Σας παρακαλω ,θα ηθελα να ανοιξω αυτο το τοπικ ,γιατι εχω την απορια για πιο λογο διεκδικουμε αυτους τους περιφημους ποδηλατοδρομους.Και εξηγουμαι.Καθημερινα μετακινουμαι απο το σπιτι μου στη δουλεια μου και αντιστροφα Βριλησσια-Αθηνα,οι χρονοι που κανω ειναι 30 λεπτα το κατεβασμα και περιπου 45 το ανεβασμα.Για να πετυχω αυτους τους χρονους φροντιζω να σταματαω οσο το δυνατον λιγοτερο κρατωντας μια σταθερη ταχυτητα γιατι ως γνωστο με το συχνο σταματημα θα χαλασω τους μεσους ορους,και δεν μπορω να εχω την αναλογη επιταγχυνση που εχει π.χ ενα μηχανακι για να αντισταθμισω τη χαμενη ταχυτητα.(για τον ιδιο λογο κινουμαι με κινδυνο ατυχηματος κατω απο τις γεφυρες της Κηφισιας)Επειδη μενω στα Βριλησσια, μπορω να σας πω απο πρωτο χερι οτι ειναι αδυνατον να κινηθω αξιοπρεπως , απο το ενα σημειο στο αλλο εντος του δημου χρησιμοποιωντας το ποδηλατικο δικτυο ,καθως αυτο θα εναι γεματο πεζους καροτσακια και μπαμπαδες που θεωρουν οτι η χρηση του ποδηλατοδρομου ειναι για την εκμαθηση του πενταχρονου παιδιου τους σε τρικυκλο(αλλωστε σε πολλα σημεια εχει το σημα του ποδηλατου ΚΑΙ του πεζου).Επισης περνανε ακριβως πανω σε διασταυρωσεις με αποτελεσμα να σταματαω σε ΚΑΘΕ στενο για να δω αν θα μου τη ριξει κανενα αυτοκινητο.Θελω λοιπον καποιος που εχει ασχοληθει με αυτο το θεμα να μου πει,οταν με το καλο φτιαχτουν οι ποδηλατοδρομοι,εγω θα εξακολουθησω να εχω το δικαιωμα να κινουμαι στη πολη μου ,οπως και σημερα,με το ποδηλατο μου η οι περιορισμοι που θα μου επιβληθουν θα με αναγκασουν να ξαναγορασω μηχανακι για να μπορω να πηγαινω στη δουλεια μου?Γιατι αν η μεση ταχυτητα μου απο 20-25 μειωθει στα 10-15 αυτο θα κανω.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
To ερώτημα σου άπτεται του "Υποχρέωση πορείας σε ποδηλατόδρομο (;)"
http://www.podilates.gr/?q=node/11534
Οπότε εδώ έρχεται η Ομάδα εργασίας ΚΟΚ ώστε όσοι επιθυμούν μεγαλύτερες ταχύτητες να μπορούν να κινηθούν στη λεωφόρο.
να ξαναπάρεις μηχανάκι; όχιιιιιιι
Το ερώτημά σου θα το είχες απάντήσει μόνος σου ΑΝ είχες επισκεφτεί μια ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ χώρα όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και γενικά υπάρχουν ποδηλατικές δομές και σεβασμός προς τον συμπολίτη μας....
Πολλάααααα χρόνιααααα τώρα, οι κουτόφραγκοι έχουν δώσει ΛΑΜΠΡΑ παραδείγματα του τι σημαίνει "πόλη να ζεις" και όχι "πόλη να επιβιώνεις μετα βίας....".



...σε αυτή την χώρα πρώτα έρχεται το ΕΓΩ
Και μετά το
Εμείς.
αν κατάλαβα... το πρόβλημα σου vdaf είναι ότι τα πεζοδρόμια που ονομάστηκαν ποδηλατόδρομοι δεν σου κάνουν.
Δεν σε ικανοποιεί δηλαδή το ότι οι δημοτικοί άρχοντες της περιοχής σου, ειδικά για σένα έφτιαξαν "ευρωπαικού επιπέδου" ποδηλατόδρομους με την προσθήκη μπόλικου πράσινου (για να είναι αποδεκτοί και από τους μη ποδηλάτες ψηφοφόρους και κονομημένοι ταυτόχρονα μιας το έργο στοίχησε ο κούκος αηδόνι)
Δεν σου αρέσει που για να πας στη δουλειά σου αντί να κάνεις ένα τέταρτο πηγαίνοντας από το δρόμο όπως όλος ο κόσμος, κάνεις μία ώρα πηγαίνοντας από το πεζοδρόμιο και κάνεις τη βόλτα σου στο πράσινο προάστιο (που λόγο του ποδηλατόδρομου ανέβηκαν και οι αξίες γης και ακινήτων...)
Δεν σου αρέσει που αντί να χρησιμοποιείς το δρόμο όπου είσαι κομμάτι ενεργό της κυκλοφορίας αυτής της γαμ.....ς τερατούπολης είσαι ένας ξεχωριστός μα εντελώς ξεχωριστός που για να πάει στη δουλειά του πάει άκρη-άκρη και δεν ενοχλεί κανέναν (πνιγμένος-κρυμμένος από το πράσινο που αναπνέεις και καλύτερα).
Δεν σε ικανοποιεί που σε κάθε στενό σταματάς για να περάσει ο κάθε ντενεκεδούχος πρώτα και μετά εσύ, μιας και παρ' όλο που έχεις προτεραιότητα αν δεν σταματήσεις πεθαίνεις αφού ο ντενεκεδούχος δεν σε βλέπει ( και αν ντενεκεδούχος δεν σε βλέπει πέθανες)
Ε τι να σου πω ρε φίλε δεν είσαι ευρωπαίος, επειδή υπάρχουν κάτι τέτοιοι σαν και σένα μας βάζει τιμωρία η μαμάκα η Μέρκελ, γι' αυτό μας την πέφτουν και οι νταβαντζήδες-ποδοσφαιριστές του τύπου Ολι Ρεν...
Δεν είσαι ευρωπαίος ρε....
Προφανώς οι ποδηλατόδρομοι (τουλάχιστον αυτοί που έχουν κατασκευαστεί ως τώρα και θα κατασκευαστούν (αν ποτέ) σε μικρότερους δρόμους δεν αφορούν ποδηλάτες σαν εσένα. Η όλη ιστορία με τους ποδηλατόδρομους γίνεται για να πηγαίνουν πχ. τα παιδιά στα σχολεία, φροντιστήρια, γήπεδα, ωδεία, φίλους, πλατείες κλπ κλπ,(και λέω παιδιά, γιατι οι χώρες που έχουν υπολογίσει πόσες μετακινήσεις αυτοκινήτων εξοικονομούνται όταν τα παιδιά πηγαίνουν μόνα τους στις δραστηριότητές τους + την αποδεσμευση των γονιών/σωφέρ, παρουσιάζουν απίσευτα νούμερα εξοικονόμισης ενέργειας και μείωσης ρύπων), επίσης για να πηγαίνει όλος ο κόσμος που δεν έχει ούτε την φυσική κατάσταση ούτε την όρεξη ούτε την ικανότητα να τρέχει με το ποδήλατο.
Θα ήταν πάλι μια παγκόσμια πρωτοτυπία της χώρας μας αν αρνιόταν αυτή την υποδομή για όποιους λόγους σκαρφιστεί (συνήθως επικαλείται ο ελληνάρας την "ελευθερία του")
Εννοείται όμως οτι ο ποδηλατόδρομος δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτικός - και άλλωστε σε όλες τις χώρες που αυξάνεται η ποδηλασία - μια και αυξάνονται και οι πιο έμπειροι ποδηλάτες - η τάση είναι να ΜΗΝ είναι υποχρεωτική η πορεία του ποδηλάτη πάνω στον ποδηλατόδρομο : Με πολλά επιχειρήματα όπως της ασφάλειας του αργού ποδηλάτη απο τον γρήγορο, της δυνατότητας του ποδηλάτη να αποφύγει εμπόδιο στον ποδηλατόδρομο και τέλος της ελευθερίας κίνησης. Ο ελληνικός ΚΟΚ πρόκειται να αλλάξει, και μια απο τις προτάσεις μας είναι να αλλάξει και αυτό το άρθρο που λέει για την υποχρεωτική πορεία σε ποδηλατόδρομο - αν και έτσι κι αλλιώς λίγο μας αφορά το θέμα, μια και εναλλακτικές διαδρομές υπάρχουν πάντα.
Πληροφοριακά σας λέω επίσης οτι η νέα τάση πλέον στις ευρωπαϊκές χώρες είναι τα ποδηλατικά "high ways" με προδιαγραφές 10χιλιομέτρων το λιγότερο και πλήρη προτεραιότητα στα φανάρια, διασταυρώσεις κλπ ως προς το αυτοκίνητο...και εμείς μιλάμε ακόμα αν θέλουμε ή όχι τους ποδηλατόδρομους.....
υπάρχουν πουθενά αυτά τα στατιστικά ;
θα ήταν πολύ χρήσιμα.
αν ειναι δυνατον ΓΑΙΔΟΥΡΙΕΣ!! ενταξει ρε φιλε τρεχα εσυ ελευθερα μην χαλιέσαι
Θάταν τίμιο και αξιοπρεπές να παραδεχθούμε ότι οι ποδηλατόδρομοι [αυτοί που έγιναν, όπως έγιναν] απέτυχαν να εξυπηρετήσουν το σκοπό για τον οποίο έγιναν. Είναι τόσο επικίνδυνοι ειδικά για τα παιδιά ώστε να γινόμαστε αστείοι όταν ισχυριζόμαστε ότι για παιδιά φτιάχτηκαν.
Ας παραδεχθούμε ότι άλλος ήταν ο στόχος αυτών που σχεδίασαν τους ποδηλατόδρομους και κάτι άλλο έγινε. Αυτό το άλλο που έγινε, καλό είναι να το κρίνουμε αντικειμενικά. Καλό δεν είναι ότι μας μοιάζει με αυτό που θέλουμε, καλό είναι αυτό που θέλουμε.
Τον τελευταίο χρόνο όλοι έχουμε δει την μεγάλη αυξηση των ποδηλατών στους δρόμους, δεν έχουμε δει όμως ποδηλάτες στα πεζοδρόμια-ποδηλατόδρομους, ούτε μαθητές με τα ποδηλατά τους να πηγαίνουν στο σχολείο. Με το ποδήλατο απο αυτούς τους ποδηλατόδρομους δεν πας σχολείο, πας κατευθείαν νοσοκομείο.
Με ειλικρινή διάθεση για ουσιαστική συζήτηση θάθελα να σημειώσω ότι αυτό που γίνεται στην ευρώπη δεν είναι σώνει και καλά το καλύτερο ούτε ασφαλώς η ευρώπη είναι όλος ο κόσμος, ας δούμε τον κόσμο όπως πραγματικά είναι.
Οι ποδηλάτες όλου του κόσμου κυκλοφορούν στους δρόμους μαζί με τα αυτοκίνητα τα φορτηγά τα λεωφορεία και τα κάρα. Το ότι οι μισοί(;) ποδηλάτες στην κεντρική ευρώπη κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους δεν σημαίνει ότι πρέπει στην Ελλάδα να είναι το κύριο
μέλημά μας να φτιάξουμε και μεις οπωσδήποτε. Αντιθέτως παγκόσμια πρωτοτυπία είναι να γεμίζουν σιγά-σιγά οι δρόμοι ποδηλάτες και μεις να προσπαθούμε να τους περιορίσουμε σε πεζοδρόμια που ανακατασκευάστηκαν, τα πληρώσαμε και τα ονομάσαμε ποδηλατόδρομους.
Μιλάω για περιορισμό γιατί πέρα από τα δικά μας (των ποδηλατών) θέλω, η προσπάθεια του υπουργείου μεταφορών και της τροχαίας είναι η όσο το δυνατόν απρόσκοπτη κυκλοφορία των αυτοκινήτων εις βάρος όλων των άλλων μέσων μεταφοράς. Υπενθυμίζω την μείωση των δρομολογίων των λεωφορείων, την αναστολή αγοράς νέων λεωφορείων, την ουσιαστική διάλυση του ΟΣΕ.
Το ότι συμμετέχουν οι ποδηλάτες σε κάποιες επιτροπές (συμβουλευτικές πάντα) δεν σημαίνει ότι μας ακούνε κιόλας. Ειδικά αυτή η "σοσιαλιστική" διεκπεραιωτική διακυβέρνηση της χώρας πιστεύω να μην αφήνει περιθώρια για άλλες σκέψεις. Οσο για τις τελευταίες προθέσεις τους, που θα ψηφιστούν μες στην εβδομάδα που έρχετε, σημειώστε, την για άλλη μια φορά στήριξη της ευρωπαικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την νέα απόσυρση των παλαιών ντενεκέδων και την εισαγωγή νέων.(ντενεκέδων πάντα)
Μιας και ανέφερες την νέα τάση ποδηλατικών "high ways" εμεις εδώ έχουμε σε εξέλιξη τα χαι γουέις στις λεωφόρους της Αθήνας που αδειάζουν μιας και η βενζίνη ακριβαίνει τόσο που σε λίγο όλοι οι δρόμοι δικοί μας θάναι
Οι "ελληναράδες" Λυδία μου τώρα πια, αγοράζουν την ελευθερία τους με υβριδικούς ντενεκέδες, επ' ουδενί δεν μπαίνουν μεσ' την κίνηση όπου οδηγούν "γυφτοβαλκάνιοι" άναρχοι οδηγοί, το αφήνουν σε μας αυτό και αυτοί κάνουν ποδήλατο για σπόρ με μασαζοκολάν ίσως, στα "καθαρά" μέρη χωρίς καυσαέριο και αν είναι δυνατόν με φρουρά μαζί όπως ο GAP.
Μετά τιμής Ο γυφτοβαλκάνιος.


Νομίζω είναι κρίμα εμείς οι ίδιοι οι ποδηλάτες να έχουμε αμφιβολίες για τη χρησιμότητα των ποδηλατοδρόμων. Προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει το ποδηλατόδρομο Βριλησσίων-Χαλανδρίου άπειρες φορές και ναι, είμαι ακόμα σώος και αβλαβής! Δεν κινδύνεψε η σωματική μου ακεραιότητα. Και επίσης συμφωνώ με την ύπαρξη του πράσινου στο διαχωριστικό διάζωμα! Το να υπάρχουν οι ποδηλατόδρομοι δεν υποχρεώνει τους ποδηλάτες που δεν το επιθυμούν να τους χρησιμοποιούν. Οι ποδηλατόδρομοι όμως πιστεύω είναι ένα ιδανικό μέσον για να γίνει το ποδήλατο μέηνστριμ ως μεταφορικό μέσο και να χάσει το νόημά της η συνηθισμένη δικαιολογία όσων δεν το χρησιμοποιούν ότι στην Αθήνα επειδή είναι «πολύ επικίνδυνο». Όποιος ενδιαφέρεται έστω και λίγο για το περιβάλλον καταλαβαίνει την τεράστια σημασία του να γίνει μέηνστριμ το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο.
Προσωπικά πιστεύω ότι η δομή του ποδηλατόδρομου Βριλησσίων είναι ιδανική (διαχωρισμός με πρασιά ή κολωνάκια ή άλλη σταθερή διάταξη από κίνηση και στάθμευση αυτοκινήτων). Όσο για τις μίζες κλπ δεν γνωρίζω αν υπήρξαν, αλλά και δεν πιστεύω ότι πρέπει να περιμένουμε να γίνει η δημόσια διοίκησή μας αγγελικά πλασμένη, να εξαφανιστεί η διαφθορά πρώτα και μετά να γίνουν ποδηλατόδρομοι. Μάλλον θα χρειαζόταν να περιμένω πάρα πολύ, ενώ η ανάγκη για ποδηλατοδρόμους είναι κατά τη γνώμη μου άμεση. Δεν πιστεύω καθόλου στο μαξιμαλισμό (=). Ενημερωτικά, το κόστος των ποδηλατοδρόμων καλύπτεται κατά 75% από την Ε.Ε. και μόνο κατά 25% από το δήμο.
Το να τσουβαλιάζουμε όλα τα ανοιχτά θέματα μαζί σε ένα ποστ (αναστολή αγοράς νέων λεωφορείων, οσε, απόσυρση Ι.Χ. τιμή βενζίνης, υβριδικά αυτοκίνητα) είναι κάτι που στην Ελλάδα θεωρείται πολύ ψαγμένο αλλά κατά τη γνώμη μου απλά αποσυντονίζει τη συζήτηση. Ας πούμε όχι στην ατέρμονη γκρίνια και στο μαξιμαλισμό (=το να θεωρούμε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση άχρηστο αν δε λυθούν μαζί του και όλα τα υπόλοιπα προβλήματα της κοινωνίας μας = ο σίγουρος τρόπος για να μην είμαστε ευχαριστημένοι με τίποτα και ποτέ). Εγώ λέω να χαρούμε για τους ποδηλατοδρόμους που πριν μερικά (λίγα) χρόνια δε φανταζόμασταν ότι θα υπάρξουν και να χαρούμε και για αυτούς που απ’ ότι φαίνεται θα έρθουν ;-)
Υπάρχουν πάρα πολλά στατιστικά στοιχεία κυρίως από Ευρώπη και Αμερική. Αν ψάξει κανείς βρίσκει μελέτες και απο χώρες της Λατινικής Αμερικής, Αφρικής και Ασίας, μια και ποδηλατόδρομοι δεν κατασκευάζονται μόνο "στη δύση".
Ιδου μερικά χρήσιμα λινκς
http://www.ecf.com τα κυριότερα άρθρα βρίσκονται στο "Publications"
http://www.sustrans.org.uk στοιχεία ως προς τη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των παιδιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Bike it
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=gmail&attid=0.1&thid=1213c37731054b20&mt=application/msword&url=https://mail.google.com/mail/?ui%3D2%26ik%3D6cdeba1f30%26view%3Datt%26th%3D1213c37731054b20%26attid%3D0.1%26disp%3Dattd%26realattid%3D0.2%26zw&sig=AHIEtbSS1qytw4VE-S9aERE8RsNSZjzw6A
δίνει πάρα πολλά στοιχεία με τις πηγές τους όσον αφορά τα κέρδη της ποδηλασίας(οικονομικά, υγείας, ρύπων κλπ)
www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_bicycle_facilities.pdf
παλιό άρθρο αλλά ενδιαφέρον
www.capitalbikeandwalk.org/docs/Bike-Lane-Fact-Sheet.doc - οφέλη των ποδηλατόδρομων
http://www.bicyclinginfo.org/engineering/facilities-bikelanes.cfm περι ποδηλατολωρίδων (τι είναι)
http://bicycleuniverse.info/transpo/bikelanes.html Λινκς για τα υπερ και κατά των ποδηλατοδρομων
εισαι η καλυτερη !
Θα συμφωνήσω με τη λογική του "οι ποδηλατόδρμοι δεν είναι για σένα", γιατί στην πράξη και εγώ βλέπω ότι δεν είναι πρακτικό πάντα να πηγαίνω σε αυτούς. Ο έμπειρος ποδηλάτης, δηλ. αυτός που έχει ξεψαρώσει και δεν φοβάται στην κίνηση ξέροντας να αυτοπροστατεύεται και να ενσωματώνεται στην κυκλοφορία, πρέπει μάλιστα να πηγαίνει και στην κίνηση, και αν το θες είναι και το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης γιατί ο δρόμος ανήκει σε όλους και όλοι τον πληρώνουμε.
Λες ότι αν η μέση ταχ. πέσει απ΄ τα 20 στα 15. Αν υπάρχει τέτοια διαφορά είναι μεγάλη, και έχουμε ένα ακόμα επιχείρημα αφού ενας τέτοιος ποδηλατόδρομος δεν εξυπηρετεί την κίνηση αλλά τη δυσκολεύει.
Έχω την εντύπωση πως οι ποδηλατόδρομοι στο εξωτερικό είναι μέρος του δρόμου με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό. Απλά στην χώρα μας, κάποια πράγματα δεν γίνονται με τον εύκολο και πιο φθηνό τρόπο. Πρέπει να ακολουθηθεί η ακριβότερη οδός για να γεμίζουν κάποιοι λογαριασμοί...
Έχω σκεφτεί το εξής για την κίνηση των ποδηλάτων στους κεντρικούς δρόμους Αθηνών-Θεσ/νίκης. Να θεσπιστεί υποχρεωτικό όριο ταχύτητας 30χ.α.ω για όλα τα μέταφορικά μέσα. Έτσι κ αλλιώς η Μ.Ω.Τ. στις ώρες αιχμής δεν υπερβαίνει αυτό το νούμερο. Ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ανέξοδα από την επόμενη κιόλας μέρα χωρίς ιδιαίτερες τροποποιήσεις. Απλά χρειάζεται εκπαίδευση και οδηγική παιδεία, έννοιες άγνωστες για τους περισσότερους Έλληνες.
Πέρα απο αυτό, στην χώρα μας, λόγω ελλιπούς παιδείας, έλλειψης αστυνόμευσης και γενικότερης γαϊδουριάς των μηχανοκινούμενων, είναι αναγκαία η περιφρούρηση του ποδηλατόδρομου με κολονάκια (όντως επικίνδυνα), με πρασιές (όμορφες αλλά συχνά στριμωγμένες) κλπ. Επιπλέον, η κατασκευή ποδηλατόδρομου πάει παρέα με ανακατασκευή πεζοδρομίου που συχνά είναι είτε ανύπαρκτης υποδομής, είτε γεμάτο κακοτεχνίες είτε με ελλιπή σχεδιασμό όσον αφορά τα όμβρια, τους φωτισμούς, την κλίση εδάφους κλπ. Οπότε το κόστος ανεβαίνει σημαντικά. Βάλε και τις μίζες...
Αυτό είναι μέτρο που εφαρμόζεται/προωθείται σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας όλων. Μακάρι να θεσπιστεί κι εδώ.
το θεμα ολο ειναι οτι οταν φτιαξουν ποδηλατοδρομους,αν θα μας υποχρεωσουν νομικα να κυκλοφορουμε ΜΟΝΟ σε αυτους.Παντως στο Βερολινο σιγουρα απαγορευονται οι πεζοι στον ποδηλατοδρομο,παρολα αυτα ειδα και αρκετους ποδηλατες να κινουνται κανονικα στην οδικη κυκλοφορια που σημαινει οτι μαλλον επιτρεπεται.Αυτο που παρατηρησα ειναι οτι οι χειριστες ολων των οχηματων σεβονται ανεξαιρετως τον ΚΟΚ με ευλαβεια,για αυτο το λογο νομιζω οτι μπορουν και κινουνται γρηγορα και με ασφαλεια.Εγω ως κλασικος ελληναρας ειχα τη φαεινη ιδεα να παραβιασω ενα κοκκινο φωτεινο σηματοδοτη ποδηλατου και το αποτελεσμα ηταν να με κραξουν ολοι ,τοσο πολυ, που ντραπηκα ειλικρηνα και δεν το ξαναεπιχειρησα.Ετσι λοιπον κατεληξα να πιστευω οτι η τηρηση των νομων και του ΚΟΚ δεν ειναι μονο θεμα της Πολιτειας ,αλλα και θεμα των πολιτων ,οι οποιοι σεβονται τους κανονες ,οχι γιατι επισυρεται κινδυνος ποινης ,αλλα γιατι εκτιμουνε τον εαυτο τους και τους συνανθρωπους τους και εχουν καταλαβει μαλλον απο τα γενοφασκια τους οτι ο συντονισμος και η ροη ειναι κατι το οποιο εξαρταται απο ολους τους συμετεχοντες.
Ξαναλέω, επισκεφτείτε μια ποδηλατική πόλη, βγείτε λίγο πιο έξω από την Ελλάδα.
Ή - άντε λόγω κρίσης - κάντε μια βόλτα στην Καρδίτσα και στη Κω.....
Διαβάστε λίγο τι σημαίνει ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΥΜΑ (green wave) στη Δανία.
Συνειδητοποιήστε τι σημαίνει μια πόλη ΜΕΓΑΛΗ (πρωτεύσουσα χώρας) να έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ώστε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ να ανοίγει δρόμο για τα ποδήλατα και μετά για όλα τα άλλα ΜΜΜ.
.... και τώρα μπρείτε να αρχίσετε την γνωστή Ελληνική μιζέρια: "εδώ έχουμε ανηφόρες, εδώ δεν γίνεται, εδώ έχει πολύ ήλιο, εδώ έχει κακή άσφαλτο, έδω είναι έτσι και έχει κοκκορέτσι κλπ Μ*Λ*ΚΙΕΣ....
ΤΟΣΑ χρόνια εδω μέσα, ακόμα διαβάζω "ελληνική μιζέρια"
, ακόμα και σε ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟ ποδηλατικό φόρουμ.... που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να βλέπουμε τα πράγματα αλλιώς.... ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ αυτό το "αλλιώς".
Xες,ειχα παει στη Παρνηθα για πεζοπορεια,ευτυχως νωρις, και γυρνωντας απο το βουνο γυρω στις 3,30 ειδα μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ ουρα απο αυτοκινητα σπορ suv και τα συναφη,η οποια αρχιζε 2 χλμ πριν απο τις περιφημες ταβερνες της Χασιας και τελειωνε φυσικα στο τελεφερικ(συνολο 5?),φανταζομαι λοιπον οτι απο την αρχη μεχρι το τελος θα ηθελε ενα αυτοκινητο καμια ωρα για να φτασει ,ξοδευοντας ασκοπα ενεργεια και εκπεμποντας ρυπους,μονο και μονο για να βγαλει ο κοιλαρας μπαμπας , να παιξουν τα παιδακια στο βρωμικο πατημενο χιονι, και μετα απο δεκα λεπτα να πανε ολοι να ξεκοιλιαστουν στα παιδακια.Αν λοιπον οι ποδηλατοδρομοι απευθυνονται σε ενα τετοιο λαο με ανυπαρκτη φυσιολατρικη και αθλητικη κουλτουρα,με τη μονη παιδεια τη παιδεια της ταβερνας, τοτε συγγνωμη φιλοι μου ,θεωρω οτι απλα θα πεταχτουνε λεφτα και θα πεσουνε μιζες παλι ,και ολα θα γινουνε για το θεαθηναι,γιατι ποδηλατες δεν θα υπαρχουν ,οποτε λοιπον ολο αυτο το δικτυο θα καταδικαστει σε πληρη αχρηστια.Εμεις πρωτα πρεπει να βαλουμε το ποδηλατο στη ζωη μας ,και οταν λεω εμεις δεν ενοοω το κοσμο που γραφει εδω,αλλα ολους αυτους που, οταν κυκλοφορεις στο δρομο με το ποδηλατο ,θεωρουν οτι κανεις κατι εξαιρετικα επικινδυνο,οτι εισαι τρελος ,ψυχασθενης που το εσκασε απο το Δαφνι και αποτελεις μαλιστα και κινδυνο γιατι αν σε πατησουν θα πρεπει να σε πληρωσουν.Ειναι οι ιδιοι ανθρωποι που το βουνο το εχουν πατησει μονο με 4χ4 ,αλλα αυτο ειναι μια αλλη κουβεντα που δεν απασχολει εδω το site,νομιζω.Οποτε λοιπον σε αυτη τη περιπτωση καλο θα ηταν να κοιταζουμε ποιοι ειναι οι χρηστες των ποδηλατοδρομων και ποσοι θα τους χρησιμοποιησουνε προκειμενου να γινει αποσβεση του εργου προς οφελος της κοινωνιας.Αληθεια ξερετε στην Αθηνα πολλες μαμαδες που αφηνουν το παιδι τους να παει με το ποδηλατο στο φροντιστηριο?
Είμαι σε κοντινό μήκος κυματος με εσένα. Πιστεύω και εγώ ότι πρώτα πρέπει να καθιερωθεί το ποδήλατο στα μάτια του κόσμου και μετά χτίσε ότι υποδομή θελήσεις. Δυστυχώς η μηδενική αθλητική παιδεία που έχουμε δεν βοηθά (ούτε) σε αυτό το κομμάτι.
Εγώ από τη μεριά μου προσπαθώ να μυήσω όσο περισσότερο κόσμο μπορώ στη λογική του "αφήνω το αμάξι". Δεν καταλήγουν όλοι ποδηλάτες αλλά αρχίζουν να περπατάνε περισσότερο και στην χειρότερη παίρνουν μηχανή/σκούτερ. Πάντως αν δεν υπάρξει κρίσιμη ποδηλατική μάζα σε καθημερινή βάση δεν ξέρω πόσο επιτυχία θα έχουν οι όποιοι ποδηλατόδρομοι. Μέχρι στιγμής πιστεύω ότι ο κόσμος τους βλέπει σαν αναγκαίο κακό για να κινούνται αυτοί οι τρελοί..
Όπως και να 'χει ας δούμε και την πρόταση που συζητάνε αυτές τις μέρες τα παιδιά με την ομάδα εκεί στο ΕΜΠ και το ξανασυζητάμε.
Καταλαβαίνω το "πνεύμα σας" αλλά δεν συμφωνω με όσα γράφετε - ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΔΩ ΜΕΣΑ σε καθαρόαιμο ποδηλατικό φόρουμ.
Για απάντηση πάτε να διαβάσετε το αντιστίχο θέμα για την Ισπανία.
Μέσα σε λίγα χρόνια 10πλασιάστηκαν τα χλμ ποδηλατόδρομων σε Ισπανική ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΗ και φυσικά 10πλασιάστηκαν και οι ΕΝΕΡΓΟΙ ποδηλάτες.
Ας ξεφύγουμε από την Ελληνική κακομοιριά, την τσαπατσουλιά και την αρπακολα_σύνη που έχουμε συνηθίσει....
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΛΛΑΓΗΣ / ΤΟΥ ΝΕΟΥ_ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ.
Απλή λογική που ισχύει ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.
Εδώ είμαστε 10 χρόνια πίσω και σχεδιάζουμε για 3 χρόνια πίσω....
ΕΛΕΟΣ. Κάποια στιγμή αυτό θα πρέπει να αλλάξει.
Ας αλλάξει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ στα μυαλά μας... ειδικά ΕΔΩ ΜΕΣΑ και ειδικά σε ότι μας άφορά άμεσα.
ΥΓ
1. Τα SUV στο βουνό δεν με πολυενοχλούν. Με ενοχλούν στα στενά των Εξαρχείων, ειδικά όταν μου κορνάρουν να κάνω στην άκρη με το ποδηλάτό μου... (πιά άκρη??? δεν υπάρχει άκρη...!!!!)
2. Το πρόβλημα μετακίνησης, το πρόβλημα της ρύμανσης, το πρόβλημα χώρων στάθμευσης, το χάλι των ΜΜΜ και το οικονομικό πρόβλημα των πολιτών ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είναι ΑΡΚΕΤΑ για να ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΡΧΕΣ του τόπου ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ΠΟΔΗΛΑΤΑ μέσα στην πόλη. Τι άλλο περιμένουν να γίνει για να πιστούμε ΟΛΟΙ?
3. Μετά τις ανηφόρες, την πολύ ζέστη και ότι άλλο είχα διαβάσει ΠΡΟΣΤΗΘΕΤΑΙ και "η μηδενική αθλητική παιδεία που έχουμε". Άντε να δούμε τι άλλη δικαιολογία θα βρεθεί.
και η σελίδα 12 δείχνει ακριβώς το λόγο για τον οποίο δεν έχουμε καμία σχέση πολεοδομικά με αυτή την πόλη και κατά συνέπεια δεν έχει νόημα να τη χρησιμοποιούμε σαν παράδειγμα.
Εμείς σε ένα χώρο 10 μέτρων έχουμε 75εκ πεζοδρόμια, 4 μέτρα παρκαρισμένα αμάξια και το υπόλοιπο για να χωρά ένα αμάξι και ένα μηχανάκι. Οι Σεβιγιάνοι έχουν 10 μέτρα παρτέρι και 7.65 μέτρα πεζοδρόμιο.
Κάποια πράγματα δεν είναι θέμα μιζέριας αλλά υποδομών και ανοικτού μυαλού. Η δομή της πόλης μας μάς δείχνει ότι είχαμε και έχουμε έλλειψη και στα δυο. Επομένως τη Σεβίλλη τη βλέπω σαν παράδειγμα μόνο ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Δηλαδή ότι μπορεί να γίνει στροφή προς ποδήλατα και περπάτημα. Όμως σαν υλοποίηση δεν την βλέπω εφικτή για Αθήνα τουλάχιστον.
Σου θυμίζω αντίστοιχες κουβέντες που έλεγαν για το ΤΡΑΜ και για λεοφορειολουρίδες στην Αθήνα, τα ίδια και για την πεζοδρόμηση όπου την πραγματοποίησηαν....
"δεν υπάρχει χώρος, δεν χωράμε, που θα πάμε, τόσα ΙΧ, ούτε πεζοδρόμια δεν υπάρχουν καλά-καλά...." κλπ κλπ κλπ
Από επίσκεψη μου στη Σεβίλλη του 1999, θυμάμαι "παλιά" πόλη, με ρημοτομία μεν, αλλά όχι πολύ "άπλα", όχι πολύ ελεύθερο χώρο για τέτοιες δομές. Σίγουρα κάτι περιόρισαν, κάτι στρίμωξαν για να βάλουν τόσα χλμ πδηλατοδρόμων.
Ανάγκα και οι Θεοί πείθονται....
θα συμφωνήσω απολύτως. Όταν έφυγα από τη Θεσσαλονίκη το 2006 δεν υπήρχαν ποδηλάτες στους δρόμους. Ελάχιστοι. Γίναν οι ποδηλατόδρομοι (δεν θα ασχοληθώ με τον σχεδιασμό κλπ κλπ) και πλημμύρισε η πόλη ποδηλάτες. Κάθε φορά που πάω ζηλεύω, θάθελα να είχαν γίνει όσο ήμουν κι εγώ εκεί.
Οι ποδηλατόδρομοι θα βγάλουν κι άλλους ποδηλάτες στο δρόμο. Και τότε θα αρχίσει να εμπεδώνεται από τους υπόλοιπους και η ποδηλατική κουλτούρα.
Μα αν παρατηρήσει κανείς, οι λεωφορειολωρίδες δεν είναι τόσο σεβαστές. Ταξί, βιαστικοί, μηχανάκιδες, προσωρινά παρκαρισμένοι συνέχεια τις καταπατάνε. Δεν πέτυχαν και τόσο. Επίσης το τραμ, όπου δεν εφαρμόστηκε το "πράσινο" κύμα, δεν μπορεί να φτάσει καλή ταχύτητα νομίζω. Τα πεζοδρόμια φυσικά στο 98% των περιπτώσεων είναι κατελλημένα από τους βενζινομπουχέσες (για να θυμηθούμε και κάποιον που πέταξαν έξω από εδώ) και στο 100% από τις βόλτες σου ως πεζή θα αναγκασθείς να μπεις εκεί που κινούνται τα μηχανοκίνητα.
Θέλω να πω οι παραπάνω υποδομές καλύτερα να μην χρησιμοποιούντε ως παράδειγμα.
Φυσικά είμαι υπέρ του κάθε χωρικού περιορισμού των μηχανοκίνητων σε το πολύ μια λωρίδα ας πούμε.
Πράγματι, χωρίς στρίμωγμα του μηχανοκίνητου δεν σώνεται η κατάσταση.
Πάντως στο pdf και σε ορισμένες φωτογραφίες δεν φαίνεται να μειώθηκε ο χώρος των αμαξιών. Αντίθετα επειδή είχαν προβλέψει τεράστιο χώρο για πεζούς έκοψαν 2.5 μέτρα από εκεί.
Για το Τραμ δεν θα σχολιάσω. Η υλοποίησή του ήταν αναγκαστική επειδή κάποιοι το 2004 έπρεπε να φάνε και από εκεί και φυσικά κάποιοι έπρεπε να διορίσουν τα παιδιά τους. Το αν είναι πετυχημένο φαίνεται στην πράξη όπου πρακτικά μόνο το παραλιακό κομμάτι κινείται σχετικά καλά. Όλο το υπόλοιπο μέχρι Σύνταγμα είναι άστα να πάνε. Ακόμα συζητάνε για το αν θα ανάβουν πράσινα τα φανάρια όταν ερχεται το ΤΡΑΜ.... Τώρα όμως που το σκέφτομαι και οι μέχρι τώρα ποδηλατόδρομοι την ίδια λογική ακολούθησαν. Ότι κάτσει, όσα φάμε και ότι να ναι.
Λέμε για λεωφοριολωρίδες στην Αθήνα και θα μπερδέψουμε τον κόσμο που δεν ξέρει. Μόνο σε ορισμένους κεντρικούς δρόμους υπάρχουν οι λωρίδες και μετά το χάος. Πρακτικά δεν σου έχουν λύσει κάτι καθώς το λεωφορείο εξακολουθεί να κάνει 200 ώρες να διασχίσει πχ το Βύρωνα να περάσει το Παγκράτι και να βγει στη Β. Σοφίας στη λωρίδα.
Πιστεύω ότι "στρίμωγμα" μπορεί να γίνει μόνο σε κεντρικούς δρομους (Κηφισίας, Μεσογείων κλπ). Στους υπόλοιπους δρόμους θα πρέπει να καταπατήσεις χώρο από τους πεζούς.
ετσι λοιπον θα συζηταμε για το αν θα επιτρεπονται η οχι οι πεζοι στους ποδηλατοδρομους η οχι.Επαναλαμβανω οτι σε παρα πολλα σημεια Βριλησσια-Χαλανδρι υπαρχει καθαρα και το ΣΗΜΑ του ΠΕΖΟΥ,που απο μονο του, σου αφαιρει το δικαιωμα ακομα και να χτυπησεις το κουδουνακι.Δε θελω να παρεξηγηθει η σταση μου,ας φτιαξουνε οσους ποδηλατοδρομους θελουνε ,δεν εχω κανενα προβλημα ,αρκει να μη μας στερησουνε το δικαιωμα να κυκλοφορουμε νομιμα στους αυτοκινητοδρομους.
Μπορούμε να βρούμε δεκάδες δικαιολογίες, μπορούμε να μιλάμε για ώρες, να γράφουμε για μέρες....
Μιλάω για εφικτότητα κάποιων λύσεων και για σωστό σχεδιασμό, μου μιλάτε για "παραβίαση", για παράνομη "χρήση" και για "κλασσική γαϊδουριά" των Ελλήνων.
Φοβάμε ότι δεν θα βγάλουμε άκρη.
Ότι νομίζετε.
Over and out.
.
.
.
ΥΓ.
- Το ΤΡΑΜ το θυμάμαι ΓΕΜΑΤΟ, ειδικά στην παραλία. ΝΑΙ πάει αργά, ΝΑΙ εξυπηρετεί αρκετό κόσμο, ΝΑΙ δουλεύει ώρες που όλα τα άλλα έχουν σταματήσει, ΝΑΙ καλύπτει ανάγκες, ΝΑΙ βολεύει ποδηλάτες, ΝΑΙ κάποιοι φάγανε... Τι να κάνουμε τώρα?
- Οι λεοφορειολουρίδες υπάρχουν και δουλέυουν, ΝΑΙ με παρκαρισμένα μερικές φορές ΙΧ, ΝΑΙ με ταξί / μηχανάκια / ποδήλατα να μπαίνουν "παράνομα" (και εγώ μαζί, πρώτος και πάντα), όποιος θυμάται παλιά το τρελό πήξιμο στο κέντρο [45 λεπτά Ομόνοια - Σύνταγμα....] ξέρει ότι ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ και ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ οι λεοφορειολουρίδες. Το μεγάλο κυκλοφριακό πρόβλημα είναι ΣΥΝΘΩΣ στο κέντρο των μεγαλουπόλεων.
- σε μερικούς ποδηλατόδρομους ο χώρος είναι ΜΟΙΡΑΣΜΕΝΟΣ (μισός για πεζούς - μισός για ποδήλατα). Ο καθένας στη μεριά του και ΟΛΟΙ ευχαριστημένοι. Γιαυτό υπάρχουν οι πινεκίδες που γράφτηκε.
... που θα πάει... κάποτε θα μάθουμε να κυκλοφορούμε σαν άνθρωποι...
Για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις:
Τα ταξί μπαίνουν στους λεωφορειόδρομους παράνομα.
Οι μοτοσυκλέττες χρησιμοποιούν τους λεωφορειόδρομους ΝΟΜΙΜΑ - φαίνεται και στο σχετικό σήμα άλλωστε - με το σκεπτικό ότι λόγω του μεγέθους τους και της ευελιξίας τους δεν δημιουργούν πρόβλημα στα λεωφορεία.
Τα ποδήλατα θεωρώ ότι είναι "γκρίζα ζώνη", για τον απλό λόγο ότι όταν φτιάχτηκαν οι πρώτοι λεωφορειόδρομοι δεν υπήρχαν πρακτικά ποδήλατα στους δρόμους, άρα απλώς υπάρχει νομικό κενό. Άλλωστε από τη μία το σκεπτικό για τις μοτοσυκλέττες ισχύει σε μεγάλο βαθμό και για το ποδήλατο, από την άλλη το ποδήλατο δεν μπορεί να κινηθεί στη μεσαία λωρίδα.
υπερβολές, πήγα και είδα τους π/δ σε Κηφισιά και Ν.Ερυθραία και πιστύω ότι μια χαρα μπορούνε τα πιτσιρίκια του δημοτικού να τους χρησιμοποιήσουν για να πάνε στο σχολείο τους. Κάτι που δεν ισχύει για το δρόμο (εκτός ίσως από μερικά πιτρισίκια-εξαιρέσεις
φαίνεται να πιστεύεις ότι αν αφήσουμε τα πράγματα ως έχουν (δηλαδή αν δεν κατασκευάσουμε π/δ) τότε κάπόια στιγμή (σύντομα?) θα γεμίσει ο δρόμος ποδηλάτες και άρα θα αδειάσει από αυτοκίνητα. Δεν μπορώ να συμφωνήσω σε αυτό. Φοβάμαι ότι θα συνεχίσουμε να συνυπάρχουμε με τα αυτοκίνητα για πολλά χρόνια ακόμα, φοβάμαι ότι δεν θα προλάβουμε να ζήσουμε την απελευθέρωση
το "παγκόσμια πρωτοτυπία" υποθέτω ότι βασίζεται σε προσωπική σου εκτίμηση και όχι ότι το διάβασες σε κάποια αξιόπιστη πηγή