Γιατί κράνος

215 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Εχει έρθει η ώρα να ασχοληθούμε πιο ενεργά με την ασφάλεια στους δρόμους. Είπαμε στην τελευταία συνέλευση να τυπώσουμε σε φυλλαδιάκι τις οδηγίες "Πως να αποφύγεις τη σύγκρουση" (υπάρχουν και στο site στην κατηγορία ΑΣΦΑΛΕΙΑ). Αυτό που πρέπει να προσθέσουμε είναι κάποια στοιχεία για το πόσο χρήσιμο μπορεί να αποδειχθεί το κράνος.
Πέρα από τις άφθονες στατιστικές (πχ το 97% των ποδηλατών που σκοτώθηκαν πέρυσι στη Νέα Υόρκη δεν φορούσαν κράνος) θα ήταν καλό να έχουμε και μερικά προσωπικά παραδείγματα.
Ερωτώ
Σας έχει τύχει ποτέ να σας γλιτώσει το κράνος? Σας έχει τύχει να μετανιώσετε που δεν το φορέσατε? Αν θέλετε, κάτω από την ιστορία γράψτε και όνομα και ηλικία.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Επειδή για το κράνος λέγονται πολλά, θα έπρεπε πρώτα να ξεκαθαρίσουμε αν αυτή η συζήτηση θα είναι "εφ΄ όλης της ύλης" για το θέμα ΚΡΑΝΟΣ.
Με την ευκαιρία που θέλετε να τυπώσετε φυλλάδιο, θα άξιζε τον κόπο να γίνει μια προσπάθεια να μπουν όλες οι απόψεις στο τραπέζι, γιατί από τη στιγμή που κάποιο "συλλογικό όργανο των ποδηλατών" βγαίνει δημόσια και λέει μια άποψη αυτή η άποψη αυτόματα γίνεται αντιληπτή ως επιχείρημα/αντεπιχείρημα για αυτούς που ακόμα δεν είναι ποδηλάτες, και έτσι ένα μήνυμα περνάει που έχει σχέση με την ποδηλατοκίνηση και αυτό είναι το σημαντικό.
Δεν έχει μεγάλη σημασία αν εγώ ή ο γείτονας κάποτε πάθαμε ή όχι κάτι και η στατιστική θέλει προσοχή, αλλά η χρήση του κράνους έχει μεγάλη σχέση με την προώθηση και τη χρήση του ποδηλάτου. Έχει ακουστεί πως εκεί όπου η χρήση του κράνους έγινε υποχρεωτική η χρήση του ποδηλάτου μειώθηκε, και αυτό έχει σημασία, ο καθένας προφανώς έχει την ευθύνη του κεφαλιού του και το κάνει ότι θέλει.
Υπάρχει διάθεση για αυτή τη συζήτηση;

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Μη μπερδευόμαστε. Δεν έχουμε απολύτως κανένα λόγο να συζητάμε για το αν πρέπει να γίνει υποχρεωτική ή όχι η χρήση του κράνους. Ευτυχώς κανένα υπουργείο-φορέας δεν έχει προτείνει κάτι τέτοιο και ούτε καν έχουμε την υπόνοια τέτοιας πρόθεσης. Ούτε υπάρχει καμία ευρωπαϊκή τάση να γίνεται σιγά-σιγά υποχρεωτικό το κράνος οπότε να φοβόμαστε ότι θα έρθει κι εδώ. Ούτε και υπάρχει κανένας στη συνέλευση των ποδηλατ-ισσ-ών που να υποστήριξε ποτέ να γίνει υποχρεωτικό το κράνος.

Αλλο είναι το θέμα. Σε ένα φυλλαδιάκι για την ασφάλεια, θα ήταν λογικό να μην αναφέρουμε τίποτα για το κράνος?

corto
Απών/απούσα

Ποδηλατώ σχεδόν καθημερινά από και προς δουλειά κλπ και την αμαρτία μου να την πω, κράνος δεν φοράω. Όχι για να μη χαλάσει το μαλλί αλλά γιατί δεν έχω ακόμα προμηθευτεί. Προφανώς έχω άδικο και κάτι δεν έχω καταλάβει καλά αλλά σε τι ακριβώς προστατεύει το κράνος ποδηλάτου; Καλύπτει μόνο το επάνω μέρος του κεφαλιού (π.χ. είσαι καλυμμένος όταν σκίουροι σου πετάνε φουντούκια πάνω από τα πεύκα - βλέπε Ντόναλντ Ντάκ) αλλά όλο το υπόλοιπο κεφάλι σοθ είναι εκτεθειμένο. Αν τυχόν υπάρξει πρόσκρουση με αυτοκίνητο π.χ. τότε είναι σίγουρο οτι το κράνος ποδηλάτου θα προστατεψει; Δεν είναι σαν της μηχανής π.χ. που πιάνει όλο το κεφάλι. Εντάξει καταλαβαίνω καλύτερα αυτό από το τίποτα και επίσης δεν γίνεται να έχεις κράνος μηχανής στο ποδήλατο (φια στυλιστικούς και πρακτικούς λόγους) παρόλα αυτά δεν καταλαβαίνω ακριβώς τη φιλοσοφία κατασκευής του κράνους ποδηλάτου (αεροδυναμική ίσως;)

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Γράφω τα δικά μου υπέρ και κατά. Κάποια από αυτά τα έχω δει στην πράξη, άλλα τα υποθέτω.
ΥΠΕΡ:
Προστασία από τον ήλιο.
Το κεφάλι δροσίζεται πολύ περισσότερο λόγω της διέλευσης του αέρα από τις τρύπες του κάνους, από το αν φοράς ένα απλό καπέλο.
Προστασία του επάνω μέρους του κεφαλιού από σύγκρουση.
Οι οδηγοί τετράτροχων και δίτροχων αυτοκινούμενων ρυπαντών βλέπουν πρώτα το κράνος και μετά τον ποδηλάτη, οπότε ίσως προσέξουν τον τελευταίο.
Αεροδυναμική.
Το στυλ που δίνει σε αυτόν που το φοράει σε αρκετούς αρέσει.
ΚΑΤΑ:
Κάνει τα μαλλιά χάλια.
Το στύλ που δίνει σε αυτόν που το φοράει σε κάποιους δεν αρέσει.

Νομίζω πως τα υπέρ είναι σαφώς περισσότερα, δώστε αν θέλετε και εσείς τις δικές σας απόψεις.

maria_n
Απών/απούσα

στην αρχή το κράνος για μένα ήταν μια χαζή υπόσχεση που έδωσα ότι θα το φοράω όταν πήρα το ποδήλατο. Πηγαίνοντας τον Αυγουστο διακοπές στη Σέριφο είδα και την πραγματική του χρήση. Κατάφερα να απογειώσω το ποδηλατο μου σε ένα χωματόδρομο (ο θεός να τον κάνει δρόμο) και η προσγείωση ήταν πολύ άσχημη. Τα μοναδικά σημεία πάνω μου που έμειναν ανέπαφα ήταν το κεφάλι και οι παλάμες (καλό πράγμα και τα γάντια!). Τα γδαρσίματα που είχε πανω το κράνος σίγουρα δε θα ήταν καθόλου καλό να τα είχα απευθείας στο κεφάλι μου.
Όσο για την πόλη, το χρησιμοποιώ καθημερινά πηγαίνοντας στη δουλειά μου. Βοηθάει απίστευτα στο να σε προσέχουν οι οδηγοί γιατί μοιάζεις λίγο με εξωγήινο και στη συνείδηση τους χρίζεσαι αυτόματα "ποδηλάτης".
Για να πώ την αλήθεια όμως, συνεχίζω να το βρίσκω ενοχλητικό και άβολο. Αναγκαίο κακό όμως.

frankie
Εικόνα frankie
Απών/απούσα

... με τα υπέρ και κατά που αναφέρει ο automation (αν και το μαλλί με λίγο gel το σώνεις ;-)).

Μπορώ να φανταστώ πολλές περιπτώσεις που ο ποδηλάτης μπορεί να βρεθεί με το κεφάλι (σχεδόν) κάθετα προς το έδαφος. Ας μην ξεχνάμε ότι το ποδήλατο είναι ελαφρύ, απογειώνεται και ανατρέπεται (σε αντίθεση με τη μηχανή). Άρα η προστασία του πάνω μέρους του κεφαλιού καλύπτει πολλές περιπτώσεις.

Μου έτυχε και μια φορά (αφηρημένος, φρενάρισμα της τελευταίας στιγμής, ανατροπή ποδηλάτου και πτώση στην άσφαλτο) και πολύ μου άρεσε που το "γκουπ" το άκουσα μόνο, υπόκωφα μέσα από το κράνος και δεν το ένιωσα.

Ούτε εγώ θέλω να μιλήσω για υποχρεωτική χρήση, αλλά έχω μια απορία: Η υποχρεωτική χρήση της ζώνης ασφαλείας πώς και δε μείωσε τη χρήση ΙΧ; Η μήπως η υποχρεωτική χρήση κράνους στις μηχανές κάνει κάποιους αναβάτες μηχανών να παίρνουν το αυτοκίνητό τους, το λεωφορείο ή ... τα πόδια τους;

vec
Απών/απούσα

Ο άνθρωπος, στις περισσότερες των περιπτώσεων επιβιώνει από χτυπήματα στα άκρα όσο δυνατά και να είναι, ενώ ένα χτύπημα στον κορμό πρέπει να είναι πολύ δυνατό για να σε στείλει. Τόσο δυνατό που ένας ποδηλάτης μόνος του υπό Κ.Σ. δύσκολο να το καταφέρει. Στο κεφάλι όμως, ένα χτύπημα μπορεί πολύ εύκολα να προκαλέσει ακόμα και το θάνατο. Το χτύπημα αυτό δεν χρειάζεται να είναι συντριπτικό. Ένα χτύπημα σε μια γωνία ενός κράσπεδου, εύκολα μπορεί να αποδειχτεί πολύ επικίνδυνο. Το κράνος λοιπόν θα μας προστατέψει αρχικά τη ΖΩΗ. Μπορεί να βρεθούμε στο νοσοκομείο με όλη τη μούρη ξυσμένη και σπασμένα τα χέρια ή τη λεκάνη, αλλά μάλλον θα τη βγάλουμε. Σίγουρα δε θα μας γλυτώσει αν μας πατήσει ένα λεωφορείο ή ένα αυτοκίνητο που κινείται με μεγάλη ταχύτητα, αλλά από μια επιπόλαιη τούμπα είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα την βγάλουμε καθαρή. Παραθέτω μερικά στατιστικά για τις ΗΠΑ που βρήκα στο http://www.helmets.org/stats.htm
- 1 στους 8 ποδηλάτες που τραυματίστηκαν είχαν τραύματα στο κεφάλι
- 2 στους 3 θανάτους ποδηλατών οφείλονται σε τραυματισμούς στο κεφάλι!!!
- Το ποσοστό των τραυματισμών στον εγκέφαλο που μπορεί να προλάβει το κράνος εκτιμάται από 45% έως 88%
Εφόσον δεχτούμε αυτά τα νούμερα, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να φοράμε κράνος, αν και εφόσον ενδιαφερόμαστε για την ασφάλειά μας. Το ηθικό κομμάτι της υπόθεσης δεν θα το θίξω εδώ γιατί χωράει πολύ συζήτηση.

Άλλο ένα συν στο να φοράμε κράνος είναι ότι έτσι δείχνουμε ότι συνειδητά ποδηλατούμε στους δρόμους και ότι παίρνουμε στα σοβαρά τον εαυτό μας. Δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση να πάρει το κράτος μέτρα για την προστασία των ποδηλατών, όταν εσύ ο ίδιος δεν κάνεις τίποτα γι' αυτό.

freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

υπερ
δεν εχω αλλα
κατα
κουβαλας κατι παραπανω οπου πας

συμφωνα με μελετη του site πολλοι οδηγοι δε φοβουνται τοσο οταν φορας κρανος και σε πλησιαζουν περισσοτερο με αποτελεσμα να γλυτωνεις το κεφαλι σου μα και να χτυπας αλλου

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

α) Υπάρχουν και τα full face τα οποία παρέχουν καλύτερη προστασία αλλά κυρίως χρησιμοποιούνται απο downhillers.

β) Δεν ισχύει οτι όσο πιό ακριβό ειναι ένα κράνος τόσο καλύτερα προστατεύεσαι, απλά πληρώνεις πιο ακριβά το πιο ελαφρύ!

γ) Θα χρειαστεί ΜΙΑ φορά, καλύτερα να το χουμε στο κεφάλι μας τότε...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το θέμα δεν είναι γενικά για το κράνος (προφανώς προστατεύει από χτύπημα στο κεφάλι είτε οδηγάς ποδήλατο είτε οδηγάς ΙΧ είτε σού δώσει κάποιος μια με τον πλάστη στο κεφάλι). Είναι το εάν και πώς οι ποδηλάτες θα "μιλήσουμε προς τα έξω" για το κράνος.

Φράσεις του είδους "το 97% των ποδηλατών που σκοτώθηκαν πέρυσι στη Νέα Υόρκη δεν φορούσαν κράνος" και "1 στους 8 ποδηλάτες που τραυματίστηκαν είχαν τραύματα στο κεφάλι" και "2 στους 3 θανάτους ποδηλατών οφείλονται σε τραυματισμούς στο κεφάλι" είναι κλασικές περιπτώσεις λάθους ερμηνείας της στατιστικής.
Όταν κάποιος σκοτωθεί σε οποιοδήποτε ατύχημα οι πιθανότητες είναι ότι θα την έχει φάει γερά οπότε θα έχει χτυπήσει ΚΑΙ στο κεφάλι.
Από την άλλη ο 1 στους 8 ποδηλάτες που τραυματίστηκαν είχαν τραύματα στο κεφάλι, είναι μικρό ποσοστό για το κεφάλι, δηλ. το να τρυματιστείς οπουδήποτε αλλού είναι 8 φορές πιθανότερο.

Δεν είναι έτερον εκάτερον η υποχρέωση του κράνους και πρέπει να ξεκαθαριστεί ΚΑΙ αυτό. Έχει σημασία, γιατί κάθε αναφορά στο κράνος του ποδηλάτη μας βάζει σε θέση ΑΜΥΝΑΣ. Εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα. Μόνο και μόνο μιλώντας για το κράνος περνάει έξυπνα και ύπουλα το μήνυμα ότι ΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ! Και κάποιοι έτσι το θέλουν.

Θέλετε να παίξουμε με την στατιστική;
α) Πόσοι οδηγοί ΙΧ σκοτώνονται/σκατεύονται κάθε χρόνο - και πόσοι ποδηλάτες; Κάντε τη σύγκριση.
β) Πόσοι (ποσοστό) από τους οδηγούς ΙΧ που σκοτώνονται/σακατεύονται χτύπησαν στο κεφάλι; - και πόσοι (ποσοστό) από τους ποδηλάτες που πάνε στο νοσοκομείο χτύπησαν στο κεφάλι; Κάντε τη σύγκριση.
Συμπεράσματα:
α) Από αύριο το πρωί η χρήση κράνους σε κάθε οδηγό ΙΧ πρέπει να γίνει υποχρεωτική.
β) Το ποδήλατο είναι πολύ ασφαλέστερο από το ΙΧ.
γ) Η συνεισφορά του κράνους στην ασφάλεια θα ήταν περισσότερο σημαντική για τον οδηγό ΙΧ και λιγότερο σημαντική για τον ποδηλάτη.
Γιατί λοιπόν δεν έκαναν ήδη υποχρεωτική τη χρήση κράνους στο ΙΧ, όπως θα έπρεπε αν η ασφάλεια προηγείται; Μία απάντηση υπάρχει και την ξέρουμε...

Ο κόσμος φοβάται να πάρει ποδήλατο και να βγει στην πόλη του, γιατί νομίζει ότι θα τον φάνε λάχανο. Αυτό το κακό πρέπει να χτυπηθεί στη ρίζα. Πρέπει εμείς οι ποδηλάτες να βγούμε και να το πούμε αυτό! ξεκάθαρα ότι ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ!

Αυτά πρέπει να εξηγήσουμε στον κόσμο! Να καταλάβουν το πόσο κινδυνεύουν όταν οδηγάνε ΙΧ και πόσο ασφαλείς θα ήτανε αν παίρνανε ποδήλατο!

(Από κει και πέρα φυσικά αν γουστάρεις να κάνεις downhill και κόντρες και τρέλες και σούζες... και δε φοράς κράνος δικαίως κινδυνεύεις τόσο να σπάσεις το κεφάλι σου όσο και να χαρακτηριστείς βλάκας, αλλά αυτό δεν είναι θέμα σφάλειας είναι θέμα κοινής βλακείας.)

ΥΣ. Για τον ίδιο λόγο φράσεις του είδους "πως να αποφύγεις τη σύγκρουση" είναι σαν κακόγουστο αστείο.

spirosta
Απών/απούσα

Ξεφεύγουμε από το θέμα... Άλλο ρώτησε άλλα πράγματα απαντάμε. Πρέπει να είμαστε πιο συγκεκριμένοι. Πρόσφατα έγινε μια συζήτηση για το κράνος. Εδώ όμως η ερώτηση είναι: Αν έχουμε ή ξέρουμε κάποιον που χτύπησε στο κεφάλι. Και αν ναι πως.

Μια παρένθεση. Μην μπερδεύουμε ποσοστό και αριθμούς. Δηλαδή: Έγιναν 10 θανατηφόρα αυτοκινητιστικά και ένα μόνο θανατηφόρο ποδηλατικό δυστύχημα. Δεν σημαίνει ότι το ποδήλατο είναι πιο ασφαλές γιατί αν τα ατυχήματα με αμάξι ήταν 100 και αυτά με το ποδήλατο 5 σημαίνει ότι 10% των αυτοκινητηστικών ατυχημάτων 'ηταν μοιραία ενώ των ποδηλάτων 20%. Αυτό το λέω απλά σαν παρατήρηση σε όσουν γράφουν και διαβάζουν όλα αυτά τα νούμερα. το παράδειγμα μου ήταν τυχαίο.

Από την εμπειρία μου τώρα, και τις πτώσεις μου, τις περισσότερες φορές φταίει ο ποδηλάτης. Και σπάνια θα χτυπήσει το κεφάλι. Το κράνος χρειάζεται για ένα λόγο. Πεζοδρόμια κράσπεδα και πέτρες. Αυτά τα εμπόδια που προεξέχουν είναι τα χειρότερα. Για αυτό και μόνο πρέπει να φοράμε κράνος. Επίσης ποτέ δεν ξέρεις πως θα πέσεις...

ΕΠΙΣΗΣ. ΓΑΝΤΙΑ ΓΑΝΤΙΑ ΓΑΝΤΙΑ. Το πρώτο πράγμα που κάνεις όταν πέφτεις είναι να βάλεις τα χέρια μπροστά. Τα γάντια πέρα από την πιο άνετη οδήγηση και μπλα μπλα μπλα προσφέρουν την καλύτερη ασφάλεια στα χέρια. Πρόσφατα έπεσε σε μια εκδρομή γνωστός και το ένα χέρι ήταν γεμάτο εγκάυματα από το σύρσιμο στην άσφαλτο. Αν είχε γάντια η ζημια θα ηταν πολύ μικρότερη...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Τα πράγματα είναι απλά νομίζω:

1) το κόστος ενός κράνους είναι ΑΣΤΕΙΟ, από 12 ευρώ (βλ Carefoure, μην μου πει κανείς ότι δεν έχει χρήματα για κράνος. ΟΚ δεν παίρνει ότι καλύτερο, αλλά το κεφάλι του θα το σώσει). Ας γράψει ο καθένας μας πόσο εκτιμάει το κεφάλι του...

2) ποδηλατικό κράνος βρίσκεις παντού, μην μου πει κανείς ότι δυσκολεύεται να βρει...

3) αν σε ενδιαφέρει τόσο πολύ το design, υπάρχουν και κράνη "σκέτο ποίημα". Αν θέλεις να χώσεις χρήμα, βρίσκεις να ταιριάζει με το ποδήλατό σου, με τις κάλτσες σου, με το σώβρακό σου. Με περίεργα γραφικά, με εξογκώματα / αεραγωγούς, στρογγυλά, κράνη "σταγόνα" χρονομέτρου, ότι τραβάει η ψυχή σου. Πάει η εποχή που μοιάζαμε με εξωγήινους... με πεπόνια στο κεφάλι.

4) Οι οδηγοί ΙΧ, βλέποντας έναν ποδηλάτη με κράνος, γάντια, φωτάκια, ίσως και ποδηλατική στολή (εννοώ κολλάν και μπλούζα) λογικό είναι να σε υπολογίσουν περισσότερο, να σε θεωρήσουν ΣΟΒΑΡΟ - ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ποδηλάτη και όχι παιδαρέλι που κάνει περιστασιακά την βολτίτσα του. Αν στο δρόμο δεις έναν μηχανόβιο με πλήρη στολή, κράνος και εξάρτηση και έναν άλλο με τζην - μπλουζάκι και παντόφλες τι θα υποθέσεις, ποιόν θα υπολογίσεις περισσότερο?

5) πάμε στο θέμα "μου χαλάει το χτένισμα" και "με ζεσταίνει". ΕΔΩ δεν έχω να πω τίποτα. Προσωπικά μου χαλάει πάρα πολύ το χτένισμα (τις 10 τρίχες που έχουν απομείνει) και ιδρωκοπάω όταν φοράω κράνος. Αυτός είναι ο λόγος που δεν το φοράω όταν πάω στη δουλειά μου. Ίσως να φταίει το κράνος - ο σχεδιασμός του. Αλλά μιλάμε για απόσταση 7 χλμ πάνε-έλα, όπου κατά 80% πάω από πεζοδρόμους, πεζοδρόμια και δρόμους ελάχιστης κυκλοφορίας. Φυσικά αν γλυστρίσω και πέσω θα το φάω το κεφάλι μου. Ελπίζω να μην μου κάτσει.
ΟΜΩΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ βόλτα, πορεία, CMR, εκδρομή, ψώνια με ποδήλατο ΠΑΝΤΑ ΦΩΡΑΩ ΚΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΓΑΝΤΙΑ.

Έχω πέσει τρεις φορές ΣΟΒΑΡΑ, την μια με παρέσυρε ΙΧ, μια σε βρεγμένο πλακόστρωτο μου πετάχτηκε πεζός από το πουθενά, μια μόνος μου, λόγο καλουπιέδων -δεν κατάφερα να ελευθερώσω το πόδι μου.
Είχα ως αποτέλεσμα ράμματα, κοψίματα, γδαρσίματα, τεράστιο οίδημα, μεγάλη περιοχή με έγκαυμα (από τριβή στο οδόστρωμα) σε πόδια και χέρια. ΕΥΤΥΧΩΣ τίποτα στο κεφάλι. Πάντα φορούσα κράνος.

platoc8
Εικόνα platoc8
Απών/απούσα

RockaRolla + 1000000000 ;)

Nefeli (χωρίς επαλήθευση)

γιατί τα κράνη των ποδηλατιστών αφήνουνε σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος απροστάτευτο, όπως πρόσωπο και το μισό σχεδόν κρανίο? Το φοράω ανελιπώς το κράνος μου αλλά δεν παύω να το θεωρώ αψυχολόγητο και ηλίθιο αφού δεν κουμπώνει καν με κάποια ασφάλεια και το δέσιμο χαλαρώνει αμέσως κάνοντας το να πέφτει ή πολύ μπροστά μου ή πολύ πίσω μου! Γιατί να μήν είναι κάτι σταθερότερο?

Jakis
Απών/απούσα

@ Nefeli (Απαντώ στο 2ο σκέλος της ερώτησής σου):

Αν το κράνος δεν είναι σταθερό πάνω στο κεφάλι σου, σου είναι απλά άχρηστο... και αυτό γιατί δεν θα είναι εκεί που θα πρέπει όταν το χρειαστείς.
Είτε το μέγεθος είναι λάθος, είτε το έχεις ρυθμίσει λάθος, είτε απλά ο μηχανισμός ρύθμισης έχει φάει τα ψωμιά του...

Σε κάθε περίπτωση, πάρε μέτρα άμεσα !!!

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

Άνεση και σίγουρα θα μας υπολογίζουν στο δρόμο..

http://www.anti-ballistic.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPat...

Ασε που χτίζεις και μυς στο σβέρκο τύπου pitbull!

Nefeli (χωρίς επαλήθευση)

Και στο πρώτο σκέλος της ερώτησης μου υπάρχει κανένας εθελοντής να απαντήσει παίδες ελλήνων?

VANIC
Απών/απούσα

Τα κράνη του ποδηλάτου είναι σχεδιασμένα να αντέχουν πτώσεις μέχρι 30 χλμ την ώρα, περίπου. Τα κράνη των Μοτο είναι σχεδιασμένα για πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες γιαυτό πιάνουν σε ολόκληρο το κεφάλι.
Αν πέσεις με το ποδήλατο, στατιστικά λόγω της θέσης οδήγησης και επειδή στηρίζεσαι στα χέρια θα πέσεις πρώτα με το κεφάλι, έστω και αν βάλεις τα χέρια σου μπροστά. Έτσι λοιπόν, τα ποδηλατικά κράνη προστατεύουν μόνο το πάνω μέρος του κεφαλιού.
Και τέλος, ένα καλοεφαρμοσμένο κράνος είναι τόσο ελαφρύ που ξεχνάς ότι το φοράς.
Αν ενοχλεί κάποιον, συνήθως απλά δεν είναι σωστό κράνος.
Το καλοκαίρι ζεσταίνομαι(στο κεφάλι)όταν φοράω κράνος, λιγότερο από όταν δεν φοράω λόγω των σωστών ανοιγμάτων του. Άσε που με γλυτώνει από την ηλίαση.
Δεν μου χαλάει το μαλλί γιατί είμαι...γκαμπριολέ
Σαν Σαμαρείτης του Ερυθρού Σταυρού μπορώ να πω πολλές ιστορίες τραυματισμών που από μόνες τους κάνουν στατιστική.
Το κράνος σώζει ζωές. Είναι αστείο να λέμε οτιδήποτε άλλο.
Τώρα το ότι κανείς μπορεί να διαθέτει τον εαυτό του όπως θέλει αυτό είναι αλήθεια. Αλλά να προσπαθεί να πείσει άλλους ότι το κράνος μπορεί να κάνει και κακό δεν έχει το δικαίωμα.
Α! και κάτι ακόμα. Ας σκεφτούμε μια υποθετική περίπτωση:
Βγαίνουμε βόλτα παρέα, μαζί και αυτός που δεν φορά κράνος γιατί, έτσι θέλει, δεν πειράζει κανένα κλπ μπλα,μπλα.
Λοιπόν, αυτός που δεν φορά κράνος σε μια απλή πτώση κτυπάει το κεφάλι του.
Εμείς τι κάνουμε; Τον αφήνουμε και φεύγουμε; Όχι βέβαια. Μήπως όμως, ακόμα και αν το κτύπημα είναι μικρό, μας χάλασε την βόλτα και επομένως το "δεν ενοχλώ κανένα κλπ." δεν στέκει σε όλες τις περιπτώσεις;
Περιμένω γνώμες.
Υ.Γ. Στο Forum του Cyclist υπάρχουν φωτό από κράνη φίλων που έπεσαν με το κεφάλι. Αν τα δείτε θα ανατριχιάσετε. Ο φίλος RockaRolla το ξέρει και αυτός καλά.

karababasg
Απών/απούσα

Απαραίτητο το κράνος
Το φοράω καθημερινά τα τελευταία χρόνια
Είναι αλήθεια ότι όλα τα κράνη είναι απαίσια, αντιαισθητικά στο έπακρο αλλά για δύο λόγους το αντέχω.
Ο πρώτος και καλύτερος είναι ότι μου έχει σώσει κυριολεκτικά τη ζωή μία φορά και δεύτερον και σπουδαιότερο... δεν βλέπω τα μούτρα μου όταν το φοράω, βλέπω τους άλλους να το φοράνε! και αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να είναι όλοι σαν ούφο.......... το γλεντάω κανονικά.
Όσο γι'αυτούς που δεν θα ανέβουν σε ποδήλατο επειδή εμείς φοράμε κράνος και θα πιστέψουν ότι είναι επικίνδυνο δεν πολυστεναχωριέμαι, αυτοί ούτε σε σκάλα δεν ανεβαίνουν γιατί είναι επικίνδυνο.
Για ηλικία τώρα τι να σας πω...το πρωί που κατεβαίνω τη Κηφισίας είμαι 16ρης σας γ... τα λύκεια κτλ. το μεσημέρι που γυρνάω ξεπερνάω και τα 50 που ισχυρίζεται η ταυτότητα.

vang
Απών/απούσα

Η εντύπωση ότι το ποδηλατικό κράνος προστατεύει μόνο τό πάνω μέρος του κεφαλιού είναι εσφαλμένη.

Προστατεύει και το πίσω μέρος ( ινιακό) και τά πλάγια (κροταφικά) λόγω τών γείσων πού προεξέχουν και κτυπούν πρωτα μειώνοντας την πρόσκρουση στό κεφάλι. Προσατεύει επίσης και το μέτωπο και το άνω μέρος του προσώπου...

Βάλτε το κράνος σας, βρείτε ένα τοίχο και προσπαθήστε να κτυπήσετε το κεφάλι σας στόν τοίχο με διάφορους τρόπους και θα καταλάβετε τι λέω...

Το λέω από προσωπική εμπειρία και εμπειρία της συζύγου μου...

Πιό απροστάτευτο έιναι το κάτω μέρος του προσώπου ( σιαγώνα ). Πιστεύω όμως ότι σε πολλές πτώσεις γίνεται αυτόματη κίνηση αποφυγής με στροφή τού προσώπου ( κάτι σάν το κλέισιμο τού ματιού στα σκουπιδάκια) με αποτέλεσμα να βρίσκει κανέις με το πλάι ...

Στο ανώμαλλο έδαφος με προεξοχές , κλαδιά, βράχια ,χαλίκια, οι τραυματισμοί έιναι διαφορέτικού τύπου και για όσους επιθυμούν υπάρχουν φουλ φέις κράνη αλλά και κράνη πού μετατρέπονται σε φούλ φέις αρκετά καλλά (και ακριβά)

chrisvek
Απών/απούσα

Εγώ θα σου πω το εξής:Αν δεν φορούσα μια φορά κράνος απλά αυτήν την στιγμή δεν θα σας έγραφα....Ίσως κάποιοι να ξέρουν....Το ΄κράνος για

aleξ
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους,

θα κάνω το πρώτο μου σχόλιο σ' αυτό το site, απλά για να δηλώσω κι εγώ υπέρ του κράνους, από προσωπική εμπειρία.
Πέρνοντας μια κατηφορική στροφή με πολύ μικρή ταχύτητα (αλλά πλαγιασμένος σαν υποδειγματικός κάγκουρας μοτοσυκλετιστής...), βρήκα βρεγμένη άσφαλτο και "μέτρησα οικόπεδο", πέφτοντας με τη πλάτη και ακούγοντας το κράνος να χτυπάει αρκετές φορές στο δρόμο. Σηκώθηκα χωρίς γρατζουνια, αλλά προφανώς το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό χωρίς κράνος.

Πριν απ' αυτό δεν είχα πειστεί ούτε ο ίδιος για την πραγματική χρησιμότητα του κράνους, αλλά ευτυχώς η εμπειρία με δίδαξε νωρίς!

Φυσικά και για ατυχήματα με μεγάλες ταχύτητες ή συγκρούσεις με αυτοκίνητα κτλ το κράνος θα αποδειχθεί ανεπαρκές, αλλά για περιπτώσεις όπως η παραπάνω είναι σίγουρα χρήσιμο.

Καλώς σας βρήκα,
Αλέξανδρος, 28

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

...ενδιαφέροντα όλ αυτά. Οπως υποψιαζόμουν, κάποιοι δεν θα ήταν ανάμεσά μας αν δεν φορούσαν κράνος.
Από το ποστ της Νεφέλης συμπεραίνω παντως ότι ίσως πρέπει να γράψουμε και δυο λόγια για το πώς φοριέται σωστά το κράνος.

Αν θέλετε να συμπληρώσετε κάτι μπορείτε, το ποστ αυτό δεν θα χαθεί αλλά θα μεταφερθεί στις υπό κατασκευή σελίδες του σάιτ περί ποδηλατικής ασφάλειας.

faethon
Απών/απούσα

Με αυτά που λέει ο VANIC συμφωνώ 100% και προσθέτω τα ακόλουθα:

1. Ο γιος μου όταν ήταν 5 χρονών (τώρα είναι 8) έσωσε το κεφάλι του επειδή φορούσε κράνος αλλιώς θα είχε κάνει πολλά ράμματα.
2. Αν κάποιος δεν φοράει κράνος και κτυπήσει τότε επιβαρύνει το Ελληνικό σύστημα υγείας (που έχει διάφορα προβλήματα) καθώς επίσης μπορεί να δεσμεύσει πολύτιμες μονάδες αίματος που οι συμπατριώτες με τόσο δυσκολία δίνουν. Άρα το επιχείρημα δεν φοράω κράνος γιατί είναι δικαίωμα μου δεν πολυστέκει γιατί δεσμεύει μέσα και πόρους από ανθρώπους που τα χρειάζονται περισσότερο. Αλλιώς μπορεί να φοράει ένα ταμπελάκι μην με βοηθήσετε αν τσακιστώ.

Σπύρος

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

με προβλημάτισες. Στο εξής κάθε φορά προ του πέρδεσθαι θα πρέπει να το ξανασκεφτόμαστε γιατι εκλύουμε αέρια θερμοκηπίου. Μη βιαστείς να με κακοχαρακτηρίσεις, και γω τον ίδιο προβληματισμό έχω, απλά δείχνω το ταμπελάκι. ;-)

Nefeli (χωρίς επαλήθευση)

αυτό που πρόκειται να σώσει το κεφάλι μας!! Δεν αμφιβάλω, άλλωστε γι αυτό το φοράω κιόλας ΑΝΕΛΙΠΩΣ ωστόσο πολλές φορές η αστάθειά του με έχει τρομάξει κι έχω σκεφτεί πολύ συχνά : Μα καλά αν μου συνέβαινε κανένα ατύχημα αυτή τη στιγμή κάτα πόσο θα με προστάτευε αυτό το σχετικά καινούριο και ακριβοπληρωμένο κράνος?

Nefeli (χωρίς επαλήθευση)

αυτό που πρόκειται να σώσει το κεφάλι μας!! Δεν αμφιβάλω, άλλωστε γι αυτό το φοράω κιόλας ΑΝΕΛΙΠΩΣ ωστόσο πολλές φορές η αστάθειά του με έχει τρομάξει κι έχω σκεφτεί πολύ συχνά : Μα καλά αν μου συνέβαινε κανένα ατύχημα αυτή τη στιγμή κάτα πόσο θα με προστάτευε αυτό το σχετικά καινούριο και ακριβοπληρωμένο κράνος?

vang
Απών/απούσα

Νεφέλη κανονικά θα έπερεπε εκέι πού το αγόρασες να σε βοηθήσουν να το ρυθμίσεις..
Εκτός και άν δέν ζήτησες βοήθεια...

Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να σε βοηθήσει από κοντα πιό έμεπιρος φίλος ποδηλατης στήν πρώτη βόλτα πού θα πάς με άλλους

vang
Απών/απούσα

Αγαπητέ φαέθοντα,

είμαι υπέρ του κράνους αλλά και υπέρ της ελεύθερης βούλησης.

Το επιχείρημα τής επιβάρυνσης τού συστήματος υγείας προκειμένου να επιβληθεί κάτι στούς πολίτες δέν με βρίσκει σύμφωνο.

Αν το δεχτούμε πρέπει πρώτα...

ΝΑ επιβάλουμε δελτίο ημερήσιων θερμίδων στή διατροφή...
ΝΑ κλείσουμε τα φάστ φούντ...
ΝΑ υπάρχει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ άθληση...
ΝΑ επιβάλεται πρόστιμο στούς υπέρβαρους ( ανάλογο του παραπάνω βάρους)

Σας φαίνονται αστεία έ...

Ομως θα καταπολεμούσαμε τους δύο μεγαλύτερους παράγοντες νοσηρότητας και θνησιμότητας του "ανεπτυγμένου" κόσμου..

Τις Καρδιοπάθειες και τον διαβήτη..

Για το τσιγάρο δέν λέω, όχι γιατί καπνίζω ούτε γιατί έχω αμφιβολία ότι είναι καταστρεπτικό για την υγεία...

Απλά οι καπνιστές συνεισφέρουν με τον φόρο καπνού πολύ περισσότερα από αυτά πού επιβαρύνουν το σύστημα υγείας (διαπίστωση που αναφέρθηκε σε ομιλία του καθ. Ευθ. Βορίδη)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

-- Μήπως ρώτησες τον κύριο καθηγητή τη γνώμη του για το πώς θα σώσουμε και την οικονομία; Με την τελευταία οκονομική κρίση η γνώμη του θα ήταν βαρύνουσα. Ίσως να είναι της γνώμης να γεμίσουμε βιομηχανίες όπλων, διότι αυτές είναι οι πλεόν κερδοφόρες. ;-) (Στο τέλος ίσως πειστώ για το κράνος αλλά για άλλο λόγο, για τα ιπτάμενα τούβλα.)