Βύρωνας - Στάση Βύρωνα

1.Στο πρόγραμμα της Στάσης Βύρωνα είναι ευδιάκριτη η «μεροληψία» μας υπέρ των μορφών αυτών. Μας υποχρεώνουν να είμαστε «μεροληπτικοί», τόσο η οικονομική κρίση, όσο και η κλιματική αλλαγή. Κακά τα ψέματα, η πόλη μας (όπως και οι περισσότερες πόλεις, και δη της Αττικής) δεν είναι φιλικές προς τις μορφές αυτές και το κίνημα των ποδηλατών έχει αναδείξει αυτή την «εχθρότητα». Οποιαδήποτε σύγκριση της Αθήνας με πόλεις τις οποίες μπορεί κανείς να διασχίσει με ποδήλατο απ’τη μια άκρη στην άλλη (π.χ. Βερολίνο), με τα σημερινά δεδομένα είναι δυστυχώς άτοπη. Όμως τα δεδομένα αλλάζουν. Αντισταθήκαμε στην περιφερειακή του Υμηττού (που θα σήμαινε, συν τοις άλλοις, αποθέωση του Ι.Χ.). Αναδείξαμε στο πρόγραμμά μας το κυκλοφοριακό, ζητάμε μετρό στο Βύρωνα και λεωφορειογραμμή προς την Πανεπιστημιούπολη. Επιπλέον θα εντάξουμε στη διαδικασία του συμμετοχικού προϋπολογισμού τις υποδομές που ευνοούν το ποδήλατο. Νομίζουμε ότι θα υπάρξει θετική ανταπόκριση.

2.Περπατάμε καθημερινά στον Βύρωνα και περπατήσαμε ακόμα περισσότερο τις τελευταίες μέρες για τις ανάγκες της καμπάνιας μας: μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι οι δρόμοι της πόλης δεν βοηθούν τους ποδηλάτες. Το διαπιστώνει κανείς με μια απλή βόλτα.

3.Θα θέλαμε τουλάχιστον ένας στους πέντε κατοίκους να επιλέγει το ποδήλατο. Συμβαίνει σε επαρχιακές πόλεις (π.χ. στο Μεσολόγγι) και υπό προϋποθέσεις μπορεί να γίνει και στο Βύρωνα.

4.Χρειαζόμαστε ένα νέο, συνολικό σχεδιασμό, στο πλαίσιο του οποίου δεν μπορεί παρά να περιοριστεί το αυτοκίνητο. Δεν λέμε «αύριο θα εξαφανίσουμε μαγικά τα Ι.Χ.», αλλά ότι θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε οι πολίτες να μη χρειάζεται να το χρησιμοποιούν τόσο όσο σήμερα. Η τεχνογνωσία υπάρχει. Η οικονομική κρίση θα μπορούσε εδώ να είναι αφορμή για την αλλαγή συνηθειών που βλάπτουν το εισόδημα, περιορίζουν τον δημόσιο χώρο και κάνουν κακό στο περιβάλλον.

5.Απολύτως. Είναι αυτονόητο για πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και θέλουμε να είναι αυτονόητο και για τη δική μας.

6.Ξοδεύονται προκλητικά ποσά για την προβολή των δημάρχων και για έργα βιτρίνας, ενώ σε κεντρικό επίπεδο είναι προκλητικές οι φοροελαφρύνσεις και τα κάθε λογής κίνητρα για τους αγοραστές 4Χ4 και γενικά Ι.Χ.. Νομίζουμε ότι στον προϋπολογισμό του Δήμου θα πρέπει να ενταχτεί μια καμπάνια για την ενημέρωση και την ενθάρρυνση των πολιτών να στραφούν προς το ποδήλατο. Τόσο τα σχολεία, όσο και ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης έχουν εδώ να πάιξουν ρόλο. Ο Δήμος χρειάζεται να δώσει κίνητρα (π.χ. φορολογικά) και να παρακινήσει. Ενδεχομένως εδώ μπορούν να βοηθήσουν και τα αθλητικά σωματεία της πόλης. Αυτή η καμπάνια, ωστόσο, έχει νόημα μόνο ως «πρόλογος» της δημιουργίας ενός δικτύου ποδηλατόδρομων. Είναι απολύτως μέσα στις προθέσεις μας να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι