Δύο ερωτήματα για το φούιτ

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

προσπαθώ να κάνω μια στατιστική ανάλυση για το φούιτ και ξεκινώντας για ένα ερώτημα τελικά προέκυψε άλλο ένα, οπότε έγιναν δύο.

[έπαθα φούιτ = έπαθα λάστιχο] για όσους ίσως δεν έχουν ακούσει την λέξη

1. Από την δική σας εμπειρία, τα φούιτ εμφανίζονται γενικά και στους δύο τροχούς σας σε παρόμοια ποσοστά ή δείχνουν προτίμηση σε κάποιον από τους δύο τροχούς;

2. Κατά πόσο είναι γνωστός και χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη ο όρος φούιτ στην δική σας περιοχή (βόρεια, νότια, δυτική ανατολική... Ελλάδα);

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

1. Τα 3 τελευταία χρόνια έπαθα 6-7 φούιτ μοιρασμένα κ στους 2 τροχούς.

2. Είναι γνωστός κ είναι ο όρος που κυρίως χρησιμοποιείται στην περιοχή μου (Β. Ελλάδα).

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 Στα Γαλλικά  fuite (προφέρεται φιιτ, σύμφωνα με google translate), είναι γενικότερα η διαφυγή ή μάλλον καλύτερα η Διαρροή. Αέρα, υγρού μέσα απο δοχείο και γενικότερα ρευστού φαντάζομαι. Σπουδαίοι μαζί με τους Ιταλούς επίσης οι Γάλλοι, άφησαν την παραπάνω λέξη ως παρακαταθήκη, ακόμα και σήμερα, μακριά απο την Γαλλία. Σε εμάς είναι αρκετά γνωστή, λειτουργεί και...ηχητικά...άρα έχει μείνει για τα καλά! Ας ελπίσουμε πως ...αυτό ήταν το τελευταίο μας φουιτ! χα χα! καλη δύναμη!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....για να πω την αλήθεια: μία φορά θυμάμαι χαρακτηριστικά, κοιμισμένος, μέσα σε πελοτον, πρωί Σαββάτου αξημέρωτο.... μου έφυγε το τιμόνι, καβάλησα πεζοδρόμιο στην παραλιακή, πηγαίναμε γρήγορα, έσκασαν και τα δύο λάστιχα...... (στράβωσαν και 3 ακτίνες του Fulcrum Racing 3 μπροστινού τροχού...!!!! γιαυτό το θυμάμαι....). Επίσης, επί αρχικών γεγονότων Γρηγορόπουλου, κάθε 2η μέρα γυρνούσα και με τα δύο λάστιχα σκασμένα, καθώς όλο το κέντρο της Αθήνας ήταν τίγκα στα σπασμένα γυαλάκια / μπουκάλια / βιτρίνες / ΙΧ κλπ..... Αλλά όλα αυτά τα θεωρώ "ειδικές περιπτώσεις". Σε Κανονικές Συνθήκες, είναι σπάνιο να σκάσει το μπροστινό. Και ευτυχώς που είναι έτσι.

Γενικά, και τότε που ποδηλατούσαμε σε μεγάλα γκρουπς ανά την επικράτεια, κατά 90% το πίσω λάστιχο την άκουγε. Το είχαμε δικαιολογήσει με βάση τα παρακάτω:

1. Το πίσω ελαστικό φθείρετε πολύ πιο γρήγορα από ότι το μπροστινό. Οπότε καταλήγει να είναι πιο ευαίσθητο από ότι το μπροστινό.

2. Συνήθως κοιτάμε / σκανάρουμε το οδόστρωμα για γυαλάκια. Αν εντοπίσουμε κάτι, κάνουμε ελιγμό να το αποφύγουμε. Το μπροστινό λάστιχο, εύκολα ξεφεύγει. Αλλά το πίσω μάλλον παιρνάει από πάνω και μαζεύει γυαλάκια / καρφάκια / πινέζες / συρματάκια ότι σκατά έχει εκεί κάτω.....

3. αν μαζέψει κάτι το μπροστινό ελαστικό, μπορεί και να το δεις, να το εντοπίσεις, να σταματήσεις να το αφαιρέσεις, να την γλιτώσεις, πριν τρυπίσει τη σαμπρέλα. Στο πίσω, όλο αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο, δύσκολα θα σηκώσεις το ποδήλατο απο πίσω να γυρίσεις τροχό, δύσκολα θα εντοπίσεις γυαλάκι, πιο δύσκολα θα το αφαιρέσεις. Επίσης, το μπροστινό ελαστικό, μπορεί να έχει γυαλάκι και να μην σκάσει. Στο πίσω, αν χωθεί γυαλάκι στο ελαστικό, το πιθανότερο είναι ότι σε κάποιο τράνταγμα / λακούβα / σαμαράκι, θα χωθεί πιο βαθειά και τελικά θα σκάσει σαμπρέλα.

Φουίτ: στην ευρύτερη παρέα το γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει. Σπάνια το χρησιμοποιούμε. Συνήθως λέμε "έπαθα- τρύπισε- έσκασε- λάστιχο"

..

..

..

... και επειδή είναι Δευτέρα, να ξαναγράψω την παγκόσμια ποδηλατική ευχή (ευχή προς ποδηλάτες): "Είθε ο αέρας να είναι πάντα στην πλάτη σου και μέσα στις σαμπρέλες σου" (μετάφραση από Αγγλικά είναι - προφανώς)

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Ωραία ευχή, ευχαριστούμε!  στράπα στα ιταλικά θα πει σφυρί (το παραδοσιακό, που με την μία μεριά καρφώνεις και την άλλη βγάζεις τις πρόκες απ το κεφάλι)

https://www.ebay.it/itm/LEVA-CHIODI-PER-RUOTE-CON-TU...

΄Ενα παρόμοιο ρόλο εξυπηρετούσε παλιά και τούτο δω το μαραφέτι που λέγεται strappachiodi. Σε google μετάφραση "Νυχοβγάλτης". Προφανώς εκείνες τις εποχές το εξάρτημα είχε φτιαχτεί μόνο για ποδήλατα δρόμου/τουρισμού σε άσφαλτο, ενώ δεν αποκλείεται ακόμα και σήμερα μιά πιθανή πατέντα, κάτι να "έσωνε" και στο βουνό. Στα προσωπικά μου τώρα: μόνο μπροστινά ελαστικά έχουν την τιμή να μου σκάνε! χα χα! πάω ολο ευθεία με την κούρσα, ως Ποδηλάτης Προσκυνητής (κοιτάω τις αλλαγές! χα χααα! ).Παντως είναι τυχερά τα σκασίματα, αλλα αν φουσκώνεις σωστά έχεις πιθανότητες για λίγα

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

εμένα σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα φούιτ μου τυχαίνουν στο πίσω λάστιχο, νόμιζα ότι είναι γενικός κανόνας αλλά τελικά απ' ότι φαίνεται από τις εμπειρίες συντρόχων που διαβάζω τις τελευταίες μέρες υπάρχουν και οι υπόλοιπες 2 περιπτώσεις, δηλαδή το 50-50 και το κυρίως μπροστά

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Μάλλον αυτές είναι οι πιθανότητες τρυπήματος. Υπάρχουν κι άλλες πιθανότητες, όπως να χάνει απο την βαλβίδα, ή να κοπεί το λάστιχο εκεί γύρω στο λαιμό της, ή να μπει σκόνη στο λάστιχο (για αυτό βάζουμε πάντα καπάκια!) και άλλα, τα οποία συμβαίνουν καθημερινά και γίνονται πονοκέφαλος κάποιες φορές.Κλατάρει το λάστιχο, απο το γαλλικό esclater (εκρήγνυται) ή το νεότερο γαλλικό eclater, σκάει. Με την έννοια του μπαμ, αλλα το μπαμ δεν συμβαίνει. Αντίθετα, ύπουλη διαφυγή αέρα καταστρέφει τη βόλτα μας, για αυτό όσο περισσότερο ψαχτούμε μόνοι μας, τόσο λιγότερες πιθανότητες σπρωξίματος του ποδηλάτου με τα χέρια έχουμε, πχ

https://www.youtube.com/watch?v=C7XzK0p_03o

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

johnheret wrote:
να χάνει απο την βαλβίδα, ή να κοπεί το λάστιχο εκεί γύρω στο λαιμό της
Το έχω πάθει!  Βρώμα...Στην αρχή δεν μπορούσα να καταλάβω τι συμβαίνει, έβαζα αέρα κ έχανε αμέσως. Μετα από μερικές προσπαθειες σκέφτηκα ότι κάτι παίζει με τη βαλβίδα. Όταν έβγαλα το λάστιχο είδα το κόψιμο.Δεν ξέρω αν φτιαχνεται κιόλας αυτό, φαντάζομαι πως όχι ή ότι δεν αξίζει. Αν έχεις σαμπρέλα κτλ, αλλάγη επί τόπου αλλιώς περπάτημα. Ενώ με τα φούιτ, σε όλες τις περιπτώσεις που μου έτυχαν, δεν εκανα ποτέ αλλαγή στον δρόμο (αν κ τις περισσοτερες φορές είχα όλα τα σύνεργα). Με την τρόμπα κ στάσεις σε βενζινάδικα επέστρεψα άνετα πίσω κ όχι με πολλά φουσκώματα, 2-3.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Τυχερά είναι αυτά. Εκεί στο λαιμό είναι δύσκολο το μπάλωμα μάλλον, επειδή υποτίθεται οτι είναι πιό χοντρή η σαμπρέλα; είναι όμως εξίσου άξιες αναφοράς και αρκετές μέθοδοι αντι φούιτ, όπως υγρά, ενισχυμένες φακαρόλες, ταλκ! , έλεγχος να μην "κόβει " τον λαιμό της βαλβίδας η σαμπρέλα, υγρά βουλκανισμού, λάστιχα τσαρούχια, ελαστικά με καρφιά για σκαρφαλώνεις σαν το ελαφάκι?! αφροί επιδιόρθωσης και λοιπά ζουμιά που πάνε και σβωλιάζουνε στην τρύπα κλπ

Μέχρι κι ο Τσακ Νόρις επιστρατεύτηκε!

https://www.youtube.com/watch?v=3302O4PgRQ8

https://www.youtube.com/watch?v=i0LR3ClgIBk

και ο τρισμέγιστος Έλληνας Μαγκάιβερ με την βαριά πατέντα και την δοκιμή στο τέλος! όλα τα λεφτά!

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

johnheret wrote:
και ο τρισμέγιστος Έλληνας Μαγκάιβερ με την βαριά πατέντα και την δοκιμή στο τέλος! όλα τα λεφτά!
Ωραίος ο τύποςgrin big Και μάθαμε κ το σκγρουβάλι.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... αν πρόκειται να ποδηλατίσω σε κανα βομβαρδισμένο τοπίο, μετά από επίθεση ζόμπι, ΟΚ, θα την δοκίμαζα την πατέντα του μαστρο-παππού (που κατά τα άλλα έιναι συμπαθέστατος), σε κάθε άλλη περίπτωση μου κάνει πολύ βαριά και δυσκίνητη....

Η σαμπρέλα, νομίζω μπαλώνεται οπουδήποτε, εκτός από την περιοχή της βαλβίδας.... είναι ο λόγος που αναγκαστικά κουβαλάμε ρεζέρβα σαμπρέλα κια όχι μόνο μπαλώματα.... [άντε και για περίπτωση μεγάλου σκισίματος που δεν μπαλώνεται].

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 Σωστά τα λες! στις άγριες και μαχητικές ποδηλατικές εποχές του 1930 περίπου (γύρος Γαλλίας), ήταν υποχρεωτικό ο ποδηλάτης να αλλάζει λάστιχο μόνος του. Aν δείς φωτογραφίες μέχρι το 1960 περίπου, ο κάθε ένας ήταν σαν...αρματωμένος με φυσεκλίκια! φορούσε χιαστί στην πλάτη ένα μπουαγιό και ήταν αυτο-υποστηριζόμενος, απο τους κανονισμούς. Ήταν προς όφελός του, να αλλάξει λάστιχο. (με τις κόλλες δεν έχω ψάξει τι να γινόταν άραγε; φούσκωμα? ) ....σε χρόνο ζαμπον-τυρί.Ακόμα ένα ελαστικό μάλλον υπήρχε δεμένο και διπλωμένο κάτω απο την σέλλα του ποδηλάτη, αλλα οι κανονισμοί άλλαζαν -υπέρ πάντα ενός fair play- οπότε καλύτερα να μήν επεκταθώ και πώ κάτι άκυρο

 Τότε μέτραγε το τσαγανό  όλοι ήταν ίσοι μεταξύ τους υπήρχε αγνότητα, Για αυτό κέρδιζε σχεδόν πάντα ο καλύτερος.Αν δεν κάνω λάθος, μετά το 1980, αδιαφορώντας για το κίνδυνο της σκόνης που θα πέρναγε ίσως μέσα απο τις βαλβίδες? ούτε καπάκια βάζανε ούτε τίποτα! χα χα ! για χαμηλότερο βάρος? έχω παρατηρήσει οτι ακόμα και τα καπάκια απο τις βίδες των βραχιόνων αφαιρούσαν.

 Mετά ήρθε η αλλαγή ολόκληρου του τροχού για κέρδος χρόνου, τα οχήματα υποστήριξης και ...για εμάς τα μεγάλα γρανάζια, οι ενεργειακές μπάρες!  Τα αναβολικά...

makips
Απών/απούσα

Υπάρχουν και οι ειδικές ταινίες προστασίας ελαστικών που τις τοποθετούμε ανάμεσα από το λάστιχο και την σαμπρελα νομίζω κάνουν καλή δουλειά και ζυγίζουν μόνο κάτι λίγα γραμμάρια και μάλλον δεν επηρεάζουν την αντίσταση κυλησης