Νέα Σμύρνη - Αλέξανδρος Παπασπυρίδης

Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο των ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ-ΝΟΤΙΑ της δημοτικής παράταξης
"Μία Πόλη Ανάποδα - Αριστερή Παρέμβαση στους Δρόμους της Νέας Σμύρνης"
(υποψήφιος δήμαρχος Αλέξανδρος Παπασπυρίδης)

ερώτηση 1: Θεωρείτε ότι ο χώρος που έχει αποδοθεί στα ΙΧ είναι υπερβολικός σε σχέση με το χώρο που έχει αποδοθεί στους ανθρώπους; Ποια είναι η
άποψή σας για τη βιώσιμη κινητικότητα (ήπιες μορφές μετακίνησης:
περπάτημα, ποδήλατο, μέσα μαζικής μεταφοράς);

Ο χώρος που αποδίδεται στα ΙΧ στην Ελλάδα είναι αδιανόητα υπερβολικός σε σχέση με τη θέση που καταλαμβάνουν πλέον τα ΙΧ σε εκατοντάδες πόλεις του εξωτερικού, ανεξάρτητα από τους πολιτικούς συσχετισμούς που επικρατούν εκεί. Οι πόλεις σήμερα δεν έχουν σχεδιασθεί για το άνθρωπο αλλά για τη ζωή του ανθρώπου σε άμεση συνάρτηση με το ΙΧ. Στη Νέα Σμύρνη το ζούμε καθημερινά. Εδώ φαίνεται πως το λάιφσταιλ γύρω από το αμάξι και τα «χαρίσματα» του ιδιοκτήτη τού έχει επικρατήσει ως κυρίαρχος τρόπος ζωής στην σημερινή κοινωνία. Απλά σήμερα από τη στιγμή που όλοι οι δρόμοι είναι μποτιλιαρισμένοι από τα ΙΧ, και τα πεζοδρόμια εξ ολοκλήρου κατειλημμένα από τα ΙΧ, δεν υπάρχει βιώσιμη κινητικότητα. Εμείς προκρίνουμε απόλυτα τα ήπια και μαζικά μέσα μεταφοράς, ενώ όσον αφορά την εξατομικευμένη μετακίνηση προκρίνουμε το περπάτημα, το ποδήλατο και τώρα πια τα PRT (Personal Rapid Transit) σε συνδυασμό πάντα με τα ΜΜΜ και ιδιαίτερα τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (Τραμ, Μετρό, Προαστιακός). Το ποδήλατο έχει εξελιχθεί σε κυρίαρχο μέσο μετακίνησης πλέον σε μητροπόλεις τεράστιας εμβέλειας, ήρθε η ώρα να γίνει και στη νέα Σμύρνη και στην Αθήνα. Επίσης, το ποδήλατο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και ως εργαλείο δουλειάς, αρκεί κανείς να κανείς την ένταξη του ποδήλατου στην καθημερινότητα σε άλλες πόλεις. Τελικά εμάς ( Μία Πόλη Ανάποδα) μας ενδιαφέρει η κυκλοφορία των ανθρώπων και όχι των αυτοκινήτων. Η φθηνή οικολογική μετακίνηση είναι δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση του κράτους.

ερώτηση 2: Θεωρείτε ότι στο δήμο σας η μετακίνηση των πεζών, των ΑμεΑ και
των γονέων με καροτσάκι μπορεί να γίνει με επαρκή ασφάλεια, άνεση και αξιοπρέπεια; Αν όχι τότε σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για αυτό το θέμα;

Ήδη από την προηγούμενη ερώτηση κάναμε σαφές πως όχι μόνο δεν υπάρχει στο δήμο ασφαλής μετακίνηση των πεζών, των ΑμεΑ και των γονέων με καροτσάκι, αλλά και όσο επικρατεί το συγκεκριμένο μοντέλο κοινωνικής ανάδειξης και δήθεν ευκολίας μετακίνησης των κατοίκων μέσω του ιδιόκτητου ΙΧ δεν υπάρχει πρόταση που να είναι πραγματικά βιώσιμη. Πιο συγκεκριμένα δεν υπάρχει κανείς μα κανείς πεζόδρομος στη Ν. Σμύρνη που να μην έχει κανονική κυκλοφορία και στάθμευση από ΙΧ. Για τους πεζούς και τα ΑΜΚ (Άτομα Μειωμένης Κινητικότητας, δλδ. ανάπηροι, γονείς με καροτσάκι, ηλικιωμένοι κτλ) πρέπει να εκπονηθούν ολοκληρωμένες μελέτες ή όπου υπάρχουν να υλοποιηθούν άμεσα, ενώ θα πρέπει να υπάρξει επανασχεδιασμός των χρήσεων γης, Συντελεστών Δόμησης και ευρύτερης δομής της πόλης και του λεκανοπεδίου έτσι ώστε να μειωθούν οι αναγκαίες μετακινήσεις. Αυτά όλα φυσικά δεν μπορούν να γίνουν χωρίς κινηματική δράση των κατοίκων. Ταυτόχρονα πρέπει να αγωνιστούμε ενάντια σε έργα που σπρώχνουν τα πράγματα προς αντίθετη κατεύθυνση όπως τα Ρυθμιστικά Σχέδια τύπου Σουφλιά, τα γκαράζ στα κέντρα των πόλεων (όπως της πλατείας Καρύλλου, που είναι άσχημο, ακριβό και μη λειτουργικό), τους νέους αυτοκινητόδρομους, τα νέα εμπορικά κέντρα κτλ

ερώτηση 3: Υπάρχει στο πρόγραμμά σας πολιτική προώθησης της χρήσης
ποδηλάτου στο δήμο; Αν ναι με ποιους τρόπους; Θεωρείτε ότι οι υπάρχουσες υποδομές είναι επαρκείς για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών; Αν όχι τότε ποιες υποδομές σκοπεύετε να υλοποιήσετε για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών;

Ναι υπάρχει στο πρόγραμμα μας πολιτική προώθησης της χρήσης ποδηλάτου στο δήμο. Πρέπει να υπενθυμίσω εδώ όμως, ότι ήδη υπάρχει μελέτη για ποδηλατοδρόμους στη Νέα Σμύρνη. Μελέτη που ποτέ δεν υλοποιήθηκε αν και έγινε με την υποστήριξη της νυν δημοτικής αρχής (Τζουλάκη/ Κουτελάκη), της ίδιας δημοτικής αρχής που έκανε σε 15 έτη τη Ν Σμύρνη από κηπούπολη στην πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Αθήνας. Πολύ θα θέλαμε όλους τους ποδηλατοδρόμους μέσα στη Ν Σμύρνη. Φυσικά όταν στην Αθήνα και τη νέα Σμύρνη όλα τα πεζοδρόμια επί της ουσίας δεν είναι μόνο κατειλημμένα από ΙΧ, αλλά λειτουργούν ως είσοδοι έξοδοι από τα γκαράζ των πολυκατοικιών υπάρχει θέμα. Συνεπώς πρέπει να περιοριστεί ριζικά η χρήση του αυτοκινήτου.  Επίσης να σημειώσω ότι με ένα εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας (woonerf) σε δευτερεύοντες δρόμους μπορούν σε μεγάλο βαθμό να καλυφθούν οι ανάγκες ήπιας μετακίνησης των κατοίκων. Ίσως πρέπει να μπει ο στόχος της επικράτησης της ήπιας μετακίνησης και στους κεντρικούς δρόμους για να προωθηθεί ακόμα περισσότερο η βιώσιμη μετακίνηση και να επικρατήσει έναντι του ΙΧ, πράγμα που πολιτικά είναι σωστό, εφόσον βέβαια ακολουθεί κάποιον σχεδιασμό και δεν γίνεται πελατειακά και ασυνάρτητα. Επίσης, πέρα από τα τοπικά δίκτυα πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων θα πρέπει να υπάρξει ανένδοτος αγώνας για την μεταφορά του ποδηλάτου στο ΜΕΤΡΟ για να μπορεί κάποιος να μετακινείται και εκτός Δήμου του, έτσι ώστε να μπορεί να αφήσει το ΙΧ στην άκρη μία και καλή.

ερώτηση 4: Θεωρείτε ότι η μέση ταχύτητα των οδικών μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορείων και τρόλεϊ) είναι ικανοποιητική; Αν όχι τότε τι σκοπεύετε
να κάνετε προκειμένου να αυξηθεί;

Ούτε η μέση ταχύτητα, ούτε η αξιοπιστία, ούτε και η ευκολία χρήσης τους είναι ικανοποιητική, ενώ αίτημα μας είναι οι δημόσιες, δωρεάν μαζικές και ήπιες μεταφορές. Φυσικά εμείς δε θέλουμε να φανούμε ψεύτες και να τάζουμε όπως άλλοι, ότι η νέα Σμύρνη με ευχολόγια θα γίνει Άμστερνταμ ή Βερολίνο σε dt. Χρειάζεται αγώνας της κοινωνικής πλειοψηφίας. Είμαστε ξεκάθαροι και λέμε πως τα ΙΧ δεν αποθηκεύονται. Πρέπει να ξεκινήσουν σε όλες τις γειτονιές συνελεύσεις, ενημερώσεις, διάλογος, για το πώς θα μειωθεί η συνολικά η χρήση και η αποθήκευση αυτοκινήτων στις γειτονιές. Σκεφτείτε πχ τα 10000000 ευρώ και βάλε, που δόθηκαν από το λαό της Ν Σμύρνης για να γίνει το τερατούργημα του γκαράζ στην πλατεία Καρύλλου να είχαν ξοδευτεί για τις ανάγκες ενημέρωσης και οργάνωσης για την απομάκρυνση των ΙΧ μέσα από την πόλη. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο θα είχαμε σίγουρα αδειάσει την πόλη από πάρα πολλά ΙΧ και θα είχαμε βάλει τις υποδομές για μια σωστή υλοποίηση, ήπιων και εναλλακτικών μορφών μετακίνησης.
Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ από μόνα τους δεν μπορούν να λύσουν όλα τα προβλήματα μετακίνησης, Ειδικά αν δεν κινούνται σε λεωφορειόδρομους είναι υπονομευμένα έτσι κι αλλιώς. Επίσης δεν δέχονται ποδήλατα στην Αθήνα, πράγμα που είναι πρόβλημα και πρέπει να λυθεί με κινητοποιήσεις. Τέλος, δεν είναι (τα λεωφορεία εννοείται) τα πλέον ήπια μέσα, δεδομένου ότι έχουν εκπομπές ρυπογόνων ουσιών, ενώ είναι και πιο ανασφαλή από πλευράς οδικής ασφάλειας. Καλά είναι αν δεν έχεις τίποτα άλλο, αλλά δεν θα στηρίζαμε το σχέδιο μεταφορών μιας πόλης μόνο σε αυτά. Σε κάθε περίπτωση, όμως, στις περιοχές που δεν μπορούν άμεσα να αντικατασταθούν από Τραμ, Μετρό ή άλλα πιο ήπια μέσα, πρέπει να προωθηθεί η αναβάθμισή τους σε όλα τα επίπεδα, η μείωση των εισιτηρίων και η δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτου. Σε περιοχές με μεγάλες κλίσεις και στενούς δρόμους χρειάζεται αντικατάσταση των μεγάλων οχημάτων από mini-bus, κάτι που ήδη δουλεύει πολύ καλά στη Λισσαβόνα. Επίσης, πρέπει και η δημοτική συγκοινωνία να καλύψει τοπικές ανάγκες που οι γραμμές του ΟΑΣΑ δεν καλύπτουν.

Τελικά, θέλουμε να κάνουμε ξεκάθαρο ότι στους δήμους του Καλλικράτη, της Ε.Ε. , του Δ.Ν.Τ. και του μνημονίου, κανένας εργαζόμενος, κανένας κάτοικος δεν μπορεί να εναποθέσει τις ελπίδες του μόνο στη ψήφιση κάποιου συνδυασμού και δημάρχου. Για να διώξουμε το αυτοκίνητο, για μια άλλη μετακίνηση, για μια άλλη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον του, για μια πόλη των αναγκών των δικαιωμάτων και των επιθυμιών χρειάζεται αγώνας των κατοίκων χρειάζεται ένας άλλος δρόμος ανατρεπτικός για την κοινωνική πλειοψηφία.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Microsoft Office document icon NSmyrniPoliAnapoda.doc47 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι