Συνέντευξη από την Μαρία Κετίπη στο www.xanthilife.gr

1 καταχώριση / 0 νέα/ο
akoulakos
Εικόνα akoulakos
Απών/απούσα

Παρασκευή απόγευμα, εξουθενωμένη από τις υποχρεώσεις της ημέρας , τρέχω να προλάβω το ραντεβού μου με τον Ανδρέα Τριανταφυλλίδη. Στο δρόμο συναντώ νέους , νέες καθώς και οικογένειες με παιδιά να κρατούν φυλλάδια των ποδηλατικών διαδρομών που διοργανώνει στην πόλη μας! Φθάνω και συναντώ έναν νεαρό, σαν όλους τους νέους της ηλικίας του. Ιδιαίτερα δραστήριο και κοινωνικό και πριν καν το καταλάβω , ξεκινήσαμε τη συνέντευξη :

Μ.Κ. : Ανδρέα, πες μου λίγα λόγια για τον εαυτό σου!Είσαι Ξανθιώτης;
Α.Τ. : Ονομάζομαι Ανδρέας Τριανταφυλλίδης. Είμαι 30 ετών, απόφοιτος του ΤΕΙ Πειραιά πολιτικών δομικών έργων. Γεννήθηκα στην Καλλιθέα Αττικής, μεγάλωσα στην Ξάνθη, φοίτησα στο 1ο γενικό λύκειο & στο 1ο τεχνικό επαγγελματικό λύκειο Ξάνθης. Μένω στο πατρικό μου (Εύμοιρο). Δουλεύω σε καφετέρια και στον ελεύθερο χρόνο μου κάνω ποδηλασία. Επίσης ασχολούμαι και με τη ζωγραφική.

Μ.Κ. : Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον σου γύρω από το ποδήλατο,σε σημείο πλέον να διοργανώνεις ποδηλατικές διαδρομές στην πόλη μας;
Α.Τ. : Από παιδί με τον πατέρα μου είχαμε σαν πρωτεύον μέσο στην πόλη μας το ποδήλατο. Δεν το παράτησα ποτέ, ακόμα και όταν ήμουν φοιτητής στον Πειραιά πήγαινα από το Γαλάτσι όπου έμενα στα ΤΕΙ Πειραιά. Μια απόσταση που για να διανυθεί με το ποδήλατο χρειαζόταν μόνο 35 λεπτά. Ενώ με τη συγκοινωνία (λεωφορείο) διαρκούσε 2 ώρες και 30 λεπτά κατά μέσο όρο λόγω του γνωστού κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας. Κάποια στιγμή πήρα ένα καλύτερο ποδήλατο και τότε άρχισα τις μεγάλες ποδηλατικές διαδρομές στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου. Οι συνθήκες στους δρόμους ήταν άθλιες λόγω της κυκλοφορίας, της ανυπαρξίας ποδηλατοδρόμων, την έλλειψη οδικής παιδείας των οδηγών και την πολύ κακή κατάσταση των οδών (λακούβες παντού). Παρ’όλα αυτά επιβίωσα! (γέλια).Ακολούθησαν συμμετοχές μου σε ποδηλατοπορίες και ποδηλατικές διαδρομές στην Αθήνα και μόλις γύρισα και εγκαταστάθηκα στην Ξάνθη, αποφάσισα ξαφνικά να ξεσηκώσω τους συμπολίτες μου στο να γίνει το ποδήλατο το δικό τους πρωτεύον μέσο στην τόσο μικρή μας πόλη.

Μ.Κ. : Η Ξάνθη ,πιστεύεις, είναι μια πόλη ανεπτυγμένη ποδηλατικά;
Α.Τ. : Η Ξάνθη σαφώς είναι πολύ πιο ανθρώπινη προς τον ποδηλάτη απ’ ότι η πρωτεύουσα, όμως είναι ελάχιστα ανεπτυγμένη σε αυτόν τον τομέα. Ανυπαρξία τεχνικών υποδομών όπως ποδηλατόδρομοι, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων & σταθμών δανεισμού ποδηλάτων από το Δήμο μας. Έλλειψη ενημέρωσης των Ξανθιωτών για το πιο ανθρώπινο και φιλικότερο προς το περιβάλλον μέσο. Έλλειψη σεβασμού ορισμένων οδηγών προς πεζούς και ποδηλατιστές και συνάμα έλλειψη αστυνόμευσης και τιμωρίας των παραβατών. Συχνά παρατηρώ Ι.Χ. να κινούνται ακόμα και σε πεζόδρομους (όπως στην οδό Γεωρ.Σταύρου)! Να σταθμεύουν σε διαβάσεις πεζών ακόμη και πάνω σε πεζοδρόμια!!
Μ.Κ. : Πώς σχολιάζεις την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας σε ό,τι αφορά το ποδήλατο σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Α.Τ. : Η κατάσταση που περιέγραψα πριν, επικρατεί στην Ξάνθη και στην πλειοψηφία των ελληνικών πόλεων με ελάχιστες εξαιρέσεις. Καμμιά υποδομή και ενημέρωση του κοινού για το ποδήλατο. Όσοι έχουν ταξιδέψει σε ευρωπαικές πόλεις ή είδαν φωτογραφίες αυτών στο διαδίκτυο, γνωρίζουν καλά πόσο αγαπούν το ποδήλατο και τι υποδομες έχουν γενικότερα. Υπάρχουν ποδηλατόδρομοι με σήμανση & φωτεινούς σηματοδότες, θέσεις στάθμευσης και οδική παιδεία. Οι οδηγοί σέβονται πεζούς και ποδηλατιστές!

Μ.Κ. : Δραστηριοποείσαι και μέσω διαδικτύου. Υπάρχει απήχηση;
Α.Τ. : Πριν από ένα μήνα, δημιούργησα ένα group στη γνωστή σε όλους μας κοινωνική σελίδα “ facebook” που ονομάζεται “Every bike a love affair… Xanthi”. Αυτή τη στιγμή φτάνει τα 300 μέλη και ολοένα και περισσότερο αυξάνονται . Προσπαθώ να ενημερώσω για το γκρουπ και το ποδήλατο, μέσω ενημερωτικών φυλλαδίων-αφισών που μοιράζω σε ποδηλατιστές, οδηγούς Ι.Χ., καταστηματάρχες και περαστικούς. Στην πορεία της προσπάθειάς μου αυτής είχα και έχω θερμούς υποστηρικτές και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω! Είναι το τεχνικό τοπογραφικό γραφείο του κ. Μούρκα Χρήστου, τα ποδήλατα “Δερμεντζοπούλου” και το “Desire mood bar”.

Μ.Κ. : Η κεντρική πλατεία της πόλη μας παίρνει σιγά-σιγά την τελική της μορφή. Θ συμβάλλει , κατά τη γνώμη σου, στην απόφαση των κατοίκων να μετακινούνται με ποδήλατο;
Α.Τ. : Η εννοποίηση των πλατειών στο κέντρο και η παράκαμψη των οχημάτων από την πλατεία, σχεδόν θα εξαπλασιάσει την έκταση της πλατείας, συνδέοντας με πεζοδρόμια και πεζόδρομους όλο το εμπορικό κέντρο, μετατρέποντάς το σε έναν ευχάριστο,όμορφο και ελκυστικό τόπο συνάντησης Ξανθιωτών & επισκεπτών. Θα βοηθήσει πάρα πολύ στη διάδοση του ποδηλάτου, αφού θα διευκολύνει σημαντικά την κίνηση πεζών και ποδηλατιστών. Η κίνηση και το μποτιλιάρισμα στους δρόμους κάνει το ποδήλατο να φαντάζει σαν τη μοναδική λύση για όσους αποφάσισαν να μη σπαταλούν άλλο χρόνο στο τιμόνι... Κάθε μέρα συναντώ και περισσότερους.

Μ.Κ. : Οι Κυριακές , δηλαδή, έγιναν μέρες ποδηλάτου; Υπάρχει όριο ηλικίας στη συμμετοχή στις ποδηλατικές διαδρομές;
Α.Τ. : Όλες οι μέρες είναι μέρες ποδηλάτου, για να πάμε στη δουλειά, στην αγορά για ψώνια, για καφέ, για ψυχαγωγία, για σωματική άσκηση.... Αρκεί όμως να έχουμε επιλέξει το ποδήλατο πόλης που μας ταιριάζει, τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας για το δρόμο (φωτάκια για το βράδυ, έντονο χρώμα ρούχα και κράνος), καθώς και να ενδιαφερθούμε να μάθουμε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες για τον χειρισμό του από τους ειδικούς. Άλλωστε το ποδήλατο, όπως και κάθε όχημα, απαιτεί γνώση και εμπειρία... Εμείς σαν γκρουπ , έχουμε συγκέντρωση κάθε Κυριακή στις 11.00π.μ. για να γνωριστούμε στη βόλτα μας με τα ποδήλατα, να κάνουμε ομάδες-φίλους και να πηγαίνουμε για ποδηλασία όλη την εβδομάδα. Όλες οι ηλικίες έχουν συμμετάσχει. Από 7 έως 70+!!! Πρέπει να σημειώσω πως τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύονται από τον κηδεμόνα τους.

Μ.Κ. : Τελικά το ποδήλατο έχει αλλάξει από τότε που κάναμε μικροί;
Α.Τ. : Το ποδήλατο ως οικονομικό, καθαρό και υγιεινό μέσο μεταφοράς, αποτελεί μία γρήγορη και οικονομική λύση, στα δύο σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων: το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα της ρύπανσης, χωρίς να ξεχνάμε ότι ταυτόχρονα, γυμνάζει τον οργανισμό και βοηθά αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του άγχους. Ένα σύγχρονο ποδήλατο ζυγίζει 10-15 κιλά και προσφέρεται σε διάφορα μεγέθη ανάλογα με το σώμα του αναβάτη. Μπορεί να μεταφέρει ένα άτομο (και δεύτερο για μικρές αποστάσεις) καθώς και αντικείμενα βάρους μέχρι 30 κιλά στη σχάρα. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 30-40 χιλιομέτρων την ώρα στην ευθεία και να ανέβει ακόμα και μεγάλες ανηφόρες χωρίς ιδιαίτερο κόπο με τη χρήση ταχυτήτων. Ένα μέσο σύγχρονο ποδήλατο κοστίζει σήμερα από 200 έως 600 €. Η αγορά & συντήρηση ενός ποδηλάτου κοστίζει ελάχιστα. Το ποδήλατο κινείται με την ενέργεια που παίρνει ο άνθρωπος από την τροφή του. Δεν καταναλώνει λοιπόν καύσιμα και επιπλέον δεν έχει έξοδα λειτουργίας όπως παρκάρισμα, φόρους κλπ. Σε πειράματα που έγιναν στην Αθήνα από το σύλλογο "Φίλοι του Ποδήλατου" σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κάτω από καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας, βρέθηκε ότι το ποδήλατο, για αποστάσεις μέχρι 13 χιλιόμετρα είναι γρηγορότερο από το αυτοκίνητο. Ένας ποδηλάτης καταναλώνει 15 θερμίδες ανά χιλιόμετρο και κιλό, ένα ποσοστό που ισοδυναμεί με το 4% της ενέργειας που καταναλώνει για την κίνηση ενός αυτοκινήτου και του οδηγού του.Το ποδήλατο στην πόλη ξεκινά αμέσως,είναι το πιο ευέλικτο μέσο μεταφοράς (δεν σταματά στο μποτιλιάρισμα),παρκάρει παντού (10 ποδήλατα πιάνουν χώρο ίσο με ένα αυτοκίνητο!) και μεταφέρεται εύκολα πάνω από σκάλες, πεζοδρόμια και πεζόδρομους.

Μ.Κ. : Σ’ευχαριστώ πολύ Ανδρέα! Κλείνοντας, ποιό είναι το δικό σου μήνυμα στους κατοίκους της Ξάνθης;
Α.Τ. : Εγώ σε ευχαριστώ καθώς και μέσω εσού το site “XanthiLlife” που μου δώσατε το βήμα να μιλήσω για την προσπάθειά μου! Έχω να τους πω λοιπόν πως τους περιμένουμε κάθε Κυριακή στις 11 π.μ. στον πεζόδρομο της Εθνικής τράπεζας (απέναντι από τα Goody’s) να γίνουμε όλο και περισσότεροι κάθε εβδομάδα , να κάνουμε την πόλη μας βιωσιμότερη και την ψυχική καθώς και σωματική μας υγεία καλύτερη! Συν τοις άλλοις, θα μπουν στο μάτι του γείτονα που είναι δυσκοίλιος!Ναι, το ποδήλατο καταπολεμά και τη δυσκοιλιότητα!!(γέλια). Θα ενεργοποιήσουν τον μεταβολισμό τους και θα χάσουν κιλά τρώγοντας το ίδιο!!

Κάπου εδώ τελειώνει η ευχάριστη συζήτησή μας . Φεύγοντας ,παρατηρώ νέους και νέες να τον περικλείουν ,χαιρετώντας τον με χαμόγελο! Άνθρωποι που τον περασμένο μήνα ήταν άγνωστοι , αρχίζουν να χτίζουν τα πρώτα θεμέλια μιας φιλίας χάρη σε ένα μέσο που από μικροί αγαπούσαμε, το ποδήλατο! Στο δρόμο της επιστροφής , κάνω μια στάση σε κατάστημα πώλησης ποδηλάτων και εκτός του ότι με πλημμύρισαν όμορφες παιδικές αναμνήσεις, αποφάσισα να αγοράσω το πρώτο μου ποδήλατο ούσα ενήλικη πλέον!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact