gpiter - η συλλογή μου από αναπαλαιωμένα ποδήλατα

366 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Αφού κατάφερα να ανεβάσω foto-δεν είμαι πολύ fan της τεχνολογίας-σας δείχνω τα ποδήλατά μου. Όλα είναι φτιαγμένα πόντο-πόντο, αρκετό τρίψιμο, ψάξιμο ,χρόνο, χρήμα, μα πάνω από όλα πολύ αγάπη. Τα περισσότερα τα γλύτωσα στο παρά 5 από την πρέσα, ερείπια....έτοιμα για μέταλο. Ολα μα ΟΛΑ τα ανταλλακτικά τους είναι original στεφάνια, κέντρα, τιμόνια, σε πολλά ακόμα και τα λάστιχα miller,sturmey,sachs,phillip,union,brooks,lepper κ.α. Ψάχνω και ιστορικά την κάθε εταιρεία και προσπαθώ να μην τα μπερδεύω ( π.χ sachs ή union σε εγγλέζικα ποδήλατα ). Σε λίγο καιρό θα ανεβάσω και άλλα που δεν τα εχω ακόμα έτοιμα. Καθε βοήθεια ή συμβουλή δεκτή και όποιος φίλος χρειάζεται κάτι ευχαρίστως ή κάποια ανταλλαγή σε διπλά κομμάτια που μπορεί να υπάρχουν -δεν πουλάω-δεν είμαι έμπορας απλά χομπίστας...ευχαριστώ!!

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Η συλλογή σου είναι άψογη και το ίδιο και η δουλειά σου. Θα μπορούσες, αν κάποια στιγμή είχες κέφι, να έλεγες και κανά δυό λόγια για κάθε ένα από αυτά, για να μαθαίνουμε κάτι κι εμείς οι "πιτσιρικάδες" και να αναπολούν οι "παλαιότεροι".

ΥΓ: Για να βάλεις φωτό στα ποστ μπορείς να ρίξεις και μια ματιά εδώ...

blue4u
Απών/απούσα

Φαντάζομαι δεν μένεις Αθήνα.
Πολύ ωραία όλα, τα κυκλοφορείς καθόλου; Πώς τσουλάνε?;

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Όλα είναι πλήρως λειτουργικά, έχουν ποιότητα κύλισης άψογη, και αρκετα βαριά , δεν είναι για ανηφόρες αν και καποια εχουν ταχυτητες, υπαρχει μια μικρή βελτίωση, αλλα στην ευθεία για χαλαρες βολτες "πανε μονα τους" Υπάρχει παντα ενα θεμα με τα φρενα που λόγο βαρους και κατασκευής θέλουν λιγο προσοχη οσο καλα και αν τα ρυθμίσεις. Οι σέλες είναι "απίστευτες" μαλακές και άνετες, ορθια θεση οδήγησης και γενικά υπέροχη αίσθηση. Θα ανεβάσω σε λιγες μερες και FOTO με την αρχική τους κατάσταση που έχω σε μερικά.....για να παίρνουν κουράγιο κάποια παιδιά που ασχολούνται με αναπαλεώσης

hoakin1981
Εικόνα hoakin1981
Απών/απούσα

Όπως μου λέει ο πατέρας μου για να έχεις μια τέτοια συλλογή χρειάζονται τα τρία "Χ"

ΧΩΡΟΣ

ΧΡΟΝΟΣ

ΧΡΗΜΑ

Εξαιρετική δουλειά και πάλι μπράβο!

vag-X
Απών/απούσα

Πολλα συγχαρητηρια φιλε μου πραγματικα αξιζουν στην δουλεια που εχεις ριξει για να τα αναστησεις αυτα τα ποδηλατα !
Πραγματικα η ομορφια τους ανταμειβουν τους κοπους σου!

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

Τ.Ε.Λ.Ε.Ι.Α δειτε κ αυτο κ αν μπορειτε να μ ενημερωσετε ιστορικα και αν ειναι σπανιο http://www.podilates.gr/?q=node/14138

ofios
Απών/απούσα

Το ωραιότερο κοπάδι που έχω δεί !

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Σας δείχνω πως ήταν το ενα goebel πριν και μετά. Ηταν πεταμένο σε ενα χωράφι μέσα σε κάτι πορτοκαλιές βροχή..ήλιος..παγος...παρατημένο και ξεχασμένο. Τα παλια μεταλα ομως δεν παθαίνουν τίποτα τελικα το...εψαξα του βρήκα ανταλλακτικά και πάλι έτοιμο για βολτες καμαρωτό σαν καινούριο. Τα GOEBEL ειναι γερμανικά ποδηλατα, δεν ηταν απο τα ακριβα αλλα, ηταν σκυλια ποδηλατα και για αυτο τα περισσότερα ειναι πολύ βαριά δουλεμένα μιας και ηταν -μαζι με τα BISMARCK- τα αγαπημενα ποδηλατα των οικοδόμων. Το δικό μου εχει "δουλέψει" σε μαρμαράδικο για αρκετα χρονια. Χαρακτηριστικό στενο τιμονη-οχι phillips- με μια ρίγα στο σωλήνα με τα ποτήρια εκει που έδεναν η δυο οριζοντιοι –φαίνετε στην 3 foto-στο κούτελο δηλαδή. Πολλα σημερινα κινεζικα και ινδικα φοράνε τετοιο -αντίγραφο φυσικά- σχεδιο μουφας
goeb
goeb

alepouda
Εικόνα alepouda
Απών/απούσα

Πραγματικά αξιοζήλευτη η συλλογή σου
και ενα μεγαλο μπραβο για τη δουλειά που έχεις κάνει.

Επειδη εχω αναπαλαιωσει κι εγω ενα ποδηλατο
γνωρίζω πόσο κόπο, χρόνο και χρήμα θέλει.
Επίσης ξέρω πόσο δύσκολο ειναι να βρεις αυθεντικά ανταλλακτικά.
Ελπίζω να θες να μοιραστεις μερικά απο τα "μυστικά" σου με τους εδω λάτρεις των παλιών ποδηλάτων

Καλως ήλθες

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Σε ευχαριστω..θα προσπαθησω μεσα απο foto να δειξω μερικα βασικα χαρακτηριστικα των ποδηλατων που εχω και γνωριζω καλα μιας και ειναι οι χαρακτηριστηκες μαρκες που ειχαν οι παππουδες μας. Δεν θα μπω σε λεπτομεριες γεωμετριας, εργοστασια,μιας και αυτα μπορει να τα βρει σημερα ο καθενας μεσα απο το ΙΝΤΕRNET αλλα σε πρακτικα θεματα που και αυτα πρεπει να απασχολουν εναν συλλεκτη. Οπως π.χ πως τα ξεχωριζουμε,ιδιαιτερα χαρακτηριστικα, ιστορικα στοιχια απο μαρτυριες παπππουδον που ακουο με πολυ προσοχη κ.α Σημερα εγραψα για τα GOEBEL αυριο εχει BISMARCK. Για τα τεχνικα χαρακτηριστικα ειμαι απολυτος, για τα ιστορικα στοιχια με τα αυτια ανοικτα, μιας και αυτα τα ποδηλατα- ολα τους -θα ειχαν πολλα να πουνε αν ειχαν στομα....Συγνωμη αν γινομαι κουραστικος.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Ισως το μεγαλυτερο brand name της δεκαετιας του 50¨- μιλαμε παντα για Ελλαδα- BISMARCK ποδηλατο θρυλος. Εχει κουβαλησει ολοκληρες οικογενιες στις "πλατες του" η Ελληνικη εκδοση φοραγε phillips ή UNION ( το δικο μου φοραει union)απλη και γερη κατασκευη, Η Γερμανικες μονοσκελετες εκδοσεις -αρκετα σπανιες για Ελλαδα- ειχαν 3 εσωτερικες ταχυτητες με ενσωματομενη κοντρα μαρκας TORPEDO (foto) και μπροστα το φρενο πιεζε κατευθιαν το λαστιχο με ενα λαστιχενιο τακουνι ,σε γενικες γραμμες αυτη η διαταξη, κοντρα-ταχυτητες-μπροστα φρενο, σημαινουν Γερμανο-αυστρο-ολλανδικες κατασκευες. Επιστροφη στην Ελλαδα ομως. Υπαρχουν διαφορες παραλαγες στα σηματακια, τα ποιο παλια εχουν μεταλικο σηματακη μπροστα -μεχρι το 1943- οπου γραφουν λοξα BISMARCK και περιμετρικα εχουν στεφανακι το φοντο ειναι μπλε, μετα εχουμε τον "παππου" με το καπελο και μετα το 70-75 αυτοκολλητα σηματα-και χαμιλης συλλεκτικης αξιας-εδω πρεπει να πουμε οτι ηπαρχουν και κουρσες bismarck με φτερα και σχαρα και βεβαια το ορθιο σημα στο εμπρος φτερο. Η μπροστα μουφα ειναι "καθαρη και σκετη"( foto ) οι ποδηλαταδες τα ξεχωριζαν, βαζοντας τον δεικτη του χεριου τους αναμεσα στα δυο οριζοντια σηδερα.Στα ORIGINAL δεν περναει !! (το δειχνω σε foto ) επεισις ο αξονας του πεταλ ΟΧΙ απο τη μερια που ειναι ο δισκος εχει ενα τριγωνακη απο τον γερμανικο τορνο,(foto). Για φυγουρα, πολυ εγραφαν ή εβρισκαν σηματα απο bismarck και τα εβαζαν σε ασχετα διπλοσκελετα, θελει λιγο προσοχη η αγορα του. Οτι γραφω ειναι για τα διπλοσκελετα "Ελληνικα" μεταπολεμικα ποδηλατα, η εταιρια ειναι αρκετα ποιο παλια αν θυμαμε καλα απο το 1897 και με πολυ πλουσια γκαμα. Κυκλοφορουν και μερικα διπλοσκελετα 26αρια -εχω ενα- ποιο φτηνα χωρις τον "καλο" δισκοβραχιονα με τα σηματα, οπως και καποια γυναικεια, εκδοσης ποιο σπανιες καθως τα περιφρονουσαν "ηταν για κοντους" Αυτα σε γενικες γραμμες για αυτο το ιστορικο ποδηλατο.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Να προχωρισω και σε αλλες μαρκες ? Ενδιαφερουν κανεναν?

dimmyf
Απών/απούσα

αμεεε!!!!

bapel
Εικόνα bapel
Απών/απούσα

εννοειται ναι

topkito
Εικόνα topkito
Απών/απούσα

Περιμένουμε!!!!!!!!!!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

gpiter wrote:
Να προχωρισω και σε αλλες μαρκες ? Ενδιαφερουν κανεναν?

...και μη ρωτας κανεναν.
Αφου το ξεκινησες, τελειωσε το κιολας!
Και οχι στα γρηγορα, ουτε εν συντομια. Με περισσοτερα "λογια".

Εδω που τα λεμε, μηπως θα 'ταν καλυτερα, να κατσεις να γραψεις την ιστορια του καθε ποδηλατου που εχεις (με το ν και με το σιγμα), και να βαλεις μεσα και τις διηγησεις των παππουδων, και το πως ετυχε να βρεις το "ταδε" ανταλλακτικο, και το πως "επεσες" πανω στο "δεινα" φαναρι εκει που δεν το περιμενες, και τι ελεγε ο "μπαρμπα Μητσος" ο ποδηλατας, και τι ο παλιος ιδιοκτητης του ποδηλατου...
Ξερεις εσυ...

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Παμε λοιπον...Θελω να πω λιγα λογια για τα σκελετα. Τα διπλοσκελετα δεν ηταν τοσο εξαπλωμενα στη δυτικη Ευρωπη, ηταν ομως πολυ αγαπητα στον φτωχο νοτο γιατι παιζαν το ρολο του αυτοκινητου ή και του φορτηγου ο κοσμος τα αγοραζε οχι για αναψυχι αλλα για της βασικες αναγκες μεταφορας του. Στη αλλη Ευρωπη ηταν το ποδηλατο του μαναβη, του εμπορα, του χασαπη, ηταν καθαρα "ποδηλατο εργασιας" εδω ηταν ολα αυτα συν το οικογενιακο πολλες φορες μεσω μεταφορας
Το βασικο χαρακτηριστηκο -εκτος απο το διπλο οριζοντιο- ειναι οι μουφες οπου σε αυτες οφειλετε η στηβαροτητα τους αλλα και το βαρος τους. Επαιρναν τη μουφα, της ερειχναν μεσα ειδικα κοματακια απο κραμα μπρουτζου, σφηνοναν τη σωληνα και μετα το θερμεναν σε μεγαλη θερμοκρασια, ελιωνε ο μπρουτζος ελουζε και "εδενε" τη μουφα με τη σωληνα. Αυτοι που εχουν ξησει παλια σκελετα ισως εχου δει στης μουφες της μπρουτζοκολισεις. Αυτος ο τροπος κολισης δεν επηρεαζεται απο σκουρια, εχω ξυση ερκετα ποδηλατα σε πολυ ασχημη κατασταση ΚΑΝΕΝΑ δεν ειχαι προβλημα στης μουφες, στους σωληνες μπορει...
Ενα ευαισθητο σημειο που πρεπει να προσεχουμε οταν βρουμε ενα τετοιο ποδηλατο ειναι εκει που ξεκινανε τα πισω ψαλιδια, εκει που ειναι οι οδηγοι για τα πισω τακακια καμια φορα εχουν ρηγματα ή κολισεις.
Τα μονοσκελετα δεν τα πολυαγοραζαν θεωρουσαν οτι δεν ειναι γερα -μιλαμε παντα για Ελλαδα- τα χρωματα τους, σε ορισμενα εγγλεζικα ειναι απιστευτα ακομα και για τα σημερινα δεδομενα ηταν χρωματα "τριπλης βαφης" πρωτα το ασταρι (μαυρο στα εγγλεζικα) μετα ενα περιεργο ασημι ή χρυσο και μετα το χρωμα, οπου επερνε φωτινοτητα απο το υποστρωμα και εμοιζε πολυ με τα σημερινα μεταλικα χρωματα. Στα πιο απλα ηταν χρωματα διπλης και στα προπολεμικα μονο μαυρο λογο οτι η αποχρωσης ηταν ελαχιστες και πανακριβες.
Ο κοσμος ομως δεν κολαγε σε τετοια (εχω βρει απιστευτα υποστροματα χρωματος) βουταγαν τα πινελα και εβαφαν καθε Πασχα τα καγκελα τα παντζουρια το...ποδηλατο οσο και αν σας φανει απιστευτο εχω βρει ποδηλατο ΑΣΒΕΣΤΟΜΕΝΟ χαχα... και μαλιστα μου ειπαν οτι εβαζαν χοντρο αλατι μεσα στον ασβεστη για να μην τριβεται. Για αυτο πρεπει να σεβομαστε αυτα τα ποδηλατα εχουν τραβηξη τοσα και τοσα...και με λιγο προσοχη ειναι παντα ετοιμα για αλλα τοσα.
Αυριο-μεθαυριο εχει Raleigh αυτα για σημερα...
Υ.Σ Ευχαριστω για τα καλα λογια. Δεν γνωριζω πολλα για κουρσες που με ρωτατε με π.μ. Δεν αναφερομαι σε γεωμετριες και αριθμους αλλα σε αυτα που εχω δει και ακουση απο παλιους που δεν μπορεις να τα βρεις στο internet.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Πριν προχωρισω στα μεγαλα RALEIGH θελω να σας δειξω τον μπομπιρα της συλλογις μου εναν μπομπιρα 50-60 χρονων. Πρεπει να ειναι απο τα ελαχιστα, τουλαχιστων σε αυτη την κατασταση ειναι ολα αθικτα και original. Toν βρηκα σε ενα παλιο ποδηλαταδικο καπου στην επαρχια....Ειχα παει να ψαξω για κανα στεφανι dunlop για κανα φρενο phillips καταλαβατε για κανα ξεχασμενο...Ο μαστροΛευτερις ειναι συνταξιουχος ποδηλατας και εχει αναλαβη ο γιος.. αλλα ο παππους παει και κανει καποιες δουλιες στο γιο καμια ακτινολογιση...καμια περιεργη ρυθμιση, με τον μαστορα ειμαστε φιλαρακια με εχει βολεψη με κατι dunlop..κατι union και επειδη μου αρεση να καθομε και να μου λεει ιστοριες, με εχει καταλαβη οτι εχω τρελα με τα κλασσικα, τελος παντον..Με βλεπει απο μακρια και με φωναζη ρε Γιωργηηηη ελα ρε να δεις κατι, με πηγε σε μια αποθηκη και μου λεει..για σηκω εκεινους τους μουσαμαδες σηκωνο και βλεπω τυλιγμενο κατω απο τους μουσαμαδες με μια τριμενη κουβερτα το ποδηλατακη.....Δεν πιστευα αυτο που εβλεπα..παρτο μου λεει, εσυ τουλαχιστον θα το εκτημισης μου το ειχαι φερει πριν πολλα χρονια καπιος να του το φτιαξω, πρεπει να ειναι εδω 30 χρονια σκεπασμενο το ξεχασε αυτος το ξεχασα και εγω ουτε που θυμαμε ποιος ειναι....
Ηταν ολα αθικτα η κουβερτα και οι μουσαμαδες το ειχαν προστετευση ακομα σχεδον και απο τη σκονη. Τον ευχαριστησα, του εδωσα και κατι συμβολικα, και το πηρα.. το εβαλα στο πησω καθισμα το ματι μου ολο στον καθρευτη δεν το χορτενα. Υπαρχει ενα συναισθημα που εχει ο συλλεκτης -οταν εχει βρει κατι καλο- που δεν περιγραφεται, γεμιζεις απο χαρα, σου φευγουν τα προβληματα, γελας σαν χαζος, απιστευτο.....
Ο μπομπιρας μου λοιπον ειναι ενα raleigh explorer, 20" τροχους, και φρενα με ραβδους (ειπαρχει και πιο καινουριο με συρματοσχινα) στεφανια sturmey κτλ θεωρειται ο προγονος των σημερινων ΒΜΧ κατασκευασμενο καπου στη δεκαετια 50-60 απο οσα μπορεσα να βρω στο internet. Για φανταστειται....ποιος μαγκας της εποχης θα το καβαλαγε...και πως θα τον κοιταζαν τα υπολοιπα πιτσιρικια...
Σας το παρουσιαζω και περιμενω τα σχολια σας........να μην μιλαω ολο εγω!!

http://imageshack.us/photo/my-images/405/dsc01238d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/851/dsc01236.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/828/dsc01235wg.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/695/dsc01232mf.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/580/dsc01240fs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/560/dsc01239o.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/641/dsc01231a.jpg/

Υ.Γ το μεγαλο το εχω βαλει για να καταλαβεται το μεγεθος για αυτο θα τα πουμε αλλη μερα.

topkito
Εικόνα topkito
Απών/απούσα

ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ!!!!!!!!!!

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

τελειο απλα,μακαρι κ ο γιος μου να καβαλαει τετοια ποδηλατακια κ οχι τα κινεζικα,εννοω ακριβα ποδηλατακια μαρκας, κινεζικα

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

τελειο απλα,μακαρι κ ο γιος μου να καβαλαει τετοια ποδηλατακια κ οχι τα κινεζικα,εννοω ακριβα ποδηλατακια μαρκας, κινεζικα

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

να βλέπουμε και τα Raleigh σιγά-σιγά!!!

vag0s
Απών/απούσα

Αξιζει παρα πολυ..
Χιλια μπραβο..

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

"Όλα τα ποδήλατα καλά και χρυσά...αλλά το raliiiii....απέθαντο" έτσι μου είχε πει κάποτε ένας παλιός ποδηλατας. Και να είστε βέβαιοι ότι δεν γνώριζε ούτε Sheldon Brown ούτε καν το net. Ο μάστορας είχε σπουδάσει με σφυρί και κατσαβίδι και είχε λύσει και δέσει πολλά raleigh, και πως να μην είναι "απέθαντο" αφού φτιάχνονταν με το ίδιο υλικό που έφτιαχναν γέφυρες σε ποτάμια ..καθαρός, ατόφιος, πρωτόγεννης χάλυβας "ΤΗE ALL STEEL BICYCLE ". Μεγάλη οικογένεια...η μεγαλύτερη, την δεκαετία 50-60 και λίγο 70 είχε αγοράσει της περισσότερες Αγγλικές φίρμες, για λεπτομέρειες στο internet, επιστροφή στην Ελλάδα.
Μια φορά πήγαινα βόλτα με την κόρη μου ...εγώ είχα το πράσινο raleigh -το αγαπημένο μου- και η κόρη μου ένα ideal crosser του 98, ξέρεται το μπλε μοντέλο, καλό αλουμινένιο μοντέρνο ποδήλατο...για μια φάση γυρνά και μου λέει..βρε μπαμπά εσύ γιατί δεν χρειάζεται να κανείς συνέχεια πετάλι ? Φανταστείτε ακόμα και το παιδί κατάλαβε την ποιότητα του αφού του έβγαλε και παρατσούκλι "το ποδήλατο που πάει μόνο του". RALEIGH και PHILLIPS όπως λέμε βούτυρο και μέλι επίσης sturmey ,brooks, miller κάποτε βρέθηκαν όλες μαζί, αν βρείτε brooks που να έχουν με μικρά γράμματα το λογότυπο είναι τότε που ήταν μαζί με την sturmey υπό την σκέπη της raleigh έχω μια θα σας τη δείξω αργότερα. Το "ελληνικό" raleigh είναι το γνωστό 28αρι, στην Αγγλία δεν ήταν έτσι είχε αρκετά αραιά τα δυο οριζόντια και απαραίτητα sturmey επίσης τα πιο πολλά ήταν 26αρια. Στην φτωχή μεταπολεμική Ελλάδα οι ταχύτητες στα ποδήλατα ήταν άγνωστες λέξεις...και να υπήρχαν μερικά οι μαστοροι τα καταργούσαν, καθώς δεν ήξεραν ούτε να τα επισκευάζουν ούτε και να τα ρυθμίζουν και αν τα έβλεπαν πεταγαν καντήλες...οπότε του φόραγαν το απλό κέντρο και ξεμπέρδευαν!! Ακόμα και λόγο μείωσης του κόστους –καθώς ήταν πολύ πιο ακριβά από τα υπόλοιπα ποδήλατα- η αντιπροσωπία τα άδειαζε απο τα περιττά.
Ένας ποδηλατας μου είχε πει..όταν το μεροκάματο στο εργοστάσιο είχε 30δρχ το goebel είχε 350δρχ το bismarck 500δρχ και το raleigh 800-900δρχ μπορεί τα νούμερα να μην είναι ακριβός, αλλά η διαφορά με τα υπόλοιπα ήταν σίγουρα μεγάλη.
Τα διπλοσκελετα raleigh που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι τρία..ξεχωρίζουν μόνο από τα φτερά και τα αγαλματάκια στο μπροστά φτερό το ποιο παλιό είναι αυτό με το γλωσσίδι στο τελείωμα του φτερού και το μεγάλο αγαλματάκι μετά το 60 περίπου βγήκε αυτό με το κοφτό φτερό και το μικρό αγαλματάκι και τέλος μετά το 75 αυτό με της λεπτές βιδωτές βέργες στο φτερό και χωρίς αγαλματάκι (ο τρίτος τύπος φτερού υπήρχε απο παλιά στην Αγγλια στα superb ) τα δείχνω σε foto -το τρίτο είναι σε φάση ανακατασκευής -. Δεν θα βγάλετε άκρη εύκολα με τους καταλόγους στο net που γράφουν ηλικίες, και πολύ δύσκολα θα βρείτε στοιχεία για το "δικομας" ποδήλατο , με τον ίδιο σκελετό και μικρές διαφορές στα πιρούνια θα βρείτε και διπλοσκελετα bsa (εχω ενα αργοτερα foto) phillips, rudge,humber,
H μπροστά μουφα κάνει κορνίζα ο δίσκος είναι ο κλασικός με τους ερωδιούς, ( προσοχή με τον δίσκο γιατί υπάρχουν και κάτι ινδικά ΗΑΜΙLTON φορανε παρόμοιο σχεδόν ίδιο δίσκο όπως επίσης και όλα τα eastman που φορανε το δισκο με της ακτινες ) κανένα όμως απο αυτα δεν εχει το σημα με το αριστοκράτη raleigh (foto). Oι μπίλιες στα ποτήρια και στη μεσαία τριβη ειναι χυμα σε αντίθεση με τα γερμανικά που ειναι περασμένα σε δαχτυλίδι ρουλεμαν. Το τιμόνι εχει δυο τύπους το ένα "phillips made in Egland" και το άλλο έχει τον αριστοκράτη, τα στεφάνια dunlop και τα κέντρα phillips τα πιο παλιά κέντρα έχουν γρασαδορακια και τα πιο καινούρια εχουν δαχτυλίδια που κλείνουν τις τρύπες για το γράσο, στα πιο καινούρια ποδήλατα μπορεί να τα βρείτε και με γερμανικά κέντρα WECO -πολύ καλά κέντρα- ίσως να τα βρείτε με brooks και φαναρι miller (υπαρχουν και ινδικα miller με ολες της σφραγίδες κανονικά αλλα πλαστικο καθρέφτη και γυαλί στο δυναμο το γράφουν απο κατω made in india) και ελάχιστα με sturmey ( το δικο μου το ενα έχει). Όποιος εχει ταχύτητες sturmey ή sachs που θέλουν ρύθμιση ασ μου στείλει π.μ όταν αλλάζουμε ταχύτητα σταματάμε να "πεταλαρουμε" βαζουμε την ταχύτητα και μετά συνεχίζουμε πεταλ σε αντίθεση με τα σύγχρονα. Αυτά τα ολίγα ....θα πρέπει να γράφουμε τρεις μέρες για αυτη την εταιρία-θρύλο θα επιστρέψω με phillips και ΒSA . Καλημέρα.....

http://imageshack.us/photo/my-images/694/0151z.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/37/0154r.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/269/0156dy.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/228/0155ys.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/541/dsc01337xb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/684/dsc01353wd.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/715/dsc01334j.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/823/dsc01336dn.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/13/dsc01342x.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/850/dsc01338z.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/dsc01339q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/dsc01340zh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/828/dsc01346mb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/96/dsc01352e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/90/0137w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/405/dsc01173g.jpg/
Υ.Γ Σας δείχνω πως ήταν το μαύρο το παλιό με το μεγάλο σήμα οταν το βρήκα για να περνούν θάρρος αυτοί που θέλουν να αναπαλαιώσουν κάποιο ποδήλατο...ήταν μερικά μέτρα πριν την πρέσα έτοιμο για να γίνει σκραπ.

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

υποκλινομαι

topkito
Εικόνα topkito
Απών/απούσα

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΑ......
ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ!!!!!!!!!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Πριν παμε σε ποδηλατα θα ηθελα να πω δυο λογια για καποια ανταλακτικα. Πρωτα απ΄ολα για τα στεφανια dunlop αυτος ο τυπος ζαντας που φοραγαν τα διπλοσκελετα λεγεται στεφανι westwood, πηραν αυτο το ονομα γιατι πριν απο αυτες τα στεφανια ηταν ξυλινα. Ο Dunlop καταφερε και εφτιαξε αυτο το μεταλικο στεφανι και εμεινε με το ονοματου.....πολυ σπανια σημερα τα παλια stok, ηταν τυλιγμενες με λινατσα σε δεματια των 10, βρηκα ενα δεμα πριν απο μερικους μηνες σε ενα παλιο ποδηλαταδικο της χρυσοπληρωσα, αλλα δεν βρησκεις πουθενα, και το μοναδικο πληρωνεται...
Αλλη ποιοτητα ομως...καμια σχεση με τα καινουρια οι παλιοι ποδηλαταδες της ξεχωριζουν απο τον υχο που κανουν μολις της χτυπησουν ελαφρα στο δαπεδο, κανουν ενα ψυλο υχο σε αντιθεση με της καινουριες που κανουν ενα χοντρο (δεν μπορω να σας το μεταφερω). Aκομα ποιο σπανια ειναι τα στεφανια sturmey, εχω σε 26, 3/8 δεν εχω δει ποτε 28 1/2. Αυτα λοιπον τα δενουν με κεντρα phillips και ειναι ολα με 36 τρυπες. Υπειρχαν και τα SCHÜRMANN εχω ενα ζευγαρι μαυρα σε γερμανικο ποδηλατο ( foto αργοτερα ) αυτα ταιριαζουν καλητερα με κεντρα union και παλι 36 τρυπες, πισω οι ακτινες ηταν της περισσοτερες -σχεδον παντα- φορες ποιο χοντρες για να αντεχου αρκετο βαρος.
Ενα αλλο εξαρτημα που πρεπει να δωσουμε βαση ειναι η σχαρα. Μου ελεγε ενας παλιος πως τα ποδηλατα ερχονταν μεσα σε ξυλινα κιβοτια, γεματα με σανο, τα περισσοτερα σκετα σκελετα, και μετα καθονταν και τα εδεναν συνηθος με phillips που ηταν και τα πιο γνωστα...για αυτο και τα πιο πολλα φορανε αυτη την μαρκα, σχαρες εργοστασιακες ειχαν λιγα, και αυτες πολλες φορες της εβγαζαν "δεν ηταν γερες" και εβαζαν μεγαλες που εφτιαχναν εδω τα μεγαλα ποδηλαταδικα. Αυτες της ελεγαν "καρπουζαδικες" ή "Γυφτικες", μεγαλες και βαριες κατασκευες φτιαχμενες για να αντεχουν πολυ βαρος, της εβαζαν και εμπρος-πισω (Ζικος). Ειχαν και στον οριζοντιο καθισμα που καθονταν τα πιτσιρικια ...πισω η κυρια και ετοιμο το οχημα...
απλα πραγματα χωρις κομπλεξισμους...
Μια φορα ειχα παει σε ενα ποδηλαταδικο να παρω κατι σαμπρελες....λεω στο νεαρο τι ηθελα και με ρωταει..."για καραβανα το θελετε ?" τσαντιστηκα!! δεν πηρα τιποτα και δεν ξαναπατεισα. Εχω ακουση να τα λενε ..ματραγκες..καραβανες..αστραχαν ακομα και ...νεκροφορες!! Πολυ ΑΔΙΚΟ για αυτους τους ηρωες, αυτα τα ποδηλατα ειναι σαν τον ελληνικο καφε ..σαν το ουζακι..το τσιπουρακι..αν το σκεφτειτε ειναι κοματι της ιστοριας μας..
Καλο βραδυ συγνωμη αν ημουν φλοιαρος....θα τα πουμε σε λιγες μερες ευχαριστω!!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Μια φορα ειχα παει σε ενα ποδηλαταδικο να παρω κατι σαμπρελες....λεω στο νεαρο τι ηθελα και με ρωταει..."για καραβανα το θελετε ?" τσαντιστηκα!! δεν πηρα τιποτα και δεν ξαναπατεισα. Εχω ακουση να τα λενε ..ματραγκες..καραβανες..αστραχαν ακομα και ...νεκροφορες!! Πολυ ΑΔΙΚΟ για αυτους τους ηρωες, αυτα τα ποδηλατα ειναι σαν τον ελληνικο καφε ..σαν το ουζακι..το τσιπουρακι..αν το σκεφτειτε ειναι κοματι της ιστοριας μας.."

Ακριβως ετσι τσαντιζομαι, οταν ακουω να τα λενε "Καραντανες"...

Σκηνη σε ποδηλαταδικο της Λαρισσας:
-Μηπως κατα τυχη, εχετε κανενα παλιο διπλοσκελετο για πουλημα;
-Βεβαιως, να, εκεινο εκει εξω..
Κοιταζω, τι να δω: Ενα ταντεμ!
-Μα αυτο δεν ειναι διπλοσκελετο, ειναι ταντεμ! Εγω ρωταω για διπλοσκελετο, σαν αυτα που ειχαν παλια, με το διπλο οριζοντιο σωληνα, ξερετε Raleigh, Phillips, Bismark...
-Αααα, οχι, καραντανες δεν εχουμε!! Μονο απο κανενα παππου αν βρεις. Οι παππουδες δυσκολευονται να τα καβαλησουν, τα δινουν, και παιρνουν κανενα συγχρονο μαουντεν, για να φτανουν...Εεε, καραντανες τωρα πια....

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
"...Μια φορα ειχα παει σε ενα ποδηλαταδικο να παρω κατι σαμπρελες....λεω στο νεαρο τι ηθελα και με ρωταει..."για καραβανα το θελετε ?" τσαντιστηκα!! δεν πηρα τιποτα και δεν ξαναπατεισα. Εχω ακουση να τα λενε ..ματραγκες..καραβανες..αστραχαν ακομα και ...νεκροφορες!! Πολυ ΑΔΙΚΟ για αυτους τους ηρωες, αυτα τα ποδηλατα ειναι σαν τον ελληνικο καφε ..σαν το ουζακι..το τσιπουρακι..αν το σκεφτειτε ειναι κοματι της ιστοριας μας.."

Ακριβως ετσι τσαντιζομαι, οταν ακουω να τα λενε "Καραντανες"...

Σκηνη σε ποδηλαταδικο της Λαρισσας:
-Μηπως κατα τυχη, εχετε κανενα παλιο διπλοσκελετο για πουλημα;
-Βεβαιως, να, εκεινο εκει εξω..
Κοιταζω, τι να δω: Ενα ταντεμ!
-Μα αυτο δεν ειναι διπλοσκελετο, ειναι ταντεμ! Εγω ρωταω για διπλοσκελετο, σαν αυτα που ειχαν παλια, με το διπλο οριζοντιο σωληνα, ξερετε Raleigh, Phillips, Bismark...
-Αααα, οχι, καραντανες δεν εχουμε!! Μονο απο κανενα παππου αν βρεις. Οι παππουδες δυσκολευονται να τα καβαλησουν, τα δινουν, και παιρνουν κανενα συγχρονο μαουντεν, για να φτανουν...Εεε, καραντανες τωρα πια....


Με αυτη τη νοοτροπια φτασαμε εδω που φτασαμε....μαθαμε στο ιμιτασιον και στο κινεζικο, ξεχασαμε και δεν εκτιμισαμε τους αγωνες και τον ιδρωτα τον παππουδον μας μαθαμε στο jeep και στο SUV, κριμα....

Topic locked
contact