Πρόταση προς ΟΑΣΑ

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
41ex
Απών/απούσα

Καλησπέρα,
είπα με τα εγκαίνια του νέου πόρταλ να αναθερμάνω και τον αγώνα! Έχω μια απλή πρόταση για τον ΟΑΣΑ προκειμένου ν’ αυξηθεί κατακόρυφα η χρήση ποδηλάτων από τους συρμούς των σταθερών μέσων. Δεν ξέρω αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα, αν είναι ας μεταφερθεί εκεί.

Ως γνωστό επιτρέπεται η είσοδος ποδηλάτων από την τελευταία πόρτα του τελευταίου βαγονιού. Εκεί χωράνε 2 με 4 ποδήλατα ανάλογα το στρίμωγμα. Αν έβγαιναν οι τελευταίες 2 τετράδες καθισμάτων ο χώρος θα αυξάνονταν πολύ και θα χωρούσαν τουλάχιστον 10 -12 ποδήλατα.
Αν μάλιστα υπήρχε και μια ενημέρωση των λοιπών επιβατών να αποφεύγουν αυτή την πόρτα η χωρητικότητα θ’ αυξάνονταν κι άλλο. Μιλάμε γι αύξηση της χωρητικότητας κατά 400-500% !!
Από την άλλη η μείωση των καθισμάτων θα ήταν 8 στα 200 περίπου του κάθε συρμού ήτοι 4%.

Το κόστος αυτής της πρότασης είναι μηδενικό. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα κατσαβίδι για το ξεβίδωμα και μια ενημέρωση του κοινού που θα γίνει με τα ήδη υπάρχοντα μέσα του οργανισμού. Άντε να προσθέσω και κανένα κίτρινο αυτοκόλλητο που θα κολλήσουν στο δάπεδο και τη πόρτα για γίνει πιο εμφανές.
Από τις νέες αυτές θέσεις θα εξυπηρετούνταν και καροτσάκια – αμαξίδια.
Για λόγους ασφαλείας μπορούν ν’ αφαιρεθούν μόνο τα καθίσματα και να παραμείνουν οι κόλωνες με τις χειρολαβές όπως και οι βάσεις των καθισμάτων για να στηρίζονται εκεί τα ποδήλατα.

Δεν ξέρω πως σαν φαίνεται σαν ιδέα το σκέφτηκα προχτές που ήμουν στο τελευταίο βαγόνι μαζί με άλλους επιβάτες και σ’ έναν ενδιάμεσο σταθμό πήγε να μπει άλλο ένα ποδήλατο και δεν έκανε κανείς στην άκρη και του φώναζαν ότι δε χωράει, θα μας λερώσεις και τελικά δε μπήκε.

Αν συμφωνείτε μπορούμε να σουλουπώσουμε λίγο το κείμενο και να το στείλουμε συλλογικά. Αλλιώς το στέλνω και μόνος μου δεν έχω πρόβλημα.

Ευχαριστώ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Ειλικρινά δεν ξέρω να πω κατά πόσο θα έπρεπε να είναι αυτή η λύση που προτείνεις, αλλά σίγουρα απ' την καλοκαιρινή μου εμπειρία σε καθημερινή βάση ο αριθμός μας στο τελευταίο βαγόνι υπερέβαινε κατά πολύ το νούμερο 2 που είναι το επιτρεπτό. Δύο τινά θα συμβούν λοιπόν. Ή να το αφήσουμε στην αυθαίρετη λειτουργία που τώρα συμβαίνει ή να το κατοχυρώσουμε με κάποιο τρόπο...Εγώ πάντα σκεφτόμουν τουλάχιστον στις ώρες της αιχμής να μην κυκλοφορούν τραίνα με ελλιπείς συρμούς (ναι έχουν και τέτοια και πρέπει να περιμένεις αυτό με τον πλήρη αριθμό συρμών για να μπεις), επίσης σκεφτόμουν τη διεκδίκηση ενός άδειου από καθίσματα συρμού όπου εκεί θα μπαίνουν και ογκώδη κι εμείς και άνθρωποι με σκύλους φερειπείν πράγμα που ήδη συμβαίνει...ο ποδηλάτης, ο ρακοσυλλέκτης με το αυτοσχέδιο ιδιότυπο αμαξάκι του γεμάτο, το παιδί με το σκυλί του και τα τοιαύτα...ήδη όλοι αυτοί ξιφομαχούν για τις πίσω θέσεις...

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Το λοιπόν, για να τα βάλουμε τα πράγματα στη σειρά, οι συρμοί του μετρό/ηλεκτρικού δεν έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν ποδήλατα αλλά επιβάτες. Όπως ήδη θα έχεις διαπιστώσει, σε ώρες αιχμής στριμώχνονται σα σαρδέλες οι επιβάτες κι είναι λογικό να γκρινιάζουν για ποδήλατα.

Αυτό που μάλλον δεν έχεις παρατηρήσει είναι πως εδώ και ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ χρόνια οι συρμοί είναι δυό κατευθύνσεων, δηλαδή το μετρό δεν πάει κάπου στο τέρμα να κάνει αναστροφή ούτε μπορεί πλέον να υπάρξει η παλιά ξύλινη σκευοφόρος που είχε κάποτε ο ηλεκτρικός σαν τελευταίο βαγόνι. Γι αυτό πλέον υπάρχουν δυό καμπίνες "οδήγησης", για να μπορεί ο συρμός, όταν πρόκειται να κάνει το αντίστροφο δρομολόγιο, να κινηθεί στην αντιθετη κατεύθυνση. Έτσι το πρώτο βαγόνι γίνεται τελευταίο κια το τελευταίο πρώτο.

Καταλαβαίνεις λοιπόν πως η απλή μέθοδος του κατσαβιδιάσματος που προτείνεις θα στοίχιζε πλέον 8% σε καθίσματα. Αλλά ακόμα κι αν υποθέσουμε πως υιοθετούσαν την πρότασή σου, αυτό θα σήμαινε πως τα ποδήλατα θα μπορούσαν να μπουν και στον πρώτο και τον τελευταίο αλλά τότε δεν θα μπορούσαν να μπουν οι ΑΜΕΑ που κάποιοι ποδηλάτες αύριο θα γκάριζαν και θα τους άφηναν απ' έξω. Φυσικά δεν συζητώ για τον συρμό του αεροδρομίου και τον πανικό που θα γινόταν με τέτοια αλλαγή και το που θα έμπαιναν οι αποσκευές αφού δεν θα υπήρχε χώρος. Κι όλα αυτά προτείνεις να γίνουν στο μόνο μέσο που οι πεζοί έχουν τον πρώτο λόγο, εσύ θα δεχόσουν να τους περιορίσεις ακόμα περισσότερο κι εκεί?

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

κανείς δεν αντιλέγει σε όσα λες...όμως...υπάρχει το ΟΜΩΣ και καλό είναι να το σκεφτούμε, γιατί δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα...έχω βρεθεί σε οξείς ανταλλαγές συζητήσεων, όπου πάντα υπάρχει ένας διαμαρτυρόμενος επιβάτης για την ύπαρξή μας εκεί με αρκετούς ευτυχώς υποστηρικτές...αλλά ναι, προ πολλού το νούμερο 2 έχει καταργηθεί συχνά με συνέπειες ασφυκτικές για όλους...
προσωπικά δεν μπαίνω υπεράριθμη ποτέ και χρησιμοποιώ το μέσο αυτό μόνο όταν βιάζομαι και διανύω μεγάλες αποστάσεις σε μικρό χρόνο...ή όταν οι θερμοκρασίες ειδικά το καλοκαίρι είναι απαγορευτικές για τον οργανισμό μου...συνηθέστατα μπαίνω κανονικά κι έρχονται μετά σωρός από υπεράριθμοι...
αλλά τι κάθομαι και λέω...όποιος μπαίνει υπεράριθμος έχει ανάγκη και κόψιμο να μπει...δεν πάει βόλτα σίγουρα...
εγώ χάρηκα που έγειρε την κουβέντα ο 41ex...έχει βάση κατά την εμπειρία μου και γνώμη μου...
παρεμπιπτόντως αν ο ΟΑΣΑ είχε την καλή πρόθεση θα μπορούσε να το κάνει σε ένα βαγόνι που εναλλάξ θα γινόταν πρώτο ή τελευταίο. Τι σημασία έχει; Θα ήταν το βαγόνι ειδικά γι' αυτές τις ανάγκες...Πιστεύω πως δεν θα ήταν άδειο...κι όλοι θα ήταν ικανοποιημένοι...

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Ας υποθέσουμε πως μ' ένα μαγικό ραβδί μπορούμε να κάνουμε ένα μαγικό ξόρκι κι έτσι το τελευταίο βαγόνι κάθε συρμού το "κατσαβιδιάζουμε" βγάζοντας την τελευταία σειρά καθισμάτων και πλέον μπορούμε εκεί να χωρέσουμε 10 ολόκληρα ποδήλατα! Κι ας υποθέσουμε πως αύριο στις 6,30 το πρωί φτάνει στο Σύνταγμα αυτός ο συρμός κι έχει 10 ποδηλατα που θέλουν να βγουν κι άλλα 10 που θέλουν να μπουν μαζί με τα μιλούνια πεζών που περιμένουν το τρένο να πάνε στις δουλειές τους. Πιστεύετε πως θα μπορούσαμε πλέον να τα καταφέρουμε μέσα σε 10 δεύτερα χωρίς το μαγικό ραβδί και τα ξόρκια...?

Ας σκεφτούμε επίσης πως οι ΙΧήδες κάθε μέρα καταλαμβάνουν χώρο ενός αυτοκινήτου ο καθένας για να πάει στη δουλειά του κι εμείς το στηλιτεύουμε καθημερινά. Τώρα πως θα στηρίξουμε το επιχείρημά μας? Κάθε ποδήλατο πιάνει χώρο 2-3 ανθρώπων στο μετρό. Θέλουμε να αφήνουμε έξω 30 πεζούς επιβάτες για να εξυπηρετούνται 10 ποδηλάτες? Για ποιό λόγο? Ο μεταφορικός ρόλος των ΜΜΜ αφορά κύρια ανθρώπους και επικουρικά τα αντικείμενά τους, εφόσον αυτά μπορούν να μεταφερθούν.

Ο χώρος είναι ΜΙΚΡΟΣ. Οι υποδομές δεν υπάρχουν. Ειδικά διαμορφωμένα βαγόνια είναι όνειρο θερινής νυκτός. Αυτά έχουμε, είμαστε στο peak αυτού που μπορούμε με τα μέσα και τα δρομολόγια που σήμερα έχουμε. Αν τυχόν είχαμε περισσότερα δρομολόγια, λιγότερες ώρες αιχμής, αν... αν... αν...

Για όσους χρειάζονται συνδυασμένη μετακίνηση υπάρχει το σπαστό. Για όσους έχουν ποδήλατα υπάρχει η δυνατότητα με αυτούς τους περιορισμούς οι οποιοι, ούτως ή άλλως, ΔΕΝ τηρούνται αλλά, τέλος πάντων, είναι περιορισμένη η (κατά)χρήση. Το να διεκδικήσουμε κάτι που θα εμποδίσει ακόμα περισσότερο τον πεζό και θα του στερήσει ακόμα περισσότερο χώρο, είναι, κατά τη γνώμη μου, άδικο. Χίλιες φορές να απαιτήσουμε την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου παρά το να αφαιρέσουμε χώρο απο πεζό. Αυτή είναι η άποψή μου σαν σχεδόν καθημερινός χρήστης ΜΜΜ.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Το θέμα το είχαμε ξανασυζητήσει το 2014.
Έλεγα τότε ότι "Αν αφαιρεθουν οι τελευταιες σειρες καθισματων θα λειπουν και οταν το τελευταιο βαγονι γινει πρωτο μετα την αλλαγη κατευθυνσης του τρενου. Ε δεν ειναι και τοσο τρομερο. Λιγοι περισσοτεροι ορθιοι. Δεν χαθηκε ο κοσμος".
...
Δεν νομίζω ότι το να μπουν 3-4 ποδήλατα παραπάνω μέσα, θα διώξουν πεζούς, διότι ανάμεσα τους χωράνε πολλοί όρθιοι. Ενώ μιλώντας απλά για την τελευταία σειρά καθισμάτων (όχι όλο το "κουπέ" αλλά μόνο τα δύο σετάκια των δύο θέσεων δεξιά κι αριστερά) κόβονται απλά 4 θέσεις καθημενων στο τελευταίο βαγόνι και άλλες 4 στο πρώτο.
Καθημένων όχι πεζών. Που ήδη οι θέσεις καθημένων κόβουν από δύο θέσεις ορθίων.
...
Μετά από 2,5 χρόνια περίπου, εξακολουθεί να μη μου φαίνεται τόσο τραγικό, και εξακολουθεί να μου φαίνεται εύκολο, άμεσα εφαρμόσιμο και απόλυτα ανώδυνο. Άλλλωστε στους συρμούς τύπου ''συνεχόμενο βαγόνι'' δεν υπάρχουν καν καθίσματα εκεί ήδη.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

.................................πάς στην πόλη.
Αν εφυσυχάσουμε στο όπως έχουν τα πράγματα θα χάσουμε την ευκαιρία να βοηθήσουμε στην βελτίωση και όχι στην χειροτέρευση των ΜΜΜ.
Συμφωνούμε όλοι σε υπερθετικό βαθμό πως δεν χρειάζεται να αντικαταστήσουμε το ποδήλατο και η συνδιασμένη μετακίνηση ποδηλάτου-ΜΜΜ είναι επιθυμητή ειδικότερα όταν το ποδήλατο μπορεί να μένει σε φυλασσόμενους χώρους σταθμευσης των σταθμών του Μετρό,Ηλεκτρικού ή Λεωφορείων και η μεταφορά του με τα μέσα να λειτουργεί επικουρικά σε περιπτώσεις πραγματικής ανάγκης.
Πως λειτουργεί η συνδιαστική μετακίνηση;
Δημιουργείς τις κατάλληλες υποδομές ώστε ο χρήστης να μπορεί να χρησιμοποιεί και να εξυπηρετείται στο έπακρο τόσο στην αφετηρία όσο και στο τερματικό του προορισμό.
Γιατί ο ποδηλάτης αναγκάζεται να πάρει το ποδήλατο μαζί του μέσα στο Μετρό και δεν το παρκάρει-κλειδώνει στο σταθμό;
Πιθανώς να χρειάζεται να διανύσει αντίστοιχα χλμ για να φθάσει στον προορισμό του και απο τον σταθμό που κατεβαίνει.
Εδώ λοιπόν χρειάζεσαι δωρεάν κοινόχρηστα ποδήλατα.(Μία ακόμα πορεία διεκδίκησης)
Είναι οι συρμοί του Προαστιακού κατάλληλοι για την μετακίνηση στον Αστικό Ιστο;
Όχι,το λένε όλοι χρόνια τώρα και να πως τώρα μετά την πώληση των τρένων και την αλλαγή διοικησής οφείλουμε να δώσουμε κατευθύνσεις όπως αυτές του 41ex,όπου το πρώτο και το τελευταίο βαγόνι δεν διαθέτουν σταθερά καθίσματα αλλά αντιθέτως τον κατάλληλο χώρο για την μεταφορά ΑΜΕΑ,ποδηλάτων....(άρα η πρόταση έχει σαφέστατα λογική και στόχο).
Διαπιστώνω πως όσο περισσότερο την επεξεργάζομαι τόσο περισσότερα καλά βρίσκω σε αυτή,γιατί έρχεται να βελτιώσει και όχι να βαλτώσει περαιτέρω το υπάρχων σύστημα.

Arxarios
Απών/απούσα

Μου φαίνεται ελκυστική η πρόταση πάντως για αφαίρεση των 2 τελευταίων 4δων καθισμάτων στους ακραίους συρμούς. Και εάν φαίνεται τόσο τρόμερο σε μερικούς, να θυμίσω ότι στους συρμούς που πάνε αεροδρόμιο έχουν αφαιρεθεί σίγουρα 4 4δες (ίσως και παραπάνω) προκειμένου να υπάρχει χώρος για μπαγκαζιέρες και για ΑμΕΑ. Και μάλιστα στην μεγαλύτερη διαδρομή που συνεπώς θεωρητικά θα υπήρχε μεγαλύτερη ανάγκη για να κάθονται οι επιβάτες.

Καταρχάς προφανώς το κόστος δεν είναι μηδενικό, θέλει ανακατασκευή ο συρμός στο πάτωμα και στα πλαινά ώστε να διαμορφωθεί όπως στους χώρους στους προαναφερθέντες συρμούς που πάνε αεροδρόμιο. Έτσι στον τελευταίο συρμό σε αυτό τον χώρο θα μπαίνουν ποδήλατα και μόνο εκεί και στον πρώτο συρμό ο χώρος θα είναι για ΑμΕΑ και φορτία.

Αυτή τη στιγμή η κατάσταση είναι λίγο ...ελληνική. Θα μπουν ποδηλατά άνω του ορίου με τα 6 ποδήλατα να μην είναι σπάνιο θέαμα και να μπαίνουν και κάνα-δύο ακόμα από την προτελευταία.Υπάρχουν φυσικά οι κλασσικοί που θα γκρινιάξουν μη καταλαβαίνοντας ότι το πρόβλημα μπορεί να απειρίσει για πλάκα. Δηλαδή είσαι νομοταγής και είσαι Σύνταγμα με πανικό, έχει δύο ποδήλατα μέσα και δεν μπαίνεις. Δηλαδή άμα έρχονται συρμοί με δύο ποδήλατα συνέχεια, θα πας σπίτι σου σε 3 ώρες??

Από την άλλη υπάρχουν πολλές πολλές κακές συμπεριφορές στο μετρό. Και δεν μιλάω μόνο για τα 15χρονα με τα ΒΜΧ που θα κάνουν ότι μπορεί να γίνει για να ενοχλήσουν τους άλλους, αλλά και από ενήλικες ποδηλάτες. Έτσι έχω δει:

-Να κάνουν ποδήλατο στις αποβάθρες ή στους χώρους του μετρό. Μη κομπλάρετε, σταματήστε τους, πείτε τους και εγώ ποδηλάτης είμαι και αυτό που κάνεις δεν είναι σωστό. Κάποιοι θα σας κοιτάξουν σαν να είστε παιδεραστές, κάποιοι θα σας προσπεράσουν, καποιοι όμως βλέπεις ότι θα το ξανασκεφτούν.
-Να κλείδωνουν το ποδήλατο στον κεντρικό στύλο ενοχλώντας τους πάντες ή και να το αφήνουν ξεκλείδωτο χύμα με αποτέλεσμα όχι σπάνια να πέφτει σε πάτωμα, επιβάτες και άλλα ποδήλατα μόνο και μόνο για να πάνε να αράξουν σε κάθισμα. Εξίσου προβληματική κατάσταση είναι αυτοί που μπαίνουν σε άδειο συρμό και πάνε και κατσικώνονται μπροστά στην πόρτα. Δεν καθόμαστε χαλαρά όταν είμαστε με το ποδήλατο, σε κάθε στάση πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα να χωρέσει όσος πολύς κόσμος γίνεται, μετακινώντας εφόσον απαιτείται το ποδήλατο μας.
-Το αυτονόητο να μπαίνουν σε άλλες πόρτες πλην της τελευταίας. Όταν είμαι στο μετρό, όσο και κόσμο να έχει, θα προσπαθήσω με ευγένεια μεν στο πρόσωπο, με ιμπεριαλιστικές διαθέσεις του Τσέγκις Χαν δε να μπω στην τελευταία πόρτα. Και αυτό για να καταλάβουν οι επιβάτες κάποτε ότι από τις 24 πόρτες του μετρό αυτήν την μία τελευταία ας την ξεχάσουν. Άμα μπαίνουμε όπου να είναι αδυνατίζουμε τις θέσεις μας.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Ο οασα δεν εχει καμία δουλειά με αυτό το θέμα η ΣΤΆΣΥ ή ΟΣΥ Ισως. Ο οασα μπορεί να μας ενδιαφέρει ως προς τις λεωφορείο-λωρίδες ή για αυτό
Τοποθέτηση σχαρας μεταφοράς ποδηλατων σε γραμμές που διασχίζουν την πόλη από κεντρικές λεωφόρους.
Κατά τα λοιπά σιγή ιχθύος αφού Τελευταία επιστολή που μπορεί να δει κάποιος είναι το 2012 δηλαδή λίγο καιρό μετά την είσοδο των ποδηλατων και στο μετρό και αναφέρετε απλα σε μια σειρά λεπτομερειών και όμως υπάρχει κόσμος που βλέπει σωστή την τακτική της λήθης

41ex
Απών/απούσα

Καλά αυτά που λέτε απλά θεώρησα ότι αυτή η λύση μπορεί να πραγματοποιηθεί πιο άμεσα και χωρίς πολλά έξοδα.
Εννοείται πως προτεραιότητα θα έχουν τα καρότσια και τα αμαξίδια δεν το τόνισα γιατί το θεώρησα δεδομένο.
Κι λύση ενός άδειου κεντρικού βαγονιού είναι κι αυτή σωστή κι εύκολα πραγματοποιήσιμη. Προσωπικά θα υποστηρίξω όποια από τις δύο προκριθεί.
-- ένα τέτοιο βαγόνι θα ήταν χρήσιμο γενικότερα καθώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και όταν έχει γήπεδο ή συναυλία για να γίνεται πιο γρήγορα η απομάκρυνση του κοινού--

Να σας πω την αλήθεια πέρσι που η δουλεία μου ήταν στα 10χλμ και το έκοβα όλο με πετάλι κι είχα να δω μετρό για μήνες, θα τη θεωρούσα κι εγώ περιττή.
Φέτος όμως, που είμαι μακριά κι αναγκαστικά παίρνω μετρό και βλέπω κι άλλους συναδέλφους που θα ήθελαν να παίρνουν το ποδήλατο τους αλλά ντρέπονται να μπούνε στο μετρό και να ενοχλήσουν, τη θεωρώ καλή λύση.

Πιο πολύ ήθελα να γίνει κουβέντα και να αναθερμάνω το φόρουμ. Κάποια στιγμή θα ετοιμάσω μια επιστολή προς ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ κτλ (έχω κι άλλες προτάσεις να τους κάνω) απλά είπα επειδή το συγκεκριμένο είναι ποδηλατικό ζήτημα να το μοιραστώ μαζί σας.

41ex
Απών/απούσα

Προς κάθε υπεύθυνο,

Αξιότιμε κε – κα,

είμαι χρήστης των ΜΜΜ για πάνω από 20 χρόνια και ποδηλάτης εδώ και 10.

Με ικανοποίηση έχω δεχτεί την πρόσφατη απόφαση να επιτρέπεται η χρήση ποδηλάτων στους συρμούς στο τελευταίο βαγόνι.

Δυστυχώς όμως διαπιστώνω ότι συχνά στην πράξη αυτό δεν είναι εφικτό κι ο λόγος είναι ότι πολλοί επιβάτες, ενώ το υπόλοιπο τρένο είναι σχετικά άδειο, επιλέγουν να μπαίνουν και να στριμώχνονται στη τελευταία πόρτα!

Έπειτα από συζητήσεις με αρκετούς από αυτούς έχω φτάσει στο συμπέρασμα ότι δεν γνωρίζουν για το παραπάνω μέτρο!

Σας καλώ λοιπόν να προχωρήσετε σε άμεση ενημέρωση του επιβατικού κοινού με ηχητικές ανακοινώσεις για το παραπάνω ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα συμφόρησης στη τελευταία πόρτα.

Με την παραπάνω κίνηση θα αποδείξετε ότι στηρίζετε έμπρακτα τη χρήση του ποδηλάτου κι όχι μόνο στη θεωρία!

Ευχαριστώ

αποφάσισα να το πάω με baby steps, ας γίνει πρώτα ενημέρωση του κόσμου και μετά πάμε στην απαλλοτρίωση των καθισμάτων

 

contact