ΚΕΡΚΥΡΑΙΚΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
orthopetaliakerkyras
Εικόνα orthopetaliakerkyras
Απών/απούσα

Αγαπητοί φίλοι του ποδηλάτου γειά σας απο Κέρκυρα.

Ήθελα να σας ενημερώσω για την πραγματικότητα στην Κέρκυρα όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μετά την απόφαση να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι στο νησί μας.

Η πόλη μας δεν αντέχει άλλο απο αυτοκίνητα και εμείς οι ποδηλάτες του νησιού χαρήκαμε αλλά αυτή τη χαρά προσπαθούν κυκλώματα εμπόρων,πολιτικάντηδων και γενικά ανέραστων ατόμων να μας την πάρουν.

Θα ήθελα να μας βοηθήσετε με τις απόψεις σας για το ποδήλατο και την συμμετοχή σας στο γκρουπ του FACEBOOK με την ονομασία ΚΕΡΚΥΡΑΙΚΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ.

Ο σύλλογος ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΑ Κέρκυρας έχει βοηθήσει αρκετά στην διάδοση του ποδηλάτου στο νησί μας αλλά θα θέλαμε και την δικιά σας συμμετοχή και εννοείται οτι αυτό μπορεί να γίνει
και απο εμάς για εσάς όποτε μας ζητηθεί.

Πολλά φιλιά

Τσιριγγάκης Κώστας
Σύλλογος ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΑ
Κέρκυρα

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
plastik
Απών/απούσα

Φίλε Κώστα γειά σου. Επέτρεψέ μου να σου μεταφέρω κάποιους συλλογισμούς/προβληματισμούς μου.

Κάθε εβδομάδα τον τελευταίο χρόνο έχω την τύχη (και ατυχία γιατί είμαι υποχρεωμένος) να κάνω ποδήλατο τόσο στην Κέρκυρα όπου εργάζομαι αλλά και στην Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται η βάση μου. Ειδικά δε στο νησί με το γνωστό θέμα με το παρκινγκ, μπορώ να πω ότι όταν ο καιρός το επιτρέπει έστω και οριακά, χρησιμοποιώ αποκλειστικά το ποδήλατο παρόλο που μένω αρκετά έξω απο την πόλη και εργάζομαι σε αυτή.

Η παρατήρησή μου έχει να κάνει με την πολυ κακή υλοποίηση του έργου και την, κατα την ταπεινή μου γνώμη, λανθασμένη φιλοσοφία του.

Θέλω να πω πως νιώθω ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥΣ τους ΠοδηλατόΔρομους στην Κέρκυρα!

Η πόλη είναι μικρή και οι περισσότερες διασταυρώσεις χωρίς σηματοδότες (λογικό), ενώ οι ΠΔ είναι εκτεθειμένοι στους οδηγούς που ξεπροβαλλουν απο κάποιο κάθετο δρόμο ελέγχοντας μεν αν μπορούν να βγουν, αλλά ήδη όντας μέσα στον ΠΔ.

Οι πεζοί, ντόπιοι και τουρίστες δεν είναι επίσης σε μαθημένοι σε καμία πειθαρχία (μικρή πόλη γαρ) αλλά συχνότατα ούτε καν στο απαραίτητο "ελέγχω δεξιά-αριστερά πριν κατεβω από το πεζοδρόμιο". Κανένας δεν εξήγησε/απαίτησε επίσης ότι το υπέροχο κόκκινο οδόστρωμα δεν είναι για να τσουλάνε πιο απαλά τα παιδικά καροτσάκια, ούτε για να παρκάρουν πιο ευκολα τα αυτοκίνητα (βλ δρόμος μπροστά από το Ιστορίας προς λιμάνι)

Να μην θίξω επίσης το πώς τελειώνουν οι ποδηλατόδρομοι (βλ τοίχος, κράσπεδο μπροστά στα προσεχώς του ορφέα στα χόντος) ή τι βρίσκεις μέσα σε αυτούς (βλ. πασαλάκια στο νοσοκομείο)

Με τα παραπάνω ως δεδομένα λοιπόν εγώ ΔΕΝ χρησιμοποιώ συνειδητά τους ΠΔ στο νησί.

Ανεξάρτητα απο τους κολλημένους ανέραστους και λοιπούς που δικαίως αναφέρεις, οι ΠΔ δεν εξυπηρετούν καθόλου στο commuting (=αφήνω το αυτοκίνητο και κάνω την δουλειά μου με το ποδήλατο) που η κέρκυρα πρέπει να προωθήσει (πιο πολύ παιδότοποι είναι) και επιπλέον μετά την έλευσή τους νιώθω επιθετικότητα απο τους οδηγούς που πριν δεν υπήρχε. Παλαιότερα υπήρχε περισσότερος σεβασμός και μαλλον λογικά, αφού κάποιος που κινείται πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα μέσα στην πόλη δεν αποτελεί εμπόδιο για τους οδηγούς άρα εχθρό. Αντίθετα το μποτιλιάρισμα απο το στένεμα των παραδοσιακών δρόμων εξοργίζει τους οδηγούς που μετά σε οδό με ή χωρίς ΠΔ αν σε πετύχουν στον "δικό" τους δρόμο σε βλέπουν σαν κινούμενο στόχο.

Επιστρέφοντας στην "φιλοσοφία" του έργου που προανέφερα ταπεινά πιστεύω ότι ΠΔ με την έννοια τους στις μεγάλες πόλεις/ζουγκλα Ελλάδας και Ευρώπης για ασφαλέστερο commuting δεν έπρεπε ποτέ να γίνουν στην Κέρκυρα. Δεν λέω σε καμία περίπτωση ότι ήρθε η ανοιξη στην Θεσσαλονίκη με τους ΠΔ ή αν τηρούνται όπως θα έπρεπε, αλλά σίγουρα η ποδηλασία στην πόλη πλέον είναι λιγότερο επικίνδυνη. Για την Κέρκυρα όμως:

  • Θα ήταν μάλλον καλύτερα να απαιτηθεί αλλιώς ο σεβασμός προς τους ποδηλάτες που χρησιμοποιούν και αυτοί ισότιμα τον δρόμο.
  • Θα ήταν μάλλον καλύτερα να φτιαχτεί ένα περιφερειακό δίκτυο ΠΔ έξω απο την πόλη για ασφαλή μετάβαση σε αυτή αφού ο κύριος όγκος των αυτοκινήτων έρχεται από έξω (αυτό είναι αντιληπτό τις ώρες που η αγορά είναι κλειστή) , αλλά και για αναψυχή. 2 περιφερειακά δωρεάν πάρκινγκ επίσης δεν θα εβλαπταν...
  • Θα ήταν μάλλον καλύτερα με τα χρήματα που δαπανήθηκαν η πόλη να γεμίσει "δημοτικά" ενοικιαζόμενα ποδήλατα, τα οποία και θα απέφεραν σημαντικά κέρδη (για συντήρηση και άλλα ποδηλατικά έργα)με τον τεράστιο όγκο τουριστών , αλλά θα έκαναν με έντονο τρόπο το ποδήλατο καθημερινή πραγματικότητα στην πόλη οπότε θα το έκαναν αναγκαστικά και πιο σεβαστό σε οδηγούς και πεζούς.

Φιλικά
Παναγιώτης

ΥΓ. δεν έχω FB και δεν θέλω να έχω, οπότε δεν μπορώ να υπογράψω υπερ σας.

plastik
Απών/απούσα

σχετικά με τους ποδηλατόδρομους στην Κέρκυρα

http://tiresias-press.blogspot.com/2010/08/k-2000000.html

Το link παρατείθεται μόνο πληροφοριακά καθώς δεν μπορώ να είμαι σε θέση να γνωρίζω αν όλα αυτά τα εξοργιστικά είναι αληθή.

contact