Πως να αποφύγεις τη σύγκρουση με το αυτοκίνητο (όταν ποδηλατείς)

 

Εξαιρετικά χρήσιμες συμβουλές για ασφαλή οδήγηση ποδηλάτου στην πόλη από τον Μάικλ Μπλούτζεϊ της αμερικανικής ποδηλατικής οργάνωσης C.I.C.L.E.

 

ΔΕΚΑ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

 

Οι κανόνες ασφαλείας που θα διαβάσεις δεν είναι οι τυπικοί κανόνες που απλώς λένε να φοράς κράνος και να τηρείς τον ΚΟΚ. Σκέψου. Το να φοράς κράνος δεν θα σε βοηθήσει καθόλου να μην τρακάρεις με αυτοκίνητο. Σίγουρα βοηθάει ΑΝ σε χτυπήσει αυτοκίνητο και γι αυτό είναι καλό να φοράς κράνος, αλλά ο πρώτος στόχος πρέπει να είναι να αποφύγεις τη σύγκρουση. Το πρόβλημα με τη συμβουλή του «να τηρείς τον ΚΟΚ» είναι ότι πολλοί νομίζουν ότι αρκεί να μην περνούν με κόκκινο και όλα θα πάνε καλά. Ομως, ο ΚΟΚ δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετός. Παράδειγμα στην Αμερική ο ΚΟΚ λέει στα ποδήλατα να κινούνται όσο πιο δεξιά γίνεται. Ομως, όταν είσαι πολύ δεξιά, μπορεί να ανοίξει η πόρτα ενός παρκαρισμένου μπροστά σου, οι οδηγοί που βγαίνουν από στενά και γκαράζ δεν σε βλέπουν και αυτοί που έρχονται από πίσω σου μπορεί να σε περάσουν πολύ κοντά, γιατί δεν τους υποχρέωσες να αλλάξουν λωρίδα. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να καταλήξεις νομοταγής πλην όμως τραυματίας.

 

 

1 AYTOKINHTO ΠΕΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ

Ενας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους να σε χτυπήσει (ή παρολίγο να σε χτυπήσει) αυτοκίνητο. Αυτοκίνητο βγαίνει από γκαράζ ή στενό στα δεξιά σου. Υπάρχουν δύο ήδη σύγκρουσης: είτε το αυτοκίνητο πέφτει πάνω σου από το πλάι είτε πετάγεται μπροστά σου και πέφτεις εσύ πάνω του.

 

Πώς να την αποφύγεις

 

1 Πάρε φως. Αν κάνεις ποδήλατο το βράδυ είναι απολύτως απαραίτητο να πάρεις φως. Ακόμη και την ημέρα, ένα έντονο λευκό φως που αναβοσβήνει σε κάνει πιο ορατό. Ψάξε τα νέα φώτα LED, των οποίων οι μπαταρίες διαρκούν δέκα φορές περισσότερο. Τα καλύτερα φώτα είναι αυτά που προσαρμόζονται στο κράνος ή στο κεφάλι, γιατί μπορείς να στρέφεις το φως σου προς τον οδηγό την ώρα που τον κοιτάς.

 

2 Κορνάρισε. Πάρε ένα δυνατό κουδούνι ή κόρνα και ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ κάθε φορά που βλέπεις αυτοκίνητο να πλησιάζει από τα δεξιά. Αν δεν έχεις κόρνα, φώναξε "Ειιιι" Μπορεί να νιώθεις άβολα κορνάροντας ή φωνάζοντας, αλλά καλύτερα να κάνεις λίγο θόρυβο παρά να σε χτυπήσουν.

 

3 Κόψε ταχύτητα. Αν δεν μπορείς να κοιτάξεις τον οδηγό στα μάτια, (ιδίως το βράδυ) κόψε ταχύτητα τόσο ώστε να μπορέσεις να σταματήσεις τελείως αν χρειαστεί. Χάνεις κάποια δευτερολεπτα αλλά είναι καλύτερο από ένα τετ α τετ με το αυτοκίνητο. Αυτό το απλό πράγμα έχει σώσει τη ζωή μου αμέτρητες φορές.

 

4 Πήγαινε πιο αριστερά. Πρόσεξε τις γραμμές Α και Β στο σχήμα. Πιθανώς έχεις συνηθίσει να βρίσκεσαι στην Α, κοντά στο πεζοδρόμιο, γιατί ανησυχείς μήπως σε χτυπήσουν από πίσω. Ομως κοιτα το αυτοκίνητο. Οταν ο οδηγός ελέγχει το δρόμο, δεν κοιτάζει το πεζοδρόμιο, τον ποδηλατόδρομο ή το ρείθρο του δρόμου. Κοιτάζει το ΜΕΣΟ του δρόμου αναζητώντας άλλα αυτοκίνητα. Οσο πιο αριστερά εισαι (πχ στη θέση Β) τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να σε δει το αυτοκίνητο. Υπάρχει και κάτι επιπλέον. Αν ο οδηγός δεν σε δει και αρχίσει να βγαίνει, μπορεί να καταφέρεις να πας ακόμα πιο αριστερά ή μπορεί να καταφέρεις να τρέξεις και να φύγεις χωρίς να σε χτυπήσει, ή μπορεί να πέσεις στο καπώ καθώς φρενάρει. Σε κάθε περίπτωση, έχεις κάποιες επιλογές. Αν είσαι εντελώς δεξιά και πεταχτεί μπροστά σου, η μόνη σου «επιλογή» είναι να πέσεις πάνω στην πόρτα του οδηγού. Η μέθοδος αυτή με έχει σώσει τρεις φορές στις οποίες έπεσε πάνω μου αυτοκίνητο αλλά δεν χτύπησα, ενώ αν δεν είχα μετακινηθεί προς τα αριστερά θα είχα σίγουρα πέσει πάνω στην πορτα του οδηγού. Φυσικά, πάντα κάτι χάνεις. Κάνοντας ποδήλατο πιο κοντά στο μέσο του δρόμου είσαι πιο ευάλωτος στα αυτοκίνητα που έρχονται από πίσω. Το που ακριβώς κινείσαι μπορεί να εξαρτάται από το φάρδος του δρόμου, από το πόσα αυτοκίνητα περνούν, από το πόσο γρήγορα και πόσο κοντά σε προσπερνούν και από το πόσο απέχεις από την επόμενη διασταύρωση. Σε δρόμους υψηλότερων ταχυτήτων με λίγες διασταυρώσεις καλύτερα να βρίσκεσαι πιο δεξιά, σε αργούς δρομους με πολλές διασταυρώσεις πήγαινε πιο κοντά στο κεντρο του δρόμου.

2 ΣΤΟ ΒΕΛΗΝΕΚΕΣ ΤΗΣ ΠΟΡΤΑΣ

 

Οδηγός ανοίγει την πόρτα μπροστά σου. Αν δεν σταματήσεις έγκαιρα, πέφτεις κατευθείαν πάνω της. Αυτό είναι ένα από τα ατυχήματα που αποφεύγονται ευκολότερα αλλά και ένα από τα πιο επικίνδυνα. Συχνά ένας ποδηλάτης που «τρώει πόρτα» πέφτει στη διερχόμενη κίνηση επειδή κάνει απότομο ελιγμό για να αποφύγει την πόρτα ή γιατί η πόρτα τον ρίχνει κάτω.

 

Πώς να το αποφύγεις

Κράτα απόσταση ασφαλείας περίπου 1,2 με 1,5 μέτρο. Μια πόρτα που ανοίγει είναι επικίνδυνη ακόμη κι αν βρει μόνο στην άκρη του τιμονιού σου, γιατί μπορεί να σε στρίψει κατευθείαν πάνω στην κίνηση. ΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΤΟ ΧΩΡΟ για να το αποφύγει. Μπορεί να μην θέλεις να είσαι στο κέντρο της λωρίδας γιατί έτσι τα αυτοκίνητα δυσκολεύονται να σε προσπεράσουν, αλλά έχεις ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ να φας πορτα από παρκαρισμένο από το να σε χτυπήσει από πίσω οδηγός που σε βλέπει. Αν για οποιοδήποτε λόγο πρέπει να περνάς κοντά σε παρκαρισμένα, πήγαινε αργά ώστε να μπορείς να σταματήσεις απότομα και με ασφάλεια. Κοίτα μέσα στα αυτοκίνητα για να δεις αν είναι κανένας μέσα και μην σπεύδεις να συμπεράνεις ότι είναι άδεια. Μερικές φορές οι οδηγοί σκύβουν για να πάρουν πχ την τσάντα τους και μετά ανοίγουν απότομα την πόρτα μπροστά σου.

 

 

3 ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟ

 

Σταματάς στο δεξί πλάι αυτοκινήτου που περιμένει στο κόκκινο ή στο STOP. Ο οδηγός δεν μπορεί να σε δει. Οταν ανάβει το φανάρι, προχωράς μπροστά και ο οδηγός στρίβει απροειδοποίητα πάνω σου. Επικίνδυνο και με τα ΙΧ αλλά πολύ χειρότερο με τα φορτηγά, τα ημιφορτηγά η τα λεωφορεία

 

Πώς να το αποφύγεις

 

Μην σταματάς στο τυφλό σημείο. Σταμάτα ΠΙΣΩ από το αυτοκίνητο, όχι πλάι του. Ετσι σε βλέπουν από όλες τις μεριές. Ειναι αδύνατο να μην σε δει ο από πίσω όταν έχεις σταματήσει ακριβώς μπροστά του. Μια άλλη επιλογή είναι να σταματήσεις λίγο πιο μποστά από το πρώτο αυτοκινητο (σημείο Α) ώστε να μπορει να σε δει ο πρώτος οδηγός, είτε ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο (σημείο Β) ώστε το πρώτο αυτοκίνητο να μην στρίψει πάνω σου και το δεύτερο να μπορεί να σε δει. Εννοείται ότι όπως δεν πρέπει να σταματάς ακριβώς πλάι στο πρώτο αυτοκίνητο έτσι δεν πρέπει να σταματάς και ακριβώς πλάι στο δεύτερο. Οποιοδήποτε από τα δύο μπορεί να σε στειλει...

Αν επιλέξεις το σημείο Α, μπροστά από το πρώτο, τότε πέρνα γρήγορα το δρόμο μόλις ανάψει το πράσινο. Μην κοιτάξεις αν θέλει ή δεν θέλει να στρίψει ο οδηγός, έτσι κι αλλιώς, στο σημείο Α, αν θέλει να στρίψει και εσύ μείνεις ακίνητος θα πέσει πάνω σου. Δεν θα είχες καθήσει στο σημείο Α αν δεν ήθελες να φύγεις γρήγορα; Οταν ανάψει το πράσινο τρέξε, (αλλά σιγουρέψου ότι δεν περνάει κανείς μπροστά σου με κόκκινο!) Αν επιλέξεις το σημείο Β, ΜΗΝ περάσεις το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά σου, κρατήσου πίσω του γιατί ανα πάσα στιγμή μπορεί να κάνει δεξιά. Κι αν δεν κάνει αμέσως μπορεί να κάνει αργότερα σε κάποιο στενό ή καποιο γκαράζ. Μην περιμένεις να βγάλει φλας, δεν πρόκειται. Να θεωρείς ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί ανά πάσα στιγμή να κάνει δεξιά. (ΠΟΤΕ μην προσπερνάς αυτοκίνητα από δεξιά) Ομως, προσπάθησε να κρατηθείς μπροστά από το πισινό σου αυτοκίνητο μέχρι να περάσεις τη διασταύρωση, γιατί αλλιώς μπορεί να στριψει πάνω σου. Παρεμπιπτόντως πρόσεχε πολύ όταν προσπερνάς από δεξιά σταματημένα αυτοκίνητα στο φανάρι. Μπορεί να φας πόρτα από συνοδηγό ή επιβάτη που αποβιβάζεται.

 

 

4 Η ΔΕΞΙΑ ΣΤΡΟΦΗ

 

Αυτοκίνητο σε προσπερνάει και μετά προσπαθεί να στρίψει δεξιά ακριβώς μπροστά σου ή πάνω σου. Νομίζουν ότι επειδή είσαι με ποδήλατο δεν πάς πολύ γρήγορα και δεν καταλαβαίνουν ότι δεν προλαβαίνουν να σε περάσουν. Ακόμη κι όταν βλέπουν ότι φρενάρεις απότομα για να μην τους χτυπήσεις δεν καταλαβαίνουν ότι μπορεί να έκαναν κάτι λάθος. Είναι πολύ δύσκολο να αποφύγεις αυτού του είδους τη σύγκρουση γιατί το αυτοκίνητο δεν το βλέπεις παρά μόνο την τελευταία στιγμή και γιατί αν συμβεί δεν έχεις πουθενά να πας.

 

Πώς να το αποφύγεις

 

1 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Οταν κατεβαίνεις από το πεζοδρόμιο για να πας απέναντι τα αυτοκίνητα δεν σε βλέπουν. Κάνοντας το αυτό είναι σαν να ζητάς να σε χτυπήσουν.

 

2 Κρατήσου αριστερά. Αν καταλαμβάνεις ολόκληρη τη λωρίδα είναι πολύ δυσκολότερο να σε προσπεράσουν και να σου κόψουν το δρόμο ή να στρίψουν πάνω σου. Μην νιώθεις άσχημα αν καταλαμβάνεις τη λωρίδα. Αν τα αυτοκίνητα δεν απειλούσαν τη ζωή σου στρίβοντας μπροστά σου ή προσπερνώντας σε πολυ κοντά, δεν θα χρειαζόταν να το κάνεις. Αν ο δρόμος δεν είναι αρκετά φαρδύς ώστε να μπορούν τα αυτοκίνητα να σε προσπεράσουν με ασφάλεια, τότε ούτως ή άλλως πρέπει να τον καταλαμβάνεις ολόκληρο. Περισσότερα για τη σωστή θέση στο δρόμο πιο κάτω.

 

3 Κοίτα τον καθρέφτη σου ΠΡΙΝ φθάσεις στη διασταύρωση. (αν δεν έχεις καθρέφτη στο τιμόνι η στο κράνος ΠΑΡΕ ΑΜΕΣΩΣ) Να έχεις κοιτάξει τον καθρέφτη πολύ πριν φθάσεις στη διασταύρωση. Τη στιγμή που περνάς τη διασταύρωση θα χρειαστεί να κοιτάς με πολλή προσοχή μπροστά σου.

 

Συμβουλή που σώζει ζωες.

Αν πεταχτεί μπροστά σου αυτοκίνητο και σε κόψει, στρίψε κι εσύ δεξιά μαζί του. Μην σκεφτείς, στρίψε απότομα μαζί με το αυτοκίνητο. Καλύτερα να σε βγάλει το αυτοκίνητο από το δρόμο σου παρά να πέσεις κάτω από τις ρόδες.

 

 

5 ΔΕΞΙΑ ΣΤΡΟΦΗ μερος Β

 

Προσπερνάς αυτοκίνητο που κινείται αργά (ή και άλλο ποδήλατο). Εκείνο στρίβει απροσδοκητα πάνω σου είτε για να παρκάρει είτε για να μπει σε κάποιο στενό.

 

Πώς να το αποφύγεις

 

1 Μην προσπερνάς από δεξιά Αυτή η σύγκρουση είναι πολύ εύκολο να αποφευχθεί. Μην προσπερνάς κανένα όχημα από δεξιά. Αν το αυτοκίνητο μπροστά σου πηγαίνει με 15 χιλιόμετρα την ώρα, κάποιο λόγο θα έχει. Πήγαινε κι εσύ αργά πίσω του, ή θα αρχίσει να πηγαίνει γρηγορότερα ή θα στρίψει. Αν συνεχίσει να πηγαίνει αργά, προσπέρασέ το από αριστερά. Οταν προσπερνάς ποδήλατα απο αριστερά φώναξε «αριστερά σου» πριν αρχίσεις την προσπέραση, ώστε να μην κάνουν απότομα αριστερά και πέσουν πάνω σου. (Και θυμίσου Είναι πολύ πιο σπάνιο να κινηθούν απότομα προς τα αριστερά, προς την κίνηση των αυτοκινήτων. χωρίς να κοιτάξουν, παρά να μετακινηθούν προς τα δεξιά, επειδή πχ έφθασαν στον προορισμό τους). Αν έχουν σταματήσει πολλά αυτοκίνητα στο φανάρι, τότε μπορείς να προσπαθήσεις να τα προσπεράσεις με μεγάλη προσοχή από δεξιά. Θυμίσου ότι πάντα κάποιος μπορεί να ανοίξει την πόρτα του συνοδηγού ή του επιβάτη για να βγει. Επίσης, αν φθάσεις στο πρώτο αυτοκίνητο και εκείνη την ώρα αρχίσουν όλα να κινούνται, μπορεί το πρώτο να στρίψει δεξιά χωρίς να σε έχει δει. (βλ παραπάνω "Το μοιραίο κόκκινο") Επίσης, όταν ακολουθείς αυτοκίνητο που πηγαίνει αργά να είσαι ακριβώς από πίσω του για να σε βλέπει από τον καθρέφτη. Αν είσαι ακριβώς δεξιά του, δεν μπορεί να σε δει. Ακόμη κι αν απλώς συμβαδίζεις μαζί του και δεν επιχειρήσεις να το προσπεράσεις, μπορεί να σε χτυπήσει αν αποφασίσει να στρίψει δεξιά και δεν σε έχει δει. Αφηνε πάντα αρκετό περιθώριο ώστε να φρενάρεις αν το αυτοκίνητο στρίψει.

2 Κοίτα πίσω σου πριν στρίψεις δεξιά. Μ αυτό τον τρόπο μπορείς να γλιτώσεις τη σύγκρουση με άλλους ποδηλάτες που παραβιάζουν την πρώτη συμβουλή και προσπαθούν να σε προσπεράσουν από δεξιά. Αν πριν στρίψεις δεξιά κοιτάξεις πίσω σου, θα βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει άλλος ποδηλάτης που προσπαθεί να σε προσπεράσει. (Επίσης, θυμίσου ότι μπορεί να έρχονται από πίσω σου και από το πεζοδρόμιο, ενώ εσύ είσαι στο δρόμο). Ακόμη κι αν φταίει ο άλλος ποδηλάτης που προσπέρασε από δεξιά, η συγκρούση δεν θα πονέσει λιγότερο.

6 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

 

Αυτοκίνητο έρχεται αντίθετα από σένα. Αντί να συνεχίσει ευθεία, αποφασίζει να στρίψει αριστερά ακριβώς μπροστά σου, ή, ακόμα χειρότερα, πάνω σου. Αυτό μοιάζει με την περίπτωση 1 που αναφέραμε πιο πάνω.

 

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

 

1 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Οταν κατεβαίνεις από το πεζοδρόμιο για να διασχίσεις το δρόμο, τα αυτοκίνητα που στρίβουν δεν σε βλέπουν.

 

2 Πάρε μπροστινό φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδυ, πρέπει οπωσδήποτε να έχεις μπροστινό φως. Στις περισσότερες χώρες είναι υποχρεωτικό δια νόμου.

 

3 Φόρα κάτι φωτεινό, ακόμη και την ημέρα. Μπορεί να ακούγεται χαζό, αλλά τα ποδήλατα ειναι μικρά και είναι εύκολο να τα παραβλέψει κανείς, ακόμη και την ημέρα. Τα κίτρινα ή πορτοκαλί αντανακλαστικά γιλέκα κάνουν μεγάλη διαφορά. Επίσης, τα αντανακλαστικά λάστιχα για τα πόδια είναι και εύχρηστα και φθηνά.

 

4 Μην προσπερνάς από δεξιά. Μην προσπερνάς αργοκίνητα οχήματα από δεξιά. Αν το κάνεις αυτό, κρύβεσαι πλάι τους και τα οχήματα που έρχονται από αριστερά στις διασταυρώσεις δεν έχουν κανέναν τρόπο να σε δουν. Ασε που το ίδιο το αυτοκίνητο που προσπερνάς μπορεί να στρίψει δεξιά και να σε χτυπήσει.

 

5 Χαμήλωσε ταχύτητα. Αν δεν μπορείς να κοιτάξεις τον οδηγό στα μάτια, ιδίως τη νύχτα, μείωσε τόσο πολύ την ταχύτητά σου ώστε να μπορείς να σταματήσεις τελείως αν χρειαστεί. Είναι λίγο ενοχλητικό, αλλά πολύ καλύτερο από το να σε χτυπήσουν.

 

 

7 ΣΟΥ ΤΗ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΙΣΩΠΛΑΤΑ

 

Κάνεις μια μικρή μετακίνηση προς τα αριστερά για να αποφύγεις παρκαρισμένο αυτοκίνητο, εξόγκωμα ή λακούβα και σε χτυπάει αυτοκίνητο από πίσω.

 

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

 

1 Μην μετακινείσαι ΠΟΤΕ αριστερά χωρίς πρώτα να κοιτάξεις πίσω σου. Μερικοί οδηγοί έχουν το συνήθειο να προσπερνούν τους ποδηλάτες ξυστά, οπότε έστω και μια μικρή μετακίνηση μπορεί να είναι καταστροφική. Κάνε εξάσκηση να κοιτάς πίσω σου ενώ πας σε ίσια γραμμή, μέχρι να το κάνεις τέλεια. Οι περισσότεροι νέοι ποδηλάτες έχουν την τάση να γέρνουν λίγο προς τα αριστερά την ώρα που κοιτάζουν πίσω, κάτι που φυσικά μπορεί να έχει πολύ κακές συνέπειες.

 

2 Μην μπαινοβγαίνεις στη λωρίδα των παρκαρισμένων αν είναι μισοάδεια. Μπορεί να μπεις στον πειρασμό να κάνεις ποδήλατο στη λωρίδα των παρκαρισμένων και να γυρνάς στην κίνηση όταν βρεις μπροστά σου παρκαρισμένο. Αυτό σε εκθέτει στον κίνδυνο του να σε χτυπήσουν από πίσω. Είναι καλύτερα να πηγαίνεις σε ευθεία γραμμή μέσα στην κίνηση. (Σ.τ.μτφ Η οδηγία αυτή προφανώς δεν γράφτηκε για την Ελλάδα. Πού ακούστηκε άδεια λωρίδα παρκαρισμένων?)

 

3 Πάρε καθρέφτη. Αν δεν έχεις, μπες σε ένα μαγαζί και πάρε τώρα. Υπάρχουν μοντέλα που προσαρμόζονται στο τιμόνι, στο κράνος, ακόμη και στα γυαλιά, ότι προτιμάς. Πρέπει πάντα να γυρνάς το κεφάλι πίσω πριν στρίψεις αριστερά, όμως ένας καθρέφτης βοηθάει να έχεις μια συνεχή αντίληψη της κίνησης χωρίς να γυρίζεις συνεχώς πίσω.

 

 

8 ΣΟΥ ΤΗ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΙΣΩΠΛΑΤΑ μέρος Β

 

Αυτοκίνητο σε χτυπάει από πίσω. Αυτός είναι ο συχνότερος φόβος των ποδηλατών, αλλά τα περισσότερα ατυχήματα δεν γίνονται έτσι. (εκτός, ίσως, από τη νύχτα ή τις μεγάλες διαδρομές εκτός πόλης). Ομως, είναι από τις συγκρούσεις που θα δυσκολευτείς περισσότερο να αποφύγεις, αφού δεν έχεις μάτια στην πλάτη. Ο καλύτερος τρόπος να το αποφύγεις είναι να κινείσαι σε δρόμους με πολύ μεγάλο πλάτος ή σε δρόμους στους οποίους η κίνηση πηγαίνει αργά. Στο Ωστιν του Τέξας τρεις ποδηλάτες έχουν σκοτωθεί κατ αυτό τον τρόπο. Και τα τρία περιστατικά έγιναν νύχτα και τουλάχιστον οι δύο από τους τρεις δεν είχαν φώτα. Είναι σπάνιο να σε χτυπήσουν από πίσω μέρα.

 

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

 

1 Πάρε πίσω φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδι, πρέπει οπωσδήποτε να έχεις πίσω κόκκινο φως που να αναβοσβήνει. Το 60% των ατυχημάτων με ποδήλατα στη Φλόριντα γίνονται βράδυ και τα εμπλεκόμενα ποδήλατα δεν έχουν φώτα. Τα πίσω φώτα κοστίζουν λιγότερο από 10 ευρώ. Νιώθουμε την ανάγκη να το επαναλάβουμε. Αν κάνεις ποδήλατο βράδυ, πάρε πίσω φως.

 

2 Φόρα αντανακλαστικό γιλέκο ή άλλα αντανακλαστικά ρούχα. Τα καλά αντανακλαστικά ρούχα σε κάνουν πολύ πιο ορατό όχι μόνο τη νύχτα αλλά και τη μέρα. Βάλτε κάποιον να φορέσει ένα τέτοιο γιλέκο την ημέρα και να απομακρυνθεί από σας. Στα 300 μέτρα δεν θα βλέπετε ουτε αυτόν, ούτε το ποδήλατό του, θα βλέπετε όμως καθαρά το γιλέκο. Τη νύχτα η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη. Επίσης, όταν ακούς αυτοκίνητο να πλησιάζει, ίσιωσε την πλάτη σου, ώστε να είναι ακόμη πιο ορατά τα αντανακλαστικά.

 

3 Να επιλέγεις φαρδείς δρόμους. Να επιλέγεις δρόμους των οποίων η δεξιά λωρίδα είναι τόσο φαρδιά ώστε να χωράει εύκολα ένα αυτοκινητο και ένα ποδήλατο δίπλα δίπλα. Ετσι, μπορεί ένα αυτοκίνητο να σε προσπεράσει βιαστικά χωρίς να σε χτυπήσει, ακόμη και αν δεν σε έχει δει.

 

4 Να επιλέγεις αργούς δρόμους. Οσο πιο αργά πηγαίνει ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο χρόνο έχει ο οδηγός για να σε αντιληφθεί. Μάθετε να διασχίζετε την πόλη γειτονιά-γειτονιά.

 

5 Να πηγαίνεις από στενά, ιδίως τα σαββατοκύριακα. Ο κινδυνος το βράδυ της Παρασκευής ή του Σαββάτου είναι πολύ μεγαλύτερος από τις υπόλοιπες μέρες, γιατί οι οδηγοί είναι μεθυσμένοι. Αν κάνεις ποδήλατο βράδυ Σαββάτου, πήγαινε από τα στενά όχι από τους κεντρικούς.

 

6 Πάρε καθρέφτη. Πάρε καθρέφτη και χρησιμοποίησέ τον. Αν σου φανεί ότι ένα αυτοκίνητο δεν σε έχει δει, άσε το ποδήλατο και πήδα στο πεζοδρόμιο. Οι καθρέφτες κοστίζουν 5-15 ευρώ. Αν χρησιμοποιήσει κανείς καθρέφτη για λίγους μήνες μετά θα αναρρωτιέται πώς μπορούσε χωρίς αυτόν. Αν δεν πείθεστε, κάνετε ποδήλατο ενα μήνα με καθρέφτη και μετά βγάλτε τον. Θα διαπιστώσετε ότι συνέχεια κοιτάζετε εκεί που ήταν ο καθρέφτης και ότι νιώθετε ανασφάλεια χωρίς αυτόν.

 

7 Μην κολλάς στο πεζοδρόμιο. Συνήθως μας έρχεται να κάνουμε το αντίθετο, όμως δεν πρέπει να κάνουμε ποδήλατο ακριβώς δίπλα στο πεζοδρόμιο. Αυτό μας αφήνει λίγο χώρο να κάνουμε δεξιά αν δούμε στον καθρέφτη μεγάλο οχήμα που πλησιάζει χωρίς να στρίβει αρκετά για να μας παρακάμψει. Επίσης, όταν κάνεις ποδήλατο πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να μην σε δει το αυτοκίνητο που θα πεταχτεί από δεξιά.

 

9 ΣΕ ΧΤΥΠΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ

 

Κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο και διασχίζεις το δρόμο στη διάβαση πεζών. Ενα αυτοκίνητο στρίβει δεξιά και πέφτει πάνω σου. Τα αυτοκίνητα δεν περιμένουν να βρουν ποδήλατα στη διάβαση πεζών γι αυτό πρέπει κανείς να είναι ΠΟΛΥ προσεκτικός για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτός ο τύπος ατυχήματος είναι τόσο συχνός που έχουμε χάσει το λογαριασμό όσων μας έχουν πει ότι τους χτύπησαν έτσι.

 

Πως να αποφύγεις τη σύγκρουση

 

1 Πάρε μπροστινό φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδι, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιείς μπροστινό φως.

 

2 Χαμήλωσε ταχύτητα. Χαμήλωσε ταχύτητα τόσο ώστε να μπορείς να σταματήσεις εντελώς αν χρειαστεί.

 

3 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Η σύντομη διαδρομή από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο μπορεί να αποδειχθεί πολύ επικίνδυνη. Αν είσαι στο αριστερό πεζοδρόμιο, κινδυνεύεις να σε χτυπήσουν όπως δείχνει το σκίτσο. Αν είσαι στη δεξιά, κινδυνεύεις από αυτοκίνητο που έρχεται από πίσω σου και στρίβει δεξιά. Επίσης κινδυνεύεις από τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από γκαράζ. Είναι δύσκολο να αποφύγεις τέτοιου είδους ατυχήματα, γι αυτό καλύτερα να μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο Αλλος ένας λόγος να μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο είναι ότι απειλείς τους πεζούς. Το ποδήλατό σου απειλεί τους πεζούς όπως το αυτοκινητο απειλεί εσένα. Αν παρόλ αυτά κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο, πήγαινε αργά και ΠΟΛΥ προσεκτικά, ιδίως όταν διασχίζεις δρόμους.

 

 

10 ΠΑΣ ΑΝΑΠΟΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΧΤΥΠΟΥΝ

 

Πηγαίνεις ανάποδα ή κάνεις ποδήλατο στο αριστερό άκρο του δρόμου. Ενα αυτοκίνητο βγαίνει από στενό ή γκαράζ και στρίβει κατευθείαν πάνω σου. Δεν σε έχει δει γιατί κοιτάζει μόνο στα αριστερά του, όχι στα δεξιά του. Δεν περίμενε ότι κάποιος θα πηγαίνει ανάποδα. Μπορεί επίσης να σε χτυπήσει μετωπικά αυτοκίνητο που κινείται στον ίδιο δρόμο μαζί σου και δεν είχε χρόνο να αντιδράσει. Το αυτοκίνητο σε πλησιάζει ταχύτερα από το συνηθισμένο, γιατί πηγαίνεις και εσύ προς το μέρος του. Αν σε χτυπήσει, η σύγκρουση θα είναι πιο σφοδρή για τον ίδιο λόγο (η ταχύτητά του συνδυάζεται με τη δική σου)

 

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

 

Μην πηγαίνεις ανάποδα, πήγαινε με την κίνηση. Το να οδηγείς ανάποδα μπορεί να ακούγεται καλό γιατί βλέπεις τα αυτοκίνητα που σου ρχονται, αλλά δεν είναι. Να γιατί

1 Τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από γκαράζ και στενά ακριβώς μπροστά σου και στρίβουν δεξιά στο δρόμο δεν περιμένουν ότι κάποιος θα τους πεταχτεί ανάποδα. Δεν θα σε δουν και θα πέσουν κατευθείαν πάνω σου.

2 Αν είσαι στο τέρμα αριστερό άκρο του δρόμου, πώς θα στρίψεις δεξιά;

3 Η σχετική ταχύτητα με την οποία θα σε πλησιάζουν τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ υψηλότερη. Αν πηγαίνεις με 15 χλμ/ώρα, το αυτοκίνητο που έρχεται πίσω σου με 50 χλμ/ωρα σε προσεγγίζει με ρυθμό μόλις 35χλμ/ώρα. Αν όμως πας ανάποδα, σε προσεγγίζει με 65 χλμ/ώρα, κι έτσι έχετε και οι δύο λιγότερο χρόνο να αντιδράσετε. Επίσης, αν συγκρουστείτε, η σύγκρουση θα είναι δέκα φορές χειρότερη.

 

 

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΚΟΜΑ

 

Να αποφεύγεις τους δρόμους με μεγάλη κίνηση Ενα από τα μεγαλύτερα σφάλματα που κάνει ο κόσμος όταν αρχίζει το ποδήλατο είναι να πηγαίνει ακριβώς από τους ίδιους δρόμους που πήγαινε και με το αυτοκίνητο. Είναι καλύτερο να επιλέγεις δρόμους στους οποίους τα αυτοκίνητα είναι λιγότερα και κινούνται πιο αργά. Φυσικά και τα ποδήλατα έχουν δικαίωμα στο δρόμο, αλλά αυτό δεν είναι και πολύ καλή παρηγοριά όταν κοιτάζεις τα ραδίκια ανάποδα. Αν μάθεις καλά τους δρόμους, θα δείς ότι μπορείς να πας σχεδόν παντού μέσα από τις γειτονιές.

 

Αναψε φώτα Προφανές; Αν πράγματι είναι τόσο προφανές τότε γιατί οι περισσότεροι ποδηλάτες κυκλοφορούν τη νύχτα χωρίς φώτα;

 

«Πιάσε» όλη τη λωρίδα όταν χρειάζεται. Συνήθως είναι πιο ασφαλές να είσαι στο μέσο της λωρίδας ή σχεδόν στο μέσο, από το να πηγαίνεις κολλητά στο δεξί πεζοδρόμιο. Να γιατί:Τα αυτοκίνητα στις διασταυρώσεις μπροστά σου σε βλέπουν καλύτερα αν είσαι στο δρόμο παρά αν είσαι στο άκρο του.Τα αυτοκίνητα που έρχονται από πίσω σου δεν επιχειρούν να σε προσπεράσουν όταν ο δρόμος είναι στενός.Δεν κινδυνεύεις από τις πόρτες των παρκαρισμένων Μπορεί να σε ανησυχεί το ότι καθυστερείς την κίνηση πίσω σου. Αν όμως είσαι σε δρόμο όπου συνέχεια σου έρχονται αυτοκίνητα από πίσω και αλλάζουν λουρίδες για να σε προσπεράσουν, τότε μάλλον είσαι σε λάθος δρόμο. Βρες έναν πιο ήσυχο.

 

Κάνε ποδήλατο σαν να ήσουν αόρατος Είναι καλό να κάνεις ποδήλατο με τέτοιο τρόπο που τα αυτοκίνητα να μην σε χτυπούν ακόμα και αν δεν σε βλέπουν. Δεν προσπαθείς να γίνεις αόρατος, απλώς διαμορφώνεις έτσι τις συνθήκες ώστε να μην έχει σημασία αν σε είδαν ή όχι. Στους δρόμους πολύ ταχείας κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα έχουν ελάχιστο χρόνο να σε δουν γιατί σε πλησιάζουν πολύ γρήγορα. Φυσικά πρέπει να αποφεύγεις τέτοιους δρόμους, εκτός αν υπάρχει άφθονος χώρος για ποδήλατο και αυτοκίνητο δίπλα-δίπλα. ΑΝ υπάρχει τέτοιος χώρος, τότε στους δρόμους πολύ ταχείας κυκλοφορίας, δοκίμασε να κάνεις ποδήλατο τέρμα δεξιά. Αν δεν χρησιμοποιείς το ίδιο κομμάτι της λωρίδας με τα αυτοκίνητα, θα σε φθάσουν, θα σε προσπεράσουν και δεν θα σε χτυπήσουν, ακόμη κι αν δεν σε δουν. Προφανώς δεν υποστηρίζουμε το να περνάει κανείς τα φανάρια με κόκκινο, αλλά αν το κάνεις, τότε κάθε φορά να σκέφτεστε ότι είσαι αόρατος. Ρώτα τον εαυτό σου "Αν ήμουν αόρατος, θα με χτυπούσαν;» Αν η απάντηση είναι ναι, τότε σε καμία περίπτωση μην επιχειρήσεις να περάσεις. Είτε σε κόκκινο είτε όχι, μην υποχρεώνεις τα αυτοκίνητα να χαμηλώσουν ταχύτητα για να μην σε χτυπήσουν. Οσο περισσότερο εναποθέτεις τις ελπίδες σου στους οδηγούς των αυτοκινήτων, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν κάτι να πάει στραβά. Θυμήσου βέβαια ότι σε κάποιες περιπτώσεις είναι πιο ασφαλές να καταλαμβάνεις το μέσον της λουρίδας και άρα να ποντάρεις στην προσοχή των οδηγών. Σε γενικές γραμμές, προφανώς και δεν θέλεις να περνάς απαρατήρητος, γι αυτό και πρέπει να γνέφεις στους οδηγούς που πιστεύεις ότι δεν σε έχουν δει και να κυκλοφορείς το βράδυ φωτισμένος σαν χριστουγενιάτικο δέντρο.

 

ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4.93182
Μέση αξιολόγηση: 4.9 (44 ψήφοι)
karabelasgior
Απών/απούσα

ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤO ΦΥΛΛΑΔΙΟ!

Isabella
Απών/απούσα

Poli xrisimes simvoules.... Thanks

melos24
Απών/απούσα

Εξαιρετικά ακριβές. Συμφωνώ μέχρι δακρύων!

paprika
Απών/απούσα

Γεια και χαρά σας!
Είμαι νέα ποδηλάτισσα και πολύ πολύ ενθουσιασμένη!
Οδηγώ χρόνια μηχανή και αυτοκίνητο και μόλις ένα μήνα συνολικά στη ζωή μου ποδήλατο.
Οι συμβουλές εξαιρετικές!!! Διαπίστωσα πολλά λάθη στην ποδηλατική μου οδήγηση, αν και δεν είμαι καλή χειρίστρια του ποδηλάτου (ακόμα) θα προσπαθήσω να γίνω ασφαλής οδηγός.
Ως οδηγός μηχανής και αυτοκινήτου μου έχει συμβεί πολλές φορές να συναντήσω στο δρόμο μου τη νύχτα ποδηλάτες χωρίς κανένα διακριτικό, ούτε φώτα, ούτε ανακλαστικά, τίποτα. SOS παίδες τα φώτα σας!
Σας φιλώ!!!

sekarius
Απών/απούσα

Paly alo alla h Ellada exei dikous tis kanones(dystixws)!

aggman
Απών/απούσα

>

vec
Απών/απούσα

Πολύ καλό. Ιδιαίτερη προσοχή να μη βρισκόμαστε στο τυφλό σημείο των αυτοκινήτων. Συνήθως είναι ελαφρά πίσω από την πίσω δεξιά κολόνα στο αυτοκίνητο στα δεξιά και αριστερά της κεντρικής κολόνας στα αριστερά του αυτοκινήτου. Όσοι οδηγούν αυτοκίνητο, ξέρουν πολύ καλά ότι εκεί μπορεί να κρυφτεί όχι μόνο ποδήλατο ή μηχανή, αλλά ολόκληρο αυτοκίνητο και να μη φαίνεται. Αν πάλι δεν οδηγείτε, πειραματιστείτε με κάποιο φίλο σας που έχει αυτοκίνητο για πάρετε μια ιδέα στο περίπου βρίσκονται τα τυφλά σημεία (όχι τα ίδια σε κάθε αυτοκίνητο-ρύθμιση καθρεφτών).

mothingface0
Απών/απούσα

Χίλια ευχαριστώ.....ίσως κάποτε να ξαναευχαριστήσω :)

sirtimid
Απών/απούσα

panta na ehete mia tsanta me ena diavrotiko mazi sas...iparhoun poloi komopleksikois to dromo pu blepontas podilato erhonte dipla sou na se xlevasoun h akomh kai na se fisiksoun dunata me ton aera pou anaptusete apo thn prosperasi tous...tote esu stamatas vgazeis to diavrotiko kai sto epomeno fanari pu ton petuxeneis den ton koitas kan sta matia apla tou kaneis mpurdelo oli ti meria tou sinodigou....

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Σταθερη αξια, ο δεκαλογος! (και ωραια μεταφρασμενος-μεταφερμενος στα Ελληνικα!)
Θα ηταν εξαιρετικα χρησιμο, να "ανεβαινει" καθε τοσο, ωστε να μπορουν και οι καινουργιοι μας φιλοι, να ενημερωνονται.
Πολυ καλος, και χρησιμοτατος!!

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Το pdf αν το θέλετε και θα βρείτε αντίτυπα στο 24ώρες Ποδήλατο στο Θησείο...

Filoi Podilatou
Εικόνα Filoi Podilatou
Απών/απούσα

Τα βιβλιαράκια αυτά βρίσκονται όλα στους Φ τ Π (Επταχάλκου 3 στο Θησείο, κάθε Τρίτη βράδυ)

papi
Εικόνα papi
Απών/απούσα

ΠΑΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟPIC, ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ, ειδικα για μας που κανουμε τις πρωτες μας βόλτες, μας γλυτωνει απο πιθανους μπελαδες!!! Ευχαριστουμε πολυ!!

ΥΓ. Επειδη πραγματικα πρεπει να το διαβαζουν ολοι ειδικα οι αρχαριοι, αντι να ξανανεβαινει οπως λετε, θα προτεινα ισως να βαλετε το κουμπακι "ΑΣΦΑΛΕΙΑ" στο μενου πανω με ενα εντονο χρωμα, η το πρασινο που χρησιμοποιειτε η το πορτοκαλι του αστεριου αριστερα ωστε να χτυπαει στο ματι, μια και λεει ΠΟΛΥ σημαντικα πραγματα και στα δυο υπομενου-κατηγοριες! (σορι, δεν παρεμβαινω, βγηκε η γραφίστρια απο μεσα μου...)

A Dreamer
Απών/απούσα

Oi sumboules moiazoun na einai bgalmenes apo ti zwi... Mallon kapoios mathaine apo ta lathoi tou.. Elpizw osoi diabasan auto na ta apofigoun auta ta lathoi... Panw katw einai ola auta pou prepei na prosexei kai enas motosukletistis me ti moni diafora oti autos thewreite oxima kai exei mia pseudi tis perissoteres fores atuopepithisi pou den exoun oi podilates sto dromo... I megali mou elpida pantws einai na mathoun kai oi ellines odigoi na kukloforoun kai me pio eualota oximata kai na min upologizoun ta oximata pou tha tous kanoun megaliteri zimia.. Den einai kai toso duskolo se alles xwres to kanoun...

Nikosnikos
Εικόνα Nikosnikos
Απών/απούσα

Καλές οι συμβουλές που δίνεις απλώς με χαλάει που λές "πηγαίνετε σιγά ώστε να κόψετε ταχύτητα".Την ταχύτητα την κόβει αυτός που πρέπει να παραχωρήσει προτεραιότητα (είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις δεν σου κάνω μάθημα),αλλά δεν σημαίνει ότι επειδή είμαστε,μετά τον πεζό,οι πιο αδύναμοι θα πρέπει να υποχωρούμε.Πολλοί οδηγοί πατάνε φρένο αφού βγεί η μούρη από το πεζοδρόμιο διότι δεν ξέρουν ότι το στοπ ισχύει από την γωνία του οικοπέδου και όχι του οικοδομικού τετραγώνου!Περνώντας τον δρόμο ερχόμενος πλακωμένος ο άλλος αν δει ότι παραμερίζεις θα το ξανακάνει.Ξέρω βάζουμε σε κίνδυνο την σωματική μας ακεραιότητα,αλλά πρέπει να δείξουμε σε κάποιους ότι στον δρόμο κυκλοφορούμε με βάση τον ΚΟΚ και όχι τον όγκο.

immor
Εικόνα immor
Απών/απούσα

Κατι αλλο π εμενα μια φορα με ειχε σωσει πιστευω.
Οταν ειδα οτι δεν μπορουσα να αποφυγω την συκγρουση,συγκεκριμενα παραβιασε στοπ εκανε 2-3 μετρα και κοκαλωσε,δηλαδη σταματησε στη μεση του δρομου κ εγω δεν ειχα διαφυγη καθως ηταν παρκαρισμενα δεξια αριστερα, σηκωθηκα σε σταση "ορθοπεταλιας" και πιο ψηλα σαν να πηδηξα, με αποτελεσμα μολις σκασω πανω στην πορτα να περασω επανω απο το αμαξι αντι να μπω μεσα απο το τζαμι. Δεν ξερω αν ειναι ενδεδηγμενος τροπος αντιδρασης, παντως πιστευω οτι απο το να εμπενα μεσα καλυτερο ηταν.

chrispi
Εικόνα chrispi
Απών/απούσα

κανονικος κασκαντερ δηλαδη. Μακαρι να εχουμε ολοι τα ανακλαστικα σου μια τετοια στιγμη.

margkw
Απών/απούσα

πολυ καλες και χρησιμες συμβουλες αλλα ως καινουρια αγχωθηκα πολυ..

Constanrinetott
Απών/απούσα

Πολύ οραίο θεματάκι.Για μένα ήταν ένα φρεσκάρισμα όλες αυτές οι συμβουλές διότι είχα παρατήσει το ποδήλατο 4 χρόνια πρίν, διότι είχα εκνευρειστεί τόσο πολύ απο πεζούς και οδήγούς που το άφησα,τώρα που το ξανάπιασα θα'μαι μια χαρά με αυτήν την σημαντική υπενθύμηση!

jennygiovanni
Απών/απούσα

Apofygete tis grames tou tram- efaga ta moutra mou prosfata otan oi rodes mpikan stin raga tou tram....polu ponos!!!

j.Silver
Εικόνα j.Silver
Απών/απούσα

Πολύ καλό και εξαιρετικά χρήσιμες οι συμβουλές του άρθρου!
Πραγματικά ευχαριστούμε πολύ πολύ, ειδικά για εμάς τους "νέους" ποδηλάτες στο Χάος της Αθήνας!!:)
Διαπίστωσα κι εγώ με τη σειρά μου πως είχα αρκετά λαθάκια ως προς την κίνηση μου στους κεντρικούς κυρίως δρόμους, αλλά σκοπεύω να εφαρμόσω κάθε συμβουλή του άρθρου για να συνεχίσω την πορεία μου σωστά και με περισσότερες πιθανότητες "επιβίωσης" σε μια πόλη που δεν αγαπά το ποδήλατο!:(

Ευχαριστούμε πολύ και πάλι

georgousis
Εικόνα georgousis
Απών/απούσα

ενδιαφερον αρθρο. τον καθρεφτη τον τοποθετεις αριστερα, δεξια ή βάζεις 2??

Petalo
Εικόνα Petalo
Απών/απούσα

to sunithes kai to logiko einai na ton valeis aristera
apo ti stigmi pou podilateis sto deksi meros tou dromou, kai tha voleuei kalitera na deis to dromo, kai den tha ton kopanas pouthena apo ta deksia

koumpiadis
Απών/απούσα

ΧΡΗΣΙΜΟΤΑΤΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ

Public
Απών/απούσα

Το θέμα της κίνησης αντίθετα σε μονοδρομημένης κατεύθυνσης οδών, εξαρτάται από τη φύση των οδών σε κάθε περίπτωση.
Εννοώ ότι σε οδούς πολύ στενές π.χ. κυψέλη, ζωγράφου, παγκράτι, κτλ, όπου έχει σταθμευμένα οχήματα αμφότερων των πλευρών, είναι δύσκολο να κινηθείς αντίθετα.
Σε οδούς όμως με μεγαλύτερο πλάτος π.χ. γέφυρα τάυρου, κάποιες φορές "συμφέρει" να κινείσαι αντίθετα, για να βλέπεις τα οχήματα που έρχονται.
Πάντα όμως, έχεις στο μυαλό σου ότι είσαι "αόρατος" και κινούμενος αντίθετα είσαι συνεχώς σε εγρήγορση.
Τώρα όσον αφορά τις παραβάσεις του κοκ, είναι κάτι το αναπόφευκτο ορισμένες φορές, αφού και οι οδηγοί δεν έχουν την παιδεία (όσοι μας βλέπουν, μας δείχνουν λες και είδαν εξωγήινο), όπως κάποιες άλλες χρειάζεται να περνάμε τα φανάρια με κόκκινο, για να μπορεέσουμε να προηγηθούμε των αυτοκινήτων.
Δυστυχώς στη χώρα μας, τα αυτοκίνητα έχουν καταλάβει χώρους που ανήκουν σε άλλες ομάδες χρηστών και τώρα εμείς καλούμαστε να τους διεκδικήσουμε. Είναι πολύ άδικο να απαιτείς (και να παρακαλείς!) να σου παραχωρηθεί ένας μέρος από όλα αυτά που σου ανήκουν.
Στις απαραίτητες αγορές για το ποδήλατο, θα έβαζα και τη σχάρα ή το καλάθι, γιατί από τη μία κάνουν πιο άνετη την ποδηλασία, αφού δεν έχει βάρος πάνω σου και δεν ιδρώνεις π.χ. στην πλάτη από την τσάντα και από την άλλη αποφεύγεις τη μετατόπιση του βάρους π.χ. από μία τσάντα που μπορεί να κουνιέται πάνω σου ή από σακούλες κρεμασμένες στο ποδήλατο, σε κάποια στροφή ή απότομο ελιγμό σε περίπτωση κινδύνου.

diesssel
Απών/απούσα

Καταρχήν να πώ ότι οι συμβουλές είναι όντως πολύ χρήσιμες, και ειδικά η τελέυταία: "Κάνε ποδήλατο σαν να ήσουν αόρατος". Από 25αετή ποδηλατική πείρα, μπορώ να υπογράψω ότι πραγματικά δουλεύει..

Τέλος να μοιραστώ μαζί μας μια απίστευτη στιχομυθία που είχα τις προάλλες με μια 30χρονη οδηγό αυτοκινήτου...

Αρχικά, μια συνομίλική της πετάχτηκε από στενό με STOP, και πήγε να με χτυπήσει κανονικότατα. Την πρόλαβα στο πρώτο φανάρι, και ευγενικά, αλλά αποφασιστηκά, ξεκίνησα να της κάνω παρατήρηση, και να της εξηγώ ότι θα με σκότωνε αν δεν προλάβαινα να φρενάρω 1 λεπτό νωρίτερα. (Η οποία δεν είχε καν καταλάβει τί είχε πάει να συμβεί 1 λεπτό πριν).

Εκείνη την στιγμή, αρχίζω να ακούω τσιρίδες από το όχημα πίσω από αυτήν.. Προερχόντουσαν από την απίστευτη δεύτερη 30χρονη, η οποία είπε το θεικό:

"Μην κάθεσαι να κάνεις παρατηρήσεις, και κανονικά πρέπει να σας συλλαμβάνουν εσας τους ποδηλάτες. Είναι δυνατόν να κατεβαίνετε στον δρόμο και να κάνετε ποδήλατο. Αυτό απαγορεύεται! Γιατί δεν πάτε από τα πεζοδρόμια;;"

Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, αλλά είναι ό,τι ακριβώς άκουσα από μια συνομίλική μου στις 8 το πρωί μιας καθημερινής.

Σκεφτείτε ότι αυτή η κυρία θα οδηγεί και κανένα 10άρι χρόνια αυτοκίνητο. Σκεφτείτε με τί νοοτροπία αντιμετωπίζει τους ποδηλάτες στον δρόμο όλα αυτά τα χρόνια. Σκεφτείτε με τί μέσο πήρε το δίπλωμα από κάποιον που δεν της εξήγησε ότι πρέπει να σέβεται τους ποδηλάτες (και πόσα άλλα δε θα της εξήγησε). Σκεφτείτε πόσοι άλλοι τέτοιοι και πολύ χειρότεροι κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους..

Οπότε το "Κάνε ποδήλατο σαν να ήσουν αόρατος" είναι μακράν η καλύτερη συμβουλή...

Όσον αφορά στο σκηνικό με την κυρία, αρχικά πίστευα ότι με τα λόγια της πήγε να ειρωνευτεί την μπροστινή που πήγε να με χτυπήσει. Μόλις αντιλήφθηκα ότι είχε αρχίσει να λέει τα απίστευτά της, μου ήρθε να της πάρω τα κλειδιά του αυτοκινήτου και να φύγω...

Αν μου το επέτρεπε η τρέλα μου θα το έκανα.. Αλλά αρκέστηκα στο να την στολίσω ελαφρώς και να φροντίσω να προσέχω ακόμα περισσότερο κάθε φορά που βγαίνω για ποδήλατο να πάω στην δουλεία μου, είτε είναι μέρα, είτε νύχτα.

ARISTOTELIS
Απών/απούσα

Πολύ καλό ακριβες και περιεκτικό το αρθρο.
Συγχαρητηρια !!!!

Guppy
Εικόνα Guppy
Απών/απούσα

+1,000,000,000

παρα μα παρα πολυ καλο... ισως οτι καλητερο εχω διαβασει στο φορουμ... !!!! ευγε !!!!!!!

Darth Vader
Εικόνα Darth Vader
Απών/απούσα

Πολύ καλό το άρθρο!
Προσωπικά πιστεύω πως το πρόβλημα είναι η νοοτροπία του νεο-έλληνα οδηγού.
Πρέπει επιτέλους το ποδήλατο να γίνει αποδεκτο και να αναπτυχθούν ποδηλατόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα(...).
Επίσης πρέπει να δώσουμε όλοι μας ένα > σε κάτι τέτοια μαγκάκια οδηγούς...Εγώ έδωσα μια μέρα ένα πολύ καλό > σε έναν κάγκουρα, που θα το θυμάται για πάντα. Ήταν σταματημένος σε στοπ αριστερά μου και κατεβαίνοντας εγώ από κατηφορικό και στενό δρόμο με έβρισε χυδαία και όταν πέρασε δίπλα μου σπίνιαρε με χειρόφρενο επίτηδες για να πέσω, επειδή δεν σταμάτησα για να περάσει από το στοπ...!!!!!!!
Φώναξε: >!

>, όμως, στο επόμενο φανάρι το καθρεφτάκι του βρέθηκε καταλάθος πάνω στο πόδι μου και μετά στην άσφαλτο... Κρίμααααααα.... και γω πέρασα με κόκκινο και μπήκα σε χωματόδρομο με υψωμένο το μεσαίο...

Παιδιά μην μασάτε δώστε τους ένα μάθημα, γιατί εάν δεν κάνετε κάτι μια μέρα θα σας φάνε λάχανο...!!!

www.ccn.gr
Απών/απούσα
SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

1. Φροντίστε το ποδήλατο σας να είναι σε καλή λειτουργική κατάσταση: να έχει φουσκωμένα λάστιχα, κατάλληλα για το είδος του οδοστρώματος όπου κινείστε, και ρυθμισμένα φρένα και ταχύτητες. Όταν ακουμπάτε τα πόδια σας στο δρόμο, ο οριζόντιος σωλήνας δεν πρέπει να σας «χτυπάει» στον καβάλο. Θα σας τραυματίσει, δεν θα το κουμαντάρετε σωστά και θα σας πονέσουν οι ώμοι.

2. Αν κάνετε ποδήλατο το βράδυ, είναι απαραίτητο να έχετε φώτα (κόκκινα πίσω λευκά μπροστά). Προτιμήστε τα φώτα LED, γιατί οι μπαταρίες τους έχουν δεκαπλάσια διάρκεια ζωής.

3. Χρησιμοποιήστε το κουδούνι σας, για να προειδοποιείτε τους οδηγούς Ι.Χ.

4. Στο κόκκινο φανάρι, μην σταματάτε ποτέ πλάι στο αυτοκίνητο, αλλά μπροστά από το πρώτο είτε πίσω του, ώστε να μπορούν να σας βλέπουν όλοι.

5. Τηρείτε απόσταση ασφαλείας 1 – 1,5 μέτρο όταν κινείστε δίπλα από σταθμευμένα Ι.Χ. και όταν τα προσπερνάτε, ελέγχετε αν έχουν επιβάτες. Οι πόρτες μπορεί να ανοίξουν ξαφνικά.

6. Μην κάνετε ποδήλατο στα πεζοδρόμια. Όταν κατεβαίνετε για να διασχίσετε το δρόμο, τα οχήματα που στρίβουν πιθανότατα δεν σας βλέπουν.

7. Πάρτε καθρέφτη. Αν και πάντα πρέπει να ελέγχετε τι γίνεται πίσω στρίβοντας το κεφάλι, ο καθρέφτης θα σας βοηθήσει να ξέρετε τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή.

8. Αποφύγετε τους δρόμους με μεγάλη κίνηση, ειδικά αν είσατε «φρέσκοι» ποδηλάτες. Προσπαθήστε να μην έχετε μεγάλη διαφορά ταχύτητας από την υπόλοιπη κυκλοφορία. Ειδικά τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, μην χρησιμοποιείτε τις κεντρικές αρτηρίες και προτιμήστε τα στενά.

9. Μην κινείστε αντίθετα με το ρεύμα του δρόμου. Το «ανάποδο» μπορεί να μοιάζει βολικό, όμως στην πράξη αποβαίνει επικίνδυνο. Π.χ. ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από στενό προς τα δεξιά δεν περιμένει ένα ποδήλατο ανάποδα.

10. Έχετε το νου σας στις λακκούβες. Μπορεί να σας... απογειώσουν.

11. Μην ποντάρετε στην προσοχή και στα ανακλαστικά των οδηγών αυτοκινήτων. Μην επαφίεστε στην ελπίδα ότι θα σας δουν.

Φροντίστε εσείς να κάνετε την παρουσία σας αισθητή.

harryk22
Εικόνα harryk22
Απών/απούσα

leptomeres katanoito kai me wraia diagramata bravo nice work ;)

petalouda
Απών/απούσα

Είμαι νέα ποδηλάτισσα και ένα τέτοιο άρθρο ήταν ό,τι χρειαζόμουν για να κυκλοφορώ με περισσότερη ασφάλεια στους απίστευτους αθηναϊκούς δρόμους...

nickvasdrummer7
Εικόνα nickvasdrummer7
Απών/απούσα

οταν γυρίζω απτη δουλειά και οι δρόμοι ειναι στενοί πως τσαντιζομαι οταν ερχονται οδηγοί απο πισω μου και μαρσαρουν, κορνάρουν και φισικα φωναζω ....ελα κανε εσυ πεταλι ρεεεεεεεεεεε...
θελει προσοχη γιατι πολλοι δεν εχουν την παιδια δυστυχως........

NobleMan
Εικόνα NobleMan
Απών/απούσα

Ξεκίνησα από δω... εξαίρετος οδηγός... τώρα πρέπει να ξεκινήσω για αγορά ποδηλάτου!!

e-tina
Εικόνα e-tina
Απών/απούσα

Γενικά πρέπει να κινούμαστε δεξιά...right?
Όμως, αν βρισκόμαστε σε δρομο με πολλές λωρίδες και....

1)Υπάρχει λεωφορειόδρομος στα δεξια...οπου (αν δεν κανω λαθος) δεν επιτρεπονται τα ποδηλατα, στον οποιο ομως μπαινουν οδηγοι, για προσπερασεις κτλ...εμεις που πρεπει να βρισκομαστε???

2)Η δεξια λωριδα στριβει και η αμεσως αριστερη της παει ευθεια...εμεις θελουμε να παμε ευθεια αλλα μεχρι τοτε ημασταν δεξια...τι κανουμε?επιχειρουμε να παμε αριστερα? περιμενουμε μεχρι να γινει κοκκινο το φαναρι κ παμε μπροστα?..κτλ

3)Η δεξια λωριδα παει ευθεια και η αριστερη αριστερα και θελουμε να παμε αριστερα...καθομαστε στο μεσο της αριστερης λωριδας?μεταξυ των 2?αριστερα απο την αριστερη...?

οι αποψεις σας παρακαλω...?

Σημειωση1 Πολυ καλο το FAQ!!!
Σημειωση2 Στους μεγαλους δρομους, περα απο το μεγαλο κινδυνο διοτι ολοι βιαζονται και πολλοι δε μας προσεχουν, εισπνεουμε και ΠΟΛΥ καυσαεριο....
Τελικα ισως κακο κανουμε στην υγεια παρα καλο...Μεχρι ομως να μαθουμε οι νεοι τα στενά, περιμενω αποψεις!!!

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Οι απαντήσεις μου:

1) Αν είμαστε θαραλλέοι και πολύ γεναιόδωροι, τότε μπορούμε να είμαστε έξω από το αριστερό όριο της λεωφορειολωρίδας. Ζήτω τα ΜΜΜ (ο βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο βασιλιάς!) Το αν απαγορεύεται ή όχι δεν είναι ξεκάθαρο (θα ήθελα), νομίζω δεν αναφέρεται ότι απαγορεύεται, αναφέρεται βέβαια ότι επιτρέπεται μόνο σε αυτά και αυτά τα οχήματα αυτές τις ώρες. Αν η λεωφορειολωρίδα είναι άδεια τότε γιατί να μην την εκμεταλευτείς όμως; Προσωπικά σε κάθε περίπτωση, φροντίζω να μην δημιουργώ πρόβλημα στο λεωφορείο/τρόλλεϋ, αλλά και να μην κινδυνεύω. Πχ, το τρόλλεϋ ξεβράζει τον παστομένο κόσμο από αριστερά, οπότε στις στάσεις του θέλει έξτρα προσοχή. Μάλλον στα έμπλεξα τελικά.

2) Επιχειρούμε να πάμε αριστερά και προφανώς αν αυτό γίνεται (δηλαδή δεν θα φύγουν τα μαλλιά του από πίσω οδηγού στην αριστερή ή τέλος πάντων δεν θα αποδημήσουμε) το κάνουμε με προσεκτικό τρόπο. Αν αυτό δεν γίνεται, κόβουμε ταχύτητα και ταυτόχρονα κοιτάζουμε κλεφτά πίσω ώστε
- πρώτον να δούμε είτε από το φλας που ανάβει ο πίσω είτε από το τι φαίνεται να πάει να κάνει (Γιατί υπάρχουν οι μάγγες που δεν ανάβουν φλας γιατί χρωστάνε στην ΔΕΗ)
- δεύτερον να δώσουμε στους από πίσω (ίσως) την αίσθηση ότι θέλουμε να μην στρίψουμε δεξιά (ή να μπούμε στα αριστερά)
και ανάλογα ή επιταχύνουμε και συνεχίζουμε ακάθεκτοι, ή επιβραδύνουμε ώστε να αποφύγουμε το κακό.

Εναλλακτικά, μπορούμε να μπούμε με σχετική επιτάχυνση και προσοχή από πίσω μας στο κέντρο - αν γίνεται - της δεξιάς λωρίδας που είμαστε και να φύγουμε από αυτό πηγαίνοντας πιο δεξιά πάλι μετά την στροφή. Επί της στροφής, αν είμαστε πια στο κέντρο, βλέποντας τον πίσω μας ότι στρίβει, παραμένουμε εκεί (ή ακόμα πάμε και πιο αριστερά). Αν βλέπουμε ότι ο πίσω μας μας ακολουθεί και δεν στρίβει, τότε ξαναπιάνουμε χαλαρά δεξιά.

3) Για να λες καθόμαστε, μάλλον κυρίως μιλάς σε φανάρι. Νομίζω μέσα στο δεξί όριο της αριστερής λωρίδας που στρίβει. Εντελώς χαριστικά στο μέσον της αριστερής. Και όταν ανοίξει το φανάρι, παραμένουμε στα δεξιά στρίβοντας, στρίβουμε δηλαδή διαγράφοντας την μεγαλύτερη τροχιά - από δεξιά. Έτσι στον νέο δρόμο τον κάθετο, είμαστε σε καλή θέση - και πάλι δεξιά, ενώ κατά την στροφή δεν βαριέται ο πίσω οδηγός - ή δεν κομπλάρει με την τρομερή ταχύτητα που πιάνουμε. :)

Σχετικά με τα καυσαέρια, όντως τα στενά δεν έχουν τόσο καυσαέριο - αλλά έχουν μικρότερες ταχύτητες και πολλές σπαστικές και επικύνδινες διασταυρώσεις.
Για τους μεγάλους δρόμους, όταν είναι πήχτρα, χαίρεσαι να προσπερνάς όλες αυτές τις εξατμίσεις, όταν είναι χαλαροί, τα αυτοκίνητα σε προσπερνούν γρήγορα και δεν έχει τις εξατμίσεις τόσο μαζί σου γενικώς. Το θέμα με τα καυσαέρια έχει αναλυθεί και αλλού - άλλοι λένε ότι έχουμε μεγάλο πρόβλημα κι άλλοι λένε ότι έχουμε μικρότερο πρόβλημα από άλλους (πχ οδηγούς ή πεζούς).

Τώρα βέβαια, θα ξεχυθούν τα νέα υπεροικολογικά αμάξια στους δρόμους και θα χαιρόμαστε να πέρνουμε βαθιές ανάσες (μέχρι ... ).

IreneGR
Απών/απούσα

Απίστευτα καλές πληροφορίες.. Αν και τρόμαξα λιγάκι.. θα το παλέψω.

vangelis_pagrati
Απών/απούσα

Παιδιά

Προσοχή πάνω από όλα. Σήμερα τελευταία στιγμή τη γλύτωσα πρωί πρωί όταν τιτανοτεράστιοσ Ελληνάρας θέλησε από την αριστερή λωρίδα στην ομόνοια να πάει καρφί για 3ης Σεπτεμβρίου. Σταμάτησαμε στο τσακ και εφυγε καρφί για Μεταξουργείο

melliritos
Εικόνα melliritos
Απών/απούσα

Βρε, μπας και εκτός από ασυνείδητος οδηγός 4τροχου είμαι και απρόσεχτος δικυκλιστής; Μετά από αυτά που διάβασα αναθεωρώ πολλά. Όπως μετά από μια διάλεξη του Ιαβέρη κατάλαβα πως πάσχω από οδηγική παιδεία, έτσι και με το ποδήλατο. Να είσαι καλά φιλε μου και να ξέρεις πως με προβλημάτισες αρκετά

klif25
Εικόνα klif25
Απών/απούσα

ειμαι νεος ποδηλατης ,εκανα χτες μια πρωτη διαδρομη απο τα εξαρχεια χαριλαου τρικουπη - αλεξανδρας - μιχαλακοπουλου - μεσογειον(παραδρομος)- εφτασα στον ΕΟΦ στην μεσογειον και εστριψα αριστερα προς χαλανδρι 36 λεπτα δαδρομη και μπορω να πω,πως οι οδηγιες σας με βοηθησαν παρα πολυ ,ευχαριστω !

Loo
Απών/απούσα

Εδώ και 2 χρόνια κάνω καθημερινά την διαδρομή Ν.Σμύρνη - Λαχαναγορά, μέσω της οδού Δαβάκη, φυσικά με το ποδήλατο. Σχεδόν όλα όσα υπάρχουν σε αυτό το φόρουμ τα έχω βίώσει. Μια συμβουλή ακόμα, που με βοηθάει πάντα: Να ακούτε! Μπορούμε να αποφεύγουμε επικίνδυνες καταστάσεις όπως προσπεράσεις, λεωφορείο απο πίσω, ακόμα και το αν έχουμε γίνει αντιληπτοί απο τους πίσω μας.

Φυσικά ο ασφαλέστερος οδηγός είναι αυτός που προβλέπει και υπολογίζει το τι θα κάνουν οι συν-οδηγοί στο δρόμο =) Ευχαριστώ όλους για τις χρήσιμες συμβουλές!

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Ανεβαίνω την Αθηνάς προς Ομόνοια. Όχι ιδιαίτερα γρήγορα. Έχει πολύ κίνηση. Τη γνωστή άστατη κίνηση της φορτωμένης Αθηνάς. Στη διασταύρωση με Αγ. Ειρήνης, ένα μικρό κομβόϊ περιμένει να βγεί από το stop που έχει εκεί. Όλοι; ΌΟΟΟΧΙ όλοι! Είναι πρώτος ένας ταξιτζής, που ήδη έχει βγάλει την ανυπόμονη μουσούδα του στη μισή δεξιά λωρίδα και περιμένει να στρίψει αριστερά προς Μοναστηράκι. Καθώς τον βλέπω σταματημένο. αποφασίζω να τον προσπεράσω. Ανηφορικά κάπως και πατάω κάμποση φόρα για να φύγω απ' το κώλυμα. Αμ δε! Το ίδιο σκέφτηκε και ο ταξιτζής. Ξεκινάμε ταυτόχρονα. Πέφτω πάνω του και κάνω επιτόπια πιρουέτα. Η ταχύτητα του ταξί και η ταχύτητα η δική μου κάνουν την μπροστινή ρόδα να σηκωθεί και να σταθεί το ποδήλατο στιγμιαία σαν άλογο στα δυο πισινά του πόδια. Μετά γέρνουμε στο πλάϊ και πέφτουμε πρώτα εγώ και μετά το ποδήλατο. Ελεγχόμενη πτώση. Καλά αντανακλαστικά μετά από μια διαδρομή στον ήλιο επί κάμποσες ώρες. Κατέβηκε κάτω (δεν θα πω την εθνικότητά του για να μη με κράξετε). Συγνώμη μπλαμπλαμπλά μούμπλα! Τον κράξανε όλοι απ' τα μαγαζιά. Τα πόδια μου ψιλοτρέμανε. Μάζεψα τη βγαλμένη αλυσίδα, το κοντεράκι κι ό,τι άλλο μου φαινόταν περίεργο και πήγα στον Φ. Το μερεμετίσαμε λιγουλάκι. Όλα καλά. Εγώ αρτιμελής. Ελεγχόμενη πτώση. Ούτε μελανιά, ούτε γρατσουνιά. Περίεργο; Περιεργότατο. Αυτά για σήμερα. Πάω για ξεκούραση.
Το συμπέρασμα; Ποτέ δεν προσπερνάς ανυπόμονες μουτσούνες που εξέχουν στο δρόμο σου. Άσ' τους πίσω σου να φωνάζουν, ότι και καλά αργείς. Μ' έφαγε η ευγένεια για τους πίσω.

petrosh
Απών/απούσα

Χαίρομαι που το διάβασα γιατί ούτε καθρέφτη έχω, και στο πεζοδρόμιο πηγαίνω, για "μεγαλύτερη ασφάλεια"... βρε πως αλλάξαν οι καιροί...

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

Πολύ ωραία συμπληρωματικά άρθρα για την οδική μας συμπεριφορά και ασφάλεια.

http://davesbikeblog.squarespace.com/blog/category/safety-and-defensive-...

kthniatros
Εικόνα kthniatros
Απών/απούσα

υπερπολύτιμες οι συμβουλές, πολλά μπράβο

anastazia
Εικόνα anastazia
Απών/απούσα

egw prosfata ksekinisa me to podilato na kinoume akoma kai se kentrikous dromous kai paraligo na xtipisw epeidi kapoios petaxtike mprosta mou eutixws eixa kala frena. opote oi simboules poio panw einai poli kales kai xrisimes

Lunar261
Εικόνα Lunar261
Απών/απούσα

... και φοβερό άρθρο. Μακάρι να το είχα διαβάσει πριν απο χθες που έφαγα μια πόρτα στα μούτρα και πετάχτηκα στο δρόμο με τα γόνατα. Πάλι καλά που δεν περναγε αυτοκίνητο, θα μ είχε κάνει λιώμα. Άγιο είχα...

Mokkas
Απών/απούσα

Να συμπληρωσω κ εγω δυο δικους μου κανονες...

1) Οταν κατεβαινετε απο πεζοδρομια ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΝΑ ΣΑΣ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ... Δεν υπαρχει πιθανοτητα. Ακομη, οταν θελετε να βγειτε απο πεζοδρομια και βλεπετε οτι ερχεται ενα αμαξι ακομη και να θεωρειτε οτι μπορειτε να περασετε ακομη κ 2 φορες το δρομο, προσεξτε μην επιταχυνει... Αυτο συνεβη με μενα... Θεος φυλαξει χτυπησα στην πορτα(πλαγια συγκρουση) με την μπροστινη μου ροδα... Κατεληξα με εξαρθρωση ωμου και χρειαστηκαν 5 χρονια για αναρρωση...

2)Οταν θελετε να περασετε μια διασταυρωση κ ο οδηγος δε βγαζει φλας περνατε?? ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ... Ο ελληνας η θα βγαλει το φλας τελευταια στιγμη η καθολου

3) Αν και το ειπαν αρκετοι, αν χρειαζεται, οδηγηστε στη μεση της λωριδας... Προσωπικα προτιμω να φαω κορναρισμα παρα να σπασω τη μεση μου και το μονο που θα οδηγω να ναι το αναπηρικο καροτσακι...

Stergios
Απών/απούσα

Πριν δυο χρόνια την πάτησα. Αφησα χώρο για προσπέραση σε φανάρι, θανάσιμο λάθος. Ηρθε από πίσω, αριστερά, δεν με είδε φαίνεται και μόλις το φανάρι έγινε πράσινο με προσπέρασε χωρίς ποτέ να με δει. Ενα μικρό άγγιγμα και να 'μαι κάτω. Το χτύπημα ήταν με το γόνατο, πάνω στο πλατώ του γονάτου, κάταγμα, εγχείρηση,αφόρητος πόνος, ταλαιπωρία, φυσιοθεραπεία, έξοδα και μόνιμη αναπηρία στο γόνατο αφού μου χάλασε και τους συνδέσμους η στροφή που επιχείρησα στο σώμα για να μην με πατήσει στο κεφάλι. Δυστυχώς από τότε δεν ξαναανέβηκα, μικρό εύρος κίνησης για πεταλιά, και βέβαια φόβος οτι μια νέα πτώση θα με κάνει να κάθομαι σε αναπηρικό καροτσάκι στο υπόλοιπο της ζωής μου. Μου λείπει...
Ενα σφάλμα που το πλήρωσα ακριβά: Ήμουν υπερβολικά ευγενικός για να μην καθυστερώ το αυτοκίνητο και πήγα δεξιά στη λωρίδα. Καλά να πάθω(???)

ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Σ' ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΠΑΤΟΥΝ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ ΕΧΟΥΝ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Μάλλον θ' αργήσουμε...