Ασφάλτινο mtb vs χωμάτινο trekking

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
afentis
Απών/απούσα

Ασφάλτινο mtb vs χωμάτινο trekking. Τί εννοώ;
Απο την μία έχουμε ένα ποδήλατο mtb και του έχουμε φορέσει ασφάλτινα λάστιχα.
Απο την άλλη έχουμε ένα off road trekking bike που φοράει τα μαμίσια χωμάτινα λάστιχα.

Τα ερώτηματα αφορούν για ασφάλτινη χρήση:
1.ποιό απο τα δύο θα πάει καλύτερα.
2.ποιό θα αναπτύξει την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
3.ποιό θα είναι πιό ξεκούραστο.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Colorado MTB
Εικόνα Colorado MTB
Απών/απούσα

Tι να σου απαντησει κανεις τωρα με αφτα που ρωτας??? Με κουφανες !! Ειναι σαν να σου λεω αν το η γιαγια ειχε αρχ...α θα ηταν παππους. Με το μπαρδον ομως οπως ελεγε και ο Γκιωνακης σε μια ταινια.

afentis
Απών/απούσα

Το ερώτημα αυτό προέκυψε γιατί πολλοί απο εδώ στο forum φορούν στο mtb ασφάλτινα λάστιχα για να εξαλλείψουν τα μειονεκτήματα των τρακτερωτών ελαστικών στην άσφαλτο.(ξαναβάζουν τα τρακτερωτά για χωμάτινες εξορμήσεις) Το θέτω σαν παράθεση στο πώς συγκρίνονται με τα trekking στην αφάλτινη συμπεριφορά όπου σε αυτή την κατηγορία δεν κάνουν τίποτε στο να αλλάξουν τα ελαστικά άλλωστε γι'αυτό πηραν trekking για να μην κάνουν κάτι τετοιο.

Ξαναθέτω τα ερώτηματα, αφορούν για ασφάλτινη χρήση:
1.ποιό απο τα δύο θα πάει καλύτερα.
2.ποιό θα αναπτύξει την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
3.ποιό θα είναι πιό ξεκούραστο.

terminator
Εικόνα terminator
Απών/απούσα

Το Τrekking έχει μεγαλύτερη τελική λόγω μεγαλύτερων τροχών (28'') και περισσότερων δοντιών στον μεγάλο δίσκο (48 αντι 42-44 που εχουν τα ΜΤΒ).
Πιό ξεκούραστο λόγω πιο όρθιας θέσης.
Απλά το ΜΤΒ θα είναι λιγο πιο ευκίνητο (λογω 26'')

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

πριν απαντήσω το θέμα καλό και κακό ποδήλατο αφορά πιο πολύ στο τι θέλει να κάνει ο καθένας με το ποδήλατο
επίσης η σύγκριση είναι λίγο άκυρη γιατί αλλάζει η ποιότητα των ελαστικών όσο αφορά την πίεση
άλλη πίεση θα έχει όταν είναι 26χ1.25 και άλλη 26χ1.70 στο ίδιο λάστιχο μιλάμε άρα αλλάζουν τα θέματα άνεσης και ταχύτητας

afentis wrote:

1.ποιό απο τα δύο θα πάει καλύτερα.

ουσιαστικά το τρακτεροτο λάστιχο είναι πιο κουραστικό
ακόμα και το αρχικό λάστιχο των trekking δεν είναι ασφάλτινο
για ταχύτητα είναι δύσκολα να υπολογίσεις
βέβαια όπως και να έχει η διαφορά ταχύτητας είναι περίπου 10% που σημαίνει ότι με το mtb αν πηγαίνει με 25 στο trekking θα πηγαίνεις με 28
afentis wrote:

2.ποιό θα αναπτύξει την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

δύσκολα να το υπολογίσεις αυτό
το trekking έχει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου τροχού
το mtb έχει πλεονέκτημα στην απόδοση του σκελετού
πιο σωστά γρανάζια για να αναπτύξεις μεγάλη ταχύτητα και να την κρατήσεις (για ερασιτέχνες μιλάμε)
και πιο αεροδυναμική θέση πάνω σε αυτό
afentis wrote:

3.ποιό θα είναι πιό ξεκούραστο.

αυτό που έχει το λιγότερο τακούνι θα έχει και λιγότερους κραδασμούς
βέβαια όσο πιο πυκνά είναι τα τακούνια τόσο λιγότερους κραδασμούς τρως
εδώ παίζει και η θέση οδήγησης που είναι μεγάλη συζήτηση και δεν θα την κάνουμε τώρα

Sar1
Απών/απούσα

Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, (flat ή low rise τιμόνι, μήκος και κλίση λαιμού κλπ).
Οπως και τα λάστιχα.
Επειδή αυτές τις ημέρες λόγω απεργιών πηγαινοέρχομαι Αθήνα με το ποδήλατο, υπό συνθήκες εφιαλτικές από πλευράς κίνησης, εκτίμησα απεριόριστα την ευελιξία του mtb 26'. Θεωρώ την ευελιξία ως την σημαντικότερη παράμετρο, αν πρόκειται για μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας.
Προσανατολίζομαι πλέον σε ασφάλτινα λάστιχα π.χ. Marathon, σε διάσταση 26 X 2.0, όχι μικρότερα. Το γιατί επιλέγω αυτή τη διάσταση θέλει κουβέντα.
Πάντως η τελική ταχύτητα κατ' εμέ δεν είναι κριτήριο. Μιλάω πάντα για μια πόλη σαν την Αθήνα.
Αυτό το οποίο με προβληματίζει είναι η σκοπιμότητα επιλογής ενός ξηρού πιρουνιού, όπως, για παράδειγμα, το DT Swiss, carbon, (γύρω στα 250 Ευρώ από Γερμανία), σε αντικατάσταση του Reba Race, που έχω τώρα. Αμέσως, αμέσως το βάρος θα μειωθεί κατά 1.120 κιλά (θα πέσει κάτω από τα 10 κιλά στο σύνολο και θα συναγωνίζεται πλέον στα ίσια τις πιο βαριές κούρσες).
Γνώμες πάνω σ' αυτό;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

SAR1 wrote:
Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, (flat ή low rise τιμόνι, μήκος και κλίση λαιμού κλπ).
Οπως και τα λάστιχα.
Επειδή αυτές τις ημέρες λόγω απεργιών πηγαινοέρχομαι Αθήνα με το ποδήλατο, υπό συνθήκες εφιαλτικές από πλευράς κίνησης, εκτίμησα απεριόριστα την ευελιξία του mtb 26'. Θεωρώ την ευελιξία ως την σημαντικότερη παράμετρο, αν πρόκειται για μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας.
Προσανατολίζομαι πλέον σε ασφάλτινα λάστιχα π.χ. Marathon, σε διάσταση 26 X 2.0, όχι μικρότερα. Το γιατί επιλέγω αυτή τη διάσταση θέλει κουβέντα.
Πάντως η τελική ταχύτητα κατ' εμέ δεν είναι κριτήριο. Μιλάω πάντα για μια πόλη σαν την Αθήνα.
Αυτό το οποίο με προβληματίζει είναι η σκοπιμότητα επιλογής ενός ξηρού πιρουνιού, όπως, για παράδειγμα, το DT Swiss, carbon, (γύρω στα 250 Ευρώ από Γερμανία), σε αντικατάσταση του Reba Race, που έχω τώρα. Αμέσως, αμέσως το βάρος θα μειωθεί κατά 1.120 κιλά (θα πέσει κάτω από τα 10 κιλά στο σύνολο και θα συναγωνίζεται πλέον στα ίσια τις πιο βαριές κούρσες).
Γνώμες πάνω σ' αυτό;

περίεργη η αλλαγή
τι θέλω να πω
το πρόβλημα είναι πως στο mtb έχεις μοιρασμένο το σώμα σου
κάτι που σημαίνει ότι μπροστά τρως όλους τους κραδασμούς
σε σχέση με ένα πιο όρθιας θέσης ποδήλατο
οπότε αν πας σε καλή άσφαλτο θα είναι όλα καλά
αν πας σε πεζόδρομο ή πλακόστροτο τότε θα νιώθεις τους κραδασμούς στα χέρια ή στους ώμους
εγώ θα κρατούσα την reba Που είναι ανάρτηση με κάκαλα
:D

Sar1
Απών/απούσα

Ηθελα να ακούσω κάποια γνώμη.

jijiconi
Απών/απούσα

Να πάρεις το carbon πιρουνι, θα απορροφά λόγω υλικού (και να δώσεις σε εμένα την reba).

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Θα συμφωνήσω με όσα είπε ο plannet.
Πάντως ένα ελαφρύ mountain μπορεί να είναι γρήγορο και να εμπνέει να το καβαλήσεις γρήγορα, κάτι που συνήθως δεν κάνουν τα trekking. Δε βλέπω να λείπει κάτι από ταχύτητα στο scott aspect μου πχ μετά από κάποιες αλλαγές. Με βοήθησαν πολύ τα σωστά λάστιχα αν και δεν έκανα το συμβιβασμό να βάλω για άσφαλτο και να αλλάζω. Υπάρχουν λάστιχα και λάστιχα, τρακτερωτά είναι τα panaracer ενός φίλου που βουίζουν από την αντίσταση του αέρα, τρακτερωτά είναι και τα διπλωτά schwalbe smart sam που έκαναν το ποδήλατό μου να φεύγει σφαίρα γιατί εκτός από τα τακάκια που στο κέντρο είναι συνεχόμενα για να κυλάει γρήγορα, και είναι πολύ ελαφριά.
Πρόσφατα καβάλησα trekking με 48 δόντια δίσκο μπροστά αλλά χάρη στη θέση του σώματος ως προς τα πετάλια και την αεροδυναμική της πιο όρθιας στάσης, είχα την εντύπωση ότι αυτά τα 4 έξτρα δοντάκια δεν τα εκμευαλλευόσουν και πολύ :-)

SAR1 wrote:

Αυτό το οποίο με προβληματίζει είναι η σκοπιμότητα επιλογής ενός ξηρού πιρουνιού, όπως, για παράδειγμα, το DT Swiss, carbon, (γύρω στα 250 Ευρώ από Γερμανία), σε αντικατάσταση του Reba Race, που έχω τώρα. Αμέσως, αμέσως το βάρος θα μειωθεί κατά 1.120 κιλά (θα πέσει κάτω από τα 10 κιλά στο σύνολο και θα συναγωνίζεται πλέον στα ίσια τις πιο βαριές κούρσες).
Γνώμες πάνω σ' αυτό;

Φίλε αν είχα την ανάρτησή σου, το δικό μου ποδήλατο θα είχα το βάρος που λες :-) Θέλω να πω ότι έχεις ήδη μια ελαφριά ανάρτηση και αν έχεις δυνατότητες απώλειας βάρους από αλλού χωρίς να περάσεις σε σταθερή πιρούνα, μου φαίνεται καλύτερο να κάνεις αυτό. Βέβαια το αν χρειάζεσαι κι άλλη δίαιτα το ξέρεις μόνο εσύ, γιατί εγώ τουλάχιστο αν είχα πέσει κάτω από τα 11 κιλά ήδη, θα έκανα κωλοτούμπες.

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
Να πάρεις το carbon πιρουνι, θα απορροφά λόγω υλικού (και να δώσεις σε εμένα την reba).

Nομίζω ότι λόγω σχεδιασμού δε θα απορροφά όσο περιμένεις κρίνοντας από τις δρόμου, παρόλο που είναι κι αυτή κάρμπον, παίζει να την έχουν φτιάξει για να είναι κυρίως άκαμπτη κι όλας (ακους SAR1 που σε συμβουλεύω πιο σωστά; σε μένα να δώσεις τη reba ;-)).

Trustworthy
Απών/απούσα

Σε ενα MTB πόσο λεπτό ασφαλτινο λάστιχο μπορούμε να βάλουμε ώστε να μην φαίνεται άσχημα στο ποδήλατο; Δηλαδή ένα λάστιχο πολύ λεπτό 27.5x1.25 σίγουρα θα έδειχνε "ξένο" στο MTB. Μέχρι πόσο πάχος μπορούμε να κατέβουμε ώστε να φαίνεται όμορφο συνολικά το ποδήλατο; Παραπάνω αναφέρθηκε διάσταση 2.00''.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το mtb δείχνει όμορφο μόνο με τα mtb λάστιχα

από εκεί και πέρα το πιο λεπτό λάστιχο είναι τα 26χ1 σε 26ρι

εσύ έχεις 29 οπότε σου συνιστώ να βάλεις 700χ28/30

θα είναι μια καλή επιλογή

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αν αλλάξεις πιρούνι και φύγεις από τα χοντροκάλαμα των αναρτήσεων, πας σε ξερό τρεκκινοειδές πιρούνι, μια χαρά μπορείς να κατέβεις σε 28/30 που έγραψε και ο Πλάνετ πιο πάνω.

Το μεγάλο (οπτικό) πρόβλημα είναι όταν βάζεις λεπτούτσικα ελαστικά σε χοντρές ΜΤΒ αναρτήσεις, εκεί φαίνεται ΑΣΧΗΜΑ. (πίσω, μην σκας, όλα καλά.... δεν "χαλάει" η εικόνα)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Λαθος αναρτηση. Ηταν για αλλο θεμα, την μεταφερω

wp