Δημιουργία βάσης δεδομένων "Register ποδηλάτων" σε κρατικό φορέα

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Athws
Απών/απούσα

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα register των ποδηλάτων σε επίσημη βάση ενός κρατικού φορέα ; (πχ στο Υπ. Προστασίας Πολίτη ή στο Συγκοινωνιών)
Δεν μιλάω για έκδοση χαρτιών, άδειας κυκλοφορίας, πινακίδες και τέτοια γιατί αυτά αργά ή γρήγορα θα οδηγούσαν σε επιβολή τελών,
αλλά απλά για μιά βάση/ιστοσελίδα όπου θα άνοιγε "καρτέλα" του ποδηλάτου με στοιχεία Ονοματεπώνυμο / Αριθμός ταυτότητας / Δ/νση - Τηλέφωνο / Μάρκα / Τύπος / Αριθμός Πλαισίου / Άλλα Χαρακτηριστικά / Αναφορά Κλοπής ,
και ο κάτοχος θα είχε πρόσβαση με κωδικό, που θα τον έδινε στον επόμενο αγοραστή για συμπλήρωση των δικών του στοιχείων κλπ

Με το σύστημα αυτό ο αστυνομικός θα μπορεί εύκολα να διαπιστώνει αν ο "κύριος" που πουλάει το ποδήλατο στο παζάρι είναι ο πραγματικός κάτοχος του, ή σε ποιόν ανήκει το παρατημένο κλπ, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει με το σημερινό καθεστώς "register" στα site των εταιρειών.
Για το κράτος, είναι εύκολο και θα κοστίσει ελάχιστα.

Το ποδήλατο έχει επίσημα υποστηριχθεί σαν ήπιο μέσο μεταφοράς ωστόσο υπάρχει ανάσχεση εξαιτίας του κύματος των κλοπών, και αυτό είναι βασικό επιχείρημα για την προώθηση της ιδέας της δημιουργίας βάσης.
Βέβαια, όπως όλα τα λογικά προφανή πράγματα στην Ελλάδα, θα χρειαστεί πολύ πείσμα και κυνήγι μέχρι να γίνει..

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

Καλή σου μέρα.
Εκπληκτική η ιδέα σου και σίγουρα θα είχε θετικότατα αποτελέσματα αν λειτουρχούσε όπως την έχεις οραματισθεί, αλλά φοβάμαι ότι είναι άπιαστο όνειρο για τα ελληνικά δεδομένα.
Θα σου πω μόνο ότι μου έτυχε να ενδιαφερθώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κάποτε, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσε το υπουργείο να βρεί το φάκελό του ενώ είχε κανονικότατη άδεια, λες να ασχοληθούν με το ποδήλατό μου???!!!
Εδώ και ενάμιση χρόνο εκτυπώνουν άδειες κυκλοφορίας σε κοινό μηχανογραφικό Α4 γιατί δεν έχουν χρήματα για το ειδικό χαρτί των αδειών!!!

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

yellow1850 wrote:
Καλή σου μέρα.
Εκπληκτική η ιδέα σου και σίγουρα θα είχε θετικότατα αποτελέσματα αν λειτουρχούσε όπως την έχεις οραματισθεί, αλλά φοβάμαι ότι είναι άπιαστο όνειρο για τα ελληνικά δεδομένα.
Θα σου πω μόνο ότι μου έτυχε να ενδιαφερθώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κάποτε, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσε το υπουργείο να βρεί το φάκελό του ενώ είχε κανονικότατη άδεια, λες να ασχοληθούν με το ποδήλατό μου???!!!
Εδώ και ενάμιση χρόνο εκτυπώνουν άδειες κυκλοφορίας σε κοινό μηχανογραφικό Α4 γιατί δεν έχουν χρήματα για το ειδικό χαρτί των αδειών!!!

Διακαιολογίες και μόνο. Το έχω βάλει επανειλημένα το θέμα ακριβώς ως έχει μπει κι εδώ από το αρχικό κείμενο. Έχω βρει χοντρό τοίχο με διάφορες αιτιολογίες-προφάσεις όπως και η πιο πάνω. Δεν θέλει κανείς να κάνει τίποτα σοβαρό στο θέμα των κλοπών, εκτός της γενικής κι αόριστης κυκλοφορίας πληροφοριών, πού πουλιέται τι, μην αγοράζετε, όχι θ’ αγοράζουμε, πέταλα αυτού ή του άλλου τύπου, πού το’δεσες πώς το’δεσες, καλά να πάθεις ας πρόσεχες κλπ κλπ, ούτε καν στο επίπεδο της σοβαρής πλατιάς ενημέρωσης σε συνεργασία με ποδηλατάδικα για τους καινούργιους και άμαθους κλπ. Εδώ χολαίνουμε. Λαλούν πολλοί κοκόροι και το μπλοκάρουν το θέμα. Κι όπως αγαπημένη συνποδηλάτισσα μου είπε κάποτε “άστο βρε παιδί μου, κανείς δεν θέλει”. Αυτά είδα εγώ. Τώρα αν κάποιος το ξανακινήσει εγώ θα ψηφίσω ένα μεγάλο ΝΑΙ και θα βοηθήσω στο να γίνει κάτι τέτοιο. Οι νομικοί θα βρούν τους τρόπους να κατοχυρωθούν και η ταυτοποίηση και η ασφάλεια των αρχείων.-

Ούτε κι εγώ πιστεύω στις δυνατότητες του κράτους, αλλά τότε τι φωνάζουμε για ποδηλατόδρομους κλπ. Η ίδια παραμύθα είναι και μάλιστα με χοντρή ανάμιξη δήμων-εργολάβων κι άλλων ενδιαφερόμενων παραγόντων αμφίβολων προθέσεων.-

Athws μαζί σου +1.

Athws
Απών/απούσα

@yellow, οι φάκελλοι, οι άδειες και γενικώς η χαρτούρα εκτός του μπαχάλου κοστίζει πολύ σε γραφειοκρατία, χώρους, προσωπικό και δε συμμαζεύεται, αυτό είναι γνωστό..
Πλέον ζούμε στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, και το ελληνικό κράτος θέλοντας και μη είναι υποχρεωμένο να πάει προς τα εκεί. Άρχισε με την εφορία, προχωράει με τα αυθαίρετα, σιγά σιγά τα πάντα θα είναι μηχανογραφημένα. Γι αυτό προς τα εκεί είναι και η μόνη λύση..

@wheelofortune, η υλοποίηση τέτοιων ιδεών δεν γίνεται με ατομικές προσπάθειες στυλ μαζευόμαστε εγώ εσύ και άλλοι 2-3 "επιτροπή" να αρχίζουμε τα email ή τις επισκέψεις στα υπουργεία..
Δε γίνεται, ο καθένας μας θα κουραστεί/βαρεθεί, δεν υπάρχει ατομικό κίνητρο, σου λέει ο άλλος εγώ ένα ποδηλατάκι έχω, εγώ θα μπω σε τρεχάματα για εσάς ;
Υπάρχουν σύλλογοι, κόμματα οικολόγων, δημοτικές παρατάξεις, ΜΚΟ, κλπ κλπ (αφήνω τους επιχειρηματίες του χώρου που κι αυτοί έμμεσα θα ωφεληθούν) αυτοί πρέπει να το τρέξουν, αν δεν ενδιαφέρονται τότε τι τους έχουμε στο φινάλε ;
Χρειάζεται πρόσβαση σε πολιτικά πρόσωπα, δημοσιοποίηση της προσπάθειας στα ΜΜΕ, διαδικασίες, και βέβαια πολλή υπομονή.
Βασικό επιχείρημα της υπόθεσης είναι ότι τα απαιτούμενα κονδύλια είναι ελάχιστα και το κέρδος της ανάπτυξης του ποδηλάτου μεγάλο..
Βασικό μειονέκτημα ότι δε βγαίνουν μίζες..

portokali
Απών/απούσα

Athws wrote:
Βασικό επιχείρημα της υπόθεσης είναι ότι τα απαιτούμενα κονδύλια είναι ελάχιστα και το κέρδος της ανάπτυξης του ποδηλάτου μεγάλο..
..

Δεν συμφωνώ. Έχεις κάνει κάποια χρηματοοικονομική μελέτη και το λες αυτό; Το κόστος περιλαμβάνει την δημιουργία του λογισμικού, εργατοώρες και ανθρωποημέρες για το στήσιμο, την δοκιμαστική λειτουργία, την συντήρησή του καθώς και το κόστος ενημέρωσης του κοινού.
Και πως το ξέρεις αν αύριο μεθαύριο, δεν χρησιμοποιήσουν την λίστα για επιβολή φόρων (πχ μέσω απαίτησης για έκδοση άδειας κυκλοφορίας, τέλη κυκλοφορίας (!)) και επιβολή ασφάλισης;

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

@Athws

Νομίζω οτι στην απάντησή σου κάνεις κάποιο λάθος. Η υλοποίηση τέτοιων ιδεών γίνεται ακριβώς επειδή κάποια άτομα "εγώ εσύ και άλλοι 2-3 " ενδιαφέρονται, τρέχουν και ασχολούνται με "email και επισκέψεις σε υπουργεία ". Οι " σύλλογοι, κόμματα οικολόγων, δημοτικές παρατάξεις, ΜΚΟ " , 2-3 άτομα έχουν και αυτοί, που τρέχουν και βγάζουν όλη τη δουλειά - εκτός αν είναι επαγγελματίες που ό,τι κάνουν το κάνουν για την τσέπη τους και μήπως πάρουν κάποια χρηματοδότηση απο την ΕΕ.
Θέλω να πω οτι η " πρόσβαση σε πολιτικά πρόσωπα, δημοσιοποίηση της προσπάθειας στα ΜΜΕ, διαδικασίες, και βέβαια πολλή υπομονή. " χρειάζεται όπως το λες και μπορεί μόνο να γίνει απο τα άτομα που πραγματικά ενδιαφέρονται και δίνουν τον χρόνο τους για μια τέτοια δράση..
Ετσι έχει γίνει ό,τι έχει γίνει, έτσι τρέχουν όσοι ενδιαφέρονται σε δημοτικά συμβούλια όταν γίνονται συζητήσεις για ποδηλατόδρομους πχ. έτσι τρέχουν μερικοί σε υπεύθυνους των ΜΜΜ για να προωθήσουν τη συνδυασμένη μετακίνηση, έτσι τρέχουν μερικοί για να παρουσιάσουν σε σχολεία το θέμα ποδήλατο, έτσι τρέχουν μερικοί για να μειωθούν τα ατυχήματα στο δρόμο, έτσι τρέχουν μερικοί προσπαθώντας να επηρεάσουν καταστάσεις που μας (η τουλάχιστον τους περισσότερους) αφορούν, έτσι τρέχουν μερικοί για να υπάρχει ένα σαιτ σαν και αυτό, έτσι τρέχουν μερικοί για να... για να.... Ετσι τρέχουν μερικοί και όχι όλοι - και συχνά αρκεί.
Βάλτε μια ανακοίνωση, Ισως υπάρχει κάποιο άτομο που μπορεί να φτιάξει ένα τέτοιο λογισμικό ή μήπως υπάρχει και κάποιο πρόγραμμα έτοιμο (;), και αρχίστε με το τι θέλετε να κάνετε, γιατί, ποιες είναι οι δυσκολίες και οι παγίδες κλπ κλπ.
Ετσι θα έβλεπα μια δράση για κάποιο θέμα, αντι να πικραίνεται κανείς με όλους τους "άλλους" που δεν ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο θέμα,και δραστηριοποιούνται είτε αλλού είτε και πουθενά.

@portokali
Οικονομικές μελέτες όσον αφορά το ποδήλατο έχουν γίνει πάρα πολλές στην ΕΕ και στις ΗΠΑ, και όλες έχουν καταλήξει οτι η προώθηση του ποδηλάτου αποφέρει απίστευτα οφέλη σε κράτος, ασφαλιστικές εταιρίες, επιχειρήσεις, ποδηλάτες και περιβάλλον. Δεν αμφισβητούνται πλέον τα έσοδα μιας οποιασδήποτε δράσης για προώθηση του ποδηλάτου. Το πρόβλημα είναι πως θα το καταλάβουν οι δικοί μας ώστε να ακολουθήσουν μια τέτοια ανάπτυξη που θα συμφέρει όλους μας...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν κάνουν όλοι αυτά που πρέπει στα θέματα του κλειδώματος
και του που/πως/πότε/αν αφήνω το ποδηλατο, τότε δεν θα έχουμε
πρόβλημα. Το να κάνεις μια βάση καταγραφής για ένα αντικείμενο
το οποίο λύνεται σε 20-30 λεπτά και πωλείται σε εξαρτήματα δεν
έχει νόημα.

Επίσης το να ξεκινάς από την κορυφή της πυραμίδας πάλι δεν έχει
νόημα. Εννοώ ότι πρώτα πρέπει να βρεις αστυνομικούς που να κάνουν
τη δουλειά τους και όχι να παίρνουν μίζα από τους κλέφτες και μετά
όλα τα άλλα. Τώρα αν πας κέντρο, στη γωνία τα ματ πίνου καφέ και
στα 2 μέτρα πουλάνε ναρκωτικά, σάρκα, αντικείμενα κλπ.

Επομένως σιγά μην κάτσει να ασχοληθεί ο Χ αστυνόμος στο Χ παζάρι
με τον κάθε έμπορα και την πραμάτια του...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

...στο άλλο ποδηλατικό forum. Θα ψάξω να βρω και το λινκ.
Πρακτικά είναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ.
Μια απλή απλούστατη βάση δεδομένων. Η "συγκέντρωση" στοιχείων και η αποστολή τους στην "δημόσια αρχή" θα είναι υπό την ευθύνη των καταστημάτων πώλησης ποδηλατών, ΕΦΟΣΟΝ ΘΕΛΕΙ και ο νέος ιδιοκτήτης....

Συνοπτικά, πάω να αγοράσω ποδήλατο από ποδηλατάδικο. Πληρώνω, παίρνω εγγύηση και απόδειξη, και αν θέλω ζητώ την καταγραφή των στοιχείων μου + του ποδηλάτου στην βάση δεδομένων. Ο ποδηλατάς καταγράφει στοιχεία και τα στέλνει ηλεκτρονικά στη "βάση δεδομένων" της όποιας αρχής τα συγκεντρώνει και τα κρατάει.

2ο σενάριο. Ένα απλό - απλούστατο site, κάποιας δημόσιας αρχής όπου θα μπαίνει ο αγοραστής, θα καταγράφει στοιχεία του, στοιχεία του ποδηλάτου (σειρικαό αριθμό, μάρκα, μοντέλο, χρώμα) και θα στέλνει πχ σκαναρισμενη την απόδειξη αγοράς ή / και μια φωτο.
Αν το ποδήλατο μεταπωληθεί, ο "αρχικός" χρήστης - με κάποιο κωδικό ενός "μοναδικού" account (που θα συνοδεύει το ποδήλατο) θα μπορεί να αλλάξει τα στοιχεία ή να το δώσει στον νέο κάτοχο και εκείνος να προχωρήσει στο update....

Σας φαίνεται δύσκολο? Σας φαίνεται περίεργο? Σας φαίνεται καταναγκαστικό?

Athws
Απών/απούσα

@portokali,
στο θέμα του κόστους, ο όγκος των δεδομένων είναι πολύ μικρός για πρόσθετο hardware (που κι αυτό φτηνό είναι), η βάση θα κολλήσει στο σέρβερ ενός υπουργείου, παρόμοια λογισμικά κυκλοφορούν έτοιμα, συν ασφάλεια και ιντερνετικά θάλεγα αμοιβή αναδόχου βαριά βαριά 150 χιλιάρικα, για τη σύγκριση δηλαδή όσο 500 μέτρα ενός άθλιου ποδηλατόδρομου...

τώρα στο άλλο θέμα που είναι σοβαρότερο, το φόβο του "φακελλώματος" για μεταγενέστερα χαράτσια...
Τα τέλη κυκλοφορίας για να δουλέψουν χρειάζονται μια άδεια κυκλοφορίας ή μια πινακίδα (γι αυτό είπα μακρυά από αυτά) ώστε αν δεν έχεις τη σφραγίδα ή το αυτοκόλλητο ότι πλήρωσες να μπορεί ο μπάτσος να στα αφαιρεί.. Επίσης χρειάζονται διασύνδεση με την εφορία, αλλά τα ποδήλατα τα οδηγούν νεαρά άτομα που δεν έχουν ακόμα βγάλει ΑΦΜ (λέμε τώρα.. γι αυτό δεν έχω περιλάβει ΑΦΜ στα "στοιχεία" του πρώτου ποστ). Πάντως δε υπάρχει περίπτωση, εδώ τα αυτοκίνητα απαλλάσσονται κάτω από τόσα μιλιγκράμ διοξειδίου..
Η ασφάλιση είναι πιό σοβαρή ιστορία. Λόγω μεγέθους του ποδηλάτου αποκλείεται να κάνει ζημιές παρά μόνο σε πεζό. Αλλά για να γίνουν συχνές τέτοιες εμπλοκές πρέπει να κυκλοφορούν πάαααρα πολλά ποδήλατα, βάλε δηλαδή δεκαετίες και αν..
Οπωσδήποτε αν θελήσουν ποτέ να επιβάλλουν ασφάλιση δεν έχει καμμιά σημασία αν υπάρχει ή όχι η βάση δεδομένων, γιατί την ασφάλιση μπορεί να την κάνουν στο όνομα του οδηγού και όχι στο ποδήλατο.. Που και πάλι, λέμε δηλαδή φανταστικό σενάριο, καβαλάς ποδήλατο σε σταματάει ο μπάτσος, έχεις ασφάλεια ? όχι, τι θα σου κάνει ? θα πάρει το δίπλωμα ή την πινακίδα που δεν έχεις ? (να πάρει όλο το ποδήλατο είναι νομικο-τεχνικά αδύνατο)

@lyhadj,
το οτιδήποτε, μερικά άτομα θα το τρέξουν, αλλά δε γίνεται να εξισώνομαι στο τρέξιμο εγώ / εσύ / ο τρίτος με τον πρόεδρο συλλόγου / δημοτικό σύμβουλο / στέλεχος κόμματος.. Αυτοί επέλεξαν να ασχοληθούν με τα κοινά, να προωθήσουν κάποια πράγματα, ας τρέξουν λοιπόν και λίγο να μην πηγαίνει τσάμπα η ψήφος μας..

@Eaglos,
σωστά αυτά που λες, όμως άμα δε γίνει τίποτα οι μπάτσοι θα έχουν μόνιμα τη δικαιολογία για τους φραπέδες που πίνουν..
ας τους δυσκολέψουμε λιγάκι.. σίγουρα το ποδήλατο εύκολα λύνεται και πουλιέται κομμάτια, όμως η βάση μειώνει δραστικά τον κύκλο εργασιών..

@rockarolla,
αν η ιδέα έχει ξαναειπωθεί αλλά δε γίνεται τίποτα κακά μαντάτα.. βέβαια δε χάνουμε τίποτα να τα ξαναλέμε, κουβέντα να γίνεται.. Υλοποιήσιμο βλέπω το δεύτερο σενάριο που έγραψες, χωρίς όμως σκαναρισμένες αποδείξεις ή φωτό γιατί βαραίνουν το σύστημα, και γιατί χρειάζονται κάποιον να τις ελέγχει..

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Athws wrote:
@portokali,
στο θέμα του κόστους, ο όγκος των δεδομένων είναι πολύ μικρός για πρόσθετο hardware (που κι αυτό φτηνό είναι), η βάση θα κολλήσει στο σέρβερ ενός υπουργείου, παρόμοια λογισμικά κυκλοφορούν έτοιμα, συν ασφάλεια και ιντερνετικά θάλεγα αμοιβή αναδόχου βαριά βαριά 150 χιλιάρικα, για τη σύγκριση δηλαδή όσο 500 μέτρα ενός άθλιου ποδηλατόδρομου...

τώρα στο άλλο θέμα που είναι σοβαρότερο, το φόβο του "φακελλώματος" για μεταγενέστερα χαράτσια...
Τα τέλη κυκλοφορίας για να δουλέψουν χρειάζονται μια άδεια κυκλοφορίας ή μια πινακίδα (γι αυτό είπα μακρυά από αυτά) ώστε αν δεν έχεις τη σφραγίδα ή το αυτοκόλλητο ότι πλήρωσες να μπορεί ο μπάτσος να στα αφαιρεί.. Επίσης χρειάζονται διασύνδεση με την εφορία, αλλά τα ποδήλατα τα οδηγούν νεαρά άτομα που δεν έχουν ακόμα βγάλει ΑΦΜ (λέμε τώρα.. γι αυτό δεν έχω περιλάβει ΑΦΜ στα "στοιχεία" του πρώτου ποστ). Πάντως δε υπάρχει περίπτωση, εδώ τα αυτοκίνητα απαλλάσσονται κάτω από τόσα μιλιγκράμ διοξειδίου..
Η ασφάλιση είναι πιό σοβαρή ιστορία. Λόγω μεγέθους του ποδηλάτου αποκλείεται να κάνει ζημιές παρά μόνο σε πεζό. Αλλά για να γίνουν συχνές τέτοιες εμπλοκές πρέπει να κυκλοφορούν πάαααρα πολλά ποδήλατα, βάλε δηλαδή δεκαετίες και αν..
Οπωσδήποτε αν θελήσουν ποτέ να επιβάλλουν ασφάλιση δεν έχει καμμιά σημασία αν υπάρχει ή όχι η βάση δεδομένων, γιατί την ασφάλιση μπορεί να την κάνουν στο όνομα του οδηγού και όχι στο ποδήλατο.. Που και πάλι, λέμε δηλαδή φανταστικό σενάριο, καβαλάς ποδήλατο σε σταματάει ο μπάτσος, έχεις ασφάλεια ? όχι, τι θα σου κάνει ? θα πάρει το δίπλωμα ή την πινακίδα που δεν έχεις ? (να πάρει όλο το ποδήλατο είναι νομικο-τεχνικά αδύνατο)

@lyhadj,
το οτιδήποτε, μερικά άτομα θα το τρέξουν, αλλά δε γίνεται να εξισώνομαι στο τρέξιμο εγώ / εσύ / ο τρίτος με τον πρόεδρο συλλόγου / δημοτικό σύμβουλο / στέλεχος κόμματος.. Αυτοί επέλεξαν να ασχοληθούν με τα κοινά, να προωθήσουν κάποια πράγματα, ας τρέξουν λοιπόν και λίγο να μην πηγαίνει τσάμπα η ψήφος μας..

@Eaglos,
σωστά αυτά που λες, όμως άμα δε γίνει τίποτα οι μπάτσοι θα έχουν μόνιμα τη δικαιολογία για τους φραπέδες που πίνουν..
ας τους δυσκολέψουμε λιγάκι.. σίγουρα το ποδήλατο εύκολα λύνεται και πουλιέται κομμάτια, όμως η βάση μειώνει δραστικά τον κύκλο εργασιών..

@rockarolla,
αν η ιδέα έχει ξαναειπωθεί αλλά δε γίνεται τίποτα κακά μαντάτα.. βέβαια δε χάνουμε τίποτα να τα ξαναλέμε, κουβέντα να γίνεται.. Υλοποιήσιμο βλέπω το δεύτερο σενάριο που έγραψες, χωρίς όμως σκαναρισμένες αποδείξεις ή φωτό γιατί βαραίνουν το σύστημα, και γιατί χρειάζονται κάποιον να τις ελέγχει..

Να καθιερωθεί να κόβεται απόδειξη κατά την αγορά με σαφή στοιχεία από τα ποδηλατάδικα. Τότε επαρκεί η λογιστική καταγραφή της απόδειξης. πχ. ημερομηνία, απόδειξη Νο..., επωνυμία, όνομα και στοιχεία αγοραστή, ποσόν, περιγραφή αντικειμένου. Αν αλλάζουν τα χαρακτηριστικά με κάποια παρέμβαση, καταγραφή των αλλαγών, πχ. σέλα τάδε, κασέτα δείνα κλπ. Αν κάποιος θέλει να καταγράφει αγορά από δεύτερο χέρι, να γίνεται με κατονομασία του προηγούμενου χρήστη και της ημερομηνίας αγοράς ή μεταβίβασης ή ό,τι άλλο, μέσω χειρόγραφης απόδειξης. Όλες οι καταγραφές, να γίνονται από τους χρήστες με κωδικούς προσωπικούς.
Όσον αφορά στο χαράτσωμα κανονικά θα έπρεπε να διεκδικήσουμε αγορά χωρίς ΦΠΑ για τέτοιου είδους αντικείμενο. Όχι να μας χαρατσώσουν κι όλας.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Γιατι πρεπει να ειναι καταγεγραμμενα καπου ολα μαζεμενα??
Αν ο καθε αγοραστης ποδηλατου παιρνει μαζι και κατι σαν ταυτοτητα, που θα αναγραφει το serial και τον τυπο του ποδηλατου δεν ειναι το ιδιο??
Και αν καποιος θελει να το πουλησει θα δινει και την "ταυτοτητα" μαζι. Αν καποιος το εχει κλεψει δεν θα εχει την "ταυτοτητα" να δωσει μαζι με το ποδηλατο οποτε και εμεις δεν το προτιμουμε. Ταυτοχρονα με αυτην την "ταυτοτητα" εχουμε και τα στοιχεια του ποδηλατου (κατι σαν αδεια κυκλοφοριας) αλλα δεν εχουμε δωσει και τα στοιχεια μας σε καποιον κρατικο φορεα προς μελοντικη χρηση που λετε παραπανω. Ετσι και αλλιως δεν βλεπω που θα βοηθησει το να αναμιξουμε κρατικο φορεα στην ολη διαδικασια.

Τωρα βεβαια σε αυτα που λυνονται και πουλουνται σαν κομματια......

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Athws wrote:
....@rockarolla,
αν η ιδέα έχει ξαναειπωθεί αλλά δε γίνεται τίποτα κακά μαντάτα.. ....

Το συγκεκριμένο θρεντ που είχε ανοικτεί στο cyclist-friends ήταν φάση του στυλ: "προτάσεις για βελτίωση της χρήσης / κυκλοφορίας ποδηλάτων στην Αθήνα...."
Έπαιξε ένα "κονέ" με την πρώην πρωθυπουργάρα μας... και υπήρχε μια άκρη να προταθούν λύσεις και να εφαρμοστούν....
... σύμφωνα με τα λεγόμενα του διαχειριστή - προωθητή των προτάσεων (ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν αμφισβητώ τα λεγόμενά του) το μόνο που έγινε ήταν να επιτραπούν ΚΑΝΟΝΙΚΑ και ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ τα ποδήλατα στις λεωφορειολουρίδες.

Πιστεύω ότι η κλοπή ποδηλάτων είναι μια σταγόνα στον ωκεανό.
Πιστεύω ότι οι κλοπές αυξάνονται και θα αυξάνονται όσο η πολιτεία κοιτάει αλλού και αδιαφορεί.
Πιστεύω ότι λύσεις με ΜΗΔΕΝΙΚΟ κόστος, ακόμα και αν έχουν τόοοοσοοοο "μικρό" κοινωνικό όφελος (όπως πχ ο περιορισμός των κλοπών ποδηλάτων) αξίζει να εφαρμόζονται - αν μη τι άλλο αποδεικνύουν ότι κάποιος ακούει και έχει όρεξη να ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ισχύει ότι και στα μηχανάκια και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό.
Το ποδήλατο κλέβεται, λύνεται για πλάκα και το πλαίσιο πετιέται
σε καποια ρεματιά, βουνό, ερημική περιοχή. Καρέας, Υμηττός κλπ
κατά καιρούς γεμίζουν από κουφάρια που σαπίζουν.

Θέλω να καταλήξω ότι ο "τροχός" έχει ανακαλυφθεί. Ας γίνει η
βάση και ότι άλλο απλά μη έχουμε αυταπάτες ότι θα ιδρώσει το
αυτί του κλέφτη επειδή κάπου υπάρχει μια καταχώηρηση. Στο
cyclist πήγε ο άλλος και πήρε το ποδήλατο με τον πωλητή έξω
από το μαγαζί και έγινε καπνός. Την άλλη φορά τους έσπασαν
τη βιτρίνα βράδυ και σήκασαν με φορτηγάκι πόσα ποδήλατα.
Το ίδιο έγινε και σε μαγαζί στα βόρεια....

Δε μασάνε που τα κλέβουν μέσα από τα καταστήματα και θα
κωλώσουν όταν κλέβουν από τον ιδιώτη επειδή σε ένα site
λεει "Ideal Pro Rider - Eaglos"; Εδώ διάβαζα αρθράκι για
Αλβανία και τα ποσοστά των κλεμμένων ποδηλάτων τα οποία
πωλούνται στα ποδηλατάδικα...

Η καλύτερη προστασία είναι να μην στο κλέβουν και για να
γίνει αυτό ή τουλάχιστον για να δυσκολευτεί ο κλέφτης θα
πρέπει να γίνουν 3-4 βασικά πράγματα που αναφέρουμε εδώ.

Από εκεί και μετά μπαίνουν 1002 παράμετροι όπως το ότι
πολλοί από εμάς αγοράζουμε χύμα πράγματα από ebay και
αγγελίες για τα οποία δεν υπάρχει απόδειξη και δεν
μπορείς να αποδείξεις ότι σου ανήκουν κλπ κλπ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ιδού το θρεντ που έλεγα πιο πάνω:

http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?27863-Μία-ιδέα-σχετικά-με-το-ποδήλατο&highlight=%F0%F1%EF%F4%DC%F3%E5%E9%F2

στο Νο 13 είναι η άποψή μου.
Γενικά προτάθηκαν ΣΩΣΤΕΣ και ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ιδέες.
Τώρα το τι έκναε η πολιτεία.....

vang
Απών/απούσα

προσωπικά έιναι πολύ επιφυλακτικός για οτιδήποτε στοιχεία συγκεντρώνει το κράτος, καθώς όπως πρόσφατα ανακαλύψαμε και όπως από το πρώτο πόστ ελέχθη, μπορεί να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς...

Απλά και σταράτα διαφωνώ απόλυτα με οποιαδήποτε γραφειοκρατία θα κάνει την κατοχή, χρήση η μεταβίβαση του ποδηλάτου πιό περίπλοκη από ότι έιναι αυτη την στιγμή. Το ποδήλατο ΠΡΕΠΕΙ στο δικό μου μυαλό να είναι ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και οποιαδήποτε γραφειοκρατία μειώνει αυτή την αίσθηση.

Το κράτος, αν ήθελε, θα μπορούσε να καθαρίσει την κόπρο του Αυγείου σχετικά με τις κλοπές των ποδηλάτων, αφού όλοι ξέρουν που είναι τα παζάρια τών "μεταχειρισμένων"...Δεν κολλάει στην μή ύπαρξη ενημερωμένου αρχείου κατόχων !

Επ' ευκαιρία, η brompton στο σάιτ της δίνει την δυνατότητα στούς κατόχους να καταχωρήσουν το ποδήλατό τους και υπάρχει δυνατότης κάποιος να δηλώσει ότι το ποδήλατό του εκλάπη. Ετσι, οποιοσδήποτε ανα τον κόσμο τίμιος αγοραστήε μεταχειρισμένου, μπορεί μόνος του να ελέγξει άν το ποδήλατο πού πρόκειται να αγοράσει είναι κλεμμένο εδώ
http://www.brompton.co.uk/responsibility/stolen.asp

Πληροφορίες από παλιώτερη συζήτηση για λύσεις που λειτουργούν στο εξωτερικό εδώ http://www.podilates.gr/node/3550#comment-30266

Athws
Απών/απούσα

διάβασα τα λινκ με τις παλαιότερες προτάσεις γι αυτό το θέμα,
και εξακολουθώ να νομίζω ότι η βάση δεδομένων είναι απλούστερη και πιό αποτελεσματική από οτιδήποτε άλλο,
ωστόσο καταλαβαίνω ότι υπάρχει μιά επιφύλαξη (μήπως το κράτος "αξιοποιήσει" με κακό τρόπο τα δεδομένα στο μέλλον), υπερβολική τη βρίσκω αλλά είναι σεβαστή.
ίσως χρειάζεται καιρός, να ωριμάσει το πράγμα ..

contact