Το ποδήλατο trekking, είναι marketing τρυκ; ή όχι;

1060 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Τrekking μια κατηγορία η οποία δεν έχει πολλά χρόνια στην αγορά. Θα προσπαθήσω να σας αναλύσω κάποια χαρακτηριστικά που έχω παρατηρήσει στη συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή τα συν και τα πλην αυτής της κατηγορίας.
Πριν προχωρήσω θέλω να γράψω μερικά πράγματα για το πως λειτουργεί η αγορά για τυχούσες απαντήσεις του τύπου ξέρουν οι εταιρείες, οι εταιρείες θέλουν το καλό μας και θέλουν να μας προσφέρουν τα καλύτερα κ.λπ.

Η καπιταλιστική αγορά, όπως σε αυτήν που είμαστε βαθιά χωμένοι μέσα, πάντα προσπαθεί να μας δημιουργήσει νέες ανάγκες, αυτό την βοηθάει να αποκτά αγοραστικό κοινό και χρήμα, οπότε για τους σώφρονες ανθρώπους θα πρέπει πριν τρέξουν με τα μούτρα σε κάποιο νεοτερισμό να δουν αν το προϊόν προσφέρει κάτι νέο ή αν αυτά που "προσφέρει" υπήρχαν από πριν ή όχι...

ΜΕΡΟΣ Α'

Τrekking ποδήλατο με
28" τροχούς
όρθια θέση οδήγησης
48ρη δίσκο μπροστά
μακρύ μεταξόνιο
ανάρτηση μπροστινή 63/75mm (συνήθως είναι κακής ποιότητας)
κακής ποιότητας σκελετός
υψηλή τιμή για την πραγματική αξία του ποδηλάτου.

28ρηδες τροχοί
Δίνουν παραπάνω ταχύτητα,
αυτό είναι θετικό, βέβαια αν κάνεις εκδρομές σε χωριά και σε απόμακρα μέρη βρίσκεις πιο δύσκολα σαμπρέλα
η τιμή ενός τροχού 28" είναι πιο ακριβή
αν υπολογίσεις ότι είναι και πιο βαρύς ο 28ρης
τότε για να βρεις ίδιο βάρος/ποιότητα θα πρέπει να δώσεις ακόμα περισσότερα χρήματα
βέβαια αυτό δεν αναιρεί πως ο 28ρης τροχός ακόμα και στην ίδια ποιότητα με το παραπάνω βάρος είναι πιο γρήγορος
ο 26ρης τροχός έχει καλύτερη επιτάχυνση και αυτό βοηθάει στις ανηφόρες
βέβαια αν η ανηφόρα είναι μεγάλη ο 28ρης καλύπτει το "κενό" της επιτάχυνσης.

Όρθια θέση οδήγησης
Θεωρείται πιο ξεκούραστη και είναι λογικό,
όταν ανεβείς σε ποδήλατο με σκυφτή θέση (fit θέση οδήγησης)
τραβάνε οι ραχιαίοι μυς που σπάνια τους έχουμε γυμνασμένους
βέβαια ένα πιο fit ποδήλατο μας δυναμώνει τους συγκεκριμένους μυς και γενικότερα την πλάτη
ουσιαστικά η fit θέση οδήγησης γυμνάζει τους περισσότερους μυς και στην τελική είναι πιο ξεκούραστη γιατί μοιράζεις το βάρος σου σε περισσότερα σημεία.
στην προκειμένη περίπτωση του ποδηλάτου το βάρος πέφτει στα χέρια και στον πισινό,
όσο πιο όρθια τόσο πιο ανόμοια μοιράζεται το βάρος
αυτό σημαίνει πως αν κάνεις μια μεγάλη διαδρομή με ένα trekking θα δεχτείς περισσότερη πίεση στον πισινό σε σχέση με ένα fitness
και μετά θα ψάχνεσαι για gel σέλες κτλ
λίγο να παρατηρήσεις 1-2 ποδηλάτες θα το καταλάβει ο καθένας αυτό .

48ρης δίσκος
Γενικότερα τον θεωρώ άχρηστο τον 48ρη
βέβαια κάποιους τους βολεύει και κάποιους όχι
κάποιος που κάνει λίγα χλμ και θέλει να πατάει μια πεταλιά και να αφήσει το ποδήλατο να τσουλήσει, τον βολευούν οι λεγόμενες βαριές σχέσεις
όταν κάποιος θέλει να κάνει αποστάσεις και δεν είναι ο Ταμουρίδης θέλει στροφάρισμα με ελαφριά πατήματα.
Ουσιαστικά ένας ερασιτέχνης ποδηλάτης που θα κάνει γυμναστική και εκδρομές δεν θα χρειαστεί ποτέ μεγάλο δίσκο,
για αποστάσεις αστικές 1-2 χλμ μπορεί να βολέψει το πατάω και απολαμβάνω
βέβαια όταν το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής και όχι απλά να πάω φτηνά στην δουλειά μου τότε τα 1-2 χλμ δεν σου φτάνουν ούτε για ζέστα.
Σε ποια κατηγορία είναι ο καθένας μας το ξέρει και αυτά με λίγο παίξιμο στο στροφάριμσα βγαίνουν από μόνα τους, δεν χρειάζεται πολύ πολύ θεωρία

Μακρύ μεταξόνιο
Απλά πράγματα:
μακρύ μεταξόνιο δυσκίνητο όχημα
κοντό μεταξόνιο ευέλικτο όχημα
μεταξόνιο είναι η απόσταση μεταξύ των 2 κέντρων του τροχού.
Απλή δοκιμή παίρνεις ένα fitness ή ένα mtb κάνεις αναστροφή σε έναν δρόμο
και δικιμάζεις το ίδιο με ένα trekking...

Aνάρτηση μπροστινή 63/75mm (συνήθως είναι κακής ποιότητας)
Ακόμα περιμένω να βρω μία ανάρτηση που να προορίζεται για trekking και να είναι καλή και όχι τελείως απαράδεκτη
καλά δεν συζητάω να βρεις καμία με 80-100 ευρώ όπως μπορείς να το κάνεις στα mtb
εδω πάλι έρχεται η τιμή και το βάρος
και το ότι έχουν 28ριά καλάμια
και το ότι το 28ρη καλάμι είναι επικίνδυνο με δισκόφρενα πάνω και πάει λέγοντας...
και το σημαντικότερο, λόγω όρθιας θέσης δεν πέφτει βάρος στα χέρια
αλλά πίσω οπότε η ανάρτηση δεν έχει να κάνει και πολλά πράγματα.

Εδώ θα πουν πολλοί: μα αφού δεν κάνει πολλά, καλά είναι μέτρια ανάρτηση των 63mm
το θέμα είναι ότι θα μπορούσε να μην έχει καθόλου και να είμαστα μια χαρά
και πιο φτηνά και πιο ελαφριά και πολλά +
οπότε εκεί που θα έχω κάτι που δεν χρειάζεται και αν χρειαστεί είναι ακατάλληλο
προτιμώ να έχω τίποτα και να ξέρω τι έχω.

Κακής ποιότητας σκελετός
Αυτό είναι δύσκολο, ουσιαστικά πρέπει να ξέρεις τι θα πει ελαστικότητα
απώλεια δύναμης από την ελαστικότητα
σκέβρωμα του σκελετού κατα τη χρήση ή όταν πατάς τα δισκόφρενα ή όταν πατάς με δύναμη τα πεντάλ να ακούμπανε οι δισκόπλακες.
Οπότε δεν θα ασχοληθώ, όποιος θέλει το καταλαβαίνει όποιος δεν θέλει πρόβλημα του.

Υψηλή τιμή για την πραγματική αξία του ποδηλάτου
Αυτό αν συγκρίνεις ένα trekking με ένα mtb με τα ίδια ανταλλακτικά
θα δειw ότι το mtb είναι πιο φτηνό
βέβαια θα μου πεις και η κούρσα είναι πιο ακριβή
αλλά εκεί έχουμε πολύ καλύτερη ποιότητα
δηλαδή μία 2300/sora λειτουργεί σαν alivio παρόλο που είναι entry level
και ο σκελετός έχει την πιο ακριβή επεξεργασία/τιμή.
Το trekking έχει χειρότερο σκελετό σε σχέση με ένα mtb και παρόλα αυτά είναι πιο ακριβό... αλλά αφού πληρώνει ο άσχετος αυτοί πουλούν...

ΜΕΡΟΣ Β'

Η ερώτηση είναι: τι ποδήλατο να πάρουμε;
(Και γιατί το 90% των χρηστών trekking έχουν λανθασμένο ποδήλατο.)

Τότε απάντηστε στο: τι θέλετε από το ποδήλατο;

θέλω ένα ποδήλατο να πηγαίνω χώμα και άσφλατο
Αν μιλάμε για πατημένο χώμα ποδήλατα τύπου sirrus sub chameleonte (το αγαπημένο μου και ίσως και από τα καλύτερα) θα πάνε μια χαρά στα εδάφη αυτά.
Αν το χώμα περιλαμβάνει και δασικούς δρόμους και μονοπάτια
η λύση είναι mtb ασφάλτινα λάστιχα για την πόλη
χωμάτινα για τις μικτές διαδρομές
πολλοί λένε μικτά λάστιχα, βέβαια οι περισσότεροι που τα έχουν δοκιμάσει ανακαλύπτουν πως είναι μέτρια παντού, οπότε προτιμώ την λύση των 2 ελαστικών.
Βέβαια το ελαστικό είναι αναλώσιμο και μπορούμε να πειραματιστούμε άφοβα.

Το trekking σε αυτή την περίπτωση
θα κάνει αν και εφόσον δεν ξεπερνάς τα 5 χλμ
από εκεί και πέρα αρχίζει να γίνεται κουραστικό δηλσδή να πονάει ο πισινός, η μέση και όλο το σώμα.
Για μονοπάτια και δασικούς είναι επικίνδυνο,
είναι δυσκίνητο για να μπει μέσα σε χώμα
και έχει χάλια ανάρτηση και η ελαστικότητα του σκελετού τα κάνει ακόμα χειρότερα
οπότε αυτό σε αναγκάζει να ρίξεις ταχύτητα σε σημείο που δεν απολαμβάνεις την διαδρομή και πιέζεσαι περισσότερο στη σέλα και αυτό όπως οι περισσότεροι έχετε ήδη ανακαλύψει είναι αρκετά επίπονο.
Για αυτούς που θέλουν την ταχύτητα των 28 μπορείτε να δείτε 29ερς mtb, βέβαια από 600+ ξεκινάνε oι τιμές τους.

θέλω ένα ποδήλατο να πηγαίνω μόνο πόλη
Εδώ οι επιλογές είναι πιο ξεκάθαρες, τι θέλεις για την πόλη;
ένα όχημα ευκίνητο, γρήγορο, ελαφρύ και απλό
δηλαδή fitness ή κλασική κούρσα ή ποδήλατα τύπου sirrus sub chameleonte (το αγαπημένο μου και ίσως και από τα καλύτερα) αν δεν θέλεις το λεπτό λάστιχο της κούρσας.

Ποδήλατα με σωστή γεωμετρία για να τρώνε χλμ, είναι γρήγορα η γεωμετρία τους βοηθάει να ανεβαίνουν ανηφόρες σαν τα κατσίκια, είναι ελαφριά με μαζεμένη γεωμετρία και αυτό τα κάνει ευέλικτα.

Εν κατακλείδι το trekking είναι βαρύ, δυσκίνητο και για λίγα χλμ, στα πολλά αρχίζουν οι πόνοι -και αυτό που απεχθάνομαι περισσότερο- είναι σαν μαούνες μακριά και με δυσκολία στους γρήγορους/απότομους ελιγμούς!

Οπότε βρείτε μου ένα πλεονέκτημα...
η ανάρτηση, ίσως πουν οι περισσότεροι... το αναλύω πιο πάνω γιατί δεν κάνει
και ένα ποδηλάτης από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει πάνω στο ποδήλατο είναι να διαβάζει το δρόμο.
Και αν πέσεις με ανάρτηση σε λακκούβα θα κάνει διαφορά... όχι αν η ανάρτηση είναι τύπου trekking.
Βέβαια ο καθένας μπορεί να βλέπει τα πράγματα όπως θέλει, δηλαδή μπορεί να έχει smart και να λέει πως καβαλάει mercendes
:D

θα με ρωτήσετε, ποιες είναι οι περιπτώσεις που κάποιος θα αγόραζε trekking;

Στον παππού μου θα έπαιρνα trekking,
που δεν θα κάνει πάνω από 2 χλμ τη φορά
που δεν θέλει νευρικότητα στο ποδήλατο
που θέλει να πατήσει μία με δύναμη το πεντάλ και να φτάσει στο super market
αλλά ακόμα και εκεί θα προτιμούσα ένα κλασικό city που να σηκώνει πόδια ο παππούς με τις σακούλες του super market
οπότε ακόμα και για την περίπτωση του παππού μου υπήρχε ποδήλατο από πριν.

Οπότε η ερώτηση παραμένει: το ποδήλατο trekking είναι marketing τρυκ;

____________________________________________________________________________
Χασούρα 500-600 ευρώ για να καταλήξεις σε ένα ποδήλατο 150 Ευρώ ακριβότερο.
 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΒΑΛΕΣ ΣΤΙΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ?
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΣΥΓΓΕΚΡΥΜΕΝΑ?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

1) δεν το έβαλα στις αγγελείες
2) γιατί δεν το γουστάρω αυτό το είδες
και τους λόγους μπορείς να τους διαβάσεις
:D

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα
Προσβλητικό σχόλιο.
greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

@ plannet: Για να σου το χαλάσω περισσότερο θα βάλω κάποια ΠΑΛΙΑ ΜΟΥ ΠΟΣΤ που απαντάνε σε πολλές από τις παπαριές σου.

Κάποια από τα παρακάτω ποστ περιέχουν δόσεις φυσικής και ίσως θέλουν προσεκτικότερη ανάγνωση. Ζητώ από όλους ταπεινά συγνώμη γι αυτό αλλά πολλές φορές τις αερολογίες του κάθε παπαρολόγου τις αντιμετωπίζεις με επιστήμη.


Ωραία, για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα με τη βοήθεια λίγης φυσικής λυκείου γιατί μάλλον δεν είναι κατανοητά. Ένα MTB λόγω ελαστικών κινείται δυσκολότερα. Αυτό οφείλεται στην ΤΡΙΒΗ ΚΥΛΙΣΗΣ. Με απλά λόγια ένα ελαστικό ΜΤΒ επειδή είναι πιο φαρδύ και έχει μεγαλύτερο ύψος πλαϊνού, κυλάει δυσκολότερα από ότι ένα λεπτοκαμωμένο λάστιχο. Γι’ αυτό όσο πιο ασφάλτινο είναι ένα ποδήλατο τόσο πιο λεπτά είναι τα λάστιχα. Τα λεπτά λάστιχα είναι πιο άκαμπτα και παραμορφώνονται λιγότερο στο σημείο επαφής με το δρόμο. Επίσης ένα λάστιχο mtb δεν το φουσκώνουμε με υψηλή πίεση. Σκεφτείτε το εξής, όλοι φαντάζομαι έχουμε κάνει ποδήλατο με ξεφούσκωτα λάστιχα. Το ποδήλατο δεν προχωράει εύκολα λόγω μεγάλης τριβής κύλισης. Αν πάρουμε μια ρόδα mtb, μια trekking και μια road και τις αφήσουμε από μια κατηφόρα, αυτή που θα φτάσει πιο μακριά είναι πρώτη η road, μετά η trekking και τέλος η mtb.
Γι’ αυτό δεν υπάρχει λόγος να αγοράσει κανείς mtb για την πόλη. Καλύτερο για την πόλη είναι ένα road. Αν όμως εκτός από άσφαλτο μιλάμε και για πεζοδρόμια πλακόστρωτα κτλ τότε ένα trekking cross φαντάζει καλύτερη επιλογή γιατί έχει εμπρόσθια ανάρτηση και γεωμετρία που επιτρέπει κάποιο παιχνίδι.
Στην εξίσωση βέβαια μπαίνουν και άλλα όπως το ότι ένα mtb έχει ανάρτηση (-σεις) με μεγαλύτερη διαδρομή από ένα trekking και κατά συνέπεια καταναλώνει έργο στην ταλάντωση. Ένα road χωρίς αναρτήσεις πάει σφαίρα. Επίσης από αεροδυναμικής απόψεως το φαρδύ τρακτεροτό mtb λάστιχο μειονεκτεί. Εκεί βέβαια μπαίνουν και άλλοι παράγοντες όπως η (σκυφτή) στάση του σώματος.
Θα μπορούσα να το αναλύσω περαιτέρω αλλά νομίζω πως έγινα σαφής. Κάθε υπόδειξη δεκτή.


Θα πω μόνο ότι όντως ο μικρός τροχός επιταχύνει γρηγορότερα αλλά όταν αυτός ο τροχός έχει μεγαλύτερη αντίσταση στην κύλιση τότε το πλεονέκτημα εξανεμίζεται. Επίσης για να το θέσεις αυτό ως πλεονέκτημα θα πρέπει να ισχυριστείς ότι σε κάθε φανάρι βάζεις την κοντύτερη σχέση μετάδοσης (1η) και στις ευθείες βάζεις την μακρύτερη (21η, 24η κτλ). Εγώ προσωπικά ποτέ δεν ξεκινάω με 1η εκτός και αν έχω καμιά τρελή ανηφόρα μπροστά μου.
Αν κάποιος έχει πρόβλημα με την μέση του δεν θα πάρει mtb για να τρέχει στα κατσάβραχα, θα κάτσει στα αβγά του ή θα κυκλοφορεί στην άσφαλτο οπότε κανένα πρόβλημα. Αν πάρει road θα πρέπει να είναι συνεχώς σκυφτός το οποίο καταπονεί την μέση, τους καρπούς και φυσικά την ευαίσθητη περιοχή.

Μετά από μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς βρήκα ότι ένας 26’’ τροχός περιστρέφετε σχεδόν 7% ευκολότερα από ότι ένας 28’’. Αυτό ισχύει για λάστιχα ίδιου τύπου. Ένα ελαστικό mtb λόγω μεγαλύτερης τριβής κύλισης κυλάει δυσκολότερα από ένα ελαστικό trekking (την σχετική ανάλυση την έκανα στο έβδομο ποστ του παρόντος θέματος). Άρα αυτό το 7% μειώνεται, εξανεμίζεται ή και αντιστρέφεται η κατάσταση. Για να το υπολογίσω αυτό θεωρητικά θα πρέπει να έχω δεδομένα που δεν έχω. Μόνο με πρακτικό τρόπο θα μπορούσαμε να το βρούμε.
Εάν τώρα έχουμε έναν 26άρη ο οποίος πρέπει να διανύσει 5 μέτρα και το κάνει αυτό με 2 εύκολες πεταλιές, ο 28άρης θα τα διανύσει με 1,86 λίγο δυσκολότερες πεταλιές. Άρα πάλι η διαφορά μειώνεται. Αυτά ισχύουν για ελαστικά ίδιας κατηγορίας. Όταν ο 26άρης φοράει mtb λάστιχα τα οποία όπως είπα πριν κυλάνε δυσκολότερα, τότε οι 2 πεταλιές που ανέφερα θα είναι δυσκολότερες άρα λιγότερες.
ΑΡΑ, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ένα mtb με 26άρια λάστιχα ξεκινάει ευκολότερα από ένα trekking με 28άρια και σίγουρα δεν συζητάμε ποιο ποδήλατο κινείται ταχύτερα. Αν ήταν έτσι, οι πιτσιρικάδες με τα 20’’ θα εξαφανιζόντουσαν στα φανάρια :Ρ
Επίσης,
plannet, είπες ότι ένας 28άρης σταματάει δυσκολότερα. Ισχύει αυτό για ελαστικά του ίδιου τύπου λόγω στροφορμής. Όταν όμως πατήσουμε φρένο όταν έχουμε v-brakes σταματάει ευκολότερα λόγω μεγαλύτερης απόστασης των φρένων από τον άξονα. Με δισκόφρενα δεν ισχύει αυτό.

Χωρίς ανάρτηση θα κοπανίσει όλο το ποδήλατο και ο αναβάτης μαζί. Αυτό (σε ακραίες περιπτώσεις) μπορεί να σημαίνει ζημιά στο ποδήλατο ή και χάσιμο του ελέγχου πορείας - πτώση. Με ανάρτηση θα κοπανίσει η μη αναρτώμενη μάζα, ο τροχός δηλαδή. Με ανάρτηση η υποχώρηση του τροχού θα τον προστατέψει από την στρέβλωση. Επίσης δεν πρέπει να πατάμε φρένο μέσα στη λακκούβα για να προστατέψουμε το ποδήλατο και την πορεία μας.


Η παρακάτω απάντηση έχει να κάνει με αυτό που είπα ότι: ΕΝΑ TREKKING ΧΩΡΙΣ ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΥΛΑΕΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑ MTB ΜΕ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
Θα προσπαθήσω να τα πω απλά για να μπορέσει ακόμη και ο plannet να καταλάβει.
Ας πάρουμε λίγο την κινηματική ενός ποδηλάτου. Όταν καθόμαστε πάνω στο ποδήλατο, το βάρος μας μοιράζεται (όχι ισόποσα) στις δύο ρόδες. Για την εμπρόσθια ανάρτηση ισχύουν τα εξής:
1. Κάθε φορά που πατάμε το πετάλι (με το βάρος μας για αντίσταση), το φορτίο μεγαλώνει στιγμιαία και στις δύο ρόδες. Αυτό έχει σαν συνέπεια μια τάση για στιγμιαία βύθιση της ανάρτησης. Αυτό σημαίνει ότι μέρος της ενέργειας που δώσαμε με το πεταλάρισμα θα ‘χαθεί’ στην απόσβεση της ανάρτησης (στην πραγματικότητα θα μετατραπεί σε άχρηστη για εμάς θερμότητα γιατί η ενέργεια αλλάζει μορφές αλλά δεν χάνεται).
2. Επειδή το κέντρο βάρους του συστήματος ποδήλατο – αναβάτης βρίσκεται ψηλότερα από τον άξονα της πίσω ρόδας, κάθε φορά που πατάμε το πετάλι, οι δυνάμεις δρουν με τέτοιο τρόπο ώστε τείνουν να ανασηκώσουν τον μπροστινό τροχό (σούζα). Φυσικά με νορμάλ πετάλι δεν έχουμε σούζα παρά μόνο μια μείωση της φόρτισης στον εμπρόσθιο τροχό (ελάφρωμα). Ίσως βοηθάει να το φανταστούμε αυτό σε μια μοτοσυκλέτα. Όταν ανοίξουμε απότομα το γκάζι τότε έχουμε σούζα και ο εμπρόσθιος τροχός αποφορτίζεται πλήρως.
Συνδυάζοντας τα γεγονότα 1 & 2, καταλαβαίνουμε ότι το κάθε γεγονός προκαλεί δύναμη αντίθετη από την άλλη. Άρα σε κάποιο βαθμό η μια εξουδετερώνει την άλλη. Συνεπώς η ταλάντωση (της εμπρόσθιας ανάρτησης) θα είναι από μικρή έως αμελητέα και αυτό έχει να κάνει βασικά με την γεωμετρία του σκελετού και την ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Στην ορθοπεταλιά, λόγω μεταφοράς του βάρους πιο μπροστά, το 1 υπερισχύει του 2 και έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας. Σε οπίσθια ανάρτηση και οι δύο δυνάμεις δρουν αυξάνοντας την φόρτιση και συμπιέζοντάς την. Συνεπώς χάνεται περισσότερη ενέργεια σε κάθε πεταλιά.
Στα trekking λόγω ανάρτησης με μικρή διαδρομή η ταλάντωση είναι μικρή έως αμελητέα συνεπώς είναι σαν να μην υφίσταται καν θέμα.
Μας μένει τώρα η σύγκριση με ένα mtb με κλείδωμα ανάρτησης. Η ερώτηση είναι: τι ξοδεύει περισσότερη ενέργεια στην κίνηση; Ένα trekking χωρίς κλείδωμα ή ένα mtb με κλείδωμα; Η απάντηση είναι ένα mtb με κλείδωμα γιατί τα ελαστικά του λόγω μεγαλύτερης τριβής κύλισης κυλάνε δυσκολότερα. Αυτό το τεκμηρίωσα στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www.podilates.gr/?q=node/9701#comment-94432

Η ανάρτηση βοηθάει στο να μένει σε επαφή ο τροχός με το έδαφος μετά από ανωμαλία (ακολουθώντας το ανάγλυφο της ανωμαλίας) εκεί που μια κλειδωμένη ανάρτηση κάνει τον τροχό να κοπανάει και χάνει στιγμιαία την επαφή με το δρόμο. Οκ, μιλάμε για οριακές καταστάσεις οι οποίες όμως πολλές φορές κάνουν την διαφορά μεταξύ πτώσης ή μη.
Θα συμπληρώσω ότι οποιαδήποτε μη ελαττωματική ανάρτηση κάνει την δουλειά. Στο κάτω κάτω οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες και μπορείς να την σκληρύνεις όσο θέλεις.

Μιας και αναφέρθηκε η βύθιση της ανάρτησης ως κάτι κακό, θα ισχυριστώ ότι αυτή βοηθάει κατά το φρενάρισμα στο να μείνει όρθιο το ποδήλατο και να μην γλιστρήσει εύκολα ο τροχός προς το πλάι. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
1. Λόγω της βύθισης έχουμε μεταφορά βάρους προς τον μπροστινό τροχό. Αυτό δίνει καλύτερη πρόσφυση στο λάστιχο (τριβή = συντελεστής τριβής x βάρος).
2. Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) (βλέπε το 1) άρα θα έχουμε ελπίδες 'να το σώσουμε'.
Με ποδήλατο χωρίς ανάρτηση οι αντιδράσεις θα είναι 'ξερές' και τα λάθη δεν θα συγχωρούνται.
Συγνώμη για την φυσική αλλά έτσι κι αλλιώς όλα φυσική είναι και αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζεις αστήρικτες απόψεις και παγιωμένες αντιλήψεις.

Επειδή οι δρόμοι στις πόλεις μας είναι χάλια, είναι πολλές οι φορές που χρειαζόμαστε ανάρτηση. Θα συμφωνήσω με τον terminator στο ότι το κλείδωμα της ανάρτησης αποτελεί χρυσή λύση. Έτσι διευρύνεται ο 'φάκελος πτήσης' που λένε στην αεροναυπηγική ή αν προτιμάται το πεδίο δράσης του ποδηλάτου.
Θα συμφωνήσω και με τον Alexlink για το πλάγιασμα γιατί η ανάρτηση θα αποσβέσει τις ανωμαλίες ενώ το ξερό πιρούνι θα χάσει στιγμιαία την πρόσφυση (όπως γράφω πιο πάνω) και θα έχουμε σχεδόν σίγουρη πτώση.
Έτσι το μόνο (μη ουσιαστικό για εμένα) μειονέκτημα της ανάρτησης είναι το έξτρα βάρος.
Για τους παραπάνω λόγους, ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΕ ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ κατά την ταπεινή μου άποψη.

Η σκυφτή θέση είναι καλή μόνο για τους αγωνιζόμενους για αεροδυναμικούς και μόνο λόγους. Κάποιος εδώ μέσα δεν καταλαβαίνει ότι όλοι εμείς οι χομπίστες ποδηλάτες επιλέγουμε πιο όρθια θέση γιατί στην σκυφτή καταπονούνται τα χέρια (οι καρποί κυρίως) και φυσικά ο αυχένας που προσπαθεί να κρατήσει το κεφάλι όρθιο. Να μην αναφέρω την ευαίσθητη περιοχή του άνδρα. Νομίζω ότι είναι κατανοητό.

Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά νομίζω ότι ήρθε ο καιρός να μάθεις ότι ένας άνθρωπος είναι κατασκευασμένος για να κάθεται και όχι να στηρίζεται στα χέρια. Επίσης οι κατασκευή της σπονδυλικής στήλης βοηθάει στην απόσβεση των κραδασμών. Μόνο όσοι έχουν ήδη πρόβλημα στη μέση πρέπει να το σκεφτούν λίγο καλύτερα αλλά όχι να σκύψουν περισσότερο. Κανενός ο προστάτης δεν θα πονέσει εκτός αν παίρνει μέρος στον Γύρο της Γαλλίας.
Τα περί αεροδυναμικής τα έλεγα για τις κούρσες. Ναι, στα mtb σκύβουν για καλύτερο έλεγχο. Αυτό που δεν έχεις καταλάβει είναι ότι αυτά δεν αφορούν τον μέσο ποδηλάτη ο οποίος θέλει πιο όρθια, ξεκούραστη θέση.

Κοίταξε, αυτό που βρίσκω παράλογο είναι να κάνουμε θέμα 2kg παραπάνω σε κάποιο ποδήλατο και ο αναβάτης να ζυγίζει 10kg πάνω από το κανονικό του. Επίσης τα 2kg παραπάνω σε ένα ποδήλατο είναι περίπου το 2% του συστήματος ποδήλατο (ας πούμε 14kg) και αναβάτη (ας πούμε 85kg). Φυσικά αυτό το ποσοστό αυξάνεται όσο ελαφρύτεροι είναι ποδήλατο και αναβάτης αλλά πάλι μιλάμε για σχετικά μικρό ποσοστό. Τέτοιες διαφορές έχουν σημασία μόνο στο κυνήγι του χρονομέτρου και όχι στην καθημερινή μετακίνηση. Επίσης μην κάνει τον κόπο κανείς να ισχυριστεί ότι όταν αυτά τα κιλά είναι στο ποδήλατο μετράνε περισσότερο γιατί δήθεν γίνεται πιο δύσκολο στις αλλαγές πορείας, γιατί το πόσο ευκίνητο είναι ένα ποδήλατο έχει να κάνει κυρίως με την γεωμετρία και την αδράνεια των τροχών (στροφορμή).

αν πάρεις τις δυο άκρες του φάσματος της ποδηλασίας δηλαδή από την μία τα ποδήλατα χρονομέτρου και από την άλλη τα τέρατα των βουνών, όλα τα άλλα ποδήλατα είναι συμβιβασμός στις ενδιάμεσες καταστάσεις (άντε με ιδιαιτερότητες κάποια). Συνεπώς ο σκεπτόμενος αγοραστής πρέπει να γνωρίζει ποιος συμβιβασμός είναι αυτός που τον βολεύει.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

greatg wrote:

Ωραία, για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα με τη βοήθεια λίγης φυσικής λυκείου γιατί μάλλον δεν είναι κατανοητά. Ένα MTB λόγω ελαστικών κινείται δυσκολότερα. Αυτό οφείλεται στην ΤΡΙΒΗ ΚΥΛΙΣΗΣ. Με απλά λόγια ένα ελαστικό ΜΤΒ επειδή είναι πιο φαρδύ και έχει μεγαλύτερο ύψος πλαϊνού, κυλάει δυσκολότερα από ότι ένα λεπτοκαμωμένο λάστιχο. Γι’ αυτό όσο πιο ασφάλτινο είναι ένα ποδήλατο τόσο πιο λεπτά είναι τα λάστιχα. Τα λεπτά λάστιχα είναι πιο άκαμπτα και παραμορφώνονται λιγότερο στο σημείο επαφής με το δρόμο. Επίσης ένα λάστιχο mtb δεν το φουσκώνουμε με υψηλή πίεση. Σκεφτείτε το εξής, όλοι φαντάζομαι έχουμε κάνει ποδήλατο με ξεφούσκωτα λάστιχα. Το ποδήλατο δεν προχωράει εύκολα λόγω μεγάλης τριβής κύλισης. Αν πάρουμε μια ρόδα mtb, μια trekking και μια road και τις αφήσουμε από μια κατηφόρα, αυτή που θα φτάσει πιο μακριά είναι πρώτη η road, μετά η trekking και τέλος η mtb.
Γι’ αυτό δεν υπάρχει λόγος να αγοράσει κανείς mtb για την πόλη. Καλύτερο για την πόλη είναι ένα road. Αν όμως εκτός από άσφαλτο μιλάμε και για πεζοδρόμια πλακόστρωτα κτλ τότε ένα trekking cross φαντάζει καλύτερη επιλογή γιατί έχει εμπρόσθια ανάρτηση και γεωμετρία που επιτρέπει κάποιο παιχνίδι.
Στην εξίσωση βέβαια μπαίνουν και άλλα όπως το ότι ένα mtb έχει ανάρτηση (-σεις) με μεγαλύτερη διαδρομή από ένα trekking και κατά συνέπεια καταναλώνει έργο στην ταλάντωση. Ένα road χωρίς αναρτήσεις πάει σφαίρα. Επίσης από αεροδυναμικής απόψεως το φαρδύ τρακτεροτό mtb λάστιχο μειονεκτεί. Εκεί βέβαια μπαίνουν και άλλοι παράγοντες όπως η (σκυφτή) στάση του σώματος.
Θα μπορούσα να το αναλύσω περαιτέρω αλλά νομίζω πως έγινα σαφής. Κάθε υπόδειξη δεκτή.

αν και προσπάθησα να τα αναλύσω όσο καλύτερα μπορούσα
ξέχασα τον παράγοντα βλακεία που έχουν ορισμένοι εδώ μέσα
λάστιχα
ναι έχεις δίκιο όλα αυτά που λες υσχίουν
φαρδιά και τρακτεροτά λάστιχα είναι κουραστικά
βέβαια θα πρέπει να κάνεις μία βόλτα στα μαγαζιά
να δεις πως ότι λάστιχο παίζει για trekking παίζει και για Mtb
και πριν πεις την κλασική παπαριά γιατί να αλλάξω λάστιχο...
και στο trekking το λάστιχο είναι φαρδύ και με τακούνι
ακατάλληλο σύμφωνα με τα λεγόμενα σου για άσφαλτο

καλύτερο για την πόλη είναι ένα fitness Και το λέω
το Mtb είναι πιο all around Και αυτό το λέω

αναρτήσεις
αν και έχω εξειγήσει ότι είναι να εξειγήσεις πας σε πράγματα που δεν ξέρεις
ναι η ανάρτηση προκαλεί ταλάντοση και απόλεια δύναμης
αλλά αυτό συμβαίνει στις ανηφόρες και όχι στην ευθεία
σε αυτό υπάρχει η λύση του lock out Που παίζει σε όλα τα ποδήλατα
η πας σε fitness το ιδανικό ποδήλατο για κίνηση μέσα στην πόλη
απλά πράγματα θέλω να πιστεύω

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να ρωτήσω κάτι greatg τα υπόλοιπα σε ποιον τα λες???
τα περισσότερα είναι άσχετα
αλλά τα απαντώ ήδη
και είναι πάρα πολλά για να κάτσω να ασχοληθώ με τις μαλακίες που γράφεις

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

greatg wrote:

Θα πω μόνο ότι όντως ο μικρός τροχός επιταχύνει γρηγορότερα αλλά όταν αυτός ο τροχός έχει μεγαλύτερη αντίσταση στην κύλιση τότε το πλεονέκτημα εξανεμίζεται. Επίσης για να το θέσεις αυτό ως πλεονέκτημα θα πρέπει να ισχυριστείς ότι σε κάθε φανάρι βάζεις την κοντύτερη σχέση μετάδοσης (1η) και στις ευθείες βάζεις την μακρύτερη (21η, 24η κτλ). Εγώ προσωπικά ποτέ δεν ξεκινάω με 1η εκτός και αν έχω καμιά τρελή ανηφόρα μπροστά μου.
Αν κάποιος έχει πρόβλημα με την μέση του δεν θα πάρει mtb για να τρέχει στα κατσάβραχα, θα κάτσει στα αβγά του ή θα κυκλοφορεί στην άσφαλτο οπότε κανένα πρόβλημα. Αν πάρει road θα πρέπει να είναι συνεχώς σκυφτός το οποίο καταπονεί την μέση, τους καρπούς και φυσικά την ευαίσθητη περιοχή.

Μετά από μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς βρήκα ότι ένας 26’’ τροχός περιστρέφετε σχεδόν 7% ευκολότερα από ότι ένας 28’’. Αυτό ισχύει για λάστιχα ίδιου τύπου. Ένα ελαστικό mtb λόγω μεγαλύτερης τριβής κύλισης κυλάει δυσκολότερα από ένα ελαστικό trekking (την σχετική ανάλυση την έκανα στο έβδομο ποστ του παρόντος θέματος). Άρα αυτό το 7% μειώνεται, εξανεμίζεται ή και αντιστρέφεται η κατάσταση. Για να το υπολογίσω αυτό θεωρητικά θα πρέπει να έχω δεδομένα που δεν έχω. Μόνο με πρακτικό τρόπο θα μπορούσαμε να το βρούμε.
Εάν τώρα έχουμε έναν 26άρη ο οποίος πρέπει να διανύσει 5 μέτρα και το κάνει αυτό με 2 εύκολες πεταλιές, ο 28άρης θα τα διανύσει με 1,86 λίγο δυσκολότερες πεταλιές. Άρα πάλι η διαφορά μειώνεται. Αυτά ισχύουν για ελαστικά ίδιας κατηγορίας. Όταν ο 26άρης φοράει mtb λάστιχα τα οποία όπως είπα πριν κυλάνε δυσκολότερα, τότε οι 2 πεταλιές που ανέφερα θα είναι δυσκολότερες άρα λιγότερες.
ΑΡΑ, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ένα mtb με 26άρια λάστιχα ξεκινάει ευκολότερα από ένα trekking με 28άρια και σίγουρα δεν συζητάμε ποιο ποδήλατο κινείται ταχύτερα. Αν ήταν έτσι, οι πιτσιρικάδες με τα 20’’ θα εξαφανιζόντουσαν στα φανάρια :Ρ


αυτή είναι και η διαφορά μας
αυτά που εσύ σπας παπάρια για να τα πεις
εγώ τα λέω πριν από εσένα σε μία πρόταση
"ο 26ρης τροχός έχει καλύτερη επιτάχυνση και αυτό βοηθάει στις ανηφόρες
βέβαια αν η ανηφόρα είναι μεγάλη ο 28ρης καλύπτει το "κενό" της επιτάχυνσης."
α εκτός αυτό γιατί στο Mtb επιμένεις να βάζεις λάθος λάστιχα
εγώ να βάλεις 700χ40 τρακτεροτό trekking λάστιχο
και στο Mtb 26x1.25 100psi λάστιχο
να δούμε πόσα απίδια χωράει ο σάκος
τεχνικές παραπλάνησης ξέρω και εγώ
μάθε να λες την πραγματικότητα

greatg wrote:

Επίσης,
plannet, είπες ότι ένας 28άρης σταματάει δυσκολότερα. Ισχύει αυτό για ελαστικά του ίδιου τύπου λόγω στροφορμής. Όταν όμως πατήσουμε φρένο όταν έχουμε v-brakes σταματάει ευκολότερα λόγω μεγαλύτερης απόστασης των φρένων από τον άξονα. Με δισκόφρενα δεν ισχύει αυτό.


η δύναμη του φρένου καλύπτει τις παπαριές που λες
το v-brake είναι ήδη υπερβολικά δυνατό οπότε προσαρμόζεσαι στο να μην φας τα μούτρα σου

σιγά σιγά θα απαντήσω και στα υπόλοιπα τελικά

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

μιας και δεν βγένει νόημα
με τον greatg
θα προσπαθήσω να συνοψίσω τα λεγόμενα του για να αποκαλυφθεί η βλακεία του
στο Mtb η ανάρτηση είναι απόλεια δύναμης
στο trekking η ανάρτηση είναι βοήθεια στο απότομο φρενάρισμα
αν βέβαια πάρεις ποδήλατο χωρίς ανάρτηση τότε έχεις και απόλεια δύναμης και κραδασμούς και μπορεί και να σε χτυπήσει κάνας κεραυνός στο κεφάλι
πόσοι από εσας με τα ξηρά πιρούνια δεν έχετε φάει τα μούτρα σας από τις πτώσεις ?????
στο mtb βάζουμε το πιο χοντρό λάστιχο 2.35 και λέμε μετά ότι είναι αργό και κουραστικό
στο trekking βάζουμε 700χ28 και την καλύτερη ποιότητα και είναι γρήγορο και ξεκούραστο

το καλύτερο το άφησα για το τέλος
ο άνθρωπος είναι για να κάθεται μπλα μπλα μπλα
στο ποδήλατο δεν καθόμαστε αλλά ποδήλατούμε
αυτό σημαίνει πως δουλεύουν πολλές μυικές ομάδες
αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταβάλουμε έργο
αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πάρουμε την πιο αποδοτική στάση
για να έχουμε μέγιστη παραγωγή έργου
με την λιγότερη δυνατή καταπόνηση
όλα αυτά αν τα βάλεις μαζί είναι σκυφτή θέση οδήγησης
και γιατί είσαι μπούφος
δλδ όταν σμπρόχνεις μια μεγάλη χαρτόκουτα
το σώμα σου το κρατάς όρθιο??
ή σκύβεις για να δώσεις περισσότερη δύναμή ????
έλεος δλδ ορίμασε λίγο και παρατήρησε τον κόσμο γύρο σου

σωματικό βάρος και βάρος ποδηλάτου
θα σου αποδείξω με ένα καθημερινό παράδειγμα το πόσο στόκος και άσχετος είσαι
πόσο ζυγίζει ένα αυτοκίνητο
1 τόνο περίπου
και όμως επιρεάζεται από κάτι γραμμάρια που βάζουμε
στους τροχούς για ζυγοστάθμηση
οπότε το 1 κιλό στο σύστημα κατεύθινσής του ποδηλάτου είναι παραπάνω από αρκετό για να επηρεάσει το ποδήλατο και τον συμπεριφορά του

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

greatg sorry αλλα η φυσικη που αναλυεις πολυ απλα ειναι τουλαχιστον ελειπης.Προσεξε οχι λαθος, ελειπης. (δεν ειχα δει και πουθενα ολα αυτα γραμμενα που οπως λες ειναι ηδη απαντησεις σε αλλα ποστ. Μαλλον πρεπει να διαβαζω περισσοτερο).

σου δειχνω ενδεικτικα ενα παραδειγμα.
"Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) "

Επισης η εκτονωση της αναρτησης θα δημιουργησει και μια δυναμη παραλληλη με την διευθυνση που γλυστραει ο τροχος (εκτος αν το ποδηλατο ειναι καθετο προς το εδαφος αλλα αν ειναι καθετο προς το εδαφος δεν θα γλυστρησει ο τροχος προς το πλαι). Η δυναμη αυτη επειδη ειναι προς την ιδια φορα με το γλυστρημα θα κανει πιο εντονο το γλυστρημα σε σημειο που η καθετη δυναμη που θεωρητικα θα αυξησει την προσφυση απλως δεν θα κανει καμμια διαφορα. Αντιθετα το γλυστρημα θα γινει πιο εντονο λογω ακριβως αυτης της εκτονωσης.
Ταυτοχρονα το παραπανω βαρος της αναρτησης θα εντεινει το προβλημα και θα δυσκολεψει τον αναβατη να το "μαζεψει".

Ενδεικτικα ενα παραδειγμα σε σχεση με αυτα που εγραψες. Αν εχεις ορεξη για σεντονια σου εξηγω και τα περισσοτερα απο τα υπολοιπα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

greatg wrote:

αν πάρεις τις δυο άκρες του φάσματος της ποδηλασίας δηλαδή από την μία τα ποδήλατα χρονομέτρου και από την άλλη τα τέρατα των βουνών, όλα τα άλλα ποδήλατα είναι συμβιβασμός στις ενδιάμεσες καταστάσεις (άντε με ιδιαιτερότητες κάποια). Συνεπώς ο σκεπτόμενος αγοραστής πρέπει να γνωρίζει ποιος συμβιβασμός είναι αυτός που τον βολεύει.


για να δεις πως και εγώ μπορώ να γίνω ηλίθιος
σύμφωνα με αυτό
η μεγαλύτερη ανάρτηση είναι στα 200mm και η μικρότερη στα 50μμ
Η μέση λύση είναι στα 125Mm και γαμώ τις αναρτήσεις για μέσα στην πόλη
ο μεγαλύτερός τροχός ποδηλάτου είναι στα 36" και ο μικρότερος είναι στις 12" (το mobiky το αφείνω από έξω)
αρά η μέση λύση είναι 24" (ξαφνικά το mtb Μου το νιώθω πιο γρήγορο)

αν θέλεις μπορώ ή να γίνω και εγώ βλάκας ή να λέω βλακείες
αλλά προτιμώ να το αφήσω αυτό σε εσένα
:D

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

Δε θελω να φανω κακκος αλλα εχω διαβασει κατα καιρους για διαφορα πχfidusa και δε μου φαινετε τυχαιο οπου γραφεις και τα βρησκεις σκουρα ερχετε και ο κκτσολ παιζοντας τον ουδετερο εχω(διαβασει και αλλο ενα που πεταγετε απο το πουθενα)τυχεο..........δεν νομηζω

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Lefteris-gft wrote:
Δε θελω να φανω κακκος αλλα εχω διαβασει κατα καιρους για διαφορα πχfidusa και δε μου φαινετε τυχαιο οπου γραφεις και τα βρησκεις σκουρα ερχετε και ο κκτσολ παιζοντας τον ουδετερο εχω(διαβασει και αλλο ενα που πεταγετε απο το πουθενα)τυχεο..........δεν νομηζω

η δικιά σου άποψη επί του θέματος?

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

Δεν ειμαι υπερ του τρεκινγκ διωτη εχω μτβ και κυκλοφορω και στο δρομο και δεν εχω καπιο προβλημα ασε που εισαι περιορησμενος σε θεμα βουνου με το τρεκινγκ.Βεβεα τωρα εχω αγορασει ενα κουρσακη ερχετε σημερα.(δεν εχω μελετησει το θεμα)βεβεα εσυ πρεσβευτης της ''πλανετολογιας'' κατι θα εχεις να πρωσθεσεις

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

Δεν ειμαι υπερ του τρεκινγκ διωτη εχω μτβ και κυκλοφορω και στο δρομο και δεν εχω καπιο προβλημα ασε που εισαι περιορησμενος σε θεμα βουνου με το τρεκινγκ.Βεβεα τωρα εχω αγορασει ενα κουρσακη ερχετε σημερα.(δεν εχω μελετησει το θεμα)βεβεα εσυ πρεσβευτης της ''πλανετολογιας'' κατι θα εχεις να προσθεσεις

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

να εισε ευγνομον δε σε βρηζω ενω επρεπε

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Lefteris-gft wrote:
να εισε ευγνομον δε σε βρηζω ενω επρεπε

αν πρέπει να με βρίσεις να το κάνεις αλλά όχι εδώ
έχω ανοίξει θέμα για αυτούς που θέλουν να με βρίζουν κατόπιν παραπλάνησης τους
:D
http://www.podilates.gr/?q=node/17594
εδώ βάζεις την άποψη σου και τα αντίστοιχα λινκ για να ξέρουμε για πιο πράγμα μιλάμε

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

Δηστηχος για σενα οταν το ανοιξες το διαβαζα συνεχια και εχω μια εικονα και δεν εχω σκοπο να βρησω ποτε εδω μεσα και δεν εχω πεσει θημα εξαπατησεις αλλα οταν τσακονεστε εσυ και ο doom και ο vale εχει πολλυ πλακα να περημενης θα ερθω και απο κει

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Lefteris-gft wrote:
Δηστηχος για σενα οταν το ανοιξες το διαβαζα συνεχια και εχω μια εικονα και δεν εχω σκοπο να βρησω ποτε εδω μεσα και δεν εχω πεσει θημα εξαπατησεις αλλα οταν τσακονεστε εσυ και ο doom και ο vale εχει πολλυ πλακα να περημενης θα ερθω και απο κει

o doom έχει προοπτικές και μέλλον στην ποδηλασία
αρκεί να καταφέρει να ανοίξει τα μάτια του
:D

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Lefteris-gft wrote:
Δε θελω να φανω κακκος αλλα εχω διαβασει κατα καιρους για διαφορα πχfidusa και δε μου φαινετε τυχαιο οπου γραφεις και τα βρησκεις σκουρα ερχετε και ο κκτσολ παιζοντας τον ουδετερο εχω(διαβασει και αλλο ενα που πεταγετε απο το πουθενα)τυχεο..........δεν νομηζω

Δλδ εγω πεταγομαι απο το πουθενα για να τον βοηθησω. Και κανω και τον ουδετερο. Αστειευεσαι βεβαια. Εσυ ο ιδιος μου εχεις ποσταρει απαντηση και μου την λες γιατι βριζομαι με τον plannet σε αλλο thread. Απο την αλλη για να ειμαστε πιο συγκεκριμενοι εδω τουλαχιστον δεν ειμαι ουδετερος παιρνω θεση. Και εξηγω και μακροσκελεστατα γιατι.

Αλλα φυσικα εσυ ειδες οτι καποιος απο την Βορεια Ελλαδα συνενοηθηκε μυστικα με καποιον απο τον Πειραια για να κανει πλατες ο ενας στον αλλον και για να μην φανει και πολυ συννενοηθηκαμε και σε μερικα thread(παρα πολλα μαλλον) να την λεμε ο ενας στον αλλον και να βριζομαστε μεχρι ηδειας σε σημειο που να μας βριζουν οι αλλοι χρηστες γιατι βριζομαστε μονο και μονο για να ριξουμε σταχτη στα ματια των αλλων. Και οταν υπαρχει "προβλημα" επικοινωνει μαζι μου "ελα Κωστα εχω προβλημα, μπες και βοηθησε με". Μπροστα ησουν ρε Λεφτερη??
Καλο θα σας εκανε να σκεφτοσαστε λιγο πιο λογικα.

Μου αρεσε πολυ παντως αυτο το πεταγετε απο το πουθενα. Υπαρχει δλδ καποιος τροπος που πρεπει να ποσταρουμε μια απαντηση ή η πρωτη απαντηση ειναι παντα πεταγομαι απο το πουθενα? Δλδ για να το καταλαβω (αν το λεω σωστα) εσυ τωρα πεταχτηκες απο το πουθενα για να μου την πεις λογω της απαντησης που εδωσα για το θεμα. Η οποια ηταν και σχετικη με το θεμα και με επειχηρηματα. Το να ηταν απλη απαντηση δεν παιζει ετσι??

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

Ξεφευγης απο το θεμα αλλα δεν πειραζη λοιπον αν ο doom ανηξ τα ματια απο τη δικια σου πλερα τοτε θα παρει τρεκινγκ και στα πρωτα 5μετρα θα μεινη με το τημονη στα χερια

Lefteris-gft
Εικόνα Lefteris-gft
Απών/απούσα

οκ ψαχνω και οτι δω οτι μπορω να παρω θεση μηλαω.Ουδετερο σε ειπα επειδη δεν πηρες σηγγεκρημενη θεσει αλλα υποστηρηξες και τους δυο.επησεις μου φαινετε περιεργο που παιρνης συναιχια τη μερια του.Τωρα τελιος δεν ειμαι θα γραψω και μια μα....κια
ΥΓ.ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΕ Υ

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Lefteris-gft wrote:
οκ ψαχνω και οτι δω οτι μπορω να παρω θεση μηλαω.Ουδετερο σε ειπα επειδη δεν πηρες σηγγεκρημενη θεσει αλλα υποστηρηξες και τους δυο.επησεις μου φαινετε περιεργο που παιρνης συναιχια τη μερια του.Τωρα τελιος δεν ειμαι θα γραψω και μια μα....κια
ΥΓ.ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΕ Υ

Sorry για το Λευτερης. Σιγουρα δεν υποστηριζω και τους δυο. Ξεκαθαρα τα τρεκκινγκ ειναι ποδηλατα βολτας και τιποτα παραπανω. Απο την αλλη ειναι γνωστο οτι συνηθως ειμαι αντιθετος με τον Plannet (ψαχτο και θα δεις) αλλα οταν κατι που λεει ειναι σωστο δεν γινεται να πουμε οτι ειναι λαθος μονο και μονο επειδη το ειπε ο plannet.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

γλέντια!!!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

kwstis34 wrote:
γλέντια!!!

το ψυλιαστηκες οτι παμε να το κανουμε παλι χαλι μαυρο ετσι??

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Ξεκαθαρα τα τρεκκινγκ ειναι ποδηλατα βολτας και τιποτα παραπανω.

θα με ρωτήσετε, ποιες είναι οι περιπτώσεις που κάποιος θα αγόραζε trekking;

Στον παππού μου θα έπαιρνα trekking,
που δεν θα κάνει πάνω από 2 χλμ τη φορά
που δεν θέλει νευρικότητα στο ποδήλατο
που θέλει να πατήσει μία με δύναμη το πεντάλ και να φτάσει στο super market
αλλά ακόμα και εκεί θα προτιμούσα ένα κλασικό city που να σηκώνει πόδια ο παππούς με τις σακούλες του super market
οπότε ακόμα και για την περίπτωση του παππού μου υπήρχε ποδήλατο από πριν.

το γράφω πιο πάνω
οποιοσδήποτε θέλει να κάνει ποδηλατικά χλμ παίρνει κάτι άλλο
:D

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

plannet wrote:
greatg wrote:

Ωραία, για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα με τη βοήθεια λίγης φυσικής λυκείου γιατί μάλλον δεν είναι κατανοητά. Ένα MTB λόγω ελαστικών κινείται δυσκολότερα. Αυτό οφείλεται στην ΤΡΙΒΗ ΚΥΛΙΣΗΣ. Με απλά λόγια ένα ελαστικό ΜΤΒ επειδή είναι πιο φαρδύ και έχει μεγαλύτερο ύψος πλαϊνού, κυλάει δυσκολότερα από ότι ένα λεπτοκαμωμένο λάστιχο. Γι’ αυτό όσο πιο ασφάλτινο είναι ένα ποδήλατο τόσο πιο λεπτά είναι τα λάστιχα. Τα λεπτά λάστιχα είναι πιο άκαμπτα και παραμορφώνονται λιγότερο στο σημείο επαφής με το δρόμο. Επίσης ένα λάστιχο mtb δεν το φουσκώνουμε με υψηλή πίεση. Σκεφτείτε το εξής, όλοι φαντάζομαι έχουμε κάνει ποδήλατο με ξεφούσκωτα λάστιχα. Το ποδήλατο δεν προχωράει εύκολα λόγω μεγάλης τριβής κύλισης. Αν πάρουμε μια ρόδα mtb, μια trekking και μια road και τις αφήσουμε από μια κατηφόρα, αυτή που θα φτάσει πιο μακριά είναι πρώτη η road, μετά η trekking και τέλος η mtb.
Γι’ αυτό δεν υπάρχει λόγος να αγοράσει κανείς mtb για την πόλη. Καλύτερο για την πόλη είναι ένα road. Αν όμως εκτός από άσφαλτο μιλάμε και για πεζοδρόμια πλακόστρωτα κτλ τότε ένα trekking cross φαντάζει καλύτερη επιλογή γιατί έχει εμπρόσθια ανάρτηση και γεωμετρία που επιτρέπει κάποιο παιχνίδι.
Στην εξίσωση βέβαια μπαίνουν και άλλα όπως το ότι ένα mtb έχει ανάρτηση (-σεις) με μεγαλύτερη διαδρομή από ένα trekking και κατά συνέπεια καταναλώνει έργο στην ταλάντωση. Ένα road χωρίς αναρτήσεις πάει σφαίρα. Επίσης από αεροδυναμικής απόψεως το φαρδύ τρακτεροτό mtb λάστιχο μειονεκτεί. Εκεί βέβαια μπαίνουν και άλλοι παράγοντες όπως η (σκυφτή) στάση του σώματος.
Θα μπορούσα να το αναλύσω περαιτέρω αλλά νομίζω πως έγινα σαφής. Κάθε υπόδειξη δεκτή.

αν και προσπάθησα να τα αναλύσω όσο καλύτερα μπορούσα
ξέχασα τον παράγοντα βλακεία που έχουν ορισμένοι εδώ μέσα
λάστιχα
ναι έχεις δίκιο όλα αυτά που λες υσχίουν
φαρδιά και τρακτεροτά λάστιχα είναι κουραστικά
βέβαια θα πρέπει να κάνεις μία βόλτα στα μαγαζιά
να δεις πως ότι λάστιχο παίζει για trekking παίζει και για Mtb
και πριν πεις την κλασική παπαριά γιατί να αλλάξω λάστιχο...
και στο trekking το λάστιχο είναι φαρδύ και με τακούνι
ακατάλληλο σύμφωνα με τα λεγόμενα σου για άσφαλτο

καλύτερο για την πόλη είναι ένα fitness Και το λέω
το Mtb είναι πιο all around Και αυτό το λέω

αναρτήσεις
αν και έχω εξειγήσει ότι είναι να εξειγήσεις πας σε πράγματα που δεν ξέρεις
ναι η ανάρτηση προκαλεί ταλάντοση και απόλεια δύναμης
αλλά αυτό συμβαίνει στις ανηφόρες και όχι στην ευθεία
σε αυτό υπάρχει η λύση του lock out Που παίζει σε όλα τα ποδήλατα
η πας σε fitness το ιδανικό ποδήλατο για κίνηση μέσα στην πόλη
απλά πράγματα θέλω να πιστεύω


Γνωρίζουμε όλοι ότι σαν απόφοιτος νηπιαγωγείου που είσαι δεν έχεις το υπόβαθρο να μιλήσεις και να αναλύσεις με επιστημονικό τρόπο. Οι αναλύσεις σου είναι αλά plannet, δηλαδή διάβασες πέντε πράγματα, κατάλαβες πέντε άσχετα και γράφεις ότι να 'ναι. Φυσικά το να λες ότι ο άλλος λέει βλακείες χωρίς να έχεις τα προσόντα να καταλάβεις και να ερμηνεύσεις σε κάνει γελοίο. Εμένα δε με πειράζει καθόλου, εσύ εκτίθεσαι.

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

plannet wrote:

δλδ όταν σμπρόχνεις μια μεγάλη χαρτόκουτα
το σώμα σου το κρατάς όρθιο??
ή σκύβεις για να δώσεις περισσότερη δύναμή ????
Για να χαμηλώσεις το κέντρο βάρους σου ρε παπάρα. Άσχετε.
Καλά τα υπόλοιπα που γράφεις είναι άσχετα.

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

kktsol wrote:
greatg sorry αλλα η φυσικη που αναλυεις πολυ απλα ειναι τουλαχιστον ελειπης.Προσεξε οχι λαθος, ελειπης. (δεν ειχα δει και πουθενα ολα αυτα γραμμενα που οπως λες ειναι ηδη απαντησεις σε αλλα ποστ. Μαλλον πρεπει να διαβαζω περισσοτερο).

σου δειχνω ενδεικτικα ενα παραδειγμα.
"Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) "

Επισης η εκτονωση της αναρτησης θα δημιουργησει και μια δυναμη παραλληλη με την διευθυνση που γλυστραει ο τροχος (εκτος αν το ποδηλατο ειναι καθετο προς το εδαφος αλλα αν ειναι καθετο προς το εδαφος δεν θα γλυστρησει ο τροχος προς το πλαι). Η δυναμη αυτη επειδη ειναι προς την ιδια φορα με το γλυστρημα θα κανει πιο εντονο το γλυστρημα σε σημειο που η καθετη δυναμη που θεωρητικα θα αυξησει την προσφυση απλως δεν θα κανει καμμια διαφορα. Αντιθετα το γλυστρημα θα γινει πιο εντονο λογω ακριβως αυτης της εκτονωσης.
Ταυτοχρονα το παραπανω βαρος της αναρτησης θα εντεινει το προβλημα και θα δυσκολεψει τον αναβατη να το "μαζεψει".

Ενδεικτικα ενα παραδειγμα σε σχεση με αυτα που εγραψες. Αν εχεις ορεξη για σεντονια σου εξηγω και τα περισσοτερα απο τα υπολοιπα.


Έχεις καλά αντανακλαστικά. Όταν το είχα γράψει αυτό κάποιος είχε πει το ίδιο πάνω κάτω με σένα και του είχα απαντήσει με το παρακάτω κείμενο το οποίο μου διέφυγε από το αρχικό μου μήνυμα και συγνώμη για αυτό.
Ναι υπάρχει οριζόντια συνιστώσα η οποία όμως είναι μικρή λόγω της μικρής κλίσης του τροχού. Με δεδομένο ότι η κάθετη συνιστώσα είναι πολύ μεγαλύτερη, φρονώ ότι η τριβή θα καταστείλει την όποια απόπειρα πλάγιας μετατόπισης.

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

plannet wrote:
greatg wrote:

αν πάρεις τις δυο άκρες του φάσματος της ποδηλασίας δηλαδή από την μία τα ποδήλατα χρονομέτρου και από την άλλη τα τέρατα των βουνών, όλα τα άλλα ποδήλατα είναι συμβιβασμός στις ενδιάμεσες καταστάσεις (άντε με ιδιαιτερότητες κάποια). Συνεπώς ο σκεπτόμενος αγοραστής πρέπει να γνωρίζει ποιος συμβιβασμός είναι αυτός που τον βολεύει.


για να δεις πως και εγώ μπορώ να γίνω ηλίθιος
σύμφωνα με αυτό
η μεγαλύτερη ανάρτηση είναι στα 200mm και η μικρότερη στα 50μμ
Η μέση λύση είναι στα 125Mm και γαμώ τις αναρτήσεις για μέσα στην πόλη
ο μεγαλύτερός τροχός ποδηλάτου είναι στα 36" και ο μικρότερος είναι στις 12" (το mobiky το αφείνω από έξω)
αρά η μέση λύση είναι 24" (ξαφνικά το mtb Μου το νιώθω πιο γρήγορο)

αν θέλεις μπορώ ή να γίνω και εγώ βλάκας ή να λέω βλακείες
αλλά προτιμώ να το αφήσω αυτό σε εσένα
:D

Δε χρειάζεται να γίνεις κάτι που ήδη είσαι. Τα παραπάνω που γράφεις το αποδεικνύουν γιατί είναι παντελώς άσχετα.

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

ΠΡΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΟΣΤ #3 ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΚΡΥΨΕΙ; ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ; ΕΓΩ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΗΠΙΑ ΑΠΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΙΓΟΜΕΝΟΣ. ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΜΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟΣΗ ΣΗΜΑΣΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΩΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΟΣΤ #6 ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΙΣΩΣ ΒΑΡΥΤΕΡΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ; ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ; ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ.

contact