Επιστολή προς ΚΤΕΛ Αττικής με θέμα την ασφαλή οδήγηση και οδηγητική συμπεριφορά οδηγών ΚΤΕΛ

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Θέμα: Ασφαλής Οδήγηση και οδηγητική συμπεριφορά οδηγών ΚΤΕΛ

Οι “Ποδηλάτ-ισσ-ες” και οι “Φίλοι του Ποδηλάτου Αθηνών” εδώ και πολλά χρόνια δραστηριοποιούνται για τη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσο καθημερινής μετακίνησης αλλά και για άθληση και ψυχαγωγία μέσα από πολύπλευρες παρεμβάσεις και διεκδικήσεις. Στα πλαίσια των δράσεων μας θα θέλαμε να σας θέσουμε κάποια θέματα που άπτονται της ευθύνης και αρμοδιότητάς σας.
Όπως γνωρίζετε, τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει σημαντική αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσο μεταφοράς στο αστικό και υπεραστικό οδικό δίκτυο. Παρ’ όλο που οι υποδομές είναι ανύπαρκτες και οι συνθήκες ιδιαίτερα αντίξοες, η παρουσία των ποδηλατών έχει οδηγήσει ως ένα βαθμό ήδη άτυπα στην «εκπαίδευση» και βελτίωση της οδηγητικής συμπεριφοράς του συνόλου των οδηγών προς μία πιο ασφαλή οδήγηση. Σε όλη αυτήν την προσπάθεια παρουσιάζεται επανειλημμένα το θέμα της συνύπαρξης ποδηλάτου-αυτοκινήτου με ιδιαίτερη θέση στο πρόβλημα τα βαρέα, μεγάλου μεγέθους, οχήματα.
Εκτός από τις αντικειμενικές συνθήκες (απουσία ποδηλατολωρίδων, ποιότητα οδοστρώματος ιδιαίτερα στα δεξιά των οδών, περιορισμένο πλάτος λωρίδων κυκλοφορίας, διαφορά μεγέθους οχημάτων, περιορισμένη ορατότητα καθρεπτών κλπ) υπάρχουν και κάποιοι ανθρώπινοι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την οδηγητική, συχνά «αντιποδηλατική», συμπεριφορά των οδηγών, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η ζωή των ποδηλατών.
Ειδικότερα, και αφορμή για αυτήν την επιστολή, είναι η οδηγητική συμπεριφορά των οδηγών ΚΤΕΛ Ανατολικής Αττικής στο οδικό δίκτυο της Λ. Μαραθώνος.
Εκτός από τους επαγγελματίες ποδηλάτες, που «παραδοσιακά» κάνουν προπόνηση εκεί, η Λ. Μαραθώνος χρησιμοποιείται όλο και πιο πυκνά από ποδηλάτες που πηγαίνουν στην εργασία τους ή εκδράμουν σε περιοχές της Αν. Αττικής, και επομένως η συνάντηση ποδηλάτων με λεωφορεία ΚΤΕΛ είναι πολύ συχνή. Αρκετές αναφορές έχουν γίνει για οδηγούς λεωφορείων ΚΤΕΛ που, όχι μόνο φαίνεται να αγνοούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας σε ότι αφορά τις ασφαλείς αποστάσεις προσπέρασης από κινούμενο ποδήλατο, αλλά και έχουν προκλητική στάση, «κλείνοντας» τον ποδηλάτη μετά την προσπέραση, προβαίνοντας σε διαπληκτισμούς εν κινήσει και τελικά θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια ποδηλατών, επιβατών αλλά και άλλων οδηγών.
Πρόσφατο συμβάν το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας, όπου ο οδηγός ΚΤΕΛ προσπέρασε επικίνδυνα ποδηλάτες, στο ύψος του Πικερμίου με κατεύθυνση προς Αθήνα, προκαλώντας τη διαμαρτυρία τους. Ο ίδιος απάντησε με ύβρεις, πλησιάζοντας «ξυστά» τους ποδηλάτες και ενώ το λεωφορείο κινούνταν. Όταν ζητήθηκαν τα στοιχεία του από τον σταθμάρχη μας παρέπεμψε στη γραμματεία των ΚΤΕΛ και από εκεί μας είπαν να στείλουμε επιστολή αναφέροντας το συμβάν για να προχωρήσουν από την διοίκηση σε κυρώσεις.
Καταλαβαίνετε πολύ καλά πως θα ήταν ανώφελο να συζητάμε για τέτοια θέματα σε περίπτωση που η ατυχής συνάντηση ήταν μοιραία για τους ποδηλάτες. Για να μην καταλήξουμε λοιπόν να μιλάμε μετά από τραγικές και μη αναστρέψιμες καταστάσεις παρακαλούμε να ληφθούν με κάθε τρόπο και άμεσα κατάλληλα μέτρα από μέρους σας.
Από την μεριά μας, παραμένουμε διαθέσιμοι για κάθε πρόταση και δράση προς την υποστήριξη εναλλακτικών των Ι.Χ. μέσων μεταφοράς, όπως τα ΚΤΕΛ και την διαμόρφωση αμοιβαίων συνθηκών ασφαλείας στο οδικό δίκτυο.

Ποδηλάτ-ισσ-ες και Φίλοι του Ποδηλάτου - Αθηνών

ΣυνημμένοΜέγεθος
Microsoft Office document icon _επιστολή διαμαρτυρίας 4.doc44 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Την επιστολή μην την στείλετε σε μορφή .doc καθώς έτσι μπορεί να γίνει επεξεργασία του κειμένου και να αλλοιωθεί το περιεχόμενο του. Το αρχείο πρέπει να είναι σε μορφή .pdf και κλειδωμένο. Ή τυπωμένο.

41ex
Απών/απούσα

Καλό θα ήταν να γίνει και κοινοποίηση στην τροχαία Αν. Αττικής και στο Υπ. Μεταφορών.
Όσον αφορά το θέμα με τον οδηγό καλό θα ήταν να συνεχιστεί τουλάχιστον με την μορφή έγγραφης καταγγελίας. Κάποια στιγμη οι επαγγελματίες οδηγοι θα πρέπει να ξεκινήσουν να φέρονται επαγγελματικά!

podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Η επιστολές μας δεν στέλνονται με ε-μαιλ αλλά παραδίδονται στα αρμόδια γραφεία και παίρνουν αριθμό πρωτοκόλλου.
(για τη συγκεκριμένη: Αρ. πρωτ. ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ 32868/16.04.2013)

Arxarios
Απών/απούσα

...όταν γυρνώντας από δουλειά στη Μαραθώνος, πετυχαίνω δύο κουρσάδες να πηγαίνουν πλάι πλάι συστηματικά. Που να διαμαρτυρηθώ όταν τους βλέπω μετά να πηγαίνουν από κάτω στο Σταυρό, και όχι από πάνω όπως πήγα εγώ που ήθελα με βλέπουν?

Όταν θα τουν πατήσει κανείς στο τούνελ με τη διαφορά φωτός, ή στις στροφές τις Μαραθώνος όπου οι οδηγοί έχουν κατηφόρα και πλάτος για τρέξιμο σε συνδυασμό με τα γελοία συχνά φανάρια και τις απότομες καμπύλες, θα γεμίσουν εδώ ατελείωτες σελίδες με "γειά σου φίλε" και "τόσο άδικος χαμός" κτλ.

Πάνω από όλα πρέπει να έχουμε κοινή λογική. Το ξέρω πως η Μαραθώνος είναι πρακτικά μονόδρομος για να βγεις εύκολα στη θάλασσα από τα βόρεια προάστια, το ξέρω πως είναι άλλη αίσθηση να μη σε κόβουν τα στενά, αλλά εάν πας για βόλτα είτε απέφυγε τη σαν το διάολο είτε πάρε τα μέτρα σου. Άλλο δουλειά, άλλο βόλτα όπου επιλέγεις τον προορισμό σου.

kounoupis
Απών/απούσα

Υπαρχει και η το κομματι και η λεωφορος σπατων και μετα η λεωφορος αρτεμιδος και φτανουν ραφηνα απο κει.Τοσο δυσκολο για καποιον ειναι να κανει 5χιλιομετρα παραπανω ειδικα αν ειναι βολτα;
Για το παραδειγμα που δειχνουμε ως ποδηλατικη κοινοτητα μια κυριακατικη βολτα εχει κατεβει την περιφερειακη αιγαλεω για να παει ελευσινα

Etherovamonas
Εικόνα Etherovamonas
Απών/απούσα

Καλώς σας βρήκα,
Από οδειγούς ΚΤΕΛ μονο παραλογισμούς μπορώ να θυμηθω.
Όταν ρώτησα αν μπορώ να μεταφέρω ποδήλατο η απαντιση ήταν "με φωρτοτική 5€ και άμα σε αφισει ο οδειγος".
Έχουμε κάποιον κανονισμό στα χέρια μας σε σχέση με αποσκευές και χρεώσεις;