Μια βόλτα στο Λονδίνο

London cyclingΤον τελευταίο χρόνο είχα ακούσει μερικές φορές οτι το Λονδίνο κάνει στροφή στο ποδήλατο. Είχα σπουδάσει εκεί και τότε, το 2001, τα ποδήλατα που κυκλοφορούσαν ήταν ελάχιστα, ενώ κυριαρχεί η κουλτούρα του Μετρό. Αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν Αγγλία και είδα από κοντά τις αλλαγές που έχουν γίνει στο θέμα του ποδηλάτου στο Λονδίνο. Όσοι γνωρίζετε περισσότερα, αφήστε ένα σχόλιο.

Τι είδα λοιπόν στο Λονδίνο..

  • Ποδηλατόδρομοι: Γενικά οι περισσότεροι ποδηλατόδρομοι που δημιουργήθηκαν έγιναν στενεύοντας τους δρόμους. Το πλάτος τους μου φάνηκε περίπου 60-80 cm. Μου φάνηκε αρκετά μικρό σε σχέση με τους ποδηλατόδρομους του Άμστερνταμ, αλλά είναι αρκετό για να έχει ο ποδηλάτης έναν στοιχειώδη χώρο. Η χάραξη αυτών των ποδηλατόδρομων είναι αρκετά εύκολη και δεν στερεί πολλά από τα αυτοκίνητα και θα ενδείκνειται για πόλεις σαν την Αθήνα, όπου το κράτος θέλει να "προστατέψει" τον οδηγό.
  • Αριθμός Ποδηλάτων: Ποδηλατα δεν είδα παρα πολλά, δεν ξέρω αν θα έβλεπα πολλά περισσότερα τις καθημερινές, αλλά σίγουρα αρκετά περισσότερα από πριν 7 χρόνια. Σίγουρα ο κόσμος δεν θα πάρει ποδήλατο από τη μια μέρα στην άλλη, χρειάζεται φαντάζομαι λίγο καιρό.
  • Είδος ποδηλάτων: Τα περισσότερα ποδήλατα ήταν Mountain και αγωνιστικά, χωρίς πολλά πολλά αξεσουάρ και μου φάνηκε κάπως παράξενο έχοντας συνηθίσει στα city στην Ολλανδία. Ήταν δηλαδή τα ποδήλατα που βλέπει κανείς στην Ελλάδα. Από ότι άκουσα, πολύ δημοφιλή είναι επίσης τα σπαστά ποδήλατα, που μπαίνουν και στο μετρό. Έχω ακούσει μάλιστα οτι είναι επικίνδυνο να κυκλοφορείς με σπαστό καθώς κινδυνεύεις να σε ρίξουν από το ποδήλατο για να σου το κλέψουν.
  • Ποδηλάτες και κουλτούρα: Οι ποδηλάτες στο Λονδίνο μοιάζαν επίσης πιο πολύ με αυτούς της Ελλάδας. Σε αντίθεση με τους ποδηλάτες στην Ολλανδία, οι περισσότεροι είχαν κράνος και πιο αθλητικό στυλ. Στο Cambride, που είναι πόλη πιο φοιτητική με παράδοση στο ποδήλατο είδα μια πιο "χαλαρή" και λιγότερο αθλητική στάση.
  • Άλλες Υποδομές: Χαρακτηριστικές είναι οι πινακίδες για τα ποδήλατα δείχνοντας την απόσταση για διάφορες κατευθύνσεις, η σήμανση στα φανάρια και τα πάρκινγκ ποδηλάτων. Το όλο εγχείρημα έχει αναλάβει το London Cycle Network που έχει σαν στοχο μεχρι το 2010 να αυξήσει το μήκος του δικτύου σε 900km (στην Ολλανδία όλη είναι αντίστοιχα 15000km).
Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Μερικά στοιχεία για μικρή κατάθλιψη.. Δεν σας γράφω τα στοιχεία της Γερμανίας, Ολλανδίας και Κύπρου γιατι αντέχονταιμόνο με αντικαταθλιπτικά φάρμακα..
Και για άλλες πληροφορίες που αφορούν το ποδήλατο στην πόλη: www.sustrans.org.uk

• Μήκος εθνικού ποδηλατικού δικτύου 11.300 μίλια (18.190 χμ) το 2006•
• Κατά τη διάρκεια του 2006 έγιναν στο εθνικό ποδηλατικό δίκτυο της χώρας 338.000.000 ποδηλατικές και περιπατητικές διαδρομές, 106 εκατομμύρια περισσότερες από το 2005. Αντιστοιχούν στο ένα τρίτο των διαδρομών που έγιναν με το τραίνο.
• Οι διαδρομές αυτές με το αυτοκίνητο, θα ρύπαιναν την ατμόσφαιρα με 437.000 τόνους CO2.

• Το δίκτυο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να κυκλοφορούν ανεξάρτητα : 52.000.000 διαδρομές παιδιών στο δίκτυο από τις οποίες οι 12.000.000 ήταν διαδρομές για το σχολείο.

• Τα τελευταία 4 χρόνια το 30% των διαδρομών που γινόταν με αυτοκίνητο γίνεται με το ποδήλατο

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια