Κοινοποιώ στο φόρουμ αίτηση μου σχετικά με την κυκλοφορία ποδηλάτων στους λεωφορειοδρόμους
Α.Ζ.
Προς:
1) Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, protocol@yme.gov.gr
2) Τροχαία Αττικής, dtroxat@hellenicpolice.gr
3) ΟΑΣΑ-ΟΣΥ, oasa@oasa.gr
Θέμα: Κυκλοφορία ποδηλάτων σε λεωφορειοδρόμους, οδηγητική συμπεριφορά οδηγών ΟΑΣΑ και παράνομη στάθμευση οχημάτων
Οδηγώ ποδήλατο στην Αθήνα καθημερινά για τις περισσότερες μετακινήσεις μου και θα ήθελα να με ενημερώσετε για το εάν είναι σε ισχύ η ρύθμιση για την παραχώρηση κυκλοφορίας ποδηλάτων στους λεωφορειοδρόμους και με ποιές προϋποθέσεις.
Επιπλέον θα ήθελα να με ενημερώσετε με ποιόν τρόπο έχουν εκπαιδευτεί ή ενημερωθεί οι οδηγοί ΟΑΣΑ για την οδηγητική συμπεριφορά τους σε σχέση με την συνύπαρξη ποδηλάτων και οχημάτων ΟΑΣΑ στους λεωφορειόδρομους, καθώς συμβαίνει συχνά να προσπερνάνε σε πολύ κοντινή απόσταση από κινούμενα ποδήλατα με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.
Επίσης θα ήθελα να καταγγείλω για επικίνδυνη οδηγητική συμπεριφορά οδηγό του ΟΑΣΑ. Στις16 Δεκεμβρίου 2015, μεταξύ 13.00 και 16.00, βρισκόμουν σε κίνηση στον λεωφορειόδρομο στην Λ. Αλεξάνδρας, με κατεύθυνση προς Πατησίων, στο δεξί μέρος και τηρώντας ασφαλείς για την κίνηση μου αποστάσεις από το πεζοδρόμιο, ο οδηγός, του διπλού λεωφορείου Α7, με αριθμό κυκλοφορίας ΥΜΙ 1488, οδηγώντας με μεγάλη ταχύτητα, έκανε επικίνδυνη προσπέραση, περνώντας ξυστά από το τιμόνι του ποδηλάτου μου. Όταν αργότερα σε κάποιο φανάρι του είπα να οδηγεί πιο προσεκτικά μου απάντησε πως “εργάζεται και δεν κάνει βόλτα”.
Τέλος θα ήθελα να καταγγείλω το γεγονός πως η παράνομη στάθμευση σε λεωφορειοδρόμους είναι πλέον ανεξέλεγκτη, ενώ η Τροχαία Αττικής πλημμελώς ασκεί τα καθήκοντα αστυνόμευσης παράνομα σταθμευμένων οχημάτων. Το γεγονός αυτό κάνει την κίνηση των ποδηλάτων ιδιαίτερα επισφαλή, καθώς ο ποδηλάτης αναγκάζεται να μπαίνει σε λωρίδα κίνησης οχημάτων για να προσπεράσει τα, παράνομα σταθμευμένα οχήματα. Επίσης ο ΟΑΣΑ δείχνει ανέχεια σε αυτές τις παραβάσεις ενώ αντίθετα, πολύ συχνά, οι οδηγοί του εξοργίζονται με την παρουσία ποδηλατιστών στους λεωφορειοδρόμους και εσκεμμένα οδηγούν επικίνδυνα προς αυτούς.
Στον Δήμο Αθηναίων κοινοποιώ την αίτηση μου και παρακαλώ να με ενημερώσετε εάν υπάρχει κάποια πρόταση ή μελέτη κατασκευής ποδηλατοδρόμου στις οδούς Λ. Κηφισίας, Λ. Αλεξάνδρας, Πατησίων, Λ. Αχαρνών και Λένορμαν.
Κοινοποίηση
1) Δήμος Αθηναίων
2) Συνήγορο του Πολίτη
3) Ομάδα ποδηλατών “Ποδηλέτ-ισσ-ες”
Μπραβο για την πρωτοβουλια Αθηνα;Αν εκανες το κοπο να διαβαζεις το φορουμ θα είχες δεί αυτό . http://www.podilates.gr/node/31680 .Καλώς ή κακώς στο πραγματικό κοσμο θελει συναντησεις και ξανα μανα συναντήσεις μεχρι να πειστούν απο τα επιχειρηματα μας ή να καταλαβουν πως δεν θα σταματησουμε μεχρι να παρουμε θετικη απαντηση.Αλλα αυτο απαιτει ατομα να διαθετουν το χρονο τους
Σίγουρα βρίσκουμε λάθη όπως
1)Αποφεύγεις να καταλογίζεις σε αυτόν που απευθύνεσαι πως δεν κάνει σωστά την δουλειά του αλλά τον ενθαρύνεις ακόμα και αν ξέρεις πως δεν την κάνει,να την κάνει.(ως προς την τροχαία)
Και μακάρι όλοι να κάναμε παρόμοιες ενέργειες πιο συχνά είτε ως ομάδες είτε ως άτομα.
Ερώτηση-επιστολή του 2013 είναι 15 νέοι διευθυντές και 20 υπουργοί που έχουν αλλάξει απο τότε,νομίζω πως πρέπει να ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ τέτοιου είδους επιστολές-αιτήματα και ο φίλος μας δίνει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία.
Οταν βγαίνω στον δρόμο με το ποδήλατο είναι σαν να βρίσκομαι σε πεδίο μάχης...
Γιατί οι περισσότεροι οδηγοί συμπεριφέρονται με τόσο άσχημο τρόπο και με τόση απαξία ως προς τους ποδηλάτες;
Ζηλεύουν.
...
Δαιμονοποιούν μιά ενδόμυχη επιθυμία τους επειδή τη φοβούνται.
Ο Φόβος με τον οποίο την έχουν επενδύσει τους κάνει επιθετικούς και οργισμένους.
Και την οργή αυτή την στρέφουν προς το αντικείμενο που δεν μπορούν ή δεν τολμούν να έχουν.
...
"Συμπεριφέρονται με τόσο άσχημο τρόπο και με τόση απαξία ως προς τους ποδηλάτες" επειδή έτσι φορτώνουν σε αυτούς την αγανάκτηση που τους προκαλεί ο ίδιος τους ο εαυτός με τους φόβους και τις αναστολές του.
...
Χοντρικά: Θα ήθελαν αλλά φοβούνται.
Τι ζηλεύουν;
...
Την δυνατότητά σου (παύλα επιλογή σου) να (προσπαθείς να) έχεις καλή σχέση με το σώμα σου.
...
Το θάρρος σου να βγείς εκεί έξω αψηφώντας όσα τους κάνουν να τα κάνουν επάνω τους (όχι πάντα χωρίς λόγο).
...
Την δυνατότητα που έχεις (στα μάτια τους) να δώσεις αυτόν τον λίγο παρα πάνω χρόνο στη μετακίνησή σου (επειδή αγνοούν, στην πραγματικότητα, ότι εσύ, μέσα στην πόλη, πας πιό γρήγορα τελικά ή επειδή το συνειδητοποιούν εκείνη ακριβώς τη στιγμή).
...
Την μετακίνησή σου χωρίς άμεσο κόστος σε βενζίνη/ασφάλιστρα/τέλη/λάδια/ξύδια/μύδια/συνεργεία.
...
Την λιτότητα σου. Αυτοί για να κάνουν "ενα βήμα" θέλουνε μισό βενζνάδικο βενζίνη, τέσσερεις ελιές λάδι, πέντε διαμερίσματα αμάξι και τέσσερα καθίσματα δερματίνη, άδεια, να τους κοιτάνε γύρω τους, σαν να παίζουνε μονόπρακτο του Ιονέσκο. Ενώ εσύ "κάθεσαι" στα λίγα χιλιοστά του φάρδους που έχει η σέλα σου και φοράς τα μισά ρούχα απ'όσα φοράνε αυτοί μέσα στο μπαούλο με αναμένο καλοριφέρ.
...
Να συνεχίσω;
Και γω, όταν οδηγώ αμάξι, ζηλεύω τον εαυτό μου που τον φαντάζομαι να περνάει από δίπλα μου με το ποδηλατάκι του.
Άμα τον πετύχω πουθενά ....
η Τροχαία Αττικής έστειλε απάντηση
στην καταγγελία (αρ.πρωτ. 2516/11-2382/α' 08/02/2016)
υποστηρίζοντας πως κάνει συνεχείς τροχονομικούς ελέγχους στους
λεωφορειόδρομους και επιβάλλει τις νόμιμες κυρώσεις
έχω υπ΄όψη μου συζητήσεις στο φόρουμ με παρόμοιο θέμα
και συμφωνώ πως χρειάζεται να γίνει μια καινούργια προσέγγιση
προς τους αρμόδιους φορείς για το συγκεκριμένο θέμα
προτείνω να συζητηθεί το θέμα σε μία από τις επόμενες συνελεύσεις-
θα μπορούσε να γίνει μια ομάδα που θα μαζέψει κάποια στοιχεία
(φωτογραφίες από λεωφορειόδρομους με ημερομηνία κλπ)
και θα ετοιμάσει ένα κείμενο -
Α.Ζ.
Επειδή θέλω να κάνω κάτι παρόμοιο (αίτηση – διαμαρτυρία) σε τροχαία και δήμο θα ήθελα να σε ρωτήσω για το διαδικαστικό που ακολούθησες. Έστειλες την αίτηση σου με mail και αυτή πρωτοκολλήθηκε κανονικά και έλαβες απάντηση εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών;
Όσον αφορά το θέμα μας, αντιλαμβάνομαι τις ενστάσεις για την συνύπαρξη λεωφορείων και ποδηλάτων αλλά πιστεύω ότι στη ζουγκλα της Αθήνας και μέχρι να γίνουν κλειστοί ποδηλατόδρομοι ο λεωφορειόδρομος προσφέρει σχετικά ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση για τα ποδήλατα (με την προϋπόθεση της εκπαίδευσης των οδηγών του ΟΑΣΑ και της μη χρήσης από ΙΧ).
Το πρόβλημα είναι ότι όπως αναφερεται και στον συνδεσμο που εχω πιο πανω εκκρεμει η νομιμοποιηση της χρήσης απο ποδηλατες των λεωφορειοδρομων.Οποτε κανονικα δεν πρέπει να κυκλοφορούμε εκει και σε περιπτωση ατυχηματος είμαστε ακάλυπτοι
Αλλά ο νόμος δεν έχει κάνει τίποτα για να μας καλύψει
και μας κάνει να αναρωτιώμαστε:
Γιατί;
Ο αντίπαλός μου λέει: "Τίποτα που διαβρώνει τον κανόνα του νόμου δεν είναι ηθικό."
Αλλά δεν υπάρχει ο κανόνας του νόμου στην Ελλάδα της διαφθοράς
όχι όταν οι πεζοί δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πεζοδρόμια
οι επιβάτες των λεωφορείων παραγκωνίζονται από Ι.Χ. στις λεωφορειολωρίδες
στους ποδηλάτες απαγορεύεται να χρησιμοποιήσουν τη δεξιά λωρίδα του δρόμου.
και όχι όταν οι πεζοί και οι ποδηλάτες σκοτώνονται άδικα στους δρόμους.
Ο Άγιος Αυγουστίνος είπε, "Ένας άδικος νόμος, δεν είναι νόμος καθόλου"
που σημαίνει οτι έχω δικαίωμα
ακόμα και υποχρέωση
να αντισταθώ
με βία
ή με πολιτική ανυπακοή
Να προσεύχεστε οτι θα επιλέξω το δεύτερο.
Από τις τελευταίες σκηνές της ταινίας "The Great Debaters (2007), στην αντιλογία με θέμα, "Η πολιτική ανυπακοή είναι ένα ηθικό όπλο στον αγώνα για δικαιοσύνη":
έστειλα την αίτηση με email σε όσους είχαν
δ/νση ηλ. ταχ/μείου
κάποιοι είχαν φόρμα υποβολής αίτησης
και αντέγραψα εκεί την αίτηση μου
θ' ακολουθήσω το παράδειγμά σου, νομίζω ότι μονο αν στέλνουμε ατομικά και μαζικά αιτησεις - διαμαρτυρίες μπορεί να γίνει κάτι.