καλημερα, σκεφτομαι μετα απο καιρο σοβαρα το ενδεχομενο να αγορασω ενα road bike. η χρηση του θα ειναι 90% για καθημερινο commuting 25 km ΚΑΙ κατα 10% για καμια εξορμηση το σαββατοκυριακο ως το τατοι κλπ. το χρηματικο μου οριο ειναι στα 1200 € . οποτε μιλαμε μαλλον για αλουμινιο, δε επιθυμω δισκοφρενα, θελω 20 η 22 ταχυτητες και να εχει 28 αρι λαστιχο και οχι και τοσο αγωνιστικη γεωμετρια. μοιραια κατεληξα στο scott spedster 10 και στο cube attain sl . για το 1ο πηρα απαντηση τον τσιρικο οτι δεν ειναι all rounder bike αλλα ποδηλατο προπονησεων, και οτι η ΑΚΑΜΨΙΑ του το καθιστα αβολο για οδηγηση στην πολη (προτεινει το speedster gravel με μηχανικα δισκοφρενα και κατι αλλα kona που δε μου αρεσουν). το attain η cube στο site της το εμφανιζει σαν allrounder. ξερει κανεις τι ακριβως παιζει με την ΑΚΑΜΨΙΑ? θεωρειται ακαταλληλα τα πιο relaxed κουρσακια για αστικη μετακινηση? αν εχετε καμια νεα προταση ή εμπειρια απο τα 2 παραπανω bike μου λετε
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Τόσο το Scott spedster 10 όσο και το Cube Attain SL, οι εταιρίες τους τα έχουν στην κατηγορία Endurance που σημαίνει άνετες κούρσες για πολύωρη ποδηλασία και όχι για απόλυτες επιδόσεις. Και σε εμένα πάντως από την γεωμετρία τους έτσι όπως το βλέπω από τις φωτογραφίες για τέτοια ποδήλατα μου κάνουν. Η κούρσα από την φύση της έτσι και αλλιώς δεν είναι all rounder bike, αυτό όμως δεν σημάινει πως τα συγκεκριμένα ποδήλατα δεν κάνουν για την δική σου συγκεκριμένη χρήση. Το Speedster Gravel είναι ποδήλατο κούρσας κατηγορίας Cyclocross που σημαίνει επίσης άνετο αλλά προσανατολισμένο να πηγαίνει και σε αρκετό χωματόδρομο και σε συνθήκες βροχής, για αυτό και έχει δισκόφρενα και ημιτρακτερωτά 35άρια λάστιχα. Αν δεν σε ενδιαφέρει αυτή η χρήση δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην πάρεις ένα από τα ποδήλατα της αρχικής σου επιλογής. Και τα 2 πρόκειται για πολύ αξιόλογες μάρκες. Εγώ πάντως θα σου έλεγα να ρίξεις μια ματιά και σε Carbon κούρσες όπου εκεί θα μπορείς να δείς πραγματικά μεγάλη διαφορά στο θέμα της ακαμψίας.
ευχαριστω για την απαντηση. καρμπον κουρσες στο μπατζετ μου 1000-1200 ευρω δεν υπαρχουν. ασε που νομιζω οτι ενα 28 αρι λαστιχο το χρειαζομαι για τους δρομους τις αθηνας και στις λιγες φορες που βρεχει και σε καρμπον το πολυ ως 25αρι απο οσο εχω δει. το θεμα της ακαμψιας πιστευα οτι ηταν θεμα υλικου. το carbon ok πιο ακαμπτο, αλλα το speedster gravel γιατι ειναι πιο ακαμπτο απο το speeder? αλουμινιο και τα 2 ειναι.
ευχαριστω για την απαντηση. καρμπον κουρσες στο μπατζετ μου 1000-1200 ευρω δεν υπαρχουν. ασε που νομιζω οτι ενα 28 αρι λαστιχο το χρειαζομαι για τους δρομους τις αθηνας και στις λιγες φορες που βρεχει και σε καρμπον το πολυ ως 25αρι απο οσο εχω δει. το θεμα της ακαμψιας πιστευα οτι ηταν θεμα υλικου. το carbon ok πιο ακαμπτο, αλλα το speedster gravel γιατι ειναι πιο ακαμπτο απο το speeder? αλουμινιο και τα 2 ειναι.
Δεν είναι ότι το carbon είναι πιο άκαμπτο, είναι ότι η ακαμψία ή η ευκαμψία του στα διάφορα σημεία του σκελετού είναι πιο ελεγχόμενη από τον σχεδιαστή, οπότε μπορεί να γίνει όσο άκαμπτο ή έυκαμπτο χρειάζεται, προκειμένου να δώσει άνεση και επιδόσεις. Πράγματι στο budget σου δύσκολα να βρείς carbon ποδήλατο με τα χαρακτηριστικά που θες, αλλά αν υπάρχει περιθόριο να ανέβει το budget υπάρχουν και carbon κούρσες με 28άρι, ακόμα και με 32άρι ελαστικό αλλά με δισκόφρενα.
Τώρα για την διαφορά στον αλουμινένιο σκελετό μεταξύ speedster gravel και speedster, δεν γνωρίζω, αλλά εκτιμώ πως αν υπάρχει διαφορά αυτή δεν πρέπει να είναι τεράστια και εξάλου από θέμα γεωμετρίας είναι παρόμοια ποδήλατα.
Επίσης αν στο website της Scott επιλέξεις να κάνεις σύγκριση το Speedster 10 με το Speedster Gravel 10 φαίνεται πως ο σκελετός έχει ακριβώς την ίδια Endurance γεωμετρία και ακριβώς το ίδιο υλικό 6061 D.Butted Alloy, που πολύ πιθανό να είναι και ακριβώς ο ίδιος σκελετός.
Εγώ πάντως δεν θα εμπιστευόμουν τι λέει ο κάθε έμπρος. Πάρε τηλέφωνο τον αντιπρόσωπο ή ακόμα καλύτερα στείλε e-mail στην μαμά εταιρία στην Ελβετία για το Scott και στην Γερμανία για το Cube.
καλημερα, επανερχομαι με την επισημη τοποθετηση του αντιπροσωπου. εστειλα mail στη scott και ελλαβα απαντηση στα ελληνικα απο τον Μανιατοπουλο.
"Τα πλαίσια δεν είναι ίδια.
Είναι και τα δύο από κράμα αλουμινίου 6061, πιρούνι carbon και ίδια γεωμετρία, αλλά είναι φτιαγμένα για διαφορετική χρήση (οι σωλήνες των σκελετών έχουν διαφορετική διαμόρφωση).
Το ένα (Speedster) για χρήση σε δρόμο και το (Speedster Gravel) για μεικτή χρήση δρόμο-ήπιους χωματόδρομους δηλαδή ποιο εκδρομικό χαρακτήρα."
αρα μαλλον αυτη η διαφορετικη διαμορφωση κανει το gravel Ιδανικο για commuter στην πολη και το speedster αβολο., που μου ειχε πει ο Τσιρικος.
Η διάφορα αυτή είναι αλλά το συμπέρασμα είναι λάθος. Μεικτή χρήση δεν σημαίνει αναγκαστικά χρήση σε πόλη. Μεικτή χρήση σημαίνει και δρόμο εκτός ασφάλτου. Αν ως χρήση σε πόλη εσύ συμπεριλάμβάνεις διαδρομές μέσα σε πάρκα κλπ. τότε ναι το gravel είναι πιο κατάλληλο. Αν η χρήση σου είναι κυρίως άσφαλτος ανεξάρτητα αν είναι σε πόλη ή εκτός πόλης, τότε το speedster είναι πιο κατάλληλο. Επίσης ακόμα και σε χωματόδρομο, αν αυτός είναι καλά πατημένος, και το speedster με το 28άρι ελαστικό μια χαρά πάει απλά δεν είναι για πολύωρη τέτοια χρήση γιατί θα κουράσει.
τελικα ο Μανιατοπουλος σε 2η ερωτηση που του εκανα σχετικα με τη χρηση που το θελω ερχεται στα λογια σου και ειναι αντιθετος με τον τσιρικο. "Κάνει για πολη θα είναι απροβλημάτιστα – άνετα τα χιλιόμετρα που θα κάνετε στον αστικό ιστό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις σε δρόμο". ευχαριστω πολυ
Αναμεσα στα δυο ποδηλατα τα οποια με ειχαν απασχολησει στο προσφατο παρελθον σου λεω κατηγορηματικα οτι δεν μοιαζουν καθολου οδηγικα. Το scott spedster ειναι σαφως πιο σκληρο ποδηλατο που μεταφερει περισσοτερη δυναμη στο δρομο, το δε cube attain ειναι πιο ανετο κατι που γινεται ευκολα αντιληπτο ακομα και σε μικρες αποστασεις, δεν ξερω πως επιλεγουν οι κατασκευαστες να ενταξουν στην οποια κατηγορια καθε τους μοντελο, αλλα αυτα τα δυο ποδηλατα διαφερουν σημαντικα.
Βεβαια τον πρωτο λογο εχει παντα ο αναβατης και σιγουρα οι γνωμες διαφερουν, αν καποιος μικρης ηλικιας ανεβει στο scott πιθανον να μην προβληματιστει με την ανεση ενας ομως καπως μεγαλυτερης ηλικιας (οπως εγω) να εισαι σιγουρος οτι θα το καταλαβει καλυτερα.
Αν σε ενδιαφερει carbon κουρσα εχω πεσει προσφατα σε καποιες προσφορες λιγο κατω απο τα 1000 ευρω για το συγκεκριμενο.
https://www.idealbikes.net/?section=3203&language=el...
επανερχομαι για να πω οτι τελικα μετα απο σκεψη και τη γνωμη του click κατεληξα στην αγορα του scot speedster 10, χωρις δισκοφρενα. η χρηση που κανω προς το παρον ειναι αστικη μετακινηση (εξορμησεις στο μελλον) και τη δουλεια του την κανει μια χαρα. η μεταβαση απο το προηγουμενο ποδηλατο μου , το scot sub 30 ηταν πολυ ευκολη. για οσους σκεφτονται για κουρσακι για αστικη μετακινηση το συνιστω ανεπιφυλακτα. το συγκεκριμενο εχει 28αρι λαστιχο και ειναι μια χαρα. τωρα αν καποιος παει σε κατι πιο επιθετικο στυλ cannondale caad που σκεφτομουνα με 23-25αρι ισως να δυσκολευτει τι να πω. αν και τεινω να πιστεψω οτι τελικα οι εταιρειες με τα "διαφορετικα" ηδη ποδηλατου μαλλον πρωτα δημιουργουν αναγκες και μετα ερχονται και καλα να τις καλυψουν.
Το 23 για τους δρομους της ελλαδας, για καθημερινο commuting, ξεχνα το, πολυ κοπανιμα. Και με 25 φραπεδιαζεσαι που και που αλλα ειναι οκ. To 28 ειναι ιδανικο θα ελεγα για σχεση ανεσης/ταχυτητας στους δρομους