Tο εγκαταλελειμμενο δικτυο του Ο.Σ.Ε. στην πελοποννησο, η μερος του, να γινοταν ποδηλατοδρομος

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
amir
Απών/απούσα

Γεια σας!

Γραφω πρωτη φορα στο forum για να μοιραστω μαζι σας μια ιδεα που ειχα. Κατεβαινω συχνα στην περιοχη του Ναυπλιου και περνωντας συχνα απο ισοπεδες διαβασεις τρενου ονειρευτηκα να γινοταν το εγκαταλελειμμενο δικτυο του Ο.Σ.Ε. στην πελοποννησο, η μερος του, ποδηλατοδρομος.
Φανταζομαι η μετατροπη με καποιον τροπο δεν ειναι ιδιαιτερα δαπανηρη. Νομιζω κατι τετοιο θα προσηλκυε τουριστες απο ολη την Ευρωπη. Θα μπορουσαν τα υπεροχα κτιρια των πρωην σταθμων να λειτουργησουν ως δημοτικα hostels (διανυκτερευση, ανεφοδιασμος, υποτυπωδες service).

Η διαδρομη που ακολουθουν οι ραγες ειναι ειδυλιακη. Εκτος αυτου περνουν κοντα απο παραλιες, χιονοδρομικα κεντρα, αρχαιολογικες τοποθεσιες, κεντρα αγροτουριστικου ενδιαφεροντος. Σταση.

Χαιρομαι που μοιραστηκα μαζι σας αυτη τη σκεψη.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Thomas Krab
Απών/απούσα

Καλησπέρα.
Παλιότερα είχα διαβάσει πως ο Τατούλης ήθελε να φτιάξει στο δίκτυο αυτό τρενοποδήλατα. Η ιδέα προέρχεται από την ιταλία. Ψάξε το. Πρόκειται για ποδήλατα τα οποία προσαρμόζονται πάνω στις ράγες του σιδηρόδρομου. Τους παλιούς σταθμούς θα τους έκανε ξενώνες, καφενεία κλπ. Δε ξέρω τι απέγινε το σχέδιο αυτό ... Θα ήθελα να μάθω όμως για τις εξελίξεις ...

troxos 2013
Απών/απούσα

Το τελευταίο διάστημα ζω στο Ναύπλιο, λόγω εργασίας. Έχω κάνει ακριβώς την ίδια σκέψη. Όταν το συζήτησα με ντόπιους, μου είπαν περίπου αυτό που αναφέρει ο Τhomas Crab. Ότι δλδ είχε προταθεί να μετατραπούν οι ράγες σε ποδηλατόδρομο. Όχι τρενοποδήλατα αλλά ποδηλατόδρομος. Ήταν ιδέα; πρότζεκτ; ότι ήταν δεν υλοποιήθηκε. Όντως δεν πρόκειται ούτε για δαπανηρό ούτε για πολύπλοκο εγχείρημα (δεδομένου ότι η χάραξη υπάρχει) ενώ το αποτέλεσμα θα είναι πολύ θετικό. Οφέλη θα καρπωθούν όλες οι περιοχές που εκτείνεται το δίκτυο.
Αν και out of topic θα ήθελα να συμπληρώσω ότι είναι πολύ άδικο για την πόλη του Ναυπλίου να μην έχει ποδηλατόδρομο. Επι πλέον, το κέντρο θα μπορούσε να είναι ανοικτό μόνο στα ποδήλατα και να «κλειστεί» για τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια. Να δημιουργηθεί ένα πάρκινγκ στις εισόδους και η μεταφορά των επισκεπτών και των κατοίκων να γίνεται είτε με το «τρενάκι της χαράς», είτε με άμαξες. Η κυκλοφορία να επιτρέπεται μόνο κάποιες ώρες –βραδυνές ή πρωινές- για την τροφοδοσία των καταστημάτων.
Εύχομαι να μην μείνουν όνειρα...

amir
Απών/απούσα

Ευχαριστω τον Thomas Krab για την πληροφορια. Βρηκα αυτο το αρθρο: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=148219&catID=5 .
Θα προτιμουσα βεβαια να μετατραπουν οι ραγες σε ποδηλατοδρομους χωρις να χρειαζονται εξαρτηματα για το ποδηλατο η ενοικιαση τρενοποδηλατου η συνοδοι - ξεναγοι.
Ο τι κι αν γινοταν παντως θα χαιρομουν να ταξιδεψω στην πελοποννησο με ποδηλατο μεσω του δικτυου του Ο.Σ.Ε. .
Ασφαλως το καλυτερο θα ηταν να λειτουργει το τρενο(που θα μεταφερει και ποδηλατα). Επειδη ομως αυτο, αν γινει, θα παρει καιρο θα μπορουσε το δικτυο χωρις καποια μετατροπη που θα εμποδιζε τη μελλοντικη επαναλειτουργια του να χρησιμοποιειται απο ποδηλατα. Ισως με το στρωσιμο καποιου ειδους ταπητα αναμεσα στις ραγες, εργο που θα μπορουσε σε ενα μικρο τμημα, πιλοτικα να αναλαβει ενας δημος.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Η ιδέα είναι σίγουρα καλή και υλοποιήσιμη.
Δεν είναι καινούργια (συγνώμη amir) αλλά ήδη πραγματικότητα στην κεντρική Ευρώπη.
Δεν μπορώ δυστυχώς να μη σκεφτώ πως στα αυτιά των "αρμοδίων" θα ακούγεται σαν ανέκδοτο...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

strouf wrote:
Η ιδέα είναι σίγουρα καλή και υλοποιήσιμη.
Δεν είναι καινούργια (συγνώμη amir) αλλά ήδη πραγματικότητα στην κεντρική Ευρώπη.
Δεν μπορώ δυστυχώς να μη σκεφτώ πως στα αυτιά των "αρμοδίων" θα ακούγεται σαν ανέκδοτο...

Πολύ καλή σκέψη, όντως υπάρχουν υλοποιήσεις σε Ευρωπαϊκές χώρες, όπου ο ποδηλατοτουρισμός είναι πραγματικότητα_εδώ_και_χρόνια και όχι "ανέκδοτο".

Επίσης, ψάξε στο άλλο φόρουμ, μια παρέα είχε κάνει τη διαδρομή από Ελευσίνα μέχρι Ισθμό, πάνω στις παλιές γραμμές, με μάχιμα ΜΤΒ.
Θυμάμαι ΥΠΕΡΟΧΕΣ φωτογραφίες και σχόλια που είχαν γράψει τα παιδιά για πολύ - πάααααρα πολύ κοπάνημα και αρκετές σκασμένες σαμπρέλες.
Βρες το - πραγματικά αξίζει.

.
.
.
πωπω... το φαντάζεστε? Να ξεκινάς πχ από παραλία Ελευσίνας και να φτάνεις Ισθμό Κορίνθου ΧΩΡΙΣ να έχεις διασταυρωθεί με κανένα ΙΧ, μακρυά από κόρνες, βιαστικούς ΙΧήδες και νταλίκες.
...... I HAVE A DREAM...... !!!!!!

Arxarios
Απών/απούσα

...να υπάρχει γραμμή που να μην χρησιμοποιείται, ενώ υπάρχουν ανάγκες μεταφορικές που πρέπει να καλυφθούν.

Το τρενάκι της Πελλοπονήσου κουτσό, στραβό, εξυπηρετούσε τον κόσμο, και το κόψανε όλως τυχαίως όταν περίπου άρχισε να γίνεται περιπέτεια το Κόρινθος-Πάτρα λόγω έργων. Τυχαίο? Δεν νομίζω!

Καλοί οι ποδηλατόδρομοι αλλά το τρένο πρέπει να ξανατσουλήσει, πριν προλάβουν οι τσιγγάνοι να ξηλώσουν και τις γραμμές. Και πολύ φοβάμαι πως ο ποδήλατοδρομος που θα εγκαινιαστεί με πανηγυρικούς λόγους τοπικών αρχόντων, μεθαύριο θα καταπατηθεί από τη Σάρα και τη Μάρα. Και άντε μετά το success story που θα έχουμε χρήματα να τρέχουν από τα πατζάκια, να βρεις χώρο να ξαναπεράσει το τρένο...

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Φίλε amir

η ιδέα σου είναι καταπληκτική! πραγματικά.
Προσωπικά με ξάφνιασε ευχάριστα,
αλλά η υλοποίηση της,φαντάζει σαν το τίτλο του ποστ.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Ναι , η ιδέα αυτή είναι πολύ καλή και υλοποιήσιμη χωρίς πολλά έξοδα. Ακριβώς επειδή οι γραμμές των τρένων περνούν από πολύ όμορφες περιοχές, έχουν πολύ λίγη κλιση και είναι ουσιαστικά ένα έτοιμο δίκτυο ήπιων μορφών τουρισμού, υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα τέτοιων έργων σε πολλές άλλες χώρες (Ισπανία, Βέλγιο, Γερμανία κλ) που λειτουργούν τροφοδοτώντας και την ξεχασμένη επαρχία .

Στη χωρα μας δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια τέτοια προοπτική - τουλάχιστον όχι στο εγγύς μέλλον. Από μια συνάντηση που είχαν κάνει οι "Φίλοι του ποδηλάτου" με τον ΟΣΕ και είχε αναφερθεί αυτό το θέμα της ανάπλασης των παλαιών γραμμών των τρένων, η απάντηση ήταν κάθετα αρνητική, μια και οι υπεύθυνοι δεν μπορούσαν να κατανοήσουν τι κέρδος θα είχε κάτι τέτοιο για την οικονομία και τον τουρισμό, ("θα κόβουμε δηλ. εισητήρια;;") και επιπλέον τονίστηκε το πόσο μπερδεμένες είναι οι ιδιοκτησίες όπου βρίσκονται αυτές οι γραμμές.
Κάπου κάπου όμως όλο και κάτι θυμάται ο ΟΣΕ και όλο και κάτι φθάνει στα αυτιά του για τέτοια έργα και ανακοινώνει την πρόθεσή του να τα σκεφτεί...

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Φαντάζεστε σε αυτά τα ειδυλιακά τοπία να γκαρίζουν οι εξατμίσεις από μηχανάκια; Εγώ πολύ εύκολα. Μόλις φτιαχτεί ο δρόμος 'για τα ποδήλατα' να δείτε τι έχει να γίνει.

Οπότε μόνο ράγες και τίποτε άλλο, ούτε για φαντασία. Εδώ η γραφειοκρατία καλά κάνει και κρατεί.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Ηδη οι παλιές γραμμές έχουν αρχίσει να ξήλώνονται αλλά αυτό αποτελεί προετοιμασία όχι για την δημιουργία ποδήλατοδρόμου αλλά για την εκ νέου δημιουργία και λειτουργία των γραμμών.
Φαντάζομαι αυτό που εκτελείται τώρα απαιτεί έναν κάρο λεφτά σε σχέση με την ήπια μορφή ποδήλατοδρόμου οπότε ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Σχέδια για την επαναλειτουργία
σημαντικών τμημάτων του
σιδηρόδρομου στο δίκτυο της
Πελοποννήσου έχει αυτήν την
εποχή στα σκαριά ο ΟΣΕ. Πρόκειται
για τμήματα τα οποία υπολογίζεται
βάσιμα ότι μπορούν με τη
λειτουργία τους να είναι οικονομικά
βιώσιμα..
Συγκεκριμένα, αυτό το διάστημα
εκπονούνται μελέτες για το
προαστιακό δίκτυο της
Καλαμάτας (Καλαμάτα-
Μεσσήνη και Καλαμάτα-ΤΕΙ- Άρις -
Μελιγαλάς - Διαβολίτσι -
Κυπαρισσία). Οι μελέτες θα έχουν
ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο και
βάσιμα εκτιμάται ότι το
συγκεκριμένο τμήμα μπορεί να
λειτουργήσει με όρους
βιωσιμότητας, όπως έχει διαφανεί
και από την ανταπόκριση που είχε
στο επιβατικό κοινό τα διαστήματα
που λειτούργησε.
Σύνδεση με το Ναύπλιο
Παράλληλα, σε προάστιο της...
Αθήνας θα μετατραπεί, κατά
κάποιον τρόπο, το Ναύπλιο αφού ο
ΟΣΕ σχεδιάζει τη λειτουργία της
γραμμής Κορίνθου-Ναυπλίου στο
υπάρχον δίκτυο, η οποία θα
συνδέεται με τον προαστιακό
σιδηρόδρομο, που ήδη σήμερα
λειτουργεί έως το Κιάτο.
Να τονίσουμε ότι η συγκεκριμένη
γραμμή αναβαθμίστηκε πριν από
λίγα χρόνια, με ευρωπαϊκά κονδύλια
από το ΠΕΠ Πελοποννήσου, ωστόσο
το 2011, λίγο καιρό μετά την
ολοκλήρωση των εργασιών, τα
δρομολόγια διακόπηκαν.
Παράλληλα αυτήν την εποχή
εξελίσσονται από την ΕΡΓΟΣΕ οι
μελέτες για την κανονικοποίηση
της μετρικής γραμμής Πάτρα –
Πύργος – Καλαμάτα.
Οι μελέτες που
συγχρηματοδοτούνται από το
Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων
Μεταφορών αφορούν τη γραμμή
Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους
120 χιλιομέτρων, που έχει χωριστεί
σε δύο τμήματα, ως εξής:
-Πάτρα – Σιδηροδρομικός Σταθμός
Καβάσιλων με προϋπολογισμό
2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου
52 χιλιομέτρων.
-Σιδηροδρομικός Σταθμός
Καβάσιλων – Πύργος με
προϋπολογισμό μελέτης 2.214.977
ευρώ για τα συνολικά 68
χιλιόμετρα της συγκεκριμένης
γραμμής.
Οι μελέτες αυτές προβλέπεται να
έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος
του 2015, συμπεριλαμβανομένων
και των περιβαλλοντικών όρων,
προκειμένου το έργο να είναι
ώριμο ώστε να διεκδικήσει
κονδύλια για τη χρηματοδότηση
της κατασκευής του από την 5η
προγραμματική περίοδο.
Από τα στοιχεία των μελετών που
έχουν ήδη γίνει προκύπτει ότι το
κόστος ολοκλήρωσης του έργου θα
είναι της τάξης των 250-300 εκατ.
ευρώ.
Πρώτη φάση μελετών για το
τμήμα Αλφειός - Καλαμάτα
Μικρότερη μελετητική ωριμότητα
εμφανίζει το τμήμα του δικτύου
από την περιοχή Αλφειός προς
Κυπαρισσία μέχρι την Καλαμάτα,
μήκους 120 περίπου χιλιομέτρων,
για το οποίο εξετάζεται επίσης η
κανονικοποίηση του εύρους της
γραμμής.Αυτό το
διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η
πρώτη φάση μελετών, με
προϋπολογισμό 700.000 ευρώ
περίπου.Στη συνέχεια θα πρέπει
να εκπονηθούν οι οριστικές
μελέτες, ώστε το έργο να
διεκδικήσει χρηματοδότηση.
Οικονομικά ασύμφορη η
λειτουργία της γραμμής Άργος -
Καλαμάτα
Την ίδια ώρα όμως είναι πρακτικά
αδύνατη η πιθανότητα
επαναλειτουργίας της γραμμής
Άργους - Καλαμάτας

Antonius
Απών/απούσα

Laou Laou wrote:
ο
ΟΣΕ σχεδιάζει τη λειτουργία της
γραμμής Κορίνθου-Ναυπλίου στο
υπάρχον δίκτυο, η οποία θα
συνδέεται με τον προαστιακό
σιδηρόδρομο, που ήδη σήμερα
λειτουργεί έως το Κιάτο.
Να τονίσουμε ότι η συγκεκριμένη
γραμμή αναβαθμίστηκε πριν από
λίγα χρόνια, με ευρωπαϊκά κονδύλια
από το ΠΕΠ Πελοποννήσου, ωστόσο
το 2011, λίγο καιρό μετά την
ολοκλήρωση των εργασιών, τα
δρομολόγια διακόπηκαν.

Μνημόνιο που μας χρειάζεται ... φάγαμε τα λεφτά της Ευρώπης και λίγο καιρό μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, τα δρομολόγια διακόπηκαν!!!

Όλοι αυτοί οι ποδηλατόδρομοι νομίζω πως είναι σε λάθος κατεύθυνση. Πρέπει να αποφασίσουμε πού θέλουμε να κινούνται τα ποδήλατα, σε ποδηλατόδρομους ή στους δρόμους; Αν τελικά αποφασίσουμε πως η θέση του ποδήλατου είναι στο δρόμο, το ζητούμενο θα πρέπει να είναι πχ να επιτρέπεται να κινείται στους λεωφορειοδρόμους, σε διαγραμμισμένες λωρίδες στο δρόμο

http://www.richmond.ca/__shared/assets/Cyclist_in_Bike_Lane21555.jpg

ή έστω σε δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας που υπάρχει πλατιά νησίδα, όπως την Καποδιστριου στο Χαλάνδρι,

νησίδα Καποδιστρίου

να χρησιμοποιείται αυτή (η νησίδα)

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Στον δρόμο,στον δρόμο με τον τροχονόμο όπως φωνάζει και ένα πολύ ωραίο σύνθημα.
Οι παραπάνω διαδρομές-γραμμές ΟΣΕ- αναφέρονται σε τουριστικού επιπέδου μετακινήσεις κατά κύριο λόγο.
Αν επιθυμώ να πάω με το ποδήλατο στο Ναυπλιο θα πάω απο την παλιά εθνική οδό ή την υπάρχουσα Αργούς-Ναυπλιου,αν όμως θέλω να πάω εκδρομικά με παρέα και χαλαρά θα προτιμούσα μία τέτοια ποδηλατοδρομημέμη σιδηρογραμική γραμμή.
Επιθυμία όλων μας θα πρέπει να είναι η πολύπλευρη επιλογή,ο ποδηλάτης να επιλέγει και οχι να περιορίζεται προς μία κατευθυνση.

aldro
Απών/απούσα

Οι ποδηλατοδρόμοι εξυπηρετουν ατομα απο 7 χρονων εως υπερηλικες & ατομα με προβληματα ισορροπιας να κυκλοφορουν αφοβα. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20526215 .
. http://www.pedbikeinfo.org/data/factsheet_general.cfm .

Ενα ενδιαφερον site μετατροπης γραμμων σιδηροδρομων σε ποδηλατικα μονοπατια . http://www.railstotrails.org/ourWork/reports/railwithtrail/report.html .
Απο την άλλη προωθειται ο σιδηροδρομικος τουρισμος κι αυτο ειναι καλο . http://www.kathimerini.gr/791188/article/epikairothta/ellada/treis-prota... .

Antonius
Απών/απούσα

ferrari στον ποδηλατόδρομο, δεν θα είχε λεφτά για πάρκινκ. Τον κατάστρεψε και αυτόν το μνημόνιο ...

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

http://www.aftodioikisi.gr/koinonia/ena-podilato-pano-stis-rages-to-mage...

«Ποιος
ξέρει. Ισως
ν’ άνοιξα τον δρόμο και σε λίγο καιρό να
κυκλοφορούν ποδήλατα στις γραμμές του τρένου…».
Αυτό έγραψε ο φωτογράφος Λουκάς Χαψής στο
facebook όταν ολοκλήρωσε πριν λίγες ημέρες το
υπέροχο ταξίδι του με το ποδήλατο πάνω στις ράγες
του εγκαταλελειμμένυο σιδηροδρομικού δικτύου της
Πελοποννήσου.
Σε ένα μοναχικό ταξίδι 8 ημερών, ο φωτογράφος
που έχει γυρίζει τον κόσμο, τράβηξε υπέροχες
φωτογραφίες, καταπληκτικές στιγμές της φύσης,
μοναδικές χαρακτηριστικές σκηνές του
σιδηρόδρομου και των ιστορικών σταθμών του, από
την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα, μαγεμένος από
την ομορφιά της διαδρομής.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Οι φωτογραφίες που έχει τραβήξει είναι συγκλονιστικές. Είχα την τύχη να δω τουλάχιστον 100 φώτο τους τελευταίους 2 μήνες.