4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οικονομικής Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος

1 καταχώριση / 0 νέα/ο
Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Έλλειμμα σε υποδομές βιώσιμης κινητικότητας,
όπως πεζοδρόμους, ποδηλατοδρόμους, πεζοδρόμια
και ράμπες στο Βόλο, καταγράφει – μέσα από τα
μάτια δημοτών της πόλης - έρευνα του
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι πολίτες ζητούν
περισσότερα έργα βιώσιμης κινητικότητας, είναι
διατεθειμένοι να πληρώσουν ποσά 16,3 ευρώ κατά
μέσο όρο κατά κεφαλή για ποδηλατοδρόμους και
15,9 ευρώ κατά μέσο όρο κατά κεφαλή για
πεζοδρόμους, την ίδια όμως ώρα δεν εμπιστεύονται
τους πολιτικούς εκπροσώπους τους – σε ποσοστό
71,2% - ότι θα καταφέρουν να μετουσιώσουν σε έργα
το δημοτικό χρήμα. Η έρευνα αφορά στοιχεία του
2013 και παρουσιάστηκε χθες στο 4ο Πανελλήνιο
Συνέδριο Οικονομικής Φυσικών Πόρων και
Περιβάλλοντος, που ολοκληρώνεται σήμερα στο
αμφιθέατρο του τμήματος Οικονομικών Επιστημών
του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, από το Εργαστήριο
Επιχειρησιακών Ερευνών.
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Η έρευνα έγινε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου
Οδοποιίας του τμήματος πολιτικών μηχανικών του
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με διευθυντή τον
καθηγητή, Νίκο Ηλιού. Αποτελεί διπλωματική
εργασία του αποφοίτου πολιτικών μηχανικών
Αναστάσιου Σιάπου, την οποία επέβλεψαν ο
διδάκτωρ πολιτικών μηχανικών, Θάνος Γαλάνης και
ο καθηγητής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου
Θράκης, Γιώργος Μποτζώρης.
Η έρευνα – που παρουσιάστηκε χθες από τον κ.
Θάνο Γαλάνη - έγινε μέσω προσωπικών
συνεντεύξεων σε δείγμα 605 πολιτών, που κλήθηκαν
να απαντήσουν σε 15 ερωτήσεις. Η πλειοψηφία των
ερωτηθέντων ήταν ηλικίας έως 35 ετών (το 39%
κάτω από 25 ετών και το 24% μεταξύ 26 και 35 ετών),
εκ των οποίων το 56,7% άνδρες και το 43,3%
γυναίκες. Φοιτητές - μαθητές ήταν το 25%, άνεργοι
το 23%, ιδιωτικοί υπάλληλοι το 20,2%, ενώ στην
πλειοψηφία τους, το 44,5% πρόκειται για
αποφοίτους λυκείου και σε ποσοστό 34% για
αποφοίτους πανεπιστημίου. Το δείγμα των
ερωτηθέντων εμφανίζεται ότι χαμηλά καθαρά
εισοδήματα, κάτω από 5.000 ευρώ καθαρά για
προσωπικές ανάγκες το χρόνο σε ποσοστό 49,6% και
μεταξύ 5.000 - 10.000 ευρώ το 25%. Σε ποσοστό 76%
διαθέτουν ΙΧΕ αυτοκίνητο και σε ποσοστό 63%
διαθέτουν ποδήλατο.
Όπως προκύπτει μέσα από την έρευνα, το 90% των
πολιτών χρησιμοποιούσε σχεδόν ποτέ ή σπάνια το
δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που υπήρχε το 2013 και
πλέον έχει ξηλωθεί. Μάλιστα το 79% των
ερωτηθέντων έκρινε ότι είναι αναγκαία η βελτίωση
του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και πάνω από το
60% δήλωναν υπέρ της επέκτασης των
ποδηλατοδρόμων. Μάλιστα ένα σημαντικό ποσοστό
της τάξης του 35,1% δήλωνε ότι θα διέθετε από 11
έως 20 ευρώ το χρόνο προκειμένου να βελτιωθεί και
να επεκταθεί το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων.
Σχεδόν το 74% των πολιτών ζητούν βελτίωση των
πεζοδρομίων, πεζοδρόμων και γενικότερα των
υποδομών που χρησιμοποιούν οι πεζοί. Η βελτίωση
αφορά σε ποσοστό 73,4% στο κέντρο, κατά 17,2% σε
συλλεκτήριες οδούς και κατά 9,4% σε τοπικές οδούς.
Μάλιστα οι πολίτες είναι διατεθειμένοι σε ποσοστό
26,5% να πληρώσουν το χρόνο από 11 έως 20 ευρώ
για βελτίωση των υποδομών και σε ποσοστό 26,9%
ποσά από 21 έως και 30 ευρώ.
Ωστόσο, όταν έρχεται το ερώτημα κατά πόσο
εμπιστεύονται τους κρατικούς λειτουργούς ότι θα
καταφέρουν να φέρουν εις πέρας έργα βιώσιμης
κινητικότητας στην πόλη, καταδεικνύεται ότι το
επίπεδο εμπιστοσύνης είναι χαμηλό σε ποσοστό
71,2%, μέτριο σε ποσοστό 13,4% και υψηλό σε
ποσοστό 15,4%.
Το συνέδριο
Στο συνέδριο που διοργανώνει το Εργαστήριο
Επιχειρησιακών Ερευνών του τμήματος οικονομικών
του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, συμμετέχουν 69 ΑΕΙ
και ερευνητικοί φορείς, 110 συμμετέχοντες,
περιλαμβάνει 14 θεματικές ενότητες και στόχος
είναι η ανάδειξη της διεπιστημονικότητας που
διέπει το περιβάλλον. Οι σημερινές εργασίες
ξεκινούν στις 9 το πρωί.
http://www.taxydromos.gr/Topika/241284-podhlates-psaxnoyn-podhlatodromoy...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact