Εκδήλωση για τη Βιώσιμη Κινητικότητα στο Χολαργό

5 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Χθες πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τα 3 χρόνια δράσεων των ποδηλατών Παπάγου-Χολαργού.

Μερικά αντιπροσωπευτικά σημεία:
• Οι ποδηλάτες Παπάγου-Χολαργού παρουσιάσαμε τα 10 σημεία/αιτήματα μας. Την ίδια μέρα ξεκινήσαμε να μαζεύουμε υπογραφές για να θέσουμε τα αιτήματα μας προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.

• Ο Νίκος Καρατζάς, μας ενημέρωσε για τις πολλές συγκοινωνιακές μελέτες που έχουν γίνει στην περιοχή τα τελευταία 20 χρόνια. Καμιά δεν εφαρμόστηκε, επειδή η τοπική κοινωνία ουσιαστικά τις απέρριψε.

• Ο Νίκος Στάππας μας ανέφερε τα γνωστά θέματα που αντιμετωπίζουν οι πεζοί, με παραδείγματα και φωτογραφίες από το δήμο μας.

• Η αντιδήμαρχος του δήμου Αγ. Δημητρίου, παρουσίασε τις προσπάθειές της για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Παρατήρησε πως δεν υπάρχει πολύς ενθουσιασμός από τους δημότες.

• Ο Γεράσιμος Πόλης έκλεισε τις ομιλίες με πολύ απλό τρόπο, χωρίς διαφάνειες και σημειώσεις, χρησιμοποιώντας τη δική του βιωματική εμπειρία για το πόσο δύσκολο είναι να μετακινηθεί και πώς προβληματίζεται όταν έχει να πάει σε μια δημόσια υπηρεσία. Θεωρεί άτοπο να μιλάμε για ποδήλατο όταν είναι τόσο δραματική η κατάσταση για τους πεζούς και τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Θεωρεί οτι οι δήμοι θα πρέπει να κάνουν ένα υποδειγματικό έργο μικρής έκτασης ώστε οι άλλες περιοχές του δήμου να δουν πόσο καλό είναι και να απαιτήσουν να γίνει και στις περιοχές τους. Ανέφερε το παράδειγμα των Mall, τα οποία μεν θεωρούνται αυθαίρετα, κακόγουστα και καταστρεπτικά για την τοπική αγορά, αλλά είναι προσβάσιμα από όλους. Ο ίδιος βλέπει να αυξάνονται πολύ τα άτομα με ειδικές ανάγκες που συχνάζουν στο Mall, καθώς και μητέρες με καροτσάκια κ.λ.π. Εκεί αισθάνεται οτι μπορεί να μετακινείται και να ψωνίζει με αξιοπρέπεια, σε αντίθεση με τα τοπικά καταστήματα που δεν μπορεί καν να πλησιάσει (λόγω μπλοκαρισμένων πεζοδρομίων, κ.λ.π.). Ανέφερε οτι το πεζοδρόμιο αντιμετωπίζεται ως ένας προφυλακτήρας που προστατεύει το κτίριο από τη λάσπη του δρόμου, αντίληψη που έχει παραμείνει από την αρχή του 20ου αιώνα όπου και τότε κανείς δεν περπατούσε στο πεζοδρόμιο. Έκλεισε με το μήνυμα να γίνουμε όλοι μάχιμοι: Την επόμενη φορά που δούμε κάποιον να παρκάρει μπροστά μας σε χώρο πεζών, ας του εκφράσουμε την ενόχλησή μας.

Η συνάντηση δεν είχε πολύ κόσμο (δεν μέτρησα, αλλά υπολογίζω γύρω στα 30 άτομα). Κανείς δημοτικός σύμβουλος δεν παρευρέθηκε, παρόλο που είχαμε στείλει προσκλήσεις σε όλους.

Ακολούθησε μια σύντομη συζήτηση. Μια ακροάτρια (μη ποδηλάτισσα) που υποστηρίζει τη μείωση του Ι.Χ. είπε πως αντιλαμβάνεται πολύ κόσμο που υποστηρίζει αυτά τα θέματα. Ο Καρατζάς διαφώνησε, με τα επιχειρήματα οτι α) δεν υπήρχε πολύς κόσμος στην εκδήλωση και β) η τοπική κοινωνία έχει απορρίψει όλες τις σχετικές μελέτες και προτάσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

Ρώτησα αν ο δήμος Αγ. Δημητρίου προσπάθησε να κάνει κάτι για να αλλάξει τη νοοτροπία του κόσμου, π.χ. να συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Μου απαντήθηκε (αν και οι αντιπρόσωποι του δήμου είχαν φύγει) οτι είχαν συμμετέχει στην εβδομάδα κινητικότητας, αλλά δεν το βλέπω στη σχετική ιστοσελίδα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα
Athws
Απών/απούσα

και όμως, ο Δήμος Παπάγου έχει αγκαλιάσει
την Ανάπτυξη της Πράσινης Κινητικότητας,
και υπάρχει και σχετική ταμπέλα στην Αγία Σκέπη.
(για το Πράσινο Έργο της διαμόρφωσης του περίγυρου)

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Athws wrote:
και όμως, ο Δήμος Παπάγου έχει αγκαλιάσει
την Ανάπτυξη της Πράσινης Κινητικότητας,
και υπάρχει και σχετική ταμπέλα στην Αγία Σκέπη.
(για το Πράσινο Έργο της διαμόρφωσης του περίγυρου)
Ο όρος "πράσινη κινητικότητα" συχνά χρησιμοποιείται για ακριβά έργα που έχουν στόχο να βλέπουμε πράσινο όταν κινούμαστε με το αυτοκίνητό μας. Είναι όρος που προϋπήρχε από τα Ι.Χ., εξ' ου και η φράση "πράσινα άλογα" που βεβαίως δεν σημαίνει άλογα χρώματος πρασίνου, αλλά να βλέπουμε πράσινο όταν μετακινούμαστε με το άλογό μας και να παρκάρουμε το άλογό μας στη σκιά για να μην ξεραθεί.

Κατά τα άλλα, το έργο αντικατέστησε την άσφαλτο του δρόμου με κυβόλιθους, μια διαδικασία που πήρε πολλούς μήνες για να γίνει. Υποθέτω αρέσει στους οδηγούς να ακούνε το κροτάλισμα των ξεχαρβαλωμένων κυβόλιθων. Επίσης καταργήθηκαν όλες οι διαβάσεις πεζών μεταξύ σχολείου και εκκλησίας, επειδή όπου υπάρχουν κυβόλιθοι δεν είναι ωραίο να βάφουμε άσπρες διαβάσεις πεζών. Τέλος, η ειδική λωρίδα στη γωνία για να στρίβουν δεξιά τα Ι.Χ. με ταχύτητα είναι ό,τι πρέπει για να μαθαίνουμε στους μαθητές να προσέχουν τους κινδύνους του δρόμου.

Για να μην αδικώ το δήμο, το έργο έχει βελτιώσει την κατάσταση για τους πεζούς. Το πεζοδρόμιο της Αγίας Σκέπης έχει γενικά ελευθερωθεί από τα Ι.Χ. που το χρησιμοποιούσαν για πάρκινγκ. Το πεζοδρόμιο απ' τη μεριά του σχολείου έχει ελευθερωθεί από το περίπτερο και έχει άπλετα παγκάκια και μια ποδηλατολωρίδα. Δυστυχώς το περίπτερο έχει πάει παρακάτω και έχει πολλαπλασιαστεί σε έκταση, καλύπτοντας σχεδόν όλο το πεζοδρόμιο. Με εξαίρεση το περίπτερο και μερικά στενωπά σημεία, το πεζοδρόμιο από το σχολείο μέχρι τη Μεσογείων είναι υποδειγματικά απ' τα καλύτερα πεζοδρόμια της περιοχής και χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο για πεζή μετακίνηση και βόλτα.

Athws
Απών/απούσα

η ταμπέλα γράφει τρία εκατομύρια ευρώ και το αλσύλιο της Αγίας Σκέπης μετατράπηκε σε τσιμεντένιο πάρκινγκ 100+ αυτοκινήτων.
τα υπόλοιπα τα βρίσκω πράσινα άλογα ..