Αγορά hardtail ή full suspension;

84 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Nastybishop
Απών/απούσα

Στα περισσότερα ποδηλατικά fora κυριαρχεί η άποψη ότι η επιλογή μεταξύ hardtail ή full suspension είναι κατά βάση οικονομική. Αν έχεις τα χρήματα αγοράζεις ένα καλό FS, ειδάλλως βολεύεσαι με ένα HT (εξαίρεση φυσικά οι αθλητές που έχουν εντελώς διαφορετικές ανάγκες).

Mε αυτές τις σκέψεις και πεπεισμένος για τις αρετές των FS αποφάσισα να προσθέσω και εγώ στο στάβλο μου ένα Canyon Nerve XC 5.0.

Παραγγελία στο ιντερνετ λοιπόν (παρόλο τους ενδοιασμούς μου) και μερικές μέρες αργότερα ήρθε στο κουτί ο υπέροχος μαύρος Γερμανικός ποιμενικός. Στήσιμο του ποδηλάτου, πρώτες διερευνητικές βόλτες, αλλά η στιγμή της κρίσης φυσικά μόνο στα χώματα του Υμηττού!

Αλλά για να φτάσεις στα μονοπάτια του βουνού, πρέπει πρώτα να το ανέβεις. Ασφάλτινη ανηφόρα λοιπόν και είχα την αίσθηση ότι κινούμουν πιο ράθυμα σε σχέση με το κατά πολύ φθηνότερο HT μου. H propedal ρύθμιση της ανάρτησης είναι άκρως απαραίτητη, αφού αν αφήσεις την ανάρτηση στο "open" το bobbing (ταλαντώσεις της πίσω ανάρτησης καθώς πεταλάρεις) είναι ενοχλητικό. Το ορθοπέταλο δε είναι σαν να πατάς σταφύλια, ούτε για αστείο...Νομίζω ότι αυτό το στοιχείο θα πρέπει να το προσέξουν πολύ όσοι αγοράζουν φθηνά FS που πιθανόν δεν θα εφοδιάζονται με τέτοια ρύθμιση.

Η ανηφόρα τελειώνει, στροφή στα αριστέρα και ακολουθεί ήπιος χωματόδρομος. Απελευθερώνω την ανάρτηση και ορμάω...κάνει ότι και το HT μου, απλά είναι πιο άνετο. Διαόλε, αν ήθελα άνεση έπαιρνα το τζίπακι μου που έχει και air condition! Ποδήλατο ήρθα να κάνω! Αρχίζω να απογοητεύομαι.

Φεύγει και ο χωματόδρομος. Έρχονται τα γκρέμια, με απότομες κλίσεις, χαλίκια, βραχόκηπους και άλλες ομορφίες. Τελευταία ελπίδα. Αν ούτε και εδώ...τότε κλαίμε τα λεφτά μας.

Αλλά εδώ ο Γερμανικός ποιμενικός παίρνει την εκδίκηση του. Παρατηρώ με την άκρη του ματιού μου την Fox RP23 να δουλεύει υπερωρίες. Κινούμαι σαφώς πιο γρήγορα (σε σχέση με το HT), με μεγαλύτερη ασφάλεια και κυρίως πιο διασκεδαστικά! Δεν είμαι αναγκασμένος πια να γραπώνομαι με νύχια και με δόντια από το τιμόνι για να μην εκσφενδονιστώ από τις αναπηδήσεις, σε σημεία που πριν φρέναρα φοβισμένος τώρα περνάω με όσα έρχομαι, ένω κάθε ανάχωμα αφορμή και αιτία απογειώσης!

Τερματίζω στους πρόποδες του βουνού με ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά. Ναι, το προτιμώ και από μπριζόλα γάλακτος στα κάρβουνα με παγωμένη μπύρα!

Τελικά to be fully or not to be?

Εξαρτάται. Σίγουρα δεν είναι απλά οικονομικό το δίλημμα. Είναι σαφώς πιο περίπλοκο. Αν είσαι ήρεμος αναβάτης που θέλεις να χαρείς την βόλτα σε όμορφους δασικούς δρόμους και δεν έχεις όρεξη να γκρεμοτσακίζεσαι στις κατηφόρες τότε HΤ. Αν σε ενδιαφέρουν οι απόλυτοι χρόνοι τότε πάλι HT. Eίναι πιο γρήγορο στις ανηφόρες και στην ευθεία (εκεί που κτίζονται οι χρόνοι) και μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα στην κατηφόρα (απλά θέλει τεχνική). Όλοι οι υπόλοιποι που ζείτε για την αδρεναλίνη της κατηφόρας, η επιλογή είναι μια...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4.5
Μέση αξιολόγηση: 4.5 (4 ψήφοι)
jordan15
Απών/απούσα

καλοταξιδο το ερπετο σου πραγματικα πολυ ωραιο...και η πισω αναρτηση πολυ καλη πρεπει να κανει τρομερη δουλεια σε καταβαση απο βουνο.Περιμενω και εγω να βαλω για πρωτη φορα πως και πως το δικο μου

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ουσιαστικά επιβαιβεώνεις αυτά που λες
τα fs είναι για παιχνιδιάρηδες στο βουνό
και για αυτούς που δεν έχουν τεχνική και δεν θέλουν να αποκτήσουν :D

καλές βόλτες να έχεις με το καινούργιο σου ποδήλατο
:D

Nastybishop
Απών/απούσα

Αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι η επιλογή ανάμεσα στα δύο είδη ποδηλάτου δεν είναι απλά οικονομική όπως πολλές φορές παρουσιάζεται. Δηλαδή, το FS η φυσική ποδηλατική εξέλιξη και το HT μια ειδική επιλογή είτε για αθλητές που κυνηγάνε το βάρος (αγοράζοντας πανάκριβες κατασκευές), είτε για ποδηλάτες με χαμηλότερο budget που καταλήγουν στο HT αναγκαστικά.

Το ΗΤ έχει δικό του λόγο ύπαρξης και όσο και αν βελτιωθεί η τεχνολογία των FS, πάντα θα συνεχίζει να έχει το δικό του κοινό.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

πάντα το ποδήλατο έχει άμεση σχέση με το τι θέλεις να κάνεις
το πρόβλημα είναι
ότι σε αθλητικό επίπεδο δεν διαλέγουν οι αθλητές αλλά οι σπόνσορες
για αυτό και βλέπεις όλλοι οι αθλητές έχουν δισκόφρενα και fs
γιατί αυτά θέλουν να προοθήσουν

θυμάμαι ότι είχα ακούσει για μια πολύ καλή αθλήτρια απο γαλλία νομίζω
που δεν ήθελε να βάλει με τίποτα δίσκους γιατί δεν τις άρεσε το απότομο φρενάρισμα που είχαν

στο τέλος και αυτή αναγκαστικέ να βάλει δισκόφρενα

οπότε αυτό που θέλω να πω
σημασία έχεις να ξέρεις το κάθε τι που έχει πάνω το ποδήλατο τι μπορεί να κάνει
ένα κομμάτι του ποδηλάτου είναι και η πίσω ανάρτηση
όταν ξέρεις τι προσφέρει και τι όχι
ξέρεις αν πρέπει να πας σε fs ή όχι
το θέμα είναι μετά από κάνα μήνα fs να ανέβεις πάλι σε ht Και να δεις διαφορές

ουσιαστικά πιστεύω κατάλαβες καλά τι είναι fs Και τι είναι ht

Nastybishop
Απών/απούσα

Για τους αθλητές έχεις εν μέρει δίκιο. Διότι ναι μεν μπορεί να πιέζονται από τους σπόνσορες, από την άλλη όμως αν ο εξοπλισμός τους δεν είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται μπορεί να τους στερήσει την νίκη.

Για παράδειγμα ποιος αθλητής θα δεχόταν να καβαλήσει ένα FS όταν τα δευτερολεπτα που θα έχανε θα του στερούσαν το μετάλλιο;

Αλλά εντάξει δεν είναι αστήρικτο το επιχείρημα σου. Ως ένα βαθμό θα συμβαίνει αυτό.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Nastybishop wrote:
Για παράδειγμα ποιος αθλητής θα δεχόταν να καβαλήσει ένα FS όταν τα δευτερολεπτα που θα έχανε θα του στερούσαν το μετάλλιο;

o αθλητής που νοιάζεται για την επιταγή που θα πάρει στο τέλος του μήνα
και από εκεί και πέρα μην νομίζεις πως ο αθλητής νοιάζεται πάντα για τον εξοπλισμό που καβαλάει
πρέπει να έχει μεγάλη διαφορά για να δώσει βάση

στο μόνο που δίνουν βάση είναι στο σωστό μέγεθος γιατί είναι σημαντική η διαφορά

τα περισσότερα βγαίνουν για τους ερασιτέχνες σαν και εμάς
:D

εγώ ήξερε ότι ο ταχοπούλος μπήκε εθνική εφήβων με lx και v-brake
μετά πήρε της χορηγίες :D

jijiconi
Απών/απούσα

Νομίζω πως η rp23, έχει 2 ρυθμίσεις propedal. Αν παίξεις με τις ρυθμίσεις του propedal μπορείς να κάνεις την 2η ρύθμιση ουσιαστικά σαν lockout, οπότε συμπεριφέρεται σαν hardtail. Εγώ έχω lockout στην ανάρτηση και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.
Έχεις απόλυτο δίκιο στην ανάλυση σου, το hardtail εξακολουθεί να υπερέχει σε ανηφόρα και ευθεία σε δασικό (είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύ), από την στιγμή που θα μπεις στο μονοπάτι όμως το F.S. σου επεκτείνει τις δυνατότητες.

jijiconi
Απών/απούσα

Όσο για την άποψη του plannet:
Ότι τεχνική και να έχεις, ένας αντιστοιχος οδηγός με F.S. σε μονοπάτι θα σε κάνει σκόνη.
Ο λόγος που οι αθλητές προτιμούν hardtail είναι γιατί οι διαδρομές στο XC έχουν γίνει σαν του cyclocross (αυτό με τις κούρσες), σε δύσκολες διαδρομές μια χαρά τους φαίνονται τα F.S.
Όσο για τα δισκόφρενα, το ότι βρήκες μια γραφική που δεν ήθελε δισκόφρενα, δεν λέει τίποτα. Πόλλοι αθλητές στίβου δεν ήθελαν παπούτσια, προτίνεις να μην φοράμε?

Κατάλαβε επιτέλους ότι αυτό που αρέσει σε εσένα να κάνεις με το ποδήλατο, δεν είναι αυτό που κάνουν όλοι. Πήγαινε σε δύσβατο μονοπάτι με το ποδήλατο σου, και μετά δανείσου ένα F.S. και μετά κρίνε, γιατί τώρα προτείνεις πράγματα που σε βολεύουν για την βόλτα σου σε ανθρώπους που πάνε σε μονοπάτια. Αυτό είναι ανεύθυνο!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
Όσο για την άποψη του plannet:
Ότι τεχνική και να έχεις, ένας αντιστοιχος οδηγός με F.S. σε μονοπάτι θα σε κάνει σκόνη.
Ο λόγος που οι αθλητές προτιμούν hardtail είναι γιατί οι διαδρομές στο XC έχουν γίνει σαν του cyclocross (αυτό με τις κούρσες), σε δύσκολες διαδρομές μια χαρά τους φαίνονται τα F.S.
Όσο για τα δισκόφρενα, το ότι βρήκες μια γραφική που δεν ήθελε δισκόφρενα, δεν λέει τίποτα. Πόλλοι αθλητές στίβου δεν ήθελαν παπούτσια, προτίνεις να μην φοράμε?

Κατάλαβε επιτέλους ότι αυτό που αρέσει σε εσένα να κάνεις με το ποδήλατο, δεν είναι αυτό που κάνουν όλοι. Πήγαινε σε δύσβατο μονοπάτι με το ποδήλατο σου, και μετά δανείσου ένα F.S. και μετά κρίνε, γιατί τώρα προτείνεις πράγματα που σε βολεύουν για την βόλτα σου σε ανθρώπους που πάνε σε μονοπάτια. Αυτό είναι ανεύθυνο!

όσο αφορά την τεχνική μην είσαι τόσο σίγουρος
οι εμπειρίες που έχεις είναι από άτεχνους
σίγουρα πιο τεχνίτες από εμένα αλλά σε επίπεδο αθλητών είναι άτεχνοι
εκτός αν στο είπε κάποιος μεγάλος αθλητής
οπότε πάω πάσο
ουσιαστικά πολλές εξελίξεις βοηθάνε
αλλά μας κάνουνε πιο τεμπέληδες

δεν κρίνω ποτέ απο αυτά που αρέσουν σε μένα
και είναι ανώριμο να λες κάτι τέτοιο μιας και δεν ξέρεις καν αν κάνω ποδήλατο που κάνω ποδήλατο και με τι τρόπο κάνω ποδήλατο

βρήκα μία από τις καλύτερες αθλήτριες
όχι μία στην γειτονιά μου
που αν δεν ήταν τόσο καλή θα είχε προ πολλού δισκόφρενα
οπότε μάλλον μετράει η εμπειρία της

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
Νομίζω πως η rp23, έχει 2 ρυθμίσεις propedal. Αν παίξεις με τις ρυθμίσεις του propedal μπορείς να κάνεις την 2η ρύθμιση ουσιαστικά σαν lockout, οπότε συμπεριφέρεται σαν hardtail. Εγώ έχω lockout στην ανάρτηση και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.
Έχεις απόλυτο δίκιο στην ανάλυση σου, το hardtail εξακολουθεί να υπερέχει σε ανηφόρα και ευθεία σε δασικό (είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύ), από την στιγμή που θα μπεις στο μονοπάτι όμως το F.S. σου επεκτείνει τις δυνατότητες.

δεν μπορείς να την κλειδώσεις
την ανάρτηση την rp23 την έχω δει
το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να την τιγκάρεις με αέρα για να μην έχεις το βάρος για να την βυθίσεις
πράγμα που είναι λάθος
το Pro pedal απλά σκλήρενει υπερβολικά την λειτουργία της ανάρτησης και έχεις μεγαλύτερη απόδοση στης ανηφόρες
η μόνη ανάρτηση με κλείδωμα είναι float rl σύμφωνα με το site της fox

Nastybishop
Απών/απούσα

Η Fox RP23 έχει δύο βασικές ρυθμίσεις: Open και Propedal.

H ρύθμιση propedal δε, διαιρείται σε άλλες τρεις ρυθμίσεις: 1,2,3 ανάλογα με την σκληρότητα. Γίνεται πλέον φανερός και ο συμβολισμός του κωδικού 23.

Στο open τα βυθίσματα της ανάρτησης είναι πολύ ενοχλητικά. Για αυτό έγραψα ότι καλό είναι να το προσέξουν όσοι αγοράσουν φθηνά fs. Δεν θα υπάρχει αυτή η ρύθμιση προφανώς και το ποδήλατο θα είναι απλά ανυπόφορο σε οτιδήποτε άλλο εκτός από κατηφόρα.

Το propedal κάνει όντως δουλειά. Αλλά hardtail δεν είναι. Δεν είναι κάτι σημαντικό, αλλά για κάποιον που δεν τον ενδιαφέρει να λυσσάξει στους κατσικόδρομους δεν χρειάζεται ούτε να το υποστεί, ούτε να το πληρώσει, ούτε να το συντηρεί.

Πάμε στον πλανετ τώρα...ναι με τεχνική κάνεις τα πάντα...αν είσαι ο John Tomac...

http://www.youtube.com/watch?v=-ETziC9oBtM (δείτε το βίντεο οπωσδήποτε)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καλό παιδί ο Γιαννάκης του έμαθα αρκετά πραγματάκια στο βουνό
:D

βασικά τεχνική έχει αυτός
http://www.youtube.com/watch?v=1uPznTbus3g
χωρίς αναρτήσεις

jijiconi
Απών/απούσα

plannet wrote:

δεν κρίνω ποτέ απο αυτά που αρέσουν σε μένα
και είναι ανώριμο να λες κάτι τέτοιο μιας και δεν ξέρεις καν αν κάνω ποδήλατο που κάνω ποδήλατο και με τι τρόπο κάνω ποδήλατο

......

βρήκα MIA από τις καλύτερες αθλήτριες
.....

ουσιαστικά πολλές εξελίξεις βοηθάνε
αλλά μας κάνουνε πιο τεμπέληδες

Αν δεν είχες γράψει 3000 μηνύματα θα έβρισκα ατό που έγραφες ότι οι βόλτες σου είναι 40χλμ. άσφαλτος και χωματόδρομος...

Όπως λες βρήκες ΜΙΑ αθλήτρια, που μάλλον για τον πολυ κόσμο αποτελεί μειοψηφία...
Δεν μου είπες, παπούτσια φοράς όταν τρέχεις? Γιατί? Τόσοι δρομείς δεν τα χρειάζονταν και πιέστηκαν να τα φορέσουν...

Όσο για τις εξελίξεις που μας κάνουν τεμπέληδες, και οι ταχύτητες μας κάνουν τεμπέληδες, γιατί τις έχεις?

Το παραδέχομαι ο Tomac δεν χρειάζεται F.S. (αν και δεν πέρασε από κανένα βραχόκηπο, εκεί θα του άρεσε το F.S...)

jijiconi
Απών/απούσα

plannet wrote:
βασικά τεχνική έχει αυτός
http://www.youtube.com/watch?v=1uPznTbus3g
χωρίς αναρτήσεις

Βασικά προτιμώ να κάνω παιδιά, από το να γίνω τόσο καλός στα μονοπάτια

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
plannet wrote:

δεν κρίνω ποτέ απο αυτά που αρέσουν σε μένα
και είναι ανώριμο να λες κάτι τέτοιο μιας και δεν ξέρεις καν αν κάνω ποδήλατο που κάνω ποδήλατο και με τι τρόπο κάνω ποδήλατο

......

βρήκα MIA από τις καλύτερες αθλήτριες
.....

ουσιαστικά πολλές εξελίξεις βοηθάνε
αλλά μας κάνουνε πιο τεμπέληδες

Αν δεν είχες γράψει 3000 μηνύματα θα έβρισκα ατό που έγραφες ότι οι βόλτες σου είναι 40χλμ. άσφαλτος και χωματόδρομος...

Όπως λες βρήκες ΜΙΑ αθλήτρια, που μάλλον για τον πολυ κόσμο αποτελεί μειοψηφία...
Δεν μου είπες, παπούτσια φοράς όταν τρέχεις? Γιατί? Τόσοι δρομείς δεν τα χρειάζονταν και πιέστηκαν να τα φορέσουν...

Όσο για τις εξελίξεις που μας κάνουν τεμπέληδες, και οι ταχύτητες μας κάνουν τεμπέληδες, γιατί τις έχεις?

Το παραδέχομαι ο Tomac δεν χρειάζεται F.S. (αν και δεν πέρασε από κανένα βραχόκηπο, εκεί θα του άρεσε το F.S...)

ο chris holms χρειάζεται fs?

jijiconi
Απών/απούσα

plannet wrote:

ο chris holms χρειάζεται fs?

Αυτός χρειάζεται σπασουαρ από τιτάνιο!!!

τώρα απάντησε και σε αυτά που σου είπα παραπάνω.... γιατί ένας τύπος που κάνει μονοκυκλο δεν είναι απάντηση...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν βρίσκω κάτι που να θέλει απάντηση :D

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Αυτή η κατάσταση έχει αρχίσει και γίνεται ανυπόφορη!!!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@chris
ολόκληρο θέμα ανοίχτηκε για μένα
γιατί δεν γράφεις εκεί
/????

vec
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
plannet wrote:

ο chris holms χρειάζεται fs?

Αυτός χρειάζεται σπασουαρ από τιτάνιο!!!

τώρα απάντησε και σε αυτά που σου είπα παραπάνω.... γιατί ένας τύπος που κάνει μονοκυκλο δεν είναι απάντηση...

Και ο John Holmes έχει τεχνική, αλλά δεν έχει ανάγκη σπασουάρ (ή μαλλον είχε, αλλά από σαμπρέλα)

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Τώρα γράφτηκα, και είδα το θεματάκι αυτό. Καλημέρα σε όλους!

Για το 90+ % όσων κάνουν MTB δεν τίθεται θέμα τα τελευταία χρόνια, FS και πάλι FS. Ημουν κι εγώ υπέρμαχος των hardtails παλιότερα, έχοντας γράψει πολλά χιλιόμετρα στην πέτρα του Υμηττού και όχι μόνο, με πολλά hardtails, και τελευταίο ένα Klein Pulse Race, που ακόμα έχω (στο εξοχικό μου τώρα). Μόλις πήρα το Yeti 575 αρχές του 2008, άρχισα να ανακαλύπτω έναν καινούργιο κόσμο. Στην αρχή νόμιζα οτι έπαιζα playstation. Η αίσθηση ήταν αλλού, το ίδιο και ο έλεγχος, η ταχύτητα, και το fun factor... Ας μην ξεχνάμε οτι οι περισσότεροι κάνουμε ΜΤΒ και trail riding γι' αυτό ακριβώς το τελευταίο, το fun factor... Εκεί δεν συγκρίνεται ένα καλό FS με οποιοδήποτε HT.

Οταν κατέβει κανείς με ένα καλό FS τα ίδια μονοπάτια που ξέρει καλά με HT, θα καταλάβει την μεγάλη διαφορά. Ιδιαίτερα μόλις ανέβει η σιγουριά, μετά τις πρώτες βόλτες, μετά δεν γυρίζει πίσω.

Η επόμενη κατηγορία είναι τα σύγχρονα All Mountain ποδήλατα, όπου μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για FS. Εκεί, με διαδρομές 150-160 χιλ, η διαφορά από τα 100-120 χιλ FS είναι άλλο τόσο, όσο των 100-120 με τα HT. Κατ αρχήν προσαρμόζεις ανάλογα και την τεχνική σου, αφού δεν βγαίνεις πια πίσω από την σέλα, καθότι περνάς αέρα και στις μεγαλύτερες κλίσεις και σπαστήρια, κάτι που δεν μπορούσες ούτε να σκεφτείς με τα HT.

Ο κόσμος προχωράει μπροστά παιδιά. Αν είμαστε συνειδητοποιημένοι οπαδοί ή χρήστες μιας συγκεκριμένης κατηγορίας (πχ αγωνιστικά ΗΤ), κανένα πρόβλημα. Δεν έχει νόημα να είμαστε γραφικοί όμως.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η πλάκα είναι ότι τα ίδια επιχειρήματα διάβαζα και το 2005 στο cyclist.
6 χρόνια μετά πάλι "το μέλλον είναι τα FS" Φαντάζομαι γύρω στο 2030 ακόμα θα λέμε τα fs είναι το μέλλον, το carbon είναι το μέλλον, τα δισκόφρενα είναι το μέλλον.

Πολύ αργεί αυτό το μέλλον :)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν είναι θέμα γραφικότητας
είναι θέμα του να ξέρεις τι θέλεις
:D

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Η πλάκα είναι ότι τα ίδια επιχειρήματα διάβαζα και το 2005 στο cyclist.
6 χρόνια μετά πάλι "το μέλλον είναι τα FS" Φαντάζομαι γύρω στο 2030 ακόμα θα λέμε τα fs είναι το μέλλον, το carbon είναι το μέλλον, τα δισκόφρενα είναι το μέλλον.

Πολύ αργεί αυτό το μέλλον :)


Είδες κάπου να γράφω την λέξη μέλλον στο post μου?

Τα FS είναι το αδιαμφισβήτητο παρόν, και η κυρίαρχη κατηγορία στο MTB τα τελευταία αρκετά χρόνια πλέον. Το ίδιο και τα δισκόφρενα. Το carbon δεν θα έλεγα οτι είναι το ίδιο, για τον απλούστατο λόγο οτι δεν ταιριάζει σε όλα τα είδη στο MTB. Σε ένα high end all mountain ποδήλατο δεν έχει ιδιαίτερο νόημα το carbon. Το ίδιο βέβαια και στο freeride και στο downhill.

Ολα αυτά είναι το σύγχρονο παρόν εδώ και χρόνια πια. Απόψεις για το μέλλον διατυπώνονται σε διάφορα forum και περιοδικά έξω, και είναι πραγματικά ενδιαφέροντα. Ψάξτε το, αξίζει...

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

plannet wrote:
δεν είναι θέμα γραφικότητας
είναι θέμα του να ξέρεις τι θέλεις
:D

Σωστά. Μόνο που, αν δεν δοκιμάσεις, πάθεις, μάθεις, αλλάξεις, και αυτό αρκετές φορές, ΔΕΝ ξέρεις τι θέλεις.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
plannet wrote:
δεν είναι θέμα γραφικότητας
είναι θέμα του να ξέρεις τι θέλεις
:D

Σωστά. Μόνο που, αν δεν δοκιμάσεις, πάθεις, μάθεις, αλλάξεις, και αυτό αρκετές φορές, ΔΕΝ ξέρεις τι θέλεις.


ναι οι περισσότεροι θέλουμε να γίνουυμε ποδηλάτες κατάβασης χωρίς τεχνική
:D
βέβαια οι αγώνες κερδίζονται στην ανηφόρα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
Eaglos wrote:
Η πλάκα είναι ότι τα ίδια επιχειρήματα διάβαζα και το 2005 στο cyclist.
6 χρόνια μετά πάλι "το μέλλον είναι τα FS" Φαντάζομαι γύρω στο 2030 ακόμα θα λέμε τα fs είναι το μέλλον, το carbon είναι το μέλλον, τα δισκόφρενα είναι το μέλλον.

Πολύ αργεί αυτό το μέλλον :)


Είδες κάπου να γράφω την λέξη μέλλον στο post μου?

Τα FS είναι το αδιαμφισβήτητο παρόν, και η κυρίαρχη κατηγορία στο MTB τα τελευταία αρκετά χρόνια πλέον. Το ίδιο και τα δισκόφρενα. Το carbon δεν θα έλεγα οτι είναι το ίδιο, για τον απλούστατο λόγο οτι δεν ταιριάζει σε όλα τα είδη στο MTB. Σε ένα high end all mountain ποδήλατο δεν έχει ιδιαίτερο νόημα το carbon. Το ίδιο βέβαια και στο freeride και στο downhill.

Ολα αυτά είναι το σύγχρονο παρόν εδώ και χρόνια πια. Απόψεις για το μέλλον διατυπώνονται σε διάφορα forum και περιοδικά έξω, και είναι πραγματικά ενδιαφέροντα. Ψάξτε το, αξίζει...


μην είσαι τόσο απόλυτος
αν δεν υπήρχε το marketing Και η διαφίμηση και το ότι πρέπει να βγάλουμε καινούργια πράγματα για να πουλήσουμε
δεν θα υπήρχαν ούτε τόσα δισκόφρενα ούτε τόσα fs
γενικότερα το κέρδος ενός καλού δισκοφρένου
είναι ότι δεν μπουκώνει στις λάσπες και έχει υδραυλική υποβοήθηση
και μόνο αυτά
κατά τα άλλα είναι πιο ακριβό πιο βαρύ
μελανιάζει (για αυτό και βγάζουν 200ριδες δίσκους)
και έχει δύσκολες αβαρίες που συνήθως θέλουν συνεργείο
δλδ οι περισσότερες βλάβες στα δισκόφρενα βγάζουν την βόλτα Off στα v-brake με ένα καρφί και λίγο σύρμα το φτιάνχεις (όπως λένε και οι πλαιοί )
αυτό δεν σημαίνει ότι το ένα φρένο ή το άλλο είναι καλύτερο
απλά πρέπει επιτέλους να μάθουμε τι προσφέρει το κάθε τι πάνω στο ποδήλατο
και πόσο θα πληρώσουμε για να το αποκτήσουμε

ξέρω αρκετούς αθλητές που δεν θέλουν δισκόφρενα
και τα βάζουν γιατί ο σκελετός δεν έχει υποδοχές ή η ανάρτηση δεν έχει υποδοχές για φρένα

μιας και ανοίξαμε θέμα για φρένα
τα καλύτερα φρένα κατ εμέ
είναι τα Hs11 της Magura (έχουν το μειονέκτημα της λάσπης)
αλλά σε όλες τις υπόλοιπες καταστάσεις είναι καλύτερα από το κάθε δισκόφρενο
γιατί δεν πουλάνε???
γιατί είναι ακριβά και δεν έχουν μούρη
και ο άλλος προτιμάει να πάρει φτηνά και άθλια υδραυλικά δισκόφρενα ή ακόμα χειρότερα μηχανικά

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Δεν νομίζω οτι βγάζει πουθενά η κουβέντα. Αν νομίζεις οτι η κυριαρχία των FS και των δισκόφρενων οφείλεται στο marketing, τι άλλο να πω...

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Πιστεύω ότι δεν είναι θέμα ποιο είδος είναι καλύτερο, αλλά ποιο προτιμάς εσύ.

Για μένα, αν θες να νιώσεις καθαρή και ανόθευτη όλη την αδρεναλίνη του ΜΤΒ, πρέπει να πας σε ΗΤ. Θα κοπανηθείς και θα δυσκολευτείς λίγο παραπάνω να το δαμάσεις σε κανένα μονοπάτι αλλά γι'αυτό ακριβώς σε αποζημιώνει και περισσότερο με το αίσθημα του επιτεύγματος. Η αίσθηση που σου δίνει το FS είναι πολύ πιο αποστειρωμένη και σε απομονώνει από ότι συμβαίνει κάτω σου. Συν το ότι τα ΗΤ είναι ελαφρύτερα, πιο αποδοτικά, και πιο λιτά εμφανισιακά ==> πιο όμορφα (υποκειμενική άποψη).

Αν πάλι βαρέθηκες το κοπάνημα ή θες να κάνεις downhill ή τέλος πάντων έχεις πατήσει τα δεύτερα ή τρίτα -άντα και πλέον έχουν αρχίσει να πονάνε οι μέσες, τότε μάλλον ήρθε η ώρα για FS.

Υ.Γ.1 Το ΗΤ δεν είναι νεκρό. Ίσα-ίσα που τελευταία έχει αρχίσει να διαδίδεται και σε πιο "δύσκολες" κατηγορίες, π.χ. έχουν εμφανιστεί all-mountain HT με διαδρομές μέχρι 140-160mm.

Υ.Γ.2 Αυτές όπως μάλλον καταλάβατε ήταν οι κάπως hardcore απόψεις ενός hardtail-ά.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
Δεν νομίζω οτι βγάζει πουθενά η κουβέντα. Αν νομίζεις οτι η κυριαρχία των FS και των δισκόφρενων οφείλεται στο marketing, τι άλλο να πω...

όταν βγάζουν μηχανικά δισκόφρενα και κάκηστης ποιότητας υδραυλικά
που πιστεύεις πως στηρίζονται ??
όταν σε ποδήλατα που δεν είναι για δισκόφρενα του βάζουν δισκόφρενα
όταν σε ποδήλατα που δεν είναι για πίσω ανάρτηση τους βάζουν πίσω ανάρτηση
που πιστεύεις ότι στηρίζονται όλα αυτά και υπάρχουν στην αγορά
δες τα ποδήλατα των super market και θα καταλάβεις τι είναι marketing
:D
δες τις κούσες (το απόλυτο ποδήλατο κατ 'εμε )
και πες μου που είναι οι αναρτήσεις και που είναι τα δισκόφρενα
???