Δισκοβραχίονας 52/42 με 24-14 ελεύθερο. Δύσκολη η ανηφορίτσα!!!

34 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

Σε αυτή την ανακατασκευή άλλαξα πίσω ελεύθερο με καινούργιο 24-14, και αλυσίδα. Αυτό που είχε ήταν 32 το μεγάλο γρανάζι, νομίζω.
Τον δισκοβραχίονα (52-42) και μπροστινή τριβή τα κράτησα δεδομένου ότι είναι σε καλή κατάσταση. Άλλαξα μόνο ρουλεμαν στην τριβή.

Γενικά είμαι σε καλή φυσική κατάσταση με το γυμναστήριο μου, και οδηγούσα ένα mtb 26"
Τώρα με το κουρσάκι έχοντας πάει μερικές βόλτες στις ανηφορίτσες δυσκολεύομαι υποθέτω λόγω του 42/25. Φαντάζομαι οι ΑΝΗΦΟΡΕΣ που μου αρέσουν θα είναι αδύνατες...

Υπάρχουν προτάσεις?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

βρες καναν ανθρώπινο δ/β....
ή HTFU.... (χαχαχαχα)

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

θυμάμαι εκείνες τις εποχές '80s έτρεχα με κουρσάκια σε αγώνες παίδων. Μετά πήγα σε εφήβων και μου έδωσε το σωματείο ένα ολοκαίνουργιο benotto (χορηγία). Ε, εκείνες τις εποχές ο 52/42 ήταν υπερπαραγωγή, και πάλι στις ανηφοριές (ανάβαση Πάρνηθας) με κούραζε αλλά τα κατάφερνα.
Δεν λέω ότι θα πάω για ανάβαση Πάρνηθας τώρα πια, ΟΚ. Εκτός αν βρω παρέα και περάσει κάνας χρόνος εξάσκησης.
Τον Υμηττό, είμαι δίπλα του, έχω προσπαθήσει κάποιες φορές με το προηγούμενο MTB και ήταν αέρας οι ταχύτητες του. Τώρα με το κουρσάκι που έφτιαξα λέω να το ξαναπροσπαθήσω.

Ο 52/39 θα είναι καλύτερος? Ψάχνω για κάτι οικονομικό προς το παρών. Υπάρχει που να ταιριάζει στην τριβή που έχω (τετράγωνο καρέ με τιν βίδα στο κέντρο). Γερμανικό το κουρσάκι.
Combo (3πλός) δεν ξέρω αν χωράει.

Επειδή άλλαξα αλυσία και πίσω ελεύθερο λέω να ασχοληθώ μόνο με τον δισκοβραχίονα.

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Καλημερα..αν η ηλικια σου ειναι πανω απο πενηντα , ξεχνα και το 39..
Δεν ξερω τι παιρνει το ποδηλατο ,(ψαξτο) ,αλλα αν σκεφτεσαι Υμηττο η κατι παρομοιο πρεπει να κοιταξεις οπωσδηποτε για 50_ 34 και μαλλον το 30 που ειχες πισω ξαναβαλτο..και βεβαια το ιδανικο θα ηταν αν παιρνει μπροστα τριπλο ας πουμε 48_36_26..

grampa
Απών/απούσα

Ο πιο συνηθισμένος συνδυασμός δίσκων για ελαφριά πατήματα (ανηφόρες) είναι 50/34. Νομίζω πως δεν είναι τόσο συνηθισμένος συνδυασμός σε vintage δισκοβραχίωνες 5 ή 6 ταχυτήτων...

Άλλωστε η πιο οικονομική λύση θα ήταν να αλλάξεις 5πλέτα με κάτι πιο ελαφρύ. Βιδωτά ελεύθερα 5 sp 14/27 μέχρι 14/30 βρίσκεις σχετικά εύκολα ενώ υπάρχουν μέχρι 14/34...

Θα πρέπει όμως να βεβαιωθείς ότι το πίσω ντεραγιέ έχει αρκετά μακρύ σώμα (long cage) για το μέγεθος του γραναζιού που θα επιλέξεις. Δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να βρεις στο διαδίκτυο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ντεραγιέ σου..

5πλέτα 14/34

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

ε... ψιλοαντέχω ακόμα.

Το κακό είναι ότι βιάστηκα και πήρα το ελεύθερο πίσω 12-25 και καινούργια αλυσίδα στα μέτρα του. Επειδή το 30 που είχε ήταν σε πολύ κακή κατάσταση δεν το είχα δοκιμάσει να δω πως πήγαινε το ποδήλατο με 30άρι γρανάζι.

Δισκοβραχίωνες πάντως 2πλους με 50-something δεν βρίσκω οικονομικούς, Ενώ τριπλούς 48-36-26 βλέπω πιο οικονομικούς.

Ερώτηση όταν λένε συμβατό με τετράγωνο καρέ (taper square) σημαίνει ότι μπορεί να μπαίνουν στην τριβή που έχω? Τετράγωνη με βίδα στην μέση

Μεσαία τριβή

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

30άρι είχε πριν, όμως η καινούργια αλυσίδα που πήρα είναι πλέον στα μέτρα του 25άρι που έβαλα (καινούργιο ελεύθερο 25-12).
Μάλλον έκανα χαζομάρα, βιάστηκα και πήρα μικρότερα γρανάζια ελεύθερο

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

νομίζω ότι 3πλό με καρέ βρίσκεις και μάλλον οικονομικό. Ας είναι και αρκετά μτχρ.
Άλλο όταν είμασταν νιάτα, άλλο τώρα.
Άλλο όταν πάμε για βολτόνηση-προπόνηση και άλλο όταν κάνουμε απλή καθημερινή μετακίνηση με ποδήλατο....

Το 42/52 είναι εκτός θέματος, ανεξάρτητα από την κασέτα πίσω. Το να βάλεις κασέτα με τεράστια κενά, πάλι θα χάνεις, πάλι θα καταπονείς τα γόνατα.
Ο τριπλός μου μοιάζει πιο απλή περίπτωση και πιο οικονομική, και φυσικά θα λύσεις το πρόβλημα σου, χωρίς να θυσιάσεις σχέσεις.
Εναλλακτικά, 50/34 compact τυπική Ελληνική κουρσάδικη λύση.
.
.
.
είναι η ιδέα μου, ή μπορεί όντως κάποια στιγμή να βάλει και κλειστό καρέ BB, ε?????????

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Η αλυσιδα μην σε προβληματιζει..ενα κομματακι σου λειπει θα μπορουσε φαμταζομαι ενας ποδηλατας να σου δωσει ενα απο καποιο περισευμα να συμπληρωσεις..

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

Λες δηλαδή κάτι σαν τον Shimano Tourney TX με 48x38x28T? Αυτοί δηλώνουν square taper, θα βιδώνουν στην τριβή που έχω?
Επίσης στην μικρή σχέση 28T υπάρχει περίπτωση να "κρεμάει" η αλυσίδα μου? Πρέπει να ελέξγω και τον εκτροχιαστή αν την μαζεύει?

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Πρόταση (το είδα μια μέρα στην πόλη):

4

Πέρα από την πλάκα όμως, στο κουρσάκι μου έχω τριπλό καρέ απλό και δεν τρέχει τίποτα.
Ή μάλλον το κουρσάκι τρέχει σφαίρα...

Τα 42/52 προέρχονται από μία εποχή από τα ποδήλατα που τα τρέχανε κάτι νιάτα που στίβανε την πέτρα, μετρούσε βασικά η δύναμη στον ποδηλάτη, έτσι ήταν η παράδοση και η νοοτροπία. Σήμερα ένας ποδηλάτης κάποιας ηλικίας που δεν πάει με τη δύναμη αλλά πιο έξυπνα, και δεν τον ενδιαφέρει η ταχύτητα αλλά η υγεία του περισσότερο, πρέπει να αποφεύγει γενικά τα βαριά πατήματα και να πάει με τις στροφούλες του και το κλασικό τριπλό φτάνει και περισσεύει.

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Πρόταση (το είδα μια μέρα στην πόλη):
4
Πέρα από την πλάκα όμως, στο κουρσάκι μου έχω τριπλό καρέ απλό και δεν τρέχει τίποτα.
Ή μάλλον το κουρσάκι τρέχει σφαίρα...
Τα 42/52 προέρχονται από μία εποχή από τα ποδήλατα που τα τρέχανε κάτι νιάτα που στίβανε την πέτρα, μετρούσε βασικά η δύναμη στον ποδηλάτη, έτσι ήταν η παράδοση και η νοοτροπία. Σήμερα ένας ποδηλάτης κάποιας ηλικίας που δεν πάει με τη δύναμη αλλά πιο έξυπνα, και δεν τον ενδιαφέρει η ταχύτητα αλλά η υγεία του περισσότερο, πρέπει να αποφεύγει γενικά τα βαριά πατήματα και να πάει με τις στροφούλες του και το κλασικό τριπλό φτάνει και περισσεύει.

Για πες ποιο σετακι εχεις? Κλασικο τετραγωνο καρε?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

και τi ντεραγιέ να είναι αυτό που παίζει απο δισκάκι μια σταλιά, μέχρι δίσκο σερβιρίσματος...!!!?????
και τi έχει κάνει με το κάτω ψαλίδι????????
.
.
.
.
πολλές απορίες, μια μόνη φωτογραφία......
δεν βγάζουμε άκρη έτσι εύκολα....
.
.
.
.
.
θυμάμαι τον θείο Shledon που είχε βάλει σε ένα ποδήλατο 3χ9 και εσωτερικές (7αρι νομίζω....). Μιλάμε για κάπου 189 σχέσεις......
Αυτά είναι.....
Τούτος δω, με 4 μπροστά, αν καταφέρει και βάλει και 11αρι πίσω.... ορίστε 44 χορταστικές σχέσεις.... Ανεβαίνεις τον Όλυμπο χωρίς να ιδρώσεις, και κατεβαίνεις το Μπούρτζι με πετάλι (από τα σκαλιά)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

softwareas wrote:
Για πες ποιο σετακι εχεις? Κλασικο τετραγωνο καρε?

Τριπλό απλό noname, κλασικό καρέ εποχής Νώε, ε χμ σε άξονα campagnolo όμως που μετά από καμιά 25 χρόνια είναι σαν καινούργιος, έτσι κατά τύχη που λένε.
ΥΣ. και ντεραγιέ campa, απλό τριβής, το τριπλό το παίζει άνετα.

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:

softwareas wrote: Για πες ποιο σετακι εχεις? Κλασικο τετραγωνο καρε?

Τριπλό απλό noname, κλασικό καρέ εποχής Νώε, ε χμ σε άξονα campagnolo όμως που μετά από καμιά 25 χρόνια είναι σαν καινούργιος, έτσι κατά τύχη που λένε.
ΥΣ. και ντεραγιέ campa, απλό τριβής, το τριπλό το παίζει άνετα.

Την τριβή αν και την άνοιξα δεν είδα τι είναι. Κλασικό καρέ εποχής Νώε και εμένα είναι. Λέω να το πάω καμιά βόλτα την Κυριακή, καλό καιρό βλέπω. Αν τα παίξω τότε σίγουρα πάω για αλλαγή με κάνα τριπλό σετάκι.

Ευχαριστώ,

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Βολτες να το πας πολλες..η καλυτερη του θαναι..απλα επειδη θα σε κουρασει μην απογοητευτεις..δεν το θελουμε αυτο..φροντισε να κανεις συντομα την αλλαγη και ολα οκ.
Καλη βολτα..

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

κρατάμε 52-42 και βαριά πίσω ανδρική. Έτσι είναι/ήταν/πρέπει να είναι μιά κούρσα.
(τουλάχιστον στη φωτογραφία θα δείχνει πολύ όμορφη η drive side!)
Αλλιώς βάλτε ένα ταψί μπουρέκι ,,,,μιαμ μιαμμμμμμ

radaristas
Απών/απούσα

softwareas wrote:
ε... ψιλοαντέχω ακόμα.
Το κακό είναι ότι βιάστηκα και πήρα το ελεύθερο πίσω 12-25 και καινούργια αλυσίδα στα μέτρα του. Επειδή το 30 που είχε ήταν σε πολύ κακή κατάσταση δεν το είχα δοκιμάσει να δω πως πήγαινε το ποδήλατο με 30άρι γρανάζι.
Δισκοβραχίωνες πάντως 2πλους με 50-something δεν βρίσκω οικονομικούς, Ενώ τριπλούς 48-36-26 βλέπω πιο οικονομικούς.
Ερώτηση όταν λένε συμβατό με τετράγωνο καρέ (taper square) σημαίνει ότι μπορεί να μπαίνουν στην τριβή που έχω? Τετράγωνη με βίδα στην μέση
Μεσαία τριβή

Καλησπέρα και από εμένα... Στο θέμα του δισκοβραχίονα πρακτικά μπορείς να βάλεις ό,τι θες, δεδομένου ότι υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές σε διπλό ή τριπλό όπως σου είπαν και τα παιδιά πιο πάνω. Αυτό που πρέπει να προσέξεις όμως είναι με δεδομένο ότι κρατάς την ίδια μεσαία τριβή, το κέντρο του νέου δισκοβραχίονα (μεσαίος δίσκος) να κάθεται εκεί που καθόταν το κέντρο του παλιού σου (το λεγόμενο chainline). Με λίγα λόγια, για να κάτσει σωστά ένας νέος δισκοβραχίονας ίσως χρειαστεί και μια νέα μεσαία τριβή (ίσως όμως και όχι). Αυτό θα έχει να κάνει με το πόσο "μέσα" ή "έξω" κάθεται ο παλιός και ο νέος δίσκος...

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

Petaliaris wrote:
κρατάμε 52-42 και βαριά πίσω ανδρική. Έτσι είναι/ήταν/πρέπει να είναι μιά κούρσα.
(τουλάχιστον στη φωτογραφία θα δείχνει πολύ όμορφη η drive side!)
Αλλιώς βάλτε ένα ταψί μπουρέκι ,,,,μιαμ μιαμμμμμμ

Σωστός.... για τα μπουρεκάκια
Να σου πω, το έχω πάει μικρές καθημερινές βολτίτσες και το συνηθίζω σιγά-σιγά. Βέβαια είμαι συνέχεια στο 42/25...42/23. Ούτε λόγος για τον 52 μόνο δοκιμές τον κάνω...και τον ξαναβγάζω. Και έχω και αντοχές και γυμναστική full. Πιθανά να τον προσπαθήσω λίγο ακόμα πριν αποφασίσω να αλλάξω. Ίσως είναι θέμα συνήθειας και εξάσκισης/ενδυνάμωσης των ποδιών. Απλά φοβάμαι σε μια μεγάλη βόλτα ότι δεν θα έχω εναλλακτική.

Εγώ πάντως το τιμόνι το άλλαξα σε ίσιο Καλή η κουρσάδικη στάση, αλλά και η μέση έχει πια τα θέματα της. Άλλωστε αυτό είναι ποδήλατο προηγούμενης δεκα-εικοσα-τριανταετίας.

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

radaristas wrote:
Καλησπέρα και από εμένα... Στο θέμα του δισκοβραχίονα πρακτικά μπορείς να βάλεις ό,τι θες, δεδομένου ότι υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές σε διπλό ή τριπλό όπως σου είπαν και τα παιδιά πιο πάνω. Αυτό που πρέπει να προσέξεις όμως είναι με δεδομένο ότι κρατάς την ίδια μεσαία τριβή, το κέντρο του νέου δισκοβραχίονα (μεσαίος δίσκος) να κάθεται εκεί που καθόταν το κέντρο του παλιού σου (το λεγόμενο chainline). Με λίγα λόγια, για να κάτσει σωστά ένας νέος δισκοβραχίονας ίσως χρειαστεί και μια νέα μεσαία τριβή (ίσως όμως και όχι). Αυτό θα έχει να κάνει με το πόσο "μέσα" ή "έξω" κάθεται ο παλιός και ο νέος δίσκος...

Ευχαριστώ, το κατάλλαβα τώρα που το είπες. Υποθέτω με ένα τριπλό δισκοβραχίονα ίσω χρειαστεί να αλλάξω και ντεραγιέ, εκτός από μεσαία τριβή. Αποφάσισα προς το παρών να δοκιμάσω σε μια μεγαλύτερη βόλτα τον 52/42 και να δω τι θα καταφέρω.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

κάνεις λάθος. Τα γόνατα ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ. Δεν είσαι κατάλληλα γυμνασμένος και δεν έχουν εξασκηθεί για να αντέχουν τέτοια πατήματα.
Δεν θα το συνηθίσεις. Απλά θα κάνεις ζημιά στα γόνατά σου.
Είδες ότι δεν σκέφτηκες ούτε στιγμή για το κουρσοτίμονο. Το θησίασες για το καλό της μέσης σου. Και καλά έκανες.
Πόσο μάλλον για τα γόνατά σου.
Μην το σκέφτεσαι. Το 42 - 52 δεν είναι "επιλογή". Όσο πιο σύντομα το ξεφορτοθείς, τόσο λιγότερο κακό θα κάνεις και τόσο πιο σύντομα θα αρχίσεις να χαίρεσαι το ποδήλατό σου και την ποδηλασία γενικότερα.

Βρες τον οικονομικότερο 3πλό δ/β που μπορείς.
.....
.....
.....
σε μια αναζήτηση των 30 δευτερολέπτων:
http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/shimano-acera-m391-square-taper...
καινούργιος, επώνυμος, 33 ευρώ.
Υποθέτω ότι αντίστοιχος μεταχειρισμένος θα πρέπει να έρχεται κανα 20ευρω.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

αυτό που του έδειξες είναι 175.

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
κάνεις λάθος. Τα γόνατα ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ. Δεν είσαι κατάλληλα γυμνασμένος και δεν έχουν εξασκηθεί για να αντέχουν τέτοια πατήματα.
Δεν θα το συνηθίσεις. Απλά θα κάνεις ζημιά στα γόνατά σου.
Είδες ότι δεν σκέφτηκες ούτε στιγμή για το κουρσοτίμονο. Το θησίασες για το καλό της μέσης σου. Και καλά έκανες.
Πόσο μάλλον για τα γόνατά σου.
Μην το σκέφτεσαι. Το 42 - 52 δεν είναι "επιλογή". Όσο πιο σύντομα το ξεφορτοθείς, τόσο λιγότερο κακό θα κάνεις και τόσο πιο σύντομα θα αρχίσεις να χαίρεσαι το ποδήλατό σου και την ποδηλασία γενικότερα.
Βρες τον οικονομικότερο 3πλό δ/β που μπορείς.
.....
.....
.....
σε μια αναζήτηση των 30 δευτερολέπτων:
http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/shimano-acera-m391-square-taper...
καινούργιος, επώνυμος, 33 ευρώ.
Υποθέτω ότι αντίστοιχος μεταχειρισμένος θα πρέπει να έρχεται κανα 20ευρω.

Υποθέτω μετράω τον παλιό και αγοράζω, 170 νομίζω ότι είναι. Απλά επειδή βρίσκω τριπλό Shimano σε online κατάστημα με 20-25 Euro και φοβάμαι μήπως δεν μου κάνει και μπλέξω σε άλλες αγορές (τριβή, ντεραγιέ).

Πάντως έχεις δίκιο για το τιμόνι... αν και με έκραξαν όταν αποφάσισα να το αλλάξω... και καλά χαλάς την κούρσα, και είναι η θέση τέτοια κλπ
Επειδή είχα 5 χρόνια με το MTB και μεγάλες βόλτες, διακοπές, ταξιδάκια σε νησιά με την οικογένεια... το ίσιο τιμόνι μου πάει καλύτερα.

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

Επίσης σε αναζήτηση αντικατάστασης του 52/42 με ένα 48/38/28 βρίσκω κάποιους που λένε MTB και κάποιους road. Έχει διαφορά στην τοποθέτηση στην τριβή (square taper) ή μόνο το υλικό, βάρος, δόντια; Με την αλυσία τι γίνεται; έχω βάλει καινούργια. Έχει διαφορετικό πάχος για διπλό ή τριπλό δ/β;

Υπενθυμίζω ότι αφορά το κουρσάκι που έφτιαξα, Γερμανικό παλιάς.... τεχνολογίας, με νέo αναβάτη

radaristas
Απών/απούσα

softwareas wrote:
Επίσης σε αναζήτηση αντικατάστασης του 52/42 με ένα 48/38/28 βρίσκω κάποιους που λένε MTB και κάποιους road. Έχει διαφορά στην τοποθέτηση στην τριβή (square taper) ή μόνο το υλικό, βάρος, δόντια; Με την αλυσία τι γίνεται; έχω βάλει καινούργια. Έχει διαφορετικό πάχος για διπλό ή τριπλό δ/β;
Υπενθυμίζω ότι αφορά το κουρσάκι που έφτιαξα, Γερμανικό παλιάς.... τεχνολογίας, με νέo αναβάτη

Καλημέρα και πάλι...
Εκτιμώ ότι όταν λες ότι πίσω έχεις βάλει γρανάζωμα 12-25 είναι "κασέτα" και όχι "ελεύθερο". Στην περίπτωση της κασέτας, λογικά θα είναι 8 ταχυτήτων ή 9. Αν είναι 8, θα επιλέξεις 8άρα αλυσίδα και δισκοβραχίονα που να συνεργάζεται με 8άρα κασέτα και 8άρα αλυσίδα (ή αντίστοιχα 9άρα αλυσίδα και τριπλό δισκοβραχίονα που να είναι συμβατός με 9άρα αλυσίδα). Στους τριπλούς δισκοβραχίονες αλουμινίου είτε ΜΤΒ είτε κούρσας, το βάρος κυμαίνεται στα 1000gr +-. Οπότε δε σε απασχολεί ιδιαίτερα αυτό (πολύ χαμηλότερο βάρος θα έχεις αν ανέβεις δυσανάλογα σε τιμή).
Κατά συνέπεια, είναι συμβατά τα παραπάνω μεταξύ τους. Ξαναλέω όμως ότι το θέμα είναι να βρεις το σωστό συνδυασμό δισκοβραχίονα μεσαίας τριβής για να διατηρήσεις ίδιο το chainline (ή έστω πολύ κοντά στο παλιό).

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... έχω την εντύπωση ότι το να μιλάμε για chain line σε τριπλό.... είναι μάλλον εκτός θέματος.
Αυτό που πρέπει να αναφέρουμε είναι να βεβαιωθείς:
1. όντως για το μήκος των βραχιώνων (αάλογα με το ύψος σου / στυλ που ποδηλατείς),
2. να είναι για το σύστημα μεσαίας τριβής που έχεις
3. το μικρό δισκάκι, να μην βρίσκει στο κάτω δεξιά ψαλίδι. Εδώ παίζει το μήκος της μεσαίας. Δεν έχει να κάνει με chain line. Έχει να κάνει με συμβατότητα με το πλαίσιό σου ή με το μήκος της μεσαίας τριβής.

Έχω την αίσθηση ότι είτε 8, είτε 9, είτε 10αρηδες δίσκους έχει ο δ/β, θα απίξει με την αλυσίδα που έχεις. Γενικά με 8/9/10 ταιρειάζουμε αλυσίδα με γρανάζια πίσω και ντεραγιέ / χειριστήρια (πχ όλα για 9άρι σύστημα). Τα δισκάκια μπροστά μάλλον θα πάιξουν έτσι-και-αλλιώς....
.... τουλάχιστον, στα δικα μου ποδηλατα με σύστημα 1χ9, στο ένα ποδήλατο έχω δισκάκι από 10αρι, στο άλλο έχω από μονόδισκο (από ΒΜΧ???? δεν ξέρω, πάντος είναι 40αρης μονόδισκος).

Η διαφοροποίηση ΜΤΒ / κούρσα έχει να κάνει κυρίως με το μέγεθος των δίσκων.
πχ 22-32-42 είναι για ΜΤΒ
26-38-48 είναι για τρεκκιν
34-50 ή 30-39-50 ή 32-42-52 ή 42-52 ή 42-53 κλπ είναι για κούρσες
Νομίζω ότι κοιτάς μόνο τους δίσκους που θέλεις να έχεις (και φυσικά το #1 και #2 που έγραψα πιο πάνω) κα τίποτα άλλο.

... παρακαλώ ας διορθώσουν αν κάνω λάθος.....

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Μαλλον σωστα τα λες..κιεγω εχω εννιαρι δισκοβραχιωνα τριπλο με οκταρα αλυσοδα και κασσετα και δουλευουν μια χαρα..
Γνωμη μου η καλυτερη επιλογη ειναι ενας trecking 48 /36/26..

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

radaristas wrote:

softwareas wrote: Επίσης σε αναζήτηση αντικατάστασης του 52/42 με ένα 48/38/28 βρίσκω κάποιους που λένε MTB και κάποιους road. Έχει διαφορά στην τοποθέτηση στην τριβή (square taper) ή μόνο το υλικό, βάρος, δόντια; Με την αλυσία τι γίνεται; έχω βάλει καινούργια. Έχει διαφορετικό πάχος για διπλό ή τριπλό δ/β;
Υπενθυμίζω ότι αφορά το κουρσάκι που έφτιαξα, Γερμανικό παλιάς.... τεχνολογίας, με νέo αναβάτη

Καλημέρα και πάλι...
Εκτιμώ ότι όταν λες ότι πίσω έχεις βάλει γρανάζωμα 12-25 είναι "κασέτα" και όχι "ελεύθερο". Στην περίπτωση της κασέτας, λογικά θα είναι 8 ταχυτήτων ή 9. Αν είναι 8, θα επιλέξεις 8άρα αλυσίδα και δισκοβραχίονα που να συνεργάζεται με 8άρα κασέτα και 8άρα αλυσίδα (ή αντίστοιχα 9άρα αλυσίδα και τριπλό δισκοβραχίονα που να είναι συμβατός με 9άρα αλυσίδα). Στους τριπλούς δισκοβραχίονες αλουμινίου είτε ΜΤΒ είτε κούρσας, το βάρος κυμαίνεται στα 1000gr +-. Οπότε δε σε απασχολεί ιδιαίτερα αυτό (πολύ χαμηλότερο βάρος θα έχεις αν ανέβεις δυσανάλογα σε τιμή).
Κατά συνέπεια, είναι συμβατά τα παραπάνω μεταξύ τους. Ξαναλέω όμως ότι το θέμα είναι να βρεις το σωστό συνδυασμό δισκοβραχίονα μεσαίας τριβής για να διατηρήσεις ίδιο το chainline (ή έστω πολύ κοντά στο παλιό).

Ελεύθερο έχω βάλει. Παλιό το κουρσάκι και κράτησα τις ρόδες του αφού ήταν σε καλή κατάσταση. Μι α ακτινολόγηση ήθελαν, καινούργια ρουλεμάν πίσω, μπίλιες μπροστά, τα κέντρα είναι καλά.

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

...τελικά άλλαξα με ένα Shimano 32/44 σε πολύ καλή τιμή, και το ελεύθερο μου 5αρι 24/14. Στην βόλτα που πήγα 40km μου ήταν πιο άνετο το 32-24 είναι ΟΚ, όμως με το 44-14 είχα αρκετά κενά σε ευθεία, όπου όμως δεν μπορώ να πω ότι θα το πήγαινα και πολύ πιο γρήγορα με σταθερό ρυθμό.
Ίσως αν έβρισκα κάνα 6αρι ελεύθερο με μικρότερο γρανάζι (είδα ότι το μικρότερο είναι 24/12 ?). Τέλος πάντων προς το παρών παραμένω ως έχει για να ευχαριστηθώ και τις βόλτες μου.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

softwareas wrote:
........ με το 44-14 είχα αρκετά κενά σε ευθεία, όπου όμως δεν μπορώ να πω ότι θα το πήγαινα και πολύ πιο γρήγορα με σταθερό ρυθμό.

Το 44-14 είναι μια χαρά για ευθεία....
Γρήγορο Στροφάρισμα είναι η λέξη.... και η λύση....
Εδώ θα σε βοηθήσει κάτι που θα κρατάει "σταθερό" το πόδι όταν αρχίσεις και στροφάρεις πιο γρήγορα.
Το καλύτερο θα ήταν "κουμπωτό πετάλι - παπούτσι", αλλά ίσως είναι ακριβό και "περιοριστικό" για μια απλή ποδηλατοβόλτα.
Οπότε εναλλακτικά μπορείς να δεις "καλουπιέδες με ζωνάκια".... Ίδια δουλειά, πιο οικονομική λύση, με οποιοδήποτε παπούτσι.
Αν και αυτό σου φαίνεται "πειοριστικό και επικίνδυνο", τελευταία λύση, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΗ όσο τα παραπάνω, απλοί "καλουπιέδες χωρίς ζωνάκια" (ή "μισοί καλουπιέδες").....
[Επίσης βεβαιώσου ότι τα πατζάκια σου είναι "μαζεμένα" και δεν ανεμίζουν ανέμελα.... ]

softwareas
Εικόνα softwareas
Απών/απούσα

Καλουπιέδες με ζωνάκι τότε το επόμενο βήμα... Υποθέτω ότι θέλει και άλλο σετ πετάλια που να δένουν οι καλουπιέδες?

Για τα πατζάκια μου... τα ανέμελα .. είμαι ΟΚ. Όμως νομίζω ότι πρέπει να προμηθευτώ και κανένα πιο "ειδικό" παντελόνι να βολεύει λίγο και στο κάθισμα στην σέλα, σιγά-σιγά όμως.