Δισκόφρενα (disc brakes) ή ζαντόφρενα (rim brakes);

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Δισκόφρενα (disc brakes) ή ζαντόφρενα (rim brakes);
Ποια είναι τα καλύτερα και για ποια χρήση;

Απαντήστε ώστε να μπορεί κάποιος να σχηματίσει άποψη για το θέμα.

Ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

οποτε λες δεν το ανοιγω 6-7 φορες να καλυφθουν απαντα μεγαλα μυστηρια?

Ασε την χρησιμοτητα ερωτηματων αν ειναι καλυτερο το mtb η το trecking για την πολη...

Εχω να προτεινω και εγω αναλογα θεματα:

Για χρηση touring ειναι καλυτερα τα ποδηλατα τυπου peny farthing h τα track bikes?

Η αν ειμαστε πιο ρεαλιστες θα μαζευτουν εδω οι γνωστοι μεταλουργοι και θα ξαναγινει βιετναμ...

Καλη ιδεα κακη εφαρμογη. Ενα κειμενο σε καθε θεμα θα επρεπε να υπαρχει σαν εισαγωγη, και καλυτερη επιλογη των θεματων πιστευω οτι χρειαζεται.

Ειλικρινα αναμενω με ενδιαφερον (αλλα οχι πολυ ελπιδα)

+1 rim brakes

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Τα δισκόφρενα είναι σχεδιασμένα για ποδηλασία βουνου. Εκεί που η λάσπη, τα νερά κτλ μπαίνουν πάνω στην ζάντα και κάνουν το τακάκι γλυστράει και να μην είναι τόσο άμεσο το φρενάρισμα.

Τώρα το πρόβλημα στην πόλη δεν είναι ότι δεν φρενάρει ο τροχός (ακόμα και με μπόλικη βροχή ο τροχός φρενάρει), το θέμα είναι η ολίσθηση της ασφάλτου.
Οπότε τα δισκόφρενα για την πόλη είναι περιττό βάρος.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Ka0s wrote:
Τα δισκόφρενα είναι σχεδιασμένα για ποδηλασία βουνου. Εκεί που η λάσπη, τα νερά κτλ μπαίνουν πάνω στην ζάντα και κάνουν το τακάκι γλυστράει και να μην είναι τόσο άμεσο το φρενάρισμα.

Τώρα το πρόβλημα στην πόλη δεν είναι ότι δεν φρενάρει ο τροχός (ακόμα και με μπόλικη βροχή ο τροχός φρενάρει), το θέμα είναι η ολίσθηση της ασφάλτου.
Οπότε τα δισκόφρενα για την πόλη είναι περιττό βάρος.


με λίγα λόγια κάλυψες το θέμα :D

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Ka0s wrote:
Τώρα το πρόβλημα στην πόλη δεν είναι ότι δεν φρενάρει ο τροχός (ακόμα και με μπόλικη βροχή ο τροχός φρενάρει), το θέμα είναι η ολίσθηση της ασφάλτου.

Το θέμα είναι και η ολίσθηση της ασφάλτου, αλλά με βροχή από όσο θυμάμαι, δεν φρενάρει, ή φρενάρει μετά από πολύ ώρα και να μην τρέχεις.

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

to wrote:
Ka0s wrote:
Τώρα το πρόβλημα στην πόλη δεν είναι ότι δεν φρενάρει ο τροχός (ακόμα και με μπόλικη βροχή ο τροχός φρενάρει), το θέμα είναι η ολίσθηση της ασφάλτου.

Το θέμα είναι και η ολίσθηση της ασφάλτου, αλλά με βροχή από όσο θυμάμαι, δεν φρενάρει, ή φρενάρει μετά από πολύ ώρα και να μην τρέχεις.


Ναι και αυτό ήθελα να το γράψω, αλλά το δισκόφρενο δεν στεγνώνει την άσφαλτο, οπότε και με δισκόφρενο υπάρχει ολίσθηση σε βρεγμένη άσφαλτο

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Τα δισκόφρενα έχουν περισσότερη "δύναμη" στο φρενάρισμα (είναι πιο αποτελεσματικά) και επιπλέον έχουν το πλεονέκτημα ότι αν πέσεις σε λάσπες, αυτά θα είναι εκτός λάσπης ενώ τα v-brakes θα είναι εντός και δε θα πιάνουν (και δεν έχουν βγει ακόμα ποδήλατα με αερόσακο)
Μειονεκτούν στο ότι είναι βαρύτερα από τα v-brakes και στο ότι ρυθμίζονται-συντηρούνται δυσκολότερα, γιαυτό και μερικοί που δεν ξέρουν να τα ρυθμίσουν , τα βγάζουν σκάρτα.

Και επιπλέον, με απλές γνώσεις φυσικής,μου φαίνονται ασφαλέστερα:
έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, ο δίσκος είναι πιθανότερο να είναι πιο επίπεδος από μια ζάντα(που μπορεί να έχει φάει κανα πεζοδρόμιο), είναι πιθανότερο να είναι καθαρότερος από μια ζάντα (που μπορεί να έχει πέσει σε νερά ή λάσπες), αν βραχεί διώχνει το νερό από τις τρύπες, είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικότερο υλικό και ψύχεται ευκολότερα.
Από κάθε άποψη, μου φαίνονται αν όχι καλύτερα τα δισκόφρενα, τουλάχιστον εφάμιλλα, αρκεί να μη συγκρίνει κανείς τα χειρότερα δισκόφρενα της πλάκας με τα καλύτερα κεραμικά rim.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Question: Should I Get Disc Brakes or Rim Brakes? - What System Will Weigh More
This is a common question but the answer is not always what you want to hear.
Answer: There are two quick and dirty answers to the disc brake or rim brake question:

One, If you want better, more consistent brake performance in all conditions and don't really care if it weighs a little more or costs a little more, choose disc brakes over rim brakes.

Two, if you want the lightest set-up you can have, and are willing to accept small variances in brake performance, or if a low price is really important, choose rim brakes over disc brakes.

In a little more detail. Mountain bike rim brakes have gone through several design changes over the years. They started with the original cantilever brakes, went through the dark U-Brake years, and are now known as V-Brakes. V-Brakes work well in most conditions.

Rim brakes have some drawbacks. They require straight un-damaged rims to perform their best. Rim brakes perform poorly in wet or muddy conditions. Over time, Rim brakes can wear right through the side of your rim literally causing the side of the rim to blow off (I've seen this happen and its not pretty.).

Disc brakes have been around for a long time in cars but weren't seriously used on bikes until the mid to late 90's. There were definitely some issues with some of the earlier models but the disc brakes of today, cable actuated or hydraulic, perform quite well.

The performance of disc brakes is considerably better than rim brakes. Especially in wet or muddy conditions. Disc brakes usually require less force to apply and aren't effected by rim/wheel condition.

The biggest downside to disc brakes is the added weight. By the time you add everything in, including front and rear brakes and the added weight of the disc specific hubs, you end up with around 150 to 350 grams additional weight to the whole bike. This weight number greatly depends on the wheels, rims, hubs, and disc brake system you choose.

Cost is certainly an issue as well. Disk brake systems are usually more expensive compared to rim brakes. Mechanical or cable actuated disc brakes are a closer match but will still cost a little more. Hydraulic disc brake systems can cost significantly more.

To switch from one system to the other you will in most cases not only have to buy the new set of brakes but you will have to buy a new wheelset as well. Disc rims usually cannot be used with rim brakes and the standard hubs that are used with rim brake wheels usually cannot be used with discs.

The trend in the industry is certainly towards discs and the technology is improving every year.

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Ένα άλλο μειονέκτημα των V-brakes από ότι διαβάζω είναι πως αν τα ζορίζεις πολύ σε μεγάλες κατηφόρες μπορεί να προκαλέσουν κλατάρισμα ακόμα και χωρίς να προϋπάρχει ιδιαίτερη φθορά (όπως γράφτηκε ήδη).

Ο μηχανισμός που αναφέρεται στα άρθρα είναι πως η επιφάνεια τριβής τους είναι η ζαντά, οπότε και μεταφέρουν τη θερμική ενέργεια σε αυτήν (αυτό κάνουν όλων των ειδών τα φρένα. Μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε θερμική). Αν αυτό παραγίνει, η ζάντα δεν προλαβαίνει να την αποβάλλει στον αέρα και την μεταφέρει εσωτερικά στην σαμπρέλα. Η σαμπρέλα καθώς ζεσταίνεται διαστέλλεται ο αέρας που περιέχει όλο και περισσότερο μέχρι να γίνει το μπαμ....

Δεν νομίζω πως κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί στις καθημερινές κατηφόρες της πόλης, αλλά αν κάποιος αρέσκεται να βρίσκει κατηφόρες και να κάνει καταβάσεις καλό είναι να το υπολογίζει στα φρένα που θα διαλέξει.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Ουσιαστικα πρέπει να διαχωρίσουμε κάποια πράγματα
μηχανικά δισκόφρενα
υδραυλικά δισκόφρενα
μηχανικά v-brake
υδραυλικά v-brakes

το 90% των αναβατών καλύπτονται από μηχανικά v-brakes καλής ποιότητας
αν μιλήσουμε εμπειρηκά
νικός ταχόπουλος φίλος και μέλος της εθνικής εφήβων στο mtb
μπήκε εθνική εφήβων με v-brakes :D

Και υπάρχουν και άλλα παραδείγματα στην επαγγελματική ποδηλασία
και σε μεγαλύτερο επίπεδο απλά δεν θυμάμαι ονόματα :D

το πιο καλό το είχα δει που ένας έτρεξε αγόνα dh με v-brakes (σε ξερό έδαφος)

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

chrisRC wrote:
Τα δισκόφρενα έχουν περισσότερη "δύναμη" στο φρενάρισμα (είναι πιο αποτελεσματικά) και επιπλέον έχουν το πλεονέκτημα ότι αν πέσεις σε λάσπες, αυτά θα είναι εκτός λάσπης ενώ τα v-brakes θα είναι εντός και δε θα πιάνουν (και δεν έχουν βγει ακόμα ποδήλατα με αερόσακο)
Μειονεκτούν στο ότι είναι βαρύτερα από τα v-brakes και στο ότι ρυθμίζονται-συντηρούνται δυσκολότερα, γιαυτό και μερικοί που δεν ξέρουν να τα ρυθμίσουν , τα βγάζουν σκάρτα.

Και επιπλέον, με απλές γνώσεις φυσικής,μου φαίνονται ασφαλέστερα:
έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, ο δίσκος είναι πιθανότερο να είναι πιο επίπεδος από μια ζάντα(που μπορεί να έχει φάει κανα πεζοδρόμιο), είναι πιθανότερο να είναι καθαρότερος από μια ζάντα (που μπορεί να έχει πέσει σε νερά ή λάσπες), αν βραχεί διώχνει το νερό από τις τρύπες, είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικότερο υλικό και ψύχεται ευκολότερα.
Από κάθε άποψη, μου φαίνονται αν όχι καλύτερα τα δισκόφρενα, τουλάχιστον εφάμιλλα, αρκεί να μη συγκρίνει κανείς τα χειρότερα δισκόφρενα της πλάκας με τα καλύτερα κεραμικά rim.


Συμφωνώ με την παραπάνω άποψη.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Για μένα το να συγκρίνεις στα ποδήλατα τα v-brake με τα δισκόφρενα είναι σαν να συγκρίνεις στα αυτοκίνητα τα ταμπούρα (πάλι) με τα δισκόφρενα. Όπως και να το κάνεις, η τεχνολογία προχωράει.
Βέβαια οι περισσότεροι θα πουν "ναι, αλλά τα μηχανικά δισκόφρενα είναι χειρότερα". Ναι, γιατί τις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για φτηνιάρικα διακοσμητικά, μέχρι και σε ποδήλατα των 100 ευρώ μπορείς να βρεις πλέον. Αντίθετα, σοβαρά φρένα όπως τα Avid BB5/BB7 είναι σίγουρα καλύτερα από v-brake. Ομοίως κάποια φτηνά υδραυλικά είναι χειρότερα από v-brake, ενώ τα ακριβά μπορούν να σου πετάξουν τα μάτια έξω.
Προσωπικά το επιχείρημα που διάβασα ότι τα v-brake είναι ελαφρύτερα το βρίσκω γελοίο μπροστά στο καλύτερο φρενάρισμα, το οποίο είναι θέμα ασφάλειας. Τέλος, ένα πλεονέκτημα των δισκόφρενων που δεν αναφέρθηκε είναι η καλύτερη προοδευτικότητα (π.χ. δεν μπλοκάρεις τόσο εύκολα τον πίσω τροχό).

Υ.Γ. Όσο κι αν δεν φαίνεται από τα παραπάνω, πιστεύω ότι τα v-brake είναι υπεραρκετά αν έχεις περιορισμένο μπάτζετ. Απλά είναι κατώτερα συγκριτικά με τα (καλά) δισκόφρενα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

johnny.tifosi wrote:
Για μένα το να συγκρίνεις στα ποδήλατα τα v-brake με τα δισκόφρενα είναι σαν να συγκρίνεις στα αυτοκίνητα τα ταμπούρα (πάλι) με τα δισκόφρενα. Όπως και να το κάνεις, η τεχνολογία προχωράει.
Βέβαια οι περισσότεροι θα πουν "ναι, αλλά τα μηχανικά δισκόφρενα είναι χειρότερα". Ναι, γιατί τις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για φτηνιάρικα διακοσμητικά, μέχρι και σε ποδήλατα των 100 ευρώ μπορείς να βρεις πλέον. Αντίθετα, σοβαρά φρένα όπως τα Avid BB5/BB7 είναι σίγουρα καλύτερα από v-brake. Ομοίως κάποια φτηνά υδραυλικά είναι χειρότερα από v-brake, ενώ τα ακριβά μπορούν να σου πετάξουν τα μάτια έξω.
Προσωπικά το επιχείρημα που διάβασα ότι τα v-brake είναι ελαφρύτερα το βρίσκω γελοίο μπροστά στο καλύτερο φρενάρισμα, το οποίο είναι θέμα ασφάλειας. Τέλος, ένα πλεονέκτημα των δισκόφρενων που δεν αναφέρθηκε είναι η καλύτερη προοδευτικότητα (π.χ. δεν μπλοκάρεις τόσο εύκολα τον πίσω τροχό).

Υ.Γ. Όσο κι αν δεν φαίνεται από τα παραπάνω, πιστεύω ότι τα v-brake είναι υπεραρκετά αν έχεις περιορισμένο μπάτζετ. Απλά είναι κατώτερα συγκριτικά με τα (καλά) δισκόφρενα.


θα σου επαναλάβω πως το 90% των αναβατών είναι καλυμμένοι με v-brakes
τα δισκόφρενα είναι καλύτερα αν και εμένα ποτέ δεν μου άρεσε σαν αίσθηση ίσως επειδή δεν τα συνήθισα

ακόμα και τα καλά μηχανικά όπως τα avid και τα tektro που είναι ίδια στην ποιότητα με τα avid
έχουν κάποια θέματα
όπως το γεγονός ότι θέλουν περισσότερη δύναμη για να φρενάρουν
φαντάσου στην μία περίπτωση σταματάει στην άκρη του τροχού και στην άλλη σταματάει στην περιφέρεια του τροχού
με λίγη και απλή γνώση φυσικής θα δεις πως στην περίπτωση του δισκόφρενου θέλεις περισσότερη δύναμη
βέβαια πάνω σε αυτό παίζουν πολλά που δεν θέλω να τα αναλύσω
το κακό είναι πως σπάνια συναντάς καλά v-brakes όπως ήταν τα παλιά xt πλέον οι εταιρίες δεν δίνουν βάση στα v-brakes και πάνε σε πιο σύνθετα φρένα όπως τα υδραυλικά δισκόφρενα
η shimano έχει κρατήσει μόνο το xtr που είναι πολύ καλό και τα άλλα τα έχει κάνει πιο απλά
σπάνια βρίσκεις ανάρτηση καλή με υποδοχή για v-brakes

Πολύ φοβάμαι ότι σε 5 χρόνια δεν θα υπάρχει αγορά για v-brakes και σε 20 χρόνια θα επανέλθουν σαν μόδα όπως γίνετε με τις σιδερένιες κούρσες ή τα single speed
:D

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

plannet wrote:

θα σου επαναλάβω πως το 90% των αναβατών είναι καλυμμένοι με v-brakes
τα δισκόφρενα είναι καλύτερα αν και εμένα ποτέ δεν μου άρεσε σαν αίσθηση ίσως επειδή δεν τα συνήθισα

ακόμα και τα καλά μηχανικά όπως τα avid και τα tektro που είναι ίδια στην ποιότητα με τα avid
έχουν κάποια θέματα
όπως το γεγονός ότι θέλουν περισσότερη δύναμη για να φρενάρουν
φαντάσου στην μία περίπτωση σταματάει στην άκρη του τροχού και στην άλλη σταματάει στην περιφέρεια του τροχού
με λίγη και απλή γνώση φυσικής θα δεις πως στην περίπτωση του δισκόφρενου θέλεις περισσότερη δύναμη (*)
βέβαια πάνω σε αυτό παίζουν πολλά που δεν θέλω να τα αναλύσω (**)
το κακό είναι πως σπάνια συναντάς καλά v-brakes όπως ήταν τα παλιά xt πλέον οι εταιρίες δεν δίνουν βάση στα v-brakes και πάνε σε πιο σύνθετα φρένα όπως τα υδραυλικά δισκόφρενα
η shimano έχει κρατήσει μόνο το xtr που είναι πολύ καλό και τα άλλα τα έχει κάνει πιο απλά
σπάνια βρίσκεις ανάρτηση καλή με υποδοχή για v-brakes

Πολύ φοβάμαι ότι σε 5 χρόνια δεν θα υπάρχει αγορά για v-brakes και σε 20 χρόνια θα επανέλθουν σαν μόδα όπως γίνετε με τις σιδερένιες κούρσες ή τα single speed
:D

(*) Αν ξέρεις καθόλου από φυσική, πρώτον θα μας αναλύσεις τις ροπές που αναπτύσσονται και δεύτερον θα μας τεκμηριώσεις πώς ακριβώς οι υπόλοιπες παράμετροι παραμένουν σταθερές (γιατί δεν παραμένουν) και άρα δικαιούσαι να παρατηρήσεις τη διαφορά στη ροπή (άντε, σε βοηθάω λίγο)
(**) δεν θέλεις ή δεν μπορείς;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

chrisRC wrote:
plannet wrote:

θα σου επαναλάβω πως το 90% των αναβατών είναι καλυμμένοι με v-brakes
τα δισκόφρενα είναι καλύτερα αν και εμένα ποτέ δεν μου άρεσε σαν αίσθηση ίσως επειδή δεν τα συνήθισα

ακόμα και τα καλά μηχανικά όπως τα avid και τα tektro που είναι ίδια στην ποιότητα με τα avid
έχουν κάποια θέματα
όπως το γεγονός ότι θέλουν περισσότερη δύναμη για να φρενάρουν
φαντάσου στην μία περίπτωση σταματάει στην άκρη του τροχού και στην άλλη σταματάει στην περιφέρεια του τροχού
με λίγη και απλή γνώση φυσικής θα δεις πως στην περίπτωση του δισκόφρενου θέλεις περισσότερη δύναμη (*)
βέβαια πάνω σε αυτό παίζουν πολλά που δεν θέλω να τα αναλύσω (**)
το κακό είναι πως σπάνια συναντάς καλά v-brakes όπως ήταν τα παλιά xt πλέον οι εταιρίες δεν δίνουν βάση στα v-brakes και πάνε σε πιο σύνθετα φρένα όπως τα υδραυλικά δισκόφρενα
η shimano έχει κρατήσει μόνο το xtr που είναι πολύ καλό και τα άλλα τα έχει κάνει πιο απλά
σπάνια βρίσκεις ανάρτηση καλή με υποδοχή για v-brakes

Πολύ φοβάμαι ότι σε 5 χρόνια δεν θα υπάρχει αγορά για v-brakes και σε 20 χρόνια θα επανέλθουν σαν μόδα όπως γίνετε με τις σιδερένιες κούρσες ή τα single speed
:D

(*) Αν ξέρεις καθόλου από φυσική, πρώτον θα μας αναλύσεις τις ροπές που αναπτύσσονται και δεύτερον θα μας τεκμηριώσεις πώς ακριβώς οι υπόλοιπες παράμετροι παραμένουν σταθερές (γιατί δεν παραμένουν) και άρα δικαιούσαι να παρατηρήσεις τη διαφορά στη ροπή (άντε, σε βοηθάω λίγο)
(**) δεν θέλεις ή δεν μπορείς;


το ότι ο σκοπός σου στο forum είναι να μου την λες το καταλάβαμε
ελπίζω να καταλάβεις σε κάποια φάση ότι σε βαρέθηκα
:D

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Ναι, δεν είχα καλύτερη δουλειά να κάνω.
Ξεκαβάλα το καλάμι και σκέψου.

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

johnny.tifosi wrote:
Για μένα το να συγκρίνεις στα ποδήλατα τα v-brake με τα δισκόφρενα είναι σαν να συγκρίνεις στα αυτοκίνητα τα ταμπούρα (πάλι) με τα δισκόφρενα.(...)

Μιας και το γράφεις, αν το πάρεις τελείως κυριολεκτηκά, θα έπρεπε να συγκρίνεις τα ταμπούρα για ποδήλατα με τα δισκόφρενα ποδηλάτων...

Πλάκα κάνω απλώς ήθελα να αναφέρω ότι υπάρχουν και τέτοια και μάλιστα χρησιμοποιούνται και πολύ στις βόρειες χώρες όπου οι αστικές μετακινήσεις γίνονται πολύ συχνά σε βρεγμένους ή χιονισμένους δρόμους όπου τα V-brakes είναι ΓΤΠ και τα δισκόφρενα χάνουν γρήγορα την αντοχή τους. Τα ταμπούρα απλώς δεν επηρεάζονται καθόλου από καιρικές συνθήκες.

Θέλουν και πολύ λιγότερη συντήρηση (αλλά είναι βαρύτερα από όλα).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

maranx wrote:
johnny.tifosi wrote:
Για μένα το να συγκρίνεις στα ποδήλατα τα v-brake με τα δισκόφρενα είναι σαν να συγκρίνεις στα αυτοκίνητα τα ταμπούρα (πάλι) με τα δισκόφρενα.(...)

Μιας και το γράφεις, αν το πάρεις τελείως κυριολεκτηκά, θα έπρεπε να συγκρίνεις τα ταμπούρα για ποδήλατα με τα δισκόφρενα ποδηλάτων...

Πλάκα κάνω απλώς ήθελα να αναφέρω ότι υπάρχουν και τέτοια και μάλιστα χρησιμοποιούνται και πολύ στις βόρειες χώρες όπου οι αστικές μετακινήσεις γίνονται πολύ συχνά σε βρεγμένους ή χιονισμένους δρόμους όπου τα V-brakes είναι ΓΤΠ και τα δισκόφρενα χάνουν γρήγορα την αντοχή τους. Τα ταμπούρα απλώς δεν επηρεάζονται καθόλου από καιρικές συνθήκες.

Θέλουν και πολύ λιγότερη συντήρηση (αλλά είναι βαρύτερα από όλα).


σε πολύ βόρειες χώρες τα δισκόφρενα έχουν πρόβλημα με τα υγρά τους
:D
μιλάω για ποδήλατα

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

plannet wrote:
με λίγη και απλή γνώση φυσικής
Χα, το διαβάσαμε και αυτό. Εσύ μιλάς για γνώση φυσικής; Τελικά έχεις χιούμορ.

gavos
Απών/απούσα

Το θέμα είναι εσύ που πιστεύεις ότι είσαι γνωστής να αποδείξεις πώς καλύπτει τη διαφορά το μηχανικό δισκοφρενο έναντι του εννοούμενου πλεονεκτήματος του vbrake που τρίβει επιφάνεια με δραματικα Μεγαλύτερη ταχύτητα.

Νίκος

chrisRC wrote:
plannet wrote:

θα σου επαναλάβω πως το 90% των αναβατών είναι καλυμμένοι με v-brakes
τα δισκόφρενα είναι καλύτερα αν και εμένα ποτέ δεν μου άρεσε σαν αίσθηση ίσως επειδή δεν τα συνήθισα

ακόμα και τα καλά μηχανικά όπως τα avid και τα tektro που είναι ίδια στην ποιότητα με τα avid
έχουν κάποια θέματα
όπως το γεγονός ότι θέλουν περισσότερη δύναμη για να φρενάρουν
φαντάσου στην μία περίπτωση σταματάει στην άκρη του τροχού και στην άλλη σταματάει στην περιφέρεια του τροχού
με λίγη και απλή γνώση φυσικής θα δεις πως στην περίπτωση του δισκόφρενου θέλεις περισσότερη δύναμη (*)
βέβαια πάνω σε αυτό παίζουν πολλά που δεν θέλω να τα αναλύσω (**)
το κακό είναι πως σπάνια συναντάς καλά v-brakes όπως ήταν τα παλιά xt πλέον οι εταιρίες δεν δίνουν βάση στα v-brakes και πάνε σε πιο σύνθετα φρένα όπως τα υδραυλικά δισκόφρενα
η shimano έχει κρατήσει μόνο το xtr που είναι πολύ καλό και τα άλλα τα έχει κάνει πιο απλά
σπάνια βρίσκεις ανάρτηση καλή με υποδοχή για v-brakes

Πολύ φοβάμαι ότι σε 5 χρόνια δεν θα υπάρχει αγορά για v-brakes και σε 20 χρόνια θα επανέλθουν σαν μόδα όπως γίνετε με τις σιδερένιες κούρσες ή τα single speed
:D

(*) Αν ξέρεις καθόλου από φυσική, πρώτον θα μας αναλύσεις τις ροπές που αναπτύσσονται και δεύτερον θα μας τεκμηριώσεις πώς ακριβώς οι υπόλοιπες παράμετροι παραμένουν σταθερές (γιατί δεν παραμένουν) και άρα δικαιούσαι να παρατηρήσεις τη διαφορά στη ροπή (άντε, σε βοηθάω λίγο)
(**) δεν θέλεις ή δεν μπορείς;

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

plannet wrote:

ακόμα και τα καλά μηχανικά όπως τα avid και τα tektro που είναι ίδια στην ποιότητα με τα avid
έχουν κάποια θέματα
όπως το γεγονός ότι θέλουν περισσότερη δύναμη για να φρενάρουν
φαντάσου στην μία περίπτωση σταματάει στην άκρη του τροχού και στην άλλη σταματάει στην περιφέρεια του τροχού
με λίγη και απλή γνώση φυσικής θα δεις πως στην περίπτωση του δισκόφρενου θέλεις περισσότερη δύναμη
βέβαια πάνω σε αυτό παίζουν πολλά που δεν θέλω να τα αναλύσω

Σε διαβεβαιώ ότι αν έκανες μια πατέντα ώστε να φρενάρεις με v-brake πάνω σε δισκόπλακα θα σκοτωνώσουν. Γιατί ρόλο δεν παίζει μόνο η απόσταση που εφαρμόζεται το φρενάρισμα από τον άξονα της ρόδας. Το φρενάρισμα εξαρτάται και από την δύναμη με την οποία πιέζουν τα τακάκια την ζάντα ή την δισκόπλακα και από τον συντελεστή τριβής μεταξύ τους. Για τις διαφορές των συντελεστών τριβής δεν ξέρω να πω κάτι, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι ένα δισκόφρενο πιέζει με πολύ μεγαλύτερη δύναμη την δισκόπλακα, έτσι ώστε τελικά αντισταθμίζεται το "μειονέκτημα" της μικρότερης διαμέτρου.

plannet wrote:

το κακό είναι πως σπάνια συναντάς καλά v-brakes όπως ήταν τα παλιά xt πλέον οι εταιρίες δεν δίνουν βάση στα v-brakes και πάνε σε πιο σύνθετα φρένα όπως τα υδραυλικά δισκόφρενα
η shimano έχει κρατήσει μόνο το xtr που είναι πολύ καλό και τα άλλα τα έχει κάνει πιο απλά

Η αλήθεια είναι ότι πριν από πολλάαααα χρόνια είχα καβαλήσει ποδήλατο με v-brake με κεραμικά τακάκια. Κάθε φορά που φρενάριζες ήταν σαν να ρίχνεις άγκυρα. Φυσικά το αποτέλεσμα με τόσο δυνατά v-brake ήταν μια αίσθηση διακόπτη: είτε δεν τα πάταγες είτε φρενάριζες στο 100%. Ήταν επομένως ΠΟΛΥ επικίνδυνα γιατί με το παραμικρό μπορούσαν να σε φέρουν τούμπα (η έλλειψη προοδευτικότητας που έλεγα παραπάνω).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

johnny.tifosi wrote:
plannet wrote:

ακόμα και τα καλά μηχανικά όπως τα avid και τα tektro που είναι ίδια στην ποιότητα με τα avid
έχουν κάποια θέματα
όπως το γεγονός ότι θέλουν περισσότερη δύναμη για να φρενάρουν
φαντάσου στην μία περίπτωση σταματάει στην άκρη του τροχού και στην άλλη σταματάει στην περιφέρεια του τροχού
με λίγη και απλή γνώση φυσικής θα δεις πως στην περίπτωση του δισκόφρενου θέλεις περισσότερη δύναμη
βέβαια πάνω σε αυτό παίζουν πολλά που δεν θέλω να τα αναλύσω

Σε διαβεβαιώ ότι αν έκανες μια πατέντα ώστε να φρενάρεις με v-brake πάνω σε δισκόπλακα θα σκοτωνώσουν. Γιατί ρόλο δεν παίζει μόνο η απόσταση που εφαρμόζεται το φρενάρισμα από τον άξονα της ρόδας. Το φρενάρισμα εξαρτάται και από την δύναμη με την οποία πιέζουν τα τακάκια την ζάντα ή την δισκόπλακα και από τον συντελεστή τριβής μεταξύ τους. Για τις διαφορές των συντελεστών τριβής δεν ξέρω να πω κάτι, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι ένα δισκόφρενο πιέζει με πολύ μεγαλύτερη δύναμη την δισκόπλακα, έτσι ώστε τελικά αντισταθμίζεται το "μειονέκτημα" της μικρότερης διαμέτρου.

plannet wrote:

το κακό είναι πως σπάνια συναντάς καλά v-brakes όπως ήταν τα παλιά xt πλέον οι εταιρίες δεν δίνουν βάση στα v-brakes και πάνε σε πιο σύνθετα φρένα όπως τα υδραυλικά δισκόφρενα
η shimano έχει κρατήσει μόνο το xtr που είναι πολύ καλό και τα άλλα τα έχει κάνει πιο απλά

Η αλήθεια είναι ότι πριν από πολλάαααα χρόνια είχα καβαλήσει ποδήλατο με v-brake με κεραμικά τακάκια. Κάθε φορά που φρενάριζες ήταν σαν να ρίχνεις άγκυρα. Φυσικά το αποτέλεσμα με τόσο δυνατά v-brake ήταν μια αίσθηση διακόπτη: είτε δεν τα πάταγες είτε φρενάριζες στο 100%. Ήταν επομένως ΠΟΛΥ επικίνδυνα γιατί με το παραμικρό μπορούσαν να σε φέρουν τούμπα (η έλλειψη προοδευτικότητας που έλεγα παραπάνω).

έτσι είναι
βέβαια το θέμα είναι πως τα στοιχεία που έχουμε σε καλό ρυθμισμένο φρένο είναι διαφορετική από ένα φρένο που έχει κάνει 2-3 βόλτες και ένα φρένο που έχει κάνει 10-15 βόλτες
οπότε εκεί πρέπει να δούμε την απόδοση εκτός αν σκοπεύεις μετά από κάθε βόλτα να ρυθμίζεις το φρένο σου
συνήθως τα μηχανικά που έχω δει ακόμα και τα καλά όπως τα avid μετά από λίγο χάνουν αισθητά την απόδοση τους
σε αντίθεση με τα v-brakes Που πρέπει να φύγουν από την θέση τους για να μην πιάνουν καλά
:D
αυτό που αναφέρεις με τα κεραμικά τακάκια το νιώθω με τα δισκόφρενα που έχω δοκιμάσει ειδικά με 180ριδες δίσκους
και είναι αυτό που δεν μου αρέσει στην αίσθηση

mccormick
Εικόνα mccormick
Απών/απούσα
contact