από εμάς :)

@Marlen
Θα στο πω απλά.
Τα dahon (ίσως και τα σπαστά γενικότερα) για τα ανταλλακτικά που φοράνε είναι πανάκριβα. To espresso έχει 425 Ευρώ και αγοράζεις σιδερένιο ποδήλατο με την πιο φθηνή σειρά της Shimano, 7 ταχύτητες και φθηνά φρένα. Αν έβγαινε mountain με αυτά τα ανταλλακτικά και αυτή την τιμή θα γελούσαν και οι πέτρες.

Με άλλα λόγια, σου έβαλαν ότι πιο φθηνό και στο πούλησαν όσο πιο ακριβά σαν σουπερ gadget. Μιλάμε ότι γα να πάρεις 8 ταχύτητες σε dahon θα πρέπει να σκάσεις 600+ Ευρώ....

PKatsab
Εικόνα PKatsab
Απών/απούσα

Χμμμμ... μάλλον φθηνότερο και πιο εύκολο μου φαίνεται να κάνει κανείς μια διαιτούλα και να χάσει δυό τρία κιλάκια. Λάδάκι στα σημεία που πρέπει στο ποδηλατάκι και είναι άρχοντας μετά...

Nastybishop
Απών/απούσα

eaglos, τι να κάνω που τα ρημάδια τα πιτογυρα δεν κόβονται με τίποτα;

Αλλά πέρα από την πλάκα. Εγώ ας πούμε είμαι 93 κιλά (εντάξει είμαι κάπως γεροδεμένος επειδή έκανα βάρη παλαιότερα), αλλά πανθομολουγουμένως είμαι υπερβαρος. Αν χάσω 12 κιλά -όσα δηλαδή το ποδήλατο μου!!! φτάνω σε ένα υγιέστατο 81 κιλά (αν και για την κοψιά μου ίσως το ιδανικό να ήταν λίγο παραπάνω). Είναι δηλαδή σαν να μηδενίζω το βάρος του ποδηλάτου μου!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το παράδειγμα με το φίλο σου έχει 1002 παραμέτρους. Κιλά, ύψος, ξεκούραση, πρωϊνό, διάθεση, είδος ελαστικών, φάρδος ελαστικών, πίεση ελαστικών, μέγεθος και γεωμετρία ποδήλατου, βάρος τροχών....

@ali.elatha
Πολύ σωστά αυτά που έγραψες αλλά κρατάω μια πισινή ως προς την χρήση. Δηλαδή αλλιώς θα κάνω εγώ τα 100χλμ και αλλιώς εσύ. Αυτή η όποια διαφορά στο ρυθμό και στην ένταση μπορεί να μειώσει τη ζωή ενός ανταλλακτικού και εκεί όντως να κάνει τη διαφορά ένα πιο ακριβό ή πιο "ειδικό".

@Johni.tifosi
Τα παραλάει η Shimano, δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Δεν θα σκοτωθείς επειδή έβαλες μπροστά εκτροχιαστή Alivio αντί για deore.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

χαχαχα σε μένα το λες που κάνω 7 χρόνια mtb με τα ίδια Tourney? πέρα από την πλάκα αυτό που θέλουν να σου δώσουν να καταλάβεις είναι ότι δεν μπορείς να έχεις τις ίδιες απαιτήσεις από ενα Tourney κι από ένα XTR, αλλά με τον τρόπο τους, για να πάρεις τουλάχιστον Deore :D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

γενικότερα αυτά που γράφει η εταιρεία τα γράφει για να εξυπηρέτηση κάποιων που δεν ξέρουν
πχ dura ace είναι για Mtb???
η απάντηση της shimano είναι όχι
οι παγκόσμιοι αθλητές τρέχουν με dura ace ανταλλακτικά :D

Marios
Απών/απούσα

24.1 κιλά το δικό μου, με το καφασάκι πίσω στη σχάρα !!
στρουμπουλό-στρουμπουλό !!